16 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

16 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

—— Asrın umdesi «MİLLİYET» tir 16 K.EVVEL 1932 İdarehane: Ankara caddesi, 100 Ne. Telgraf adresi: İst, Milliyet Telefon Numaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbam 24310 ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye için o Heriçiçir LK LK 3 aylığı 4— s— My ve .— > e w— Gelen evrak geri verilmez — Müddeti geçen nüshalar 10 kau- ruştur. Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilânların me- #'uliyetini kabul etmez. BUGUNKU HAVA Yeşilköy rasat merkezinden verilen malümata © göre bugün hava ekseriyetle açık olacak ve Altın hesabı Memleketin bazı yeslerin- de altın madeni çıktığını, iş" İetileceğini şu günlerde ha- ber. veren telgraflara tum baktım. Asri altın made- ninin bulunduğu yeri bir tür lü haber vermediler. Efendim! En dehşetli altın madeni İs- tanbul telefon (şirketindedir. Bu meşhur şirket elindeki mu- kavelede İngiliz lirası 850 den aşağı düşerse ücretleri dü- şürmeye imza vermiş iken iki senedir bizden harıl harıl es- ki hesaptanpara alırmış. $ şılacak şey şurası ki; biz ya aboneler bundan haberdar de- giliz. Bilmem komiserlik ha- berdar mı?. Bir kaç hafta ev yel Pariste bulunan komiser beyefendi avdet buyurdularsa gazetelerin neşriyatından me- seleyi elbette öğrenmişlerdir. Sev; sirketimiz bu İmza: nı inkâr etmiyor amma İng Viz lirasmdan maksat şu piya- sada dolaşan kâğıtlar değildir, altın İngiliz lirasıdır. diyor. Ah canım!.. Ne de güzel fi- kir! Dünyada İngiliz lirası di- ye adı geçen kâğıt patanın altın karşılığı esasını bile © pa” rayı çikaran hükümet ortadan kaldırdığı halde bizim tele fon şirketi hep altınla lâf e der, alış veriş edermiş. İşte altın mi inin gözü buna der- ler... Bu fkiri, bu parlak al tn yaldızlı fikri kim bilir han- gi akıllı bulmuştur. İşin tu haf tarafı bu iddiayı ciddi te- lâkki edip Devlet Şürasıda tetkika mecbur oli Ben olsam sorarım: — Şimdiye kadar yaptığı: nız sarfiyatı. mubayaatı hep al- tn İngilize mi yaptınız?.. Lâf denilen, iddia denilen şeyin maatteeşsüf hâlâ vergi- si vok! Onun için söyler du- Turla bak- | Şüphesiz ki; telefon şirketi | haksızdır ve şüphesiz ki; mu- kavele ahkâmmmi ifa etmediği ve fazla para aldığı sabit ola- caktır. Halkı fazla tazyik et- tiği gün gibi aşikâr olan bu sirketin bu nizamsız hareketin- den dolayı mukavelesini fes- hetmek en isabetli iş olur. Ne parlak münakaşa Yahu hangi devirdeyiz! Bir memleket var; orada bir âlim odundan şeker çıkarıyor. Biz de birisine protestan demişler. O da kendini müdafan ediyor. Aradaki meşgale farkına bakır niz! Kızıl bahsi İstanbulda kızıl hastalığı var, Nispetini bilmem, Korun- Eski Osmanlı Borçları (Başı 1 inci sahifede) kında itilâf hâsıl olmuştur. Bu itilâfa göre tediyat ye- i üzerinden ile yapılacaktır. Karşılığı gümrük varida- ma ait senelik taksitler 1 haziran 933 tarihinden itiba- ren tediye olunacaktır, Şimdil di ci için hâmillere tevdi oluna- caktır. Hâmiller bu mukavelenin metnine o zamen muttali o- lacaklardır. Yeni deniz Teşkilâtı ( Başı 1 inci sahifefde ) birer müdürü olacak ve bu dört mi ük ayrı ayrı İktısat Vekâ- etine merbut bulunacaktır. Bu 4 müdürlük şunlar olacak- tır: 1 — İç hatlar ve Yalova idaresi. 2 — Dış hatlar idaresi. 3 — Fabrika ve havuzlar ida- resi, 4 — Klağuzluk işleri ve yatlar idaresi, Gerek bu idarelerin muhabera- tı, gerek bilcümle denizlere it iş- lerin tedviri için Vekâlet Deniz Ticaret şubesinin tevsii muhtemel görülmektedir. Bu suretle teşekkül edecek Dış hatlar idaresince tatbik edilmek üzere Vokületçe tarifeler hazirla- nacaktır. Ayni zamanda teşekkül edecek Hususi Vapurcular Türk "Anonim Şirketi de kendi vapurlar rında bu tarifeleri tatbik eyliye- Tarifeler, hem seyrisefere, hem de ücurata ait olacaktır. Bu tari- İ felerin, İktısat Vekâletinin tasvi- bine arzedilmek üzere bidayeten ihzarına İstanbul Deniz Ticaret Müdürlüğünün memur edilmesi muhtemeldir. Bu takdirde, Se lerin tatbika konulmak üzere Meclise teklif edileceği anlaşılmaktadır. , İçhatlar, yani Yalova ve seva- nüsanide toplanacak Liman Tari- fe Komisyonunca tanzim oluna- caktır. Bu hususta, şimdiki vazi- yet nazari dikkate alınacak, ma- amafih, ozaman; faim'in yeni teşki kanunu Mec- listen geçerse ona göre Kareket edilecektir. ———1 emer bazı musap- lar görülüyor. Hattâ hastalık hocalara geçiyor. Mektep . ida- resi aşı işile meşgul . olan ina” kama müracaat ediyor. Bu ya- ziyı okuduğunuz tarihe -kadar aradan dokuz gün geçtiği hal- de hiç bir tedbir İşin tuhafı idare işi takip eti edi e ona: adams — Siz ne velveleci nız! diyorlar... , İnsanda, fennin, hastalığın, mazsa en sıkı kanunlar böyle gevşer. Biz güliba, hâlâ hastar ediyoruz, yine tekrar ediyorum. Alâkadar makamların bu yazı gözlerine ilişir de bana sorar- mahiyetine itimat ol- | ( Başı 1 inci sahifefde ) bediyeler atacaklardır. Daniş Beyin izahatı İktısat ve Tasarruf o Cemiyeti Jatanbul şabesi Reisi Daniş B., bugünkü program hakkında de- miştir ki: — Yarın (Bugün) saat 14 den | İ itibaren İstanbul (şehri üzerine bir tayyare filosu yağmur gibi hediye yağdıracaktır. Bu hedi - İ yeler arasında neler yok bilse kumaşa kadar me ararsanız hep: | “ Tayyareler, bu hediyeleri kü- ik geketler içinde atacaklardır. stanbulda © Bayazıt ve Taksim meyda: Kadıköyünde İeke- le mey: Usküdarda Doğancı lar parkı önü hava yolile gelecek hediyelerin tevzi merkezidir. Tatlı müsabakası Yerli mallar haftası münase- betile dün öğleden sonra | Halke- vinde bir tatlı müsabakası yapıl- marşta. Üzüm, incir, badem, portakal gibi yerli mallarımızm sürümüne yeni bir açmış olmak mak- sadile tertip edilen tatlı müsabo- kası çok eğlenceli olmuştur. Hakem heyetini teşlği eden Safiye Hüseyin, Lâtife Bekir, Me liha Avni, Aliye Esat ve Muallim Sıdıka H. larla tasarruf cemiyeti reisi Daniş Bey, erkenden gel- mişler, masa üzerine dizilen lı ve pasta çeşitlerini tetkik edi- yorlardı. Nümüne olarak gönderilen tat hılar, şeker © ve şekerlem sa hiden iştihayı artıran şeylerdi | Bunlar arasında Selçuk Kız | Şaşrat mektebi. manilimlerinden H. am talebesine yaptırdığı üzüm, incirli pasta manzarasile gözleri okşuyordu. Bundan baş- ka Lion çikolata fabrikasınm gönderdiği içi badem, fındık, por | tnkal ve cevizli şekerlemeleri, | Glorya şirketinin incir kahvesi ile Münire Zaim, Seher İsminil, Saffet, Türk Kadm bi Yeniköyden Melek, Pangaltıdan Ulviye Kâmil Hanımların muhte- HE çeşitlerde yaptırdıkları pasta, ve şekerlemeler. nazarı dilkati 1 çe şit tatlı şekerleme pasta ve saire nümunesi gönderilmişti. Saat (3) te hakem beyeti iş başma geçti: 14 çeşit tatlmın çeşnisine bakıla- ünd celbediyordu. Müsabakaya farkına varan Safiye Hüseyin H. oldu: — Eyvahlar olsun. bunların hepsinden nasıl tatacağız.? Fakat, heyet azasının maşal- lahı vardı. Tadımlık değil adeta doyumluk yiyorlardı. — Çatalları 'durmadan işliyor, ağızlar Fasıla- niz. Çikolatadan, çoraptan ipekli | inden Akile | Hediye Yağmuru sız oynuyordu. — Şuna da bakalım. bundan | da tatalım.. derken tatlıların ya- risr boşalmıştı. Çeşitler arasnda tuzlu şeyler de olduğu görüldü. Daniş B. biraz müteredditti: — Bilmem ki ne yapacağız? di yordu. (Başı birinci sahifede) Refik Şevket Beyin beyanatı « Uzun senelerdenberi efkâr u- mumiyede irtişa meselesi diye şuyu bulan ve maznunlar içerisinde mec- adeta söylenecek ( derecede sarahat gösteren bu mevzuun bugün halli dakikasına gelmiş bulunuyoruz. Tür kiye Millet Meclisine mensup bir darı nihayet Türkçe manası ile dev let menfaatini birkaç kuruş mukabi İlinde satması gibi elim bir vaziyet vardı. Bu elim vaziyetin bugün müs bet bir şekilde | halledilmiş olması benim için çok fazla bir zevk ve sü- rur memba olmuştur. Arkadaşlar, ben Türkiye B.M. Meclisinin millet mukadderetmm e- le aldığı gündenberi müstakillen a- leyhinde birleştiği büyük bir dava- davasının içinde yaşamış — ve yaşa makta olan bir arkadaşımız sıfatiyle ben bu davayi B. M. Meclisinin na- musuma sürülen bir leke davası ola- rak telâkki ediyorum. Evvel ahir ta- şıdığı namusu muhafaza etmiş bulu- nan bu develt rejiminin o namusuna leke pa cssaret sdecek olan #- her halde akibeti muhak- bene Haan çün Arkadaşlar insan olmamız base. biyle vazifelerimizde musamaha gös terebilmekle hata edebiliriz. Şunu bu İ nu yaparız. Bunların heyeti mecmua sının vicdanı millette afyi vardır. Müsamahası vardır. — Fakat millet menfaatini şahsi menfaatine feda ©- | denler için vicdanımızda aslâ müsa- maha olamaz ve olamiyacaktır. (Al lar) İçinde bulunduğumuz inkılâbın te miz yolu üzerinde pürüzsüz yürüye- bilmiş olmanm müşkülâtmı ve bir iş | yapılırken de münasebattar ©- nin, namussuzluk aleyhine mücadele | Muhtelit Encümenin Maz. batası kabul edildi lis erkânindan bir arkadaşın ismi de! da devam Safiye Hüseyin Hanım daha mütevekkil: — Artık, dedi, bir tatlıdan ye- riz, bir tuzludam... Bu esnada hepsinin elinde bir kâğıt vardı. | Ağızlarla birlikte eller de oy- | or, ve kâ #ıda bir rakam atılıyordu. Bazı Hanımlar çeşniye bakar- rr şeyin lezzeti hakkın bir kanaat o getiremiye- | mukad- demesile tatlının her tarafından | birer parça koparmadan ya- kasını brrakımıyorlardı. Nihayet, tadına bakılacak or- | tada başka tatlı kalmayınca he- yet müzakere odasna çekildi. İki saat süren bir münakaşa- dan sonra müsabakanın — neticesi ilân edildi. Hediye kazananlar Hedi kazananlar şunlardır: — Emine Saffet H. çKadın birliği azasndan, Zühtü Pş. torunu). 2 incilik — Seher İsmail H. (Kadın birliğinden İsmail Pş. kı- | | ği Lon çikolatası fabril zanmıntır. Müküâfat ve madalyalı kaç güne kadar tevzi edi İs. Kız lisesinde Iktisat ve Taşarruf haftası mü ölme Meliha Hanımın ta- sarruf hakkında kıymetli bir bita besile başlanmış ve obunu diğer sınıflardan birkaç talebenin din- elyenleri candan alâkadar eden güzel hitabeleri takip etmiş a da beşinci smıftan Semiha H. & rafından Halide Nusrat Hanımm (Kış) manzumesi okunmuş ve mü samereye Aka Gündüz Beyin yer | li mallar hakkındaki (Mallar mey | danda) piyesi temsil edilerek ni- | hayet verilmiştir. Mekteplerde müsabaka Pazar günü bütün mektepler- de tasarruf ve yerli mallarına ait bir tahrir müsabakası gapilacsi- tar. Mü neticesinde ruf ve yerli mallar fikrini en ey ifade edem #alabeye mükâfat ve- rilecektir. sene mükâfatlar nakten v yerli mahsu- lâttan incir gibi şeyler tev zi edilecektir. Yüksek mektepler falebesi toplanıyor Milli Türk talebe birliği pazar günü öğleden sonra Darülfünun konferans salonunda tasarruf ve | yerli mallar haftası münasebetile bir toplantı tertip edecektir. Top İaatıya bütün Darülfünun, yük- sek mektepler ve lise talebesi iş- tirek edecektir. O gün bir çek ha tipler söz alacaklar ve tasarruf, yerli malı haftasının. iyeti, 'den bahsedeceklerdir. muslu arkadaşların entrikalarına şu veya bu ticari zihniyetle hareket e- denlerin iftiralarına maruz bulun mak tehlikesi içinde kaldıklarını gö- İki nohta Refik Şevket Bey bu vesileden is- Telephotographie | Banker Graham'ın ieatledilmiş ol- duğu esrarengiz TRANSATLANTİK vapuru şehrimize o geliyor. Haşiye- Avrupa ve Amerika güzeteleri bu vak'anın tafsilâtile doludur. Bu ci- nayeti işleyenin o kim olduğunu hiç kimse bilmiyor. Diyorlar ki bu sır; 21 Kânünevvel Çarşamba akşamı tanbul'da ifşa olunacaktır. Halk işti rak edecek ve tahkikat sahnesinde bulunacaktır. Transatlantik © vaputunda ED- MOND LOWE GRETA NİSSEN, MİRNA LOY ve LOUİS MORAN gibi büyük artistler bulunmakta i- di. Bunlardan birincisi alınarak tevkif edilmişti tahtı zannz 1336 Zuu olarak tevdi edilmiş e salâhiyeti smenfnatı uğrunda kullanmak nev'in- den bir fül ve günah şimdiye kadar defteri âmalimin hiçbir sahifesine ya "Adliye Vekili Yusuf Kemal Bey, Refik Şevket Bey tarafından ileri sü rülen iki noktanın birincisi hakkında li a e ıcağinı söy ie bahsedilme- miş addederim. İgamr Esasiye ka nunu her kuvveti; kendi salâhiyeti- Muhtelit encümen | mazbalası | Muhtelit encümenin Mecliste mü- | eşvik | zekere edilen mazbatasnda varılan neticeleri dünkü re rr hulüsa tik, Mazbatada etmiştik. esasların | zikrinden evvel ilya hi: | tfade ederek iki noktaya daha te- gin tahkikat içrası kararı verilmeden müddeiumumilikçe (© şuraya buraya Il sorulmuş olması nazarı dikkati. mi celbettiğini ve müddei umurili- ğin bu noktaya hiç salâhiyetli bulun | madığı ve ikinci cibetin de 340 sene sinde vaki olmuş ve aradan bi yene gele een tahkikatına baş tarmış, Send bügüne | kadar host ayarı meram lr len eşhas hakkında bir miünmele ya- pimaş olduğunu Refile Sevket Beyin - beyanatını müteakip mazbata © reye konularak kabı: edilmiştir. Hasan Beyin beyanatı Marbatanm kabulünden sonra Ha | san Bey kürsiye presli demiştir. “Ai riaamksizie te miz yürekle hareket etmiş masumi- lar herhangi bir sebeple B. M. Mec Bsinin huzuruna sevkedildikleri za- man orada ancak adaletin ieabını gö- veceklerinden emindirler, Bu mesele etrafında bidayeti zuhurundan beri eden bu büyük meclisin tahkikat ve, kararı kadar efkârr umumiyeye an- İatacak başka bir hüccet tasavvur «| — " rüşvet vermek mazmuniyetile ve İs- irka€ | ve Salomon Nasi ve Jül, Jan, Leon * Barut ve mevaddı infilâkiye im- | “İ trmak ve bazı Devlet memurlarına İ tanbal Müddei umumiliğinin 5 tem- muz 1929 tarihli talepmamesile İs- tanbul Yedinci istintak dairesinde | hallarında #alıkikat icra edilen İb- rahim Beyzade Lütfi ve Jan Pasat İ ve Nesim Mazalyah ve Kemal Nasi Fresko efendilere ismat edilen suçlar da rüşvet almak süretile müşareketi olduğu ifade ve iddia edilemsinden | dolayi Maliye. Vekâleti sabık Vari- dat umum müdürü Kâmil ve Kava nin şubesi müdürü İsmail Edip ve Varidat umum müdürlüğüne veki- leite bulunmuş olan sabık o Ankara defterdarı İhsan ve İstanbul defter. darlığı tetkik memurlarından Tevfik Nedim Beyler ve delâili imhadan İ maznum Cemil Süleyman | Bey hak: İ kında tahkikat icraer lüzumuna biz nası evrak ciheti e AR a ve maliye müfettişleri marifetile kikat ifa etürildikten sonra İnddek umumilik vanıtasile Ankara Birinci dairesine verilerek icra kılı- ye Vekili Hasan Beyin barut imtiya: 71 müteahhitlerinden 7500 liralık bir otomobili hediye olarak kabul etmek ve fişek O mukavelenamesi bilâfma rüşvet mukabilinde avanılar vermek ve revolver işinde de müttebaz ka- | menfaattar olup olmadığı, Bugün ELHAMRA ve MELEK sinemalarına koşup Tamömen memleketimizde çevrilen ilk sözlü filmi görmelisiniz? BİR MİLLET UYANIYOR Rejisör: Ertuğrul Muhsin - Yazan: Nizamettin Nazif Yeni Kopya - İlâve Edilen Yeni Sahneler - Yeni Dünya Haberleri Gazetesi Bugün ELHAMRA'da saat 10,30 da MELEK'te ide Ucuz Fiatlarla Matine Vardır PEK ÇOK FİLM GÖRMÜŞ OLABİLİRSİNİZ! LAKİN BİZ... CESARETLE İDDEA EDİYORUZ: MATA | BİR FİLM HENÜZ görülmemiştir! Çünkü... Bütün kadınlık demek olan ilâhi GRETA Bu harikalar harikası filmde beşer kabiliyetinin fevkine çıkmıştır. RAMON NOVARRO Lionel Şimdiye kadi gördüğünüz eserlerinin ÖNÜMÜZDEKİ PAZARTESİ AKŞAMI ELHAMRA Sinemalarında Cumartesi günü sant 11 de, Elhamra sinemasında Matbuata mahsus bir senne yapılacağından muhterem matbuat müntesibini ile ema ve film müesseseleri müdürlerinin teşrifleri ricn olunur. Ston MELEK ve Bütün filmlerin en muazzamı, en güzel ve en zengini BEN - 5 Şerefine dün akşam GİLORYA'de verilmiş olan gala İstanbul Belediyesi müsameresinde lâyik olduğu muzaffersne muvaffakiyetler kazanmıştır. Şehir Tiyatrosu Baş rollerde: MARON NOVARRO — MAY MC AVOY Darülbedayi Temsilleri Yeni seslendirilmiş kopyesi — Metro Goldwyn Mayer mamulâtı, Bu akşam özet Tİ alman uzunlagu DazArI Ka gün seanslar: 21,30 da | 2,15 - 4,30 - 6,3/4 de ve suvare 9,40 de olacaktır. J (0Ç SAAT I a Sabah sant Jlde tenzilâtir fintlarin matine. emma : OPERETİ) bi | OPERA'da Yazan: Ekrem İİ Klerkes meş- - pm Büyük ker pe, MM Şer em Leslie Fuller'in semi 196 No.lu MAHKÜM Umuma 3 77 table. oO.lu da tenevvürü Hasan Bey hakkında tahkikat icrasma vabeste bulunmuş | olup bu cihet ise Büyük Millet Mec- isinin salâhiyeti dahilinde olduğun- dan ve diğer mazmunların tâbi ola- cağı muhakeme usul ve mercii | de Hazan Bey hakkındaki tahkikat ne- ticesine bağlı olacağından Ankara birini — müstantıklığının 5 mayis 1932 tarihli kararile evvelemirde bu cibetin ifa ve ikmali zımnında evre- kı müteferrin müddei umamiliğe tev di ve Adliye vekâleti vasıtasile Baş- vekâletten o 18-V-1932 tarih ve 6/1319 nnmaralı tezkere ile Yüksek Reisliğe irsal kılmmakla Büyük Mil- let Meel 16 nisan 1932 tarihin deki 64 üncü inikadında dahili ni- zamnamenin 170 inci maddesi muci bince bir tetkik encümeni teşkili ka- rar altına alınmış ve encü- menin 25 haziran 1932 tarihli rapo- runda meselenin tenvirile hakikatin muydana çıkarılması için tahkikat ic rasma lüzum gö ve bu rü por mafadı Medlisin 27 haziran 1932 tarihindeki 72 inci inikadında kabul edilmiş olmakla Muhtelit encümeni. miz tabkikata başlamış! Encüuenin ilk içtimamda, tevdi e- dilen evrökin kesret ve tenevvüü na zarı dikkate almarak hâdiseyi ve de- hillerini cem ve etmek üzere bir ibzari komisyon teşkili münasip görülerek o suretle tetkikat icra ve vaziyet bir vaporla telhis edilmiş i- di. Rapora azaran: Barut ve mevad- dı imilkiye inbitar ihnleinin ka: palı zarflar açıldıktan ve mazbata tanzim edildikten sonra aleni müns. kata icrası suretile yapılmasına ve #âliplerden birinin istinkâf: menfaat mukabili olduğunun bilâhare anlaşıl masin göre bunda Hasan Beyin de 10000 revolver ithaline müraade edilmekte. fişek ithaline müsaade olunmakta ve Avans namile müteahhide verilen pa- ralarda da maznunlardan bazılarının ifndesi veçhile Hasan Beyin bir meni fant temin edip etmediği ve mütesh- bitlerden bir otomobil alıp almadığı mi tahkiki il encümen hâdiseyi bir ke. ve de müruru zaman (noktasından tetkike üzüm görmüş ve bunun ü- zerine ihzari komisyon (tarafından icra kılınan tetkik neticesinde maz- Dunlardan Kâmil ve İhsan Beylerin Sesli, sözlü ve şarkılı filminde gülüp eğleniyor. icap etmekte- | disinin HARİ GARBO ia HUR i MAJİK'te Muhnekeele e#rüntüz. UT B UBER ARİ İdman birliği şilt maçları İstanbul İdenan Birliği şilt maç ları bugün neticelenecektir. Bugün finale kalan Rami İd- man Yurdu ve Fener Yılmaz klü- b karşılaşacak» da yapılacak olan bu maç enteressan spor hâdiselerinden Üdir. Fener Yılmaz klöbü Birli ğin iki senedenberi futbol ve voley bol şampiyonudur. Ramil takımı da kuvvetli bir şekil arzet- mektedir. Bugünün galibine Birli- ğin şilt kupası verilecektir. dine bağlı bir müddet geçmediği gi- bi ceza kanununun 106 ıncı madde- sinde bir cürümden | dolayi yapılan ve müruru zamanı kesen muamelele rin cürümde har me suretle olursa, olsun metkali olup ta aleyhinde ta-* kibat ve tahkikat yapılmamış olan kimseler hakkında dahi müruru za manı keseceği | musarrah bulunmuş olmama nazaran haklarında sonra- dna tahkikta başlananlar. işin de müruru zaman meselesi ve dığı tesbit ikm ya ye İk telit encümence kabal edilmiştir. Şu hazırlıklarla tahkile mevzuları: na nüfuz eden encümen; hâdiselerin disini isticvap etmiş ve otomobil me- selesindeki izabatını müeyyit olarak ibraz eylediği vesikalar: encümen evrâki meyanına almıştır. Diğer kr- #rmlar üzerindeki İz ken 5 zamanında varidat umum müdürlüğünü asaleten ve ve" kâleton idare elen Kâmil ve İhsan Beylerin de isticvabı Küzymu büz olmuş ve fazla olarak (o tarihlerde makit işleri müdürlüğünde. Bulunan Macit Bey ile hukuk müşavirliğinde bulunan Süreyya Beyin malümat v9 #ehadetine de müracaat | edildiktes ve İhsan Bey tarafından ifadei şili” biye makamına kaim olmak üzcre #9...