8 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

8 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Askeri Lise ve Orta Mekteplere Muallim Tabip ve Dişçi Alınıyor. 1 — Açık muallimlikler şu nlardır. re Kuleli Lisesinde : Tabii İlimler, Fizik, Kimya, Riyazi- ye, Fransızça, Alman, Felsefe. Maltepe Lisesinde : Tabii İlimler, Fizik, Riyaziye, Fran sızca, Bursa Lisesinde : Fizik, Kimya, Fransızca. 2 — Bu derslerden her birine lüzumu kadar muallim alı nacaktır, 3 — Konya ve Erzincan A skeri Orta mekteplerinde muh- telif ders zümrelerine de munl lira alınacaktır. 4 — Bu muallimliklere ; istekli olanlar, aşağıda yazılı vesikaları bir istidaya | iliştirecekler ve hangi mektebin hangi ders muallimliğine istekli olduklarını da yazacaklardır. A — Tasdikli sıhhat raporu, B — Tasdikli hüsnühal kâğıdı, , |, C— Resmi bir makamca ve evvelce Muallim olanlar i- çin Maarif İdarelerince, tasdikli ve fotoğraflı fiş veya ( kısaca hal tercümesi, . (D — Şahadetname, Ehliyetname, tasdikname ve sair ve sikalarmın tasdikli ve fotoğraf lı suretleri, E — Noterden tasdikli taahhüt senedi, bu senede şunlar yazılacaktır, “Tayin edileceğim .. . mektebinin . . .muallimli inden her hangi ders senesi içinde çekilmemeği, şayet tatil za manımnda çekilecek olursam, çekilmeden en az iki ay önce bildi receğimi, böyle yapmazsam, alacağım ücretin iki aylığını taz- mmat olarak bir defada ödeyeceğimi, bundan başka tayin o- lunduğum halde kanunun gösterdiği zaman içinde vazifeme baslamazsam yine ayni tazminatı ödeyeceğimi taahhüt ede- rim,” ; E — Bu vesikalar 10 Temmuz 933 tarihine kadar Milli | MüdafaaVekâletinde Askeri liseler Müfettişliğine gönderilmiş olacaktır. 5 — İsteklilerden aranılacak şartlar şunlardır : A — Muallimliğini istediği dersi okutmağa, menşei veya Darülfünunda imtihanla ehliyetnameyi ve kanuni ( vasıfları haiz olmak ve yahut Maarif V ekâletinin aynı derecedeki mek teplerinde müseccel muallim bulunmak. Se B — Haftada 15 “Zaruret görüldüğü takdirde ” en çok 20 saat ders almağı taahhüt etmek, ,, S7 Tayin edilecek muallimlere ayda 84 : 126 lira ücret verilecektri. 7 — İstanbul, Konya, ve Erzincanda bulunan Askeri li se ve Orta mekteplerle Konya Gedikli Küçük Zabit Hazırlama mektebinin tabip ve dişçiye ihtiyner vardır. ., ,, Taliplerin aylık ücretleri 80 :90 dişçilerin ücretleri ise 70 Uradır, , ,S— Bunlara istekli olanlar, hangi mektebin tabip veya disciliğini istediklerini istidalarma yazacaklar e ve kısaca hal >rcümelerile beraber 4 maddede yazılı zamanda Askeri Lise ler Müfettişliğine göndereceklerdir. (3097) (2719) 4066 MM ——--—« —— MmMm—< << — Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: 300 çift yerli sarı çizmenin kapalı zarf münakasası 1 vi 933 perşembe günü saat 15 te yapılacağından is ““terim şartname o ve nümuneyi görmek üzere her gün iç münakasaya girmek için mezkür günün muayyen saa- tine kadar teminatı evveliye makbuzu ve teklifnamelerile ko Misyonumuza müracaatları, (2856) 4117 Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: , , Mevcut nümunesi gibi 3000 takım mamul tavla elbise sinin kapalı zarf münakasası İ3 Temmuz 933 perşembe gü- Nü saat 16 da yapılacağından isteklilerin şartname ve nümu Neyi görmek üzere her gün ve o münakasaya girmekiçin te- 'minatr O evveliye makbuzları ve teklifnamelerile mezkür günün muayyen saatine kadar Komisyonumuza müracaatla- ru. (2857) 4118 Kocaeli Vilâyeti Daimi .. . | Encümeninden: İ Kocaeli Vilâyet Matbaasında mevcut ve hali faaliyette bulunan 4 Beygir kuvvetinde gaz ve benzinle müteharrik Groslay markalı bir adet Motor ile 57-82 eb'adında Alman ma mulâtından tablo makinesi ve matbaaya ait Alât ve Edevat , 8 hurufat ve saire ihaleyi müteakip ilk taksiti peşin ve diğer iki taksiti birer sene fasıla ile üç müsavi o taksitte ödenmek sartiyle Temmuzun (19 uncu çarşamba günü saat 15 te iha le edilmek üzere kapalı zarfla (© müzayedeye (| çıkarılmış- tar, Talip olanların mezkür tarihte 423 Jiralık teminatla teklif mektupları münakasa kanundaki ta- tifat dairesinde Kocaeli Vilâye tine vermeleri ve şartnamesini görmek ve tafsilât almak istey enlerin Kocaeli, Encümen Ka- lemine müracaatları. (2968) 4133 BÜYÜK TAYYARE PiTANGASI 15. ci tertibin 3.cü keşidesi 11 Temmuzdadır Bu keşidede Büyük ikramiye 100.000 Liradır Ayrıca: 25.000, 15.000, 10.000 Liralık büyük ikramiyeler ve 4037 30.000 Kiralık bir mükâfat vardır. i tile ihale edilecektir. Taliplerin Şurt kâse yoğurdu, tere yağı. MİLLİYET CUMARTESİ $ TEMMUZ 4983 Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden: Bu sene İstanbul'da Fen Fakültesinin “F.K.T.” sınıfına devam etmek üzere leyli Tıp Talebe Yurduna (tam devreli lise ve tahsil itibarile buna muadil (o musaddak resmi mekteplerden eniyi veiyi derecede mezunolanlar o alı nacaktır. Talebenin yemesi, yatması ve üstü başı Yurtça te- min olunur. o Veayrıca şehri muayyen miktarda muaveneti nakdiyede bulunulur. Kayıt ve kabul sureti ve şartları şunlardır 1 — Talipler el (© yazılarile muharrer ve muvazzah ad- reslerini havi istidalarını aşağıda beyan edilen evrak ve vesai- ka raptederek nihayet “ 1 Teşrinievvel 933 ” tarihine kadar doğrudan doğruya Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti ne göndereceklerdir. A : Türkiye Cümhuriyeti teb'asından bulunduğunu na- tık hüviyet o cüzdanıaslı. B : Tam devreli liseden mezun (olduklarını mübeyyin mektep şahadetnamesi aslı veya imtihanlarını tamamen bi tirdikleri halde şahadetnamelerinin © tasdik muamelesi ge- cikmiş olanlar için oOmezun bulundukları mektep Müdür- lükleri o tarafından ayni zamanda dereceleri > dahi gösteril- mek üzere verilmiş fotoğrafları tasdikli resmi vesaik. C : Tahsil etmiş oldukları müesseselerden alınmış hal ve hareketlerinin mazbut ve kusursuz bir derecede bulundu ğunu müş'ir hüsnühal varakası D : Mütehassısları tam hastane heyetinden istihsal edil miş nümunesine muvafık ve musaddak resimli bir kıt'a sıh- hat raporu “bu rapor hastane Baştabipliklerinin O mühürile mühürlü ve mazruf olarak tali pler tarafından diğer evrakile birlikte (o gönderilecektir”, Bu hastaneler Ankara, Sıvas, Er zurum, (Diyarbekir, Nümune hastaneleri, İstanbul Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinden O ibarettir. Buralarda muayene olunmak için bu hastanelerin mensup oldukları valiliklerin Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlükle rine talipler tarafından (bizzat müracaat olunacaktır. E : Sureti aşağıda münde riç Noterlikçe musaddak Veli leri tarafından ve velisi bulun mıyanların kendileri tarafından verilmiş bir kıt'a taahhüt sene di. F:4,5 X 6 eb'adında üç adet fotoğraf, 2 — Yaşları yirmi ikiyi g eçkin olanlar ve tahsillerini ve ileride mecburi hizmetlerini if aya mani bir hastalığı ve arızası bulunanlar kabul edilmezler. 3 — Talipler tarafından o Vekâlete gönderilecek olan mez kür evrâk ve vesaikm alındığı adreslerine derhal bildirilece- ği gibi işbu evraka nazaran kabul edilip edilmedikleri dahi keza adreslerine (o vaktinde tebliğ olunacaktır. Taahhütname Sureti Leyli Tıp Talebe Yurdu na “kabul edilerek Tıp tahsil e- dip her hangi bir Tıp Fakülte sindemi“Tabip olarak neş'et ey- lediğinde o “ Eylediğimde” 9.6.932 tarih ve 2000 numara hı kanun mucibince mezkür Yurtta geçirdiği “ geçirdiğim” zamanım iki sülüsü kadar bir müddetle Sıhhatve İçtimai Muavenet Vekâletinin (tayin eyliyeceği (mahalde ifasma mecbur olduğu “ olduğum ” hizmeti kabul etmediği “etme diğim ” veya kabul edipte müddeti muayyenesini bitir meden terkeylediği “ eyledi ğim ” takdirde kendisi “ken- dim ” için sarfedilen paranın iki mislini ödemeği ve Tıp tah- silini terkettiği “ ettiğim ” veya sihhi sebepler haricinde Fa- külteden o daimi olarak çıkarıldığı “ ğum ” ve mez kür Yurtta bir seneden az bir müddet kalarak yurdu terkey lediği © “ eylediğim ” takdirde keza kendisi “kendim” i- çin sarfolunan parayı ödemeği müteahhit, zamın, mütekeffil olduğumu natık işbu senedim tanzim ve müşarünileyh vekâ- İete tevdi ve ita kılındı. (2895 41zı Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 1500 Ton Rekompoze kömürü: Kapalı zarfla münakasası : 10 Temmuz 933 Pazartesi günü saat 14 te. 100 Ton Mazot (Mayi mahruk): Kapalı zarfla münakasası: 10 Temmuz 933 Pazartesi günü saat 15 te. Gölcük Deniz Fabrikaları ihtiyacı için kapalı zarfla mü- nakasaya konulan yukarda cins ve miktarı yazılı kömür ve Mazotun şartnamelerini görmek istiyenlerin her gün ve mezkür malzemeyi itaya talip olacakların münakasa gün ve saatlerinde Kasımpaşada Deniz Levazım Satınalma komis- yonuna müracaatları. (2703) 4075 Yüksek Vektepler Mübayaat Komisyonu Riyasetinden: Mülkiye mektebinin 933 mali senesi erzak ve mahrukat ih- tiyacatı aşağıda gösterilen günlerde Fındıklıda Güzel San'at- lar Akademisinde Yüksek mektepler muhasebeciliğinde müte- sekkil mübayaat komisyonu tarafımdan aleni münakasa sure- iti anlamak üzere Yaldız- da kâin Mülkiye Mektebi Müdürlüğüne ve münakasaya isti- rak edeceklerin ihale tarihinden evvel teminat akçelerini mu- hasebe veznesine yatırarak makbuz almaları ve münakasanın saat 14 ten 17 ye kadar devam edeceği ilân olunur. o (3031) Nev'i İhale tarihi o Günü Ekmek, tuz, et, sade yağı, pirinç, fa- sulya, nohut, kırmızı ve siyah merci- | 25/7/933 mek barbunya bezelye. Beyaz peynir, kaşar, zeytin, sabun, zeytin yağı, yumurta, şeker, un,ir- mik, makarna, pirinç unu, şehriye ni- şasla, - Sebze, kuru soğan patates, kok, ma- den, mangal kömürleri, odun, süt, yo Salı * 3031 4176 26/7/933 Çarsamba! İ teminatlarını 27/7/933 Perşembe ! 'Barut İnhisarı Umum Müdürlüğünder 1 Temmuz 933 tarihinden itibaren idaremize ait hisar maddelerinden Karabaru t, dolu ve boş av fişekleri, er telif av kapsülleri ve tapalar ve av saçması daha ucuz fia satılacaktır. Bunlardan belli başlılarnın eski ve yeni fi ları şöyledir : Birinci av barutu kilosu 260 kuruş iken 220 kuruş İkinci av barutu kilosu 20 5 “109 Kara baruta mahsus alâ böş av.kovanı yüz danelik paketi Kara baruta mahsus adi boş av kovanı yüz danelik paketi Dolu av fişekleri adedi 8 “onar danelik kutularda” 8 9 10,50) 11,50) 12,50) Av sâçması kilosu 70 Bir ve yarım kiloluk kutularda Av barutları 1, 1/2, 1/4 ve 1/10 kiloluk kutular içi dedir. Yukardaki fiatlar bir kiloluk kutulara mahsustu Ava ait tekmil maddelerin yeni fiatlarını gösterir r mi listeler Ankaradaki ve İstanbul *da Tophanedeki sal mağazalarımız (ile memleketin muhtelif yerlerindeki d po ve acentalıklarımızda mevcut olduğu gibi tekmil beyile mizin dükkânlarının münasip yerine asılmak üzere her rafa gönderilmek üzeredir. Avcı birlikleri ve sair arzu edenler bir posta pulu göl derirlerse bu listelerden bir adedi adreslerine gönderilir. Hususi evsafta dolu av fiseği tedarik etmek arzu denler 50 0 fişekten aşağı miktarda olmamak üzere sipar verirlerse fabrikamızda yaptırılarak ambalâj ve sevk ma rafı kendilerine ait olmak üz ere demir yolu boyundaki y. lerle vapur uğrağı iskelelerde © gösterecekleri adrese dö derilir. (3014) 41 Ankara Yüksek Zirmat Enstitüsü Ziraat ve Baytar Fakül. telerile Yüksek Orman Mektebi - Kayıt ve kabul şartları 1933 ders senesi için Ankara (Yüksek Ziraat Enstil sü) Ziraat ve Ziraat sanatları Fakültesine 5 kız ve 45 erk; olmak üzere (50), Baytar F akültesine(50) ,Yüksek Ormal me (30) talebe alın acaktır. Müessese leyli ve m canıdır. - Kabul şartları şunlardır: 1 — Türkiye Cümhuriye ti tabasmdan olmak. 2 — Lise bakaloryasını v ermiş bukunmak 3 — Yaşı 17 den aşağı ol mamak 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyeti malik ve hastalıklardan salim olmak, (tam teşekküllü hast hane sıhhat Hey'eti raporile tevsik olunur). 5 — Tahsil leyli ve mecc ani olduğundan staj veya sil (o devresinin ortasında (arız olacak (© mazeretld dolayısile © tahsillerine o devam etmek imkâ nmr kayb etmiş ola nlar müstesna olmu üzere) staj veya mektebi ter kedenlerin veya cezaen çıkar) İlanların hükümet tarafından kendilerine yapılan masrafi tazmin edeceklerine dair No terlikten musaddak kefale: me vermek (Müessesece veri lecek nümuneye tevfikan) . 6 — Mahalle ihtiyar He yetinden veya polis merkezi den hüsnühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 — Tealiplerin miktarı kadroyu tecavüz edince sahade name dereceleri ve müracaat tarihleri sırasile kabul muam lesi yapılacaktır. 8 — Ziraat Fakültesine girecekler evvelâ 1 sene Orman çiftliği talebe namzedi sıfatile staja tabi tutl lurlar. o Talebe stajda bulun duğu müddetçe yemek ve elli se bedeli olarak kendilerine ayda 40. — Vira ücret verilir. Bİ ücretten hiç bir tevkifat yapılmaz. Bu şartları haiz olup Ankara (Yüksek Ziraat Ensti sü) Ziraat Baytar Fakültelerine (Ove Yüksek © Orm Mektebine girmek istiyenlerin 31 Eylül 933 tarihine kı yukardaki şartları gösterir vesikalarını bir istidaya ri tederek doğruca Ankara Yüksek Zirnat Enstitüsü Re törlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur, Daha fazla malâmat almak istiyenlere © müraci takdirinde Prospektüsler gönderilir. (3024) Kale - Ezine tarikinin 0 --000 kilometrosundan 3-109) kilometrosuna kadar olan 3092 metro tulindeki kısmın tı miratı esasiyesi 27-7-933 tarihine müsadif perşembe saat on beşte ihale edilmek üzere 1-7-933 O tarihinden itib ren 27 gün müddetle ve kapalı zarf © usulile münakasa! konmuştur. - Bu inşaatın bedeli keşfi 11728 lira 54 “ku olup münakasa Canakkale Vilâyetinde yapılacaktır. Mü kasaya iştirak edecekler tekli€ mektuplarını ve muavakle aynı günde saat on beşe kadar Makamı »leri ve evrakı kesfiye ve tafsilit almak isteyel Başmühendi: ne müracaatları ilân olun (3034) “3 ve sn sl İİ im lâyete ver lerin oNafia