8 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

8 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Muhabir mektupları Tekirdağdançanakkaleye Tekirdağ muallimleri Çanakkaleye kadar bir ze yaptılar Tekirdağ muallimleri TEKİRDAĞ, (Milliyet) — Te- kirdağ Müallimler birliği Çanak- -, Kaleye bir seya- İİ hat yaptılar. (Ci- de) vapurile ya- i pılan seyahat için | "rr örn akşamdan tedarike o başla- mıştık. Şehrimiz | | Maarif erkânı i- çinde bu seyahata | İştirak fevkalâdelik göze çarpıyordu... Cu- ma sabahı Tekir- Karabiğa mü- dağ vapur iskele- dürü Şevket B. sinde Muallim H. ve Beyler bir ğu- rup halinde yapılacak tenezzüh için hazır bulunuyorlardı. Ni- hayet Ovapur o iskeleye © ya naştı. Yüzelli Kişilik muallim kafilesi vapura binmişti. Halkevi mizin bando ve ince saz heyeti de bu kafileye dahildi. Saat tam 6,da vapur hureket etti. Taliimize hava çok sakin, deniz bir çarşaf kadar gergin, Marma- ranm doyum olmıyan güzelliğini seyredeede vapurumuz Mürefte is- tikametine yollanmıştı. İnce saz heyetini zevkle dinli. yoruz. Vapurda bir sadelik, bir sa- mimiyet var, Muallimler arasında- in | birlik Cümhuriyet idaresinin bah- şettiği yüksek varlığın bir netice- si demek lâzım. Ru tabii ve bedii zevkler arasın- da vapurumuz Mürefteye, vilâye- timizin şarap diyarma gelmişti. Burada vapur iskeleye yanaşamı- yacağı için bu şirin nahiyeye gir- mek mümkün olamadı. Yalnız ih- racatta müheyya şarap varillerini seyretmekle iktifa etmiştik. Bu limandan ayrıldık. Saat 12 olmuştu. Vapur gövertesinde bir toplantı var. Bütün © muallimler Karabiga sahillerine vapur yana- şirken bir ağızdan istiklâl marşı terennüm ederek nihayet Biga Ji- manma vapurumuz demir (attı. Programda bu iskeleye avdette uğranılacağından dışarı çıkılma- dı. Bigadan da on muallimin işti- râki evvelce temin edilmiş oldu- ğundan bu misafir arkadaşlar da vapura almarak Gelibolu istika- metine doğru yollanıldı. Tarihen büyük bir kıymeti haiz Gelibolu şehrine saat 16 da gir- Bir iki saat şehrin bir çok tema- için bir | vapurun güvertesinde şa mahalleri gezildi. Ve saat 17de buradan Çanakkale yolunu tut- muştuk. Boğazı vapurumuz kate- derken istiklâl marşı ile şehitleri- miz selâmlandı. Ve Birlik Reisi Safder Beyin bir hitabesi üzerine kafile şehitlerimiz için iki dakika süküta davet edildi. Saat 19 buçukta vapur Çanak- kale limanına muvasalet etti. Muh- terem Çanakkaleliler bizi aldılar ve ortamektep bahçesine götürdü- ler. Şehrin bir çok yerlerini akşam olmasma rağmen gezdirdiler. Şe- hir hakkında uzun izahatta ve bir çok ikramda bulundular. Çanak- kale kıymetli maarif erkânı ve or- tamektep muallimlerine gösterdik- leri misafirperverlikten dolayı te- şekkür edilerek saat 12 de ayrıl dık ve sabahın saat dokuzunda Biga iskelesine avdet etmiş olduk. İskeleye bizi çıkarmak için Na- hiye Müdürü Şevket Bey sandalcı- lara emir vermiş olmali ki, hiç bir yolcudan sandal parası alınmadı. Kafilemiz Karabiga iskelesin- de iki saatten fazla tevakkuf etti. Orada hususi bir gazinoda istira- hat ve çay bisküvi ikram olundu. Bu nahiyenin Müdürü Şevket Beyin bize karşı gösterdiği sami- mi istikbal ve misafirperverlik bi- zi çok memnun bıraktı. Nihayet vapurumuz samimi kar- deşlik hislerile saat 12 de buradan hareketle Şarköy, Mürefte tariki- le saat 19 da Tekirdağma avdet edildi. Mevs'mlik Kürkleri Rönar vesaire mağazamızda 6 Taksitte ve kefalet. siz olarak veriliyor Mahmut KU han DEİKO Tel 21685 15146 J Haydarpaşa Askeri Baytar ve Tatbikat Mektebi Müdü lüğ rlüğünden; 1 — 933 senesi Askeri nm an edilecektir. iri — Kabul olunacak tale be Türkiye Cümhuriyeti tabaa 3 — Alelemrazdan salim ( olacaktır. 4 — Sinni on altıdan dun yirmi ikiden yukarı olmıyacak * 5 — Tam devreli liseyi ikmal edenler imtihansız, ik- si tır. mal musabaka imtihanı ile kabul edilecektir. Mü- MİLLİYET CUMARTESİ 8 TEMMUZ 1953. İstanbul Ziraat Bankasından: Sıra No. 422 4233 424 425 426 427 458 460 461 ” » 433 Burgaz 445 Yalı 446 Cami 448 Semti Cami Yal Karanfil Yah Cami Heybeli Heybeliada Büyükada Eyüp 449 Fener 452 Bakırköy Cevizlik 453 ” " Mahallesi Hüseyinağa Kamerhatan Topçular Hacı İsa Çakırçıkmazı Yazıcı Despot Ayadimitri Çakır çıkmazı Bostan Altunbakkal Fesligen Karnavula Hacı palas aralığı Yalı Çakırçıkmanı Kışla Mahkemealtı Bostan Hissesi Emlâk No. 4 16 16-4 17 7 11 15 36 Hisseye göre ! bammen kıy Arsa met. 09/50 Arsa met, 51/50 İki Hane Arsa met. 63/50 Ahşap hane Dükkân Kügir hane Ahşap hane Arsa Ahşap hane Dükkân 4 Ahşap hane ve bahçe Tamamı Hane ve arsa ” Kâgir dükkân ” Arsa Z. 301 Arsa Z. 742 ” Tamamı v10 110/576 Tamamı 104/112 Tamamı 14/96 Tamamı 2 Sesi İeur,$ Ş 22124 18 28 mükerrer > sg 301 7m Yüzde yedi buçuk pey akçelerile ihale bedelleri nakten veya gayrimübadil bonosile ödenmek üzere yukarda evsafı yanlı gayri menkulki temdiden açık artırma müddetleri bir hafta temdit edilmiştir. Kat'i ihaleleri 10-7-933 pazartesi günü saat on beştedir. Şartname Bankar kapısına asılmıştır. Senei haliye vergisile belediye rüsumu müşteriye aittir. 13049) Ayvalık Askeri SA.AL, KOM. dan : Kapalı zarfla münakasaya konan 140 tonarpaya t edilen fiat pahalı görüld den pazarlığa konmuştur. İ- halesi 11 Temmuz 933 salı günü saat 15 tedir. İsteklile rin şartnameyi görmek üze re hergünve pazarlığa gir- mek için o gün ve vaktından evvel Ayvalıkta Askeri SA. AL, KOM. nuna müracaatla rı .(3148) (3146) “.* Çorlu Askeri SA. AL. KOM. dan : Çorludaki kıt'at ihtiyacı i- çin 1,100,000 kilo odun 4 parça halinde ve beher parçası iki yüz yetmiş beş bin kilo olup ayrıayrı şartnamelerle açık münakasaya konmuştur. İ halesi 13 temmuz 933 perşem- be günü saat 16 dadır. ; İstek Wilerin şartnameyi görmek ve almak için her gün vemima kasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teminatlarile Çorluda Askeri SA.AL, KOM. nuna müracaatları. (3104) (2784) 4076 ... Çorlu Askeri SA. AL. KOM. dan : Çorludaki kıt'at ihtiyacı i- çin 270,000 kilo . kuru ot iki parça halinde ve beher parça sı yüz otuz beş bin kilo olmak üzere ayrı ayrı şartnamelerle açık Oo münakasaya konmuş- tur. İhalesi 13 Temmuz 933 pe günü saat 15 tedir. steklilerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve müna- kasaya gireceklerin o gün ve vaktinden evvel teminatlarile Çorluda Askeri SA. AL, ko misyonuna müracaatları. (3105) . (2755) 4077 re Corlu Askeri SA. AL. KOM. dan : Tekirdağmdaki kıt'at ihti yacı icin 70,000 kilo . saman açık —münâkasaya konmuş- tur. İbalesi 15 Temmuz 933 cumartesi günü saat 14 tedir. İsteklilerin * şartnameyi gö mek ve almak üzere her gün | ve münakasaya girmek'için o gün ve vaktinden evvel temi natlarile o Çorluda < Askeri SA.AL, Komisyonuna mü- ! racaatları .(3108) (2758) | 4078 Te Çorlu Askeri SA, AL, KOM. | dan Tekirdağımdaki kıf'at hay- vanatı ihtiyacı için 120.000 kilo kuru ot açık münakasa- ya konmuştur. İhalesi 13 Temmuz 933 perşembe günü saat 14 tedir. İsteklilerin şart nameyi görmek veya almak i- çin her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktin- den evvel teminatlari)e Çor- luda Askeri SA. AL. komis yonuna müracaatları. (3109) (2759) 4079 ... Çorlu Askeri SA. AL, KOM. dan : Tekirdağındaki kıt'at ih- tiyacı olan 1,000,000 kilo o- dun 4 parça halinde ve beher parçası iki yüz elli bin kilo ol mak üzere ve ayrı ayrı şartna melerle aç; münakasaya konmuştur. İhalesi 13 Tem muz 933 perşembe günü saat 17 deÇorludaki komisyonda yapılacaktır. Sartnameyi gör mek ve almak < istiyenlerin her gün ve münakasaya işti- rak edeceklerin mezkür gün ve saatte teminatlarile bir- likte Çorlu'da Askeri SA. AL. komisyonuna müracaatları. (3111) (2761) 4080 Müteahhidi nam ve hesa bna pazarlıkla 2700 kilo sa- de yağı satın alınacaktır. İ halesi 10 Temmuz 933 pazar- tesi günü saat 11,30 dadır. İs teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa gir mek için o gün ve vaktınden evvel fındıklıda 3. K. O. SA. AL. KOM. nuna gelmeleri. (232) (3101) 4216 ... 1. F. ihtiyacı için Müteah- hidi nam ve hesabma pazar- lıkla 12,000 kilo kuru ot satm almacaktır. İhalesi 10 Tem- muz 933 pazartesi günü saat 11 dedir. İsteklilerin şartna- meyi görmek üzere her gün ve pazarlığa girmek için o sün ve vaktinden evvel Fın dıklıda 3.K.O. SA.AL.KOM. nuna gelmeleri; (233) (3124) 4244 .. ... İzmit Fırka SA. AL. KOM. dan : Fırka kıt'atı için pazarlıkla 6700 kilo kuru üzüm satın a- Imacaktır. Pazarlığı 12 Tem muz 933 çarşamba günü saat 10 dadır .İsteklilerin tayin o lunan günde nümunelerile bir likte İzmitte Fırka SA. AL. komisyonuna müracaatları. (3149) (3145) sabaka imtihanı Hikmet, Kimya (Üzvi ve gayri üzvi) Hayva nat, Nebadat, mükemmel hesap, cebri adi, hendesei müsat- taha ve müceseme, Türk tarihi ve ocoğrafya lisanı ecnebi (Fransızca, Almanca, İngilizce) va yapılacaktır. 6 — Talebe mektep idaresine ibraz edeceği vesaik mek tep Müdiriyetine hitaben yazılı bir istida nüfus tezkeresi, aşı şehadetnamesi, neşet ettiği mektep şahadetnamesi veya tas diknamesi mahalle Hey'eti ihtiyariyesi tarafından memhur polisçe tasdik edilmiş esbabı ceraimden olmadığına ve hüsnü ahlâk eshabından dair hüsnühal şahadetnamesi. Ayrıca tafsilât istiyenler Haydarpaşa Askeri Baytar Tatbikat Mektebinden şifahi veya tahriri izahat alebilirler. (3095) EE Ya İnhisarlar Umum Müdürlüğünder : 600 adet (28) Yirmi Sekizlik: Kâğıt yaldız bobin (100 ,, : Yeşil ipek taklidi bobin Oyan e m 3 Karmızıipektaklidi bobin Şartname ve nümunelerine tevfikan almacak ve bedelle ri takastan istisnaen ve Ecnebi parasiyle tesviye edilecek o- lan mezkür üç kalem levazımı vermek isteyenlerin yapılacak pazarlığa iştirak etmek üzere “46 7,5” teminatlarını hâmi len (10-7-933) pazartesi günü sali (14,30) da Galatada Mü bayaa komisyonuna müracaatları. (2989? e) ” Nafıa Vekâletinden: Yolçatı - Elaziz hattı inşaat ve ferşiyatı kapalı zarf ut lile münakasaya konulmuştur. Münakasa 22-7-933 tarihir müsadif cumartesi günü saat 15 te Nafia Vekâleti Müşteşa lık Makamında icra edilecektir. Münakasaya iştirak edece taliplerin bu kabil Demiryolu inşaatmı muvaffakiyetle it ra etmiş Mühendis veya şirket (ve yahut talibin böyle b mühendisle hissedar olması şarttır. Bu şeraiti haiz olmayan rm teklifleri nazarı itibara almmaz. o Talipler bu husustal şartnameleri Ankara'da Nafia Vekâleti Levazım Dairesit den ellişer lira mukabilinde tedarik edebilirler. (2975) i al Askeri Lise ve Orta Mekteplere Muallim alınıyor 1 — Açık Muallimlikler şunlardır. Bursa ve İstanbuldaki Liselerde Riyaziye, Kimya, Fizik. 2 — Yukardaki Derslerden başka evvelki ilânda yazr* h olan muallimliklerle Doktor ve Dişçi münhalleri kapanmi tır. 3 — Açık olan bu muallineliklere istekli olanlar aşağıdı yazılı vesikaları istidalarına iliştiricekler ve hangi mektebil| hangi ders muallimliğine istekli olduklarını da yazacaklardı A — Tastikli Sıhhat Raporu : B — Tastikli Hüsnühal kâğıdı. C — Resmi bir makamca veya evvelce muallim olanla'l| için Maarif İdarelerince tastikli veya Fotoğraflı fiş veyi kısaca hal tercümesi. “D — Şehadetname, Tastikname, Ehliyetname, gib vesikalarm tastikli ve Fotoğraflı suretleri. E — Noterden tastikli Taahhüd senedi: bu sened şunlar yazılacaktır. “ Tayin edileceğim... Mektebin. Muallimliğinden her hangi ders senesi için de çekilmemeği, şayet tatil zamanımda çekilecek olursam çekilmeden en az ki ay önce bildireceğimi böyle yapmazsam alacağım ücr tin iki aylığını tazminat olarak bir defada ödeyeceğimi bur danbaşka tayin olunduğum halde kanunun gösterdiği 28" man içinde vazifeme başlamazsam yine ayni tazminatı ödi yeceğimi teahhüt ederim.” F — Bu vesikalar 10 Temmuz 933 çe kadar Askeri Lif seler müfettişliğine gönderilmiş ol tar. 4 —İsteklilerden aranılan şartlar şunlardır: A — Muallimliğini istediği dersi okutmağa menşei ve ya Darülfününda imtihanla ebliyetnameyi ve kanuni sıfları haiz olmak ve yahut (Maarif Vekâletinin ayni dere cedeki mekteplerine müseccel (o muallimi bulunmak, B — Haftada 15 : 20 saat ders almağı teahhüt etmek. C.— Tayin. edilecek muallimlere ayda 84 : 126 lira ül ret verilecektir. (3146) (3103) 4218 Eskişehir atelyesinde vuc uda getirilecek oksijen istih tesisatmın kapalı zarfla mün akasası 21 Ağustos 933 pazar” tesi günü saat 15 te Ankarada idare merkezinde yapılacak tır, “ “Gefeliik Ankara ve Hay darpaşa veznelerinde onar li: y ya satılan şartnamelerde yazı lıdır. (3113) 4228 Derince limanında bir sene zarfında yapılacak tahmil ve tahliye işlerinin kapalı zarfla münakasası 27-7-933 pe! günü saat 15 te Ankarada Umum Müdürlük bin$| sında yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Hay: vezD lerinde beşer liraya satılan şartnamelerde yazılıdır, (3125) Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: İstanbul Limanı Bakteriyoloji Lâboratuvarı için sahil sıhhiye merkezi binasınm yukarı katında yaptırılacak dai! nin kapalı zarf usuli ile 29 Temmuz 933 cumartesi (o günü saat 14 te merkezimizde müteşekkil koimsyonda münaka sı yapılacağından taliplerin şartname ve pilânlarını görmek üzere Ankara'da Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdür! ğü ayniyet muhasipliğine ve İstanbul'da mezkür merke Levazım Memurluğu a3 va müracaatlar" (3094)