4 Ekim 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

4 Ekim 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Ekrandan çekilen yıldızlar nerede? Kimi aile kurdu, kimi de sahnede artistlik ediyor m j i lana Melek'te rekabet edecek olan Kathe von Nagy “Geçen nüshalardan devam) zi ve Lilian Gish — si'de Nevyorkun büyük sah de temsiller vermektedir * Dorothy hemşire: inden İade terasil Veriyor ikisi de ahat meraklısıdırlar. Her se bir defa Avrupaya gelirler. i de Paristedirler. aletta Gondal — Dahili de- yonlar yapan kocası Har | m Grive'e yardım ile meş ald, Gilda Gray — Meşhur “Şi- dansını ortaya atan dan- — şimdi ne kadar uzak de — şimdi bir müzikhol (esi yapıyor. Ker Kritik Bir | bulunuyor. İngilizce | Filmler çevirecektir. İngiliz veliahti ile bir tango oynamak şerefini ka İ zanımıştır. | Texas Guinan — Nevyorkta barlar kraliçesi olmadan evvel Gowboys filmleri © çevirmişti. İ Meşhur dansöz tropunu hami- İlen Avruapaya gelmişti. Fakat değil temsil verdirmek. hattâ trupunu Fransaya dahi sokma: dılar. Lars Hanson — Greta Gar- bo'nun eski eşi ar film çıkım- | ca, İsveçe döndü. Son iki meş hur filmi Lilian Gishx ile çe virdiği “Fırtma. Gustave Fro- elich ve Dita Parlo ile çevirdiği “Mahpusun şarkısı., dir. William © Hart — Berrak gözlü adam, bir dağ tepesinde- Sinema haberleri | * Barbara Stanwide Varner lerle mukavelesini tecdit etmek istemiştir. * John Barrymoor Topaz İfilminin başmümessili olacak- tır. İ © Losangeles şehrinin yüz elli birinci yılı tes'it edilmişti Merasimde Tom Mic süvari ala yının kumandanı idi. * Ben Hur'un müellifleri fil mi yapan firma aleyhine da açmışlardır. Çürkü firma filmi sesliye çevirmiştir. Halbuki mu * Joon Cvafvot, yaz turnesin de Ufa bir film çevirmeği kabul etmiş- tir. * Marcella Albani son olarak (Veda) isimli bir kordelâ çevi- recek ve ondan sonı yatından çekilecektir. * İsveçli ger ile birlikte (Satıcı kadm) is minde bir film çevirecektir. * Ronald Kolman hatıraları nı neşretmiştir. Kitabın en me- raklı kısmı Vima Bankiyle olan aşk maceralarıdır. rat ile birlikte Pariste (Karı- mın huyları) nı ikmal etmişler dir. Film çok güzel olmuştur. ki çifti Phyilis Haver — Sinema- dan kat'i surette çekilmiştir. Nevyorkta kocası William See- man ile yaşayor. Her ikisi de sabık Nevyork (o belediye rei Walker'in yakın dostlarında, dır. .Camilia Horn — Bu küçük Alman kızı Emile ile birlikte çevirdiği Faust fil- mindeki şayanı dikkat muvaffa kıyeti üzerine Berlinden Ame- rikaya gitmişti. Fakat Ameri- kalıların tatbikine mecbur et- tikleri rejim kızm bozdu. O da Almanyaya dön- dü ve orada tedavi edildi. Al- | man filmlerinde mühim temsil İ ler vermektedir. Barbara La Marr — Se: filmin bu en cazip | ve acayip siması halâ (o hatırlardadır. En parlak bir devrinde 20 kânunu | sani 1926 da çok sıkı bir tegad di rejimi yüzünden feci bir tarz da ölmüştü. ine çekilmiştir. (Devamı var) Janninge | sıhhatini b | ! / kavelede böyle bir kayıt yoktur. | hesabına Almanyada | ahne ha- rtist Kosto Ekma | Çekoslovakyada Elizabet Bren- | * Daniel Parola, Henry Ga- | Hükümetler Avrupa haritasında o kadar büyük milletlerin hudutlarını allak bullak eden umumi har- ri Andorre cümhuriyeti, ikin- i Saint Martin cümhuriye- ü Liechtenstein İprensliği. dördüncüsü de Mo- İnako prensliğidir. | Bu dört müstakil küçük hü kümeten en büyüğü Fransa ile İspanya arasında Prene mın- takasma sığınmış olan Anderre .cümhuriyetidir. Mesahai sathi- yes 462 kilometre mürabbardır. Beş bin nüfusu vardır. Ondan sonra Liechtenstein prensliği gelir. Avusturya ile İsviçre ara- sında, (o Tirol Alplerinde ove Rein nehri sahillerindedir, Me sahai sathiyesi 157 kilometre. İdir. On bin müfusu vardır. Daha küçüğü Saint Martin cümhuriyetidir. Geçen ma; ilk şimendiferinin ve ilk garr- İnm resmi küşadını yapmıştı. İtalyanın tam ortasında, Ape- nin dağlarının Adriyatik © ya- macındadır, Dağ üstünde ku- İrulmuş olan bu cümhuriyet ga. yet sakin bir memlekettir. İtal ya hiç bir zaman bu küçük ara- ziyi memlekete ilhak ediver- mek istememiştir. Bilâkis 1922 nisanında hâkimiyet ve istiklâ line dokunmayacağını iy- yen taahhüt etmiştir. Monaco'ya gelince, :burası- nı herkes biliyor. Haritada ye- rini söylemeğe lüzum yok. Bu rada 24.000 Monaco'lu ve ve 100.000 kadar da ecnebi yaşa- yor, Mesahai sathiyesini sorma yın: Bir buçuk kilometre mu- rabbaı. ———0 Bir Leh tayyarecisi geldi Bir tetkik seyahati yapmakta | olan Lehistan İ İ rinden kapiter saat 14 te Varşova'dan Y. rpinski Yeşilköyden hareketle , Bağdat, Tahran, Kâbil, (o Cahire ve Kudüse gidecek, oradan tek: “Sarışın mabude,, filminde İMİZ RR) Avukatın cevabı Fransada bir kaza mahkeme sinde, usulperest bir hâkim, a- çık gri renkli bir pantalonla mahkeme huzuruna gelmiş. Hâkim — Vekil efendi! Avu | katların siyah elbise ile mahke İ me huzuruna gelmeleri teamül İ dendir! Halbuki | siz açık renk pantalonla gelmişsiniz! Avukat — (Elini beline ata- rak) İsterseniz çıkarayım, efen dim!., dileği Meyhanede Birinci sarhoş — Geçmiş ol- sun yahu!., Suratma ne oldu?.. İnci sarhoş — Dün gece e- ve dönerken herifin biri üstü- me bastı. İki serseri arasında — Yahu burada ne bekliyor- sun? — Geceyi bekliyorum. — Gece gelince ne yapacak- 1 Nisan İki kadın arasında: — Bugün nisanın biri. kimse yi aldattın mı? — Ayol benim için hergün ni sanım biri! Buyursun! İki dert ortağı arasmda: Dün akşam bizim bakkal kapıya geldi. “Para almadan bir yere gitmem” diye bana haber gönderdi! — E.. Ne yaptın?. — Hiç.. Ne yapacağım; “Bu yursun, odası hazır” diye cevap verdim!... Çal çene! Kadın — Doktor dilime bak- tı, kuvvet ilâcı verdi. Erkek — Halbuki. dilinizin hiç kuvvet ilâcma ihtiyacı yok! Vizita parası Dişçi — Korkmayınız» bir şı PENER yaparim, hiç bir acı duy- mazsınız? | Roge şair! | Bir manzumeye bir tabak patates tatlıs Amerikalılar Ckarl Roje'yi İ| çok severler. Bir çok yeni jöm- ik: | , | yelerin çıkmasına rağ: men Charl Roje mevkiini muha faza etmiştir. Bu arti yük hususiyeti çük bir çocuk gözleri kadar sal ve parlak olan iri siyah gözleri le Charl Rojer genç kız kalple- rini daima teshir eden bir Don Juan olmuştur, Maamafih Charl Rojer bup dan hiç mağ: değildir. Yıl. dızların hayatının mütehavvil bir sonbahar havasına benzedi- ğini hiç hatırından o çıkarmaz Stüdyoya en erken gelen ve er İgenç giden odur. Charl Roje'y' > kadar rejisörler de sever ler. Charl Rojer ilk filmlerini çe virdikten sonra Clara Bov ile oynadığı (Semalar Hâkimi ve al beni) kordelalarile şöhret ke zandı. Charl Rojer son zamanlar. da Edebiyat ve şiire çok merak sarmıştır. Stüdyoda teneffüs 2» , manlarında, elinden Bayron'ur i | Marlene Dietrich LZ | Spor güzelliği | Bozuyor mu? Bir mesele var ki, hiş tazeli- ğini kaybetmiyor: Spor kadın sü) zelliğini bozuyor mu, — mu? Çok kimseler sporun kadı erkekleştirdiğini, Binali! erkekleşmiş bir kadının da güzel 1 olamıyacağını iddia (ediyorlar. Nasıl kadınlaşmış bir erkek gözü müze çirkin görünüyorsa. Fakat bazı kimseler de bu iddiayi çü- rük buluyorlar. Ve misaller go-| tiriyorlar. Bu misallerden bir ta- Desi tayyaresile tek başma Bahri Muhiti aşan Amelia Earhart'tır. Son klere nazaran, bu- gün Amerikada altı yüze yakm kadın pilot vardır. Amelia Ear- hart'ın son muvaffakıyeti Ameri- | kan kadınları arasnda tayyare- cilik hevesini arttırmıştır. Gele-| cek sene içinde şehadetnameli pi | lotların bugünkü mevcudun misline | çıkacağını tahmin çöle ler var. İngilterede de o munta-| zam pilotluk eden 63, İtalyada, | 40 kadın pilot vardır. Bunların | içinde pilot mekteplerinde mual- limlik edenler de bulunmaktadır. Tabii diğer & memleketlerde de aşağı yukarı nisbetler dahilinde | kadın pilotlar yetişmiş bulunmak- İ de Matmuvazel Lee bundan on iki sene evvel Sed di Çin üzerinde uçmuştu. Japon | kızlarmdan tayyareci o Matmu vazel Kin 1925 senesinde erkek Aslar srasmna girmişti, ki tayyareci kızlar en ziyade harp sıhhiye | tayyareciliğine ebemmi., yet veriyorlar. Dünyada kadın, tayyarecilerin adedi binden faz- | ladır. Bu kadın tayyareciler işinde; | mesleği sadece, & sadece havada uçmak zevki için intihap edenler olduğu gibi, bunların içinde ayni zamanda tayyaresine bakanlar da vardır. Bir tarafı o bozuldu mu, derhal kollarını sıvarlar, yağ ind. yeri tamir ederler. in Earhart| barizelan Kiril a kadan bei yeii dahilinde nihayet en güzel Knmdinini al çekimleriyer mu? Ha yır! Bilâkis | Daha cevval, daha çalâk olu- yor. Mis Amelia Earhart bunun en canlı bir misalidir. Skoçya nazırı kim? İngiliz kabinesindeki son te dül üzerine Skoçya nâzirli. | ğına tayin edilen Si r Godirey sinin bususi muhabiri iken, son aylar zarfında Reuter Ajansı- liğine tayin edilen Mr. Collins'in kardeşidir. Yeni | Bâzr iki sene evvel Türkiyeyi İsöyledikleri şiirleri düşmüyormuş. Charl Rojer ilk manzum yazısını A- nita Page için yazmıştır. Anita bundan o kadar memn tehassis olmuştur ki masını bilmedi Rojerye çok güzel yaptığım bir tabak patates tatlısı ikram edeceğim.” Artist şimdi o Lilyan Roth ile birlikte “Cazbant geceleri" isminde sesli, sözlü şarkılı bir |Gim çevirmektedir. Madge Evan Madge Evane bilhassa mü- jtenasip vücudü ile bugünkü gü zellik mefhumunu tamamen nef sinde cemeden bir yıldızdır. Son zamanlarda birkaç film de seyrettiğimiz Madge Evane sesli filmden sonra daha fazla şöhret kazanmıştır. Madge Eva ne denize çılgınca âşıktır. Ya- * İzan sıcak ve uzun günlerini hep sahilde geçirir, uzun deniz se- ferlerini çok sever. Ahbapları hep yüzücülerdir. Madge Evan bir Amerikan sine ma mecmuasında açılan bir an /kete Eril ki: — Bugün en fazla neyi arzu ettğimi soruyorsunuz. Bunun hiç düşünmeden cevabını vere- irim. Garp romancılarının kalemlerile ilâhi bir âlem ola- rak tanıdığım Bosfor'u görmek. Belki bir arzumu biraz çocukça bulacaksınız. Madge Evan ayni zamanda Holi: İden bi matı, i Milli bir Hava Geçen akşam Ordu müfettişle. rinden Fahrettin Pş. nin kerime si H. ın düğünleri sarayında Gazi Hz. nın huzurla” rile tesit edildiği sırada, şehrimi bestekârlarından bestelediği havan kamdilerine takdim sti Ün” adını taşıyan bu te şudur: “Yaşa göz mura ol bize her , günü Dünyaya sen gibi gelmez kah- raman, Millete hayattır senin yaşaman. Her zaman öne geç, her za man yaşa, Yaşa, Türkü yoktan var eder Yaşa!” M. Furlani bu parçayı, Şarka mahsus bir melodi ile tir. Bu parça, M. Furlani, piyano da refakat el halde, konser | vatuvar talebesinden Resmiye H. tarafından terennüm edilmiştir,