6 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

6 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Plânlı cinayet Odun aseren bir adamı öldürdüler AYDIN ©Milliyet) — Sökede cok a- cıklı bir cinayet olmuştur. Sökeye 20 © dakikn uzakta bir bahçede kafası parça lanmış bir ceset bulunmuş, yapılan tet- kikat üzerine bunun Eyüp oğlu Hasan | olduğu anlaşılmıştır. Vak'a yerinde bir iz ve ip ucu bula- mıyan zabıta başka noktalardan araştır. malar yaparak öldürülen Hasanm kar #1 Remziyenin uzun müddettenberi Ce. mil adında birisinin metresi olduğunu i : le bir yatakta yattığını söylemiştir. Bu eslümatı serik zabata sineye ya panları çabuk meydana çıkarmıştır. Cinayet şöyle olmuştur: Remziyenin ilk üç senı sevgilisini koca- sından kıskanmak İüzummena mit, fakat Ahbap kardeşii Nihayet ve Abbas evde karınlarını Sarkan ve ME si kayak lar ve Aİ ta Hasan da elinde destere ile sız bir halde yere seriyor ve kanlı bal- tayı ği mn yerim eve dönü- yorsa da adaletin eli yakasma yapışarak sevğilirile beraher hapas tkılıyorlar. Aydında İzmirliler G ap Cema ususi trenle Aydmna (gelecek tanir misafirler için > bir program yap fevkalâde olarak il il © — para almamaları için şimdiden kat'i ted- birler alınmıştır, şe» , Kamyon geçerken köprü : dı... i AYDIN (Milliyet) — İzmirden — Aydına öden Ay hane on başı b “NAZİLLİ (Milliyet) — iy ( ) ie Köy mr kurs AYDIN e) iz — Halkevi in MEMLEKETTE ağ e Gelinini boğan Kaynana Diyar” “irden bildiriliyor: — Ge İ genlerde, gelini Feride Hanımı öldüren Bezi ismindeki kaynananın muhakeme- sine Ağırcezada başlandı. Maznun kadına, gelinini geceleyin na- sl boğduğu soruldu. Kadın soğuk kan- hlıkla gelnini boğmadığını ve bu facia dan haberi ol | sana elli line bağa Şahitler, Bezi kepeği Feride — ber vakit olduğu aleşamı kavga ettiğini ve i öldürecerini Aydın Halkevinde AYDIN (Milliyet) — Bursa Maarif müdürlüğüne gitmesi üzerine Halkevi kurslar şubesi riyasetinden ayrılan Ma- arif müdürü Fakir Beyin yerine, Sün Karlar altmda “ölen halk şairi Maştan bildiriliyor: — Hiç okuyup | yazmak bilmediği halde şairlik eden ve Trabaondan bildiriliyor; — Halkevi köycüler komitesince tertip olunan atlı ye 5 mayıs cuma günü başlıyacak vi gezinti Kireçhane düzlüğüne ola- cak, etraftaki köyler halkı buraya davet edilecektir. Köylüler burada bir toplan- Adanadan bildiriliyor: — Bundan bir NAZİLLİ (Milliyet) — Yenipa- zar nahiyesinden alınan © habere göre Dalama ile Çine arasında 5 Bu yol bittikten sonra Dalama çayı köprüsünün inşaatma başla- nacaktır. Karahayıt nahiyesinin - Aydın köprüsünden Yenipazar Nahiyesi- ne müntehi olan 35 kilometre tu- > ünde ve iki metre genişliğindeki yol, beş metre genişliğinde açıl muştur, Tâlebe gezintisi İZMİR, 4 (Mülliyet) — mektepler talebesi me Td ci civarındaki Emirâlem köyüne ka- dar bir gezinti yapacaklardır. Erkek kısmı Sarışına na bayılır e emi Yıldız'dan Ordu köşküne Yeni tarihi tefrikamız. | Hitler ve amele Amele sindikaları ne- relere para veriyorlar BERLİN, 5 (A. A.) — Başveki- lin bir beyannamesi Alman milleti ni iş kurbanı olanların ailelerine tahsis edilecek bir sermaye vücu- de getirmek suretile ilk milli iş bay ramını töside davet etmektedir. M, Hitler, iş yüzünden vukua gelmiş olan kazalara Carnap'da Mathias Stinnes madenindeki infilâki hatır latmaktadır. Orada | Mayısta vu. ku bulan infilâkte yedi amele te- lef olmuştur. Başvekil, bu müessesenin ne ka- dar büyük olursa o kadar iyi ol, cağını ve Alman milletinin mi şe karşı hürmetinin göze görünür bir timsali olması lâzım gelmekte bulunduğunu ilâve etmektedir. BERLİN, 5 A.A. — Volff Ajan. sından: Amele sendikaları ile ame le bankasının hesap defterlerinin tetkiki neticesinde sendikalar men supları tarafından verilen aidatın vâsi mikyasta imperatorluk bayra- ğı ve demir cephe gibi sosyalist teş kilâtlarının emrine verilmiş olduğu anlaşılmıştır. 1932 senesinde umu- mi iş konfederasyonu, demir cephe teşkilâtıma 218.375, sosyalist fırka sına 70.090 ve imperatorluk bayra ğı teşkilâtıma 20.000 rayişmark ver miştir. Tali sendikalar tarafmdan her ay umumi iş konfederasyonu. na verilmekte olan 63.386 rayiş- marktan 25.309 u yani yüzde 39 u sendikalar müstahdeminin maaşı o larak verilmiştir. Bundan böyle a- mele sendikaları mensuplarının ai- datları, yalnız sendikaların ga; BERLİN, S5 (A.A.) — Wolff Ajansından: Alman işini himaye cemiyeti fazl komitesi reisi M. Ley, bugün rek küçük, büyük bütün ameleye ve müstahdimin cemiyetleri yeni teşkilâta tabi 8 milyon amelenin kayıt ve şartsız olarak Hitlerin i» daresine tabiolmuş ve Nasyonal miş olduklermi bildirecektir." Volkanik buharların- dan istifade LONDRA, 5 A.A. — İtalya öyanın- 'dan ML Gineri Canti, Royal Society Of Ars'da projeksiyonlar iamesile Toskana- da volkanik buharlar membalarından is-, tifade hakkında bir könferani vermiştir. Italyan sefiri M. Grandi ile birçok i- Bin Çin mareşalı talyada * BRİNDİZİ, 5 A.A. — Şimali Çinde ki askeri hareketleri idare eylemiş ve Je- hol mağlübiyeti üzerine vazifesinden is tifa etmiş olan mareşal Chiand Su Liang, Şanghay'dan buraya gelmiştir! Mareşal Romaya hareket etmiş olup bir müddet İtalyada kalacaktır. ğini Gandi tahliye edilecek SİMLA, 5 A,A. — Gandi iltimal &- vuca başladıktan iki güm sonu serbest bırakılacaktır. Gandhi, müteakiben Ah- metakat' güderek. Mahsul bni DESMOİNES, 5 A.A. — Bötün mem leketin çiftçileri çiftçiler cemiyeti karı üzerine mahsallerini 13 mayıstan itiba- ren katiyyen satınamağa karar vermiş e tahakkuku için sarfedile. | lerdir. Bütün maksat fiyatlerin yüksel- Hitler fahri hemşeri BERLİN, 5 ALA. — Bramnsehweig şeh di, başrol M. Hitleri fahri hemşeri im- dihap stmiştir. Almanyada i işsizlikle mücadele —— Çie elçileri NANKİN, 5 A.A, — Salâhiyettar bir memban göre hükümet, Felemenk, Bol- | çikn, Tspanya, Portekiz, Lehistan ve Çe koslovakyaya göndereceği elçileri tayin Borç meselesi İktısat konferansında görüşülemiyecek LONDRA, 5 (A.A.) — Avam kamarasında sorulan bir suale ce- vap veren M. Macdonald harp borç ları meselesinin cihan iktisat kon- feransıma arzedilmiyeceğini söyle- miştir. LONDRA, 5 (A.A.) — Reuter Ajansı, harp borçları meselesi ci- han iktisat konferansının ruzname sine dahil olmamakla beraber bu mesele hakkında konferansın mü- zakereleri sırasında ve fakat ayrı- ca tetkikat yapılacağını bildirmek tedir, LONDRA, SAA. — M. Mac Donald, M. Norman Davis ile gö- rüşmüştüür. İki devlet adamı, silâh- ları bırakma konferansının terak- kisi ihtimalleri hakkında görüş müşlerdir. Bir müddet sonra ken- dilerine M. Runciman iltihak et- miş olduğundan mükâleme güm- rük mütarekesi mevzuuna intikal etmiştir. Bu görüşmeler çok sami- mi ve faydalı olmuştur. M. Nor man Davis, 6 mayısta Cenevreye gitmek üzere Londradan hereket edecektir. Bir Yunan tekzibi ATİNA, 4 — Hariciye nezare- ti tarafmdan neşredilen bir teb- liğde, İtalyanın idaresi altında, Küçük İtilâfa karşı, Türkiye, Yu- nanistan ve Bulgaristan arasında bir ittifak aktedildiğine dair olan ri. doğru olmadığı beyan e. ir, rasul Bir yangın SANTANDER, 5 A.A. — İspanyol Nitrat şirketine sit bir depo yanmıştır. Hasarat 2 milyon Santander ile Bilbap arasında şimendi- fer münakalitı kesilmiştir. Bir hudut hadisesi TOKİO 5 A.A. — Sonyet sefiri son | “Pograni Şa hudut hüdisesi Bir tüyyare düştü RADON, 5 ALA. — Bir askeri tayya- re düşmüş, içindeki iki kişi ölmüştür. Fransaya göre b (Baş: Linci sabifede) ilân etmekte o derece batıl bir şey o- lar. Sulhum en iyi bir tarzda tesisnde ve Avrupa iktadi itilâfma vusul için tetbirler almınasında © zaruret vardır. Fakat, hali hazırda, hudutlara dokun mak cinnet olur." M. Paul Boncour, bundan başka, Avusturya istikrazımın tahakkuk ede- Memesini izah etmiş ve mali ve siyasi zamanlar istediğini hatırlatarak de- miştir kiz — Gerçi, Avusturya Anschelusa'dan vazgeçmiştir. Fakat son zamanlarda vahim hâdiseler cereyan etmiştir. Bi- zim, ecnebi memleketlerin dahili siya- setlerine karışmamakla beraber para mızın tehlikeye maruz kalmaması için yalnız teşkilât rejimi kâfi derece müs tekar olan devletlere borç verinekte haklımırz vardır. M. Boncour, bundan #osra Ameri- ka borçlarından da bahsetmiş, Fransa nın borçlar işinin heyeti mecmuasiyle yeniği tetkik edilmesi ürumuna ka- ni olduğunu söylemiştir. Dört devlet misakı PARIS, 5 (A.A.) — Bilhassa hükü- metin M. Mussolini ile M. Benes'in si- yasetlerini ne suretle telif edeceğini ve Almanyanın hukuk müsavatı elde etmek bahanesile hücum kıtalarını ha zırlayarak pek yakın bir zamanda ö- teden beri istemekte olduğu hudutla- ra yığmasından korkup korikmamak- ta olduğunu soran M. Berenger ile F- ransız » Sovyet mukarenetini tenkit e- demiştir ki Aramızda hiç bir sık m. mevcut olmayan İtalya aleyhinde cemiyeti çerçevesi içinde ve milletlerin müsavatı esasına sadık kalmak azmi- le dört devletin mukarenetini temine M. Pasl 5 ahedelerin tesbit etmiş olduğu hudut 'dokunmanm bir delilik olacağını ilâve etmiştir. Mumaileyh, mükâlemelere icap ©- den sabır ve metanetle ve Fransanm küçük milletleri muhafaza etmekten i baret olan amanesine sadık kalmak kaygusu ile devam edilmekte olduğu- nu beyan etmiştir. Hatip, konferansın suya düşmesine 7. a yarışının mey HARİCİ HABERLER İtalyada istifalar Hariciye ve Dahiliye müsteşarları çekildiler ROMA, 5 (A.A.) — Mebuslar dan avukat Guido Buffarini, hu- susi bir takım sebeplerden dolayı istifa etmiş olan Dahiliye müsteşa rı Arpinati'nin yerine tayin e- dilmiştir. Mumaileyh, son mebus seçilmiştir. ROMA, S(A.A.) — Hariciye İ müsteşarı M. Arpinati istifasını vermiştir. M. Müseollni #nüsailey hin istifasını kabul ederek yerine mebus Buffarini Guidi'yi tayin et miştir. Atinadan cenubi Amerikaya posta FRIEDRİCHSHAFEN, 5 A.A. — Ya kmda Atina ile Rio de Jansiro arasında hava postası tesis edilecektir. Her ayın ilk cumasında Atinadan kalkacak olan bir Yunan layyaresi postayı buraya ge tirecek ve posta buradan Zeplinle cenu- bi Amerikaya nakledilecektir. intihabatta Eski Sırp kıralının mezarında BELGRAD, 5 A.A. — Romen ve Çe- koslovak talebelerinden mürekkep bir grup Topola'ya giderek müteveffa kral Piereein mezarma çelenkler koymuşlar İrlandada kibrit resmi DUBLIN, $ AA. — Serbest İrlanda hükümeti, bir ensironme neşretmiştir. Bu emirname, takriben yüzde otuz nis- İ betinde artırılmış olan kibritlere nit gümrük rüsumunu tebliğ etmektedir, Bir Sovyet heyeti Lehistanda GDYNYA, 5 A.A. — Sovyet ticaret müş ve sonra Poznin'e hareket etmiştir. el © Amerika dönanması LONDRA, 5 A.A. »— Gazetelere gelen altı ay ugünkü hudutlar dan almasına sebebiyet vermek iste- yen ve fakat aldatılmasını ve zayıf düşürülmesini arzu etmeyen Fransa- nım Cenevredeki pek sağlam vaziyeti- ni ehemmiyetle kaydetmiştir. M. Paul Boncour demiştir ki -— Alanya, maji melt arkanı nu ipka etmek arzusunda ise tamami le Versay munhedesi ahkâmı mucibin ce hareket etmelidir. Hatip, netice olarak, Sovyet - Fran sız misakınm imza edilmesi kayfiyeti nin sulha pek ziyade hizmet etmiş ol- duğumı söylemiş ve Fransanm İngil- tereye karşı şimdiye kadar takip et. miş olduğu hattı harekette sebat ede- ceğini beyan ve çünkü bu hattı hare ketin sullun muhafazası için en İyi te- münat olduğunu ilâve etmiştir. İtalyaya göre hudutlar tashih edilmeli. . NEVYORK, 5 (A.A.) — Neryörk Times gazetesine göre, İtalya heyeti murahhasası, M, Rooseveld'e İtelyanm Versay muahedesinin tamamen tadili- ni değil, «raziye dair olan hü- kümleri den bazılarının tashihini ar- zu ettiğini bildirmiştir. Moratoryom hakkı PARİS, 5 (A.A.) — Ayan meclisi, dün öğleden sonra Hariciye bütçesini müzakere etmiştir. Encümen mazbata muharriri M. Berenger, Washington müzakerelerine telmih ederek M. Ro- osevelt'e verilen salâhiyetlerin hükü- metler arasındaki borçlar meselesine teşmil edilmesinden amm oldu. söylemiştir. Tansa. nm biril dardı sıra gelmiş olan hükü- metler tarafmdan teyit edilmiş olan im şu olduğunu söylemiştir: Amerikaya (Almanyanın peak yapacağı tediyat nisbetinde bulunacaktır... İncesaz ve içki (Başı 1 inci sahidede) imlik neşreden bir musiki tarzı koca Türk unileaia yüzde kaşıma rahasn ke Bin bir telgrafnamsye göre Amerika bahriye | Amerika donanmasını İngiliz sefiri Çanakkaledeki İngiliz mezarlığını ziyaret etti ÇANAKKALE, 5 (Milliyet) — İngiliz sefiri M. Georges Clark ce- napları bu sabah Virginia yatı ile şehrimize geldi. Sefir Sir Meling- ton'la beraber İngiliz mezarlık! rını ziyaret ettikten sonra, ayni yatla Pireye hareket etti.. İngilte- renin İstanbul ceneral konsolosu ile İngiliz gazetecilerinden M. Jhon Haleolt şehrimizde bulun- maktadırlar. Rusya - Japonya arasında itilâf TOKYO, 5 (A.A.) — Resmi ha berlere nazaran Sovyet | hariciye komiser muavini, Çin şark şimen- diferleri ihtilâfının bir an evvel halli hakkında hükümetinin arzu- sunu Japon sefirine bildirmiştir. Bunun Sovyetlerle Mançuri hü kümeti arasında halledilecek bir mesele olduğu beyan edilmekte. dir. Tarsus mezbahası açıldı MERSİN, 5 (A.A.) — Tarsus Belediyesi tarafından yaptırılan mezbaha bagün açılmıştır. Açılma merasimine riyaset © den Vali ile Belediye reisi arasın- da nutuklar söylenmiştir. İskender Ferit B. vefat etti , İSTANBUL, 5 A.A. — Anadolu A» ilizce mütercimi İskender Ferit “ml madan olan merhum W sanların hi Üstadı ve büyük bir pi- yanistti, ni içinde göçen üstadın telâfisi kabil olmi yan siylağın bürllk ile ensede dayan müessesemiz merhuma ebedi istirahat diler. Ankaradamühim Mükâlemeler (Başı 1 imcl mizifede) Atinada bir Türk - Yunan Tica ret odası tesis edilmiştir. Gazetelerin memnuniyeti ATİNA, 5 (A.A.) — Tekmil gazeteler, Türk - Yunan Ticaret i- tlâfından memnuniyetle bahset- mektedirler. “Estin” - gazetesi, bu itilâfın Türk - Yunan teşriki mesaisinde yeni bir bağ ve iki millet arasmda ki münasebatın inkişafında yeni bir terakki olduğunu söyliyor. “Vradini” hükümet gazetesi di yor kit Türk - Yunan samimi dostluk ve sıkı teşriki mesaisinin İstinat ettiği temellerin en memnuniyet verici bir tarzda tahkim edildiği- ni görmekten mütevellit sevinci- mizi izhar edebiliriz.” Tütün meselesi. Messager d'Athânes'denı Ha- ber aldığımıza göre, daha kat'i mükâlemeler Başvekil M. Çalda- ris ve Hariciyenazırı M. Maximos- un Ankarayı ziyaretleri esnasında görüşülecektir. O zamana kadar i- ki memleketin siyasi mümessilleri zemini hazırlıyacaklardır. Ticaret muahedesine gelince, her şey bilkuvve halledilmiştir. Cereyan eden müzakereler es- masında Türk delegeleri, tütün i- şinde rekabeti kaldırıp fiatleri dü zeltmek için, her iki memleketin ayni hattı hareketi ihtiyar etmele rini istemişlerdir. Türk hüleâmeti, Şark tütünleri için üç taraflı bir itilâf yapılması zımnında Bulgar hükümetini de iknaa çalışacaktır. Eğer Bulğar hükümeti hemen bu itilâfa dahil