22 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

22 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Ankara; 30/Nisan/1927 İki gün evvel Mecliste Hamdi Namık Beyin bir takriri müzake- re edildi. Takrir şu: “İstanbuldan gelen ve ahvali ma- itibarile Heyeti Ve- iklâl mahkemesince ida- edilen eşhasın bu tarzda iadeleri mah zuru muciptir. Onun için bunların mü nasip bir mahalde tesis edilecek bir garnizonda muhafazalarile hükümet çe iaşeleri hususunun Heyeti Vekile- ye tebliğini teklif ederim.” ini izah eden İzmit meb'- usu diyor ki: buna zaruret var- dır. Çünkü İngilizlere casusluk et- mekle maznan bir şahıs Anadolu- mun muhtelif mahallerini gezdik- ten sonra nihayet buldurulmuş, ih- bar edilmiş, Ankara istiklâl mah- kemesine sevkolunmuş.. Bu ada- mın muhakemesinde bulundum. Kâfi delâil bulunamadığı için İs- tanbula iade edildi. Halbuki beş altı ay Anadolunun muhtelif ma- hallerini gezdikten sonra her türlü esrarraskeriyeyi öğrenen bu gibi © adamların İstanbula iadeleri doğ- ru olmaz. Unutmıyalım ki; Balkan harbinde halâskârlarm, Umumi harpte nigahbancıların, Edirnenin sukutunda İstanbuldan gelen bir kısım eşbasın yaptığı ihanet ve ci- nayetler ladır...,, “Garnizon,,un ne demek oldu- ğunu soran bir meb'usa, bunun mânâsı “nezarethane,, olduğu söy- lendikten sonra, Dahiliye Vekili Ata Beyin bu mesele hakkındaki mütaleaları dinlendi: — Hükümet, bu teklife taraftar © değildir. Esasen hudutlarda İstan- © buldan gelenler hakkında esasir © tahkikat yapılıyor. Şüpheliler ia- © de ediliyor. © © Meb'usların çoğu, böyle bir gar- © nizen teşkilini kanuni mevzuatı- © muza uydurmanın müşkilâtımdan bahsettiler.. rü Bey söz aldı: — Efendim, bazı adamlar var ki, İpekişin satış mağaza arı ve Kenarlarında DERİZ markası yazılı olmıyan kumaşlar İPEKİŞ'in değildir. reten veya hükmen Dersadete inde İğ Karahisar meb'usu İsmail Şük- | mağaza ve acem mevsime göre siyaset değiştirirler. | Bir zamanlar Alman parasile ga- | öte neşreden, bir zamanlar Yaba! di parasile Siyonistliği müdafaa e- den eşhas, şimdi de Kuvayımilliye- nin, Anadolunun kucağma gelip | Hamdi Namık Bey (İzmit) atılıyor. Bizim buradaki gazetele- rimiz de alkışlıyorlar.. Takrir sahibinin izahatına göre meseleyi yalnız hukuk cephesin- den mütalea etmek kâfi değildir. Fevkalâde şerait içinde yaşıyoruz. Her insan için, hükmen - mücrim- dir, demek güçtür. Faraza, Prens Sabahaddine hizmet etmiş, bom- bacı Lütfü ile beraber | çalışmış, memleketin aleyhinde her inkılâ- ba karışmış bir adam buraya ge | lirse, böyle bir adamın yalnız İs. tanbula iadesile mi iktifa edece- acente L ağaza'ar lir | > MERSİN ANKARA 7 PAZARI | Kasap oğlu Kadri Necati Bey' caddesi | yeziet m2 me | e Mo.:14 kı Bevler BURSA (| BALIKESİR | , IRABZON Gazi Paya caddesi BEYOĞLU İDİYAR'BEKİR EZ İstiklâl ezddesinde Muharrem zade Bayiler 5 ESK Bey AYVALIK KIŞE Alemdi de Ha- İSTANBUL | ES! in a Sultan hamamında Basri eri Bey Je KONİ i0R-. | SONER, | © Kams ©i Odun pazarı Mehmet mahtumlan Muş. | Medet zade Hacı No. 29.31 tafa ve Ziya Beyler Bey Yalnız KOCATA MENBA SUYU ve GAZOZLA İÇİNİZ | sek ise idare ve inkılâp zihniyeti ay i ber gün çoğalmakta 'ir. Yukarıdaki harita şimdiki halle lesin bu unduğu yerleri göstermektedir. Arap zade Sadettin Tayyare tiras altında | ve mahtum'urı Beyler İSTANBULDAN GELENLER es Meclisin meraklı bir haleti ruhiyesi - Yeni mecelle cemiyeti| iz? Mazisine ait bir kabahat.. İh. timal ki o zamanki divanıharı İ de de beraet etmiş.. Buraya girme- si elbette bir maksat tahtındadır... Müzakere neticesinde Hamdi Namık Beyin teklifi reddedildi. ... Bu takrir etrafındaki müzakere, Meclisin meraklı bir haletiruhiye- sini ortaya koydu. Meclis azası, İş- tanbuldan gelen her adama, İstan- buldan çıkan her habere daima yan bakıyor. Her tarafta olduğu gibi, İstanbulda da bir çok fena a- | damlar olduğu muhakkaktır. Fa- kat muhakkak olan bir şey daha | var ki, oda Anadoluda başlıyan milli mücadele kadrosuna, hâlâ girmemiş, şu veya bu sebeple mü- cadeleye iştirâkte geri kalmış olan faydalı, münevver, müspet unsur. ları da mutlaka arayıp bulmağa, onları kendi içimize çekmeğe mec- buruz. Yeni bir hükümet kurduk. Fakat idare çarkını çevirecek ele- manlarımız azdır, Eğer yeni hükü. met makinesi Babrâli sisteminde yürüyecekse, emeklerimize yazık olur. Cephedeki faaliyetleri tan- zim ederken, cephe gerisindeki i- dare makinesini de iyi yürütecek vasıtaları bulmak lâzımdır. Bu ma- kineyi yanlış temeller üzerinde ku. rarsak sonradan tashihi pek güç o- lur.Maatteessüf Meclis azasının va tanperverane hisleri ne kadar yülç ni derecede ileri değildir. Teamül; an'ane, medrese, şeriat mülâhaza- ları her hareketin, her teşebbüsün önüne çıkıyor. | Daha bir kaç gün oldu: Bütün :| kanunlarımızı göre tedvini yonun yapılması seklit edilmişti. Bunun açık mânâsı yeni bir “Me, celle cemiyeti,, teşkil (o etmektir. Zaman, şerait, ihtiyaç eski mecel. le esaslarını değiştirmeyi ii icap et örirken, şimdiye kadar cari olan ahkâmı, — asrısaadete irca etmek gayretile — daha geriye irimek, Hacı Müftü zade Te- mel Nücumi Bey Ş RINI 14773) Sanat mektebi sergisi Bu muvaffak mektebe karşı alâka ve himaye göstermek lâzımdır.. Sergide modern ANKARA, 20 Haziran (Milli: | yet) — Ankara San'at mektebi, talebesi tarafından vücuda getiri- leri bazı mamulâtı küçük bir sergi halinde mektep salonlarında teşhir ediyor... Bu mamölât arasında marangozluk, tesvi; döşe- inkılâpcı bir cemiyete yaraşmaz. İhtlâl yapıyoruz; fakat ihtilâlle rin kanunları ve icaplarını gözet mimiyoruz. o Mustafa (o Kemal Paşanın bütün bu hale ruhiyeleri, cereyanları not ettiği ne, zaruret gördüğü zaman © ise müdahale edeceğine kimsenin şüp- hesi yok.. Fakat onun da prensip- leri, milli mücadeleyi tutum tarzı malüm: Türkiyede ayrılık gayrı- İ lik yoktur. Tek bir vatan vardır. Nasyonalist bir Türkiye vardır. Mi sakımilli hududu vardır. Her şey- den evvel cepheler ve cephelerde muvaffak olmak vardır. Bu gaye- | lere götüren yol üzerinde Musta- fa Ke yor.. Kesip deviriyor. Teferrwata gelince: Onlarda, kendisinden, karakterinden asla beklenmiyecek kadar geniş ve müsamahakâr dav. | ranıyor! MİLLİCİ 4m Pazarı Samsun: Bankalar caddesi >» Cümhuriyet Halk Fırkası 4 ZONGULDAK VİLÂYETİ İdare Heyeti Reisliğinden; Zonguldak Vilâyeti merkezinde keğifli mevcut projelerine göre hiç bir maniayı dinlemi. | Yerli Mallar Ankara: muz 933 tarihinde pazarlık suretile ihalei kat'iyyesi icra edile- ceğirden talip olanların müzayede ve münakasa ve ihale kanu- nuna tevfikan depozito veya teminat akçelerile Zonguldak 'Halk Fırkası Reisliğine müracaat etmeleri ilân olunur, bir yatak odası | mecilik gebeli muvaffak eser- | leri var, Sekin heyetiumumiyesi üze- rinde dolaşan müdekkik nazarlar, | hiç şüphesiz serginin bilhassa de- mircilik ve dökümhane kısmında hayranlık duyacaklardır. Bu kısım- da teşhir edilen mamülâtın, büyük bir tevazu, ve hattâ eksikler | ve müşkülât içinde çalışan böyle bir müessesenin vücuda getirdiği hâri- | Jeride her biri göğsümüzü kabarta. kalar olduğunda şüphe bile edilir... Sergide tahta işlere ait kısımlar yeniliklerin takip edildiğini göste- ren nümunelerle süslenmiştir. Bu- rada ekseri eşya, & ince bir zevk mahsulüdür. İçi maun, dışı limon kaplamadan yatak odası ve ceviz kaplama yazı odası takımları, me- raklıları dakikalarca meşgul ede- cek birer san'at eseridir. Görülüyor ki talebe, mütehassıs muallimlerin nezareti altında bu ir fan yuvasmda vakitlerini boş ge- çirmemişler, boş geçirmiyorlar. İ- cak birer Türk ustası olmıya hazı lanırken, nazari bilgilerle teçhiz o- lundukları kadar ameli bilgi ile ha- yata hazırlanıyorlar, . Türk tebaasına tahsis olunan kü- çük sanatler ve işler hakkındaki kanun — çalışmakta olan ecnebi- ; ler hakkında tedricen tatbikine ka- rar verilmiş olmakla beraber — Türk sanatkâr ve işçisine mes'ut bir istikbal hazırlıyan, o müreffeh günler vadeden bir höccettir.. Bu kanunla temin edilen ( himayeye güvenerek, ve böyle bir himayeyi tesise lâyık olduğumuzu ispat için; san'at mekteplerimize azami kuv- vet vermek zamanı gelmiştir. Bu mülâhaza iledir ki, Ankara sanat mektebi üzerine de dikkat nazar- ları celbetmekte fayda görürüz, Bu mektep alâka ve himaye bekliyor. Güzide talim heyeti, seçme talebe- si böyle bir alâkaya lâyıktır. Mec. S. Demizcilik ve dökümhane kısmının muvaffak eserleri Pazarı Pazarı Çocuksnrayı enddesi muhammen yetmiş bin lira bedeli yapılzcak Halkevinin inşası | tem- (4698) 3793 Istanbul İthalât Gümrüğü ma pertavsızr (o pazarlıkla 22 Haziran 933 Müdür Gümrüklerde kullanılma k üzere (omevcut nümüne ve şartnamesi mücibince dört yüz adet kont-fil denilen iplik say lüğü ürlüğünden: rnacaktır . Satmak istiyenlerin tarihine müsadif perşembe günü saat 14 | te İstanbul İthalat Gümrüğündeki' satiğalma O komisyonuna i , müracaatları. (2862) / m» Yerli Mallar Beyojlu: tetiklâl caddesi | bel gevşekligine | Pazarı Istanbul: Bahçekapı Adi iktidar ve karşı en mütssir deva SERVOİN baplarıdır. Deposu, İstanbulda Sirkeci, de Ali Rıza Merkez cczanesidir.. Tuy- raya 150 kuruş posta ile gönderilir. İz- mir'de İrgat pazarındaki, Trabzonfle Yeni Ferah eczanelerinde bulunur. (3991) 2411 | Ekstra dağlıç ve kıvırcık » Kr. kuzu ” Sığır Toptan ve perakende He 77 No.lu rekabet kasap dükkâ- nmda Yakup (4706) 3794 ZAYİ — « COÇ GAULOİS » kotra- sına ait 186 nümerolu tenezzüh veşika- mı zayi ettim. Yenisini — alacağımdan eskisinn hükmü yoktur. Jan Korben. (4812) isen nunasessasamyonaaasanmusman0ssazau onanan Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş. ğe amman mmm semaya