23 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

23 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

RP Muğla ikinci ilkmektepte n şahadetname alanlar Samsunda kanlı bir vak'a n (Milliyet) — Cemal Bey Tütün fabrikası amele başkâ- tibidir. Komşusu olan bir sile, ken- di himayesindedir ra kayi pr kasında çalışmaktadır. aile bir ana, bir kız, bir delikanlıdan iba- rettir. Cemal Bey komsunun evine a- rasıra yabancı ve genç bir delikan- mın gidip geldiğini görüyor ve mahallede böyle nahoş sayılabile- cek bir vaziyete tahammül etmek istemiyor. Cemal Bey mahallesinde çok sc- vilmiş, fabrikada hatırı sayılır ma- muslu ve güçlü kuvvetli bir deli- kanlıdır. Evvelâ kızm kardeşine, annesine nasihat ederek bu ya- bancı adamı evlerine almamaları- nı tenbih ediyor. Ayni zamanda bu yabancı adamla da tanışarak mahallenin şerefini bozmamasını ihtar ediyor. İsterse, yolile, kanun dairesinde evlenebileceğini ve hat- tâ bu hususta icap ederse kendisi- her itibar ile yardım edebilece- ğini ilâve ediyor. Ayni gece ziyaretçi gene komşu kapunun önündedir. Vakit geç, et- raf tenhadır. Cemal Bey delikan- lıya çekilmesini ihtar ediyor ve kendisini büyük bir sopa ile de teh- dit ediyor. Ziyaretçi tabancası ile mukabele ediyor ve kaçıyor. Ce- mal Bey boğazmdan, kafasından aldığı üç kurşunla yerlere seriliyor. İfade veremiyor. Katil yakalanmış- | tur. Çine kadınları ÇİNE, (Milliyet) — Yeni Bele- diye röisimiz Sakip Bey tarafın- dan belediye salonunda bir çay ve- rilmiş ve çaya memleket güzide ve münevverleri ailelerile beraber gelmişlerdir. Bu toplantıda kadın- İarımızın içtimai vezi, ve cümhuriyet devrinin kadınlarımı- za bahşettiği haklar ve onları yük- seltriek hususunda alınan tedbir- lerden bahsolunmuş ve Çine ka- dınlarının peştemalları terkede. rek biran evvel asri ve medeni kı- yafete girmeleri için verilmiştir. Samsun haberleri SAMSUN, (Milliyet) — Sam- sunda Millet mekteplerinde çalış- mış olan 96 muallime Maarif Vekâ eti tarafmdan takdirname veril- miştir, — Samsunda Cühuriyet (o Mer- kez Bankası açılmak üzere tetki- kat yapılmaktadır. Bina aranmak- | tadır. Şube açılacağına kat'i na- zarla bakılmaktadır. — Samsun Seyrisefain acenteli- ğine yeni bir zat getirilmiştir. A- centelik kumpanyalar caddesinde yeni bir binaya nakletmektedir. — İlkmektepler tamamen tatil yapmışlardır. Yeni bir vak'a çıkacaklı SAMSUN, (Milliyet) — Geçen gün habishanede vukuagelen hâ- disede yapılan araştırmada müte addit değil, yalnız bir tabanca bu- | lanmuştur. Diğer silâhlar bir kaç bıçaktan ibarettir. Bu bıçakları di- şardan getirilmiş olmayıp bapis- hane dahilinde mangal ayakların dan ve teneke parçalarından (ve büyük çivilerin taşa sürtmek sure- öle yapılmış bıçaklardır. Geçen vak'a faillerinden mecruh Yaşarım zenciribent olan arkadaş- ları bu hallerine rağmen intikam hissile çete Mehmete bıçakla hü- cum etmişler ise de yeni bir vak'a olmamıştır. Inzıbat çok şiddetli- dir. Aydında bir köprü AYDIN, (Milliyet) — Belediye reisimiz avukat Nafiz Bey Halkevi binası önüne yapılacak yirmi met- re genişliğindeki demir köprü işi- ni başarmak için İzmire gitmiştir. Aydın Demiryolu kumpanyasile yaptığı temas ve müzakere üzeri- ne bu iş te halledilmiştir. Kumpan- ya bu köprüyü bu sene içinde yap- tırmağa söz vermiştir. Köprü hü- kümetten gelen bulvarın hizasına ve demiryolunun üstüne yapılacak- tır, Maarif Vekâletinden: Darülfünun Kimya Şubesi Mezunlarına: Orta Tedrisat mekteplerinde (o Fenbilgisi ve Biyoloji Muallimi olmak istiyen Darülfünun Kimya Şubesi mezunları nın 8 Temmuz 933 de Ankara'da Gazi Terbiye Enstitüsünde açılacak olan Fenbilgisi ve Bi yoloji kursuna devamları lâzım dır . Kurs müddeti bir aydır. Hariçten bu kursa devam et- mek istiyenlerin ibateleri Ve kâletçe temin olunacaktır. Bu kursa devam etmiyen Kimya şubesi mezunlarr ayrıca Fizik veya Tabiiye sertifi alm amışlarsa Orta Tedrisat mek- teplerinde muallimliğe tayin o ır. Tailplerin 6 Temmuz 933 kadarbirer istida ile Vekâlete müracaat et- 3811 meleri beyan olunur. ( 2paa) MLİYET CUMA 2; HAZIRAM 1955 Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden: Bu sene İstanbul *da Fen Fakültesinin “F.K.T.” sınıfına devam etmek üzere leyli Tıp Talebe Yurduna (tam devreli lise ve tahsil itibarile buna muadil © musaddak resmi mekteplerden eniyi veiyi derecede mezun olanlar o alı nacaktır. Talebenin yemesi, yatması ve üstü başı Yurtça te- min olunur. o Veayrıcaşehri muayyen miktarda muaveneti nakdiyede bulunulur. Kayıt ve kabul sureti ve şartları şunlardır 1 — Talipler el © yazılarile muharrer ve muvazzah ad- reslerini havi istidalarını aşağıda beyan edilen evrak ve vesai- ka raptederek nihayet “ 1 Teşrinievvel 933 ” tarihine kadar doğrudan doğruya O Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti ne göndereceklerdir. A : Türkiye dei teb'asmdan bulunduğunu na- tık hüviyet o cüzdanı aslı. B : Tam devreli liseden mezun (olduklarını mübeyyin mektep şahadetnamesi aslı veya imtihanları tamamen bi tirdikleri halde şahadetnamelerinin tasdik muamelesi ge- cikmiş olanlar için Omezun bulundukları mektep Müdür- dükleri (o tarafından ayni zamanda dereceleri dahi gösteril- mek üzere verilmiş fotoğrafları tasdikli resmi vesaik. C : Tahsil etmiş oldukları müesseselerden alınmış hal ve hareketlerinin mazbut ve kusursuz bir derecede bulundu ğunu müş'ir hüsnühal varakası D : Mütehassısları tam - hastane heyetinden istihsal edil miş nümünesine muvafık ve musaddak resimli bir kıt'a sıh- hat raporu “ bu rapor hastane Baştabipliklerinin O mühürile mühürlü ve mazruf olarak talipler tarafmdan diğer evrakile birlikte . gönderilecektir”, Bu hastaneler Ankara, Sıvas, Er zurum, © Diyarbekir, Nümüne hastaneleri, - İstanbul Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinden © ibarettir. Buralarda muayene olunmak için bu hastanelerin mensup oldukları valiliklerin Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüklerine talipler tarafından bizzat müracaat olunacaktır. E : Sureti aşağıda münderiç Noterlikçe musaddak Veli leri tarafımdan ve velisi bulunmıyanların kendileri tarafından verilmiş bir kıt'a taahhüt senedi. F:4,5 Xx 6eb'adında üç adet fotoğraf, 2 — Yaşları yirmi ikiyi g eçkin olanlar ve tahsillerini ve ileride mecburi hizmetlerini ifaya mani bir hastalığı ve arızası bulunanlar kabul edilmezler. 3 — Talipler tarafından o Vekâlete gönderilecek olan mez kür evrâk ve vesaikm alındığı adreslerine derhal bildirilece- ği gibi işbu evraka nazaran kabul edilip edilmedikleri dahi keza adreslerine ( vaktiridetebliğ olunacaktır. Taahhütname Sureti Leyli Tıp Talebe Yurduna kabul edilerek Tıp tahsil &- dip her hangi bir Tıp Fakülte sinden Tabip olarak neş'et ey- lediğinde —“ Eylediğimde ”.9-6-932 tarih ve 2000 numara lı kanun mı e mezkür Yurtta geçirdiği o“ geçirdiğim” zamanım iki sülüsü kadar bir müddetle OSıhhatve İçtimai Muavenet Vekâletinin (tayin eyliyeceği (o mahalde ifasına mecbur olduğu “ olduğum ” hizmeti kabul etmediği “etme diğim ” veya kabul edipte müddeti muayyenesini bitir meden terkeylediği “ eyledi ğim ” takdirde kendisi “ken- dim ” için sarfedilen paranın iki mislini ödemeği ve Tıp tah- silini terkettiği “ ettiğim ” veya sihhi sebepler haricinde Fa- külteden daimi olarak çıkarıldığı “ çıdarıldığım ” ve mez kür Yurtta bir seneden az bir müddet kalarak yurdu terkey İddiği — “ eylediğim ” takdirde keza kendisi “kendim” i- çin sarfolunan parayı ödemeği müteahhit, zarım, mütekeffil olduğumu natık işbu senedim tanzim ve müşarünileyh vekâ- lete tevdi ve ita kılındı. (2895) Devlet Demiryoliarı idaresi ilâniarı | İdaremiz için pazarlıkla satım alınacak olan (10) kalem Muşamba fırçası, Çinko lavha , Şefdü tren bazubendi, ma- nometre (ve bu meyanda Nafia romörkörünün kızağa çe- kilerek temizlenmesi ) Galveniz gaz borusu ve £ saire gibi, muhtelifül cins malzemenin pazarlığı 28-6-933 tarihine mü sadif Çarşanba günü mağaza da icra kılmacağından taliple rin yevmi mezkürda saat 9 dan 11 e kadar isbati vücut ederek tahriren fiat vermeleri, bu bap taki malzemenin müfredat liste si mağaza dahilinde asılmış olup nümüne getirilmesi icap e den malzeme i için pazarlık günü nümunelerinin beraber ge- tirilmesi nümunesiz tekliflerin kabul edilmeyeceği ilân olu nur, (2893) Haydarpaşa ve Gümüşsu yu hastahaneleri ihtiyacı için açık münakasa ile 6000 adet piliç alınacaktır. İhalesi 28 Haziran 933 çarşamba * günü saat İl dedir. İsteklilerin şarlnamesini “görmek üzere her gün ve münakasaya gir- mek için o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3. K, O. SA, AL, komisyonuna gelmeleri. (495) (2609) 3489 Çorlu Askeri SA. AL. KOM. dan : Tekirdağındaki kıt'at ih- tiyacı için 16,000 kilo yerli malı toz şekeri kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İha lesi 15 Temmuz 933 cumar tesi günü saat 11 dedir. İstek lilerin şartnamesini görmek üzere her gün ve münakasaya Çorluda Aske ri SA. AL. komis; mü racaatları. (3106) (2150) Çorlu Askeri SA, AL, KOM. dan : Çorludaki kıt'at ( ihtiyacı için 12,000 kilo yerli o malı toz şekeri açık omünakasaya konmuştur. o İhalesi 15 Tem- muz 933 cumartei günü saat 10 dadır. İsteldilerin şarina ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel temi natlarile Çorlu'da Askeri SA. AL. KOM. nuna müracaatla rı. (3107) (2757) 3693 Çorlu Askeri SA. AL. KOM. dan: Çorludaki kıt'at ihtiyacı i- çin 13,000 kilo gaz yağı açık münakasaya konmuştur. İha lesi 15 Temmuz 933 cumar- tesi günü saat 15 tedir. İstek lilerin şartnamesini görme üzere her gün ve münakasa ya girmek için o gün ve vak tinden evvel teminatlarile Çorluda Askeri. SA. AL. ko- misyonuna müracaatlar. (3110) (2760) 3694 ... K. O. Merbut kıt'alarile 1. F. ibtiyacı için açık münaka saya konan 4,800 kilo zeytin yağına teklif edilen fiat paha Haziran 933 cumartesi günü saat 11,30 a bırakılmıştır. İs teklilerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve pa- zarlık için o gün ve vaktin den evvel Fındıklıda 3. K.O, SA.AL.KOM. nuna müra- caatları. (215) (2421) 3801 suş K.O.ve1, F. için kapalı zar? münakasaya konan 9,000 kilo sade yağına teklif edilen fiat (o pahalı görüldü- Zünden pazarlıkla ihalesi 24 Haziran 933 cumartesi gü- nu saat 14 e bırakılmıştır. İs teklilerin şartnameyi görmek üzere her (ogün ve pazarlığa girmek için o gün ve vaktin- | 3 üncü Kolordu iânları | den evvel teminatlarile Fm dıklıda3.K.O0. SA. AL, KOM. nuna gelmeleri, yi (2439) ».. Gümüşsuyu ve Haydarpa- şa hastaneleri ve kıt'at için 7,000 kilo koyun eti pazarlık la almacaktır .İhalesi 24 Hazi ran 933 cumarteşi günü saat 15 tedir. İsteklilerin şartna mesini görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için gün ve vaktinden evvel 3.K. O. SA. AL. komisyonuna gel meleri. (216) (2854) 3804 “.. İstanbul, Beyoğlu ve Üs- küdar cihetindeki kıt'at (o ve müessesatın 790 tonluk erzak. yem ve ekmek nakliyatı pazar İığa konmuştur. İhalesi 24 Ha ziran 933 cumartesi günü saa 15,30 dadır. Taliplerin şarina mesini görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirak edecekle- rin o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3.K.O.SA. AL. komisyonuna gelmeleri. (218) (2866) sk K. O. kıt'atı ihtiyacı için pazarlıkla 2700 kilo sade ya ğı satın alınacaktır. İhalesi 26 Haziran 933 pazariesi gü nü saat 11 dedir. İsteklilerin şartnamesini görmek O üzere her gün ve pazarlığa iştirak i- çin o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3.K.O,SA. AL, komisyonuna gelmeleri, (221) (2891) Edremit Askeri SA.AL, KOM. dan : Edremitteki kıt'at ihtiyacı için 12,000 kilo sade yağı ka- palı zarfla münakasaya kon muştur .İhalesi 15 Temmuz 933 cumartesi günü saat 15 tedir. İsteklilerin şartnamesi- ni görmek üzere her gün ve münakasaya girmekciçin & gün ve vaktinden evvel Edremitte Askeri SA. AL. komisyonuna müracaatları. (3116) (2831) ie 2.. ihtiyacı için açık mü- nakasa ile (20) ton kriple ma den kömürüne talip zuhur et- mediğinden ihalesi 28 Hazi- ran 933 çarşamba günü saat 14 e bırakılmıştır. . İsteklile rin şartnamesini görmek üze- re her gün ve münakasaya gir mek için o gün ve vaktinden evvel teminatlarile ( birlikte Fındıklıda 3.K.O.SA. AL. komisyonuna gelmeleri. (220) (2464) *.* K.O. ve 1.F. ihtiyacı i- çin 22,080 kilo taze calı fasul yasile 4,120 kilo kuru soğan ve 15,160 kilo patates pazar- lıkla satım alınacaktır. İhale. si 26 Haziran 933 pazartesi günü saat 11,30 dadır. Şart namesini görmek için her gün ve münakasaya iştirak ede- ceklerin o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3. K. O, SA. AL. KOM. nuna müra caatları. (222) (2896) Yazan: ANİTA LOOS. bir'genç kızı temsil ediyordu. Nihayet | çahlıklar arasından yalnız başımı çe- kartıp öyle resmini çekmek yahut ta bakarken sinemaya al mak mecburiyeti hâsıl oldu. Neticede filmde mütemadiyen başı göründü. Fakat böyle adi usullerle kendime kıymet verdirmek benim hiç işime gel mez. "Henry hamile olduğumu haber alar Almaz “küçük Faremiz,, rahat rahat Tercüme: Kâmran Şerif mağa karar verdik. Fakat ben kendi hesabıma Nev - Yorku tercih ediyor- dum: Onun için: — Ailenin bütün efradı Philadel- phia köylerinde doğmuş diye dağ larında doğurmam icap etmez. Faremizi her halde daha münasi yerde karşılamalıyız. * Ben “Küçi Meçhulü Beklerken... | diye il bir eserde okudum. Kadınlar daima sanat zavkini okşıyacak, insana lâtif düşünceler ilham edecek yerlerde do- İurmalı, bu esmada bep güzel şiirler, güzel romanlar okumalı imiş. — Bizim Pkiladelphiadaki aklen. |. muz da sanat eşyasından bol bir şey yok tur, Babam senelerce bunların kollek- siyonunu yapmıştır. Başka yere gitme- ğe ne hacet var! diyor. Sahiden salonlarında bir çok küçük porilen heykeller var. Bir takım genç kızların kavalyelerile mennep öyna” mağa hazırlandığını gösteren heykel. dane ke. sünger tutan tal Şök lükte kocaman bir bebek... Yedi tane Diş bir tarzda yapılmış şam- Henry diyor ki — Bütün bu sanat eşyası çatımızın altımda durup dururken ne diye Nev - York'a gidelim?... diyor. Ben de ona şu cevabı verdim: — Ayol, bizim salonumuzdaki sa- nat ne olsa mahduttur, halbuki Nev - Yorktaki sanat muttasıl değişip yeni- leşiyor... İnran sergilerde büyük sanat- kârlara rasigelir eserlerinden ne kas- tettiklerini kendilerine sorar... basılı Bir şey öğrenir. “Bide: ayrılmam, - diyor, Sonra Henrynin bir vazifeşi daha var: Babasını, her hasta bakıcısı değiş tirilişte vasiyetnamesini yeni baştan yazmak huyundan vaz geçirmeğe ça- İsşıyor. Anlattıklarma göre hastabakı- kıcısı ne o kadar çirkin olursa olsun Henry'nin babası onun gene de hoş bir tarafını bulurmuş. O derecede ki ba zan ev halkı; — İki rahmetten biri! diye dun et- mek mecburiyetinde kalırlarmış! res Henry'nin annesi romantik olmak hususunda kocaxndan hiç geri kalmı- yor. Yetmiş yaşımda bir kadının zih- değil a... sofracı bana çıkarmak kabil olmazsa evde erkek hizmetçi barındırmanın bir hayli güçleşeceğini tahmin edersi- niz, — Bu kadını bütün bestekârlara göstermeli... Bari bu suretle “anne, mevzuuna dair ortaya, sözüm yabana hissi, bazı mânâsız şarlılar çıkmasına mani olunmuş olur! Henrynin kız kardeşine gelince bu va girmelerine Beğeni çan de- gilim. Fakat Onva bütün ha- yatını ahırla köpek kulubesi arasında geçiren ve birinden diğerine geçerken de elini yüzünü yıkamağa lüzum gö- miyen kızlardan. Fakat ben dalma her şeyin iyi tara- fını görmeğe çalışırım. Onun için bir genç kızm, hiç kendini düşünmeden uyuz bir köpeğin uyuzuna karşı ilâç yapmasını merhametli olmama veri» rim. Fakat ne de olsa insan biraz da etrafındaki insanları düşünür de salo- na inmeden fazla kolonya kullanır! Elhasıl Henry'yi Nev - York'a aşır- mak için bir şey düşünmek lâzım. Bu suretle düşünmeğe başlayınca anladım ki Henry'nin | Philadelphia nın civar köylerinden ayrılmamasının büsbütün başka bir sebebi var. Henry burada kendini “mühim bir adam,, addediyor ve aklı | kesiyor ki Nev - York'a giderse ehemmiyetinden çok kaybedecek... Filhakike Nev - York'ta kendini ta- nıtmak için insan ya Mister Otto Ko- han gibi sanat namına elinden gelen Kahanr bugünün telâkkilerine göre fazla serbest addalunan bir piyes oy- natmakla daima mazaradikakti celp edebilir, lâalettayin bir Islahatçı da bu piyesi menettirerek ayni neticeyi elde edebilir. Fakat Henry'de herne olursa olsun bir şeyin uhdesinden ge- lecek akıl yok. Vakın bir şeyi menet- mek için akıllı olmak icap etmez diye. ceksiniz. o Fakat bu menetme illeti Nev - York'ta o kadar çok kimsede var ki o hususta da bu kadar rekabete Henry tehammül edemez. Henry'nin becerebileceği yegâne şey ahlâksızlığı ihbar etmektir. Fakat bu- nunla da herkes: doğru yola sevke mu- vaffak olamıyor, çünkü ahlâksızlığın ihbar edildiğini isteyen kemselerin de ahlâkı o kadar temiz oluyor ki onlar da başka şeyler düşünmek ihtiyacını hissediyorlar. Philadelphia'nım civar köylerinde merak ve alâkayı tahrik için düşüne- bildiği hafif meşrebane şeylere gelin ce onları da Nev - York halkınmn ya