8 Ekim 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

8 Ekim 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

i Karacabey'de değişmiştir. Yunanlılar bu gi: ük değişmiştir. lar > al kasabayı yak- son mış olduklarından o zamandan ln beri imar ve ihyasma çalışılmak Buranın arazisi vâsi ve “au kuvvei inbetiyesi yüksek oldu- ita ğundan her cins hububat yetiş cak birilmekte ise de değer fiatlar- a satılamadıklarından dolayı inmatlâp derecelerde istifade o- ir, unamamaktadır. Eğer ki bu bukazada yün. ipekli ve şeker fab- ebirikaları yapılmış olsa hem hazi “nci devlet ve hem efradı mil- yriğet azim istifadeler temin ede- "efedileceklerdir. ağn YAPILAN BİNALAR Baş Yeniden yapılmış olan bina ir. Jar içinde en ziyâde nazarı dik ti celbeyleyen belediye daire eğe ve en işlek bir meydanında şehrin methaline hâkim bir inşa olunduğundan do yı Karacabeye gelen bir yol- mun gözüne en evvel bu se- imli bina çarpmaktadır. Hükümet konağı henüz it- edilmemiş olduğundan bapta söylenecek bir söz ktur. Bunlardan başka man- ra ve tarzı mimarileri itibari kıymetli gördüğüm eşhasa bir kaç bina da yapılmıştır. Burada (17000) liraya bir ii şerif te inşa olunmuştur. SITMA MÜCADELESİ 3500) metre mikâbile imlâ mühim bir bataklık sa- « kasabanın sıhhatini ihlâl 31 teşrinievvelde imlâ başlanarak yedi ay zarfın. ikmali müyesser olmuştur. velâ kasabanın garp cephe- de Bandırma şosesinden Ko azmağına kadar (2500) | lümde bir kanal açılarak öte- beri su baskınma uğrayan hanın bütün suları oraya a- ılmış ve ayni kasabanm et- | ayrıca bir bataklık bu kana- olunmuştur. Diğer dört in ayakları da (850) ik bir kanal ile (Uluâ- t) deresine akıtılmıştır. Bu ü le sayesinde merkezi ka sıtmaâfetinden kurtulmuş halk geniş birnefes alabilmiş « Bu kanallar mücadele tabi. | döktor Rıdvan Beyin fevka- ca bir ağaç bayramı tertip | erek binlerce kavak: çınar, söğüt ağaçları | dikilmiş dikenli tellerle çevrile- Muhabir mektubu İki sene içindedeğişen bir belde.. muazzam bir bataklık kurutuldu (Mücadele ormanı) mam Sıtma mücadele teşkilâtnm bura şubesi | vazifesini yap- mış ve halkın şükranını kazan- Maşter. Sıhhiye vekili muhte- remi Refik Beyin her tarafta- ki muvaffakıyetlerine bir za mime olan şu Karacabey faa- liyet halkı minnettar eylemiş- tir. Kurs mezunu bulunan dok- tor Ridvan Beyin emsaline fa- ik derecedeki mesaisi vekâleti celilenin kadirşinaslığile taltif olunmağa sezadır, BELEDİYE ŞAYANI , TAKDIR İESE DE Karacabey belediyesinin yap tırdığı güzel binaya bir diye. cek yoktur. Fakat bu güzel memlekette su ve elektrik tesi ti- yaçlar bertar; p bu bir belediye binası halkın ru İ hunu tatmin ederse de maddi ; | ihtiyaçlarına bir yardımı ola- maz! Sonra burada ağız tadile yemek yiyecek bir yer de yok- tur, Bir akşm aşçıdan getirtti- ğim yemek çoluk çocuk hepi- mizi rahatsız etti. Belediye bu aşçılara dikkat etse fona olmaz zannediyorum! Sonra o güze- lim belediye binasının meyda- ne “ “da wzdır. o Bu hal ve bu vaziyet ile güzel be- lediye binasının manzarası ara- sındaki tezat şayanı tecsaüftür! İSTANBUL VİLAYETİNİN NAZARI DİKKATİNE Karacabeyden ( İtabuldaki Yemiş ve soğan iskelelerine gönderilen sebze, meyva ve bostan alım satımında bir çok tufeyli mahlükat yumruk ve sopalarla mal sahiplerine ta- bakküm ve onları darp ve teh- dit ederek mallarını çarçur et- mekte olduklarını işittim. Bu- ra halkı şu halden pek fena mü teessir ve müştekidirler! İstan- bul belediyesile ( zabıtasınm. gözleri önünde cereyan etmek- te olan bu kötü vaziyete bir ni- hayet verilmesini biz de çok te menmi ederiz. Ragıp KEMAL DOKTOR İN ŞÜKRU TA E.nii o hastalıklar mütehassıs Göz Hekimi D? Süleyman Şükrü Birinci sını mütehassıs (Babaali) Ankara caddesi No.60 Dr. A. KUTIEL Karaköy Börekçi fırını sırasında 34. Karacabeyde bataklın sahası kâmilen doldurulmuştur “ KARACABEY: İki sene) rek oldukça | verilmiştir. İİ yarından mezun almanca, Halepte sansöi Halep Valisi mahakimi ecnebi ye istinaf müddeiumumiliğinden aldığı bir emri Sariye gazeteleri- ne tebliğ etmiştir. Bu tebliğe nazaran Halepte çıkan bütün gazete ve mecmua-| lar mevkli intişara çıkmadan ev- vel birer nüshayı mezkür müddei urmumiliğe tevdia mecbur tutul- lep gazetelerine sansür vazedil- miş demektir. ... İbnissuut ile Şarkul'erden emiri arasında bir it݆husule gelmiştir. Gelen bir habere nazaran Hi- caz ve Necit kralı İbnissaut bu ittifakı resmen tekzip etmiştir. Kral hazretleri bu hususa dair beyanatında demiştir ki: “Ne kral Faysal ne de Emir Abdullah ile hükümetimiz arasın- da müzakerat cereyan otmiş ve ne de bü fak aktedilmiştir. A- rap ittüfak akte, a Cöömktte'i rap ittihadı meselesine gelince kral Faysal kat'iyyen bu mesele ile lâkadar değildir.” Bir suiistimal Bir kaç haftadan beri Lübnan hükümeti tarafından Nafin daire sinde meydana çıkrılan büyük su- ilstimal hakkında tahkikata de- vam ediliyor. Tahkikata bu hafta © sihayet verilecektir. İki gün evvel sabik Nafia mü- dürünün ifdesi almış ve kendi- si derhal tevkif olunmuştur. Aldığım hususi mlümata göre, bir çok mühim zevat bu suüsti- mallo alâkadardır. Bunların da İhtilâs edilen para yüz bin Su- lirasmdan fazladır. | İş ve İşçi | Milliyet bu sütunda iş ve işçi istiyenlere tavastut esirör ve işçi istiyenler bir mektup- la İş ağa müracaat et- ler. İş arayanlar İyi — Almanyada yüksek tah- Kola görmüş ve Bolonya konservatu —— fransız ca, il anca, türkçe ve rumca İi- sanlarına vâkıf iyi bir aileye wen sup bir hanım kız piyano © dersi vermek ve kız mu siki muallimliği yapmak arzusun- dadır. beli bir Matmazel, hanım kızla” ra hususi piyano dersleri vermek arzusundadır, arzu edenler Hay- riye sokak Çorlu apartıman 6 N. dairede. s.s 329 — 330 senesi (İstanbul Sultanisi mezunlarından olup ha- li hazırda hiç bir işle meşgal de- ğilim. tüccar yanlarında ve fab- rikalarda kâtiplik vazifesine ta- libim. Maaş (45 — 50) lira sındadır. Elimde İonservislerim vardır. Arzu edenler Milliyet İş bürosunda “$,, ramuzuna müra- caat etsinler. Babıhli Vilâyet kas vr daki kıratanedeki Şükrü Bey vasıtasi- le M. Sabri, hi j F Ankara'nın en büyük Kitap, gazete ve TİR İZMİR - PİRE - İSKENDE- RİYE POSTASI ( EGE ) 11 Birinci teşrin | k salı 11 de. ein | TRABZON POSTASI < ( KARADENİZ ) 12 birin- İ a ve ci teşrin çarşamba 18 de İ , > Dönüşte Tireboluya da uğ- rayacaktır. İZMİR - MERSİN POSTASI ( MERSİN ) 12 birinci teş- rin çarşamba 10 da, Ga- lata rıhtımından kalkarlar. Üsküdar mal- müdürlüğünden: lcndiyede Çamlıca caddesinde 79 No lu ahşap hanenin 480 hisseden 300 hissesinin metrukeye ait olmasma | binasn 4 oda 2 sofa, mutbah ve müş temilâtı saireyi havi olan mezkür ah sap hanenin bedeli muhammini | ©- sonra saat (2,30 dan Se; kadar İs-| lan 700 Hira ile müzayedeye çıkarıl- tanbulda Divanyolunda 118 rems- | mıştır. Müzayede günü (25-10.932 ralı hususi dairesinde dahili hasta. | dir. Fazla malâmat isteyenlerin ve lıkları muayene ve tedavi eder. Te- | taliplerin yüzde 7,5 poy akçasile mal lefon: İstanbul 22398, müdürlüğüne müracaatları, TURK ANONİM ELEKTRİK ŞİRKETİNDEN: İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel Şirketleri ile | İstanbul ve Kadıköy Havagazı Şirketleri ve Tesisatı Elektrikiye Sirketi, elyevm ve oldukça uzun bir müddet için münhal hiç bir memuriyetleri bulunmadığını ilân ve hiç bir netice verilmeyecek olan hizmet talebinden sarfı nazar olunmaşını bilhassa rica ederler. Binaenaleyh müstedilere alâkadar olan hayırhah ze- vattan gelen tavsiyename ve teşebbüsler hakkında dahi la Lİ EŞLİ s Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan maada hergün öğleden keyfiyet aynıdır. Gl irm : . - |a İnhisarlar idaresinden ilân Neri Muhammen © Eşyanm bulundu. mikdarı ğu mahal Köhne kanaviçe 32000 Kilo) Köhne kınnap parçaları 1550 Kilo) İ Köhne çul parçaları 3300 Kilo) Azapkapı tütün İ Köhne ip 11550 Kilo) Deposunda Köhne markalık Amerikan © 250 Kilo) bezi parçaları ) Eski harflerle yazılı 15000 Kilo o Kabataşta İnhisar evrakı matbu baş M. deposunda İ Balyadan çıkan kâğet 10000 Kilo | Cibali L, ambar parçaları larında, Köhne tütün sandıklarına © 1200Adet © Cibali tütün fahri mahsus muşamba kasında Küçük kola tenekesi dört 15Adet) kapaklı ) Küçük kola tenekesi kapaksrr £ 290Adet) Küçük kola tenekesi uzunca (| SAdet) müdevver kapaklı ) Küçük kola tenekesi SAdet) Yağ tenekesi ağzı vidalı SAdet) © Cibali tütün fabri İnce talaş 30 Çıra) Kola fıçısı orta boy 10Adet) fıçısı büyü 20Adet) Kola tenekesi yeni ve eski Z70Adet) gaz tenekesi cesametinde ) Demir çember müstamel 800 Kilo) Demir kola fıçısı 20Adet) Ambalüj tenekesi 30 Kilo) Balâda nevi ve mikdarı yazılı eşya 13-10-932 tarihine müsa- dif perşembe günü saat 14 te pazarirk suretile satılacaktır. Talip olanların teminat akçelerile birlikte Cibalideki İnhisarlar Leva- zim şubesi satış komisyonuna müracaat etmeleri ilân olunur. (5236) İstanbul Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan 74 Kalem Ecza malzemesi: Pazarlıkla münakasası 11 Teş rinievvel 932 sah günü saat 14 te. -188 Kilo Çay salı günü saat 15 te, Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukardaki cins ve mikdarı ya- ğilı iki kalem malzeme hizalarındaki gün ve saatlerde pazarlık suretile satın alınacağından talip olanların Kasımpaşada Deniz Levazım satınalma komisyonuna müracaatları. (5293) i Deniz levazım satınalma a 16,000 Kilo Pirinç: o Açık münakasası: (30 Teşrinievvel 932 pazar günü saat 11 de. 15,000 Kilo Kuru fasulya : nievvel 932 pazar günü saat 15 te. 15,000 Kilo Nohut: O Açık münakasası: 93Z pazartesi günü saat 11 de, 5,000 Kilo Kuru üzüm: (Açık münakasası: evvel 932 pazartesi günü saat 13, ta. 5,000 Kilo Karpit: o Açık münakasası: 31 Teşrinievve 932 pazartesi günü saat 14,5 ta. 5,000 Kilo Kazan Tutyası: o Açık münakasası: rinievvel 932 pazartesi günü saat 15,5 ta, Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarıda cins ve mikdarları İ yazılı eşyanm münakasaları hizalarındaki gün ve saatlerde ya- | pılacağından şartnamelerini görmek isteyenlerin her gün ve ver- meğe talip olacakların da-münakasa gün ve saatlerinde muvak- kat teminat makbuzlarile birlikte Kasımpaşada Deniz Levazım satınalma komisyonuna müraca; (5292) ' Vakıf paralar müdürlüğüne borçlu olan zevatın nazarı dikkatine sağa Yasi /Vakıf Paralar müdürlüğünden: | İdaremiz namma merhun bulunan gayrimenkul emval yeni icra ve iflâs kanununa tevfikan 4 Eylül 932 tarihinden itibaren | icra daireleri tarafından satılacağı ve badema vadeleri sonunda | borçlulara idaremizden üç aylık ihbarname tebliğ edilmeyeceği ve kâffei muamelât ve takibatın mezkür dairelerce ifa edileceği alâkadaranca mi olarak borçlarını vadeleri sonunda ödeme- leri veya usulü di inde yenilemeleri lüzumu ilân olunur (5290) Devlet Demiryolları idaresi ilânları Eskişehir istasyonuna bir sene zarfında gelecek maden kö- mürlerinin tahmil ve tahliyesinin kapalı zarfla münakasası 30 birinci teşrin 932 pazar günü saat 15 te Ankarada idare merke- zinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde birer liraya satılan şartnamelerde yazılıdır. (5299) 31 Teşrinievvel 31 Teşrini- 31 Teş- İst. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. *&* 780 çift harici fotin 750 çift dahili fotin 915 adet yatak örtüsü 200 metre yatak kılıfı 1000 me eğ br ) Bir daktammncde aleni mibakpen Maltepe İisesi ihtiyacı için yukarıda yazılı melbusat biri ka- palı zarf diğerleri aleni münakasa suretile üç şartnamede satm almacaktır, 9 Teşrinievvel 932 pazar günü kapalı zarf sanat 15 te diğerleri sant 14 te aleni münakasa suretile satın alınacaktır. Ta- iplerin şartnamelerini görmek için komisyona müracaatları ka- palı zarfa iştirak için de hazırlayacakları teklif mektuplarını ihale gününün muayyen vaktinden evvel komisyon riyasetine vermeleri ve aleni münakasa için de muayyen vaktinde Topha- nede Merk»z kumandanlığı satmalma komisyonuna müracaat- ları, (86) (4925) ; Bir şartnamede kapalı zarf ) Bir şartnamede aleni münakasa 7 ... 2500 Kilo balyaipi | soğun, 19500 kilo patates âleni 600 kilo ince sicim münakasa suretile satın alına- 14000 kilo çember | caktır. Münakasası 12/10/932 20000 adet çember tokasr İ çarşamba günü saat 10 da Top Ordu sıhhiyesi için yukarıda | hanede Merkez kumandarlığı yazılı çember ve toka, balya ipi | satmalma komisyonunda icra ve ince sicim iki şartnamede a- | kılınacaktır, Taliplerin şartna- leni münakasa suretile satın alı | mesini görmek için her gün ve nacaktır. Münakasaları 30-10. | münakasaya iştirak için de mu- 932 pazar günü saat 14,30 da | ayyen vaktinde komisyonda ha Tophanede Merkez kumandan- | zır bulunmaları, (131) (5302) komis; ... Harbiye Mp. talebesi gaz lâ- boratuvarı ihtiyacı için 10 ka- icra kılmacaktır. Tali; namelerimi görm: komisyonundan ) Pazarlıkla münakasası 11 Teşrinievvel 932 | çi ve münakasaya iştirak için de muayyen vaktinde komisyonda | hazır bulunmaları (132) (5303) “xw İ Harp Akademisi ihtiyacı i- çin 20 ton kok kömürü pazar- lıkla satım almacaktır. Pazarlı- ğı 10-10-932 pazartesi günü sa at 14 te Tophanede Merkez ku mandanlığı satmalma komisyo nunda icra kılmacaktır. Taliple rin şartnamesini o görmek için her gün ve pazarlığa iştirak i- çin de muayyen vaktinde komis yonda “hazır bulunmaları. (125) (5265) ... Piyade Atış mektebine ait bir beygir müzayede suretile sa tılacaktır. Müzayedesi 9-10-932 pazar günü saat 10 da Üsküdar da Atpazarında icra kılınacak- tır. Taliplerin mezkür gün ve satte hayvan pazarında hazır bulunmaları. o (119) (5218) . Halıcıoğlu İhtiyat Zabit mek tebi ihtiyacı için 5 kalem ampul pazarlıkla satın alınacaktır. Pa zarlığı 10-10-932 pazartesi gü- nü saat 10 da Tophanede Mer- satınalma misyonda hazır bulunmaları. (133) (5304) * Harbiye ve merbutu bulunan mektepler ihtiyacı için 15000 lem (AUER) fabrikası (o malı maske malzemesi: 1i kalem (Dr. Hügo Stolzenberg) fabri- kası malr gaz ve 15 kalem sis malzemesi pazarlıkla satın alı- nacaktır, Pazarlığı 1010/932 pazartesi günü saat 10 da Top- hanede Merkez Kumandanlığı satmalma komisyonunda icra kılınacaktır. Taliplerin izahat | Simak için her gün ve pazarlığa iştirak için de muayyen vaktin- de komisyonda hazır bulunma - ları. Dz (130) (5301) Harbiye ve merbutu bulunan mektepler ihtiyacı için 336000 kilo saman pazarlıkla satın alı- nacaktır. Pazarlığı 11/10/932 Salı günü saat 15 de Tophane. de Merkez kumandanlığı satın alma komisyonunda icra kıl caktır. Taliplerin şartnamesini görmek için her gün ve pazarlı ga iştirak için de muayyen vak tinde komisyonda hazır bulun maları, | (128) (5280) bat müleseosat ihtiyacı için ka lay: pasmik; miyadır pezariida satım alınacaktır. Pazarlığı 9- 10-832 pazar günü saat 10 dan 12 ye kadar Tophanede Mer ö akma zcak- - Taliplerin. izahat almak i- çin ber gün ve pazarlığa iştirak. | için de muayyen vaktinde ko misyonda hazır bulunmaları, İ (126) (5278)