11 Ekim 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

11 Ekim 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Bk Ekonomi Fransa hükümetinin yumurta haltı kontenjanr tabi tutma- İs yumurtalarımıza yeni mab- rna meşgul olmakta- Ofis Londra piyasasına yu- rt sevki işin ttbirler almakta Londra piyasasında mevsim bi- Miyetinde taze yumurtalarımız ve Slâhare sanayi için diğer yumar- izm, İngiltereye ri golayınle, rekabet | ettiği Öfüs, İngiltereye b daa PRESİ Peş 89 ikevre 38 İ Bkreş v0 ya Göçe İ Belgrat özü İniarerdam 1.17,67 $ Moskora 108730 Recep Bey yirmi | gün sonra ein sa NS bir nutuk söylemiş ve yapılan Mr M. Yenmings RAL YAR İngiltereye yumurta ihraç edebileceğiz Diğer memleket yumurtala. rına rekabet edebileceğimiz anlaşıldı.. doğrudan doğruya vapur seferle- ri temini için bir İngiliz firmasile temastadır. Suallere cevaplar hazırlanıyor Ticaret odasında İktısat vekâle- Binden gelen süallere cevap bazır lamak üzere içtimalar yapan he- yet bugün Odada bir içtima yapa caktır. Tali komisyon dün Odada iç- tima ederek tetkikatına — devam etmiştir. İzmirden bir hafta- lık ihracat İzmir limanından son bir hafta zarfında muhtelif memleketlere 2,307,000 kilo üzüm ihraç edil miştir Mevsim bidayetinden eylül s0- muna kadar yapılan ihracat mik- tarı 12629 tondur. Son hafta zar- fmdaki incir ihracatımız 748325 kilodur. Mevsim bidayetinden ey- 1âl sonuna kadr olan incir ihra- catı 5,236 tondur. İncir ihracatımızda © görülen durgunluğun izmlesi için Ofis tet- birler aramaktadır. Kuru meyvalarımız Ihracat ofisi yilbazımn yaklağ- ması dolayısile kuru meyve ibra- catmmıza daha fazla bir o inkişaf vermek için yeni mahreçler ara- maktadır. o Ofis ayni zamanda mevcut mahreçlerde her şeyi tez- yit için imkânlar aramaktadır. Portakallarımıza mahreç aranıyor Portakal ihracat o mevsiminin yaklaşması dolayısile fhracat O- fisi ihraç edeceğimiz portakallar için şimdiden mahreç tedariki i- çin teşebbüsata girişmeğe başla mmaştar. İngiltere hükümeti Ottava kon- foransı icesinde diğer bazı mahsulât meyanda portakal ii- balât resmini arttırdığından Filis- tin portakallarının da bu sene fe- na bir vaziyette kalacağı ve yeni mahreçler tedarikine kalkışılaca- ğı muhakkak addedilmektedir Yalnız Dörtyol mıntakamızın bu sene ihraç edilecek portakal miklarının 280 bin sandığa baliğ olacağı tahmin edilmektedir. Kitapçıların ka- panma saatleri Bir müddet evvel Ankara cad- desindeki kitapçılar, akşamları sant 18 de dükkânlarını kapamak anlaşmışlar ve bu ka- rara riayet te etmişlerdi. Son günlerde kitapçıların geç #natlere kadar ze bulundukları görülmektedir. Kitapçılar, mek- tepler yeni açıldığı a yazın sa- at 18 de kapanmak kararını mu- vakkaten tatbik etmediklerini, bir ay sonra saat 17 de kapata- rak kış santleri tatbikine bhazır- landıklarını söylemektedirler. de Hellen oğulları Çiçan, Yur suf ve Hasan ve Bursanın Söğü- talan köyünden İdris oğlu e vatandaşlığımızdan çıkarılmışlar. ar. Kaçak konyak Sirkecide bir tren şefi konyak yakalandığı gibi, Ba- istasyonunda bir MİLLİYET — İnhisarlarda Nereleri Tevhit edildi? ——..— Bu ay içinde tevhit edilecek mıntakalar İnhisar idarelerinin mülhakat teşkilâtının tevhidine devam edil- mektedir. Şimdiye kadar İstan- bal, İzmir, Ankara, Buram, Balr- kesir, Edirne, Çanakkale, > Mani- 3a, Kocaeli, Eskişehir tütün, müs- kirat ve İarelerinin tevhidi ikmal edilmiştir. İnhisarlar umum müdür muavinlerinden olup ev velki gün Kayseri'ye giden Mü nir Hüsrev B. in nezareti altında bu ay içinde Tokat, Yozgat idare erinin ve gene bu yakmlarda İ- nebolu, Zonguldak, — Samsun ve Trabzon idarelerinin tevhidi ile mal edilecektir. Hüsnü B. perşembe- ye hareket edecek İnhisarlar umum müdürü Hüs- mü B. in tütün, tuz ve müskirat inhisarlarınm tevhidine nezaret etmek üzere Karadeniz sahillerin deki şehirlere gideceğini yazmış tık, Hüsnü B. perşembe günü şeh rimizden hareket edecek ve ilk SALI . TEŞRİNİEVVEL Belediyede 4 ayda 6000 köpek Köylerde dt köpek- ler itlâf edilecek Şehirde köpek mücadelesi de- vam etmektedir. Fakat sokaklar- da hâlâ köpekler dolaşmaktadır. Belediye köpeklerin öldürülmesi. ni tesbil için bir kuyruk getirene 25 kuruş vermektedir. Bu şekilde bazı kimseler kuyruk ticaretine çıkmışlardır. Bu yüzden hususi ev köpeklerinin de öldürüldüğü şikâyet edilmektedir. £ Belediye tetkikat yapmaktadır. Sıhhiye vekâleti de köpek mü- cadelesi ile alâkadar olmuş, bü- tün vilâyetlere olduğu gibi İstan Sali şshirlerde değil, köylerde de devam edilecektir. Son dört ay içinde İstanbulda altı bini müte- caviz köpek itlâf edilmiştir. Kay- makamlıklar her ay nihayetinde öldürülen köpe! za mistatistik halinde sıhhiye eü- dürlüğüne bildirmekte, müdürlük de vekülete göndermektedir. Bazı kazalarda faaliyet daha çoktur. Meselâ eyi de 306, ağustosta 414, temmuzda merhale olarak Trabzon'a uğrr- yacakıtır. . Vilâyette İskân Tahkikatı İ Tahkikat fezleke- sinin birinci kısmı ikmal edildi İskân idaresindeki suiistimal Kar ikmali yaklaşmakta- İkiye baş müfettişi (o Haci Hüsnü Bey tahkikat fezlekesinin birinci safhasını bitirmek üzere- dir. İdare heyeti Vilâyet idare heyeti dün Vali mun Ali Rıza Beyin riyasetin- de toplanmıştır. Bu içtimada idari davalar üze rinde görüşülmüştür. İhtikâr komisyonu Ihtikâr komisyonu bazı petrol kumpanyaları hakkındaki totki- katına devam etmektedir. Yeni tartı makinaları Himayei Etfal cemiyeti 10 o- tomatik tartı makinesi almış ve Boğaz vapur iskelelerile tren is- tasyonlarıma koymuştur. Himayeietfal şubelerinin teftişi Himayei Etfal merkezi umami müfettişlerinden Hikmet B. ecmi- yetin Karadenizdeki merkez ve şubelerini teftiş ederek şehrimize gelmiştir. Hikmet B. dünde © İstanhut merkezinde meşgul olmuştur. Yakmda yeni teftiş mmtakası- na hareket edecektir , Sıhhiye müsteşarı Cenevrede Cemiyeti Akyam sıhhi teşkilâtında murahhasımız olarak bulunan sıhhiye müsteşarı Hünmmmettin Bez ayın 15 isd8 yak: 280 köpek öldürülmüştür. Yalovada dört ayda 314 köpek öldürülmüştür. Köpeklerin öldü- rülmesinde kullanılan © ilâçlerin parasını sıhhiye müdürlüğü ver- mektedir. Son zamanlarda © k dar fazla öldürülüyor ki bu kü kapılarına ir eme Bu memur- lar içeri giren köpeklere zehirli ekmek vererek öldürmektedirler. Bakteryolojihane kteriolojihanesinin üze binasında fa- aliyete geçmesi tekarrür etmiştir. Vekâletin baktetiolojihamesi de buraya taşınmıştır. Belediye önümüzdeki sene Fa- Hihte asri bir baktericlojihane in- ga ettirecektir. Bu,bira bilâhare bir hıfzıssıhha lâborâtuvarı hsli- me getirilecektir . Şoförlerin mua- yenesi Bötün şoförlerin sıhhi muaye. nesi bitmiştir. Bu son tmüayencde 3500 şoförün muayenesi yapılmış- ör. Şehrin sıhhati Öğrendiğimize göre Belediye şebrin umumi sıhhati o noktasım- dan çok mühim bir — karar ver miştir. Belediyenin İstanbulda beş emrazı zühreviye dispanseri var dır. Bunlar la, Tophane de, Galatada, İstanbulda ve Ka- dıköyündedir. Bu dispanserlerde imaktadır. Kânunusaniden — itibaren bu dispanserlerde © belsoğukluğuna tutulan —— da meccanen te- Ekmek narhı Bu hafta ekmek narbi ayner ipka edilmiştir. Şoförler için “Sabıka,, nedir? Belediye sabikalı şoförlerin sa- i hakkında bir karar ittihaz ba an talala FAlİZ iddiasındadır. Cemiye. Pr. Braner hasta- neleri geziyor Şehrimize geldiğini yazdığı mız Alman profesörlerinden Herr Cerrahpaşa hastanesinin ziyaret mükezmeliyeti yarın Şehrimiz doktorlarından bazı- ları dün profesörü Tokatliyan 6- mak lm ig? İngiltereye yumurta ihraç ede Zührevi Hastalıklar Umumhaneler için yeni bir tali- matname yapılıyor Haber aldığımıza göre, sil ye vekâleti Dahiliye vekâleti ile teşriki mesai ederek bir yeni ta- limatname ihzar o etmektedirler. Bu talimatname memlekette züh- revi hastalıklarla mücadelenin şelerin vaziyetlerine dair bazı tedbirleri istihdaf etmektedir. Ta- limatnamede pek esaslı maddeler vardır. Talimatnamenin nda nel edileceği ümit edilmekte- ir. Memlekette Kahve geç Geldi diye.. İki arabacı iki ka- yıkçı dövüştüler Antalyadan yazılıyor: “m cinayet olmuş, kahveci Arap isminde (iki diğer iki kişi tarafından ağır suret- te muhtelif mahallerinden yaralan- enuşlardır. Cinayet Arap Ahmedin Kemileile. teki kahvesinde olmuş, kendilerine kahvenin geç verilmesinden meğber olan arabacı Ahmetle Hamdi taban- calarını çekip rastgele atmıya başla- mışlardır. Çıkan kurşunlarda kahve- ci Arap Ahmetle kayıkçı o Ahmede rastlayıp yaralanmalarına sebep ol- muştur. Mütecavizler yakalanmıştır. Bir adamın kafası parçalandı Cuma günü İzmirle Eşrefpaşa mev kik arasında işleyen otomobillerden Nüzmü Efendiye nit ve şoför Ahmet Efendinin idaresindeki 374 Nolu otomobil aksı kırıldığından geri git meğe başlamıştır. Şoför otomobili durdurmağa ça beş ise de muvaffak ve da seyyar manavlık yapan Kürt Dinimi oğlu Hüseyin Ağaya şiddet- le çarpmıştır. Bu çarpmadan başi ezilerek ağır surette yaralanan Hü- ğa (başlamıştır. Yetişen halk, kendisini bir otome- bille memleket hastanesine naklet- mişlerse de hastanede nezfi sehaya- dan vefat etmiştir. Hüdise tahkileatma müddelumu- mi Al; Bey tarafından vaziyet edil- miş ve şoför Ahmet tevkif olunmuş tar, ; Üstat Şekip cemiyeti İzmirde vefatı o yazdığımız Üs- tat Şekibin en yalın — dostlarmdan mürekkep bir gurup (Üstat Şekip cemiyeti) teşkil edecektir. Bu cemi- yet, Şekibin henüz intişar etmemiş âsürini topliyarak Şekibin edebi, hu Bir soygunculuk yel yazılıyor. Bu civarda soygunculuk hâdisesi olmuş, Ki lis yolu üzerinde iki kamyon ve bir tomebil soyulmuştur. Otomobil yol cularından biri de atılan bir kurşu- nun İsabetile ölmü; Yapılan tah a eme arel ak pl üzerinde pusu kurumlar, evce- Antepten Kilise giden bir kam- yonu durdurarak £ içindekileri soy” kamyon da ve şerirler bunu da ii ir ri z Giri Cenuptan min edilen bu berifler kısa bir müd dn nda ai yakalanacaklar. ii beş kişi denize döküldü İzmirde cuma günü akşamı saat raddelerinde limanda bir ka © Kayıt; Poliste Saç saça, Baş başa! İki kadın diğer bir kadını bayıltıncaya kadar dövdüler banım bir çocuk meselesinden do- layı bir müddet evvel kavga et- mişlerdir. Aradan kısa bir mü, det geçtikten sonra üç kadın ara- smdaki bu ihtilâf yeniden ve da- ha şiddetli bir şekilde baş göster miştir. Nihayet bu üç hanım 80- kak ortasında biribirlerine tesa- düf etmişler ve hemen, | bir ağız gasına başlamışlardır. Ba &- üzerine kücum etmişler ve kadın. cağızı adamakıllı dövmüşlerdir. Hayriye hanım yediği | tokat ve tekmelerin tesirile baygın bir hal de yere yıkılmış ve fena (o halde hırpalanmıştır. Biraz sonra bâdi. se mahalline polisler | yetişerek mütecaviz vaziyette bulunan Ra» hime ve Meryem hanımları yaka lamışlardır. Yangın başlangıcı Dün sabah saat 6,5 ta Balata yün ve iplik fabrikasından yan» £ın çıkmış ve etrafa sirayet etme- den söndürülmüştür. Sarhoşluk bul Boyacı Ahmet isminde biri ev- velki gece sarhoş olarak manav Arif ef. nin dükkünma gelmis, şi- şeleri kırmış, bıçakla da hücum etmiştir. Ahmet yakalanmışlır. Taş yüzünden Beşiktaşta santçı yokuşunda otu ran Rıza ef. yıkılan duvarını ta- mir etmek üzere civarda bir yer- den taş almakta iken bahçevan Cafer ile arkadası Lâtif müdahe- le etmişler ve Rıza ef. yi bıçak ve odunla yaralamışlardır. Kuyuyu temizlerken Eyüpte Otakçılarda oturan 80 yaşmda Ahmet Ağa, Ramide bir kuyuyu temizlerken başına büyük bir taş düşmüş, ağır surette yara- lanmıştır. Ezilenler Şoför İsmailin kullandığı 2778 numaralı otomobil Galatada Şeyh Ali isminde © birisine çarparak muhtelif yerlerinden yar, tr. mağ Ayağı kalınca 50 yaşında Madam Maryanti Arnavutköyde akmtı burnundan geçerken ayağı kayarak düşmü Kripel'in otomobili altında kala- rak yaralanmıştır. Çöpçü kokmuş balıkları almamış Osman arabası” va iş ürik e için balıkçı Eyüp tarafından dövül müş, başından taşla yaralanmış- tır. m——o—————— — na çalışmağa giden tam onbeş amele vardı. Müsademe neticesinde amele kâmilen denize dökülmüşlerdir. Fer yadu figan ortalığı kaplamıştır. A- meleden bir kısmı yüzmek te bilmi- yorlardı. Ortalık hayli kararmıştı, yüzme bilenler kenara doğru kaçı- yor, kurtulmağa çalışıyorlardı. Yüz layıp duruyor ve dalıp çıkıyorlardı. Vaktın geç olması hasebile kaza haberini duyan sandolcılar derhal bâ dise sandalcılar derhal hâdise mahal line yetişmiş ve vapur da biraz ile- ride durumuş, sandal indirilerek de- nizdeki amelenin tahlisine başlanmış tır. Çabuk yetişen sandalerlar kısa bir zamanda kazazedeleri kurtarmış Mardır, Bir katil teslim oldu cinayeti faili Numan takibinden ve bileceğiz Mi Yeniden 8 İlkmektep İsmiyle adedi 406 yı buldu Yeniden yapılan 8 ilk mektep binası ile İstanbul ilk mektepleri. nin adedi 406 ya baliğ olmuştur. Bunlardan 150 tanesi şehirde ge ri kalanı mülhakattadır. Çatalcada talebe yurdu Çatalcada ortamektep talebe- si için açılan yurdun resmi Küşa- dı 29 teşrinievvel Cümhuriyet bay ramında yapılacaktır. Açıkta mezun mu- allim kalmayacak Bu sene muallim mekteplerin- den mezun olan o muallimlerden bazılarının tayinleri henüz yapıl» mamıştır... Maarif Vekâleti bun- lardan bir kısmını ilk, diğer bir kısmını ecnebi ve ekalliyet mek- teplerine tayin etmiştir. — Açıkta kalan diğer bir kısmın da yakm da kasaba veya köylere tayin edi leceği söylenmektedir. Maarif Ve kâletinin köylere kuvvetli mual- Kalor eömürecnği' sözlünmelde: ir, te —————— Mahkemelerde Esrar Emanetmiş 53 okka esrarın mace- rası anlaşılacak Evinde 53 okka esrar zuhur e- den Kostantin oğlu Kaçonun mu- bakemesine dün Ağırceza mahke mesinde başlanılmıştır. Koço esrarın kendisine sit ok mayip muhafaza edilmek üzere evine başkası tarafından brell: dığını söylemiş, muhaköme sahit celbi için başka güne bırakılmış- tır, Kuruçeşmelilerin davası Kuruçeşme'deki Sovyet Kömür Depolarının orada açılması üzeri- ne civar yalı sahipleri tarafmdan bir dava açılmıştı. o Mahkemece tayin edilen ehli vukuf, mahallen tetkikat yaparak yalı sahiplerine tazminat verilmesi lehine bir ra- por vermiştir. Mukabil taraf buna itiraz et- miştir. Mahkeme yakmda kararı» Neşriyat davaları Rahip ve Rahibeler tefrikesın- leyhine açılan müstehçen neşri” yat davasına dün ikinci ceza mah- kemesinde devam edilmiştir. Müddei umumi muavini Kömül Bey bazi fıkraların müstehçen ol- duğunu söyliyerek ceza verilme müdafaa İçin başka güne bırakılmıştır. . Komünistler