8 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Malatya 7(Hususi) — Başvekil İsmet paşa dün Malatyada bazı zi aretlerde bulunmuş, bugün köyleri gezmiş ve müntehiplerile...
 Kontenjan cilveleri Tütün inhisar idaresi geçende 255 bin liralık sigara kâğıdı ab mak üzere bir münakasa açmıştı. Bu...
 Parasız talebe Müsabakada kazananların isimleri bildirildi 915 numaralı kanun mucebince maarif vekâleti, orta mekteplerle...
 D ASAT NA . US n PF F AA Yi R E e Tokadi zade Şekipbeyin cenazesi rir, 7 (ALA.) — Tokadi zade Şekip beyin vefatı münasebetile
 İstanbul şampiyonu Istanbulspor ile Kocaeli şampiyonu arasındaki maçlan iki İntiba: Yukarıda Iki takım çarpışırken, aşağıda
 Gazi Hz. Reislcumhur Hz. dün sant 12,30'da Sakarya — motorüne binerek Dolmabahçe sarayından ayrılmışlar ve anat iki buçuğa
 Nafıa vekilinin seyahati 7 ( Hususi ) — Tetkik seyahati yapmak Üzere Samsuna giden naha — vekili Hilmi bey bu gece Sivasa —
 Salihli, 4 (Husı Salihlide çok feci cinayet olduğunu bildirmişt kadının boğazından iple öldürülmek suretile neticelene — bu

Başvekil Ismet paşa Malatyada köyleri geze- rek köylülerle görüşüyor. KŞAM Sene 15 — No: 5028 — Fiafı her yerde: 5 kuruş CUMARTESİ — 8 Teşrinlevvel 1932 Telefonları Tahrir 21686 — Londrada toplanacak olan beşler konferansı geri kaldı. Idare 21434 — Klişe 20113 Başvekilin seyahati Ismet paşa Malatyada köyleri geziyor Başvekil müntehiplerile temas eek dileklerini Giiliğor Malatya 7 (Hususi) — Başvekil İsmet paşa dün Malatyada bazı retlerde bulunmuş, bugün ki leri gezmiş ve müntehiplerile gi rüşmüştür. imet paşa. şehirdeki ziyaretleri esnasında beledi kaşluyı ve orta mektebi gezmi maarif işleri hakkında ize mıştır. Bundan sonra bahçelerile meş- bur Gündüz bey köyüne giderek öğle yemeğini orada yemiştir. Köylüler — meyvalarla süslenmiş taklar © yapmışlar. ve başvekili Sevinçle karşılamışlardır. Ismet paşa Malatyanın su işile de uğraşmaktadır. Akşam Halk fırkasında şerefine bir. ziyafet (Devamı ikinci sahifede) Dünkü futbol maçları Başvekli ismet paşa Istanbulspor dördüncü golü Dönkü spor müsabakaları hakkındaki ralüm Gazi Hz. Reisicumhur Hz. dün 12,30 da Sakarya motorüne binerek Dolmabahçe sarayın. dan ayrılmışlar ve saat iki buçuğa doğru Yalovaya vasıl | olmuşlardır. Gazi Hz. oradan otomobille kaplıcalara kadar çıkmışlardır. | Saat on sekizde tekrar Ya- ) lovadan hareket ederek saat İ irmide saraya avdet buyur muşlardır. Parasız talebe Müsabakada kazananların isimleri bildirildi 915 numaralı kanun mucebince maarif vekâleti, orta mekteplerle liselere leyli meccani olarak gire- cek talebe için bu sene bir mü- sabaka imtihanı açılmıştı. Müsa- baka imtihanları bütün liseler, muallim mekteplerile, orta mek- tepler mıntakalarında, orta mek- tep bulunmıyan diğer bazı yer- lerde de maarif müdürlüklerinde yapılmıştır. Müsabakaya 2299 kişi girmiş 123 talebe alınacağından bunlar dan en çek mot alanlar ayrılmıştır. İstanbulda meccani alınacak talebe şunlardır: Memduh B. oğlu Suat ef, Mehmet ef. oğlu Mehmet ef. Vahit ef. oğlu Fikret ef, Musta fa.ek. oğlu Necati ef, Ahmet ef. oğlu Mehmet Remzi ef, Yunus ek. oğlu Kâmil ef, Ihsan ef oğ- lu Abdullah ef, Salih ef. oğlu Zeki ef., Emin ef. oğlu Ali ef, Kadri ef. oğlu Fikri ef, Mehmet ek. oğlu Mahmut Turgut ef, M. Emin ef. oğlu Hâmi ef, Mahmut ek, oğlu Mehmet Behçet ef, Tursun ef. in de şunlar het Kasım Ef, kızı Kâmüran H. Sadeddin Ef. kızı Emine Nezahet H. Mehmet Şa- kir B. kızı Naile Sabahat H., Yusuf Ziya B. kızı. Cahide Tay yibe H. Ismail Ef, kızı Vasfiye H. Muzaffer EF, kızı Handan H. , Merhum Ali EE, azı Semiha H. Selim EF. kızı Vehibe H. Hafta vekilinin seyahati Sivas, 7 ( Hususi ) — Tetkik seyahati yapmak üzere Samsuna giden naha vekili Hilmi bey bu gece Sivasa | gelecek, yarın hususi trenle Ankaraya geçecektir. Müthiş bir cinayet Salihlide iki kadını öldüren 4 kişi yakalandı Kadınların ikiside boğularak öldürüldü, cinayet para için Yapilm Salihli, 4 (Hususi) — Bu hafta Saliblide çok feci cinayet olduğunu bildirmiştim. Iki kadının boğazından iple öldürülmek sure- tile neticelene — bu elim hadise muhitte teessür ve nefretle karşı" lanmış ve bu cinayeti yapanlar Jandarmanın — sıkı | takibatile yakayı ele vermişlerdir. Hadiseyi yazıyorum: Salihlinin Kele mahallesinde Kâmile hanım isminde takriben 50 yaşlarında dul bir kadın vardır. Bu kadın bin beşyüz lira bir parasını fayizle öte beriye vermiş. Rukiye hanım isminde bir kadınla iyi dost, Bir gün birlikte düğün evine gidiyorlar, dönüşte Kâmile hanım İl rükiye hanıma “ bize gidelim ,, diyor Rukiye hanım da muvafa- kat ederek Kâmile hanımın evine gelince sokak kapısının açık ok duğunu görüyorlar. İçeriye giri- yorlar, iki kişinin oda içerisinde sandık eşyalarımı karıştırmakta olduğunu görüyorlar ve feryada başlayorlar. Odada eşyaları karıştıran Kele mahallesinden Halil ve çirağı Sadri hemen bu iki kadının üze- rine hücum ederek Kâmile hanı- mı boğazından iple bağlayarak boğuyor ve öldürüyorlar Rukiye hanım pürteliş kendisini sakağa alıyor. Fakat kapının karşısında saklı ve gözcü olarak bulunan Kâmil ve arkadaşı Mevludun hü- .cumuna maruz kalıyor ve oda eve alınarak boğazından boğu- larak öldürülüye Tevkif edilen döri kişi: 1 Sadri 2 Halli, 3 Kâmil, 4 Mevlut Hadise derhal jandarmaya ak sediyor ve çok şiddetli bir takis bata girişliyor. Neticede znda tırnak vakanın kahramanı Halil yakala iyor. Jandarmada yaptıklarını ve diger arkadaşlarını söyleyince bu dört kişi yakalanıp adliyeye veri- liyorlar. Öteden beri Salihlide parası olduğu ve faizle öteye beriye verdiği şayi olan Kâmile hanımın parasına tamaan öldürüldüğü an- İaşılmıştır.. Jandarma kumanda ve kahraman jandarmaların me- karşılanmıştır. Tokadi zade Şekip beyin cenazesi | Izmir, 7 (A.A) — Tokadi zade | Şekip beyin vefatı münasebetile ir matem günü yaz Izmir bugün şamıştır. Bab: memleket hastanesinden kaldırı- larak Karşıyak kabristanına def- nedilmiştir. Cenaze merasiminde bir bant ve belediye i, merhumun takdi memleketin bilumum. münevverleri bulunmuş tabutlar kabristana kadar saatlerce eller üzerinde taşınmış ve bir çok gelenkler konmuştur. Kontenjan cilveleri Tütün inhisar idaresi geçende 255 bin liralık sigara kâğıdı ak mak üzere bir münakasa açmıştı. Bu münakasaya biiyük bir Lehli şirket te girmiş ve daha ucuz bir fiat teklif etmişti. Şirket 250 bin liraya mukabil bizden tütün almayı da kabul etmişti. Fakat gönderdiği nümüneler “kontenjana dahil değildir. diya gümrükten. geçirlmediği için bu iş yarıda kalmış ve 250 bin lira lık tütün de satılamamıştır. Şarkılarımız! > Keki oğlu Ismail Hakkı beye di m bin hela elor başına, Taharımal gerektir adüv taşına! Bir al saç onun ai yüzü gül servi blondie