22 Kasım 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

22 Kasım 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Memlekette 17 yerinden Yaralı Adapazarında vah- şiyane bir cinayet Adapazarından yazılıyor — da tüyler ürpertici müthiş bir cina- yet işlenmiştir. Gece yarısı Karaağaç dibinde karanlık bir sokak içinde 17 yerinden feci surette yaralanmış bir ceset bulunmuştur. Tahkikat metice- sinde vahşi bir surette öldürülen bu | zavallının bakkal Fethi Efendi oldu- ğu anlaşılmıştır. Katil | meçbuldür. Yalnız Fethi Efendinin cesedinin ya mibaşında bir revolver ve bir kırık şemsiye bulunmuştur. Müddei umu- milik ve polis tahkikata ehemmiyetle devam etmektedir. Zabıta bazı izler üzerinde yürümektedir. Katilin bu- günlerde yakalanması mübtemeldir. Müreftenin kurtuluş günü Mürefteden — bildiriliyor: — 17 teşrinisani Müreftenin kurtuluş bay- cum: candan tezabüratla parlak bir surette tes'it olunmuştur. Bu aziz ve kıymetli günün şere- fine bütün kasaba bayraklarla dona- iteaddit mahallere (o taklar kurul her taraf yeşilliklerle süs- İenmiştir. Saat osda bütün ler mektep talebeleri alay halinde hükümet dairesi önünde toplanmış lar ve merasime başlanmıştır. Söyle- nen nutuklar şiddetle alkışlanmış bu tün Mürefteliler | Hendek'te yeni fırka binası HENDEK, 20 — Hendekte çok zarif bir şekilde yapılan Halk fırkası binasının açılma merasimi bugün va- Wi Eşref Beyle mebuslarımız.. Salâ- haddin Ali ve İbrahim Süreyya Bey lerin huzurile icra edilmiştir. Müteskiben frkanm kaza kongre si mebus Salâhaddin Beyin riyasetin de toplandı. Halkın dilekleri müna- kaşa edilmiş ve ber dileği hakkında kararlar verilmiştir. Somada bu sene zeytin bol üler yakında yeni zeytin me sulünü istihsale başlıyacaklardır. viyat faaliyeti de devam ani tar, Bir mer Kış hazırlıkları yükü kömür (50) kuruşa satıl- maktadır. Bigada yakan bir hastalık Bizadan bildiriliyor: — Burada (Yskmaca) denilen bir hastalık z0- hur etmiştir Bika eydamkeri de. vam eden bu bast İzli” Şölnünök beli) bakmamak. | rak evine gitmek (üzere iken meçhul bir şahıs tarafmdan beş altı yerinden feci bir surette bı- Adanada 13 kumarbaz 13,850 kaçak sigara kâğıdı Torbalıdan bildiriliyor; — Hüse- yin oğlu Nari isminde bir kaçakçı & e e b len mahsulün ani yandı. Bese sul rm da panayırlar muhtelif eğlencelere we pehlivan güreşlerine de vesile o- lar, Panayırm birinci ve ikinci günü İ toprakta birçok hırsı Poliste Luka tevkif edildi Silâhları kimden aldığı, niçin «evine sakladığı tahkik ediliyor Bir kaç gün evvel | Beyoğlunda Luka isminde bir Yugoslavyalının e vinde zabıta araştırma yapmış ve “| dolapta Alınan mavzer tüfekleri, ta- bancalar, fişekler ve saire bulunmuş- tu. Zabıta bu hâdise etrafındaki tah- ki genişletmiştir. Luka tevkif edilmiştir. Zabıta Lu- ka ile temas ettiği anlaşılan mubte- | Yi kimseleri isticvap etmiştir Silâh meselesinde derin tahkikatı icap ettiren bazı mühim noktalar gö ür. Lukanın bu silâh ve fi- şekleri nereden tedarik ettiği ve bun İarı ne sebeple evine sakladığı çok ehemmiyetle tahkik ediliyor. Tahkikat bir kaç cepheden ilerle- mektedir. Lukanın evindeki dolapta bulunan bazı elbiseler de nazarı dik kati eelbetmektedir. Zabıta bir kaç güne kadar tahkikatı ikmal edecek- | tir. Kızıltoprakta or- talığı soyanlar Son bir kaç hafta zarfında Kızıl hâdiseleri olmuş. Bazı evler meçhul hırsızlar tarafından soyulmuştur. Zabıta ilk hirsizi inden beri takip fa- aliyetine giriştiği halde bu meçhul soyguncuları yakalayamamıştı. Fa- kat son günlerde takip harekâtı sık- İaştırıldığı için hırsızları meydana mümkün olmuştur. Tahkikat neticesinde bu hırsızla rm bir şebeke halinde iş gördükleri anlaşılmıştır. — Azılı sab'kalılardan Kürt Hüseyin ile Muharrem isminde diğer bir sabıkalıdan mürekkep olan bu şebeke son günlerde Kızıltoprak. ta bakkal Sadeddin efendinin dükkâ mını da symuştar. Bu son soyguncu hak azılı hırsızların Kadıköy zabıtası bu son hâdise üzerine derhal faali. yete girişmiş, hırsızların izlerini ko- İayca elde ettikten sonra peşlerini birakmamış ve üç saat içinde kendi- lerini yakalamıştır. Şebekeye mensup başka edilmektedir. Çalınan mallardan bir kısmı ele geçmiştir. Bir sarhoş kahveyi altüst etti Evvelki gece Çemberlitaşta büyük bir kavga olmuş, silâhlar atılmış, bir kadın yaralanmış, zabıta kavgacıla- rm hepsini yakalamıştır. Vak'a şöyle olmuştur: Çemberlitaşta Sıddık efendi ismin. de birinin kahvesinde ( geceleri saz çalmmaktadır. Evvelki gece Kadir isminde bir a- dam yanında Halime hanım isminde bir kadın ve Apo, Haydar İsminde iki erkek olduğu halde bu kahveye gitmiştir. Bunlar hepsi kör kütük sar boş oldukları halde kahveye oturduk. tan sonra da ceplerinden birer gişe çıkarıp tekrar içmeye başlamışlar. dır. Kahvede rakı içmek yasak oldu- iu Sin kahveci Sıddık efendi bunla- va rakı i söylemiş, yanım ce geç BŞ me ENNE AYA dükkünmi kapaya- ya Katil ( yakalan- mak üzeredir, mahallinde tah* kikat yapılmaktadır. Malatyada teftiş MALATYA — Vali Tevfik Bey, refakatinde Jandarma Ku mandanı, Emniyet (Müdürü, Tayyare Cemiyeti Reisi olduğu halde Kâhte ve Adıyaman kaza larmı teftişe gitmiştir. Çingene Şaban yakalandı BALIKESİR — Bir müddet Bir berber öldürüldü MERZİFON — Burada mis- li görülmmeiş bir o cinayet ol © muhtelif yerlerden gelen pehlivan- muş Âhdurrahian isminde bir © ADAPAZAR (Mi Karmağar di! ar güreşler yaptılar. Bu havalinin © en meşhur pehlivanı olan o Kolaylı Hüseyin pehlivan bu sene de başpeh Evan oldu. Mersinde Romanya muhacirleri çiftçi ol Adapazarında bir cinayet vi berber güpegündüz da boğazlanarak öldürülmüş. tür, Al İhman çok namus- Tu, halim ve herkese o kendini sevdirmiş bir berberdi, cinaye- tin sebebi ve katilin hüviyeti de meslâm değildir. Yapılan tahminlere nazaran cinayette bir kadın parmağı var dır ve bu parmak bizzat maktğ lün bir tarıdığınn parmağıdır, maktulün kardeşi Halimin cina yet günü Samsuna hareket etti ği anlaşılmış. bu da bazı şüphe- leri celbetmiştir. Maktulün ka- rısı tevkif edilmiş, Halimin'de derdestine teşebbüs olunmu şerir olup olmadığı da tahkik daki arkadaşları şişelerini ceplerine koymuşlar ve Kadiri de beraber alıp kahveden çıkmışlardır. Dişarıya çıkınca Kadir her neden- se hiddetlenmiş ve “beni niçin kov- dular?” diye bağırıp çağırmağa baş- venin kapılarını, camlarını kırmak i- çin atılınaya başlamıştır. Bu srada kahvede garsonluk eden | Haydar isminde birisi de kavgaya karışmış hepsi birbirlerine girmişler dir. Kavgada Kadirin yanında bulunan Halime hanımın ismindeki kadın yü- zünden yaralanmıştır. Bu arada kavzacılar arasında si- lih ta atılmış fakat kimse vurulma- mıştır. Silâh seslerine polisler yetişerek kavgacıların hepsini yakalamışlardır. Kumaş mağaza- sında yangın Evvelki gece 22 buçukta Karaköy- de tünel caddesinde Kemaleddin Be- yin kumaş roağazasının üstündeki ter zihaneden yangın çıkmıştır. Yangın büyümüş bu terzihane yandığı gibi yanmdaki © şekerleme mağazasının üst kısmı da | kısmen yanmıştır. Şekerlemeci dükkân 6 bin liraya sigortalıydır. Şişe ile cerh Divanyolunda bir meyhanede ra- kı içen Kâzum ve Süleyman efendiler sarhoşlukla kavma etmişlerdir. Bun- lardan Közım şişe ile Süleymamı ba sından yaralamıştır. Tutuşan kurumlar Evvelki gece saat 21 buçukta Ka: dıköyünde Bahariye caddesinde avu kat Ramiz Beyin evindeki bacaların korumları tutuşmuşsa da, derhal ye tişilerek söndürülmüştür. Metruk çocuklar Horhar medresesi karşumdaki ar. saya bir aylik bir erkek çocuk bıra. kılmıştır. Çocuk Darülâcezeye gönde rilmiştir. Otomobil kazaları İstiklâl caddesinden geçmekte olan 1578 numaralı (o otomobilin şoförü Cağfer, Kasımpaşada otu- ran hamal Yusufa çarparak ha- fifçe yaralamıştır. . Şoför yaka nda Yeniçarşı cadde- tasaraya çıkmakta o- lan Feriköyünde arabacı — Alinin idaresindeki 572 numaralı yük a- rabası İstiklâl enddesindon Tune- le doğru siden şoför İhsanm ida- resindeki 2205 numaralı otomobi- line çarparak hasara uğratmıştır. Arabacı m İarımıştır. Yarımşar maaşların! alamadılar Yüksek Ticaret Mektebi muallim lerinden çoğunun hariçte de işleri vardır. Bu gibilerin geçen sene mek- tepten aldıkları maaşların yarısı Ma- Niye Vrkâletinin serdiği bir karar ü- zerine kesilmişti. Muallimler, Dev. let Şurası nezdinde yaptıkları müra- caat neticesinde müsbet netice almış- Tardır. Fakat bu sefer de tahsisat ge Grtilinciye kadar 931 senci maliyesi bitmiş, muellimler hâlâ kendilerin den kesilen yarımışar maaşlarından smüterakim paraların alamamışlar- dir, Diğer taraftan yeni bir o maddei karuniye, yevmiyeli olup ta hariçte şleri olan muallimlerin maallimlik elmalarına mesağ ve- rilmiştir. Ancak Ticaret Mektebi maallimle çi ymizeli değildirler, Bu muallim. bu hususta yeniden teşebbüsatta bulunmaktadırlar. | Hint meselesi POONA 21 A.A. — Hintan siklopedisi müdürü M. Katkar, neşretmiş olduğu bir hicviyede Hint işleri nazırı Sir Samuel Hoare'ın istifa etmesini iste- mektedir. Mumaileyh, kraldan Hintlilerin “ve İngiliz parla- mentosundan olan kimselerin itimadımı haiz nazır lar tayin etmesini İstemekte- dir. M. Katkar, Sir Samuel Hoare'm parasını İngiltereden almakta olmı dolayısile bu halin her türlü bitaraflık, zama nını ortadan kaldırmakta oldu- ğunu ve Hindistan'ı adeta bir müstemleke haline sokmakta bulunduğunu ilâve etmektedir. bi Katkar, bu hususta tatrsin lmediği takdirde mahkeme- | mm gana ai inci Sahifeden Geçen Yazılar | Dün geceki Cinayet (Başı birinci sahifede) <aat ederek talebinde bulunmuş ve nihayet talâk kararı nı almağa muvaffal olmuştur. Karısını arıyor Galip, karısının talâk kararmı aldığını öğrenince derhal Büyük Bebekte Dereboyunda tepelerden birinde bulunan evine koşmuş ve öldürmek maksadile karısını ara- mıştır. Cani eve girince karısı yerine baldızı ve 14 aylık çocuğu ile kar şılaşmış ve baldızma ilk sözü şu olmuştur: — Karım nerede? Söyle. —Bilmiyorum. . — Saklama, sonra fena olur, hepinizi öldürürüm. Demiş ve yüksek sesle tehdit- lerde bulunmuştur. Galiple baldızı a: kaşa şiddetlenmiş gürültüler harçi ten işidilmeğe başlanmır»r. Bu s- rada Galibin baldızı Zekiye Ha para: — İmdat, can kurtaran yok mu? Diye bağırmağa başlayınca dev | riye gezen bir polis kapıya gele- rek gürültünün sebebini sormuş” tur, Kapıya çıkan Galip, Polis efendinin suallerine sert, sert mü- kabele etmekle iktifa etmeyerek silâhını teshir etmiş ve tekrar ka- pıyı kapayarak eve girmiştir. Cani kudurmuş bir halde tek- rar içeriye dönünce baldızınm ü» zerine saldırarak zavallı kadını yedi, sekiz yerinden yaralayarak öldürmüştür. Çocuğuna saldırıyor Hırsını bir türlü teskin edeme yen katil oğanın bir kenarında ne olduğunun farkında bile olmayan 14 aylık çocuğuna saldırmış ve nafaka vermemek için masum yav ruyu öldürmek maksadile ayağın dan yaralamıştır. Polislerle müsademe Silâh sesleri üzerine © etraftan yetişen diğer polisler, bir vak'a karşımda > bulunduklarını anlayarak kapıyı zorlamağa baş- lamışlardır Çocuğunu Poli tan sonra karısmi öldürme katlanıiç bie bakla ein çimdş dört tarafa saldıran cani polisle- rin evin etrafında toplandığını görünce eline tabancasını alarak kapıyı arihklamış ve alabildiğine ateş ederek kaçmağa başlamıştır. Karanlıklar içinde Karanlıkta ateş ederek kaçma ğa başlayan katili polislerden bir kısmı takibe £ başlamışlar, diğer bir kısmı da eve girerek tahkikata başlamıştır. Tekrar eve dönüyor Karanlıktan istifade eden katil çıkıntılı sokaklara dala- 'kaybettirmeğe muvaf- fak oluyor, karismı bulmak ve öl dürmek Hirsile kudurmuş bir hal- de tekrar cinayet mahalline gele rek evin arka kapısından içeriye giriyor, Kanlı bir müsademe daha Polislerin kendisini takip ettiği ni ve evi boş bulacağımı den katil tahkikatia meşğul polis lerle karşılaşınca bir saniye şaşı- rır gibi oluyorsa da tekrar ken- disini toplayarak elindeki tabanca ile ateş etmeğe başlayor. Evin için de mütesddit silâblar birden pat- hyor, Polisler büyük fedakârlık göstererek katili canlı olarak ya- kalamağa uğraşmışlar ve yeni bir cinayetin önüne geçmek için çalış » Evin içinde kısa bir müddet devam eden müsademe neticesinde nihayet cani polisler tarafından atılan bir kurşunla maktul düşerek cezasmı bulmuş- tur, Dörbal vak'a mahalline ge- len müddelumumi ve Beşiktaş kaymakamı Şevket Bey gece ya- rısma kadar tahkikatla meşgul ol Katilin polis Salâhad- ie ie nefsini müdafaa ha linde attığı bir kurşunla öldüğü yapılan tahkikat ve tetkikat meti- cesinde tesbit edilmiştir. Bu kan- lı hâdise ve silâh sesleri dün gece Bebekts epeyce heyecan uyandır. mıştır. Tahkikata devam edilmek tedir. Katilin hayatma mal olan bu cinayetleri karısma ve çocuğu pa nafaka vermemek için yaptığı tahkikat neticesinde anlaşılmıştır. Tütüncülük, Pulculuk! (Başı birinci sahifede) zetmiştir. Müstakillen tütün bayiliği ya- pan ecnebilerin inhisar maddeleri satmaları da yasaktır. Bu gibiler, dükkânlarında başka şeyler sata- bileceklerdir. ,, lp göre, kantin suveri tatbikiyesi hakkında bele- | Dahiliye Vekilinin İzahatı (Başı birinci sahitede) etinin doğrudan doğruya kendi büt- gesinde 150 bin lira açığı vardır. Bu nu eyyamı haliye tasarrufatı ile ka- patmağa çalışıyoruz. Bu sene de böy le bir açıkla gelmek istemiyoruz. Bu ; Fili kadrosunun teşkilâtı kanunları- na müstenit olmasındandı. Teşkilât kanununa göre kaza Vilâyet teşkil veya ilçası | cihetine gitmek icap ediyor. Memleketteki buhranı muvakkat telâkki ettiğimiz için bunu da yapmağı tercih ettik. Es babı mmcibe olarak yem bedeli için de bunu gösterdik ve bütçye karşılı- ğı konulmayınca bu kanunun tehiri- ni değil ilgasmı istedik. Ve bir ta- mimle bütçe darlığı dola tir. Bundan sonra yeniden tam teşek- | küllü 50 nahiye teşkili hakkında! Kayn Bey söz alarak dı kaman mali olarak teki idare teşekkülün tam teşekküllü nahiyeler olduğu- 30 bin çocuğa | Aşı yapıldı İ (Başı birinci sahitede) . Wi Rıza Bey dedi ki: — Şimdiye kadar 30 bin çe- cuğa aşı yaptık. Hastalık zanne- dildiği gibi korkunç ve salgın bir halde değildir. Hele son günlerde vaziyet daha © şayanı şükran bir haldedir. 1932 senesi içinde 400 kızıl hastası kaydedilmiştir. Biz i- cap eden bütün tedabirimizi haz ettik. Gene 1932 senesi için- de kızıldan 6-7 vefat kaydedilmiş tr. Mektep haricinde kalan çe- cuklara da aşı tatbik etmek için şehrin muhtelif yerlerinde aşı is tasyonları tesis etmek üzreyiz. Ve kiletten aşı için Oserem bekliyo- ruz, Bunun üzerine Galip Bahtiyar Bey söz alarak kızıl hastalığının daha tehlikeli bir vaziyet doğur- mekteplerin tatil e- di, Esat Bey de dedi ki: —Bu meselede ların daha fenni kini temenni edeceğim. Bilhassa iğnelerin temiz olması meselesine temas etmek İstiyorum. Sıhhiyo müdürü cevap verdi: — Aşıların fennin bütün ikti” zasınca yapıldığına delil o olmak üzre şunu söyliyeyim ki aşı yapı" lan 30 bin çocuktan şimdiye ka- dar bir tek aksülâmel husule gel- memiştir. Bu hususta emin olabi- na şimdi de kaniim. Fakat, mali zaruret karşısında bu idari kana- scburdur. Geçen se- ramile evvelce ka- ğrmız bu 50 tam iyeler mali zaruret karşısında bütçede karşılıksız kal- dı. Yoksn ben eminim ki, her Da- hiliye Vekilinin ilk fırsat bulduğu zaman yapacağı iş tam teşekkül. lü mahiyeler yapırak © devlet ve devlet kudretini köylünün ayağı- Bu izahatı müteakıp kanun ay- Ben kabul edilmiş ve | perşembe hayet verilmiş Ayyaşlar Çoğalıyor (Başı birinci sahifede) şebbüsile önümüzdeki perşembe günü öğleden sonra saat 16 da bir toplantı yapılacaktır. Toplantı münasebetile Cemiyet umumi kâtibi Fahreddin Kerim B. bize şu izahatı ver: Müski isar idaresinin tiklerinin tetkiki bize şu ne verdi: İçki müptelâları git- tikçe çoğalıyor. o Maamafih, bizi memnun eden cihet, gençler ara- sında içki düşmanlığı cereyanınn gün geçtikçe köksalmakta olma- sadır. Yeşil Hilâl Cemiyeti, (içkinin orta yaşlı ve geçkin vatandaşlar üzerinde gittikçe artan tahribatı karşısında yeniden birtakım ted- birler almak mecburiyetini hisset- miştir, Yeşil Hilâlin yapacağı toplan- tıda içki hakkında bazı teklifler. de bulunacağız. İçki aleyhtarlığı mücadelesini artırmak için bazı vesaitten istifadeye | çalışacağız. Meselâ sinemalarda içki aleyhin- de bazı vecizeler neşretmeği, hal- ka içki aleyhinde & konferanslar vermeği düşünüyoruz.Bundan baş ka Maarif Vekâletine müracaat» la mektep kitaplarına içkinin fe- nalıklarına fıkralar, bikâye- ler konulmasını rica edeceğiz. «Yeşil Hill keyif veren 2e- hirlere ve bilhassa © Eroine karşı mücadeleyi de muştur.,, Birinci Katalonya meclisi intihabatı BARCELONE 21A.A. — Birinci Katalonya parlamento- lirsiniz.,, Reis, bu mesele hakkında Mec- kâfi miktarda tenevvür etti- söyledi, müzakerenin kifaye- tini reye koydu, kabul edildi. Zabıtai belediye Bundan sonra ruznamelerin di ger maddelerine geçildi. Azadan Mehmet Ali Beyin bi isi yardı. Bu temenni ihtiyaca teka- bül edecek yeni bir zabıtayı bele- “e talimalnamesi — ihzarına dair Makam namına mua ve Bey hususta bir o komi ve kimene olduğunu, ii yaca göfe yeni bir & talimatname hazırlanacağını söyledi. Bakırköy fabrikası Bundan sonra Bakırköy Çimen to fabrikasının belediye ile olan | ihtilâfına dair takrir müzakere 0- lundu, Nuri Bey dedi ki: — Mesele mahkemede olduğu için burada şimdiden fazla bir şey söylemek doğru olamaz. Hükme iktiran ettikten sonra vaziyet ta- İ vazzuh edecektir. Galip Bahtiyar Bey fabrikalar» | dan şikâyet ederek yalnız kendi kazançlarını düşündüklerini, hal- | kın sıhhat ve rahatını düşünmedik lerini, fabrikalarm © zehirli gaz- lar neşrettiklerini söyledi. Nuri Bey cevap vererek fabri- ka bacalarının 15 metreye yüksel- tleceğini ifade etti. Hastahane ücretleri Bundan sonra belediye hasta- hanelerinde alınan ücretlere dair sıhhat işleri müdürlüğünün tezke- resi okundu. Tezkerede belediye- nin her sene 50-60 bin lira zarar ücret tarifesinin o yeniden yapılması lâzımgeldiği, şirket ve fabrika amelesinden © günde elli kuruş ücret alınması şeklinin iyi tatbik edilemediği iksediliyorda, Bu mesele tetkik © edilmek üzre mülkiye encümenine havale edil- di. Sebze hali Bundan sonra o muvakkat bir sebze ve meyva hali inşasına dair i üdü tezkeresi muvakkat bir hale azim (ihtiyaç olduğu, hal yapıldığı takdirde be- sene varidatının 100 ağı zikrediliyordu. Şehirde asri ve büyük bir hal in- şası için ise 2 milyon liraya ihtiyaç gide şimdilik 200 bin lira sar- ie muvakkat ve sıhhi bir hal in- ei zaruri bulunduğu ilâve ©- diliyordu. Bu hal işinin tetkiki i- çin bir muhtelit encümen teşkili Bu encümen sb- —. onşu memleketleri Bir kadın Kocasını boğ Maksadı âşıkı rahat kalmak! Antalyadan Adana gazeti yazılıyor: — Halepli Basil Haf isminde bir zat, karısı . Albe bundan dört ay kadar evvel Sü İ diyoye gelmiş ve denizde yıka boğulmuş olduğu © zanmolunm Bir tesadüf eseri olarak bu bir cinayete kurban gittiği mmaştar, Basil Nacrar, karısı Alberani, likte bayramı germek üze sa geliyorlar, Biti de üşıkı vardır. Gi | karısiyle deniz banyosu yapmak re Süveydiyeye iniyorlar. Alb evvelce tertibat almış âşıkı © dam, o ciyarda bir yere gizlesmi Koca karı denize girer girmez gizlendiği yerden çıkıyor ve bir olup zavallı Basili deniz içi boğulduktan sonra kenara çıkarı tarafa gömüyorlar, Basil bu suretle ortadan tan sonra Alberan feryat ve lar içinde çirpınarak Bitbasa yor ve kocasmın denizde boj nu ilân ediyor ve Halebe sr Hain zevce bununla da kalrnıy işlediği cinayeti gizlemek için te kocasının ruhuna dini ayinler, suretle kapanıyor. Aradan aylar geçtikten sonrs “İ; hayet geçen cuma Süveydiyede “İl hilden geçen bir jandarma devrif orada mezara benzer bir toprak nı görüyor ve şüphe üzerine & olan topraktan çürümeğe . yü muş bir ceset çıkarıyorlar. Hüdise derhal Adliyeye haber “7 rilmiş ve cesedin üç dört denizde boğulduğu söylenen Hak Basil Naccara ait olduğu tesbit Sİ” muştur. i Şimdi bu müthiş cinayetin oldukları anlaşılan Basilin karı” beranla âşıkr aranmaktadır. z yi” su için yapılan intihabata ait | hiye, bütçe, iktisat ve mülkiye en- ilk neticeler, M. Macia'nın fır. | cümenlerinden mürekkep olacak- kası olan Katalonya sol cenah | tr. çılarının muvaffakıyetini gös“ Terkosun devri termektedir. Bunları müteakıp | © Bundan sonra azadan Mehmet mıntakacı sağ cenah fırkası gel Ali Beyin Terkos hakkında verdi- mektedir. Diğer fırkalar, bu i- | öi bir takrir okundu. Takrirde Ter kosun belediyeye devredilerek iş- ki fırkayı pek ziyade uzaktan | letilmesi hakkımda bir | projenin takip etmektedir. Kat'i surette | yapıldığını, vaziyetin son safhası teeyyüt etmeğe muhtaç olan | ne halde bulunduğu soruluyordu. neticelere göre 85 Peli yalil Bu takrire gelecek içtimada ma» tasi “ mını Lacin grupu Da cevap vermesi muvafık gö- supları ilzsanakladz 1 Tatiha maddı batın tam bir sükün içinde cere | madığmmir aplike ai e yan grbarimi olduğu haber veril: | rar toplanılmak üzre içtimaa ni- > ektedir. Gece caddelerde do. | hayet verildi. şmış olan M. Macia, ler e tarafından alkışlanmıştır. Bir yol kazası Sik” ROMA, 21 A.A. — Bir ge zintiden dönen 52 genç faşistin binmiş oldukları bir kamyon i- le Roma - Milano treni arasın da Roma civarmda bir satıh geçidinde bir çarpışma olmuş- İ tor, 11 kişi ölmüş, bir çok kim. Yuvarlak masa konferansında LONDRA 21 A.A. Yanvar lak masa konferansına iştirak edecek olan 3 yeni Hintli mu Ben ilaki, ie Etem İzzet Beyin kitap halinde çıkar son romanı; Göz yaşları? Bütün kitapçılarda var “ği Heyecan ve sıkınlı Yü: zünden zayıflamış İstanbul Üçüncü İcra ğundan: Temamına 1400 lira ki taktir edilen Eyüpte Tekkoci lesinde Otakçılar sokağında yeni 107 numaralı maa bahçe bi” kârgir hanenin temamı açık art ya vazedilmiş olup şartnamesi 11/932 tarihinde divanhaneye edilerek 15/12/932 tarihine mü”, perşembe günü saat 14 den 1699 y dar İstanbul Üçüncü İcra açık artırma suretile satilacaktı”” ziyade sekiz yüz liraya müşteri