23 Ekim 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

23 Ekim 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

MİLLİYET PAZAR 23 TEŞRİNİEVVEL 1932 YET | Edebi tenkitler | Edebiyat : Galatasaray sergisi ( Tiyatro | Âhmet Kutsi'nin “Şiir,, leri | Dahilerin (Geğen hafta M. Sami Beyin “San'at yolunda birleşen fikirler, | | emsillerde | serlevhalı bir yazısını dercetmiştik. O makle'e serdeitiği fikir ve p Uzun müddet Arap ve Acemin | eden havada gizlidir. Halk edebi: San'atı hareketlerin izahı mahiyetinde olan bu kısmı yazının uzunluğuna Telâffuz | binaen tehir etmiştik. Bu haftu Galatasaray sergisinden, tarihinden | tesiri altında kaldıktan sonra Tan ! yatını, kudsiyetine halel getirme, | ri el ala : | simattan itibaren Garbe dönerek | mek için bütün iptidailiğile kabal | © Bir kaç hafta evveldi. Bir el memiş an ld al y Meselesi münhasıran Fransiz zevkini tak-| etmek yanlış bir düşüncedir. Mil- | tütüncü dükkânr ğ y sergisi Galip Bah- | de neler.. Fakat bu seneye ka- > > Fe! lit eden Türk edebiyatında Tür- | li membalar büyük şairler elinde | çıkmak üzre bulunan bir ni tiyar Beyin unutulmaz himmetle- | dar bir çok hücumlara maruz ka- | itsizliği Kün kendi ruhunu taşıyan ve öz| ve kuvvetli bir teknik altında mil | mecmuasınm reklâmlarını ri, Halil Beyin maddi ve manevi | lan Galatasaray sergisinde bu va- | zaman münekkitlerimiz berasild. “ markam edi şmerniş | Ji şaheserler yaratan bir — varlık me Fukat ne yan Mili yardımlarile 1916 senes wtosu | tandaş kalemlerinin ili | akla hayale gelmedik hatalar bu- Sir amarya balk çairii SA | haline gelir. Kutside ayni endi.| Yün, bu gazetenin çıkmasını bek-| yan ilk yünü eolren rüken zir cerihasını taşıyan tek « | lur çıkarırlar da telâffuz mesele alı bir genç grupun te. | şairi, âşık diye tezyif ve istihkar | Pelin e. d “© | lerken, reklâm tarzı bir | tuhafı EGER vezikül Kimi | eliz yoktiz Bİ ehammiystli |'sine hehen kiş ehetmiysi “cer iâ ile “Yeni Kütür” isim | edilen Türkün bu orijinal san'- San ikizi e en münait olan | “2 gitmin bayi düşünmüş Ve| sahifesini işgal edecek olan bu bi-| tenkitten başka bu yazılarda hep | mezler, am'at gazetesi çıkıyor. | atkârları ehemmiyet ve kıymetls- | a A Aİ iti rüştüm. Çünkü asılan «- | inci sergi bütün Türk resaamla larla uğraşılmış, onlarla öğle mai ipat etmek, Türk Edebiyat | ©£8 vezninde ve milli Türi nazım | fişlerde yeni san'at dübilerinin | rana sorti Ml ei aaammle | ee is. bir kasiar Bağumilmiş bir #tede gençlerin bir anke | Tarihinde hakiki mevkilerini al. | şekli olan koşma tarzında yazl. | meydana çıkacağı ilân ediliyordu. | Bar meret Tün YE e ir | ilmi beğenilmemiş — yani bütün X İri i mak için ne kadar uzun müddet Bu şiirler uvvetli bir azetenin ilk nüshası çıktı, İs| ni, san'at duygusunu bilmiyen, | resim sergilerinde olduğu gibi ol- | Türkiyede san'at var kaldıl F | 5 ri iz beklemeğe mecbur kaldılar. . Fa görmeyen nazarlara bildiren ve | muş — umum karıştırılmamıştır San'atkârlarımız kelimeleri a kmu?” Kıymetli bir kaç | kat artık bugün. yüzümüzü kızar len b le Yeti in | gösteren bir meşherdi. Mektebin Hazanını çektiği bir şerefe na | caba kusursuz olarak mı telâffur in varlığında ittifak ettik | tan o uzun dalalet yılları bitmiş, z ; c orta büyük salonu ile yan iki ders | il olamamak hırsı bazı insanları | ediyorlar?. İnşaallah Hankete cevap verenler, | Türk kendi benliğini idrak eder. | be büsbütün kaybolmamıştır. Me-| gin verdiği itiyatla gazetenin baş | ça büyük salonu ile yan ği İva a Sl da “yoktur” diyen cür'et | Ken öz san'atâlerlarını da bağrına | selâ şu küçük şiiri okuyalım: yazıma gözattem. Gazetenin va- | eder irili otağ elan örükme | deb TSİ basmıstar i ziyet ve maksa, eden bir | miş nadide çiçekler gibi seyreden ei üyü 7 vardır. Biliriz ki san'at, Türkün kendine hâs bir esteti- | Dal bir gün dedi ki tomurcuğuna | ziYet ! — rem veri pim eme m ten | — Pariste büyük & < opamamim'İ a dedikedelari; mmslg'i Gliyor etin bünyesinde mevcut- | gi ve bir şiir tarzı vardır. Yunus | — Zenimde bir yara işler gibisin, | Yazı arıyordum. at yanılmaz Sergi hey'eti umumiyesile na. | <ePhesindeki bir köşeyi tezyin 6- | Hattâ bu mesele için Fransanın inu inkâr etmek mensup zarrüba bir park tanzimatını gös. | den (K Emre'den başlıyarak buzüne ka | Titrerim rüzgârlar keder verme. | '” wcemiyete küfür sayılır. | dar gelen halk şairlerinin eserleri gin?! | altmdaki bir yazıyı üçüncü sahi- | ver yordu.. Züvvarı gayri ihtiyari | Zisyonuna mürekkep şişesini fırla | Comedic Fran aise* bile epeyce bu münkirlerir iz'anlı bir hırpaladılar. Şimdiki san'atkârla Bizde tiyatro tenkidi yazıldığı şe hâkimdir. Kitabının 21 şiirin Üslüp ve lisanın tenkit edildiği ilk nüshası intişar eden ni çok gördüm, Taif eamearı tenkit edildiğini asla! armonizasyon vardır. Fakat bu | mi “Yeni kültür Belki de ev- veldenberi yerleşmiş bir görene- Her halde bu telâffuz mesele si son zamaplarda Avrupada ba sım. “Büyük maksat, serlevhasr arpo) nun dansöz kompo: | milli ve en büyük tiyatrosu olar buna yüksek birer delildir. Doğ- tapma pe ten az | fede buldu “Yeni kültür, de | bir sekri san'atle mest ve zapte- | tan san'at hasudü çapkına Fran aladılar; Şi nt rudan doğruya Türk halkının ru- | — Acımı görmesin gözüm âlemde, | rın kendilerinden © evvelkilerine #iin orta yerinde dile gel | Kun” çe” Bip sie beli e stetiği keşfeden bunünün sere | Teseli demeksin bana son demde! | rine bir edebi tetkik vardı. Buna | ve cesaret alan Türk fırçaları e 3 Kar | visbetle telâffuz hususunda daha io kadar da hayret edile- | estetiği keşfeden bu: m ei bir #debi tetkik sz iilrmie | demişlerdi. Halbuki o yalnız Kar | yayıt oldeldarımı med daha Da Z tütün ümitleri yel alır gider tetkik te diyemeyiz. Evvelce mey | güzel eserler meydana getim ale nemi Dü lale) değildir. Zira inkâr Ra? irleri kendi yurdumuzun hudut çi arge ele Üniglr Ş i e ap lerdi. İtalyan san'atinin | gözleri | PonUN eserine düşmandı. Başkala | çok. m tesellisiclir van inde keveetli bir ham ion | dnnaler büyütür, ol alır gid lr Salama yeri Eg ir ai celle çük şair Ahmet Haşim di | ba: olduğunu anlamakta gecikme renkleri yerine tabiati selis ve mâ iri aral amala eler p* Va iler. Çirkin ESEK ye kele dü Ban bü dâbiyi şöndiye kadar | nidar hatlarla söyleten bir vuzuh | tesanüdümüze kabul edemediği: | gene iin varmı. tiyat en istifade ederken #mleket asırlardan be ki Türk malzeme, | bir ahenk taşıyan şiirlerinde sert | gmleketimiz. asırlardan be | ruhunu bu hakiki Türk malzeme- kolimeler. çiy renkler, frapan teş | Bu san'atkâr “öldükten bu kadar | altındaki ihtizazmı fırça darbe | bütün sanati sevenlerle bc | İn keiyaetsiğenier. san'at yanın enbüyük san'at kay | sile inşa etmeğe çalıştılar... ne K 1 ” 5n0 lo | ilerle e önlemi en > ene e a $ ndan. biridir. Mimari, Orhan Seyfi halk şiir ihler bulamazsmız. Lisan cok te- | sene sonra bir nesli, ve san'at ha. | ön, iftira, fesat saraymelleri yağ. | Tempo gazetesine idi yi â v at. | metini ilk takdir edenlerden oldu, pi dıran bombardmanma uğradık | KâYet mektubu minyatür, tezyini san'at. çel m ge eğ day ai : biri bir âlemin üfule mahküm ânı ii Gölent en tapan bencil z Küs dehasını anlattı, eliileni ile | hayutaz zapt ve taslit odas yüz. | Bona be bim vereceğimizi belamı alılar, şiir; musiki; ve sai- ffakıyet ve mükem: | san olduğ Kemaleddin K i h İk estetiği dahilinde on, | yük Pir muvaffakıyet ve mükem ME anağunu Kemaleddin Kâmi | bize takdim ediliyor. Ne şaha, 5 | lerce türler vardı. Evet, yüzlerce | dım, Muhterem okuyucular bul- “ © EN | meliyetle eserlerine naklederken | ve Ahmet Kutsinin şiirlerini okur de eserleri ile hiç tanımadığım bu | şiirler, sessiz birer lisanla gözler ik merhalesinde bulunan | onun asıl özüne eritmeğe muvaf-| ben daha iyi emre İN emi ek omelar. bir san'at hayatında biz- | fak olamadı.. Faruk Nafizi bu İeldeğenn kildiriyor, > Alak vel | ise İ Ey benim güzel ve sevgili va. | ismindeki | piyerini ğ vadide ondan daha muvaffak gör | tanımın kudretli genç san'atkâr. | Bu piyesi bir kaç ay evvel Pete düşmesine ne sebep | Yağ Fakat bize harici şeklile| ( (4. itte önünde haprn aralık, | met etsin — hangi nesli, hangi) (İşte Türk çocuklarmın Galata aczi Siükene Kir İİ sake Thenles'le göreme ANN ir? Milli deha, yeni mü. | Şarağer ve ondan ziyade öz Türk | | Oda bıraktığın gün kadarlık, san'ati peşinden sürüklemiş anlı- | saray resim sergisi | bu idi ve o| “Meop için perdenin açılmasını tak #rlerimizle alevini arttırdı estetiğinin ruha nüfuzü meva: Bir ince su sesi gibi, - irk lık lık emlekette yüzlerce ressam- | den ilk on dakika sürünün zamanda her sahada ol- ! fak olarak eser (verenler daha Gönlünden nedamet Siyam İbne yali he 2 DİRİ mn de la heykeltraşlarm, O yüzlerce | yamadığıma hayret ettim. Mira gibi san'at sahasında da | genç san'atkârlar oldu. Bunlar a- ee İtiraf edeyim | Daha ne isteniyordu? Demek ki | *e"filerin. hacmi | ayrılıkların | lay rolünü oynayan artist dişler inkişaflar bekleyebili. | rasında bilhassa Kemaleddin Kâ-| oy klüğünü ve ehem | 5,229 veriliyor af edey aha eniy e nin arasından konuğtuğu için ne ” N mi, Necip Fazıl ve Ahmet Kutai- Mar İm kutmadan fake | Ki bu yazıdan bir mana çıkarama | muhit uyanıktı.Çoktan uyanmıştı ööylediği işitilmiyordn Be Gii'al yi zikredebiliriz. ie adan fakat | dım. Bu dâhinin şimdiye kadar ni- | Onu uykuda görerek sergi filri- kâr oynamıyor. Dişlerinin arasın 0 derin bir hüzünle insana hissetti- di z ba besi 4 miş lan Ahiaei Kuciyi An | ren “ÖLÜ, ve 'BES BELLİ, isim; | Şin meydana çıkmadığı, keşfedil- | ne iştirak etmiyenler kendi dimağ İ tasaray resim sergisine ademi iş- ilerler ei me lere bu satırlardan daha | nınmışı olan Ahmet Kutsiyi An. mediği de rw bu derinli- | : 1 n an . li şiirler onun empresiyonizmdeki | mediği <sarlerinin bu derinli- | larımm atalet esnemelerinden kur | ki kı b si ink ii . "deha teselli verici ne o- | kara caddesinin muharrir ra ve Sr | gü ile anlaşılıyor. Yalnız, hu yazı | tulamıyanla Gr? irakinize karşı bir zerrei inkisar | rolünü alan arkadaşı da imtihan kuvvetine güzel bir delildir. sele | tul anlardı. .. Seneler devam duymamıştır. Biz biliyoruz: San”. | geçiren mahçup bir talebe Bence münkirler bu in. | #ında bile tanımıyanlar çoktur. bana. serlevhasının ikinci kelime | eti İctihadında li bü : On seneden ziyade bir edebi ha- Bu kısa yazımla Ahmet Kutsi | sindeki manay: tastik ettirdi | etti. İştihadında yanılanl AE, ilâhi bir menbam sayınız kol- | kekeliyor, ikide birde larını taşıyan muazzam bir nehir. | Yordu. Kad sile mensup oldukları ce- | i m yatı olan Kütsinin bukadar 8 ta- | paklımda bara elk e i ti değil, bu cemiyete men | nınmiş olması şüphesiz ki san'at | gri dem selem: kaleyi eşksate işini. MEUR| ne kapılmaktan men'i nefsedeme.| kâr olduğum için aktrisler lerini ali etmiş say | namına yapılmış cek böyük bir) ye oütün söylemek btdiklerimi | makale andan “Mükalede © dir. On sam e en ie erler » Etrafındaki san'at varlı- | haksızlıktır. O, bu hakstzlıta; ye A er | e ep DAİM AE bc ea ee İs vii ye or | Bolz volümü oynayan ba aktörü ö ba ete karşı kayıtsızlık göstermel dürüst bir şey anlamanın im- | . wn şelâleleri de vardır. İşte ön | dinlerken kendimi bir gramofon pk at m ol Yer | ye, daima seniz ve kendisi , için | okuyucularıma derim ki: Ahmet | kâne yok.. Fakat ie) erim aksan skdelerini, “Alfa | ler sendin değizli yollarından gp | Dilim Karyaali li fe ve günahlarını > efha; | çalmayı tercih etmekle,” biraz | Kutsi minde bir #air vardır. we, limeler üzerinde durmadım değil. | kadınların olvanı merminini, Şev- yesin metni ağzında noktanız, fs ve günahlarma şefaat | Sa "kendisi sebebiyet vermiştir. Yarının edebiyat tarihleri ondan | şaray a > Sa e anan bi, | Kete camilerin dindarane süküne- gülsüz bir yazı gibi akıp gidiyor. ze öp z arak dizilmiş. Artık — bunun bir dü; Sinatitkenter gibi bi MERİ Harp sonu neslinin en iyi şair- | yüksek bir san'atkâr diye bahse | mürettiğ hatim se soke me bik ane bi deri Eli€ NACİ | yerinden biri olan Ahmet Kutsinin | deceklerdir. vir hatası mı olduğunu pek koş. | mın ibadeti vecdengizini / söyler| yim görgülerimizden, bizim bilgi- | ve dikkat edilmemesi © bakaftır — v..—— gn büyük eziyeti han ağına KARİ Burada, Ahmet Kutsiden de | firemedim. Daha buna benzer lm. lerimizden, bizim duygularımız: | Bundan sonra bu tiyatroya > gil se gösterdiği titiz itine, dalma az) pda dale mein Keller, “e | lâm yanlış bazı kelime LL | belin allkeğiiti oliaaçöne” © | daa birl maldan oyali | Malili ki SONUM De talarmı müretlibe yüklemeğ, 5 yeceğim, Georges Dupart| £. 5 yanmayı tercih etmesi ve mizanpaj da yeni,. Baş yazı ye-| diyordu. Garp tekniğinden feyz | sızlar san'at âleminin haydudu rına dokunmadı. Biz yirmi sene- lik tecrübe ve tetkiklere istinaden lerden bir tanesi takdim ediliyor- Bu kusur şimdiki Alman san": Ahmet Kutsinin daima deruni tanımıyordum. İsmi Lemi imiş fade, eşyanın O ziya yağmuru| miz deği sfatir bir şahsiyetin |-rosu olan Sinataki miz ve çok yumuşaktır.. Türkçe- | yatını peşinden sürüklemesi itiba, | ercevelerin hudutları içinde her ir kaç gün kalmak için Ber İmiş taşralı bir adasim T; yatroya gitmek istedim. — Stant ihenter Freytag'ın etecile | yamadım. Bu dâhinin on beş sene | şimdi ümit edilmiyen bir rağbetin | belirmesine çoktanberi intizarlar besleyen kalplerimiz, emin olu” | nuz ki, sizin bir kaç senedir Gala- İ bahane ile bu tesanüdün cezbesi- Onun sessiz dereleri, ter - | mişlerdi. Fehimana Fuat Paşanın e yarının edebiyat tarihleri ondan metaneti veçhiyesini, Hikmete su- çen ve yürüyen Türk san'ati ya» taklarına sığamayan © suler gibi #ini, Ruhiye ihtiyar bir Müdlüma- | bereketli tuğyanile sizi bizden bi- ten senelerdir ki bugünkü velüt latasaray sergisi momleket- | ter. Biz, bu samimi ayrılığı | gör- i her şiirinde bir şaheser yaratmıya y gi ğ 4 ö ve İ. Galip SE ekle Ka İlinin. be | yem vü ee e bir taham, | t9* kudretleri yükselten bir sahai | mekle, bilseniz, Oh! bilseniz ne | © İşte mektu siri altında değildir. Fakat bilva- | leri için k nı diğe m ata teşvik, istidat! alkışlayan bir | kadar derin bir inşiralı vicdani | Olabilir ki. sta veya bilâvasıta diğer arkadaş i kuyup bitirdik o0ra bi til bü dı i Si ki “5 a “astı X düşündüm. Bu başka bir lisandan | mal umtihan, i şünkü, şiirlerinin özümü halk oda, | uf Şıkarmasını temenni ederim. | çak acemice tercüme edilmiş bir | eden bir menba: bedayi, heveskâr | dığmız yeni vadi) temenni e- Olur?. İnsaniyet mes'ut | çünkü, şiirlerinin özünü halk ede: mıdır ?.. Çünkü bende his | ruhları aşılayan bir meşheri san”. | deriz ki si?i beynelmilel şöhret- m. dierakri M. biyatmın tükenmez menbamdan Yaşar NABİ S buakt sn eme dü; e) iz ta ELA “e 1 > a yi kelle ei ae | MEDİ da li t bu serumu keşfetmiştir. | alan genç şair her şiirinde eseri; mete —— ki gazeteyi takdim eden böyle bir Ee ee yan yollar olsun. Fakat, dikkat jiyete bu ne büyük bir (hiz. | kendisinden bir Oparça, yalnız makalenin tercüme olmasına im- | ediniz, şuna dikkat ediniz ki, ha- | inkâr etmiyen insanlar onun mu- | kiki san'at cereyanı, Egoisne be. Dahiliye Nazırı ona elile | kendisine has bir renk ve reyiha , kin ve zül yaktur." “© haki San at ai hiti kudsisinden gördükleri hima- | taklıkları husule getirmeyen ee. donör nişanmı talik etti, | vermeğe muvaffak olmustu bu his bende niçin uyandı?.. Çün- Fransız gazeteleri ondan | Diğer bir ya a Ahmet Kutsi . . kü yazın ilk eiesleiladin son | yeyi unutamazlar. Bizi zayıf ve | reyanlardır. le bahsettiler ve bir hafta. bazı şiirlerinin her han Sahifemiz cümlesine kadar türkçe gramer | hakir göstermeğe yeltenenler biz | Resim keman, | göstermeğ | M.SAMI | kikatin Avrupa © tiyatro Tepebaşmda Darülbeda- 5 san'atkârmın şah r insin yede vie telli z trosunda keşfini izah için | kıyas edilebilecek bir teükemme - z semaisi İeye tesadüf | wetimizi tebcil ve kendi nan İ misaller getiren münekl part konferanslar v k- | Hiyette olduğunu iddia etmiştim. 30 Teşrinievvel pazar günü saşe a a :n ne | Jüklerini itiraf etmekle kendileri —— o. ce de anlaşılması fayda HİS ba büyük kâşitin be |.Bu Gilemea ba kalar babet es. | cüsnireriyet bayramı eünasebe | etmedim. Büyük maksi. m Se) ein er erme Birsersi daha değildir. İşte bu kanas o; te- | tiğimi bana genç şairin eski şirle- | tile gazetemiz inti olduğumu bir türlü anlıyamadım, rs um için yukardaki erülukul keşfinden mü tiğimi bana g tile gazetemiz intişar Gtmayecs | © Ayal iakaleden öğrendi ha e e gi | için y daki me Bims leh rinden yirmi bir tanesini bir ara. | â değişiklikleri merakla ona | r irmi bir t ğinden gelecek haftaki pazar | göre “Yeni kültür, çok iddinl ve peintur (usulü tersim) nammdaki | (o San'at hayatımızda güzel işa-| toplayan ve yalnız kendisini y or. O da büyük bir tevazu i- pll k günkü san'at sahifemizi cumar | gayesi çok yüksek bir sem'at gaze | Eçermde ogi san'atların © ruhu | retler vardır. Hususi resim sergi- Mektubunda san'at bu suallere mukni cevaplar | tanıyanlara dağıtmak için m i li maksi »ldir. “Bilyük maksat, : izaha iü leri çoğalıyor. Bugün sant © beşte | lâffuz tarzmd ktedir. Tip Faküitesi dok- | dut tirajda bastırdığı “ŞİİRLER, | tesi nüshamızda bulacaksınız. | te: yük maksat, beneide ayüadandığı önkesilsleni (Yeri seğilyer | yel pat |, POYte | lâffuz tarzından şikâyet © alışan makalenin son cümleleri- | tahlil ederek resim san'atini mu bu keşfin sıhhat ve doğru. | isimli ilk kitabı gösterdi | İ Sü orka alani e ke reg ea ğr i » bir ke ln — m md beyi il Nesirler olsaydı size bu makalenin hepsini | yat şubelerinin fevkinde gösterir, | #ersi açılıyor. Sergi, Foto Sa- i © kadar mühimdir ki | ayrı ayrı sizi düşündü | takdim etmek isterdim. Makale | ”*. * > bah ve Joailliğr salonlarmdadır. M. FERİDUN ye e eg laç yer Viper Seleme da la peintur Cik | © Cevdet Beyin sergisinde toş az ie a ler ka bu çi Br gü er tkr; | dye Adar hiç intişar etmemiş ö.| © “Biz mülesazı olmak iarkmiei | bşr diye alar kainatın ptiğe | bir edilen resimler yalnız beyaz Ah Rasim Beyi okumak ihtiyacını “duyacakımız e İl ddin etmiyece | Yi suhurundan beri resmi ilk ifa, | ve siyah renklerden mürekkep. | met EA ER ve her birini yeniden her okuyu- | yala yi ecrin ete iel Bera yolumuz, arzumuz, atı. | de ve dinle ilerlemiş tiyaç o- | tir, Resimlerin bazıları siyah | Heykeli ae gem 3 ver mgr er ml ukranya member tasvir eder. Tefevrukuna ve | muşamba üzerine hakkedilmiş im Ünel lr | lekeleriniz Mkü | Sn eyt bm ei eni | vg bi mümunesi eğil | çime yi yürü bu | kmanpomüyonlrdrCexdet BE | Matbuat Cemiyetinin tşeb ukurda olan ihtiyarların | şiiri diğerlerinden ayırt eden va, | olacaktır. Bir samanlar o (Toplu yi ğ & kül | Fesim güzel san'atlerin en anla, | Almanyada Franefort sanayii | büsüile heykeltraş Ali Hadi İni tasavvur “ edebilirsiniz. | sıf ta bu değil midir deni e e | ya it | ilan bir kınmıdır. Yalnız avamı. | Defisesinde bulunmuştur. Sergi | Bey tarafından — Ahmet Rasim ezide olan hastaların diri Ahmet Kutsi biraz Sembolist, | 7? 7e nükteli ear ear e le yakışcak, seret vazk..| Etme, oranla dil ukutummmak: | de teşk edilen şosimlarin ede | Beyin bir heykeli hazırlanmak- arilerine sevdiren Nureddin Be sartile. , İdi kırka baliğ olmaktadır. | tadır. Hadi Bey heykelin bir an bir xenç adam - Akla, Emi ve bi ” bilmeleri ve yüke bie | See il ee kele | yin sayet ince bir harsasiyetin a: | esini ve sözünü yapıyor, yeni ha- Halbuki ressamlar en ziyade Il ikmali i seki dir. İşte bu mucize bü: | bağlanmı i Halk | Aisleri olan bu nesir parçaların. | yatlar, yeni imzalar takdim ede. | Halbuki resaamlar hedet GE aci re yine Kel erer ğa İN Kan b gamenir e REN li | vok eğmüiyekli ölmemiş varla ne zinci cuma günü Matbuat cemi ye . edebiyatı gibi — her kaynaktan. m e ey a sakli “odüyepi olan talihsizleri serinde kü- | Mimar d ibm Aki imemnunlar yok mudur | ürumu kaş de etmesini | #©i > PE YARİ, şeker mal eo akkükaknd | FG ili Yeyak Koli li yetinde yapılan Ahmet Rasim Hayat sigortaları i bilmiş ve bir mekten endişesi | #ivaki bir kaç yeni imza ile kar. | ların itiraz ağına düşmüş bir ba. | | Memleketimizin yegâne san' | ibtifaline am leme beğ sarfedilmektedir. Tevfik Fikret merhumun Gala hiç bir zaman eserlerinde ifrata | İNZİVA yılaşıyorsunuz. İmzalarm üstünde | hik gibidir. Güzellikte kusur gör. | ge miniknsekir Mimar ve sen tasaray mektebi bahçesinde rek düşmemi; . p ziyetini düşünebiliyor mu- | © “İlk bakeşta onun süşülrinde | | bir nazım veya nesir. parçası.. atkârlarımızdan en kıymetli ve iç mükemmel bir muallim, derin | toplayan bu mecmüamn 9 un. | 70dilen heykelini muvaffakıyet bir filozoftur: Köylü söyler, esnaf | cu nüshası da çıkmıştır. İki se. | !€ Yapan Ali Hadi Beyin hazır z r , | balik şairlerinin yazıları arasnda | t M. Dupart'öğle yemeği | belki hiç bir benzeyiş noktası bu. | Biyer. "Bu mörüslür - eösilelekinde söyler, asker söyler, sivil “söyl ” : : lamakta olduğu bu büstün de 4 : Sanrı, | neden beri mesleki neşir vazife u Büstür | edip söyler, hatip söyler. Sairin güzel bir eser olacağını şimdi- ndırmasalardı bu hariku- | lamazamız.. Bu, sadece, Kutsi * in bisür büyük ö yfinden mütevellit felâket | nin bir kopyacı olmadığımı İspat mem e ei e İ İ dediği gibi: “Gariptir hali âlem V , bilmiyen söyler,,, — | bu mecmuanm bu müshasmda | den tahmin edebiliriz, doğruya sizin öz hislerinize hitap | cek günlerime pasta lere o e i z i Galatasai sergisinin | bilhassa Mimar Celâl Beyin 7 5 lip B. R.de FI İ tesadüf edemedim. Gazeteyi elim l . rl DR de Ten ve —— | den bıraktıktan sonra kafamın i- | on altı senelik hayatında neler) “madde ve san'at” ünvanlı bir Edebiyat mükâfatı - Dupari Tolümü Bzrat | iğ ve Hüseyin Kemal Beyler de) Köye çekilen münsevi, b ex. | Sini slüst bullum. Düşündüm dü Büyük, ciler meydana “yeten | makalesi. Bürban Arif Beyin | 1 “Mucize” piyesi işte | rollerinde fevkalâde muvaffakı. | zetler ve kokular karşısında iba, hm Payanda sayrüihtiyari | Sa tenkit silsilele 3 “içinde mara, | $ehir plânları için bir etüdü, E- Pariste (Panlöe de Meursa- aretli ve heyecanlı tem. | yet göstermişlerdir. Bir haftadan | deti Şenler bir zekidir bütün | ve'kuine gine İ sez nasihatler, gizli köşelerden i- | lif Naci Beyin “Zühtünün hey- | net) edebiyat mükâfatı bu perek tercümenin selâseti, | beri Darülbedayiin bu güzel ko. | tıraplarını duyar Yeni dâhileri ve eserlerini tanı | tirazlar, kaleminin o keskinliğini | kel sergisi” hakkında bir yazısı | M. Charles Silvestre'e verilmi Mz rr galilame çarelerini | meçisini görmeğe gidenler kol bol | «En Göyük cemiyeti en sal aa.) ma isterseniz, siz de bir — tane | tecrübeye kalkan yazıcılar, görün | ile mütenevvi makalât ve barı | tir. Müşarünileyhin hu molar simak: kâfi gelebilir. Ki, gülmek firaatıni kazanmış bulus | hilde ve hiç kimsenin ayak atma | DğAL END. sazeteni alınız. İn: | ex eerierden dumansız barak: | mimari eserleri hakkında etüt- | tı kazanan eseri Pleioe terre > ” muyorlar. M. Düpartın keşfinden | deği bir orman köşesinde © bulan |'a, <p ülkü, gan dü eaalz gzl lisan kullananlar, en sen ve en | pori © : . i 2m elaha mühim bir . müvaffakıygi Sr ime ie < ismi 1 di | a Ü za ayın cn devem A me Bİ kg a ie bele l lk vnzğ “e ealihsi saniyeyi — kuru | Jerle resimler bulunmaktadır. | ismindeki eseridir. Bu zat bir sirgememesini ve iii Cüzi elini İmrü tabii uzar ve bir ipsa- in sene kadar © yaşamasını in kılacak bir serum keşfe iştiyakları teskin | hissediyoruz. Yürüdüğünüz, atıl. — Bu uzun mektubu biz. diye okuttun? menşelerini, mehdi tefeyyüzlerini Ecnebi memleketlerd hassa Almanya gibi tiya şikâyetini muci yazımın içine sıkişterdım s...... | zatın sözlü sinema hakkında 36 düşündüğünü öğrenmek isterdim. | itiyal edinen beşer nazarları | ler imza da, eseri bama tenkitten ihtiraz etmeyen ! yudum yudum tatmak için geldi. | H da, eserin baş | insan lisanları bir tablonun önün- | sahibi — salâhiyet © imzalarını Uzaklığın ve yalnızlığın şöirini ğim köyün havasını şelirin mürai | l89 beş on satırla size takdi kalabalığı, zaman zaman, bulan- dırıyor. m az kaldı kendisini öldü | eder. Çavdar ekmeği yiyerek ve gü: | yor. Bereket versin ki uyandır | © Çünkü halkın ruhu onun mısra neş altında kızıp baygın bir koku N Fakat ben bu dâhi yazıları i- lar, arasmda akan ve doğrudan | çıkaran ekinleri koklayarak geçe | çinde bir tek istldar yazıya bile sini kemali ciddiyetle ifa eden br Duz eğiyimi p ŞKitlerle doldurarak istimal | Mimar'ı karilerimize tavsiye e- kaç sene evvel Femin

Bu sayıdan diğer sayfalar: