14 Nisan 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

14 Nisan 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Dün Benzin ve petrol kumpanya- h twüdür ve mümessilleri bir iştima dar. içtimada benzine ispirto karış- kaminu projesi üzerinde gö sis ve kumpanyaların noktai rları tesbit edilmiştir. in kumpanyaları bilhassa ka " projesindeki üç ayda bir İktımat İekilinin benzindeki ispirto nisbetini yin edeceği hakkındaki kaydı mu- bulmaktadırlar. Bu takdirde banyalar stok nisbetini bulamı- rmı iddia etmektedirler. mpanyalar snf benzin isti N de ehemmiyetli bir mesele te | “nektedirler. e i, Pda bir taraftan da benzine ispir. karıştırmakta olan diğer memle- lerin bu husustaki kanunlarını tet i #tmektedir. Bütün bu tetkikat bir | tafta içinde ikmal edilecektir. gerciler kooperatifi Hükümetin Sünğerciliğin inkişafı İpin yapmağı düşündüğü Anonim şir- i çk hakikamda fikirleri sorulan | ler ve balıkçılık enstitüsü bir koo- «| Perati€ şirketin o yapılmasınm daba Muvafık olacağı kanantinde bulun. Yuşlardı Oda idare heyeti bu mesöleyi tet- HMK etmiş ve anonim şirket olmasını | daha faydalı Bu her üç İktısat Vekâletine gör Vokti nazar da ilecektir. İtalya ile ticaret muahedesi İtalya ile memleketimiz. arasında ticaret mukavelesi akti işile meş- ) üzere bir milddet evvel karaya gitmiş olan İtalya İhracat müdürü M. Masi şehrimize dön- M. Masi dün İhracat ofisini ziya- Yetle müdür Cemal Beyle uzun müd- tür. M. Masi İtalyaya avdet edecektir. Navlun meselesi İhracat mallarımızda senebi kum Pinyaların tetkik ettikleri navlun va- hiğgtimi tetisik etmek üzere İlatısat Ve “linin emrile fevkalâde bir komisyon BORSA (İŞ Bankasından alman cetveldir) 13 NİSAN 1933 Akşam Fiatjarı Tabvilâr Elektrik Tramvay Tümel Ruhtan Anadolu 1 Ku — İner ii ESHAM Kime Bomonti Mi 940 4 Çimemte Ar, we $ Tetihat dey Şek dey, Balya si Sao ş Şark mi eza 1E— $ Telefon ÇEK FİATLARI 123 $ Pre 7925 $ Viyana 4746 $ Madi 9286 | Berlin 24080 4 Varşova #30075 | Pete 26 i Bükreş Belgrst Moskova | Birma, irck'ın geye iii > doğru yüründü. Ve (merhale Merhale, Şimali Almanya Federas. Yonu, sonra da Alman İmparator. İiğu meydana geldi. Fakat daima Y sistem muhafaza edildi. ani bir Reich Hükümeti yani Al par Devleti vardı. Bir de mahal- hükümetler vardı. Reich Hükü açti ile mahalli hükümetler ara- Mn ayrılık ve bazan da iki ma- wi hükümet arasinda rekabet da, dı. Prusya ile Baviyera arasım- olduğu gibi. ei sistemin en zayıf noktaların. meyPiri Prusya ile Reich Hükü- i arasındaki ayrılıktı. Çünkü de pp şehri hem Prusyanın hem idi, *ich Hükümetinin payitahtı e Berlin polisi Prusya Hüküme- yi ee olduğundan Reich ii kümeti Prusyanın esiri vaziye- de bulunuyordu. ing bükümeti istifa ettil Prusya ile Reich Hük birleştirmek © yolunda KA etlerini Senzine konacak ispirto Benzin kumpanyaları müdürleri dün bu meseleyi görüştüler “ | bankası bu hususta derin tetkikat | teşkil edilmiştir. Bu komisyon dün İhracat ofisinde | Müdür Cemal Beyin riyaseti altnda | ilik içtimamı yapmıştır. Komisyon işi- İ ni en kısa bir zamanda bitirecektir. Madenciler çağırıldı Madenciler Birliğinden bir heyet | İktisat Vekületince Ankaraya davet edilmiştir. Maden rümumu meselesi Madenci- lerin ötedenberi istedikleri şekilde hü kümetçe kabul edilmiştir. Madenciler Birliği beyeti bu hususta Vekâletle te- mas edecektir. Madenlerimiz aleyhine ropağanda Pi Bazı kimselerin hariç piyasalarda madencilerimiz aleyhine hareket yap tıkları tesbit edilmiştir. Bu gibiler madencilik ile hiç bir a Mikası bulunmadığı ve ellerinde mal olmadığı halde hariç piyasalarda Türk cevherlerini aşağı fiatle teklif etmekte bu suretle memleket cevher- lerinin fiatini düşürmektedirler. Bazı kimseler de Avrupa piyasalarına cev her nisbeti yüksek mal teklif ettille- ri halde, şeraite uymıyan ve aşağı de- recede cevher sevkettikleri Maden- diler birliğince haber almmıştır. Bu hal memleketimiz. cevherleri- nin satışında emniyeti kaldıracak ma hiyettedir. Netekim bunun aksülamel leri gö e başi ii a eriyene kati surette mani olmak için Madenciler birliği teşebbüsat yapacaktır. Paris Beynelmilel mübadele | kongresi Fansa ihracat sanayicileri ittihadı nın teşebüsü ile Fransız Hariciye na- zırımın riyasetinde Paristeki beynel- milel ticaret odasında bir kongre ter- tip edilmiştir. 24 Nisan tarihinde top- lanacak olan birinci beynelmilel mü- kongresinde Türkiye ihracat de temsil edilmesi temenni e- Mezkür kongreye iştirak İktisat Vekületince muvafık görülerek Paris Büyük Elçimiz Suat | Beyin kongrede hazır bulunmasma | karar verilmiştir. Kongre 24 Nisan- | dan 29 Nisana kadar beş gün devam | edecektir. İsviçrede tütün İsviçrede yerli tütün istihsalini | çoğaltmak için devamlı bir suret- te çalışılmaktadır. İsviçre hükümeti tütün müstah- sili için yeni'bir teşvik vasıtası or. taya koymuştur. Bu yeni kanuna İ nazaran © tütün “müstahsili e ğer tütün rekoltesinin iyileşmesi” ne ve mahsulün fazlalaşmasına dikkat edenle hükümet tarafın- dan prim verilecektir, Mısırda yunan üzümleri i Taze üzüm satışlarında Mısır iyi bir sahadır. Yunan hükümeti Mı- sir piyasasını Yunan üzümleri ile tutmak için bir müddettenberi tet- İ kikat yapmakta idi. Yunan ziraat yapmış ve Yunanistanın İskende- riye ticaret mümessili de iki rapor vermişti. İ Aldığımız malümata nazaran, bu tetkikler neticesinde Yünan | üzümlerini Mısırda satmak için | yeni bir teşkilât yapılmağa başlan mıştır. Ölçü imal edenler toplandılar Ölçü imal edenler dün Ticaret Odasında bir içtimayapmışlardır. | Iştimada bakkallar cemiyeti na | mma da bir zat bulunmuştur. Bu toplantıda tesbit edildiğine göre, memleketimizde metre sis- temi üzerine uzunluk, ağırlık ve | hacim ölcüleri yapılabilmektedir. | Şimdiye kadar yapılan okkaların kiloya tahvili de kolay görülmek- atılmıştı. Von Papen Baş: vekilken, Cümhurreisinin fevka- lâde ( salâhiyetlerine dayanarak Prüsyaya bir komiser tayin etmiş. ti. Ve o zamandan sonra 5 mart intihabatında Prusya Hükümeti doğrudan doğruya Hitler fırkası- mın eline geçinciye kadar bu ko- miser idame edildi. Şimdi Hitler bütün bu mesele- | leri kökünden hallediyor. Neşret- tiği bir kanun ile bütün Almanya- İ nın idaresini merkezileştirmekte- dir. Almanya ittihadımı teşkil eden hükümetler, doğrudan doğruya Reich Hükümeti, yani Hitler ta; fından tayin edilecek Statthalte, ler yani valiler tarafmdan idare edilecektir. Bu valiler mahalli hükümet başvekillerini azledebile- cekler ve mahalli hükümet idare- sile Reich Hükümeti idaresi ara- | sında ahenk temin edeceklerdir. İC Almanyanın teşkilâtı esasiyesi noktai nazarından bunun ehem- ie H Polat Yangınlar Erenköy ve Beşiktaş- ta bir kaç ev yandı Erenköyünde Bostancı civarm- da dün bir yangımolmuştur. Yangın, Hayri ve Salih Efendi lerin evinden çıkmış, bu ev yan- mış ve ateş yanındaki Motorcu İs mail Efendinin evini de tutuştur. muştur. Bundan sonra yanındaki evle beraber Cemal Efendilerin evleri kısmen yandıktan sonra söndürül müştür. Tetkikat yapılmaktadır. Beşiktaşta da Ahmet Galip ve Muammer Beylerin müştereken o- turdukları evden dün yangın çık. mış ve bu evle, bitişiğindeki Mü- lâzım Kemal Beyin evi yandıktan sonra söndürülmüştür. Bileti tahrif etmiş Beşiktaşta Abbasağa mahalle- sinde oturan Hilmi Efendi hamil olduğu 26113 No.lr tayyare piyan go biletinin sonundaki 3 rakamı. nı tahrif ederek 26112 No. ya isa bet eden 100 lira ikramiyeyi bayi- inden almıştır. Yapılan şikâyet üzerine Hilmi Efendi zabıtaca yakalanmıştır. ——— Belediye: Yeni bir pazar yeri Abidei Hürriyet civarında Be- lediye bir pazar yeri teşis etmeğe karar vermiştir. Apartıman kapıcıları Apartıman ve han kapıcılarının da diğer esnaf gibi sıhhi muayene- ye tâbi tutulması tekarrur etmiş- tir. Yeni elektrik tarifesi Tarife komisyonu yeni elektrik tarifesinin tesbitine başlamıştır. Seyrüsefer işaretleri Şehrin muhtelif yerlerine kona- cak beynelmilel seyrüsefer işaret- leri münakaşaya konmuştur. Önü- müzdeki ay başında bu işaretler konmağa başlıyacaktır. Radyo ilânlarından da resim alınacak Son zünmbarde- radyo vasitasi- le yapılan ilânlar çoğalmıştır. Rad yo her akşam programı veçhile neşriyatmı yaptıktan sonra birçok müesseselerin reklâm ve ları- nı yapmaktadır. Halbuki ni lânlardan bir nisbet dairesinde I Belediye resim almaktadır. Radyo da yapılan ilânları Belediye bir | nevi kaçak ilân telâkki ettiğinden bunlardan da resim almak için tet kikat yapmaktadır. kirma İki konsevatuvar arasında Moskova konservatuvarı musiki işleri müdürü Pr. Goldenveyzer | İstanbul konservatuvarı müdürü Yusuf Ziya Beye bir mektup gön- dererek, her iki konservâtuvar a- a eser mübadelesini rica et- Moskova konservatuvarı takip ettiği gayeyi ve ilmi plânlâ- rmı ve sair malümatı da gönder- miş, ayrıca malümat ta istemiştir. tedir, Bakkallar cemiyeti İstanbulda 2500 bakkal olduğunu, bunlar için üst üste üçer takım kiloya ihtiyaç olduğunu bildirmiştir. Litre yapanlar da Odada bir iç- tima yapacaklardır. miyeti aşikârdır. Tarihte ilk defa olarak bütün Almanya, Berlinin nüfuzu altma girmiş bulunuyor. Baviyera, Saksonya gibi krallık- lar, ansızın o Berlinin vilâyeti ha- lini aldı. Almanyada milli vahdet hareketinin tarihinde bu, yeni ve ehemmiyetli bir merhaledir. s.s Amerika Cümhurreisi Roose- velt, bir çok Avrupa hükümet Re- islerini Vaşingtona içtimaa davet » Öyle anlaşılıyor ki Ame- rika Cümhurreisi evvelâ yalnız İn- giliz Başvekilini davet etmek ta- savvurundaydı. Fakat yalnız İn- giltere ile Amerika arasında bir müzakere cihan iktısat konferan. sına iştirak edecek devletler ara- sında iyi bir tesir bırakmıyacağı düşünüldüğünden, bu mesele ile en yakından alâkadar olan Avru- pa ve Cenubi Amerika devletleri de davet (edilmiştir. Filhakika böyle iki taraflı gizli müzakerele- rin beynelmilel havayı bulandır. © Vergi işleri İ Defterdarlık tahsilât | için yeni tedbirler aldı Defterdarlık faaliyetini mali se- ne sonunda müruru zamana uğ- raması ihtimali olan vergilere has- retmiştir. Memurlar, müruru za- mana uğrıyacak vergi kalmaması için çalışmaktadırlar. 928 senesinde tahakkuk etmiş; fakat tahsil edilmemiş 929 da tar- hedilmiş, lâkin tahakkuk etmemiş vergiler bu aradadır. Sayım vergi Sayım vergisi için yazma faa- liyetine başlanmıştır. Mahallelere defterler gönderilmiştir. Hayvan sahipleri bu defterlere hayvanları- nın adetlerini yazacaklardır. Bina, arsa, arazı vergilerinin de tahakkuk işine başlanmıştır. İki defterdarlık yok İstanbul'da iki defterdarlık teş- kil edileceği tasavvuru tahakkuk etmemiştir. Yeni teşkilâtm gayesi ihtisas iş- lerini ayırmak, bu işleri ihdas edi- lecek müdürlüklere gördürmektir. Tahvillere rağbet Bir kaç tahvil birden alanlarda çoktur İstikrazı dahili tahvilleri almak için bankalara bir çok müracaat- lar vâki olmaktadır. İlk günler ol- masma rağmen şimdiye kadar ya- | pılan talep şayanı memnuniyet gö rülmektedir. Bir, iki tahvil almak | için müracaat edenler de şayanı | dikkat derecede fazladır. İ İş Bankasmın bir kaç tahvil a- lacaklar için gösterdiği kolaylık büyük bir memnuniyetle karşılan- mıştır. Bu suretle taksitle tahvil alarak, küğük memurlar ve az ka- zananlar' da bu kârlr işe iştirak imkânını kazanacaklardır. Bugün de Halkevinde enble İk- tısat Vekili Mustafa Şeref Bey de saat 16 da-“Dahili istikraz” mev- | ;zuu üzerihde bir konferans vere- | cektir. — e — Maarifte Dördüncü cilt Almancaya çevriliyor Alman arkeoloji enstitüsü mü- dürü Dr. Vitek T, T. T. cemiyeti- nin vücude getirdiği dört cilt tarih ten İnkılâbımıza ve İstiklâl hazbi- ne ait olan dördüncü cildi alman- caya tercüme etmeğe başlamıştır. Tedris tekniği Yüksek muallim mektebi peda- goji muallimi Sadrettin Celâl B. dün öğleden sonra Darülfünun konferans salonunda bir konfe- rans vermiştir. Konferansın mev- | zuu geçenlerde verilen tedris tek- niği mevzulu konferansın tâvzihi idi. Memurlar da cevap verecek Dil anketine muallimlerden baş- ka, bütün memurların da cevap vermeleri için alâkadar dairelere ETAP Bir katil Yeni bir cinayetten muhakeme ediliyor Sundiyede kahveci Mehmet oğ- lu Güzel Salihi öldü en suç» lu Marmara Şakirin muhakemesi- ne dün Ai mahkemesinde başlanılmıştır. Suçlu 25 yaşında- dır. Evvelce Topuz Hüseyin ismin de bir adamım öldürmekten 7,5 seneye mahküm olmuş, cezasmı bitirip hapisaneden çıkmış, çıkar çıkmaz Yögit Mehmet isminde bi- risini vurmuş, gene mahküm ol muş, gene cezasını bitirmiş, hapi- saneden çıkmış ve birkaç hafta sonra da 18 yaşındaki Güzel Sali- hi öldürmüştür. Güzel Salih kah- veci ve berberdir. Fakat iyi ahlâk- lı, temiz kalplı bir çocuktur. Ka- til Marmara Şakir Salihin güzelli- ğinden istifade etmek istemiş, şid- detle mümaneata maruz kalmca İ çocuğun yolunu beklemiş ve öldür- müştür. Katil mahkemeye alışık- tır. Bir avukat talâkati ile sualle- re cevap vermektedir. — Efendim inkâr etmiyorum, öldürdüm, öldürdüm amma ben ©- nu öldürmesem o beni öldürecek- $i. Ben karpuz alıyordum, © gel- di, bana hücum etti, bu iş oldu. Evvelâ savuşturmak istedim, fa- kat muvaffak olamayınca mü. fesi nefis zaruretinde kaldım, raladım, sonra ölmüş demektedir. Şahitlerin sözleri Marmara Şa- kirin aleyhindedir. Muhakeme şa- hit celbi-için başka güne kalmış- tır. Yeni bahçe cinayeti Yenibahçede © dereboyundaki bostanda bir rakı âlemi esnasın- da Ramazan isminde bir adamı öldüren Hüdai ile öldürmeye teş- vik eden Karanfilin ve diğer 12 cürüm arkadaşlarının muhakeme- sine dün devam edilmiş, ballinde keşif yapılması hakeme başka güne bırakılmıştır. 67 köylü aleyhine açılan dava Hürriyet kahramanlarından Ni- yazi Beyin Kardeşi Resneli Osman Beyle zevcesi Meliha Hanımın Kotranya çiftliği; . civarındaki 67 köylü aleyhine açtığı davaya dün | Dördüncü Hukuk mahkemesinde devam edilmiştir. Davanın mevzuu şudur: Osman Beyle refikası Mahmut Bey nahiyesi ile Şamlılar ve Aya- i köyleri , çiftliğinin sahibidirler. Fakat id- diaya nazaran bu çiftliğe mücavir ve hazineye ait kışlalarla bazı me- baniye tecavüz etmişler, bu teca- vüz üzerine de Hazine Osman B. ile refikası aleyhine Üçüncü Hu- kuk mahkemesine bir dava açmış tır. Üçüncü Hukuk mahkemesi da- vayı rüyet ederek hazinenin İlehi- ne karar vermiş, Osman Bey de bazı tasarruf vesikaları göstere rek gene Üçüncü Hukukta bir da- va açmıştır. 9 sene evvel açılan bu dava Ü- güncü hukukta devam edip durur- ken, Osman Bey Dördüncü Huku- ka da müracaat ederek 67 köylü aleyhinde eraziye tecavüz davası açmıştır. Bu yeni dava dün rüyet edilmiş, köylülerin vekili Cevdet Ferit B. bu davanın 3 ncü Hukuk- , binaenaleyh dos yanın oraya gönderilmesini iste- miş, fakat Mahkeme yeni dava i- le Üçüncü Hukuktaki dava arasın | ULUORTA . ERZAN ZA AŞ Harita Çök değil, bundan yirmi beş' o- tuz sene önceye kadar, yurdun ço- cuklarına mekteplerde kocaman bir harita gösterirler, “Vatani Oş- mani işte budur!” derlerdi. Fakat bu genişliğin, bu ucu bu- cağı bulunmazlığın altında sakla- namayan bir kofluk, bir şişki iv bir içi boşluk vardı. Büyüklerimi. zin admı her zaman çekinerek andığı Bosna - Hersek bu harita- nin içinde idi. , Göğsü Osmanlı nişanlarile dolu bir Avrupalı prensin sözde valilik ettiği “Şarki Rumeli” bu harita. nın içinde idi, Fransız neferlerinin at koştur- duğu Tunus, bu haritanın içinde i- di. Kendi elimizle İngilize peşkeş çektiğimiz Kıbrıs, bu haritanm i- çinde idi. Sonra Mısır, Cezair. Daha böyle kiralık vatan , bep bu ge içinde idiler. devrin coğrafya öğreticileri, bize doğruyu söylemezlerdi. Asya'da Yemen'i, Hadrimut'u, Maskıt'ı, kendi öz yurdumuz sa- nır, Afrikada Sahrayi Kebiri Ana- doludan fazla benimser, için için kaynayan Arnavutluğa toz kon- durmazdık. Osmanlının değildi. Payitaht olan İstanbul'da bile en az göze çar- pan Türkün bayrağı idi nuşulan dil, Türkün kulak asılan söz, Türk” yese ünkü vatan, o eski vatan de- ğil! p Şap denizinden Adiryatik'e ka- ar uzanan ir, a parça başkalarının eline Zem Fakat bugün o vatandayız ki ka. raları bizim, denizleri bizim, ha- e mi bizim, yeli bizim.. ışı verişi bizim, gelişi gidişi bi. zim... Benliği, varlığı, ve hele hep sinden üstün yarını bizim! Dehna çölünün niçin hasretini çekelim? Anadolunun £ bağrında şimdi her zamandan kuvvetliyiz.. Bu toplulukta kuvvet var. Esk ğımıklıkta kofluk, hiçlik vardı. Artık Türk'ün alın teri, alta o- lup Arabistan imamlarının doy- mak bilmeyen keşkülüne akmı- yor. Sırmalı vezirlerin, Sırp voyvo. dasının kapı kâhyası önünde baş eğdiği günlerden uzaktayız. Gazinin, yaratıp, korunmasını Türk gençliğine emanet ettiği yen; haritamızı, ünlü tutalım ve ona dört elle sarılalım! M. SALAHADDİN da ırtıbat olmadığıma karar ver. miş, Tapu kaytlarınm çıkarılması için ka güne bıra- kılmıştır. M. Jannone isticvap edildi Yataklı Vagonlar şirketi müdür- lerinden Türklüğe hakaret etmek- ten maznun M. Jannone İkinci is- tintak hâkimi tarafından isticvap edilmiştir. Ormandaki cinayet ozda Servi sokağında otu- ran İsa oğlu Şabanı ormanda o- dun keserken görüp tüfekle öldü- ren korucu Alinin muhakemesine dün başlanılmıştır. Ali: — Onlar üç kişiydiler, balta ile üzerime hücum ettiler, canımı kur tarmak için öldürdüm, demiştir. Muhakeme şahit celbi için başka güne bırakılmıştır. maktan başka bir şeye yaramadığı tecrübe ile ahlaşılmıştır. Vaşington içlimamın gayesi ci- han iktisat konferansına hazırlık mahiyetinde telâkki ediliyor. Ci- han iktisat konferansının en ya- kından alâkadar olacağı mesele, gümrük tarifelerinin tenzili, altın esasının İngiltere gibi, şimdiye ka- dar bunu kabul etmiyen devletler tarafından kabulü. | Beynelmilel alacak verecek işleri meseleleri- dir. Bu meselelerle (o her devlet yakından alâkadardır. Fakat en yakından alâkadar olan Amerika- dır. Borçlar meselesinde Ameri- ka yalnız alacaklıdır. Diğer dev- letler kâmilen borçludur. Gümrük tarifelerini arttırıp ta dünyanm iktısadi muvazenesini bozan ilk büyük devlet Amerikadır. Ve A- merikalılar şimdiye kadar bu güm- rük tarifelerinin beynelmilel bir mesele olduğunu kabul etmemiş- lerdir. gümrük lerinin indirilraesi bir takım büyük ve çok nüfuzlu menfaatlere dokunduğun- dan bunu başarmak kolay bir iş değildir. Bunun içindir ki Vaşing- | tondaki müzakereler çok yakından takip edilmeğe değer, Ve iki nok- tadan dikkat edilmelidir. Evvelâ Amerikanın iktisat konferansmda diğer devletlerle ne kadar bera- ber yürümek istiyeceği, ikinci ola- rak ta Amerikada efkârm bunu nasıl telâkki edeceği. . Sovyet Rusya ile İngilterenin arası hayli açıldı. Esasen bu iki büyük devlet siyasi münasebetle rini bir türlü tanzim edememişler- dir. Sovyet Hükümeti tarafından tevkif edilen mühendisler mesele- si, İngiltere ile Rusya arasında birinci derecede ehemmiyetli bir ihtilâf şeklini aldı. Ruslar, bazı İngiliz mühendislerini Sovyet sa- nayiine suikast cürmüyle | itham ederek muhakeme altıma almışlar za Gi AE dır. İngilizler, mühendislerin suç- suz olduğunu iddia ediyorlar. İn- giliz Sefiri, Sovyet Hükümeti nez- dinde şiddetli teşebbüslerde bu- hunduktan sonra Londraya dön dü. Ve Avam Kamarası da Rusya ile ticareti menetmek için İngiliz Hükümetine salâhiyet veren bir kanunu kabul etti, Son haberlere göre, mühendis lerin muhakemesi Moskovada baş lamıştır. Eğer bu O muhakeme mahkümiyet ile neticelenecek o- lursa, İngiltere ile Rusya arasın- daki ticaret münasebetlerinin ke- silmesine emrivaki nazarile bakı. labilir. Ticaret münasebetlerinin kesilmesi siyasi münasebetler üze- rine nasıl bir tesir yapacak? Bu da ayrı bir tehlike şeklinde belirmek- tedir. Bunun içindir ki Moskova-