8 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

8 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

kle süsabakalarına dün Kadıköyünde şlandı. Istanbul grupunda, İs- nları çarpışacaklardı.. Dünkü saçta, Kocaeli mıntakası şampi- 'onu (Adapazar Idman yurdu) ile «lanbul şampiyonu (Istanbulspor) açıktır Kemal - Ali, Samih- iz, Murat, Fahri - Nihat, Ismail, haddin, Tevfik, ki, Hasan. Oyun başlar başl az İstanbul sporlular rakipleri" yadırgadıklarından ederek onların girdiler. On beş ikika kadar misafirlerimizin sa- paslaşan İstanbul spor- lar ilk gollerini 36 ncı dakikada açıklarının şahsi bir gayretile dettler. Bu golden evvel çok tehlikeli »ziyetler geçiren Adapazar ka- si | İstanbulsporlularım & bazen msuz kombinezonları bazen özünden muhakkak bir ilâ sayı in kurtulmuştu. Istanbulsporluların rakipleri ileri altında bulundurdukları bir inişinden şaşıran Ada- zar kalecisine takımının ikinci da kale direklerinden ii atlı, ikinci gölden sonra iyice lu oynıyan İstanbul spor ta- birinci devrenin nihayetine iğru üçüncü de atmağa waffak oldu, Birinci devrenin n son golünü de ilk golu yapan ik yaptı. Ikinci devre: Bu devreye Istanbul sporlular ba bakim bir oyunla başladılar. ha beş dakika geçmeden dör. İlncü golde oldu. Dördüncü gel en on allı dakika sonra beşinci olü Selahaddin güzel bir şütle Bu geli bakem endbol i için saymadı. Fakat üç ört dakika sonra aynı oyuncu eye mahal vermiyecek bir kişle beşinci glide attı. Istan- u olleri birbiri peşine bu sıralarda Koca- şampiyonuna © ehemmiyetli kaç fırsat geçdise de hüsnü edemediklerinden gol aramadılar. Devrenin sonlarına dogru Ada- rın yegâne golü güzel bir kilde inen sağ ve sol açıklarının tile olmuştur. Evvelâ sağ açık i bir akışla topu sürdü ve güzel taladı. Sağdan inen topu iyi takip n sol açık topun ortalandığını görmez hemen fırladı ve üzel bir vuruşla takımının ilk le son sayısını yaptı. Adapazar. m bu golünden biraz evvel nbul sporuna Salâhaddın vas- ile bir gol daha yapmışlardı. bittiği vakit vaziyet Istanbul un 6-1 leybine idi. gel müsabakası başladı İstanbulspor (6) Kocaeli M0) Hususi maçlar Grap birinciliklerine ait Istam bul spor - Kocaeli maçından sonra Fenerbahçe (biri: takımı. ile Süleymaniye birinci takımı ara sında hususi bir maç yapıldı. Bu maçı Fenerbahçeliler 5-0 kazan- dilar. o Fenerbahçenin o dünkü oyunu, son zamanda çıkarılan bazı dedikoduların hiç bir esasa islinat etmediğini de isbat etmiş oldu. Fikretin Galatasaraya gire- akkındaki şayiaların mana- sızlığını dünkü oyunda Fikreti sahada görenler de anladılar. Bir taraftan Fenerbahçe kendi sahasında bilhassa son zamanlar- da hayli kuvvetlenmiş olan Süley- maniyeyi (0- 5) yenerken diğer tarafdan Fenerin yeğâne rakibi Galatasaraylılar da Taksim sal sında (0-4) Perayı yeniyorlardı. Bu iki rakip takımın birbirinden denizle ayrılmış iki ayrı sahada birbirine | yakın kuvvette iki takıma karşı elde ettikleri şu pelicelerle aşağı yukarı geçen seneki nisbeti muhafaza ettikleri belli oldu. : Galatasaraylılar Perayı 0 -4 yendiler Dün Fenerbahçe sahasında grup birincilikleri yapılırken Tak- sim sahasındada gayri resmi fakat şayan o dikkat maçlar oynandı. Taksim maçlarının. birincisini sarı kırmızılılar Peralılara karşı oynadılar ve 4-0 kazandılar. Galatasaray kalesinde Ulvi Ziya bey vardı. Ilerde yapılması muh- temel Fenerbahçe maçı için çok ehemmiyeti haiz olan hücum hattı da şöyle teşkil olunmuştu; Sağ açık - K. Kudret, sağ Rasih, merkez muhacim -L, Mek met, sol iç - B. Necdet, sol açık - Rebii. kaleci ve hücum hattı bu şekilde çıkan Galatasaraylıların mekez muavin mevkiinde de Ni hadın yerine küçük Bülent vardı. Takım heyet umumiyesi itiba- rile gençleşmiş, cevvalleşmiş, ol makta beraber merkez muhacimi itibarile tam ideal şeklini alama- mış. Vakia müesser oluş itiba- rile şu yukarda — yazdığımız hücum hattı bizim | takımlara mazaran kusursuzdu. Fakat L. Mehmedin oyun tarzı ve oyun- culuk tipi dolayısile ortada oyn yacağına sağ içte vaya sağ açıkta oynatılması hakkındaki kanaatimiz dünkü oyunla da değişmiş olmadı. Bize kalırsa Rasih gibi bir gencin ortaya başlatılması Galalasaray takımının istikbaldeki elâmanları noktasından daha doğru olur. Güreşler Istanbul şampiyonları Ankara şampiyonların yendiler Dün Ferah tiyatrosunda Anka ya güreşçilerile Istanbul güreşçi- leri arasında yapılan müsabaka larda Istanbul şampiyonları çok kısa müddetlerde Ankara güreş- çilerini yendi Mütemadiyen antrenörun nezareti altında çalışmak fırsatına malik olan İstanbul şampiyonları bu de- vamlı çalışmalarının tam semere- lerini elde etmiş olduk Dünkü güreşle süratli g: rekorunun en bariz bir mi En uzun süren güreş sekiz daki- kadır. Diğerleri beşer, üçer daki- kada nticelendi. Dünkü güreşler güreş antrenörünün şimdiye kadar para verdiğimiz diğer antrenör lerden daha üstün olduğunu ve aldığı o maaşları hak ettiğini bir daha gördük. Kendisini bu neticesinde vesile ile de bir daha tebrik ederiz. Yalnız bu sene içinde bir kaç ayını da Ankaraya tahsis etmesi güreş şubesinin diğer min- ve takalarda da kuvvetlenmesi yelice itibarile Türkiye daha ziyade kkökleşmesi olacaktır. Güreşlerin neticeleri: Birinci güreş: Necip 56 kilo (stanbul), Seyfi 56 kilo (Ankara), üç buçuk dakikada Necip tuşla galip. Ikinci güreş: Bedri 61 kilo (istanbul), Esat 61 kilo (Ankar. Bedri altı dakikada rakibi yendi. Üçüncü güreş: Münir 66 kilo (istanbul) Raif 66 kilo (Ankara) lünir 2 dakikada galip. Dördüncü güreş: Saim 72 kilo (Istanbul) Hüseyin 73 kilo (Ankara) Saim altı dakika galip. Beşinci güreş: Şevki 74 kilo (ötanbul) Salim 74 kilo (Ankara) Şevki sekiz dakikad. Alncı güreş: Hi (Istanbul ), Mustafa 87 kilo ( Ankara ) neticede Hüssnli galip geldi. Son güreş En son güreş ağır sikletler içindi. . Istanbulun ağır siklet güreşçisi olmadığından Ankara- dan Necip bey hükmen şampiyon ilân olundu. Bunun üstüne çoban Mehmet Necip beyi hususi bir maça davet etti. Güreşi kabul eden Necip bey beş dakikada Çoban Mehmede yenildi. Fakat bu mağlübiyetle Necip bey şampiyonluk hakkını geybetmiş olmadı. Çünkü maç hususi mahiyette idi. Eşref Şefik Izmirdeki maçlar Altınordu 7, Balıkesir 1 Izmir, 7 (A.A.) — Türkiye birinciliklerinin üçüncü gurup mü- sabakaları buğün / neticelendi. Müsabaka finale kalan Altınordu (Izmir) - Balıkesir takımları ara- sında yapıldı. Oyuna saat 16 da hakem Feh- mi beyin idaresinde başlanıldı. ilk dakikalar Balıkesirliler çok canlı ve atak oyunlarile bir varlık gösteriyorlardı... Daha oyunun beşinci dakikasında attıkları bir golle neticeden ümitvar bir vazi- yete girmişlerdi. Altınordulular yediği bu golden sonra akınlarını sıklaştırmağa baş- ladılarsa da Balıkesir defansını müdahalesile gel çıkaramıyordu. Fakat bir ceza vuruşundan istifade ederek beraberliği temin ettiler, Haftayım bir bire beraberlikle nihayet buldu. i haftayımda Allırordu ga- Jip gelmek azmiyle oyuna başladı ve S-inci dakikada attığı galibiyet golünden sonra hâkimiyeti ele aldı ve mütem: n Balıkesirli- Sahirsızlikla beklenen ve sinemanın 4 CLARK GABLE -İEA: şrinlevvel cumartesi akşamı| istanbul — 15-100 orkestra, Saz (Tarburi Refik bey arka dağları Nihal 21 Mosababe, (ööyü m.) — 18 i, 19,45 orkestra konseri, an musikisi, 24 cazban, Londra &56,8 m) — 19,80 gnintette 22 konser, 28,16 musikili komek. 12.35. dans musikisi Paris (1525 m) — 20 fenni rae habe, 20,20 gramofon, 21 edebi kırsaf, 40 şuun, 21,45 radyo tiyatrosu, 28 olan, Prağ (846 106, zül 19,25 alman radyo neşriyat 1 kabara hatıraları, 22 Paris ten akil, Roma (4.2 mj — 21 havadis, ramofan, 2140 imulam de Fahibes aperek. Varşova (141lm.) — 21 herir 9 teşrinievu. Istanbul — pazar akşamı örkaslrn, 19490 saz (Beöayii musiki heyeti), 22,20 gramo- fonla opera, Pek yakında Hransiz. opereterinin en PARİS KIZI Maarif vekili bugün darllfünunu ziyaret edecek Maarif vekili Reşit Galip bey bugün darilfünunu ziyaret ede cektir. Vekil bey yarın akşam Ankaraya hareket edecektir. Darillünunun ıslahı, hakkında proje yapmış olan profesör Ma- İchin tekrar davet edileceği söy- Jeniyor. göstermediler ve üstüste 5 gol oyunu oynıyamâdı ve yalnız Saidin şahsi gayreti ile bu neticeyi ala- bildi. Oyunun sonuna doğra Ba- likesirliler tekrar canlandılarsa da bir netice alamadılar w 7-1 Altınordunun gi neticelendi. At yarışları Ankarada sonbahar at yarışlarına başlandı Ankara 7(A. koşularının pıldı. Hava gi Sonbahar at cisi bugün yan el saha kalabalıktı. Dabiliye vekili Şükrü Kaya ve iktisat vekili Celâl beylerle bir çok yüksek zevat hazır. bulunu- yorlardı. Birinci koşu, hiç koşu kazan- mamış üç yaşında yerli ve arap taylara mahsustu ve mesafesi 1200 metre idi, Yedi hayvanın iştirak ettiği bu koşuda Salih ağanm Semhanı birinci, Mikdat Efendinin Serdarı ikin Binbaşı Şevki Beyin Avcısı üçün- cü geldiler. kin koşu, 1932 senesinde ikramiyelerin yekünü 750 lirayı geçmiyen haliskan İn- giliz at ve kısraklara mahsustu ve Men, mesafesi 1400 metre idi Anna Sabri Beyin Pazarı bi Ahmet ve Fikret Beylerin Dr kurtu ikinci, yine Mm. Anna Sabri Beyin Kalmeti üçüncü yek leri sıkıştırmağa başladı. Balıkesir | liler birinci haftayimda gösterdik- | leri oyumu bu haltayımda hiçte | diler. Üçünçü koşu, dört ve daha yukarı yaşta hiç koşu kuzanma- Bu akşam ASRİ m Dayak yl sun W ALLACI BENi GHARLES BOYER ve. meşhur ARMAND BERNARD - FLORELLE ihtiras Fırtınaları Pek yakında MELEE. Sinemasında Bu gön ALEMDAR sinemasında Tehlikeli Yollar Meraklı ve müheyyiç aşk ve Sergüzeşt filmi 'GARY COOPER ve SİLVİA SİDNEY tarafından temsil edilmiş fevkalâde bir filim. İlâveten: Paramount halihazır dünya havadisleri. Gündüz 212-412 gece 9 212 saat: 2130 sm Belis Yedi köyün «Şehire Zeynebi Un Yazan: Hartmann akleden : Seniha. Bedri H. ii mış yerli ve mahsus mesafesi 2,000 metre idi. Ahmet ve Fikret beylerin Maltası sirinel, Kâzm efendinin Yavuzu inci, binbaşı Şevkı beyin Ceylam üncü geldi. Dördüncü koşu, 3ve daha yukarı yaşta 932 senesinde kazandığı ikramiyeler yekünu 2250 lirayı geçmiyen baliskan İngiliz at ve kısraklara mahsustu. Mesafesi 1800 metre idi. Üç hayvan iştirak ettiği bu koşuda Akif beyin Betyarı birinci, Ahı Fileret beylerin Piyeri ikinci geldi. Üçüncü gelen at Mm. Anna Sabri beyindir. Beşinci koşu, Handikap koşusu i. 1800 metre mesafeli olan bu koşuda prens Halim beyin Hakanı birinci, Ahmet beyin tayyarı ikinci, Ahmet © efendinin — Çankaya: üçüncü geldik Eskişehirde Ankara 8 Bursa 1 Eskişehir 7 (Hususi) — Türkiye birinciliği için yapılacak maçlara girmek üzere Eskişehir grupuna dahil şampiyon takımlar bugün burada müsabakalara başladılar. Ilk maç Ankara'şampiyonu Genç- ler birliği ile Bursa şampiyonu Sanatkârlar tekımı arasında yapıldı. Bursa takımı fena bir oyun oynadı, neticede 1-B mağlup oldu. Ikinci oyun Eskişehir şampiyonu tayyare takımı ile Kütahya ara- sında idi, Kütahya takımı 1 gole karşı 17 golle yenildi. Bu suretle Eskişehir gol rekoru karıldı. “Akşam takımlar şerefine bir ziya- fet verildi.