23 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

23 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Transatlantik Edmond Love, Lois Moran, Grela Nissen Opera sineması bu hafta bu filmi gösteriyor, Mevzuu şudur: Zarif, kibar bir haraız ve ser- güzeştçu olan Monti Grir “Trans- atlântik” vapurunda babasının re fakatinde seyahat etmekte bulu- Ban genç ve güzel Jüdi Karmer'le tanışır. Yolcular arasında ehemmiyetli bir banka direktörü (o Grahamla zevcesi ve direktörün metresi dan- söz Siyrid Karlen de bulunmakta; | evvelce Sigrid Karlen' dır. Monti çevirdi mater, Kadının ridin gülgün pen- çesinden kurtarmak © hususunda yardım eder. Dansöz intikam al- mağa yemin etmiştir. Vapur gaze- tesi tarafından neşrolunan bir tel- siz, Graham Bankasmın iflâs et- bil Bu haber, bütün kendinden geçirtir. ”ı bulur ve tehdit ©- Graham onu bir ka: tasile kovar ve zavalh adam bü- ir raham Bankasma mevdu | şesini y mağa karar verir. Bitişik kama- rada bir silâh patlar. (o Monti ve Jüdi koşarlar. Bankeri ağır suret- te yaralı, yanında bir rovelv: Krameri şaşırmı Monti, hemen Jüdi ile babasını ©- | radan uzaklaştırır ve kabinede bu İunan eşyanın vaziyetini Graham” ın intiharı zannettireçek şekilde değiştirir. Fakat, Sigrid onu gö- rür. Dansözün beyanatı Üzerine Monti Grir ve Kramer tevkif edi- lirler. Cinayet sebebi âşikâr bir surette görünmektedir: Filhakika bankere ait 3.000.000 dolar yokol muştur. Monti, meşhur bir hırsız ve araları iyi olmıyan Handsom isminde bir yolcudan © şüphe et- mletedir. Muh lıklarından istifm Handsom'un kabinesi haydudun hempalarından itirafa mecbur amın hakiki katilini takip © der ve müthiş bir o mücadeleden sonra çal'nan parayı meydana Çi- karmıya muvaffak olur. İyi olmıya yüztutmuş olan ban- ker, zevcesile barışır. Madam Gra Transatlântik nihayet Sutampton” a vâsıl olduğu vakit biribirinden teessüfle ayrılan Monti ve Jüdi. den maada herke's bahtıyardır. Gloryada Lian Haid, Viliy Forst Glorya “Hayalin sonu” filminin | artistleri tarafmdan çevrilen bu ye- ni filmi gösteriyor. Meşhur Robert Stolz'un çekici sahneleri ile bu filmde ber şey seyircilerin hoşuna idecek bir kül halinde toplanmış- tar. Linne Haid'i bu neşeli ve güzel rolde görmek ona hayran olmak için yetişir. Willy Forst, kıymetli artistin oyununa © çok güzel bir tarda mukabele etmektedir. Artistik'te Bekârlığa Veda Mariha Eggert, İda Vüst, Roli Yon Gelh, Ernst Verebes Artistik'te bu hafta böyle hissi P* film var. Mevzuuna gelince Genç Rudi Möbiüs, Berlin ban- kalarından birinin mirasına ko- olara! rindedir. Bunun için Viyanaya gi- derler. Rudi ilk akşam, son birde fa olarak gezmek ve O akşam verilecek operet let alır. Telefon et bileti genç sarışm tı Bu kız Rudinin çok hoşuna ider, Ve temsiklen sonra ona bir ikte bir eğlenti teklif eder. Şiddet bir yağmur yağmakta olduğun- | İçki “ Behârlığa veda ,, filminden bir şahne Haftanın Filmleri Melek ve Elhamra: Mata Hari Opera: Transatlantik Artistik: Bekârlığa veda Majih: Bir aşk nağmesi Glorya: Güneş prensi Asri: Kafesçiler Alemdar: Bir millet uyanıyor Milli: Kadın güzel olun ca, Malek harbe gidiyor losun kızi Lüsidir. Rudi, lokanta nn önüne gelince sarışın refikasi- Dışarıda vakit in ötekiler araba ayni yerin etrafındı devrettikleri esnada lokantadaki - ler arasında aşk, seri hatvelerle i- kıza ertesi günden itibaren ilele- bet kapanmanın çok fena bir şey olduğunu söyler. Kız bunun mi nasını anlama ve onu e. dip korkarak kaçar. Ertesi gi iribirime Rudi ona de Rudi- Bin kaybettiği kızı bulmayı vadet- mişlerdi Ri kararlaştırılır. Berline kızın bab: iderler. Pirari- Şukadar ki yalnız aşk insanı bes- . Bunun için bir pastahane , az zamanda bütün Ber- linlileri celbederler. Şimdi pasta- hane Pirzingerin otobüsünün müş a yetişemediği derec- de işlemektedir. Dita Parlo İstanbula Geliyor Dita Parlo Dita Parlo Paristen geçerken kendisile konuşan © gazetecilere şunları söylemiştir New - Yorktan Se idip Güstl'ü bulur ve o- | Orada iki sene kaldım. na nasıl hareket edeceği hakkında | çalıştım. Maamafih Warnerler | ders verir. Lüsi de ilânlarla kızı Nihayet kız bulunur. O, sey. ları Viyana etrafında dolaştı. ran otobüs müteahhi kız Her dördü de Berline kaçmağa ka | rar verirler. Türkiyeye gideceğim. hesabma üç ve müstakil bir şirket vaz istirahat etmek Yunanistana, — Msu Ayni üzere Bu müddet zarfında Fenning, | manda yazlık ta istiyorum. Uzun Veidlinger'de para tahkik eder ve | firarilerin ğını | zamandanberi yapmak istediğim bir sonra tahakkuk eder. ya Berlinde, yahut | Fransada Film İ çevirmek (niyetindeyim. o Amerika yı sevmiyorum. Fakat New - York başka. İ — Nasil sinemaya girmiştiniz?? İ © — Berlinde tahsilimi bitirdikten İ sonra, bir müddet © tereddüt içinde kaldım. Sonra dansa başlamağa ka- yar verdim. O sirada Ufa bir artist mektebi açtı. Kaydolundum. Kurlar- da on iki delikanlı ile on İki genç kız vardı. Kurlar altı ay devam etti, Sonunda beni angaje ettiler. Fakat ozamandanberi bütün bu arkadaşla. rum kayboldu. Hiç birinin ismini şitmedim. Yalnız bir tanesi Brigitte Helm'in kocasıdır; Erick Potnmer. Ben gene sinemaya devam etmek istiyorum. Fakât düriyanın servetini verseler, herhangi Bir İolü kabul et miyeceğim, — ..—— Henry Garat Henry Garat'yi kim tanımaz? Son zamanların birçok şen filmle- rinde hep onu, bu yirmi dokuz ya» peel delikanlıyı gördük. — Der iz — Ben bu işe şarkı söyliyerek başladım. Sessiz sinema zamanın- da müzikhollerde şöyle böyle ge- iniyordum. Mulen - Ruj'de Mis- oynuyorduk. çok alâkadardı. Daha sonra beni Memnun musun? diye s0- Ben de çok memnun olduğumu rim rar ömer Birçok ar- İ kadaşlarım: “sen sinemaya gir- melisin!” der, ardı. Bir gün, bir rejisör bir parça dansetmesini ve şarkı söylemesi- ni bilen bir genç arıyormuş. Beni buldu ve “Cennet'yolu” filminde rol verdi. Vazifem daima Ul #ıma da içimi çekerek tatlı vale Düşmanları Bir gazete çıkarma- ğa karar verdiler Yeşil Hilâl Cemiyeti merkez heyeti Dr. Mashar Osman Beyin riyaseti altında toplanmıştır.. Kâ- tibi umumi Fahrettin Kerim Bey kongre mukarreratı mucibince ya- İ pılan işler hakkında izahat ver- miş ve bu kış zarfında içki düş manlığı mesaisini arttırmak üzere teknik ve propaganda komisyon- ları ayrılmıştır. Teknik komisyo- nuna Atıf B., Hüseyin Bey, Safiye Hüseyin H. Nebahat Ha: L Salih Keram Bey, Bahaettin B., ii B. propaganda — bürosuna Türkün H., Zatı Bey, Cevat Zekâi B., Celâl Feyyaz B., Kudsi B.ler seçilmiştir. Memleketimizde mey- va sarfiyatmın çoğaltılması için bu komisyonlar tetkikatta buluna- caktır. Yeşil Hilâl azalarınm ziyarette ve bayramlarda kahve yerine ü- züm kullanılması tamim edilecek» ir. Dünyanm her yerinde yıl bı da fazla içki kullanılır, o zamana | isabet eden günlerde doğan ço cuklar sar'alı ve sinirli / ola dünyaya gelmektedir bu hakika- tın gazetelerle halka bildirilmesi kararlastırılmıştır. üümüzdeki aydan itibaren muhtelif mektep- lerde ve klüplerde içki aleyhinde konferanslara başlanacaktır. kânunusaniden | de Memleketin tanmmış hekimle- ri halk sağlığı ve içki düşmanlığı” na ait yazılar yazacaktır. Tefecilerle Mücadele ANKARA, 22. — Ankara vilâye- © balla tefecilerin elinden kurtar mak için tedbirler almıştır. Defter- darlığa polis müdürlüğüne tebliğat yapılarak Emlâk Bankasından baş- ka bir yerden maaş cüzdanı kırdırıl- mamasını bildirmiştir. Sarraf Avni efendi isminde biri ihtikâr yapmak suçile mahkemeye verilmiştir Telefon Şirketi ile ihtilâf ANKARA, 22. — Telefon şirketi İ ile maliye vekâleti arasındaki nok tai nazar ibtilâfi şurayi devlet mali ye dairesinde tetkik edilmiştir. Ma Üye dairesi noktai nazarı kararlaş- tırdıktan sonra evrük (daavi daire- sine verilecektir, Madenciler içtimaı Türkiye madenciler birliğin- de Ayın yirmi altıncı pazarte- si günü saat İl de umumi içtima aktedilecektir. sie Ankara- ya giden heyetin tal iş e baliklari terlemek aye ni idare heyeti intihap olunacak- tr, alâkadarların gelmesi temen- ni olunur. m havaları söyliyecektim. Bukadar hoş ve tatlı bir iş için ayrıca para da vereceklerdi. Tasavvur edersi- niz ki, bu işi bü . Binlerce seyircinin bu film de hoşlarına gittim. Artık ismim duyulmuştu.. O zamandan itiba ren “hoşa gitmek” ve romanslar söylemek san'atim oldu. “Cürmü veşhut” ta © Blanche Montil'in başka bir filmde Meg in yi ancak şarkı fethettim. orkestranın nağmeleri içinde şarkı söylemek ve dansetmekle | geçiriyorum. “Prensex, emirleriniz” ve “Cennet yolu,, filmlerinde Lilian Harvey'le beraberdim. Daima üniforma ta- m. Her sahnede de rüt- bem artıyordu. Okadar ki en yet censral oldum. — Bu kadar terakki de ancak sinemada olur. — Zannederim.. yalnız oka mı ya? Arkasından bir film daha çevirdik: “Kongre eğleniyor.” bu filmde ben koskoca Rusyanın İm peratoru ve üstelik te âşık olmuş- tum, Kime? Biliyorsunuz, Lilian Harvey'e. Beraber film çevirmeğe başla- dığımız gündenberi | biribirimize nekadar dost olduğumuzu söyle- miye lüzum yek. Berline geldiğim zaman ve kocası Willy Fritach ba na unutulmaz arkadaşlık göster. diler. Başka projeleriniz var mı? — Oh, bi de yapılmaz. Çünkü tahakkuk et- mez. Yahut ta tahakkuku tesadüf #hdir. tirdikten sonra, Viyana: çevirmek üzere müzakerede idim. Kaldı. bu sefer Paramount e | 'Ne güzel adam” filmini çe- | virdim. — Bu filmde çok eğlendik. | Meg Lemonnler vardı, Dranem | vardı. Şimdi Paramount hesabına | film çevirmeğe devam ediyorum. “Trende bir küçük hanım” filmi- idik. Şimdi Berline gi Beşiktaş Sergisi Kapanıyor Mallarını teşhir edenlere bugün takdir- nameler tevzi edilecek vaesirası İ veşlaraz Beşiktaşta imal edilen ve orada yetiştirilen yerli mallar fırkanın kaza merkezinde açtığı sergide teşhir edilmiş ve pek ziyade rağbet kazanmıştır. Sergi bugün kaj bu münasebetle merasim yapılacak ve mallarını teşhir edenlere Cümhuriyet Halk Fırkası İs- tanbul idare heyeti reisi Cevdet Kerim B. tarafından teşkilât rücsa ve erkânı hazır oldukları halde takdirnameler tevzi olunacaktır. Be: lıların sergiye gösterdikleri alâka ve rağbet memnuniyetle ya-