7 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

7 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Ekonomi Suriye ile Komşu memleketle iktısadi müna. sebatımız inkişaf halindedir Suriye konsolosumuzdan İhracat o- fisine gelen bir raporda, tarafeyn arasındaki iktisadi münasebatın tedri- ten inkişaf etmekte olduğu, Suriyede arpa ve fıdıklarımıza karşı istek gö rüldüğü, kerestelerimize Suriyenin bir pazar yapılacağı ve oraya daha fazla ihracatımıza imkân bulunduğu bildi- rilmişt Bazı Belçika firmaları fındık ve Alman fiyatları da zeytinyağı ve anti muvan olmak istediklerinden bahisle İhracat ofisine müracaat etmişlerdir. Almanya ilk itilâf Almanyanın yumurta ithalâtını tah- dit ettiği yasılmıştı. Almanya, en çok Bulgaristandan yumurta almaktadır. Romanya ile Almanya arasında müte kabil ihracat meselelerinden dolayı âhiren bir ibölâf hasıl olmuştur. Bu yüzden Almanya Romanyaya karşı da yumurta ithalâtını tahdit etmiştir. Azami tarife Bu müddet evvelki gün bitmiş ve den itibaren Japon emtinsına karşı üzami tarife tatbikma başlanmıştır. Balık ve et fiatı Piyasada balık ve et Fiyatları düşük | sitmektedir. Kalkan'ın perakende ok- kası 80 kuruşa, kuzueti 35 - 40 kuru- şa kadar satılmıştır. Mevsim münase- betile kuru sebze Fiyatları da ucuzla mıştır. Sadeyağ 80 - 100, yoğurt pera | kende 20 - 25 kuruşa kadar satılmak- tadır. Sabun piyasası da tenezzüle meyyaldir. İzmirdeki büyük bir sabun fabrikasının sabun fiyatını kırdığı söy lenmektedir. Zeytinlerimiz aranıyor Ticaret odasma gelen malümata gö re, Romanyada zeytinlerimize karşı rağbet artmıştır. Bundan daha ziyade başka memleketlerin istifade ederek kendi zeytinlerini Romanyaya ithale çalıştıkları anlaşılmıştır. Rormanyada zeytinlerimize rağbetin daha çok art- masını temin için cinsleri ayrılmış temiz ambalâj yapılmış bir halde zey tin ihracatı yapılmasına ehemmiyet ve rilecektir. : Milâno sergisinde Türk paviyon Geçen ayın 12 sinde Milânoda açı- bp bir kaç gün evvel kapanan beynel milel sergideki Türk (paviyonu ba Maarifte Tıbbiyeliler bayramı Bayram 12 mayısta yapılacak, merasim nasıl olacak? Bu sene tıbbiyeliler bayramı 12 ma yısta parlak merasimle tesit edilecek- tir. Tıp talebe cemiyeti bu husustaki mesaisini ikmal eimek üzeredir. Me- | Tasim fakülte konferans salonunda sa at 14,5 da açılacaktır. Celse açış mut- kunu fakülte reisi Tevfik Recep Bey öyliyecektir. Bundan senra müderris Ziya Nuri Paşa fakülte tarihinden bah sedecek ve muhtelif talebe gene bu mevzua ait söz söyliyeceklerdir. Tıp talebe cemiyeti tarafından merasimde i edil bir broğür hazır. irde müderris vaa. bat eden vesaiki havi lem tişar edecektir. Merasimden sonra. safirlere fakülte gezdirilecektir. Gece Tohatliyanda saat 9,5 da tıp talebe ce miyeti tarafından bir eğlence tertip İdman şenlikleri Lise ve orta mektepler idman şen- Jiklerinin 19 mayısta yapılması takar- Tür etmiştir. Şenlik için prova önümüzdeki cuma Talisim stadyumun da akıtır. Bu sene şenliklere 10 bin talebe iştirak edecektir. İmtihan hazırlıkları Lise ve ortamektep bukalorya imti- banlarında Esa süallerinin il âletinden gel vE YE iecmnektodir. Mİ vehe Ze kalorya imtihanları 17 haziranda baş hiacaktır. Darülfünun fakültelerinde ve yüksek mekteplerde imtihanlara başlanacaktır. 2S yakrna Pe fakültelerinde ve Yük- sek örekteplerde imtihanlara 25 maç yısta başlanacaktır. Muallimlere kıdem zammı Haber aldığınıza göre bu sene 200 kadar lise ve örtamektep rwsllimi kı dem zammı alacaktır. Yeri zamlar hazirandan itibaren verilmeğe, başla- nacaktır. Kıdem alacak muallimlerin listesi onbeş güne kadar #lâkedar © mekteplere tamim edilerek bir olup olmadığı sorulacaktır. Bir mektep kapatıldı j8 zı | | ticaretimiz —— — | kmde meğtemakır bazı neşriyat yapıl. mıştır. Sonposta refikimize göre, ser | gideki Türk paviyonu ufak bir tahta | | barakadan ibaretmiş ve içinde Buha- Sivas halıları teşhir edilmiş ve ları yüksekmiş. Di tan sergide bulunan İhracat murunun ofise gönderdiği raporda, Türk paviyonunda teşhir edilen eşya- nın, bilhassa ipeklilerimizin İtalyan | fabrikatörlerinin nazarı dikkatlerini celbettiği ve mazharı takdir olduğu bildirilmiştir. , BORSA (iş Bankasından alınan cetveldir) 6 MAYIS 1933 Akşam Fintları Tstikrezlar İstikraz dahili ke- taraf | Hikrazı Tahvilöt Elekrik. Tramvay Rühtam Anadolu İ . 4 mami ESHAM Bomonti Terkos kupan- İmenta Ar. etiket dey. Sre dey, Balya Surk m. sese Telefon 44,10 İzmir Belediye İş Bahkası Na m. .. — n Hamüine o 90 TN Mücesin —OVOZ Anadolu Hisse 2525 Tramvay s078 3m Şir, hayriye ME ÇEK FİATLARI Kuruş 20 4 Fran | 1 deterlim 7105 | 83 Kur, Çek bin tahimatnameye rinyet etmamesi- dir. Veda ziyafeti Darülfünun Tıp fakültesi son sınıf talebesi mayısın 13 üncü günü hec, ları şerefine Yalovada bir veda ziya- feti vereceklerdir. İ Seyyar sergi Sivasta SİVAS, 6 (A.A.) — Seyyar terbiye sergisi dün Sivasa gelmiş, muallim lerle, belediye reisi ve Halk mümessil leri tarafından karşılanmıştır. Sergi sarioğlandan sonra Şarkışlada iki yün kalmıştır. Gerek Sarıığlanda, gerek- se Şarkışlada muallimler ve halk ser- Ziyi ziyaret etmişlerdir. Bütün yollar» da kitap istemekte ve aranmaktadır. En çok sorulan höy kanunu, sıtma, ti Saret, hesap ve çocuk bakımı kitapları Şir, Sergi heyeti muallimlerle muhte- if konferanslar vermişlerdir. Sergi Si- yasta bir hafta duracaktı İngiliz seyyahlar Dün Kraliçe Maria vaptırı ile şek- rimize 150 kadar İngiliz seyyahı miştir. Seyyahlar İngilterede Heli ismindeki seyyah klübü Sevyahlar umumiyetle rasayiamayğ ie alâkadar olan profesörler, papas. lar ve ailelerinden mürekkeptir.. Bu meyanda bundan 30 sene evvel İngil. tere sefareti papaslığında bulunmuş olan papas Canon Donglas ta bulun- maktadır. Canon Douglas, 30 seneden beri İstanbulda gördüğü değişikliğe iştir. Bu zat Kariye cami- iş ve bir zamanlar boya ve ba dana ile örtülmüş olan moza a #imdi meydana mış olduğunu çö nu Türkiyede delil addetmiş —— Gümrüklerde ———— karşı müteyakkız kulunmaktadırlar, sirandan sonra, Gümrük İdaresi A, pek 10 10 ad le Avr | Büyükada imamının ce- İ Bunamamıştır. TN Cinayet değil sedi de muayene edildi da imamı Ali Efendinin öldü- üğü ve cesedinin belediye doktoru tarafından muayene edilmeden gömülme sine müsaade edildiği hakkındaki Şölrü imzalı ihbar mektubu üzerine müddei- umumiliğin yaptığı tahkikat ilemal edil- miştir. Müddei umumilik mektupta ismi zikredilen bütün şahitleri, bu meyanda Kınalıada vapuru kaptanı Mustafa Beyi dinlemiş, hepsi de iddin edilen cinayet hakkında ademi malümat beyan etmiş lerdir. Merhum imam Ali Efendinin kabri de aştırılmış, ceset çıkarılarak muayene ©- dilmiş ve üzerinde cebir ve siddet alâ- metleri görülememiştir. Muayene neti cesinde Ali Efendinin bir cinayete kur- ban gitmemiş olduğu ve yazılan mektu- bun tezvirden ibaret bulunduğu anlaşıl- mıştır, Mektuba imza koyan Şükrü bu- Saç saça gelen kadınlar Emine Hanım isminde bir kadını dö- verek 6 aylık çocuğunu düşmesine se- bep olmaktan suclu Muazzez ve Müyes- ver hanımların muhakemeleri dün Ağır- ceza mahkemesinde neticelenmiştir. Hâdisede hazır bulunan ve mahkeme- de şahit sıfatiyle dinlenen Atiye, Baise, Güzel ve Adviye Hanımlar kavgaya E- mine hanımın sebebiyet verdiği Suçlular dayak attıklarını su- reti katiyede inkâr etmişlerdir. İddin makamını işral eden Muhlis B. suçluların cocuk düşürtmiye sebebiyet | ten bersetlerini, dayak atmaktan mahkü- miyetlerini istemistir. Mahkeme müza- kereden sonra her iki hanımın birer ra para cezası vermesine, fakat cezaları: nın teciline karar vermistir. Boyalı bulğurlar Mehmet Rauf Efendi isminde Kara- manlı bir bulgur tüccarı müddej umumi- liğe müracaatla mühim bir bilekârlil ih- bar etmiştir. Bu bilekârlik bulur boya- cılığıdır. Mehmet Rauf efendinin iddia- sına nazaran piyasada Karaman bulgu- Tunun kendine mahsus bir şöhreti var- dır. Bu söhreti temin eden vamflardan birisi de Karaman buleurunun sarı ren- kli olmasıdır. Bazı açık göz bulgur tüc- carları Karaman bulmurunun bu şöhre- tinden istifade etmek istemişler ve alelâ- de bulrurları sarıya boyayarak Karaman bulguru diye satmıya başlamışlardır. Mehmet Rauf Efendi müddei umumiliğe müracaatla hu hilekâriktan şikâyet et- miştir. Boyalı bulgurlar bircok cihetler- de ta da muzur bulunmaktadır. | Müddel umumilik Bu şkliyeti” nazsirı dik kata almış ve istida ile birlikte tevdi © dilen buleurları tahlil edilmek üzere tıb- bandi kimyahanesine pöndermiştir. Ka- raman Ticaret Odası da bu bilenin önü- lmesi için İstanbul Ticaret Oda. Poliste Bir tane daha Şüpheli bir yüz liralık | daha bulundu Sahte yüz liralıklardan bir tane da ha bulunmuştur: Yeni sahte yüz lira- bin bulunması şöyle olmuştur: Ko- misyoncu Elyazar efendi evvel ül muhtelif yerlerden para almıştır. Fa- kat bunların arasında bir yüz liralığın sahte olduğunu görmüştür. Bunun ü- zerine Elyazar Efendi zabıtaya müra caat etmiştir.. Zabıta tahkikata baş- | lamıştır. Böyle alış veriş olur mu? İbrahim isminde biri arkadaşı Ah- metle beraber Eyüpte Madam Lişilta- kın tuhafiye mağazasına girerek on öc buçuk kuruş bir makara alınış lar, mukabilinde bir lira vermişlerdir. Madam Lişiltak Tiran üzeri olan sek sen yedi buçuk kuruşu İbrahime ver- miştir. Ahmet bu sırada Madamın €- linde bulunan lirayı kaptığı gibi İbra- him ile beraber sokağa frramıştır.. Fa kat Madam Lişiltak'ın feryadı üzeri- ne yetişen polisler kaçmakta olan İb- rahim ile arkadaşı Ahmedi yakalamış lardır. Kumarbazlar Ağahamamında evvelki gün dört kumarbaz yakalanmıştır. Burası Ci- van isminde biri tarafından tutulmak- tadır. Civanm dairesine girilince Ba. haettin, Bekir, Serkis, Pozant, Baron ismindeki kumarbazların oyun oyna- va görülmüştür. Zabıtaca kumar- hakkımda takibata başlanmış- | Tramvaydan düşen çocuk Harbiyeden Taksime giden 196 nu- maralı tramvayda bir kaza olmuş, on bir yaşında bir çocuk tramvaydan dü- serek bayılmıştır. Düşen çocuğun mi İsaktır.. İsak hastahaneye ka mıştır. Memnu silâhlar örterek bunları buradaki tekmelerien Te. yacak Bre vücmde geti -k seri mot Balkibasna danmamkli pılacaktır, va ei Eminönünde evvelki gece yapılan silâh aramasında muhtelif kimselerin üzerinde 6 bıçak, bir tabanca, iki sus- talı çakı yakalanmıştır. | lerimizi de ayrı ayrı göstermek ve bunla- MAYIS 1933 CEZA Gençliğe vazife Gençler şubelerde va- zifeler alacaklar Darülfönün ve yüksek tahsil gençliği- nin Halkevi hars şubelerinde vazife al- maları işin bir program yapılmıştı. Hal- kevinde çalışacak gençlerin listesi faali- yet komitalarna verilmiştir. Yakında gençler davet edilerek mesaileri haklem- da kendilerine izahat verilecektir. Genç ler mesailerine imtihanlardan sonra baş- layacaklardır. ; Neşriyat himaye edilecek latanbul Halkevi neşriyata büyük bir ehemmiyet vermeğe karar vermiştir. Faydalı kitap ve broşürler neşri için hazırlıklar yapılmaktadır. Yakında bir de mükâfatlı gözel eser müsabakası ilân edilecek, şapat eserleri yazılması himaye edilecektir. Halkevi reisi Hâmit B. bir muharririmize bu hususta demiştir ki: — Tatanbul Halkevi bütün Halkevle- rinden fazla neşriyat yapmaktadır. Çı- i üçtür. Bir bü- inde de Halk bileisine ait folklor mecrouası neşrediyoruz. Bunda halk bilgisine ait bir cek malzeme vardır. | de ön az okuma bilenler ve köy- lüler icin köylü gâzetesi neşrediyoruz. Kitap, broşür meşri hazırlıklar yapmaktayız. Halkevi bu şekilde her si raf halkı alâkndar etmeğe çalışmakta” dır.” Odada İstatistikler Bunlarda bir çok ek- | siklikler göze çarpıyor Ticaret Odası raportörlerinden Hak kı Nezihi B. istatistiklerdeki eksikliğe dair yeni bir rapor hazırlamaktadır. Bir çok istatistiklerimizde bizden çok mal alan memleketler gösterildiği halde, az mal alan memleketler (diğer mem- leketler) diye toptan yekün zikredilmek tedir. Hakkı Nezihi B. eline geçen bir Pe- ro istatistikini tetkik etmiş; bu istatis- tkie, bizden 1927 senesindenberi az, kat muntazaman tütün alan Peru'yı kadar Türk tütümü ithal edildi- Imektedir. Bizim istatistiklerimiz. e, bunu bulmak mümkün değildir. Haklı Nöziki B. bizden az mal alan memleketlere ihracatımızı da istatistik” fa rın seyrini muntazaman takip etmek ik- tisadiyatamızın inkişafı itibarile faydalı tedbirler alinamızı mucip olacağını söy- lemektedir. iŞikâyet artınca... | Vilâyette l Bina tabriri işlerinin tetkikine başlandı Yeniden yapılmakta olan müsakkıafat tahrirlerine bir çok alâkadarlar itiraz et mişlerdi. Şikâyetlerin çoğalması üzerine Maliye Vekâletinin emrile Maliye müfet tişlerinden bir grup bu işleri tetkik başlamıştır. ü Müfettişler, bu işleri tetkik için ma hallerine giderek tahrir heyetleri ile doğ redan doğruya temas etmekte ve mükel- lefin itirazlarının esaslarını tetkik etmek tedir. Bedeli ödenecek Ahaliye nit olüp seferberlik ve kısmi seferberlik haricinde ücretle askeri hiz- metlerde kullanılmakta ilen müsademe esnasmda eşkiya tarafında kaçırılan ve ya öldürülen hayvanlar ile tahrip edilen veya kaçınlan nakil vasıtaları devlet ta- rafından ödenecektir. Hapis kararı almış askerlik mükellefleri 1117 numaralı Askerlik Mükellefiyeti Kanununun 39 uncu maddesi şekilde değiştirilmişti sedilmiş olanlar hapisten çıkmeıya ka dar sevkedilmezler. Askere girmezden evvel yaptıkları suçlardan dolayı umumi mahkemelerce altı ay ve daha az hafif | hapis, hapis veya para cezasından çe vrilme hapse mahküm olupta hükümleri askerde iken bildirilenlerin hapislikleri terhisleri zamanına bıralalır. Bunlar ter hislerinde cezaları çektirilmek üzere kıt” | a veya müesseseleri tarafından mahalli | cümhuriyet müddekamumiliklerine tes- lim edilirler, Makleümiyetleri altı aydan fazla olanlar hapisliklerini umumi hapis hanelerde geçirmek ve tahliye edildi! ten sonra geri kalan askerliklerini ta mamlamak üzere keza bulundukları ma- ballin Adliyesine teslim olunurlar. İnfazları geri bırakılan mabkümiyetler için müruru zaman cereyan etmez. Belediyede Ayaspaşa Mezarlık davası tek- rar başlıyor Ayaspaşa mezarlığı davası hakkında ehli vukuf raporunu mahkemeye ver- miştir. Muhakeme yakında tekrar baş- İıyacaktır. Burasının mütevellisi Salâ- hattin molla azledildiğinden davada Be- lediyeye hasım vaziyetine Evkaf idaresi geçmiştir. Vali Bey geliyor Zehirli bulgurlar mı? Karaman tacirlerinden B. Tics- ret Odasma gönderdiği bir telgrafta, Mersinden İstanbul'a sevkedilen 37 çu- val bulgurun zehirli bir madde ile bo- yalı olduğumu bildirilmiştir Odasına da müracanila tafsilât istemiş- tir. Gelen cevapta, filhakiken bir kısım bul gur imalâteslarının boya kullandıkları, kendilerine mahalli belediyesile müşte- reken haz vesayada bulunulmakla bera- ber, istimal edilen boyaların zehirli olup olmadığı tahbl neticesinde anlaşılacağı bildirilmiştir. Burada da bu tahlile töbi tutulacaktır. İstanbul Halkevi Reisliğinden: 8 Mayıs pazartesi günü saat 18 de Evimiz salonunda Dr. Fahrettin Kerim Bey tarafımdan (eki ve İrk hıfzıssıhha- s1) mevsulu bir konferans verilecektir. Herkes gelebilir. Hıdırellez Cuma günü ılık bir güneş altında mesirelere giderek aksama kadar eğle- nenler Hıdrellezi bir gün evvel tesit et- mekte hata etmediler.Çünkü dünküHıdi rellez gününde hava alışama kadar ka- palı ve yağışlı geçti. Manmafih dün kıp- öler kendi aralarında toplanarak bay- ramlarımı kutluladılar, Ancak onlar da havanın bozuk olması yüzünden eğlene- mediler. Havanın açılacağını ümit ede rek hazırlık yapanların da ünütleri ve emekleri boşa gitti. İlkmektepte ilk operet set” opereti rinde muvaffak olmuş ve çok alkışlan- miştir. Bu ilk mektepte operet'in ilk ©- larak temsilidir Veli ve Belediye reisi Muhüttin Be- yin bugün şehrimize gelmesi beklenmek- tedir. Konservatuvar taşmıyor Konservatuvar binası dün Şehzadeba sından Tepebaşındaki Kobut oteline ta- sınmıştır. Yarından itibaren tedrisat ye ni binada yapılacaktır. Şirketlerde Niçin itilâf edilemedi? Transit halı antrepolarındaki ücretle rin yüksekliğinden halı tacirlerinin müş- teki bulundukları malümdur. Ticaret Odasınm tavassutu üzerine Rıhtım şir- keti bazı kayıt ve şartlarla © 25 tenzi- lât yapmiya razı olmuşsa da halı tacir- | leri bunu kabul etmemişlerdir. Oda da “, 30 tenzilât istemekte musir kalmış. tor. Bu yüzden bir itilüf hâsil olamamış- tr. Halı tacirleri, Iktısat Vekâletine mü- halilar için Bilânço vermiyen şirketler Limtet şirketlerden henüz bilânçol- rım İktisat Vekâletine göndermiyen 40 kadar sirket hakkında tetkikat yapılmak tadır. Neticeye göre lüzum görülenler Borsalarda Yeni kanun bekleniyor Ticaret ve Zahire Borsaları hakkında bir de nizamname hazırlanmaktadır. Yeni lâyihanin en bariz hususiyeti, bor irpamj amman. e amman amm Ecnebiler ve Boğaziçi Avrupada kimle tanışsanız size bizim Boğaziçmden bahseder. İstanbuldan, Türkiyeden geldi ginizi anlayan kadın, erkek ve her sınıf halk hasretli bir dostun- dan bahseder gibi sorarlar: — Ah Bosphore, ne güzel de ğil mi? Avrupalılar İstanbulun lâkırdı- sı geçtikçe Boğaziçinden bahse- derler. Şarka seyahat etmek iste- yen Avrupalının en tatlı (o gayesi Boğaziçini görmektir. Ve bunun içindir ki İstanbula gelen her seyyah' vapuru limanda demir atmazdan evvel dümenini boğaza çevirir ve Kavaklara dar yarım yolla çıkıp Avrupa ile Asyayi ayıran tabiatın bu en gü- zel kanalını, iki sahilin nefis ve renk renk kıvrıntılarını yolcuları- na temaşa ettirir. 927 de Pariste iken tanıştığım bir zengin fabrikatör İstanbuldan geldiğimi anlayınca bana yirmi yıl evvel Beykozda geçen bir gününü anlattı. İstanbula iş için gelen bu adam Beykozu o kadar beğenmiş ki kaldığı müddetçe sık sık gide- rek koruda gezmiş. “Gönöve,, de ihtiyar bir doktor ta istipdat devrinde.balayını ge çirmek için İstanbula geldiğini Tarabyada geçirdiği on beş günü hâlâ unutamadığını söyledi. Ecnebiler Boğazı o kadar sever- ler ki İstanbuldaki bazı İngiliz a- ileleri bütün mahrumiyete rağmen yazları Boğaza gider, yolsuz, ba- kımsız köylerin harap yalılarında mevsim geçirirler. Boğazım bedii güzelliğini yine ecnebilerin gözü ile anlatmak için hemen ilâve edeyim ki bütün yaz- lık sefaretbaneler o Boğaziçinde- dir. Bütün bu güzelliğine ve orman, plâj, koşu yolu, yarış yolu ve saire gibi her türlü ihtiyacı temine mü- sait vaziyetleri olmasma rağmen Boğaz yıllardanberi ihmal edili- yor. Belediyeler bütün bütçelerini Adalara, Kadıköyüne, şimdi de Su adiyeye dökmektedirler. Boğaz bir sahili baştan başa şehrin merkezine bağlı olması na rağmen bu ihmal yüzünden ha raba yüz tutmuştur. İstanbul Belediyesi bu alâkasız hıkta devam ederse ecnebileri mes teden ve Türk zevkinin en ince eserlerile süslenen Boğaziçi bir müddet sonra Sadabat gibi efsane haline gelecektir. Türing ve Otomobil klübü İs- tanbula gelecek seyyahların re- simlerini yapmak değil, heykelle- rini dikse onları memnun edemez. Ecnebilerin kulağında, ruhunda ölmiyen ve sönmiyen bir hasreti vardır: Boğaziçi! Onları celbet- mek için Boğazı cazip bir bale getirmekten başka çare yoktur. Burhan CAHİT Altın madeni Mütehassıs < dün geldi ve Ankaraya gitti İktisat vekâleti tarafmdan altın ma deni aramak üzere çetirtilmiş olan mütehassıs M. Van Siclen dün sabah şehrimize gelmiş ve dün ki tren le Ankaraya gitmiştir. M. Van Siclen dün demiştir ki: — Türkiyeden madenlerin ve bil hassa atın madenlerinin inkişafı mese lesi ile meşgul olmak üzere İletesat ve- kâletinin daveti üzerine geldim. Tür- kiyede bir seneden fazla kalacağım. Madenlerin vaziyeti hakkında, he- nüz malümat almamış olduğum için, size kat'i bir şey söyliyemem. 1. Sl sa ücretini resim haline getirmesi ei İHimayeletin! Alemdar ni vesi le gören mallardan muayyen bir ücret alınmaktadır. Borsa haricinde kaçak su retile yapılan muamelelerden ise, hiç bir şey alınamiyor. Kaçak iş yaptıkları tesbit edilenler, Ticari Odan meclis karari 80 liraya kadar para cezasına tâbi tutulmaktadır. Bu ceza, Oda varidatı olarak beyle kaçakçılık suretile yapılan mun- maden se ücret alınamamaktadır. Yön lyiha ile bu ücret resim halini a- kaçakçılık yapanlardan hem cene, hem de kaçırdıklari malların mik- tarma göre tahakkuk ettirilecek borsa Bu sayede borsalar varidat temin et. miş ve bütçelerinde tevazün imkâini ede edilmiş olacaktır. Anneler birliğinde İstanbul Himayei Etfal merkezi, Hima yei Etfal umumi merkezince Annelere shhü öğütleri ihtiva eden 12 mektuptan İstanbula gönderilmesini bir çok müra- caatler karşısında - istemiştir. nahiyesinde.. Himayeietfal cemiyeti İstanbul mer kezinin 10 kaza dahilindeki şubele- rinde yeni intihabat yapılmıştır. Alem dar nahiye riyasâtine Mahfuze İbra him H. umumi kâtipliğe Nedime H. muhasebe ve veznedarlığa da Zirani Bankası memurlarından Hasan Bey, azalıklarına Ayşe Şevki, Selma İhsan, Hürrem hanımlarla Sa: mektebi müdürü Yusuf Ziya Bey intihap edil miştir. Heyet nahiye dabili mek» teplere müracaat ederek kimsesiz ve mühtaç çocukların ihtiyaçlarımı tef kik edecektir. Balıkçılar birliği yapılacak Balıkçılı müteallik bilümum nize” name ve talimatnameler bir araya top- lanmaktn ve tetkikmi yapılmaktadır. Balıkçılar, yunus balığı avının resme tâbi tetulmaması için de müraeaat ei . Bu hususta da tetkikmt yapı