12 Şubat 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

12 Şubat 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Birinci Sahifeden Geçen Yazılar Aş MILLIYET PAZAR İki güzel tekrar ve yeni bir juri Bursa hadisesi hakkında » karşısısına çı Bayı 4 inci embifede) Bindan Güzel sanatlar akademisi mü- ürü Namik İsmail B. in de kanaa- İni öğrenmek istedik. Namik İsmail , giripten henüz kalktığını ve seç- üni | Fakat me Bursa ve me de İzmir alip Bingöl B. de söylemiyor Hakemlerden 6 ıncı Noter Galip B. le de görüştük. Galip B. ve intihabı teşçil ettiği için bu hu bir yey söyliyecek vaziyette ol- karılacak mı? ğul oluyorlardı. Bizimle pek alâka- | dar olamadılar. Sonra bilhassa ben | | istersem şöyle bir itirazda oda bulunabilirim. İzmir ve Bursa güzel | addedilmeleri büyük bir haksızlıktır Hakem heyeti eğer bu gözellik be- ratlarını bir formalite halinde tevzi etmemişse ona bir diyeceğim yek. ! İ elleri müsabakaya girmiş olan ve tanbul güzellerinin fevkinde addedi- lemezler. Naşide H. Çay veriyor. 1931 Türkiye güzellik eraliçesi Naşide Saffet Hanım güzeler şerefi. ne bir çay ziyafeti verecektir Aka Gündüz B. kanun teklif edecek Aka Gündüz B. intihahap hak kında fikir ve mütaleasmı soran gazetecilerin suallerine şu cevap- ları vermiştir: — Güzellik müsabakam hak- kmda ne diyorsunuz? Ben oraya bir seyirci fatile gittim, Fakat halkım bu sakat iş hakkımdaki coşkun tezabürünü görünce hemen tetkik ettim. Ka- gü | naatlerde müşterek olduğumu an- İecekti. 8 he- en ) H. aldı. En eyisi jüri heyeti değişmeli, ye- intihap © yapılmalıdır. Çünkü İse teşelikül " Mi Güzellerden Melâhat Hanım iyor? ir. iddin *yabakaya apmış değilim. Buraya geldiğim za tanıdıklarım ısrarlarla beni teş- etmişlerdi. Onun için girdim. Fa Fb st ne yalan söyliyeyim, geç kalmı- İlim.“ Evvelâ bir çok aile dostlarımı i aşıma toplıyarak Maksim #alonun- İMA görünmem ve k ,, lâzım geliyormuş. Bunu yapa İİ adiğım için unutuldum. Muhakkes! dan bir şey varsa, seçmenin pek dik : İG olarak yapılmamış olmasıdır. p heyetini teşkil eden Beyler taraf olmuş mütemadiyen 45 * © gibi hürmetlerim vardır. ” | buna karşı Dumlupınar; | adım. İşe sert bir şekilde müda- İ bale ettim. Bu müdabalemde yar dımcım halk olduğu için devam edeceğim. Cemiyeti Akvamın bile nazarı dikkatini ve müdahalesini celbet- miş olan beynelmilel bir Mösyö de Valef'in oyuncağı olmak isti- yen ne bir Türkiye, nebir tek Türk yoktur. Devletin, milletin, evlât baba- larınm, Türk camiasının nazarı dikkatini celbederim, o Hatanm, burasmdan bile dönsek gene bü- yük kârdır. Bu işin muhterem mü rettip ve müdürlerinden eksilmi- yen bir saygıyla vazgeçmelerini talep ederi Şunu bir daha söyliyeyim. Se- gilenlerin hiçbirisini tanmmıyorum. Bazı arkadaşlar, şuna veya buna taraftarlık etmişim gibi gösteri- yorlar. Bütün seçilenlerden, muh. terem ailelerinden, dostlarmdan | sorulsum. Bir tanesile bile selâ- pe yoktur. Ben, doğru- dur ki sert ve dönmez bir taraf- tarlık ettim. O da, halkın izzeti nefsine, milletimin şeref ve hay- siyetine taraftarlıktır. Bu bir suç sayılırsa derhal cezasına razıyım. Meselenin şimdiden sonraki saf- hasını rejim kanunları mütalea © | decektir. —Bu intihapta haksızlık yapıl , meş zik bir isyan halinde | bulunmuştur. Haksrzlık kelimesi- ni, başka ve çokitaşndan çok da- ha ağır kelimelerle istidlâl etmek kabildir. Fakat, böyle bir hare- ketten kendimi vicdanen menedi- yorum. Bunları söylemekle bera- ber bir daha tekrar edeyim; ısrar | aş Husasi müstseselerin bözle müsabaka ? ye buna müsait olmadığı gibi De Valet de Türkiye | tebaası değildir. Bu son hâdiselerden sonra bu mü | sabakaların, umumi bir U şekilde | bile yaptırılmaması için kanım teklif va — Tokatlıyana dağ kıyafetile gittiğiniz yazılıyor? — Teşekkür ederim. Bir tara fı doğru söylenmiş. Ben, Make donya dağlarında ve bir dağ do- ruğunda doğdum. Anadolu dağla ciğer nefesi aldım. Başka kıyafet- te gelenlere bir küçük kardeşleri Fakat, yapan dağ kıyafetli dağ çocuklarma kar İst da bilâkaydü şart saygı talep ederim. Bursa güzeli intihap hakkında ne diyor? | Dün Tokatlıyan otelinde otur. makta olan “Bursa güzeli Leman H. ve nişanlısı Cezmi B. le görüş tük. Leman Sadullah H. yapılan intihabın doğru © olup olmadığı hakkında sorduğumuz suale ceva ben dedi kiz — İntihapta yolsuzluk olduğu hakkında bazı sözler söyleniyor. Ben kat'i bir şey söyliyecek vazi- yette değilim; yani ne var derim, ne de yok. — Peki, bir yolsuzluk olduğu- Ba dair siz de bir şüphe hâsıl ol. madı mi? Bunun üzerine Çezmi B. söze karışarak dedi eden şeyi bilemiyoruz; fakat ri- - | vayetlere göre bazı karışıklar ol- muş... Bunu teyit eden ortada ba- ık | 2: dellir de var... İntihap olduğu gün, bize Teman H. in ikinci ol İ duğunu hususi surette söylediler; sonra netice resmen ilân edildiği zaman Leman H. nin 3 üncü oldu lerinin Türkiye ikincisi ve üçüncüsü | | mefcetle kmadık. Bu çahil ve bilki- rmda büyüdüm. Dikmen ve Çan- | kaya doruklarında kafa, kalp ve | Gaçı 1 imei sahifede) lar kapanmış, kahveler boşak mış, fırka meydanmı binlerce insanla dolmuştu. Saat 13,30 da ilk hitabeyi | İ Halkevi idare heyetinden mu- allim Hüseyin Avni Bey söyle ! di. Sonra Halk fırkası reis veki | K Etem Kadri Bey, Ortamek- | tep talebesinden İsmet Hanım, | Halkevi İdare heyetinden mur allim Hulösi Bey, genç muak limlerimizden Nevzat Bey çok heyecanlı nutuklar söylediler. Halk hatiplerin sözlerini sık sık kesiyor, hatipleri alkı yor, inkılâp yolumuzda ö: ze çıkmağa yeltenen softaları, kara kuvveti tel'in ediyor, bağı rıyordu. Nutuklardan sonra halk ara" sında orta mektep müdürü Re- fik Yıldırım Beyin gür sesi yük seldi, halk hep bir ağızdan im kılâp yollarında yuca başbuğla rının işaretile hayatlarını ver- meğe tekrar ant içtiler ve bur mun Gazi Hazretlerine, fırka- mız büyüklerine bildirilmesini dilediler, tertip heyeti telğraf- larla halkın bu dileğini yerine getirdi. Valimiz Fevzi Beyefendi ca* milerde türkçe ezan ve kamet okunmasını temin için öteden İ beri bizzat alâkadar olmakta ve şiddetle takip etmektedirler, Milli mücadelenin ilk safın İda yer tutan Aydınlılar, her in- kılâpta olduğu gibi milli dil i kılâbmın da ön safında ceklerdir. Karacabeyde KARACABEY (Milliyet ) — İnkılâpçi Türk camiasmm vicdani huzurunu ihlâl (Oeden Bursa hâdisesinin Karacabey halkı Belediye dairesinde top” lanarak nefretle karşıladılar, Elâzizlilerin matbuat cemiye- tine telgrafları landığma dair dün Elazizden İstan- bul Matbuat Cemiyetine şu telgraf gönderilmiştir: ELAZİZ, 11. — Bursadaki can s7 kan cahilliği bugün postadan çıkan gazetelerde okuduk. Beyinsizlikten, 'düşüncesizlikten ve dinin esasını an- İamamazlıktan — başka bir şey olme- yan hadiseyi hepimiz ve halkımız Bursa sizlerin Cümhuriyet adliyesinin. çarpılacakların. Fır cezasına dan yor. Hepimiz tanrımıza dilekte bu- İunmaktan böyük bir haz duyuyo- acağımaı- 71 sonsuz saygılarımızla arzederir. Müftü Kemal, İzzetpaşa camii i- m — Öyle ine, Feriha ve Nazire H. lardan sizce, hangisi daha gü- idir? zeldir; ben onu beğeniyorum, bu bir zevk meselesi... Her güzelin iyi ve fena tarafla- rı olabilir. Feriha H. ma da çirkin “denemez. Nazire H. uzum, o Feriha H. am da yuvarlak yüzlüdürler. Daha ne diyeyim, Nazire H. çok işlen- miş bir vücude maliktir, masaj” lar ve sair suretlerle zarafeti ar. kırılmıştır. Hulâsa Nazire H. yek- nezarda daha inse, daha cazip ve — Ne zaman Bursa'ya dönüyor sunuz? — Bir kaç güne kadar... Orada beni bekleyorlar; | şerefime bir balo verecekler... — İstikbal hakkında ne düşü- nüyor sunuz? Leman H. güldü... Çezmi B. he- men atıldı: — Ben tahsilini bitirince Anado Huda, vazifem dolayısile, şehir ş0- hir dolaşacağım. Oda be: beraber gelecek, memleketimi hep birden tanımış olacağiz.” Son dakika İntihap tecdit ediliyor Son dakikada haber aldığımıza gö İ re güzellerin tekrar Hakem heyeti huzuruna çıkarılması tekarrür etmiş tir, Bu esas Hakem © beyetince de olduğuna göre Nazire | | müitecinin çi, Aydında miting mamı Feyzi, Nail Bey camii imams Osman, Rizaiye camii imamı Musta fa, Eskisaray camii imamı Salih, Tahsinpaşa camli imarı ve vaizi Tev (ik, Çarşı camii © imamı o Mehmet, lexzinler namına | Mehmet, Hacı Ahmet. Ankara ve Eskişehir halkevlerinde ANKARA, 11, A.A, — Bu- gün saat 16 da Halkevinde Bur sa hâdisesine karşı nefret hisle rini izhar ve inkrlâp yolunda a” zim ve imanları bir daha gös” termek büyük ve çok heyecam hı bir toplantı yapılmıştır. Kız Hisesi talebesi tarafından piya” no refakatinde istiklâl (o marşı söylendil;ten sonra Halkevi rei- si Erzurum meb'usu Nafi Atuf Bey, toplantınm maksadını i- zah etmiş, müteakiben Hukuk fakültesi, sanayi o mektebi, er- kek hisesi, Gazi enstitütü talebe lerinden Cavide Hanım ile Bed- ri Yalçın, Nihat Oktay, Semih Rifat, Kemal Naşit Hakkı Beh- nan, Maarif Vekâleti müfettiş” lerinden Tevfik Beyler söz al- mışlardır. Hatiplerden sonra Halil Vedat Bey toplantının ni- heyet bulduğunu söylemiş ve samiinin heyecanlı tezahürleri içerisinde, gençliğin bu hissiya tenm Gazi Hazretlerine, B. M. M. reisi Kâzim Paşa Hazretle- rine, başvekil İsmet Paşa Haz- retlerine telgrafla iblâğını tek- Hf etmiş ve bu teklif alkışlarla kabul edilmiştir. Bundan sonra içtimaa nihayet verilmiştir. ESKİŞEHİR Yl, A.A, — Bursa hâdisesi şehrimizde de- rin bir nefret © uyandırmıştır. Dün Halkevinde yapılan bir iç timada heyecanlı görüşmeler olmuştur, Bu münasebetle Gazi Hazretleriyis, başvekil Paşaya çekilen telgraflar Eskişehir hal kımın inkılâp ve cümhuriyet i- çin duyduğu sevgi ve alâka te- yit edilmiştir. Telin telgrafları ISTANBUL, 11, A.A, — Bursa hâdisesi (o münasebetile memleketin her tarafından Rei sicümhur Hazretlerine gelmek te olan telgrafların meşrine de- vem ediycrwz: Adapazarından ADAPAZARI Ii AA. — Bursa'da bir kaç bedbaht ve ca hil ve sefilin kıymet ve azame- tini idrak edemedikleri inkılâp hamlelerine karşı aldıkları ev- zaı çok derin bir hissi teessür ve nefretle öğrene ve hali içti mada bulunan Adâpazarı Bele- diye meclisi, bu irticai teşebbüs | rihini ve nümayişten bütün hemşehri lerimizin duyduğu nefret ve im | faali bugünkü celseyi mahsusa- sında en har ve samimi takbiki lerle izhar ve ilân (o “derek ulu türklüğü her lahza Yeni bir im kılâp hamlesile daima yüksel- ten zatı devletlerine Adapazar lıların layüzal merbutiyetlerini ve dehakâr eserinizle kemali sevk ve muhabbetle yürümek azimlerini ve tazim, tek“imlerir | ni iblâğa bendenizi memur et- miştir. Meclisin bo — bissiyatı | kalbiyesini bütün hemşehrile- | rim namına çok derin ve içten | gelen saygılarımla beraber ar- | ze: im aziz kurtarıcımız. Be lediye reisi M. Rauf Boludan BOLU, 1) A.A, — Bursa hâ- disesini yapangbes, on cahil ve süursuz | hareketleri Vilâyet | halkınca | büyük nefret ve asabiyetle kar- | şı'anmıştır, Çizdiğiniz . esere| derin sevgi ve sarsılmaz imar | la bağlı olduğumuzu, bu esere | karşı vaki herhangi bir fikir ve | hareketi rot ve tel'in eylediği- mizi sonsuz hürmet ve tazimle Ceyhanda bir ceset! Adanadan yazılıyor: — Be- beli köyü civarında Pamukçu çiftliği yakmlarmda Ceyhan nehrinden bir ceset çıkarılmış- tir. Ceset, epey müddet kaldığından ve etler de dökül- | ünden kime ait olduğu bir | türlü teşhis edilememiştir. Tahkikata devam olunmak- | suda | Tek kitap Meselesi (Bayı 1 inci snbifede) Bir amele tren al tında parçalandı Cebelibereketten bildirili- yor: — Burada feci bir şimen- difer kazası olmuş, posta treni Fevzipaşa istasyonuna girmek | üzere yarmadan geçerken kar. ları temizlemekte olan bir a- meleyi çeğnemiştir, Amele or. tasından ikiye biçilmek sureti- ? ölümü dardır. Fakat bu kısım kitap- çılar diğerlerine nazaran se mayesi fazla olanlardır. Bu iki kısma ayrılan kitapçılar ayrı ayrı içtima © yaparak noktayı nazarlarını vekâlete bildirme- ğe karar vermişlerdir. Öğrendi- ğimize göre, tek kitap usulünü kabul edenler mufassal bir ra- por hazırlamaktadırlar. Bu ra” porda, bu usulün sureti tatbil izah edilmektedir. - Bazı kitapçılar da Vekâlete müracaat ederek kabul edile- cek tek kitap sistemini yalnız j e başlarma yapabileceklerini bil | kavuşma yolunu tuttuk. Ve bunda ; tal Lolemmca mağ. tatbil la i ler için tabedilecek yeni kitap- lar için 500 bin liraya ihtiyaç görülmektedir. — Bu paranm hepsini yalnız başlarına sarfe- deceklerini iddia eden kitapçı- lar vardır. e Fakat öğrendiğimize göre, Vekâlet tek kitap usulünü ka- bul etmekle beraber, bu bakkı yalnız bir kitapçıya niyetinde değildir. Vekâlet bütün ilk mektep ki taplarını kendisi bastıracaktır. Bu kitapları yazmak üzere teşkil edilen mütehassıs bir he- yet mesaisini ikmal etmek üze- redir. Vekâletin bastıracağı tek kitaplar mekteplerde okutul mağa başlanınca kitapçılarm elinde stok halde bir çok kitap ar. Maarif Vekâleti bunun için ayrı bir çare aramaktadır. Kılıç Ali B. in Nutku Başı 1 indi sahifede) siniz, ya teslim alırsmız. Maraşlılar! Türk Maraşm bir Türk kadınıdır! Esirlikten kurtu- Tas, rah bozukluğundan kurtuluş, tarihinde kurtuluş isteyen millet- lev mutlaka Maraşa gitmeli, Ma- Taşın savaş tari ilmeli ve bu Maraş kadını, Maraş erke- ği, beriki Maraş ihtiyar gibi ol- malı, Büyük Türk inkılâbı tarihin de Maras; Sakaryanm öz karde- sidir. Biri 22 gün ve gece dö Öteki bundan örnek alarak 23 gün ve gece kan köpürdü. Buradaki Efendiler! Buradaki Maraşlrlar! Buradaki misafirler Burada bulunan mazlum mil- etlerin manevi varlıkları! Büyük Türk inkılâbınm. kaliramank rk tam içinde bir hava gibi dolaştım. O kahraman- hlar benim © içimde heyecanı tü. kenmez bir iman halinde dolaştı. Kahraman Maraş öyle bir kah m ki vazifesini hiç bir da- sika | bitmiş saymamıştır. Çevre- sini kanla, ölümle, ateşle kur. tardıktan sonra ber Türk buca ğına kormuş, onlara da kani ile, ölümü ile, ateşi ile yardım etmiş. Dünya! Yirminci asrın insanlığı! Hanginiz de bir Maraş, bir Antep, bir Ankara, kısacası bir Türkiye varsa, o insanlık kurtul. muştur, kurtulacaktır dünya! Jüreğinden, topundan, dama- rından ve kuvvetinden umudu ol- mayanlar Maraşa gelsinler. Ma- raş Türkiyededir. Onu görsün © vun kahramanlık tarihini öğrem- gin yeleri Kendini kurtarmış ©- ur. Dünya tarihi! En büyük faalı- nı bebemahal Maraşın kalıraman- lik tarihine tahsis edecektir. İşte on dört yıl önce olan bun- ları biliyoruz. Onları bugün de burada değerli arkadaşlarımız andılar ve andırdılar. Ayni gün- lerin heyecanı şu dakikada da hep beraber duyuyoruz. Bu heye- sanın özünü bir daha gözden ge- girelim. Maraş; bütün bir Osmanlı imparatorluğu tarihi içinde bir kenara bırakılmış, unutulmuş, ba- kumsız, ışıksız, çobansız kalmış, Gaziantep gibi. tı. O zamanli V Ankara gibi.. Edirne gil İ zamanki ve bütün Türkiye gibi.. KEŞAN, 11 A A, — Yokaz n çıkarmak dikleri çirkin hâciseyi halkimiz nefretle tel'in eder, C,H F.reisi: İsmeil Eğer Maraş bilinseydi, bakık saydı, snltnnat soygunların» uğra masaydı. On dört yıl önceki fe- lâkete, uçuruma düşmezdi. Nite- kim bütün Türk yurdu da böyle dir. Sarayın maddi. sarığın ma vermek | tadır, dir ki hem düşman ökçesi altn- da kaldık bem dünya gerisinde, Maraşı, bütün yurdu. istilâ e- den yalnız düşman süngüsü, sa- zulmü değildir. Bunlardan üstün bir düşman olan bilgisizlik te bunlarla beraber çökmüştür. Bu bilgisizliğin verdiği ölüm bay- gınlığından, ancak on dört yıl ön- ce ayabildik. İlk aygnlığımız 3a- dece yurt ve bubun kurtuluşuna, memleket istiklâline dayanmıştı. Ondan sonra kafa istiklüline, ik- baat istiklâline, kültür istiklâl da muvaffak olduk. Son defa o Maraşa cen yolda, hep, acaba bu istiklâller Yolunda da Maraşım ne gibi ye- ni zaferler kazandı . diye kendi kendime soruyordum. Yüreği sevginizle dolu bir kar- deşiniz sıfatile itiraf ederim ki oraya varmcn karşımda azlığı dikkatları celbeden bir yeni genç- lik gördüm ve üzüldüm. Yine kendi kendime © dedim: Maraşlı yumaz, maraşlı yorul daima zafere ve ile- Bu üzüntümü kimseye açama- dım. Belki bunda da sonu muej- zeye çıkacak bir sır vardır de- m, İstanbula geldim. huzurunuzda bulunuyo- ram, İ © Anladım ki düşündüğüm doğ ru imiş. Anladım ki gençlik tara. İ fı boş gibi gi İ den yeni bir surmış. Bu sır sizsi | miz aziz gençler. Gördüm ki Ma- raş, cümburiyette ve medeniyette en İleri Maraş olmak için çocuk- İ larını her tarafa saldırmış, bilgi, kuvvet ve ilerleme malzemesi topluyor. Meğer Maraşm gençliği kıt değilmiş, meğer Maraş Gazinin tarihine lâyık ileri Maraş olmak için çocuklarını yıllardan beri yur dun dört bir köşesinde çalıştırır yormuş. Var olun aziz ve kahra- hemen | paylaym! Sevgimin derinliğine İ verirseniz bu kan ve silâh arka daşınızın sizi böyle görmekten coşan sevincini kutlulaym arka» daşlar! ! Sizlerden manası çok büyük bir küçük dileğim var: Maraştan sıkan Maraş çocuğu Maraşı unut- mas, Dışarılara dağılıp bilgi, san'at, hız ve teknik toplayan Maraş çe- | cuğu; bunları mutlaka, mutlaka, " mutlaka Maraşa versin, artanını da yurdumuzun başka o bucakla” rma armagan etsin. Yiğit Maraş, yanmış Maraş, bakımsız kalmış Maraş, güzel Maraş bilgin evlâtlarını bekliyor. Maddi manevi bütün kazancınızı oraya vermek milli İ borcunuzdur. Şimdi tekrar on dört yıl önce- sine dönelim: Ateş.. Kan ve ölüm. Bunların birden hücumu hiç- İ leyi evvelâ Maraş gösterdi. gösterişi hızı, arı, gücü, ima İ nı hangi kaynaktan geliyordu? . Bir Anadolu ziraat nin küçük bir odasında oturan (0) ndan! O kimdir? O.. kâfidir kri mazlum insanlığa ve yeni dünya) Buz? O kimdir? Onu, bilmeyen yoktur. O demek, tarihlerin üs tünde insanlara insanca yaşamak zaferini deren Gazi demektir. O günlerde Maraş kahraman. PA öne Türk nuru ha. inde inen Gazinin bugün de ai. sevgi ve selâmlarını, ze olan ii Kahli Maraş sokaklarında, M, dağlarında, Gazianiep yardımlar rında senden aldıkları istiklâl ül. küsü ile can verenlerin buradaki gocukları yani senin © çocukların da sana sevgilerini, bağlılıklı nı, selâmlarını le di Türk ruhlarının çizdiği şu sarayı hangi tarih yazacak? Yal. irk tarihi mi? Hayır yir- rdan sonra gelecek a- sırlar insanlık tarihi yazacak, Bizden sonra geleceklere hiç bir şey bırakmamış olaydık bi- le sarsılmaz bir istiklâl, böyle bir tarih bırakıyoruz. Kanımız, ra- hatımız, omuzlarımızdaki ağır yük gibi bu tarih te gelecek ne le ölmüştür. Torosta sanatoryom | Mersinden bildiriliyor: — Sıhhat ve İçtimai o Muavenet | Vekâleti Torosların münasip bir yerinde asri bir sanatoryom yapılmasına di welce Vi yete bir tahrirat göndermişti. Bu tahriratta sanatoryom' için İ Mersin, Adana, İçel ve Cebe. | Kbereket Vilâyetlerinin müşte- rek yardımları ve bütçeye tah- sisat konulması bildiriliyordu. Umumi Meclis evvelki gün top İ lanarak bu meseleyi müzaker İ etmiş tetkikine karar vermiş lerdir. Bir soyguncu yaka'andı M. Kemalpaşadan yaziliyor: Geçen temmuz ayında Bu nın Ahi dağında yol keserek olomobil soyan ve kacan İne- göllü küçük Hüseyin bundan üç ay evvel yakalanmış. kaza- mıza getirilirken yolda jandar malar elinden kurtulup kaç mıya muvaffak olmuştu. Bu kaçak yol kesicitinin Ur- lada bir kahvede © gartonluk yaptığı anlaşılmış ve yakalan- mıştır. Elyevm kazamızda bu. lunan küçük Hüseyin Bursaya İ gönderilecektir. Doktor | Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan manda hergün öğleden sonra sant (2,30 dan 5) kadar İs. İ tanbulde Divanyolunda 118 ruma. ralı bususü dairesinde dahili hasta wwayene ve tedavi ci Askeri fabrika- lar ilânları Askeri San'atlar mektebi ta- lebesi için Mayıs 933 gayesine kadar 20400 kilo ekmek a'ma- caktır. Talip olanlar şartname yi görmek üzere Pazartesi ve Perşembe günleri ve münakasa ya girmek için 23-2-933 Perşem be günü Tophanede Eski Salr pazarında o Askeri fabrikalar yollama binasında müteşekkil) satın alma komisyonuna müra | caat ve 123 liradan ibaret mu- vakkat teminatlarının Beyoğlu Mal Müdürlüğüne veyahut Ü- çüncü Kolordu mes'ul Muhasip İiğine teslim eylemeleri ilân o- | hamur. (409) ! 944 SARIZEYBEK OPERETİNİ GÖRM-L 924 İstanbul asliye mahkemesi 6 » soru: | hukuk dairesinden: Karısı Ayşe tarafından Bandırmada çınarlı unu lesinde yeni çeşme sokağında eskici Alisin hanesinde sakin kocası Çalar İ İsmail EF, aleyhine ikame © eylediği boşanma davasına mütedair dava ar. zuhali sureti mumaileyhin mezkür ad resten çıkarak bir semti meçhule git İmesi hasebile tebliğ edilemediği ve İ rilen meşruhattan anlaşılmasına bi. naen keyfiyetin ilânen tebliğine ka. rar verilmiştir. Binaenaleyh tarihi ilâmın ferdasından © itibraen onbeş gün zarfında 932-2271 dosya No. si- le ceva» İiyihası vermesi ilânen teb- iğ olunur. Istanbul üçüncü icra memurlağun dan: Satılmasına karar verilen bin | adet Rönesans, 800 Nadire ve beşer yüz adet aşk peygamberi, islamiyet ve “hükümet” silinmiş çebreler-un- İ vanlı kitaplar 16-2-833 tarihine mü- sadif perşembe günü saat 16 ile 11630 arasmda ikinci açık arttırma suretiyle Ankara caddesinde Reşit © İ fendi hanımda ikinci katta 6 No. Ii» İdada satılacağından— istiyenl muayyen olan saatte maballimdi zir bulunacak memuruna mürü,