8 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

8 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 8 Teşrinievvel 1932 - Başvekilin seyahati r (Baş tarafı birinci sabifemizde) “olmuş, şehir işlerine dair bir çok Şeyler konuşulmuştur. Başvekil bu sabah Akçedağa giderek oradaki harayı gezmi Paşa baradaki aygır ve kısrak arı birer birer görmüş, nasıl hayvan yetiştirildiğine dair izahat almış, şereflerine verilen öğle yemeğinde bulunmuştur... İsmet paşa birçok köylülerle görüşmüş ve bunların dileklerini dinleye- yek çarelerini araştıracağım va- saat on dört buçukta malatyaya dönmüş ve çarşıda yeni, yapılmakta olan fenni kasap dükkânların gezmi Darülaceze “Burada yalnız sakatlar ve malüller bulunacak Darülacezedeki çoçuklar için şimdiye kadar bir ilk mektep vardı, Beş yaşına kadar müessise- deki çocuklar bü mektepte oku- tuluyorlardı Bu çozukların çoğu illetli ve sakattırlar. Bunlara ilk mektep tahsili vermek doğra görülmemiş ve geçen sene darülaczedeki mek- tep kaldırılmış, sıhhat yerinde olanlar yatı mekteplerine dagık- mışlardı Belediye, Darülaczede bir yuva sınıfı açmak istiyor. Yuvada mü- essesedeki küçük çocuklar oku yacaklar, bunları © cudu sağ tutmak için yatı mekteplerine devam edeceklerdir. Belediye , Darülâcezeyi tam aceze ve Sakat- lar yurdu baline koymağı düşünü- yor. Bunun için müesseseye geti- rilen, Fakat vücudü sağlam olanlar “Burada barındırılmıyacaklardır Deniz hırsızı Çaldığı eşya ile birlikte yakayı ele verdi Bir müddeten beri Kadıköy sahillerinde gemi ve mavnalara bir takım hırsızlar o dadanmış, dir çok mavnaları soymuşlardır. Polis merkezi aldığı tertibat melicesinde bu şebekeyi meydana çıkarmış ve bunların ele buşılarını iş başında yakalamıştır. Evvelki gece devriyeler Kadı- köy rıtımını kontrol ederlerken rıhtımda bağlı bulunan Kadri kaptana ait geminin içinde tıkır- tılar duymuşlar ve kenar saklanıp © beklemeye başlamışlardır Bir müddet sonra gemiden sır- tında dolu bir çuvalla bir adam çıkmış ve kaçmaya başlamıştır. Bu in polisler yetişerek © kendisini yakalamışlardır. Çuval gemiden çalınan eşya- Tarla dolu” olduğu “görülmüştür. Tahkikat neticesinde bu adamın ötedenberi aranmakta olan maruf sabıkalılardan deniz hırsızı Ferhat Ferhadın anlaşılmıştır. hepsinin bir şebeke halinde çalış- tıldarı anlaşılmıştır. Bunların yalnız Kadiköyünde durmayıp mubtelif kollara ayrıla- rak bir çok yerlerde soyguncu- luk yaptıkları da meydana çıka” rılmıştır. Zabıta Ferhadın diğer arkadaş- ları kimler olduğunu araştırıyor. Yeni bir fenni keşif Oslo 7 (A.A) — Wolf Ajan sından: Gazetelerin verdikleri ye habere göre Norveçli genç Kimyaker deniz suyu ile gülerçile yapmağı mümkün kılacak bir usul bulmuştur. Bu usulün güher- gile imali sanatını altüst edeceği söylenmektedir. Fransa, m Cenevre 7 (Hususi) — Toplan- ması büyük bir sabırsızlıkla bek- lenilen Londra konferânsı başka bir zamana bırakılmıştır. Bunun i henüz temamile malüm Yalnız Ingiliz devletinin Berlin, Roma Vaşington erinin bu devletlere müraca- ilâhları bırakma işini konuş” atla mak için Londrada toplanmağa sağılan « konferansın geri kaldığını. bildirdi alınmıştır, Henüz şimdilik haber resmi malümat olma- makla beraber bu geri bırakmıya Fransanın sebep olduğu zanmedi- iyor. Fransız kabinesi Almanyaya, Versay munhedesinde değişme manasına gelecek hiç bir müsa- Galatada kıskançlık yüzünden bir kavga olmuş, bir kadın dos” #unu adam akıllı dövdükten sonra başından da yaralamıştır, Vaka şudur Hayrullah isminde bir adam uzun müddetten beri Galatada bir apartımanda İstavrini namında bir kadınla birlikte yaşamaktadır. Son zamanlarda Hayrullah dışa- nda başka bir kadınla alâka peyda ekmiş ve evine geç gilmeye başlamıştır. Kavga başlıyor! Bunun farkına varan madam Stavrini dostunu yola getirmek için çok uğraşmışsada muvaffak olamamış, nihayet o da kavgaya, gürültüye çevirmi Geçen gün ikisi gene büyük bir kavga etmişler, neticede Hayrullah kabahatini itiraf ede- rek bir daha yapmıyacağına dair madam Stavriniye söz vermiştir. Hayrullah evden çıkarken ma dam Stavrini, akşam erken eve Italya - Yugoslavya Yugoslavya Kalya ile anlaşmak istiyor Londra 7 (A.A) — Daily Mail gazetesine Romadan yazılan bir mektupta ezcümle deniliyor li: ransada yeni istikrazlar akdi imkânsızlığına binaen Yugoslavya kralı bir taraftan Italya ile Yugos- lavya arasındaki münasebatı kuv- vetlendirmek ve diğer taraftan ticari bir uzlaşma icuda getir- mek üzere Romaya nazırlardan Piliayı göndermişti Bu karar Italyan gümrük tari- #elerinde yapılan tahdidat ve Halyan dövizlerinin ihracatındaki tenzilât neticesi olarak Yugoslav- yanın İtalyaya ihracatının günden güne azalması üzerine ittihaz. edilmiştir. X Zekâi bey Parise gitti — Bir müddettenberi Istanbulda bu- lunmakta olan vekili Zekâi bey Parise gitmişt | ade gösterilemiyeceğini Ingiltere” ye hususi surette bildirmiştir. Halbuki böyle bir müsaade gösterilmedikçe Almanyanın ko- | muşmıya | yanaşmıyacağı mubak- kaktır. Bunun için Tngiltere, yere zahmete girmemek ve bir me dilik toplanmayı maştır. Ikinci bir meselede şudur; Fransa bu konferansta Belçika, Lehistan, — Dekoslovakya | gibi müttefiklerinin de © bulunmasını istemiştir. Halbuki konferans beş büyük devlet arasında olduğun- dan İngiltere, bunları davet ede- miyeceğini bildirmi gelmesini ve kendisine bir terlik alınasını tembih etmiştir. Gene geç kaldı... Akşam üzeri Hayrullahın erken geleceş len emin olan riadam Stavrini yemeği | hazırlamış ve pencerinin önünde (beklemeye başlamıştır. Gece olmuş, saat on biri geçmiş, fakat Hayrullah hâlâ meydana çıkmamıştır. Madam Stavrini pençerenin önünde bekledikçe kızmış, hid- detten küplere binmiş, Hayrullah» #an intikam almak için kararlar vermeğe başlamıştır. Saat 24 tel, Nihayet gece yarısı saat 24 te ber taraftan el ayak çekildiği hazırlanırken © kapı çalinmış ve Hayrullah sarhoş bir halde odaya girmiştir. Madam Stavrini dos- açmasına meydan | bırakmadan Hayrullahı kapımın arkasına sıkaş- tırıp dövmeye başlamıştır. Yunanistanda M. Çaldaris yeni kabineyi teşkil edebilecek mi? Atina 7 (A. M. Çaldaris yeni kabineyi teşkil için kendisine © tam bir salahiyet verilmesini min hususunda israr göstermiştir. M. Venizelos M. Çaldarisin geniş bir koalisyon yahut bir milli hükümetinin başına geçebi fakat bir fırka reisi olması ve son intibabatta nisbi bir ek- seriyet kazanmaması o dolayısile tam bir salâhiyet isteyip almasına pe de yalnız kendi fırkasından bir kal teşkil etmesine imkân olmağı mütaleasında bulunmuştur. Motörlü italyan transatlantiği Trieste, 7 (A.A) — Heptunla | ismindeki yeni | Italyan m transatlantiği bugün Amerikaya ilk seferini yapmak üzere hareket etmişti Transatlantik günde geçecektir, Bahri Muhiti 7 Sırada, madam Stavrini yatmaya | tunu bu halde görünce hiç ağız | Bu Sabhahki Felgraflar Londra müzakeresi neden geri kaldı? müttefiklerinin de bu konfe- ransta bulunmalarını istemiş Fransanın hareketi ingilterede hoşnutsuzluk © uyandırmıştır. İki hükümet münasebetinin dostca olduğu söylenmesine rağmen si- lâhları bırakma © meselesinde Fransa ile İngiltere arasında büyük anlaşmamızlık olduğu mey- dana çıkıyor. Dörtler konferansı Londra, 7 — Londrada Alman- yan da iştirakile yapılacak ko- uşmaların geri bırakılması tze- rine şimdilik dört devletin konu- şarak Almanyanın silahlanması meselesini aralarında karara bağ- lamaları muvafık görülmüştür. Ingiltere, Fransa, Italya ve Ame- rikaya davetnameler göndermişi -Hemdövdü, hem nem yaraladı! Eve geç gelen ve terlik getirmiyen adamın başına gelenler!.. Dayak faslı epice devam etmiş madam Stavrini, Hayrullahı adam akıllı dövüp bursını almıştır. Terliği hatırlayıncal. Madöln Stavrini dayağı bitirip odadan: çıkarken, sabahleyin ter- lik alması için Hayrullaha tembih ettiğini hatırlamış ve terlikleri sormuştur. Hayrullah unuttuğunu söyle- yince madam Stavrini kavgayı yeniden" tazelemiştir. e Fakat bu dayakla kalmamış, madı ağındaki ökçesi çivi eski terliği çıkararak olanca kuv- tile Hayrullalın alıma indir- Ökçedeki çivi Hayrullahın ka- fasına saplanarak büyük bir yara açılmış, kanlar akmağa başla mıştır. Madam Stavrini Hayrullabı bu. vaziyette kapıdan dışarıya atmıştır. Pı müracaat Hayrullah kanlar içinde polise giderek vakayı anlatmıştır. Zabıta madam Stavriniyi yakalamış, Hay- yallah tedavi altıma alınmıştır. Genç kız ne oldu? Galiba manastıra gitmek istememiş! Paris 7 (AA) — Brüksele gitmek üzere dün Romanyadan gelen 17 yaşlarında Pia Pop adlı genç kız Pariste trenden inmiş- tir. Yanında aile dostlarından biri bulunmakta idi Genç laz Pariste bulunduğu müddetçe kalacağı bir manastıra götürülmek üzere bir kira mobiline bindirilmişt genç kızın götürüleceği manastıra gelmediği anlaşılmıştır. Matmazel Pia Popun bu suretle ortadan kayboluşu zabıtaya bik. dirilmiştir. Otomobille motosiklet garpıştı Nuri isminde a pi zarşıdan geçerken kardan e Di Yakubun otoma- biline çarpmıştır. Çarpışma hızlı Zolmuş, e motasillet * parçalanmış, Nuri de bir çok yerlerinden yara" lanmıştır. Liman işi 12 makamı birleştirmek için tetkikat yapılacak Istanbulda liman işlerile uğra” şan on iki muhtelif makamı bir- eştirmek ve limanı bir elden idare etmek üzere bir komisyon yapılmıştır. Komisyona iktisat v: de bir murahhas göndermiştir. Aynı fili müdafaa etmek üzere gümrük muhafız kumandanı Seyfi paşa bir rapor vermiştir. Komisyon yaz kanda çalışmağa başlıyacaktır. Bulunan cesedin kime ait olduğu anlaşıldı Bundan beş gün evvel Bulgar mezarlığı civarında bulunan cese- din hüviyeti dün geç vakit mey- dana çıkmıştır. Bu adamın Romanya muhacır- larından — Yusuf oğlu Ahmet isminde bir sabıkalı olduğu anla- Şılmıştır. Ahmedi öldürmekle maznunen yakalanan Ali hakkında tahkikat 'devam ediyor. Iki hırsız mahküm oldu Ethem ve Osman isimlerinde iki hirsiz, geçenlerde muhtelif .cürümlerden alana” verilmişlerdi. Bu suçlunun 3 üncü ceza mah- kemesinde muhakemeleri yapılmış ve suçları tamamile rseydana sıkmıştr. Bunlardan Ethem 2 sene, Osman 1 sene 2 ay müddetle hapse mahküm edilmişlerdir. Ruhsatsız silâh taşıyanlar Galata polis merkezi şüpheli yerlerde araştırma yapmıştır. Bu araştırmada bir kahvede Koço isminde bir adamın üzerinde bir bıçak, kahvenin tezgâhın altında bir kaç bıçak, Hasan isminde birinde dolu bir tabanca ve bir çok fişenkler, Ali ve Hüseyin isimlerinde iki kişide de kamalar bulunmuştur. Bıçak ve tabancalar ellerinden alınmış, kendileri adliyeye veril mişlere Italya kralı Kral Habeş hududundaki müstemlikeleri geziyor Roma 7 — Afrikada, Habeşis- tan civarındaki Eritre Italyan müstemlikcesini ziyarete giden k 'müstemlekât nazırı Guzai dağlarına çıkmış ve Ca- dorna denilen hudut üzerindeki istilikâmlara kadar gitmiştir. Kral buradaki topçu kıtaatını teftiş etmiş ve müteakiben Addi- ciye giderek bu havalide bulunan askere bir geçit resmi yaptırmıştır. Italya kralı geç vakit Asmariaya dönmüştür. Tigre prenslerinden ikisi krala arzıtazimat için buraya gelmişlerdi. Graf Zeplin balonunun Brezilyadan getirdiği posta Hamburg, 7 (A. A.) — Welfi Ajansından: Graf Zeplin, balo- nunun cenubi Amerikaya yaptığı son seyahatte Brezilyad: ried- richshafene kadar getirdiği posta Hamburga tayyare ile nakledilmiş ve balonun Pernambucodan hare- 'ketinden üç buçuk gün sonra dağıtılmıştır. Trabzon sporcuları bugüü geliyorlar Karadeniz mıntakası © futbol birincilik müsabakaları Samsunda yapılıyordu. Müsabaka neticesinde Trabzon Idman ocağı, mntaka şampiyonu olmuştur. Futbolcular Iı le yapılan birincilik müsaba- kalarına iştirak etmek üzere bugüf nbula gelecekler ve şehrim deki Trabzonlular tarafından kar şılanacaklardır.