27 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

27 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

#arthi tefrika: 14 Yazan: S5. N. HALİFELİĞİN SAHTELİĞİ gi Abdurrahman Şeref Beyin “fezlikei tarihi. — Tarihin iğrenç bir yaprağı. — İmamülmüslimin, Hali- fei ruyizemin olan gayrimeşru velet ler, eler. Ustat Abdurrahman o Şeref Bey yazdığı küçük bir “Fezlikei i vardır. Bu kitap hacminin cak derecede veciz, sarih, mükem- meldir. Kitabın 109 a sayfasında; Cinci Hoca ve emsalinin yaptıkları şe- naatleri, hep din, şeriat nikahı ve kis- vesi altında işlenmiş olduğunu, dev- rin kılı kırk yaran, müvesvis, biç göz açtırmayan ve kuş uçurtmayan sansar» runa rağmen, açıkça yazmak cesare- tini göstermiştir. Mezkür tarih kitabından aynen al- manın teksiri — Bütün isdifayi dev- letçe — mültezim olduğundan Padi- şah nevcah tergip olunmakla zatın nahif olan kuvvci bünyeleri ifrat üze- deikişay — iken birdenbire ifratlar? görülüp zaten nahif olan kuvveyi vücu- diyeleri muhtel oldağu gibi harem ümayun takımmın da fevkalhad yü bi müdahale etmelerine yol açılmış oldu.,, Ve aynı eserin 62 inci sayfasında * Kara Mustafa paşa dört sene ka- dar ıslahatı porveranelerinde devam ve nizamat mevcude ahkâmını muha- fazaya iktiram edildise de andan son- ra gene şiraze bozulup Cinci Hoca, Voyvoda kızı ve Şekerpare gibi yar- kârlar desti müfsitlerini her işe uzat- tıklarından mesalihi idarede görülme- dik bir hercümerce runema oldu,, Diye yazar, Bir devrin rezaletini göstermek için şu kısa satır İcâfi, hattâ fazladır bile. Abdürrahman Şeref Bey, “fezlikesin de:” Teksir züriyetleri — Bütün as- dinümayi devletçe — mültezim oldu- ğundan,, diyor. Fakat “tarih devleti Osma de,, dayanamamış: “mey- İ dini alamamıştır. Bir devrin ricali, i- imelerine herkes muntazır — iken,, demekten kem. * Ni nisvan ve dideiki Yarın: Saray değil, “Meşheri nisvan” Mi zl Esir pazarları. — Kadın ticare Her hakkı (Milliyet) indir, leri gelenleri böyle düşünürlerse de, i Padişahım züriyetini artırmak için şehvetini tah- rik gayretine düşüyorlar, karı beğen- dirmeğe, hırsı hayvanisını uyandırma- ğa uğraşıyorlar. Filhakika diğer tarih kitaplarında da tafsil olunduğu üzere, yemin sille, Padişahım sarayına, gönül rızana bakılarak adeta cebren sü- rüklenen zavallı, masum kızların dedi dört yüzü geçmiştir. Halbuki her cuma günü hutbede: “İnnellahe ye'mürü bil adli vel ih- sani ve itai izil kurba' ve yenha anil fahşai,, ayeticelileği tekrar olunmakta idi. Özü, sözü ile işi, uğraşı birbirini tutmayan adamlara ne unvan verile. ceğini artık söylemeğe hacet yoktur. Cindi Hoca gibilerin haramı, helâl göstermek küstahlığında bulundukları ve keyfe göre fetvalar vermekte zed- retmedikleri malümdur. Aceba, isdifai devlete, dört kadın yerine dört yüz tecviz eden hangi ki- taptır? Bizim kitapta bu rezalet yok- tur. O zamanki usul ve ahkâma göre riten ziyadesini bir nikâhia topla- mak caiz değildi sız kalan geride zevcelerden, odalık- lardan doğacak çocuklar, geyrimeş- rudur. Bu haramzadeler mi İmamül- müslimin, Halifei ruyizemin olacak? Haşa, sümme başa! Allah ve Resü- kullah böyle şenaatleri kabul etmez. Hiç bir kitapta, hiç bir mezhepte, ic- tnai terbiyede reva görülemez. Ba- husus milletin, memleketin . hâkimi, ükümdarı, Emiri, İmamı, versis u- sulile © sıfatı, o mevkii alamaz. Hü. kümette verais yoktur, o olamaz da. Hükümet, hâkimiyet hakkı milletin. dir. Aacak millet, ehliyet şertlarını ha- iz ve'cami' olan zatı intihapla o mev- kie çıkarır, yükseltebilir. İşte İslâmın fıkka ve akait kitapları meydandadır. Hepsi gayrimeşru izdivaçları ve hi kümette veraisi nehi ve menediyor. (Devamı var) ii, — Brüksel meni esaret konfe- ransına rağmen el altından deva m eden alım satım. Doktorlar Rasim Beye teessüf edecekler İstifa eden genç doktorlara da evvelâ | nasihatta bulunmak münasip görüldü Etibba muhadenet ve teavün cemi- seti hersti umumiyesi dün öğleden ev vel Halkevinde mü- him bir içtima yap- mıştır. Hafi yapılan | İ ve saatlerce devam eden içtimada mü - him mevzulara te- mas edilmiş ve hara retli mü ol Beyin ri- yaseti altında yapıl mıştır. Evvelâ cemi- yete girmek istiyen © doktorların azalıkla rı kabul edildikten sonra, Etibba oda- sından gelen bir tez | kere okunmuştur. O İÜ dada vücude getiri- Dünkü hararetli dığı için müzakereleri ida olan tetkikata esas ve eden Dr. Ne- teşkil etmek üzere şet Osman Bey cemiyetin muavenet sandığı nizamname- ci isteniyordu. Nizamnameden bir müs hasının Odaya gönderilmesi kabul edil- dikten sonra günün mühim meselesi ü- zerine gelindi. Genç doktorlar Cemiyetin mesai tarzından ve faali- yetinden memnun olmıyan genç dok. torlardan bir kısım birer istif göndermişlerdi. Bu istifanameler Ope- ratör Sabri Osman, Süreyya Kadri, | Sabri Ömer, Hakkı Rüştü ve Nuri im- salarını taşıyordu. Bu doktorlar istifa rında istifalarma sebep olarak #tan bekledikleri müfit faaliye- Yeti göremediklerini, bütün fasliyetin Tanavenet sandığını inhisar ettiğini, genç doktorları himaye “yollu hiç bir | ve Maarif vekillerile bazı mebuslar ölmediğini öne sürüyorler- faaliyet görülmediğini öne sürüyor dı. Bu istifaların okunmasından son- ra salonda epeyce gürültülü müzake- reler olmuş ve neticede istifaların ka- | sneyecekleri bul edilmesine karar verilmiştir. Yapı" lan tekliflerden sonra kabul edilen sekle nazaran, bu doktorlara birer tez | kere yazılacak ve kendilerine yanlış | yoldan yürüdükleri ve şimdiye kadar cemiyetin yapmış olduğu faaliyet mey danda iken, büsbütün aykırı düşünce- lerin cemiyeti müteessir ettiğini ve ken | dilerinin cemiyetten ayrılmasının mu- hadenet ile gayri kabili telif olduğu bildirilecek! Bu esnada, bu genç doktorlar istifada ısrar ederlerse ka- bulü teklif edilmiş ve bu teklif kabul olunmuştur. Mahmut Rasim Beyin Meclisteki sözleri Tekirdağ meb'usu Mahmut Rasim Bey bundan bir müddet evvel B.M, Meclisinde doktorlar hakkında bazı beyanatta bulunmuş ve buna Sıhhat cevap vermişlerdi. Dünkü toplantıda bu mesele etrafında da bir çok dok- torlar söz aldılar ve tecssürlerini bil. dirdiler. Neticede Mahmut Rasim Be- ye gazeteler vasıtasile doktorların te- essür ve teessüflerinin bildirilmesine karar verildi. Mecliste Türk doktorla- rını ve hakikati müdafaa eden Sıhhat vekili Refik ve Maarif vekili Reşit Ga Tip Beylerle Ali Saip ve Mazhar Mü- | fit Beylere de cemiyetin teşekkürleri. | nin bildirilmesine karar verildi ve tima nihayet buldu. İ Pangalor tarafından İ ne teşebbüs olunduğu haberi teki HARİCİ H Mütearrız Cenevrede bu tabir tahlil ediliyor CENEVRE, 26 (A.A.) — Silâhları azaltma konferansı umumi komisyonu mütesarrız tabirinin tarifi hakkında dün komisyon verilen projesi tetkik | etmiştir. M. Dovgaleveki, bu projenin umumi bir tatbik sahası bulmasını di- lemiştir. Şili ve Leh murahhasları pro jeyi kabul etmişlerdir. Bununla bera- ber M. Eden bu projede gönterilen ta- rifin üzumundan çok fazla kati ve oto matik mahiyette olduğunu, taarruza takaddüm edecek hal ve şartların bu projede kâfi derecede hesaba katıl. mamış bulunduğunu söylemiştir. M. Eden sözüne devamla projede ilânı sü | rülen miyarların Milletler Cemiyeti Meclisi yahut bir karar vermekle mü- kellef olacak diğer bir beynelmilel heyet için alelâde takdir ve hakem unsurlarından başka bir şey olamaya- cağını ilâve etmiştir. M. Eden basit vakalar ve hallerin | hiç bir tarife lüzum ve ihtiyat göster. | mediğini kaydederek Milletler Cemi- yeti meclisinin hüküm ve kararında ta | mamile serbest kalmasını istemiştir. Mukavele nasıl olmalı CENEVRE, 26 (A.A.) — Silâhları MİLLİYET CUMARTESİ 27 MAYIS 1933 ABERLER Bir nutuk daha | Avrupa ihtilâflarında yeni Alman zihniyeti BERLİN, 26 (A.A.) — Volff Ajan- sından: Başvekil muavini Fon Papen Uburg'da söylediği bir nutukta milli devlet teşkili hakkındaki yeni Alman telâkkisini izah etmiştir. Bu yeni telâkkiye göre millet dev- letin çalışma arkadaşı ve ortağıdır. Münasip ve müşterek bir bağlılık ya- hut ailenin nesep cihetinden devamı osasına dayanarak devletle birarada çalışır.. On dokuzuncu asırda yaşamış milliyetçi ve demokrat telâkki mille- tin şahsiyetinin devlet vasıtasile inki- şafma imkân vermemiştir. İrredantism tehlikesi Avrupanın harici siyasetine bu zihniyet ve telâkki yolile girmiş- tir. - Mevcut sulh muahedeleri Avrupa- hal almasını tacilden yahat istikrar nın balkanlardaki vaziyete benzer bir merkezlerini arttırmaktan başka bir netice vermemiştir. Ekalliyetlerin Milletler Cemiyeti ve Lahay'daki beynelmilel adalet divanı tarafından himayesi tesirli çare ve tedbirlerden âri bazı değersiz haklar temin etmiş, ekalliyet milletleri ile ek seriyet milletleri arasındaki münase- betlere bir düzen vermemiştir. Ekalli- yetlerin hukuku sözü hakiki manadan azaltma konferansı umumi komisyo- nunda İtalyan murahhası, silâhları a- zaltma hakkında ileride yapılacak mu kavelenin her memleketin menf; ve hususi vaziyeti esasına dayanma; gerek olduğunu söylemi . İngiliz Hariciye nazırı LONDRA, 26 (A.A.) — Hariciye nâzırı Sr John Simon, dün akşam | Croydon tayyare meydanına gelmiş. tir. Selânik intihabı | M. Vila geniş mik- | yasta harekete geçecek ATİNA, 26 (Hususi) — Son meb- ua intihabatının Selânik mmtakasma ait neticelerinin feshedilmesi muhalif fırkalar tarafından hükümet aleyhine çok şiddetli tenkitlere sebep olmuş- tur. Muhalif gazeteler, Venizelos fır- kasmın kazandığı neticelerin bir sis. tem dairesinde iptal edilmekte olduğu | #unu, hükümetin cebir ve şiddet kul. lanarak kendini kuvvetlendirmek i tediğini yazıyorlar." Temimredildiğin. göre hükümet fırkası Selânik efikârmi- İ mumiyesini kendi lehine” gevirmek i çin uğraşmaktadır. Bu mmtakada ye- ni intihabın hükümet rümzetleri tara- fından kazanılmasını dğfnih için Maa- rif Nazırı Turkevasilii'in Selânik Umu ğine tayin edileceği söylen- İlga edilen askeri cemiyetin Jeneral yeniden teşki diliyor. Pangalos siyasetten çekildiği- Selânik meb'usluğuna namzetli ğini koymayacağını söylemiştir. Hususi bir intihap dairesi teşkil ede hakkındaki karar üz! Museviler intihabala iştirak etmiye ceklerdir. M. Venizelos Selânikte 8i- yasi bir nutuk etektir. Muhalif- İ ler Selönikte yapılacak yeni intihapta kazatimak için geniş mikyasta hare” kete geçmiye karar vermişlerdir.. ği Kıtalar, kıt'alar.. ROMA, 26 (A.A.) — Büyük Faşist meclisi M. Mussolininin riyaseti altın- 'da toplanarak parti kâtibinin raporu nü dnlemiştir. Bu rapora nazaran mü | cadele kıtalarma, gençler kıtaların, Darülfünun kıtalarına kaydolanların yekünu 2.457920 kişiye baliğ olmur. tur ki, geçen mayısa nazaran 575.162 farladır.. sekle İsviçrede maaşlar için ârâya müracaat BERNE, 26 (A.A.) — Milli Meclit ve hükümet bütçede teyazün temini i çin memurların aldıkları maaşların | yüzde beş ilâ sekiz nisbetinde azaltıl masma karar verdiğinden memurlar- | dan mürekkep teskilâttan birkaçı ile | sosyalistler ve komünistler bu kararı | havi kanun aleyhinde halkın arasına müracaat edilmesi için bir teşebbüste bulunmuşlardır. İsviçre kanunu halk arasa müracaat için 30000 müntahi- le bir müracaatnameyi imza €t | Bu mesele hakkında halkın âl na 28 Mayısta müracaat edilecektir. Bu danışmaya takriben bir milyon 125 İ bin müntahibin iştirak edeceği zan v9 İ tahmin edilmektedir. Tenis Turnuvamızın Final Programı 28-5 Şirinyan “w. Sust “Hikem : | Mir, Collins, Fahire H. v Miss Gorodetzky | Hâkem M. Kibar B. | - 933 Şodi Şirinyan . Suat - Sedat Hikem Servet B 4 İ muyan bugünkü mahrum boş ve idealist bir cümle ha- Tini almıştır. Millet ve devlet hakkın- daki yeni telâkkiyi yapmağa Almı yayı asıl sevkeden şey tesadüf de; dir. Birçok devletlere ayrılmış olan Alman milleti Balkanlara dönmüş Av İ rupa meselesine bir hal çaresi bulma- ğı durup dinlenmeden tetkike mecbur dur. Avrupanın gümrüklere taallük e- den ve halile muhafazası mümkün ol iyeti Avrupayı kuv vetlendirmek için sarfedilen her türlü emeklerde milli birliğin, içtimai muh- tariyetin ve yeni federalizmin temina- ta bağlanmasını nazara almak gerek tir. Başvekil M. Hitler, Rayiştag mec- isinde söylediği son mutukta ihtilâlci Almanyanın Cermanlaştırma Fikrini aksettirdiği ve milletlere riayet ettiği ni beyan etmekle harici siyaset işlerin de de Avrupalı bir inkılâpçı olduğu- nu göstermiştir. Harp sonu Almanyasının elde etti- ği inkılâp neticelerinden en değerlisi olan bu yeni devlet telâkkisi Avrupa hükümetlerini mesai iştiraki hedefine götürecek yolu gösterecek ve Avrupa nın yer yüzündeki vaziyetini teblike- ye düşürecek gibi bir hal alan anlaşa- ğı yenmeğe . yardan edecek- tir. Milletleri biribirinden ayıran milli yetçilik yerne Avrupa miletlerini bir milletler birliği te- gelir. araya getirecek bir minatımın ikamesi Lohdrada tren kazası LONDRA, 26 (A.A.) — Wimbled- #n civarında olan demiryolu kazasın- da ölen beş kişiden başka birçok kim seler de yaralı düşmüştür. Ölenlerden kadın, biri çocuktur. LONDRA, 26 (A.A.) — Londranın conubu garkisinde Vimbledon civarın- da-buhar kuvvetile işliyen bir tren yol | dan çıkmıştır. Bu kaza neticesinde beş kişi ölmüş, 4 kişi ağır surette yaralan. miştir. Boğa güreştirmek istemişler MADRIT, 25 CA.A.) — Caceres vi- | üyesinde Grandila köyünde. ahali ü- kömetin memmuiyet kararına rağmen Boğa güreşleri yapmak istediklerinden polis müdahale etmiştir. Ahali tarafın- dan açılan ateş ile polis kaale söz yaralanması üzerine kakele ölmüş ve 3 kiçi tele, 4 kişi mec- ruh olmuştur. GE Bir şehri su bastı BUENOS, 26 (A.A.) — Rio Lujan nehri taşarak Buenos - Aires vilâyetin- İ Zeki Luğam sehrimi su altında bırakmış. tar. 1200 kiri censizdir. Bazı nokta larda suyun yüksekliği 4 metreyi tece İ süz etmektedir. Fransada irat vergisi VAŞİNGTON, 26 (A.A.) — Meb'u ii ie : si hakkındaki kanunun yeniden tetkiki- ne karar vermistir. Bu kararın sebebi Paristen Londraya bir saatte LE BOURGET, 26 (A.A.) — Air Unjion kumpanyasının 3 metörlü bir tayyaresi icinde 6 yolcu olduğu halde | Londradan Parise 1 smat 16 dakikada gelmiştir Mesafe 370 kilometre olduğuna naza van vasati sürat saatte 299 kilometredir. Peru ve Kolombiya barıştı! CENEVRE, 26 CA.A.) — Kolombiya ve Peru hükümetleri arasında cıkan ihti lâfa nihayet veren mükavele Peru ve Kolombya müesseseleri his Milletler Ce miyeti Meclisi Reisi tarafından imzalan ükümetleri Mil- letler Cemiyeti meclisinin 18 Martta tas vip ettiği tavsiyeleri kabul etmişlerdir. Tevfik Rüştü B. hareket etti , Cenevre konferansında Boğazlar hakkındaki teklifimizi izal miş olan heyeti murahhasamız reisi ve Hariciye Vekili Tevfik Ri Bey Ankaraya avdet etmek üzere Cenevreden hareket etmiştir. 1 fik Rüştü Bey Viyana tarikile şehrimize gelecek “ve hemen Ankar dönecektir. Ereğlide demir yolu şenlikleri ZONGULDAK 26 (A.A.) — Üç günden beri devam eden der yolu bayramı şenliklerine iştirak için halkın daveti üzerine vali Cümhuriyet Halk fırkası vilâyet reisi Beyler bügün Ereğliye gitmiş dir. Son zelzeleden zayiat yok ESKİŞEHİR, 26 (A.A.) — Gece saat 24 te burada cenuptan şir le şiddetli bir zelzele oldu. Zelzele üç defa tekrar etti, Bazı evlerin caları yıkıldı, bazı binalar çatladı. Nüfusça zayiat yoktur. Saat 19,10 da gene zelzele oldu. Hafif geçti. KUTAHYA, 26 (Milliyet) — Gece yarısı saat 24 te oldukça ; detli zelzele oldu. Hasarat yoktar. Romanyada Türkmezarlarınıziyar BÜKREŞ, 26. A. A. — Türkiy e elçisi Hamdullah Suphi Bey Romanya hükümetini temsil eden bir ceneral bugün türk şehitl için türk mezarlığında yapılan mer asime iştirak etmişlerdir. Bu me simde iki askeri kıt'a ve büyük bir kalabalık bulunmuş bir çok nutı Rİ öğlen el Hilâliahmer haftası Bu hafta binlerce aza kay- dedileceği umuluyor Hilâliahmer haftası münasebetile dün şehrin her semtinde cemiyetin ka za ve nahiye heyetleri büyük bir faa- liyet göstermişlerdir. Bu hafta zarfın- da cemiyete yeniden binlerce aza kay | dedileceği ümit edilmektedir. Dün ak | şam şehrin muhtelif semtlerinde cemi yet menfaatine müsamereler verilmiş. | tir — — Amerikada türkçe ezan Los Ancelesten bildiriliyor: — Ame rikada yerleşmiş olan vatandaşlarımız | milli cereyanlardan uzak kalmamak hiren türkçe ezanın nota- sını getirtmişler ve camilerinin mücz- zinine belleterek bu cuma günü okut- muşlar ve son derece. memnun kal mmaşlardır. Bu münasebetle Detroit'nin muazzam camii hıncahınç dolmuştur Şimali Amerikada tamam 23,484 | Türk vardır. Bu vatandaşlarımız w- | mumiyetle otel ve lokanta işletmekte Gcaretle meşgul olmakta, bir kısmı da geronlek ve amelelik yapmaktadır. | lar, maksad (Başı 1 inci sahifede) memlekette yeni sanayiin işletilmesi i- çin lâzım olan kredinin tevziile mü. kellefti. Her iki müessese de, mevcut Sanayi ve Maadin Bankasının yerini Ru iktısadiyatıım tesirini gösterir ir suretle tutmak üzere kurulmuştu. Celâl Beyin vekâlete gelmesi, yuka rıdaki tedabirin tatbikma geçilmeme- si keyfiyet ile çok alâkadardır. Ayni zamanda Rusyaya gitmiş olan Türle devlet adamları, orada görmek fırsa- tını buldukları şeyler hakkında, beyan etmiş oldukları kadar müsait müsahe- datta olmalıdırlar. Neti- ce şudur ki diğer iki kanunu hülüm- süz bırakan, ve yeni bir Summer Ban- kasmın — kurulmasını kararlaştıran (bu isim Mezopotamya da 6,000 sene evvel yaşayan ve Türklerin kendileri- ne mensup olduklarını zannettikleri Summerlilerin adından alınmıştır) bir kanun kaleme alınmış ve Büyük Mil- bankanın sermayesi 20 milyon lira o- lup bu sermaye iki misline iblâğ olu- nabilecek ve bu suretle banka Türki- yenin en kuvvetli müessesesi haline gelebilecektir. Bu banka devletin ma- lr olan bütün sanayii idare, sanayic ait proje ve etütleri ihzar, bilvasıta ve ya bilâ vasıta yeni sanayi branşları ih 'das edecektir. Ayni zamanda dahilde ve ecnebi memteketlerde Türk mühen disleri, mütehassısları, işçi başıları ve işti Bilhassa hangi tesirini dir. Doğmalar parlak görünmek fi yetine malik olsalar bile, bu memle- ketin iktısadi siyasetinden bugün me- sul olanlar, bunlara geçen senelerde- kinden daha çok az merbutturlar, Şim di ehemimiyet, ithalâtım kırılmasına değil, ticari mübadelenin arttırılması İ na, atfolunmaktadır. |. » Romen askerleri ve talebesi türk mezarlığına çele İngiliz Elçiliği Çin orta elçisi Ankara tayin edildi Verilen habere göre İngilteri Brüksel sefirliğine tayin edilmiş < Ankara sefiri Sir George Clerk'ın rine büyük elçi rütbesile İngiltere Çini orta elçisi Sir Lamson, tayin © miştir. Sir George Clerk Romany gitmişti, yarın İstanbula avdeti b lenmektedir. balk EE Avrupa gazetelerinde uydurma bir haber Avrupa gazetelerinden bazıları meyanda Pariste çıkan (Lu) meci ası Prusya Dahi leri icap edeceğini söylediğini ve k tâ doktorların kendi aralarında w leri havi tamim ve liste suretini İstanbul tatbiki imkân; olmadığı bedahater İaşılan bu haberi o gazetelerden i bas etmişlerdi. Şehrimiz Alman konsolosu bu h rin üklliyen asılsız olduğunu söylü: Anlaşılan bu havadis te, bir zam. için uydurulan di * olacak. Bir de ecnebi gözü ile İktısat işlerimizde tuttuğumuz istika met en salim yoldur Kontenjan sistemi prensip itib. bir muvaffakıyetsizlik olmuştur. kat diğer taraftan itbalâtçıları, etmiş oldukları mal: - ki hariçte metlerinden çok kaybettiklerinde! tamayacaklardı » makul fiyatlarla, ile ellerinden çıkarmağa mu tmekle, himaye etmiş ol yi iki » den beri satılmıyan ve tüccar ve b kacılar elinde ağır bir yük olarak mış olan Türk ihracat cmtiası stol rını, prim sayesinde ihraç etmeğe sat buldular, görecek, müsteblik ecnebi mallar daha az para verecek, bu mevat lekete daha büyük mikyasta gi hasılatı temin tehlikesi kiyeye ihraç ettiği malm birkaç m ni ithal ediyordu. Vaziyeti iktr Yunanstanı, bu vaziyeti yarar tedabir almağa sevketti. ye Yunanistanın kendisine olan i/ catınm arttırılması fikrine tam iştirak etmektedir. Yalnız Yur nın Türkiyeye ihraç edebileceği azdır. Türk matbuatı lan, Türk mallarmın bir kısmın. nan vapurlarile Yunanist «i teklifi Yunanistanda mi rette karşılanmıştır. Diğer bir çat küçük sanatlar kanununun tatbil Türkiyeyi terk ve Yunan işçi piy# na yeni bir yük teşkil etmeğe m olacak Yunan tebaası için bir vi ihdasıdır.