2 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

2 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

| Tai Maarif bahisleri Milli talim ve terbiye İ — öze | Yeni rejimin kadınlık mofhumuna, kızlarımızın muaser ve mütekâmil bir terbiyeye mazhar olması gayesine et- tiği yardım ve bu yolda attığı büyük adım malümdur. Bununla 1 geniş if- tahayyül etmek tabii abes olur. Ka- maatimce kadın terbiyesinin en mühim, olduğu halde en çok ihmal edilen un- suru iptida bedeni ve sıhhi terbiyedir. Saniyen hayati ve nisvi terbiyedir. Maalesef itiraf etmek mecburiyetin- deyir ki sıhhatini müdafaa, bedeni kuvvetlerini hüsnü muhafaza meyil ve kabiliyeti bugün tahsil gören kadınlarımızda görmiyenlerden fazla değildir. Hattâ banlar en büyük ek- seriyetle her şeyden © gayrimemnun, gayet cılız ve haatalıkdı, cp ve ana olmak için melekelere o gayrimalik bir hal- her ser- dedirler. İktisada riayetli, istifadeye batli, azimli, becerikli kadın enmuze- cini yurtdaş hemşirelerimiz — içinde pek (az görüyoruz. Hissolunuyor ki malümatı, terbiyeyi küpe, yüzük gibi yalnız süs mahiyetinde bir unsur te- tâkki etmek hatası intişar o ediyor. Genç kızlarda her şeye galebe eden bir zevk ve sefahet hırsı, para, kumar ve tembellik meyli bir çok aile teessüf ve endişe ile gördü; içinde müz tezahürlerdendir. Kendini be- ğenmişlik, devamlı hiç bir işe girise- memek, çocuk sahibi olmaktan hod- kâmane bir kaçmış, evlât — büyütme zahmetine katlanamamak, sinema ak- irisi ruh ve evzamı nümune edinmek lâ Türkiye aleyhinde yıkıcı bir suret- te çalıştığına tamamen emin bulundu. maktadır. Ve bünü bu ailelerin kızla- rı ki — mutlaka ecnebi mekteplerin- dedirler — cidden acımı lacak bir gafiller ve muğfiller kafile- sini vücuda getiriyor. Terbiyeci gözü ie manzara budur. bakınca görülen Maarifimizin her türlü rağmen türkçeyi, Türk tarih ve coğ- Temps muhabiri ne Türkiye.İtalya.Fransa, Mac Donald plânı ve Milliyet'in neşriyatı i i hizi anka, Endişeli Türkiye” başlı altımda bir yazı göndermiştir. Bu yazı da mehabir ezcümle giye - rlediği Türkiyeye karşı beslediğini hislerle gayri kabili telif bahuyorlar. 1- sahillerine wi ihtimalini de kabul etmediler. Milliyet gazetesi, İtalyanın Türkiyeye karşı tavir ve hareketini değiştirmiş ol- Türikam “pek EL acili vaziyet, aşağı yukarı bir hareket serbes- tisini icap ettiren bu mevi tasavvurlara müsait değildir. Diyor ki: sandamı ile Fipan çilleri ili. Bet genç Vazife uğrunda çekilmiş acı veya tatlı diye bir şey yoktur. Vazife, zifedir. Neticesi ne olursa olsün. müşterek disiplinin vazifesi neyse o da onu yapar. Ve milli işlerde devlet otoritesinin, müşterek disiplinin vazifesi neyse onu da yapar. Bu, biraz aramizda geçen (sözleri baskalarına da dil ile anlatmanız ge- ne bir vazifedir. Avni Bey gibi değerli, © nazik bir Tevkifhane Müdürüne milli bir vazi- fe uğrunda üç gece misafir olmak acı | kiye diğer memleketlerin ta yelendiye — | i hı - Reşit Galip Be se rryamıyan bu sınıf genç hanımlar, ma- alesef vatan için hiç te kazanılmış ad- dedebileceğimiz bir zekâ ve manevi- yet makulesi sayılamazlar. . Orta bir tahsil derecesine ancak vardığı halde, ecnebi bir dile biraz ilişebildiği için dünyaları biliyorum zanneden, hattâ mensup olduğu milletle ebleh ve nan- körcesine istihzayı büyük bir mümta- ziyet ve fatanet sanacak kadar ahmak bir dalâlet içinde bulunanlar dahi var- dır. Bu irfan ve vicdan züğürdü ter - biye za larına (karanlık münev- verler) derim. Ve bunların shhatsiz, enerjisiz, frenk taslağı kısır varlığın. in bir hayır doğa- bileceğine asla inanamam. Her heyetin içinde olduğu gibi bunlarm arasında da şerefli istimmalar tanıyorum. Lâkin iğm sebebi bu madir güzi- delerin ya hılki veya kisbi olarak 2 dıkları hususi tehziptir. Yokan bu seç- gin ve kıymetli mevcudiyetler umumi terbiyenin muntazamlığına bir delil teşkil edemez. Hülâsa olarak şunu iddin edeceğim ki kadın terbiyesinde, kadınm hayattaki fiziyolojik roilerin- den mülhem hususi gayeler tayin ve i iyenin tabii ilmi bir surette tebarüz ettirilmemiş- ör fikrindeyim. & Vâki olan bir çok tenkit, şikâyet ve saire | neticesinde Maarif Vekâleti ecnebi mektepleri ö- zerindeki mürakabe faaliyetini arttır- muşta da bunu daha müsmir ve bizim için faydalı bir şekle henüz ulaştıra- mamıştır. Şu satırları yazdığım tarih- ten bir hafta on gün © evveline ka: dar (1) lâyik Türk Cümhuriyeti de Kadıköy Senjozef Papas mektebi. nin ahlâk dersi namı altında kateşizm ve Morale chretienne okutmakta ol- Ve tuhaftır ki Türk maa gayir olduğu için vatandaşların dahi bu ini öğrendim. Fransiz, Amerikan, legiliz filân gibi ecnebi mekteplerin- de bizzat okumuş ve uzun zaman he- calık ederek oralardaki efkârı, terbi- ye tarzlarını ve bizim muallimlerimiz- tedrisatı tasvip amman (1) Bu yazılar iki sene evvel yazıl: mastar. F.A. diyor de bahstdiyor. Bu plânda Tür- isinde bırakılmakla iktifa edilmemiş, hatti Av- rapa hükümetleri heyeti umumiyesin- den hariç tutalmuştur. Türk ordusu için hiç bir kaydı ihtiva etmeyen bu plân karşısında, Milliyet gazetesi, Türkiyenin | Avrupa abenginden dişarıya ma birak. dığını soruyor. Meselâ Yugoslavya ve Rumanya ile Türkiyeye bırakılan tayya | re adedi arasındaki nisbetsizlik, evvelâ hayreti, sonra da protestoyu mucip ol- du. Gerek bu ibmalı, gerek bahsettiği. | miz nisbetsizlik üzerine Türk hükümeti kabinesinden, bem de An- liz. mas i iyedeki len iznhatı verdi ve Türkiye için ordu miktarının kaydedilmemiş olmasının, | veya askeri sebeplerden ileri gel- | mediğini, ancak bu bahiste Türkiyenin hâkem bırakıldığını bildirdi. Ayrıca | Türkiyeye bırakılan tayyare miktarının münakaşa ve bu miktarın tashih edile bileceğini, günden güne inkişaf eden Türk » Yunan dostluğuna İngilterenin kıymet verdiğini de ilâve etti” Muhabir bundan sonra, Boğazlar ve Trakya hakkında Milletler cermiyetinde- ki mürabhasımızm tezinden bahsettik ten sonra: Türkiyenin başlıca endişeleri bunlar olduğunu, maamafih Türkiyenin ayni zamanda sükünet ve sekinetle her ihti- male karsı tedafüi tedbirlerini de ihmal etmediğini yazıyor. siy, değil, bütün bir hayat için pek tatlı bir hâlıradır. Böyle işlerde sert ko- muşmalar da olur, serbest tartaklaş- malar da... Elyerir ki milli otoritenin ve müş- terek disiplinin bir tarafı incinmesin. Anharaya inanmak. kulak ve gönül verme, Bu, her vazifeden üstün bir vazife- dir. Hattâ milli ölkünün temel dire- lik teşkilât ri ve icabında vatan müdafansı, milli- yet, cümhuriyet ve inilâp için döğüş- mek fikrini besliyen kuvvetli ve vatan- şümül maksatlar vardır.,, Geçende dediğimi gene diyorum: Dikkatiniz, hiddetiniz, heyecamı i ! M. Herriot yolda! Hastalığın asıl reçetesi Londrada yazılacak Berengaria gemisinden, 1. A, A. — M. Mac Donald, çarşamba © akşamı Londraya varacağını unm M. Mac Donald'ım Londra'ya dıktan biraz sonra nazırlara Vashi tonda M. Roosevelt ile yaptığı mükü - lemeler hakkında malümat vermek zere kabineyi içtiman davet edeceği zannolunmaktadır. Berengarin çarşamba © günü saat 14,30 a doğru Southampton limanma vasil olacaktır. M. Mac Donald'ın Londraya tren- le mi yoksa başka bir vamta ile mi var. gideceği henüz belli değildir. pi M. Herriot'nun bir lâtifesi VASHİNGTON, 1.KX AA. — M. Herriot, gazetecilerle (o yaptığı son | konuşmada kendisinin o iktidar mev- kiinden düşmesinden ve borçlar me- | selesi ima yolile bahsettiği sıra- da şakacı bir eda ile demiştir ki: “ Bönim hakkımda (o Amerika yü- zünden işsiz kalmış bir Fransız nazırı sifatile ve hususi memuriyetle Ame- rikaya geldiğim (söylenebilir. Fakat | ben bundan hiç bir acı duymuyorum. M. Herriot, borçların gümüş para i- le ödenmesi muhtemel “olup olmadığı hakkında sorulan bir suale, tercüman vasitasile, şu cevabı vermiştir: “ Bu mesele Paris'te müzakere e- dilen işler arasmda & yer tutacaktır. Fakat ben Fransa'dan çıkıp ayrıldık- tan sonra vaziyet okadar değişti ki, son vakaları yeniden ve baştan başa tetkik nazarından geçirmek lâzım gel mektedir. | Asıl reçete PARİS, 1, A, A, — Petit Journal gazetesi, Vashington müzakerelerinin neticelerini tetkik ederek diyor ki Elde edilen neticeler ameli sahad. ziyade ruhi sahada dal mühimdir. Vashingtonda yeni bir dünya teşriki mesai azmı doğmuştur. Mamafih hayallere kapılmamak ve iyi olmak için sadece doktora gitme- nin kâfi olduğunu zanmetmemek lâ- zımdır. Vashington konsültasyondan sonra 12 Haziranda Londrada, reçe- tenin yazılmasma başlanacaktır. Fa- kat ilâç tertibatının fena olmadığı söy lenebilir. İrem petrolleri LONDRA, 1 A.A. — AnglosPersian petrol kumpanyası müdirliği: kumpanya nn İranda almış olduğu imtiyaz hakkın da Tahran bükümetile bir anlaşma yapıl bir muahede munhede mucihince İranm kat'i surette İogilix müfuz mıntakası içerisine £9çiP girmesi muhtemeldir. Yine bu gazetenin yazdığına göre bu muahöğe İran ile In- gillere arasında diplomatik bir mesai it tiraki ve İnrilir tayyareciliğine İranda İş bayramı | Bütün dünyada | mayıs nasıl geçti? BERLİN, 1 A.A, — Volt Ajansı bil- diriyor: ma gününü kutlulamak için Berlin şato su önünde toplanan yüksek tahsil tale- besine ve gençlere söylediği bir nutuk- ta demiştir ki sisicümhur Hindenbourg, bir mayıs gününün, Almanya'nın atisini temsil 6 den gençliğe yapılacak bir hitapla baş- lamasını dilemiştir. Zaptırapla riayet gösteren bir genç- lik yetiştirilmesi çok değerli bir iştir. Biz bugün vatan için yaşamağa, vatan bugün rnüttehit bir milletin halk toplu- luğu yükseliyor.” Biraz sonra yanında başvekil M. Hit- ler olduğu halde toplantı yerine gelen mareşal Hindenboürg da şu sözleri #öy- lemiştir? konan gençliğin Alman gösterdiği ve tahsis et- tiği büyük isleri ba, ih ve rapt, fedakârlık fikir ve duygusu ge- rektir, İşsizler ordusuna iz bulma çaresinin elde edilmesini ha-s-etle arzu ediyorum. | Biz birihirimize siki ve samimi surette | bağlanacak olursak, Allah £ yar | dım eder. Yaşasm cok sevgili vatanı. | mez.” : Reisicümhur Hindenboure'un — nutku | bittikten sonra bslk milli marsı teren- müm etmistir. Von Hindenboüre kürsü- den indikten sonra Basvekil M. Hitler, | kendisini siddetli a'kışlarla karşlayan | coşkun balla hitaben: asın ciham barbinin büyük beri, sanlı İmmasdam Seld maresal Hin- denbourg” Diye haykırmıştır. Halk, reisicümhur o Hindenbourg'un yerefine hararetli ve sürekli alkışlarla mukabelede bulunmuştur. Chikagoda bombalar | CHİKAGO, 1 A.A. — Bu sabah şeh- Liege'de bir tecavüz LİEGE, | A.A. — Alay halinde top- lanmış sosyalist mümayişçilerden Omü rekkep bir grup, Alman konsoloshanesi- ne gamalı haç seklini taşıyan bir bayrak | çekilmiş olduğunu görerek bu bayrağı yerinden koparıp almışlar ve konsolos- | hanenin camlarını kı . Mesai konfederansyonunun beyannamesi PARİS, 1 A.A, — Mesai umumi kon- bir mayısta yapılması ana- alan is bırakamı hakkında bü- tün iscilere hitaben bir beyanname neş retmiştir. saat çalışılması maaş ve ücretlerin bu- günkü nisbetinin muhafazası, sulhun ye- ni temeile üstüne kurulması ve silâh kuvvetlerinin azaltılması dileklerini i bazı kolaylıklar temin edecek, Basra körfezinde tarassut ve takayüt (işlerini temin için iki memleket arasmda mesai iştirakini sağlamlaştıracaktır. Aydın Halkevi temsilleri AYDIN (Milliyet) — Aydın Halk- evi temsil kolu gelecek hafta beral rinde Halkevi muzikam olduğu halde Bozdoğana gelerek Mete piyesini tem sil edecektir. Kaza fırka heyeti şim- diden hazırlıklara başlamıştır. Tem- silde bütün köylülerimizin gelmesi i- çin davetnameler yazılmıştır. Bir münakaşa yüzünden Düzceden bildiriliyor: — Camiikebir mahallesinde oturan topal Eyüp oğlu Kadir, bir münakaşa yüzükden şerefiye mahallesinden Hasanı tahancn ile ağır surette yaralayıp kacmığ; fölat jandar- malar tarafından takip edilerek yakalan mıştır. Hasan yanında övlâtink bulundu- | ğu Yajar Bey târafindanı tedavi edilmek | üzere Adapararma gönderilmiştir. Gelibolu bağlarında haşaratla mücadele Geliboludan bildiriliyor: — Bağlarda faaliyet başlamıştır. Bağetlar simdi recik ismini verdikleri bir nevi haşere- nin itlâfı ile mücadele etmektedirler. Bu haşere bağların filiz“özlerini ye- mektedir. Filizleri yenilen çubuklar biç mahsul vermemektedir. Bu haşerenin kolaylıkla itlâfı icin İzmirde tatbik len usul burada malüm olmadığı halk her sabah erkenden bağlara gidip bu haşereyi el ile topleyarak öldürmek mecburiyetinde kalmaktadır. eğin da olmak üzere sekiz kişi daha yakalan muştur. Bunlarin berabir yakalananlar 111 kişiye beliğ olmuştur. Yeni mektepler Maarif Vekâleti selecek sene bir çok yeni mektepler a tetik üstünde, faket kumanda altında bulunsun. Aka GÜNDÜZ di elliyi hulmaktadır. 14 verde orta mek tep, biri Karsla, diğeri Elâzizde olmak üzere ii lise arı ir, acaktır. Bunların ade- | | tertip edilecek mitinklere istirake davet etmiştir. Benallamede ba nümayişin haftada 40 | lor arasında dağ sporları merakı gün- den güne farlalaşmaktadır. Her Abra | ham bir kaç günden beri sanatkârlar klübünde kayak dersleri vermiştir, Ge- lecek kışa kadar Bursada büyük bir dağ İ sporu klübü kurulacağı söylenmektedi Bir yelkenli battı İ GEMLİK (Milliyet) — Esya yüklü bir balıkçı yelkenlisi Mudanyadan Gemliğe doğru dönmek isterken fırtı- maya yakalandı. (Fıstıklı) önlerinde İ batir. Kayıkla birlikte bo ğuldu. GEMLİK (Milliyet) — Gemlik Kur İ ge akımı durdurmak üzere tetbirler Alındı. Nazıllide yolvergisi NAZILLI (Milliyet) — Nazilli ka zasına bağlı Sultanhisar nahiyesinde yolvergisi tahailâtı bu yıl yüzde dok- sanı bulmuştur. Yol vergisi tahakku- katı 4170 lira idi, Bu mikdarın 3750 Tirasi tahsil edilmiştir. NAZİLLİ, (Milliyet) — Sultanhisa- rında köy yolu faaliyeti de ehemmi- yetle devam etmektedir. Sultanhise- rından Ödemişe bağlanacak yoldan Malgaç yolu üzerinde Güvendik kö- yüne kadar olan yedi kilometrelik İ mal edilmitşir. 6 ha getirildi. FATSA, — Arapca ezan oludukların- dan dolayı Ünyede on dört kişi tevkif edilmiştir. bir adas da | yanlu, Orhangarinin Çelenkçi mta. | kalarında çoğalmağa başlıyan çekir- | 3 hafta oruç Gandhinin bu seferki orucu biraz tehlikeli PUNA, 1. A; A. — Gandhi mevkuf bulunduğu Jerevada © hapishanesine oğlunu çağırtmış ve 3 halta oruç tut- mak niyetinde olduğunu kendisine bil- dirmiştir. Gandhinin oğlu babasını bu düşüm- ceden vazgeçirmek için iki saat boş- yere uğraştıktan sonra dostlarına tel- grafla bu hususta malümat vermiş Gandhi, sorulan bir süsle verdiği cevapta, bu tasavvurun siyasi mahi- yette ve kurmazca bir manevra olma" yıp ruhunu tasfiyeye matuf bir ri zattan ibaret bulunduğumu söylemiş- tir. Gandhinin ba sefer o uzun müddet tutmağı tasarladığı orucun bu kadar uzun müddet sürmesi kendisini öl rebili Gandhi, demiştir ki: “ Ben ölmek istemiyorum, di yörütmek için yaşamak © dileğindeyim. Fakat hayatımı bu dava uğrunda fe- daya hazır olacağımı uumüyorum. Ben temizlikleri söz götürmez taraftarlar istiyorum. ftarlarım arasında miz bir varlığa sahip olmuyanlar bi lunduğunu esefle farkettiğim içi ki, tutacağım orucun bunlara aramıza karışmaktan vazgeçmelerini anlatnağa medar olmasını istiyorum.” Kontes de Noailles öldü| PARİS, 1 A.A. — Muaur şairlerin ilk safı arasında, vübude getirdiği eser- İlerle, yüksek Bir inevki tutmuş olan ve çok fazla çalışma ile geçen bir yaşayış neticesinde birkaç aydan beri büyük bir yorgunluğa uğrayan kontes de Nonilles, sant 13,30 da gözlerini, biç bir istirap çekmeksizin, hayata yunmuştur. BAKıIKA Ankarada sergi Güzel Sanatlar Birliği- nin sergisi beğenildi ANKARA, 1. A. A. — Güzel sa- natlar birliğinin mutat senelik ser- gisi bugün Halkevinde açıldı. Merasimde Meclis Reisi Kâzum, Başvekil İsmet Paşalar Hazeratı, | ve Cümhuriyet Halk Fırkası hâti- bi umumisi Recep Bey, — Sefirler, bazı mebuslar, ricali askeri ve me- murin hazir bulunmuşlardır. Maarif Vekili Doktor Reşit Ga lip Bey, güzel sanatların inkişafı” m daima derin alâka ve büyük e- hemmiyetle takipeden Cümhariyet hükümeti namına güzel sanatlar birliğinin dokuzuncu resim sergi- sini açıyorum, sözleriyle sergiyi &- çarak salon hapemındeki kordela. yi kesmişlerdir. Sergide geçen se- | nekilere nisbetle bir terakki görül İ mektedir. Yüz elliye yakın eser a- | rasında güzel ve kuvvetlileri var- der. Bilhassa Gazi Hazretlerini at üzerinde ve tabii cesamete yakın bir büyüklükte gösteren ressam Hikmet Beyin tablosu pek beğe- nilmiştir. Serginin tertibi için ge- len Hikmet ve Vecih Beyler hazır bulunanlar tarafından | hararetle tebrik edilmişlerdir. . Sergi yirmi İ gün sürecektir. Geothe mnda'yası İ CANKARA, 1 ( Telefonla ) — Maarif müfettişlerinden Hasan Ali Beyin Geothe eseri takdir edi- lerek kendisine Geothe madalyası verilmistir. Varurculuk lâyibası ANKARA, 1 ( Telefonla ) — İktısat encümeni vapurculak ka- nan iâyihasns tetkike başlamıştır. Mecliste Münakaşalar (Başı 1 inci sahifede) | ve esasen tatbik kabiliyeti olmadı ği için reddetmişti. Bütçe enciime- ni ise vergilerin alınması usulün- de ıslahat yapılması Maliye vekâ- leti tarafından derpiş edilmekte ol duğu mevzuatı kanuniye ile kabili telif olmadığı mütaleasile reddet- mekte idi. Htirazlar Usulen Bütçe encümeninin maz batası okununca Hakkı Tarık Bey (Giresun) itiraz etti, Ve hükümet tarafından herhangi bir lâyihanın hazırlanmış veya hazırlanmak ü- zere bulunmasını ayni mevzua âit meb'uslar tarafmdan yapılacak tekliflerin reddi için kâfi bir 86- | bep olmadığını, hattâ teklifin bir çok kısmlarının dahi kanuni mev zuat ile kabili telif olmamasının red değil bir tetkik mevzuu olarak | kabul edilmesinin icap ettiğini söy ledi. Encümenler namına cevap Bu itiraza Bütçe encümeni na- | mına Hasan Fehmi Bey (Gümüş- hane) ve Maliye encümeni namı- na Kemal Nevzat Bey (İsparta) ce vap verdiler. Hasan Fehmi Bey en cümenlerin hükümet veya mebus. lar tarafından yapılacık kan tekliflerinin kudsiyetinde zerre ka dar bir tereddüde mahal olmadığı ni ve bu kudsi hakkım maruniyet ve muhafazasında Hakkı Tarık Bey- | le tâmamen hemfikir olduğunu söyledikten sonra teklifin mevzu- at ile kabili telif görülmiyen kısım larmı izah ederek ili — Reddetmemize rağmen tekli- Hifi hükümete vermedik. Zira bu hareket bu teklifi nazarı dikkate alınız demek olurdu. Halbuki onu biz hükümete tavsiye edecek ma- | hiyette bulmadık. Kemal Turan Bey teklifin Mali | ye encümenine ne mükellef, ne de hükümet için faydalı görülme, ni ifade ederek encümenin noktai nazarını anlattı. Dedi ki: Davni ile teşhir — Verginin biraz gecikmesi Ha san Fehmi Beyin teklifine göre vergi mikdarını arttıracaktır. Hal buki halen mevcut ve usulde mü- kellef daha müsaadeli olarak ve verigsi hiç artmayarak senesi için de ödemektedir. Her ne mazeret- e olursa olsun ayni teklife göre ver gi borcunu ödemiyen bir vatandaş hükümete karşı bir borç için davul ile teşhir edilecektir. Bir vergi bor cu yüzünden bir vatandaşı bu su- retle teşhir etmeği cümhuriyetin tesis ettiği yüksek mevki için şa- yanı tercih bulmadık. Komşu milletlerin ve ileri mil- letlerin vergi tahsil sistemleri üze rinde hükümetten etraflı malümat aldık. Ayrıca tetkikat yaptık. Bey nelmilel mevzuatta teshiri ihtiva e- den bir usul görmedik. Reşit Bey (Malatya) Teklifin red şekline itiraz etti. Refik Şevket Bey (Manisa), teklif sahibi içtimada li ğı için müzakerenin tehirini iste- di. Teklifi kabul edilmedi. Müza- kereye devam edidi.. | Hakkı Tarık Bey tekrar söz al İ devedediki: — Teklifin şu veya bu mantıki ve muhik sebeplerle reddedilmesi ni münakaşa etmiyeceğim. Ancak | reddin bütçe encümeninin esbab | mucibesine nazaran varit olmama sı icap eder. Mademki hükümetin teklif ile alâkadar olan vergi kar- İ nelerine ait bir lâyihası encümem- | dedir. O halde bu teklif reddedik İ mesin onunla beraber tetkik edil | mek. üzere encümene havale edil İ sim Hakkı Tarık Beyin bu husüste verdiği takrir kabul edildi ve tek” Wif Bütçe encümenine iade edildi. İ Kabul edilen kananlar İ OANKARA,TLA. A. —B. M. Meclisi İ bugün Esat Beyin reinliğinde toplandı İ Razgrat hadisesi hakkında sus! takriri vermiş olan Mazhar Müfit Bef bu toplantıda da hazır bulunmadı ğmdan sunli sakıt olmuştur. Devlet memurları maaşatınm tevhit ve tesydülüne dair kanıma bağlı iki m8 maralı cetvele ithâl edilmiyen maa İ lar memurlara le ve pahalılık samlarınm — verilip, verilmiyeceğinin tefsirine mahal olmadığı hakkındaki encümen mazbatası kabul edildi. Bazı kanunların ikinci müzakerele” ri yapılarak kabul olunmuştur. Dahiliye memurları Dahiliye memurlarının tehdidi si İ nine aji kanun lâyihası müzakere dildi. Bir sual, | kili Şülrü Ka; nin yıpratıcı güçlüklerini, imar ve # sayış işlerinin idarecileri vaktinden ©“ vel yıprattığını söyliyerek © kamu İ yaş miyarı ile hazırlandığı merkez v€ polis memurlarmın bu kanuna ko: maması, teksüt kanununda | bunlar” verilen haklarnı kâfi görülmemesi” ün feltiş ve birinci müfettişlerin ilâve: İ den sonra kanun kabul edildi. İ Tiflis baş konsuloshanesi binası le Batum k luğu binasının öiştirilmesi, vaiz ve dersam v | da olacak münhallerin kadrodan karılarak bu | taraflardı maaşları 10 liradan eksik vaiz dersamlara zam kabul edildi. Muvazene vergisi kanununun | siran 1933 den itibaren © bir sene seçildi. Meclis perşembe günü toplanacak” tar. “ M-SSESN..