14 Nisan 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

14 Nisan 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLEİYET CUMA -14İNİSAN. 1985 © Birinci Sahifeden Geçen Yazılar Katil Fedai Bey mi? (Başı inci sahifede) kocasına soruyor: — Ya bu biletler? Sen bir kadınla | Büyükdereye gitmişsin! Fedai inkâr ediyor: — Aklına öyle şey getirme... Ben sensiz bir yere gitmem! diyor. Fakat Fedai Bn halleri Fahriye H.ın gözünden kaçmıyor: Kocasının her gün biraz daha kendinden uzaklaştığınm far. kına varan kadıncağız, onu eve bağ- İsmak için her çareye baş vuruyor. Nafile... nafile... nafile... Fedai, işi gittikçe azıtıyor. Florya'da Nihayet bir gün, güzel Bir ağus- tos günü karı koca Fluryaya gidiyor- lar. Bu Flurya gezintisi karı koca m- rasmda doldurulması imkânsız bir u- çurumun açılmasına sebep oluyor. Fedai Beyi yanında tanımadıkları bir kadınla gören plâj memurları; kendisine: — Gece kalacak mısınz? diye s0- O zaman plâj hizmetçilerinden biri gülümseyerek: — Gene geçen seferki odada mı? diye soruyor. Ve bu sözle tabii fena halde bal tayı taşa vurmuş oluyor. Flurya o da- kikada dönüp dönüp Fahriye H.m başma yıkılıyor. Fedai ondan habersiz, başka ka- dınlarla buraya gelip geceliyor ha?.. Neşe ile başlayan seyahat çok Fe- na neticeleniyor. Artık Fedai büsbütün evden aya- ğını kesiyor. Arasira çamaşır tirmek traş olmak için gelse de-faz- Ja kalmayor ve kansile konuşmuyor. Nihayet, bir müddet sonra karı ko- €a ayrılıyorlar. Fahriye H. gene o ci- varda oturan hemşiresinin evine | gi- tımanında Suzanla birlikte yaşadığı haberidi > Fahriye H. tenesüründen yarı çık gın bir haldedir. Fakat elinden ne gelir? Çaresiz kati Gi Aradan böyle dört ay kadar bir Zaman geçer. Fedai ile Suzan arasnda bu osna- Sağ tarihinde balamdağu 335 tarihi Ciddede sırada Fahriye H. la evlenmişti. Ba- 21 gazeteler Fedai Beyin iki çocuğu olduğunu yazıyorlar. Halbuki Fedai Beyin çocuğu olmamıştır. Fahriye H. nasıl haber aldı? Refikası Fahriye H., Fedai Beyin altına alındığı haberini mi- iği halazadesinin Yeniköyde- ki evinde haber almıştır. Fahriye H. bunu duyunca dün öğ- İeden sonra İstanbula gelmiştir. Fahriye H. ne diyor? Fahriye H. hâdiseden dolayı büjük | bir teessür içindedir. Dün kendisile | muharririmize | şunları ile daktilo Suzan arasında hiçbir ra- bıta kalmamıştı. | Kendisi onu tamamile unutmuştu. Meşru zevcesi olan benimle yaşıyor. du. Suzan Fedaiden ayrılmak kendisinden para istemişti. İstediği parayı kısmen verdik. Kısmen de ö- deyeceğemize olması tabiidir. Yeni aşıklarından risi de bu cinayeti yapmış olabili Sonra evde bulunan tabanca Fed nin değildir. Yeğeninindir. Yeni ta- banca da almış değildir. Parası yok- tu, Kendisine harçlık yapması için ev- velki gün ben bir lira verdim. Suzan'- m Bursada iken bir marangozla gayri meşru münasebette bulunarak bir ço cuk sahibi olduğu ve yetimhane- ye bıraktığı da söylenmiştir. Kendisi. ni Kısmet apartımanında bir annesi iki kız kardeşi vardır ki onunla ke- nuşmazlar.” Eminönü polis merkezi memurları, dün de sabahtan akşama kadar tahki- katla meşgul olmuşlardır. e Fahriye H. Yeniköyden gelinceye kadar mühür altı- ; i i : Ş Ölen Kevser H.ın kardeşi ne diyor? Beşiktaş cinayetinde öldürülen Kev- ser H. im kardeşi Bürhanettin B. dün istediler. Fakat kızı vereceğimize dair söz vermedik. Sonra yüz lira babalık hakkı istemişiz. Bu ne demektir. Bizim böyle bir şeyden haberimiz yoktur. Menhus ticare Sönecek! (Baş: 1 inci sahifede) na devam etmekte ve lüzumu gürülen kimselerin ifadelerini almaktadır. i mın son safhasını Beyden sormuştur. Ali Rıza Bey demiştir ki: “— Son günlerde eroin kaçakçılı- ğı dolayısile bazı yanlış fikirlere yer veren ve haddi zatinde bir kıymet ifade otmiyen bazı yazılar ve şayia- lara tesadüf edilmektedir. v İstanbul'u, yet geniş mikyasta yuşturucu maddeler yapılan bir yer gibi tesvir eden bu yazılar çok mü. karar ve tedbirleri de bu işlerle uğ” Taşanların sayımı çok azaltmış oldu. > gi tai ta tma bazı istimaline münhasır kalmış- rilerek cezalandırılmak suretile menhus ticaretin müntesipleri yacaktır. kalmı. Kaçakçılık ei iD bazı süçlar gibi gizli vasıta! takip edilerek meydana çıkarılabilen iş ş Her memlekette olduğu gibi mem. leketimizde de bunları takip eden gizli teşkilât vardır. Bu teşkilâtm va. zifesi suçluları kanun pençesine son delillerile teslim edilebilecek bir yere kadar takipten sonra işi zabıtai Ad. liyenin eline vermektir. Bu meselede de alâkadarlar felerini muayyen mntaka ve aalâhi- yet hudutları dahilinde ve taktire şa- yan bir surette ifa etmişlerdir. Bunun haricindeki nesriyat ne kadar doğru | değilse, malümatına müracaat edil- mek üzere tahkik merciine çağırılan her şahsi tahkikat neticelenmeden cuçlu göstermekte o kadar yanlıştır. Yeni Mühendislerimiz (Başı 1 inei sahifede) ze diploma tevzii münasebetile vuku bu- lan davetimize icabetinizden dolayi te- tekkür ederim. Bu seneki mezunlarımız, mektebin teessüsü tarihinden beri neşet eden sr- nıfların 42 incisidir. Şimdiye kadar mek tebimiz 561 diploma vermiştir. Şimdi tevzi edeceğimiz 28 diploma ile yekün 589 a baliğ oluyor. Bir kısım imtihanla rına haziran imtihan devresine bırakan 13 «fendi ile bu sene Yükselr'Mühendis Mektebi mezunları adedi 62 yi bulacak- tr. Bu sene memlekete © verdiğimiz yeni ve genç mühendislerimiz, tahsil hayatla rini eyi muvaffak olarak ikmal ettiler; Kendilerini tebrik ederim; Şimdi hayat mücadelesine atılıyorlar. Bu çetin müca- dele için eyi hazırlanmış bir haldedirler, Bu mühim mücadelede de muvaffak o- lacaklarında şüphe yoktur. Her birinin ayrı ayrı parlak muvaffakiyetlere nail ve memleket için faydalı o olgıalarım dile rim.” Fikri B ilk iki kadın o mühendisimiz olan bu seneki mezunlardan iki hamimi, bazıruna takdim ederek nutkunu şöyle bitirmiştir: Yeni mezunlarımız arasında, bu sene, ilk defa olarak iki hanım mühen- disimiz de vardır; kendilerini takdim e- derim: Melek Hanım, Sabiha Hanım. Mühendislik tahsiline ilk defa teşeb- büs etmiş ve mavaffak olmuş bulunan bu iki hanımımızı bilhassa tebrik ede rim.” Vali Beyin nutku Müteakiben Vali Muhittin B. de bir nutuk irat ederek gençlere bazı vasayar dn bulunmuş ve bu meyanda hülüsatan şunları söylemiştir : — “ Sizden memleket büyük ümitler. le büyük hizmetler bekliyor. Bu ümitleri her halde boşa çıkarmıyacağınızdan e- miniz Hepinizi tebrik ederim” Diplomaların tevzii ve ant Bundan sonra 28 mezuna diplomaları tevzi edilmiştir. Evvelâ Vali Mahittig B. ilk iki hanım mühendisimiz Melek ve Sabiha H. lara diplomalarını vermiş ve kendilerini tebrik etmiştir. Müteakiben mektep rektörü Fileri B. diğer 28 mezu- na birer birer diplomalarını tevzi etmiş- ör. i Diplomaların tevziinden sonra, yeni mezunların usulen resmi teklifi yapılmış. te. Talebe namına söylenen nutuk Bunu takiben mezunlar nara Azmi B. kasa bir nutuk irat ederek demiştir köz Biz yeni bir hayata atılıyoruz. Bu ba yatta da muvaffak olmak için elimizden geldiği kadar çalışacağız. Sizden çok eyi ve samimi hatıralarla © ayrılıyoruz. | Henüz tahsilde kalan arkrdaşlarımızın da muvaffakiyetle bu yeni huyatta bize iltihak etmelerini bekliyeceğiz * Nutuklardan sonra Bundan sonra talebe tarafından mub- telif musikâ parçaları çalınmış, davet lere mektep gezdirilmiş, laboratuvarlar ve hazırlanan projeler gösterilmiştir. Davetliler, büyük salanda ihzar edilen büfede çay ve pasta ikramile izaz edile rek toplantıya nihayet verilmiştir. Yeni mühendislerimizin isimleri Dün diplomalarını alan yeni mühen- dislerimizden Melek ve Sabiha Hanım- larla Celâl, Hüsnü, Sami, Galip, İsmail, Nurettin, Salim, Hadi, Tevfik, Namık, Remzi, Enver, Salih Hikmet, Hikmet Hasan, Aptüssamet, Adil Mehmet, Ad- li ve Mustafa Şevki B. ler yol mühendi- si olarak neşet etmişlerdir. Sait Nuri, Ahmet Azmi, Remzi Ze keriya ve İsinail Zeki B. İer su mühen- disi olarak yetişmişlerdir. Lâtif, Emrullâk ve Necati Berde inşaat mühendisi olarak” diplema almış- lardır. Yeni mezunlara kura çektiler talya, Elâziz, Urfa, Diyarbekir, Gümü- sane, Kars ve Bursa'ya isabet etmiştir. Mezunlar, tenhbütleri veçhile hizmeti mükellefelerini kurularma isabet eden mahallerde nafiz hizmetlerinde ifa cde- Saliha ve Melek Hanımlar İlk kadın mühendislerimizden Sabiha miş değillerdir. Yeni mezunlar mektebi muvaffakiyet. le ikmal ettiklerinden dolayı memnun görüyorlardı. Yeni möhendislerimizi biz de tebrik çder ve muvaffakiyetler dile. riz Brezilya kahvesi (Başı 1 inci sahifede) Mouila, Türkiyeden Brezilyaya yapılacak ihracat hakkında tetki- kat yaptı ve bir çok temaslarda bulundu. Benim Brezilyaya gidişimin se- bebi kahve itilâfı hakkında kabve idaresine lâzım gelen izahatı ver- mektir. İtilfnamenin esasında bir değişiklik yoktur, yalnız teferrua- t ehemmiyetsiz bazı tadilât yapılmıştır. Bu akşam Brezilya sefiri M. de Pimentel ile beraber Ankaraya gi deceğiz ve itilâfname de bir kaç ün içinde imza edilecektir. ildiğiniz veçhile (Brezilya Kahve Konseyi, Maliye nezareti- ne merbul bir umumi müdürlük haline gelmiştir. Bu değişiklik ü- zerine Türkiyeye hakve ithali in- hisarı Brezilya kahve ithalât li- mitet şirketine verilmiştir. Brezil- ya kahve idaresi bu şirketle bu hu susta bir mukavele aktetmiştir. fnamede Türkiye hüküme- ti ile bu şirket arasında imza edi- lecektir. Bunun içinde şirketle, Kahve idaresi arasında yapılan mukavelenin imza edilmesi bekle niyor, imza haberi bu günlerde Ankaraya bildirilecektir. — İtilâfname takas esası üze- rine yapılmış olduğuna göre bura dan Brezilyaya yapılacak ihracat- ta ne nisbet gözetilmiştir? — Türkiyeye ithal edilecek kahve bedelinin birinci sene için üçte biri, ikinci sene için üçte iki- si, 3 üncü sene de tamamı nisbetin de Brezilyaya ihracatta bulunula- caktır. Birinci ve ikinci senelerde Brezilyaya ihraç edilmiyen mik- tar için diğer ecnebi memleketlere Türk malı ihraç edilecektir. Bu işi de Limited şirket yapa- caktır. — Brezilyaya yapılacak ihra- cak hakkında yapılan tetkikat ne netice verdi? Bu işle bilhassa M. Muila meşğul olmuştur. Bugün Türk ha- | lıları kuru meyveler hep mutavas- sıt eller vasıtası ile, va ve ya gönderiliyor. Türkiyenin Brezilyada henüz hiç bir mümessili yoktur. Ben ku- ru incirlerin İngiliz kutuları için: de satılmakta olduğunu gördüm. Bu sebeple iki memleket arasmda doğrudan doğruya ticari münase- betler teşisi elzemdir. — O halde itilâfnamedeki ta- kas esası ne suretle tatbik edile- cektir?. — Bu maksatla iki memleket arasında bir ticaret muahedesi ya pılacaktır, sefir M. de Pimentel bu hususta Türkiye hükümeti ile müzakereye girişmiştir. Bu husus- ta yakında birmodüs vivendi yapı lacak ve hemen tatbikine başlana caktır.” Brezilya sefiri M. de Pimentel ve M. Levy dün akşam Ankaraya gitmişlerdir. Güstave Frölich Geldi (Başı 1 inci sahifede) si, Boğa Somakde; Köçek Kasrı, Kâğıthane. * Filenin bazı sahneleri bir harp sinde geçmektedir. Bu sebe, PZR teçbidü sahibinden isti in izin istenilmiş. Bu izinin esirgenmiyeceği ü- mit edilmektedir. “Boğaziçi Şar. kışı” filmi İstanbul'da geçen bir vakayı yaşatıyor. Bu filmi de baş rolu yapan Gustave Frölich'e Ber- lin şehir operası muganniyelerin. den Mel Novotna Jamilla ve Grau- toff ta refakat etmektedir. Super- film şirketi tarafından çevrilmek- te olan bu film, ilk defa olarak Majik sinemasında gösterilecek- tir, Artistler bir hafta kadar bu: rada kalacaklardır, filmi çevirmek ya güzel bir hava beklenmekte- miş ve iki gün kalarak, İstanbul'a dönmüştür. Ankaraya ait muhtelif manza- rarlar, bazı müesseseler filme alı- nacaktır. Gustave Frölich kendisile görü- Triyeste, Cino | ile Brezilya in muhtelif ve umu. | Nakti bedel efradına 1, Firka askerlik dairesinden: 1 — Nisan 933 celbinde ve daha evvelki celplerden talime sevkedilme- miş nakdi bedel efradı 25 nisanda sevkedilmek üzere şubelerine toplana ir. Toplanma gününde gelmiyen- layıstan itibaren ve emsalleri- nin terhisinden evvel geldikleri veya 3 — Bedelci efrat elbise ve sairele- | rini kanunen kendileri tedarik etmek mecburiyetinde olduklarından bi temin için efrada mahsus ve hü çe kabul edilmiş şekil ve renkte yaz- lık elbise ile talime iştirak ettirilecek- lerinden şimdiden ona göre hazırlıkta bulunmaları. 4 — Daha ziyade malümat almak istiyenlerin mensup oldukları şubele- rine müracaatları ilân olunur. » 1, Fırku askerlik dairesi reisliğinden; 1 — Kısa hizmetlilerin Nisan 933 cel binde celp ve sevke tabi olacakları hak- kında değişiklik emir o olunmuş oldu ğundan yeni ilâna üzüm görülmüş ve aşağıda gösterilen o doğum ve sınıflara mensup efendiler bu celpte sevk oluna- caklardır. A) 325 döğumlu yüksek ehliyetna- melilerle D fıkrasına tabi olanlar 1 Ma ys 933 de Mektepte bulunmak limlerle tabip, eczacı, diş tabiki, baytar, deniz, sanayii harbiye smıflarına men sap olanlar eliliyotunme derecelerine gö- yevmi muayyenden beş gün evvel yani 25 Nisanda şubelerine müracatları, 2—326 ki Teşrin 933 celbinde tehir edilmiştir. Sevke tabi olan 324 ve 327 do- “ . en 4 — Fazla izahat almak askerlik il 25 Nisan 933 den müracaat ederek sormaları ilân olunur. Halkevinde Ahmet Vefik Paşa için konferans Darülfünun Türk edebiyatı tarihi mü- derisi köprüküzade Fuat B. dün akşam Halkevinde saat 17 de Ahmet Vefik Pş. hakkında bir konferans vermiştir. Fuat B, Vefik Pa. nın hayatını, eser lerini anlatmış, bilhassa & Moliöre'den yaptığı komedi tercümelerinin üzerinde | min cami mabollesinin eski ilâ yeni ger“ durarak Vefik Ps. nn bu husustaki ka- biliyetine işaret etmiştir. Konferansta birçok muallim ve talebe hazır bulunmuştur. Konser ve konferans İstanbul Halkevi dan kadaşları 15-4-1933 cumartesi günü saat 17 de Evimizin Cağaloğlu merkezinde bir konser vereceklerdir. Arzu edenler İdare memurluğumuzdan davetiye alabi lirler. # tr Istanbul Halkevi reisliğinden » Bugün saat 17 de Evimizin Cağaoğ- hundaki salonunda Burdur mebusu Mas. venin Barolendi israfa ppumi ans verilecektir. Her 0 lebilir. eti ————< şen gazetecilerin suallerine şu ce- vapları vermiştir: — Hangi filminizi en çok se viyorsunuz? — “Ebedi Serseri”. çok severim. Almanya'da bundan sonra film- lerin tarzlarinin değişmesi hakkın da bir cereyan var... Propaganda nazırı Göbbels bu ar , beya. natta bulunmuştur. Yani sinema- ların geçirdiğimiz hakiki vakalar- dan ilham almasını eğri M. Göbbels, halkı uyutmak lâzımdır, Dik ayı sözlerin sinema üzerinde bir tesi- ri olacaktır. İhtimalki bundan son ya Almanya'da, Sovyet Rusyası tarzında filmler yapılır. Bundan maada M. Göbbels'e göre her ar- tistin siyasi ve içtimai kanaatleri olmak lâzımdır.” Don Jose Mujika Şehrimize gelmiş olan sinema artisti Don Jose Mujika dün otur- duğu Tokatliyan otelinde bir çok genç kızların ziyaretini kabul et- miştir. Artiste meftun olan bu gençler, kendisine buketler hedi- ye etmiştir. Don Jose Mujika burada bir iki konser verecektir. Bu filmi tarihinde imize mâsafir | dilerek 165.933 tarihine KARADENİZ POSTASI Erzurum vapuru 17 Nisan PAZARTESİ günü akşamı bareketle Zonguldak, İnebolü, Ayancık, O Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmene, Rizeye azimet ve avdet edecektir, Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci hanındaki — acentalığına © müracaat Tel: 21515. (1992) Büyük ikramiyeyi ! neresi kazandırdı? Yine UĞUR Gişesi kazandırdı Cağaloğlu'nda Uğur Gişesi Sahibi Ömer Rıfkı (1963) ZAYİ HİSSE SENEDATI 3S762/74 - 62861/64 Müteveffa Arap zade Sait Beyi 38775/79 Arap zade Sait Bey kızı Ne fiye Nedret Hanm 3780/88 Arap zade Sait Bey zevcesi Hatice Hanım 38787/91 Arap Zade Cevat Bey Balâda numaraları yazılan Türkiye isi Bankası hisse senetlerimizi sayi eyledik. İkinci nüshaları almacağnıdan eskilerin) hükmü olmadığı ilân olunur. Müteveffa Arap Zade Sait Bey ver sesi namına asaleten ve vekâleten oğlu! Arapzade Cevat Arapzade Sait Bey kızı Nefiye Nedret! Arapzade Sait Bey zevcesi Hatice Arapzade Cevat (1959) MUAYENEHANE NAKL “Gülhane Üroloji Muallimi Dr. Fuat Kâmil Muayenehanesini Taksim'de abide karşısında Şark apartımanına nakletmiştir. (1899) İstanbul dördüncü icra memurluğun dan: Tamamına sekizen iki bin beş yüz bira kıymet taktir edilen Kasımpaşada E bethane elyevm Ömer Hayyam sokağın”! da eski 2 ilâ 8 eski 2 ilâ 8 mükerrer yi ne eski Z ilâ 8 mükerrer yeni 75,75-1/ 75-2 mmaralarla murakkam O katimc” tesfiki intikali bir dam altında man dü şartnamesi divenhaneye talik €| > müsadif sali günü sant 14 ten 16 ya kadar açık artı” ma suretile İstanbul dördüncü icra dal resinde satılacaktır. Artırma — ikimeidir. Birinci artırmada 5000 liraya talip müs”) teri çıkmıştır. Bu kerre en çok artıranın! üzerinde bırakılacaktır. Artırmaya işti- rak için yüzde yedi buçuk teminat si almır. Müterakim vergi belediye vakıf icariyesi müşteriye aittir. 929 tarihli iç ra kanunun 119 uncu maddesi ahkâmins! tevfikan hakları tapu sicile sabit olma ipotekli alacaklılarla diğer alâkadar! | İ yenler 31-39 dosya numarasile memur yetimize müracaatları ilân olunur. (1953 İstanbul 3 üncü icra memurluğundan! Paraya çevrilmesine karar verilen beş yüz çuval 204-933 tarihine rü yonü çevrilmesine karar verilen © kebir kasa; yazı masası, yazı makinası ve saire 17. 933 pazartesi günü Galatada O Veyvod” caddesinde Danüp hanının önünde sasi bulunacak memsf de bulunan memura müracaatları olunur. (1962) ———————— Yerli skiler Yerli sanatkarlarımız ski imal etmi ge başlamışlardır. Yerli skiler 7,5 Biray tedarik edilebilmektedir. Avrupadan 8“ len skiler ise 20-30 liraya alınıyor.