27 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

27 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Istanbul ve Trakya Şeker Fabrikaları Alpullu şeker fabrikasının İstanbul depolarından kristal toz, sandıkta ve çuvalda küp şekerleri atideki fiatlerle her isteyene bin kilodan eksik olmamak üzere satılır. Kristal toz,kilosu36,s-Çuvalda küp,kilosu 38'/, -Sandıkta küp, kilosu 39”,İIrışlır Taşradan vuku bulacak si parişler yüzde yirmisi peşin ve mütebakisi hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bilcümle masarif ve mesuliyet müşteriye aittir. Müşteri isterse sigorta ettirilir. Adres: İstanbul, Bahçekapı 4 üncü Vakıf Han, 4 üncü kat, - Telçraf adresi: İstanbul Şeker - Telefon: 24470-79 Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankası 22 Eylül 1932 Vaziyeti AKTİF Kasa Alm safi kilog Banknot Ulakbık Dahildeki Muhabirler Alim safi kilog 3.848-903 Türk Liam Hariçteki Muhabirler: 541289702 Je ERAS Ajtna tebvilikabil Serbem dövizler Hazine Tahvilleri: Uerubte edilen evrakı naktiye karşılığı Kanunun 6 ve 8 inci maddelerine tevfikan vaki tediyat Cüzdan Senedat Esham vef Deruhte edilen evrakı naktiye | Tabvildr U karşılığı C idiberikiymetle ) | Esham ve Tehvilâr Altın ve Döviz üzerine avans Hissedarlar Muhtelif Ur 384199996 . 27.125.825,— Sel. PASİF Sermaye Tedavüldeki Banknotlar Dershte edilen evrakı naktiye Kanunun 6 ve 8 vaki tediyet ind maddelerine tevfikan Dershte edilen evrakı naktiye bakiyesi Z | Karşılığı tamamen alun olarak tedavüle vez edilen Lira B688.589,98 | Vadesiz Tevdiat 575.201,15 Muhtelif 81.9222496 11494,04 4.563.28231 — 204.25538 223,573499,90 Iskonto haddi Döviz mevduatı 31.636. 689,92 | v7 atın üzerine avan W5,1/2 NİŞANTAŞINDA Leyli ve Nehari — Kız ve Erkek . * Feyziye Lisesi Memleketimizin bu en eski hususi müessesesi talim ve terbiye sahasın- daki faaliyetine 17 Eylül 932 tarihinden itibaren başlamıştır. Talebe kayıt ve kabulüne devam edilmektedir. İstanbul Ziraat Mektebine Kayıt ve kabul şartları 1 — Türkiye tebaasından ve hüsnühal eshabından olmak. 2 — Orta tahsilini bitiren çiftçi veya arazi sahibi evlâdı olmak | 3 — Yaşı 19 w tecavüz etmemiş bulunmak, 4 — Hastalıktan salim ve ziraat işlerini ifaya bedenen mukte- dir ve mukavim olmak. 5 — Tahsil esnasında mektebi bilâ mazeret terketmemek ve terkettiği takdirde kendisine yapılmış olan bilimum masarifi te- diye edeceğine dair kâtibindillikten musaddak (nümune veçhile) kefaletname vermektir. 6 — Bu evsafı haiz olanların mektep müdiriyetine hemen mü racaatla kayıtlarını icra ettirmeleri ve müsabaka imtihanına gir- mek üzere de teşrinievvelin beşinci çarşamba günü sabahleyin sekiz buçukta Sirkeciden hareket edecek tren ile Yeşilköy istas- yonunda hazır bulunmaları. (5028) Nafıa Vekâleti Satınalma . Komisyonundan: Ulukışla - Niğde hattı üzerinde 42 inci kilometrede kâin taş ocağından ihraç edilecek (15000) metre mik'ap balâst | kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa 11/10/932 tarihine müsadif salı günü saat 15 te Ankara'da Nafin Vekületinde icra edilecektir. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektupları ve 1800 liralık muvakkat teminatlarile cari seneye ait ticaret odası vesi- kalarını ayni gün ve saatte komisyona vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamesini Ankara'da Nafia Vekâle- & Levazım Müdürlüğünden İstanbul'da Haydarpaşa Liman işle- ri müdürlüğünden tedarik edebilirler. (4884) Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: Altı üstlü altı yüz demir karyolanın kapalı zarfla münaka- sası 2 Birinci Teşrin 932 pazar günü saat on beşte yapılacaktır. Taliplerin şartname ve evsafı görmek üzere her gün ve münaka- saya iştirak için de teminatlarile beraber mezkür günün muay- yen saatine kadar komisyonumuza müracaatları, (4758) Leyli ve Nehari Kız ve Erkek İnkılâp Liseleri İlk, Orta I ki ları Müessisi: NEBİZADE HAMDİ Resmi ders programlarını tamamen tatbik eder. İngilizce ve Fransızca tedrisatı ecnebi mekteplerine katiyyen ihtiyaç bırakmıyacık derecededir. Çok kıymetli ve güzide musllimlerden mürekkep bir talim heyetine malik- tör. Âna ve babalar yavrularını İnkılâp Liselerine tam bir emniyet ve huzuru kalp İle teslim edebilirler. lise mezunu gençlerin hayat sahasında hemen bir iş edinebilmeleri için bu sene meocani olarak TİCARET VE BANKACILIK KURSLARI da tertip edilmistir. İsteyenlere mufassal izahname gönderilir. ( Eski Düvumumem'vr civarda Çifte Saraylar ) Telefon 20019 Dr. İHSAN SAMI GONOKOK AŞISI Belsoğukluğu ve ihtilâ'larına karşı pek tesirli ve teze ır. Divan- vel Sultan O Mahmut türbesi No. 180 MAMA < ( Dr. Hakkı Şinasi Yavrunuzun en sıhhi gıdasıdır. İst. Kumandanlığ. Satınalma kom. ilânla.: Harp Akademisi ihtiyacı için 200 ton arpaya talip zuhur et- mediğinden pazarlıkla satm a- lacaktır, Pazarlığı 28/9/932 perşembe günü saat 1430 da Tophanede Merkez Kumandan İığı Satınalma komisyonunda icra kılmacaktır. Taliplerin şart namesini görmek için ber gün ve pazarlığa iştirak için de mu ayyen vaktinde komisyonda ha zır bulunmaları. (97) (5056) ... Tophanede Askeri fırına teslim edilmek ve parası peşin verilmek şartile 7500 kilo tuz pazarlıkla satım almacaktır. Pazarlığı 28/9/932 çarşamba günü saat 10da Tophanede Merkez Kumandanlığı Satmal- ma komisyonunda icra kılına- caktır. Taliplerin izahat almak için ber gün ve pazarlığa işti- rak için de muayyen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları. (96) (5055) Leyli ve Nehari | «- Feyziati Lisesi Erkek Boğaziçi - Arnavutköy - Çifte Saraylarda Ana sınıfı » İlk kısım - Orta ve Lise sınıfları “awt irin her günmektebe müracaat edilebilir. Telefon: Bebek 210 Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: Ton Benzin: O K-palı zarfla münakasası: 28 Eylül 932 çarşamba günü caat 11 de. Adet Yün battaniye: © Açık münakasası; * 28 Eylül 932 çarşamba gür'ü saat 14 te, Ton Mazot : Açık münakasası 28 Eylül 932 çarşamba günü saat 15 te, Tön maden yağı: Açık münakasası: 28 Eylül 932 çarşam ba günü saat 16'da, Deniz kuvvetleri ihtiyacı için lüzumu olan yukarıda cins ve mikdatı yazılı levazımın hizalarındaki gün ve saatlerde münaka- saları icra kılınacağından şarthamelerini görmek isteyenlerin her gün ve vermeğe talip olacakların da teminat makbuzlarile birlikte münakasa gün ve saatinde Kasımpaşada Deniz Levazım komisyonuna müracaatları, (4613) 10 “Nafıa Vekâletinden: 15 makas takımı için muktazi (585) adet meşe makas tra- versi pazarlıkla mübayaa edilecektir. Pazarlık 1-10.932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 de Ni Vekâleti Satınalma ko- misyonunda icra edilecektir. Pazarlığa iştirak edecek talipler cari seneye ait Ticaret Odası vesikası ve 198 liralık teminatı mu vakkatelerile birlikte komisyona müracaat edebilirler, Taliplerin bu husustaki şartnameyi görmek üzere İstanbulda Haydarpaşa- da Tesellüm ve muayene memurluğuna. Ankarada Nafia vekâ- leti Levazım Müdürlüğüne müracaat etmeleri. (4822) d İ İstanbul Halkına Kolaylık İPEK İ Sultanhamamı'nda : Yeni bir Şube açıyor YENİ NESİL ASRİ HUSUSİ İLKMEKTEP Yuva . Kız . Erkek 1 Birinci teşrinde açılıyor. Kayıt muamelesi devam etmektedir. Cağaloğlu'nda Emniyet sandığı karşısına Molin Feneri sokağında No 34 i tahtaların arük A dan celbetmek lü Kontr.Plak sunu kalmat. zi ipte tesis edilen son sistem fabrikada istihsal olunan Koütr. Plaklar sezin İİTÜRK KONTR-PLAK FABRİKASI ucuz satılmaktadır. Mektup adresi: İstanbul Katırcıoğlu han No. 30 Tel: 22409 Yüksek Muallim Mektebi Müdürlüğünden: Bu sene mektebimizin Fizik-Kimya, Riyaziye Tabiiye 2 relerine 25 talebe alınacaktır. Kayıt ve kabul müddeti Eylülün 30 uncu günü akşam! kadar devam edecektir. Müsabaka imtihanları Teşrinievvelin dördüncü salı ve b ci çarşamba günleri yapılacaktır. (sos Kayseri Vilâyeti Encümeni Daimisinde Kayseri memleket hastanesine muktazi 131 kalem eczayı * biye aleni surette münakasaya vazedilmiş ve bedel haddi 1âY”| görüldüğü takdirde 2-10-932 pazar günü saat on betşe ihale” nin icrası mukarrer bulunmuştur. Bu baptaki şartname ve m9” lece listesi İstanbul ve Ankara Sıhhat Müdürlüklerinde mevci| tur. Yevmi ihaleye kadar taliplerin 150 lira teminatları ile birl te Kayseri Vilâyet Encümeni Daimisine müracaatları ilân ol nur. (4991) ZA a al NE A amam ymm Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: Mevcut nümunesi gibi elli adet mahruti çadır ile beş süet portatif çadızm kapali zart diimilüseni Bici Tari ii pazar günü saat on birde yapılacaktır. Taliplerin şartname © nümuneleri görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak teminatlarile beraber mezkür günde muayyen saate kadar misyonumuza müracaatları, (asi) ş İnhisarlar Umum malla Müdürlüğünden: Depo ve imalâthanelerimiz için pazarlıkla 15.000 kilo yel malı Tonga İpi ile 15.000 metre Amerikan bezi . T liplerin nümüne ve şartnameleri görmek üzere her iştirak etmek üzere de 310/932 pazartı ünü saat 15 te YÜ 7,5 teminatlarını hâmilen Galatada Mübayaa komisyonuna | all (4 racaatları. MİLLİYET MATBAA İ