3 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

3 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

p i P Ankaranın köylerinde... I Kızılırmağın ortasında 150 dönümlük İri p b b AaAnmkara bir adacık 150 liraya satılıyor Ga ANKARA, 1 Temmuz © Kızılırmağın ortasında adacık- lar var. Bir kaç söğüt ve kavakla | öslenmiş bu adacıklar, yazın ci- var köylerden ırmağı geçerek ge- len kaz ve ördeklere yuva olur- muş. Bunlar buradaki kovuklarda | , üzerine yatarlar ve | olurmuş ki derenin kenarı - yüzlerce palaz ve yavru ile süsle- “mirmiş. Tavuk ta bu nispette ucuz Köy pa lıyan madrabazlar sağlam bir sa- rinden hava almaları için çıkarıl- mış tavuk kümelerine tesadüf et- tim. Güneşin altında ve dar kafes- vallı mahlüklar için buralarda bir az yem yemek ve biraz serinlemek öyle büyük bir ihtiyaç ki... — Eskiden mak boyunda bir iki| “sandal da varmış. Zamanla kay- bolmuş. İhtimal ki ırmağın azgın suları bunları sürüklemiş, taşlara o çarpa çarpa onları boğmuş, yoket- miş... Şimdi köylüler tegayyüp e- len kaz ve ördeklerini aramak için ıdacıklara yüzerek geçiyorlar. .. © Bu adacıklar arasında 150 dö- 'nüme yakın arazisi bulunan büyük ir ada da var, Burası 150 Tiraya almabilirmiş. Biraz bilgi ve (le bu ada bir mamure haline ebilir. .. Yamaçlarda koyun ve keçi sü- rüleri... Aralarında sürmeli gözlü kuzular. Kesik kulaklı çoban kö- pekleri otomobile (| saldırıyorlar. Bunların sanki hudutları var. Mu- âyyen bir yere kadar otomobili ta- kip ettikten sonra dönüyorlar.. Ve böylece otomobil köpeklerin mu- hafazası altında emniyet içinde i- lerliyor, Karanlık basmıştı. Gölbaşında tuğla ocaklarından semaya duman dan siyah sütunlar (o yükseliyor.. Yokuşlar, bozuk yollar aştık. “Dik- men” in kapılarında, çalılıklar a rasından Ankara göründü. Şehir © Bu havalide bu sene nakil üc- ileri ucuzlamış. Hemen yarı ya- inmiş. Geçen sene sekiz saat- yola deve başıma iki yüz kuruş “alınırken, bu sene yüz kuruş! zarlarında onar kuruşa tavuk top- tış yeri olan Ankarada bunları 20- | 25 kuruşa satıyorlar... Şehre dö- | nerken, çay kenarlarında kafesle- | er içinde çetin saatler yaşıyan za- | 4 Su tarifesi Nafıa Vekâleti Ankara- | lılar lehine bir tarife İl tesbit etti İİ) ANKARA, 2 (illiyet) — Şek İİİ sin su tarifesi üzerinde Nafia Ve- hâletinde yapılmakta olan tetkikaı | ikmal olunmuş ve vekâlet vardığı | hararı Maliye Vekâletine bildir- miştir, Nafia Vekâleti, ayda (50) met- bonelerden metre mihâbı başına (12,50) ve bu miktardan © fazla sarfedenlerden de metre | mikâbı İli! başına (10) kuruş alınmasını mü- İl. nasip görmüştür. » | İÜ Esasen hazinenin malı olan şe- İİ hir su tesisatı için amortisman mev- İİİ zubahis olmadığından bu yeni ve il ucuz tarife şehrin | yeşillenmesine İİ yardım edecek, bahçe sahiplerini İl teşvik etmiş olacaktır. Bu tarifenin müddeti bir sene ©- lacak ve bu müddet zarfında ediniz İl lecek tecrübe önümüzdeki seneler için yapılacak tarifeye esas teşkil İl | edecektir. İl | nura bürünmüş. Tarihi kale, kırmı- ! zı taştan ve betondan halkedilen | bu yeni şehre kanat germiş. Ziya ve hayat kaynağı Ankarâ-| ya, on beş saatlik bir ayrılık bile | hasret çektiriyor... Mec. 5. re mikâbına kadar su sarfeden a- İl|! Çorapsız hanımlar ANKARA, 1 (Mi rada yağmurlar di caklar birdenbire tesi | Ankara erkeklerinin , ekseriyetini | memurlar teşkil ettiğinden, bunların | ciddi bir telebbüs mecburiyeti hasebi- Te kapalı giyinişlerine mukabil, ha- nımlar çayet ince elbiselerle dekolte gezmeğe başladılar., Geçen senelerde | iyet) — Anka- İ olduğu gibi bu sene de sıcaklar daha Bütün Dünyada En Fazla Sevilen Otomobil Yeni Bir Standard Şevrole Serisini Arzeder > En Ucuz Fiatla Üç Tip Altı Silindirli Kapalı Model. > e, © ŞEVROLE fabrikası, elyevm dünyada en fazla rağbet Kazanmış olan Master Six ŞEVROLE modelinin yeni bir | serisini takdim eder. Yeni Standard Six modeli, altı s'lin. — dirli büyük boyda, kapalı otomobiller için cidden hayreti İ mucip olacak derecede ucuz bir fiatla piyasaya çıkarılmıştır, İnamafib fiatlarının çok ucuz olmasına rağmen, her karoserisi de tam genişlikte ve tam uzunlukta bir otomo- bildir ve bunlar kelimenin bütün manasile birer ŞEVROLE dirler.... İdareli nakliyatın mucidi olan ŞEVROLELer gibi bu tiplerde tekemmül, emniyet ve tasarruf noktasından | bütün hassaları ihtiva etmektedir. © Buyeni model Standard Six'in çizgileri Aero - dinamik tarzında uzun ve incedir. Fişer mamülatı olan karoseriler, tahta ve çelikten geniş ve çok zayif olup, 1933 senesinde © otomobil aleminde en büyük bir yenilik teşkil eden Fişer , cereyan tevlit etmez havalandırma tertibatile de techiz edil miştir. ön camı dağılmaz cinstendir. Transmisyon manivelâsı kolaylıkla tahrik edilir, gıcırdamaz ve ikinci vites sedasızdır. — Motör tepeden supaplı ve sessizdir. KA A LZZ7777” LX NR 77 : 7” 25 Şevrole Bayileri: Hanif Zade biraderler Ankara Le ve Şürekân * İstanbul E. Turrel Halefi amir Müftü zade Mehmet Hayri ve Ali Veli G* Antep Mehmet Ali B. Müftü zade Mehmet Hayri ve Ali Veli Mersin Mehmet Ali B. Erzurumlu zade Abmet B. Trabzon Aldı kaçtı yeğenleri Hacı Salih Efendi zade Ahmet Şevki ve Şürekâsı zade Rüştü s Antalya Bu yeni Aero -anamik şeklindeki tekemmülât ile görünüş çok caziptir. Yeni otomobilin direksiyonunu kul lanmak cidden büyük bir zevktir. ŞEVROLE mühendisleri, iasarruf cihetine büyük ehemmiyet vermişlerdir. Yapılan tecrübeler neticesinde, Altı silindirli bir Standard ŞEV- ROLEnin, tam boyda diğer her hangi bir otomobiden, bir galon benzinle ve aynı miktarda yağla daba fazla kilo- metre katettiği sabit olmuştur. Emniçet noktai nazarına gelince, bir ŞEVROLE olduğunu unatmayınız. Son altı senede ŞEVROLE, dört şene arka arkaya otomobil satış rekorunu kazanmış ve bu yeni Standard Six modeli ile de faaliyet sahasını genişletmiş bulunmaktadır. Bu model, binlerce yeni otomobil sahiplerinin ŞEVROLE'nin göslerdiği fevaltten İstifade etmelerini, temin edecektir. Otomobil tarihinde birinci defa olaraktır ki en iyi bir imalâtla beraber her veçhile tasarrufu temin eden büyük ve zarif bir otomobil vücuda getirmişlerdir. Bu yeni model Standard Six'i gidip görünüz, teşhir edilmektedir. altı Silindirli Standard Şevrole Nulnyer Kosta sı Ankara için ikinci bir | | plâna ihtiyaç var! Yansen plânının yalnız kendi sahasına sözü geçmekte, öbür taraflarda gene herkes bildiğini okumakta... ANKARA, 1 (Milliyet) — An- kara şehrinin mütehassısı Mösyö “Jansen,, e yaptırdığı plân yirmi beş senede tatbik edilmek üzere yaptırılmış bir plândır. Bunun bu- ? dudu muayyendir. Bu plân hemen hemen bugünkü belediye hududu- nu biraz geçen bu sahanm yirmi İ beş sene zarfında tedrici bir şekil. İ de alacağı hali tespit etmektedir. |. Bugün bile, plânın « tatbikinin İ ilk adımları bazı müşkülâtla kar- “İl şılaşmakta ve bir çok yerler istim- lâk edilerek yüz binlerce liralar te- diyesini zaruri kılmaktadır. Bu plânm yalnız kendi sahası dahiline sözü geçmekte, hududu haricinde ise gene eski şekilde sor. | gu, sualsiz, gerine gerine (o herkes plânsız, usülsüz acayip binalar ve işler yaptırmakta ve yapmaktadır. Yirmi beş sene sonra bugünkü şiddetlendikçe hanımların yalnız de |” kolte değil, çorapsır da © gözmeğe başlıyacakları, şimdiden çorapsız ge- zenlerin fazlalığından anlaşılmakta- dir. 3 EE — | | Plânlı Ankarada bir cadde Hariciye Vekâleti önü * plânlı saha kemalini bulup ta hudu dunu biraz tevsi etmek istediği va- kit tabii bugünkü plânın e tatbiki müşkülâtı ve belki daha (büyük müşkülât karşısında kalacaktır. O zaman da bir çok yerler yıktırıla- cak, istimlâk için dehşetli paralar verilmiye mecburiyet hâsıl olacak- tar. Bu işle alâkadar olanlar bu saba için de ikinci bir plânın yaptırılma sına ve ancak bu sahada imara baş lamak için değil, müstakbel imara hazırlık için bu plânın gözönünde lüzum olduğu ANKARA, 1 (Milliyet) — Be- lediye bir “Ev işçileri” bürosu açtı. Bu büronun tesisinden maksat iş- çilerin hüviyetini tespit etmek, on- lara iş bulmak ve hizmetçi istiyen- lere de hizmetçi bulmaktı. Burası açılalı bir ayı o geçtiği halde henüz müracaat edenlerin adedi otuzu bulmamaktadır. Çok . iyi bir maksatla açılan bu büro ! maalesef faaliyet te gösteremedi- inden nâfi ola: adır. | tutulmasına kanaa- | töndedirler. | Ev işçileri bürosu İ ANKARA, 1 (Milliyet) — An- kara Belediyesi evlenme memurlu İ ğunca son hafta zarfında Halke- vinde odacı Çerkeşli Yunus Ef. ile İstanbullu Hatice Müjgân H. ım, temizlik amelesi Çankırılı Yaşar Efendi. ile Çankırılı Fatma H. ın, İmalâtıharbiyede Ankaralı Ata E- fendi ile Ankaralı Muzaffer H. ın Ankaralı İsmall EF. ile Anka- ralı Halime H. m, Maliye Vekâle- ti İstanbullu Mehmet lu Fatma Hum, Afyonkarahisarlı perukâr İsmail Kemal Ef. ile Kızı)- cahamamlı Zişan Hanımın nikâh- ları kıyılmıştır. ' Okuyucularımızın mektupları Taksi ücretlerinde tenzilât Yenişehirde oturuyorum. Taş- | handan evime kadar taksi yüz yir- mi kuruş yazdığı halde pazarlıkla seksen kuruşa, geceleri (Ode gece zammı ile beraber yüz elli yazdığı halde pazarlıkla yüz kuruşa işi hal- letmekteyim. Geçen gün gazetenizde yaz'ığı- nız bendi okudum. Ve (ooktruva kalktığı halde otomobil ve nakli- yat fiatlerinde bir tenezzül hareke. & görülmesi icap ederken ve pa. zarlıkia taksi ücretinden ucuza gi- dileceği bittecrübe gözönünde iken hâlâ fiatlerde bir tenzilât yapılma. ması doğru olmasa gerektir. Alâ- kadarların nazarıdikkatini celbet- menizi rica ederim, Karilerinizden * Emin NURİ