19 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

19 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Kullanınız sütünüzü arttırır Çocukların kemiklerini “-Fosfatlı Şark Malt Hülâsası “1. RE, e ii a ei ii Tabletleri Sıhklt've Munveneti içtimaiye Vekâleti SM nin ee vemiyüzle iiâüt ödülüne tahletle; baş ve diş ağrıları, nezle ve soğuk algınlığının en birinci ilâcıdır. Kıymeti olmadığını isbat edene Wi ,g“ERUIT SALZ. ge Uzama, yazın beşeriyete olan cezasıdır. Tabil havası bazmiyeye malik Eno's “Fruit Sah” gazözlü toza bir mıkdar limon sıkıldıkda susamayı gideren lâtif, sihhi ve mükemmel bir müstahzır teşkil eder. İstanbul Yüksek İktisat ve Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: | 1 — Kayıt ve kabul muamelesi 1 eylül 932 de başlayacak ve | 25 eylül akaşmına kadar devam edecektir. 3 — Kayıt için cumartesi, pazartesi, perşembe günleri sabah- ları sast ondan akşamları saat on yediye kadar mektep müdür- Hiğüne müracaat olunacaktır. 3 — Mektebin (Yükek İktısat ve Ticaret kısmına) 'A — Bakalorya imtihanlarma tabi tam devreli bise mezunla- Hile bu derecede olduğu hükümetçe musaddak ve bakaloryaya tabi ecnebi hiselerinden şehadetnameleri olanlar. B — Darülfünun fakültelerinden ve Yüksek mekteplerden me zan olanlar ile bu mekteplerden naklen gelecek olanlar. Naklen geleceklerin evvelce girdikleri mekteplere her halde lise mezu- nu olarak kaydedilmiş olmaları şartt... D — Bu kısma mundil Ecnbi yüksek ticaret mektepleri me- tunlarile müdavimlerinden mukabil devrelere ns'ten alımacak- ların türkçeden imtihan vermeleri meşruttur. 4 — Mektebin (Yicaret Lisesi Kısmına) bakaloryaya tabi or- ta mektep mezunları alınacaktır. Bu kısma gireceklerin yaşları on beşten aşağı ve yimi birden yukarı olmıyacaktır. 5 — Mektebin (Küçük Ticaret Kısmına) ilk mektepler me- zunlarile orta mekteplerin birinci, ikinci, üçüncü sınıflarından | tasdikname ile gelecek olanlar. Bunların yaşları da on üçten a- tağı on sekizden yukarı olmıyacaktır. 6 — Mektep nehari ve meccani olup tedrisat öğleye kadar- dır. 7 — Kayıt ve kabul için aşağıdaki vevaikin müdüriyete hita- ben yazılacak bir istidanameye raptı icabeder. Vesika: 1 — Mektep şahadetname veya tasdiknamesi. 2 — Sıhbat ve aşı raporları. 3 — Hükümetçe musaddak hüsnühal va yakası. 4 — Hüviyet cüzdanı, 5 — Üç kıt” (SEN Göztepe Amerikan Mektebi Göztepe Türk Koleji Leyli ve Nebari - Kir ve Erkek bütün sınıflar eski talebesi bulun dukları sınıflara kayı edilecektir Hemen depozito akçeleri (e mektebe mümacastları lâzımdır. İngilizce tedrisatına eskisi kadar ayni itina ile devam (edilecektir. Programlar bakaloryaya hazırlayacak surette tadil ve ikmal edilmiştir. Almanca ve Vranmszca kurları vardır. İlk sınıftan itibaren cunebi lisanları gösterilmektedir. Deniz, Banyo, Hamam ve duşları vardır. Kara ve deniz sporlan temin edilmiştir: Kız talebe için aynı yatak” haneler vardır. Resmi mektep muallimlerinden müntahap bir tedris heyeti ile takviye edilmiştir. kadar 25 e kadar kem vapılmabtadır. Telefon; Erenköy ? Bursa Maarif Müdürlüğünden: Bursa müzesinin 3635 lira 80 kuruş bedeli keşifli hafriyat ve istinat duvarı inşaatı alenen münakasaya vazedilmiştir. 2 Teş rinievvel 932 saat 15 te ihalesi icra kılınacaktır. Talip olanların yüzde 7.5 teminatı muvakkate akçelerile Bursa Maarif Müdiri- yetine müracaatları ilân olunur, Yüksek Mühendis Mektebi Müdürlüğünden: 22/Eylül/952 tarihinde kayıt muamelesi nihayet - bulacak olan talebenin müsabaka imtihanları Eyli 28 inci çarşamba günü saat 9 da Mühendis Mektebinde icra edileceği cihetle mec- cani leyli olmak istiyen talebelerin bu anda mektepte bulunma- ları lüzumu ilân olunur. Hergün 9-19 ve Büyük Tayyare Piyangosu 3. cü keşide 11 Teşrinievvel 1932 dedir. büyük ikramiye 100,000 Üraiir. Ayrıca: 25.000, 15.000, 10.000 liralık büyük ikramiyeler ve 20,000 Liralık bir mükâfat vardır. (4718) | BESİ 1000 Lira Mükâfat verilir. Mükâfat 1 Kişiye (750 lira ismi 250 10 1000 10 Teşrinevvel'de Çekiliyor gz Türkiyenin en eski hususi mektebi: Leyli nehari Kız ve erkek Nişantaşı'nda Tesis ta- rihi 1885 Yaya, İlk, Orta ve Lise kısımlarını mubtevidir. Kayıt için hergün Nişantaşı'nda Teşvikiye karakolu karşısındaki mektebe müracaat -#dilebilir. Bütün sınıflara kız talebe kabul olunur. Pu sen» levli ücretlerinde büyük tenzilât yapılmıştır. Talep vukuunda mektep tarifesi takdim olunur, Tel. B. O. 4039 4 Üncü Vakıf Han İstanbul Ibtiyat ve Sermayesi: (4 .000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (X60)ı Türkler elindedir. Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler beyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk hepsi Türktür. Brmialiryiik sigortalarını icra Sigorta Şirketidir. Türk her tarafında (: 8 geçen Mam S Türkiyenin e mühim meseceelerini ve Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder. Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 Tayyare Cemiyeti Mübayaat ko. misyonundan: Nümune ve şartnameleri veçhile iki milyon renkli beyan name ile 400.000 adet evlenme evrakı tabettirileceğinden tab'a talip olacakların pey akçeleri ile birlikte 21-9-932 çarşamba günü saat 15 te piyango müdür İüğünde müteşekkil tayyare mübayaat komisyonuna müra- caatları. (4888) İstanbul üçüncü icra memurlu- #undan: Bir deynin temini intifesi için mahcuz olan hir adet piyano. nun 228932 tarihinde saat onda Yerebatanda Doktor Orhan Bey &- partımanında açık arttırma ile para ya çevrilmesi icra edileceğinden ta Hip olanların yevra ve mahalli mez. | kürde memuruna müracaat etmeleri | Dr. Hakkı Şinasi ilân olunur. ! unuzun en sıhhi gıda Her lisanda gazete YE la EE DİE ET triyatı NCİ — MİLLİYET MATBAASI | eylemeleri Almak için Kışı Beklemeyiniz SATGAZEL Kurbağalıdere gazhanesi emrinize amadedir. Açık Artırma İle Satış İlânı , Mersin Ziraat Bankasından:! Mevkii Cinsi Dö, Maliyede Muhaği vir K.Lira men Çomak Tarla ” ” Akdam Kızılyer Yalınayak Allab sileb 7. Sıra Kariye ve No, mahallesi Yaka köy Ya hissesi 1600 >” Eminlik ” alük Gi 231 MesinT. o Tırmıl 1 — Yukarıda evsafı yazılı gayrimübadillere ait emval 5/97 | 932 tarihinden itibaren açık arttırma ve peşin para ile müzaye | deye çıkarılmıştır. Haziran 928 tarihli talimatnamedeki eşkâle | göre hak sahiplerine verilmiş olan gayrimübadil bonoları da na* kit makamında kabul olunur. 2 — Mezkür emlâkin ihalesi yirmi altı Eylül 932 pazartesi 3888883853 | günü saat onda Mersin Ziraat Bankası binasında müteşekkil he yet huzurunda yapılacaktır. Taliplerin muayyen vakitte müza yede mahallinde hazır bulunarak heyete müracaat etmeleri lâ* zımdır. 3 — Müzayedeye iştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçesini müzayede saatindei evvel Banka veznesine yatırılıp teminat makbuzu alınmış olmasi icap eder. 4 — Satış ve müzayede şersitini anlamak ve daha ziyade tafsilât almak isteyenler Bankada Yunan emvali servisine müra” cast edebilirler. (4753) Karaciğer. mide. barsak, tas ve kum hastalıklarına Köprüden 6,30-8,20-9,30-11,40'da raydarpaşaya hareket eden vapurların trenleri ve Cuma sabahları ilâveten 7 vapurunun treni membalara kadar giderler. İ son tren 15,55 tir. 'meler len Edirne hudut taburu kumandanlığından Aşağıda cins ve mikdarları yazlı erzak 5-9.932 tarihine | müsadif pazartesi gününden itibaren yirmi gün müddetle mevkii münakasaya vazedilmiş ve 25-9-932 tarihine müsadif pazartesi sünü esat 9 da Edirne Mal Müdürlüğünde ihalci kat'iyesi icra İokihasağıdan talipleri yerli mürlirdi öznel okidirilğ birlikte mezkür Mal Müdürlüğe müracaatları ilân olunur (4730) | Cimi İ 110000 Un | Pirinç Sade Soğan Nohut Fasulye Şeker Sabun ii Kapalı zarf usulile Üzüm Bulgur Makarna Mercimek Arpa Patates İncir Zeytin yağı Sirke BeBBİRER 4 BEBESER İstanbul Nafıa Başmühendisliğinden: Nafia Vektileti için 1000 adet balast yabâsr ve'beş adet iki kiloluk Bidon ve 4 adet 30 milimlik 30 metre tulünde yerli ke" nevir ipi ve 100 adet yassı kazma sapı ve 50 adet varyozsapı adet gemici fener gişesi pazarlıkla almcağından taliplerin şart meyi görmek ve tafsilât almak üzere her gün İstanbul Vilâyi Nafia Başmühendisliğine ve yevmi ihale olan 21 Eylül 932 ta hine müsadif Çarşamba günü saat on beşte de pey akçelerini *€ Ticaret Odasına mukayyet olduklarına dair vesikalarını müstah seben Vilâyette müteşekkil mübayaat komisyonuna müracasi (4875)