27 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

27 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Adana her gün bir parça daha güzelleşiyor Turfandacılığı pek ilerleten Adana her 4 ii m 13 Yazan: Ânitaloos ardı. Kutunun içinde güya kart ara, dm. Bittabi kart yoktü. Bunun ie. ki musallat oldum. » — Bunları mutlaka sen gönderdin. , ben göndermedim, dedi. — Hayır, dedim, © yalan söyleme, bu çiçekleri sen gönderdin. -“ Çünkü bütün Londrada bir kıza böyle bir dü. üne orkide gönderecek kadar lütuf. âlicenap, büyük kalpli yalnız bir o da sensin! dedim. — Ben göndermedim! diye ısrar citi, — Hayır, dedim, muhakkak biliyotum. ki sen gönderdin. Tanrının günü bir genç kıza bir di orkide gönderen içinde harikulâde insan, bütün Londra gün üç dört vagon sebze çıkarıyor ERKEK KISMI SARIŞINA BAYILIR — yatnın yüzü gülecektir. Adanada kültür ve faaliyeti Adana iyi tahsil görmüş gençlerinin. çokluğu ile Türkiyenin ilerde olan mer- ei z emeli lunduğum bir kaç genci bilhassa Dil ve Tarih inkılsbiyle çok yakmdan alâkadar buldum. Filhakika bu alâka bugün için mün- ferit vaziyettedir. Ancak Adana Halke- vinin başında bulunanlar şe kilde bir canlılık ve bir bereket hs gösterebilirlerse, şüphesiz ki bu değer ve liyakat taşıyan münferit çalışmaları ön kendi çatısı altında büyük ülke na- mına pekâlâ istismar edebilecektir. Adanada belli başlı iki tane günlük gazete vardır. Şekil ve mündereent iti- bariyle “Türk sözü” olğundur. Yeni Adana” gazetesi de muntazam neşredi- lir. Günlük fakat şimdilik rastgele çıkan “Halk” adında üçüncü bir siyasi gazete daha vardır. Bundanlar başka Ticaret odasiyle Borsanın müştereken on günde bir çi- kardığı Ticaret gazetesi ile Erkek lisesi tarafından on beş günde bir çıkarılan Lise mecmunsı da kendi yollarında bir çok değerli malümat neşreden hart un- bir de muhtelit orta ticaret mektebi var dır, Bu mekteplerin idare ve tedris kad- roları içinde Avrupada rmhlelif şubeler Kamran Şerif Tercüme: ancak sen olabilirsin! Bu sözleri söyledikten sonra birden bi- re boynuna sarıldım. Sonra bu hareke- timden dol» kendisinden af diliyerek: — Kusuruma bakma. dedim. Bana her gün bir düzüne orkide gönderdiğini düşününce o kadar heyecana kapıldım ki kendimi zaptedemedim. . Bunun üzerine Dorothy ile Gerald ©- daya girdiler. Meseleyi kendilerine an attan, — Bakın, dedim, Piggi 'ne harikulâde bir centilmenmiş te muş... Bu sözlerim üzerine Piggi kıpkırmızı oldu, sevincinden ağzı kulaklarına var. dı ve artık: “Ben gö mn, iye israr etmedi , Bunun üzerine kendisine Sıvas kongresi günü SİVAS, (Milliyet) — Cümhuriyet Hak Fırkasının bu yıl vilâyet kongresin de (Sivan kongresinin) dönüm günü 0- lan Eylülün dördünde o günün yüksek ünü değiminde şenlikler yapılarak du: den kurumuna ilk adımın atıl- h | kutlulan- Kongrenin mi meelisi dahi ortak olmuş ve bu güne verilecek adin günün yüce ismi büyük başbuğdan sorulması gerekli görülmüş- tür. Büyük başbuğ Sivas kongresi günü- ne yine (Sivas konsresi) adı yakışaca- ğmı çok doğru olarsk buyurmuşlardır. Bu mutlu günün adında yurttaşlarımız gönül birliğile sevinçlerini lerdir. Raşit Rıza heyeti Tekirdağında gösterecek. Sıvas Lisesi SİVAS, (Milliyet) — Maarif Vekâ- | Sin i mak f : k # Munmaştur. Samsun gümrük istasyonu SAMSUN, (Milliyet) — Samsun şi- mendiferi Gümrük istasyonu daha tazam bir hale konmaktadır. Her tarafa altında bulunan bu vasıtalar fevkalâde temiz ve fevkalâde ucuzdurlar. kendimi kaybedip boynu- na sarılır, seni şap! diye | öpersem hiç saşma... Bunun üzerine Piggi o kendisine çok in dediğimden dolayı, çok çok memnun oldu. Bunun üzerine durup du- vup kızardı, pişmiş kelle gibi sarılmaya başladı. Pişmiş k z ın üzerine hepimizi yeme- ğe davet etti, Gerald'le beraber sakşam Yemeği icin elbise değiştirmiye gittiler - Onlar gittikten sanra Dorothy ile bir te- miz kavga ettik. Gene mahut Gerald da- Vaser. — Bu kahve daneörü herifin daha ne samana kadar peşinden koşacaksın? de» dim. O da: — Sen onu alfetmişsini — dedi. Ge Fald tam manasile bir eentilmendir. . Ge çen gün bana bir pusula — göndermi baktım kâğıdın üzerinde arma gil höroz ibiği vardı! Ben de kızdım: — Öyleyse otur horozun ibiğini ye... dedim. Bunun üzerine elbise değiştirdik /Germencikte tahsil! RE. Mükerrem Hanım ve Başmuallim Sadi Bey GERMENCİK, CMilliyet) — mencik ilik mektep talebeleri dün senelik müsamerelerini büyük bir mu- vaffakiyetle mektebin idman salonunda verdiler. Aydın Halkevi caz takımını müstmereye göndermişti. Müsamere ye binden fazla halk geldi. Küçükler çok muvaffak oldular, nu- aralarını eksiksiz ve aksaksız yaptılar. bilhassa Maarif salonu, melek ve şeytan raksları, zeybek oyunları çok güzel ol- du. Müsamerenin ortalarında mektepte inş olunan fakir çocuklar menfastine Gazi Haaretlerinin büstleri artırmaya konuldu. Artırmada büst Belediye Reisi Tahir Beyde kaldı. Tahir Bey büstü yi- ne mektebe hediye etti, Sadi ve arkadaşları H. ve Fe rit Beyleri takdirle kaydetmeği bir borç sayarım, Samsunda bir ihtilâf SAMSUN, (Milliyet) — in Emlâk Bankası için olan tediyat Samsun Etıbba odası reisliği SAMSUN, (Milliyet) — Memleket hastahanesi rontken o mütehassısı Dok- tor Fahrettin Bey İzmire tahvili memu- riyet etmiştir. Bu münasebetle inhilâl eden Samsun Etbba cemiyeti reisliğine memleket hastahanesi Başhekimi Doktor Alâettin Bey seçilmiştir. Bekçiyi öldüren bulunamadı IZMIR, 25 (Milliyet) — Alaşe- hirde maden suyu yanında bekçi Ali Kâmil isminde biri tabanca ve Mersinde köy yolları | MERSİN, (Milliyet) — Vilâyetimiz- | de köy yollarının yapılmasına faaliyetle devam edilmektedir. Vilâyet merkez nahiyesinde son iki ay yapılmıştır. Her köy diğer köylere ve şoseye ayrı ayrı yollar açmaktadır. Vilâ yet dahilinde her tarafa medeni vesai- tin gidip gemesi temin edilmiştir. Mermiile oynarken parçalandılar AYDIN, (Milliyet) — Köşk nahiye- sinin Bey köyünde pehlivan Mkhmet ve kardeşi bir top mermisi bulmuşlar. Bu- nun barutunu almak için kurcalarlarken mermi patlamış, Mehmet ölmüş, karde. şi ve seyre gelen beş yaşlarında bir ço- £uk ağır surette yaralanmışlardır. Milli mücadele senelerinde bu mınta- kada milli kuvvetler uzun müddet düş- manla çarpışmışlardı. Merminin o za- mandan kaldığı anlaşılmıştır. Dört köylüyü soydular AKHİSAR, (Milliyet) — Birkaç gün evvel Emet kazasından Akhisara tütün bir takım €şhasın taarruzuna uğramaşlar ve soyul. muşlardır. Vakadan birkaç gün zarfın da faillerin Yenice köy bekçisi Ali, Yoz- gatlı Kadir, kiremit ocağı amelesinden İsmail, Salim Sami Ömer ve Kadirin metresi Çatalcalı Şükriye oldukları an- aşılmış, hepsi yakalanmıştır. Akşehirde müsamere AKŞEHİR (Milliyet) — 26-5-933 te- rihli cuma günü şehrimiz Orta mektebi talebeleri tarafmdan talebe velilerine orta mektep salonunda bir müsamere verilecektir. Müsnmerede Canavar piye- si temsil edilecektir. Konya valisi Akşehirde AKŞEHİR, (Milliyet) — Konyamı- zın yeni yali Cemal Bey Efendi otemo- bilhassa birçok imar faaliyetleri der. iş edilmiştir. Samsunun bilhassa Karacasu kaymakamlığı KARACASU, (Milliyet) — Aylardan eni Bazal bilme DELME cati Beyin kaymakam tayin edilmesi ka- zamız halkını çok sevindirmiştir. Kaplan avına çıkılacak İzmirden bildiriliyor: Milâa sporcu- ları, son zamanlarda çok tehlikeli bir av sporü yapmıya karar vermişlerdir. Spor klübünün avcılar şubesi üç ay içinde müteaddit köylerde 119 do- muz, 35 çakal ve tilki, 2 kurt, 3 sıri- lan öldürmiye muvaffak olmuşlardı. Bu muvaffakıyetten cesaretleri artan avcılar birkaç güne kadar Beşparmak Aksivri ve Türbe dağlarına kaplan a- vma gideceklerdir. Bu tehlikeli scya- hat için lâzım gelen tertibat alımmış- tar. iki imi birden satm aldırmak suretile işe başlarsanız © erkeğin gayet iyi lar peyda #deceğinden emin biri niz! 21 Nisan İşler yolunda: Dün Piggie ile Bond Street denilen bir sokağa ğe gittik. Derken onu bir dükkâna soletum. — Resmimi koymak çerçeve almak istiyorum! Sonra izah ettim: — Bir genç kız senin gibi çok güzel bir ekekle tanışırsa ister ki fotoğrafı tu- valet masasının üzerinde dursun da onu doya doya görebilsin! Bu sözlerim Pizgie'ye çok tesir etti. mücevherci in bir gümüş dedim, Bu sabah küçük otel sarsonu olan ar. | kalacak. Çerçevenin sltım: da oldu! alışveriş elme- SAMSUN, (Milliyet) — Posta, Tel- graf ve Telefon baş müdürünün Trab- zondan Samsuna nakli söylenmekte dir. Trabzon başmüdürü İhsan Rüştü Bey Samsuna gelmiş ve tetkikatta bu- Tunmuştur. Samsun at koşuları bayar yn re hafta in & > nacaktır. Koşu ek âlâlen ile karşılan maktadır. Havzada Gazi günü HAVZA, — Gazi Hazretlerinin Hav zaya ilk teşrifleri olan 25 Mayıs 1335 tarihinin on yıldönümü bura- İ İzmirde Kamyon kazası IZMIR, 26 — Kemal Paşa yolu ü- giysene, . Seni üniforma ile görmeyi ne çok istiyorum bilsen.. — Beraber Müsla Week'e çaya gideriz. . olmaz m? Bu sözlerime son derece memnun ol- Bunun üzerine dedim ki: — Sen o parlak üniformalarını giyin- ce ben senin yanında artık büsbütün ufa- lip kaybolacağım.. . Bunun üzerine bir mücevherci dülekâ- Gümüş çerçevelere baktık. Onun üzerine| nına girdik, bileziklere bakmıya başla dedim ki. dik. Fakat tam bu serada in çok — Yok,. Ben düşündüm, £ gümüş | ivi tanıdığı, ayni zamanda sayfiyede otu- çerçeve senin resminin yannda bayağı sile iyi dost olan bir kadın dük- höâma sirdi. Piggie senelerdenberi ayak İ basmadığı bir mücevherci dükkünmda Bunu kadaşımız Harry beni süat onda uyandı. | unutmuştum. Şimdi burada gördüm de e rm em Gökçen Efe abidesi TİRE — Tire dağlarmda düşman kuvvetlerine karşı uzun seneler mü- dafaada bulunan ve şehit düşen kah- raman Gökçen Efenin âbidesi, köylü- | leri tarafından yaptırılacaktır. Abide nin resim ve plânları iki güne kadar vilâyet fen heyetince tamamlanacak» bir. Hükümet caddesinden kızı kaçıracaktı MANİSA — Evvelki gün burada bi? vak'a olmuştur. Hülümet caddesinde genç bir kızı, bir adam kaçırmıştır. kızı kaçıran adam, jandarma ta dan tutulmuş. götürülürken koz & fı, bazı kimseler zorla jandarı elinden aldıkları bu büyük bir taşla başma vurarak ağır surette ralamışlardır. Yaralı memleket ba nesine kaldırılmıştır. Vak'a failleri tutulmuştur. Mersinde sebzeciler MERSİN, — Mersinde seberciliğe fazla ehemmiyet verilmektedir. Son za- manlarda buradan İstanbula epeyce seb önderiliyor. Ziraat müdürlüğü seb- secili; şik için çalışmaktadır. Zirant | müdürlüğü, erken yetişen ve bol mak- sul veren sebze tohumlarının tedariki i- le halka dağıtılması icin tetkikat yap maktadır. Yıldırım Balıkesirden bildiriliyor: Son günler zarfında şehrimize cok miktarda yağ- mar yağmaştır. Bir aralık dolu da düş” müştür. Yağmurun şiddetli yağışı sırasında | Börekçi lesinde Dumlupinar | bulunduğu sokağa yıldırım düşmüştür, Bu sokakta bulunan evler halkı ve bilhasıa Dumlupmar mektebi maallim ve talebeleri korku icinde kal mışlardır. Yıldırım zarar vermemiştir. Yalnız mektebin telefon teli kopmuş, bayrak direği ikiye bükülmüş, bir cam karılmış- bır, Sokakta bulunan teller yere düşmüş, bir evin kafesleri simsiyah olmuştur. Naim Vapur İdarehanesi Muhterem ahalii kitamın rağbet ve teveccühlerini kazanmış olan seri ve lüks ADNAN vapurumun tamiri hitemi bularak İZMİR Seferlerine başlamak üzere 1 Hazi- ran 933 tarihinden itibaren her haf- ta perşembe günleri saat 18 de Gale- ta rıltımından o hareketle doğru İzmire gideceği mlhterem müş terilerimize ilân olunur. Tel, 41401. 3690) çe 3119) BARTIN İNEBOLU POSTASI İ CIHAT pazar! görü hareketle (Ereğli, Zongullak Bartin, Amasra, Kurucaşile, Cide İ- nebolu, Evrenye, İlişi ve Abana iskele- lerine azimet ve t edecektir. Tafsilât için Sirkeci Paket postaha- nesi karşısında merkez acentasma mü- racaat. Telefon: 22967. (3807) SEYRİSEFAİN ——— Marker acenta; Galata Köprübaşı B. 4362. Şube A. Sirkeci Mühürdar sade H. 23740 İZMİR - PİRE - İSKENDE- RİYE POSTASI EGE 30 MAYIS SALI 11 DE Galata rıhtımından kalkar. işlet bana bu kadar çok hikâye anlatmass;” Yok, anlattığı hikâyeler yeni olsa bu dar canım yanmıyacak, Fakat bir erki