30 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

30 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İİ Varne'da Sİ temmmzda Beşlıyazak 7 2- ğustosm kadar devam edecek olan müsa- baka ve eğlencelere iştirak edecek olan Ankara Avcılar Cemiyeti reisi ve Anka- ta mebusu Aka Gündüz, azasından Kü- tökçü oğlu Mehmet Ali Beyler dün şeh- rimize gelmişlerdir Heyete ressam Kerim, ve Ali Iktısat meclisi azasından borsacı Refik ve “Sait Salöhattin Beyler de dahildir. Ancak Fenerhahçe avcılar klübü reisi olan Sait Salâhattin Beyin birden bire işi çıktığı için gid. Dün bir mubarririmiz Aka Gündüz Beyle görüşmüştür. Diyor kiz x-- Varna'da Bulgar Sokol teşkilâtı © nin yirmi beşinci yıl dönümünde bulun. mak üzere davet edildik. Ankara avcılar kulübü namına murah- has olarak yarın gidiyoruz. Şenliklerin sonuna kadar kalacağız. raber hazırlık teşebbüslerimizle müsabakacıların çok evvelden olacağı süphesiz bulunan hazırlık teşebbüslerini © kendi aramızda tetkik ve mukayese ede- © eeğiz, Ve ona göre orada bir karar ve- receğiz. Bilirsiniz ki, bizim spor teşkilâtı için- © de yalnız avcılardır ki; bu gibi merasim ve müsabaka davetlerine ilk defa iştirak ediyoruz. Buna göre normal düşünceli hareket etmeğe mecburuz. Çünkü bu iş ladınıçekememesi (Büşi bindi sahifede) kek girmediği için birincilik hakkının © kendisine ait olduğunu ileri sürmüştü. © Samiye Burhan Cahit Hanımla gö- üştük. © Yarışta birinci gelen Sami H., bize © yarış ve neticesi hakkında yu izahatı kategoriler > ediyor. Vâkıâ yarışta dört . kate, vardı: 1 — Şoförler tarafından sür len hususi otomebiller. 2 — Kurs oto- o mobilleri. 3 — Amal kadınların © kullandığı. 4 — Amatör erkeklerin © kullandığı otomobiller. o Amatör ka o dın olarak yarışa giren tek kadın ben- dim. Yarış heyetine müracaat ederek böyle rakipsiz bir yarışa girmektense — yapılmasını hakem heyeti iftiharla kabul Bir kadınm erkekle yarışa girmeğe İd oluşu hakem heyetini mütehassis || “Amatörler iki kişi & geçen seneki rekoru 5 dakikn 40 saniyede birinci geldim. Bu vaziyeti tespit eden Turing klüp hakem heyetidir. “Yarışta üç kronometre birden tu- © tulmuş ve yarış gayet mazbut şekilde idare edilmiştir. “Vali Muhiddin Bey, Kolordu Ku- mandanı “da idiler. Kupayı bana bizzat Vali | — Beyin refikası hanımefendi. verdi. Vehpi Sait Beyin tamirat virajmda el. | freni çekmek ve arabayı vitesten çı | carmak gibi hataları yapmak suretile yarışı kaybettiğini herkes gördü. Be- nim bu yarışta en çok hayretimi mu: ip olan şey. böyle tehlikeli bir sporda tuğu halde erkeğin buna razı olmak istemeyişidir.,, İ Irak Maliye nazırı “dir. Londra konferansına iştirak eden | Şertetlerin cümlesi — büyük bir. kasma vaferanı devam m © Kanaatimce bütün devletler bir © — Hayır, çünkü Amerikalıların da iza Ko Fayanl yn seyahatten avdet. lerinde İstanbul'a uğrıyacaklar mı? — Kral Hr, ne seyahatlerinde Ostend' lar, bul'a uğrıyacaklarını tah. min eimiyorum. Isvisre'den Italyaya 6- | in Visir veya Hayfaya gitmeleri muh * * Avcılar heyeti şehrimize geldi, bugün gidiyor.. Aka Gündüz e izahat veriyor »İRomadaki ki görüşme vr. Macar başvekili neden Ro- Mehmet Ali Bey gol işi değildir ve sahsrmız namına git miyoruz. — Ankaradaki klüp faaliyeti hakkın. da malümat vermisiniz? — Ankara'da avcılık çok eski ve tanın mıştır. Fakat 10 sene evveline Mi Dae im Pi kiye'deki averlar arasında müsabaka yap- mak fikrindeyiz. Fransa ile ticaret Muahedesi (Başı 1 inci sahifede) satta tarafeyn serbestisini iktisap ihracatının bedelie- rinden teraküm edecek dövizlerin yüzde otazu otomatik bir surette Bangue de France'da açılacak bir hesapta Türkiye Cümhariyaği Mer hez Bankası emrine tamamen ser. best olarak amade tatulacaktır. 8 — Bütün ticari mübadeleler | elearıng'e tâbi olduğu gibi devlet vesair müessesatıresmiye siparişle. | rinden mütevellit verilecek (emtia ve malzeme bedelleri de nahten ö- | denmeyip mahsup muamelesine da- İl hil olacaktır. 6 — Clearing mekanizması şu tarzda işliyecektir: Türkiye ihracat İl mallarının alıcıları bu malların be- İli dellerini frank olarak Paris'te “of- fice de compansation'a,, tesviye e- deceklerdir. Fransız malı mübaya- | a eden Türk ithal tacirleri de al dıkları malların bedellerini Türki- ye Cümhuriyet Merkez Bankasına “bu bankanın resmi kuru üzerinden | Türk lirası olarak tediye edecek- lerdir. 7 — Imzalanan elearing anlaş. İl masına münhasıran her iki memle- İl kele gümrük resmi tererek giren malların dahildir. Transit musame- lt elearing'in haricindedir. Tran- sitten mütevellit dövizler serbest olarak elearing haricinde verile- cektir. 8 — Fransız Rejisi Türkiyeden üç milyon Fransız Frangı mukabili |). tütün mübayaa edecektir. Bundan başha bir takım ahkâmı ihtiva e- || den itilâfname metni resmen tebliğ edilecek ve 13 ağastos 1933 tari hinden itibaren mevkiimeriyete gi- vrecektir. , Alman murahhasları da Parise geliyorlar PARİS, 28 (A. A.) — Anado: | du Ajansının hususi o muhabiri || bildiriyor: İktisat Vekili Mahmut Celâl Beyle görüşmek üzere Âlman murahhasları Parise gelmişler- | dir. Türkiye Sefaretinde içtima. lara başlanmıştır. Bır görüşme. ler müspet bir safha arzederse müzakeratın Berline (o intikali Şi muhtemeldir. İ maya gittiğini anlatıyor | VEYANA, 29 A.A. — M Messolini ile M. Gocmboes arasındaki görüşmeler den bahsöden baberler henüz müphem şekildedir. Bu itibarla matbaatın yazdık ları tahminlere müthasır kalıyor. Neue Freiç Presse'ye göre Macaris- tan, İtalyanın tasvibi olmadan hiç bir siyasi kombinezona girmemeği teahhüt etmiş, buna mukabil Italya'da Macaris- tanca mwahedeler Almanyadan uzaklaştıran bu #müzakere- MİLLİYET PAZAR 3) TEMMUZ .HARİCİ HABERLER Adalar | kimin? Yunan Hilda bazı adalarda İtalyanlar ROMA, 29 AA. — Finvaz Ajansı bil. diriyor: İtalyan balriyelerinin Cyelade adacıklarından üçüne çıkmış ol siyasi biç bir mâna ifade etmemektedir. | Bu adacıklar Yunan kara toprakları hu- dudu üzerindedir. Roma da, bu adaların Yunanistana veya İtalyaya sit olmaları hususunun hiç bir zaman k: bit edilmiş olmadığı telâkki #asen bu adalar ehemmiyetsizdir ve bir kaç İtalyanın ancak fenni sebeplerden buralara çıkmış olmaları Yunanistan te rafından siyasi hiç bir ihtarı da celp et- imemiştir. ATINA, 29 A.A, — Havas Ajansın- dan; İtalyanlar tarafından birkaç adaci- ğın işgali hakkında hiç bir tebliğ neşre- dilmemiştir. Zannedildiğine göre mesele bir suitefehhümden ibarettir ve bu ada lardan hic olmazss ikisi Yunanlılara sit değildir. ATINA, 29 A.A. — M. Çaldaris dün bahriye nazırı ile görüşmüştür. Ağlatıcı bombalarla bir taarruz GRATZ (Avusturya) 29 A.A — Sty- rie de propağanda seyahati yapan ra zır Fey'in propagandasına protesto ol- mak üzere maziler ağlatıcı gaz bombala- tı atmışlardır. Bombalardan birisi patlayınca birkaç kişi yaralanmıştır. Bunlardan ikisi Htal- 1933 Dönüş iş yolu Ceneral Balbo dönüş yolunu değiştirdi ROMA, 39 A.A. — Messayero gaze- tesi, muhabirlerinden birinin ceneral Balbo ile yaptığı mülâkatı neşretmiştir. Ceneral Balbo avdet seyahatinde Avru- panm başlıca hükümet merkezlerini zi- yaret niyetinde olmadığını, maiyetindeki takım istemediğini söylemiştir. Balbo filosunun dönüşte takip edeceği yol şudur: Nalentia (Irlanda) da, Mar- Filo Marsilyaya gelirken inecektir. HARBOUR, 29 A.A. — SHOAL Balbo, İtalya'ya İrlanda yolu ile dönek fikrinden vazgeçti. Hava müsait olduğu takdirde, İspanyadan Valenee | yolu ile uçmak üzere karar verdi. Balbo yarın saat 430 da uçacaktr. > Zammedildiğine göre Açores'lerden geçecektir. SHOAL HARBOUR, 29 A.A. — Son haberlere göre İtalyan deniz tayyareleri yarın saat 1,30 ile 2 arasında İrlanda'da Valentia'ya uçacaklar Her şey yolunda zannedilirken.. Grand - Falis (Terre Newve) 29 A.A. — Iki hafta evvel Almanyada düşerek Litvanyalı tayyarecilere ait, kırmızı bir çuval içinde bir kâğıt bulunmuştur. Bu kâğıtta «Her şey yolundan cümlesi var- rr agg yân tabüyetindedir. Beş kişi oldukca e- bemmiyetli surette, yirmi kadar insan da hafifçe yaralanmıştır. Bir çok tevkifat yapılmıştır. Alman tabiiyetindeki ecnebiler BERLİN, 29 A.A. — (Havas Ajamsın- dan): Dahiliye nazırı Alman tabüyetine kabul edilmiş ecnebilerden bu tabiiyetin geri alınması ve Alman tabiiyeti hakkı. Bin kayıt edilmesi meseleleri o hakkında bir nizamname meşrelmiştir. Bu nizamnamenin istinat ettiği kanun da 1918 ikinci teşrininin odokuzundan 1933 ikinci kününunün 30 una kadar ge- çen müddet zarfında Alman & kabul edilmiş ecnebilerden bu geri almabileceği tasrih edilmiştir. Bu kanuna dayanarak yapılan ve noş- redilen nizamname ise tabiiyet halkımın ması hususunda (ırki, siyasi ve dan mülhem olacaktır. Yine bu mizammümede Şarllı Yahkıll rin bilhassa hesaba katılacağı ve bu zamnamenin üzerinde de te: haiz olacağı beyan edilmiştir. Canilerin ve millet icin zararlı her hangi bir kim- senin de tabiiyet hakları iskat olunacak» ter, “ Alman tabiiyetine kabul lerden ölenler olduğu halde bunların silesi efradından Alma& tabii. yetini geri alabilecek ve bu hareke sebeblerini bildirmiş Aslen Almas olarak doğmuş kirbseler. den Almanlık aleyhinde propağanda ya- panlarm ve milli sölcümet orkânının 40- ref ve haysiyetine zarar verebilecek her bangi bir tesebbüste bulunanların tabi- yet hak ve sıfatı geri alınacaktır. Bu ka- bil kimselerin mal ve mülkleri de müsa- , dere edilecektir. Kısa mevcelerle daha iyi duyuluyor ROMA, 29 A.A. — Markoni, sElec- ” tra» yatında pek kısa mevceler üzerinde yaptığı mahabere tecrübeleri hakkında gazetelere beyanatta bulunmuştur. — Bu muhabereler, dı , çok açık duyuluyor. Her cihetten mükemmeldi. ve sesi, telli telefonlardakinden daha duyuluyor. Bundan başka pek kısa mev- celerle yapılan muhabereleri kimsenin dinlemek imkânı yoktur. Çünkü hiç bir tarafından alınamaz. © zaman başkaları Markoninin mesai arkadaşı mühendis ve âlim Mathicu yakında 300 kilometre üzerinde yani reçen sene yapılan mesa- fenin iki misli uzunluğunda tecrübeler | Yapağı bilem Tecrübeler ge- De de Papa yapılacaktır. Bir kac güne kadar Electra yatı, Tigul- lio dan ayrılacak, gelecek ay Roma sar © illerinde olacaktır. Aşustos aym ilk on beşinde resmi: ve umumi bir tecrübe yapılacaktır. İdam mahkümu HAMBURG, 29 A.A. — Çelik miğ- ferliler teşkilâtı azasından bir kaç kişiyi 1932 senesinde öldürmek teşebbüsünde bulunmakla mazmun komünist bir işçi fev kalâde mahkeme tarafından idama-mah- küm edilmiştir. Alya komünist mev- kuflar aç bırakılacak BERLİN, 29 A.A. — Volff Ajansın dan: Hindenburg şerefine dıkılmış kü. çük meşe ağaçının üzerine yapıdan bar- barca hareketi cezalandırmak için polis dairesi, mevkuf bulunan bütün komünist lere üç gün yemek ierilmemesini ve bu cezanın sebel kendilerine bildirilme- sini emretmiş sebetle Alman taraftarı «Wiener Neuste Nachrichton» gazetesi diyor ki: <Almanya olmadan orta Avrupada de- e bir netice elde etmek kabil değil. ir.» ROMA, 79 A.A. — M. Goemboes ec- nebi gazetecileri kabul ederek şu be- yanatta bulunmuştur; Seyyahatımın maksadı, M. Mussoli ile Avrupanın vaziyeti hakkında | tetki- katta bulunmaktı, Yaptığımız görüşme. lerden pek memnunum. Bu görüşmeler iktisadı ve siyasi meseleler halinde Ital- ya ile inin ayni noktai nazarda müşahede etmekliği Von Papen Parise gitmiyecek BERLİN, 29 A.A. — M. Papen'in Parise giderek siyati müzakerelerde bu- lumacağına dair haberleri Conti ajansı fantazi olarak telâkki ediyor. Ajans, Von Papen simdiki halde Sar- re'daki malikanesinde > bulund yakında Stuttrart'a gideceğ diyor, Mattern döndü WINNIPEĞ, 29 A.A, — Mahalli sant ile 19,45 de tayyareci Mattern buraya Bugün Toronto'ya hareket ede- cektir. Amerikanın en zengin adamı NEVYORK, 29 A.A, — Amerikanın en zenrin adamı, eski maliye nazırı M. Mellondur, Serveti 2,492 milyon dolar-. dan ve senelik varidatı tahminen 60 mil- yondur. Kıt'aların kayması nazariyesi İecektir. Bu nazariyeye göre Amerika kıt'ası bundan tahminen bir milyar sene evvel Avrupa, Asya ve Amerikadan ay- rılmağa başlamış garbe doğru kaymış- tır. Avasturalyada o Asyadan “ayrılmış şarka doğru kaymıştır. Kıtaların bu tah win edilen kaymaları, senede tahminen beş santimetredir. M. Roosevelt tatil yapıyor VAŞINGTON, 29 A.A. — Reisicüm- bur bu sece bususi trenle Nevyork hü- | kömeti dahilinde Hyde-Park aile mali- kanesine gidecek Ağustos ayını orada geçirecektir. Reisicümhur devlet işleri ile sıkı bir surette alâkadar olumıkta devam edecek- tir. Bunun için riyaseticümhur kitabeti civar şehirlerden birisinde yerleştirile- cektir. Reisicümhur 10 ağuslosta Vaşineton” a gidip birkac gün kalacak, sonra tekrar dönecektir. Avusturya-Macaristan VİYANA, 29 A.A. — Avasturya ile Macaristan arasmda bir yaklaşma fikri ilerlemektedir. M. Sturner Correspondance Hongrol mocmansma, bir gümrük ittihadı fikrini uzaklaştıran fakat ber iki memleketin sanayi ve ziraat vasılalarından müştere- ken istifade edilebilecek bir yaklaşmaya taraftar olduğunu söylemiştir. Rayiştağı yakanlar LAYIPÇG, 29 A.Â. (Volf Ajansın dan): Ali mahkeme Rayhştağ . meclisi, ni yakmalda zan altına alınanlarının re'- sen üç müdafaa vekili tayin etmiştir. Mazunların mabokemesine evlülün ilk on beş günü icinde başlanacaktır. İçi iskelet dolu eski bir lâhit SEVIL, 28 A.A. — Erki bir manasti- rin arka tarafında bir lâhit ortaya çıkerıl mıştır. Lâhdin içinde otuz kadar iskelet bakıyesi ve hangi tarihe ait olduğu he- büz anlaşılmıyan bir takım çanak çöm- lek bulunmuştur. Murahhaslar dönüyorlar LONDRA, 29 AA. -- M. Sehacht Londrndan töyyare ile Börline gelmişti, MU Bonnet dün sant 11 de Parise ay- ni trenle M. Hymans da; Brüksele ha- reket etmişlerdir. M. Clijn Hollandaya, dün öğleden son ra tayyare ile dönmüştür. Fransada bir kısırlatma taraftarı BERLİN, 29 A.A. — Volf Ajansının Paris iri bildiriyor: Fransanın ta- pnmış, sinir mütehassıslarından doktor Toulouse ekısırlatmakı kamunu balekm. da yazdığı bir makalede Fransızlar tara- fından daha dikkatle meşgul olunması ieapeden bir meseleyi ele almış olmasın. dan dolayı Hitler'e minnettar olmak lâ- Türk ve Kus atletleri bugün umumi bir müsabaka yapacaklar MOSKOVA, 29. A. A. — Türk ve Sovyet atletleri arasında 30 temmuzda umızmi bir müsabaka ya pılacaktır. Bu müsabakaların netice leri Comintern ve Kızılordu merke z istasyonlarından, Türk misafirleri tarafından, bildirilecektir. Cömintern istasyonunun #ulü mevci 1481 ve Kızılordu merkezi istasyonunun da tulümevci 38,45 dir. Neticeler Türkiye saati ile 19,25 te verilecektir. Kaymakamlar arasında değişiklik ANKARA, 29 (Telefonla) — Beytüşşebap Kaymakamlığına Mal- kara Kaymakamı Adnan, Karaman Kaymakamlığına Beyşehir Kayma- kamı Faik, Akşehir Kaymakamlığı na Bozüyük Kaymakamı Edip, Bo- züyük Kaymakamlığına Burhaniye Kaymakamı Emin, Burhaniyeye Düzce Kaymakamı İsmail Hakkı, Akhisara Ezine Kaymakamı Rauf Cavit, Cizeye Fethiye Kaymakamı Fikret, Silana Mudurnu Kaymaka- mı Ali Riza, Orhangaziye Mut Kay makamı. Sait, Devrek'e Çanakkale Emniyet Müdürü Fuat, Tokada sabık Taşköprü (Kaymakamı Celâl, Pertege sabık Ünye Kaymakamı K emal, Sultaniyeye Mihalıççık Kay- makamı Sabahattin, Mihalıççığa O rhangazi Kaymakamı Nasih B. lerin ir. tayinleri âli tastika iktiran etmi; Konferansta neler oldu? Bir buçuk ay süren müzakerelerden sonra varılan netice!? LONDRA, 29, A. A. — Hususi muhabirimiz beynelmilel iktisat konferansının son çelsesini ve ona tekaddüm eden vaziyetini şu suret le izah etmektedir : Konferans bir buçuk ayirk neti cesiz bir çırpıntı üzerine son per- deyi güzel nutuklar çel indir. di. Konferans bürosu yaskonun tesirlerini Tarinine çin raporların ve mutukların nik- bin ifadelerle yazılmasına taraftar dı. İktisat komisyonunun raporu baştan başa böyle bir direktif «(- tında yazılmış ve mazbata muharri ri olan İngiltere ticaret nazırı Mr. Runciman, bu hususta o kadar i- leri gitti ki komisyonun heyeti u- mumiye içtimaında bu mübalâğa- lar bazan istihzalı tenkitlere sebe biyet vermiş ve raporun o kismen yeniden tahriri için yeni bir komi te teşkiline mecburiyet — hasıl muştu. Konferansa ne suretle neti ce verilmek istenildiğini göslerme si itibariyle © bu iktisat raporunu gözden geçirmek faydadan hali değil Rükrii ilk nazarı dikkati celbe den nokta hakikatın olduğu gibi değil bazılarının görmek ve gös- termek istedikleri gibi yazılmış ol masıdır. İleri sürülen şeylerin bir kısmı vaki olmamış, fakat aksine debir tezah (olmadığı için müspet şekilde gösterilmiştir. Raporun bir yerinde bütün memleketlerin tarifelerde tenzilât icrasını, beynelmilel ticaretin ih- yası için zaruri addettiklerini kay detmektedir. Bir reye müracaat e dilse bu fikir etrafında toplanacak ların adedi bilmem ona bile baliğ olurmu idi? Hekikat halde tarifelerin tenzi- lini müdafaa etmiş bir tek heyeti murahhasa bile yoktur. Nazari bir surette gümrük tenzilâtınm fayda sını ileri sürenler bile bunu o ka- dar kayıtlarla, şartlarla çevirmiş” lerdir ki, aksini müdafaa etmek is terseler daha ziyade muvaffakiyet gösteremezlerdi. Yalnız hiç bir he- yet te tarifelerin tenziline muhalif olduğunu sarahatle söylememiştir. İkinci nokta raporda büyük dev letleri o alâkadar eden mesailin daha büyük bir itina ile tetkik edil miş ve mütaleatımın © heyeti mu- rahhasaların noktai nazarma teva fuk edecek bir tarzda dercolunmuş bulunmasıdır. Zaten bu hal az çok komisyonların müzakerat esnasın da nazarı dikkatini celbetmiştir. Meselâ, Portekiz murahhası üst üste beş defa söz istediği o halde, her defasına, içtimai terkeylemiş tir. Buna mukabil Fransa gibi, İn giltere gibi heyeti murahhasaların teklifleri bazan reye bile konulma- dan aynen kabul edilmiş addolunu yordu. Bu sebeple reye konulsa ekseri- yet alamıyacağı şüphesiz olan bir çok teklifi itiraza lüzum görülme diğinden dolayi bir emri vaki ha- Tini almıştır. Bundan ise bilhassa büyük devletlerin müstefit olduk- ları meydandadır. Üçüncü nokta yukarıda işaret et tiğim gibi raporun büyük işler ya- pılmış gibi çok memnun ve müfte- hir eda ile yazılmış olmasıdır. Konferans hangi meseleye el sür dü ise ihtilâflarla karşılaşmış, ka- ti neticelerden sarfı nazar, hal yo! larını tespite bile muvaffak olam mıştır. Bu şerait dahilinde rapor yazmanın ne kadar müşkül oldu- ğu kolaylıkla anlaşılır. Her memleket ittihaz etmiş ol- duğu tedbirlerin doğruluğuna ka- nidir. Gümrük duvarları bir fena lık bile olsa memleket için bir za- rurettir. İthalâtta tahdidat parayı korumak için hayalâttan uzakla- şan yegâne müspet yoldur. Sanayi. ziraati himaye, memleketlerin en başta gelen vazifelerinden biridir. Vaziyet normal bir hale gelinciye kadar dövizlere serbesti verile- mez, Milli mahsullerin ihracını te mine çalışmak, konferansa düşen vazifenin en başta olanlarından b ridir. Bötün bunlar belki doğru ve şüphesiz ki doğru, yalnız fena ciheti herkesin bilâistisma ayni Bazariyeleri müdafi ve esiri olma sıdır. İşte herkes ayni fikir etrafında ittifak ettiği içindir ki asıl ihtilâf ortaya çıkmış, konferansı daha Seba haftasından itibaren iş süre miyecek bir hale getirmiştir. kat, şurası muhakkak ki, ağ gelirken ittihaz ettiği tedbirlerde belki de biraz fazla ileri gittiğini zannederek müteellim olan her na. zır memleketine tamamen müste- rih dönecek ve kendinde diğerle- rinden geri kalmamak için yeni tedbirler ittihazı hususunda yeni Bununla mevaddı iptidaiye fi atları yükselmiyecek, paralarda istikrar husule gelemiyecek, işsiz- lik azalmıyacak, ticaret normal bir şekil almıyacak fakat dünya işlerinin düzelmesine intizaren memleketlerinin baş aşağı yuvar- lanmasma meydan verilmemiş ola Konferanslan alınan yegâne ders budur. © Nevyorktan Bağdada | Maarif vekiliğii uçabilecekler mi? LONDRA, 29 A.A. — Jim ve Anay Mllison'un seyahatinin — sermayedarı Lord Wakefieldd parçalanan «Ceafa- ver» tayyaresi yerine bir yenisini yap- mak üzere emirlerine kâfi derecede pa- nr. vermiştir. Buna rağmen Mollison'ların Nevyork- tan Bağdada uçmak tasavvurlarını tat- bik edebileceklerini zannedilmiyor. Zira Ingiltere de bir tayyarenin yapılması i- çin en az ili ay zamana muhtaçtır, Ve tayyarenin Amerikaya gönderilmesi 18- zımdır. «Seafrer»- tayyaresinin © enkazı American Farmer vapuru ile İngiltere- ye sünderilmştir. sinde era di «Gayri tabii sömelana doğup çoğal- masını teşvik eden aldırmamazlık siste. Kimler kurtardı Maarif Vekili Dr. Reşit Galip Bey deniz kazasmdan kurtaranlar arasın. da Muzaffer Ef. isminde bir denizci- nin bulunduğu da iddia edilmektedir Dün hâdiseye şâhit olan ve | Fener. bahçede Eskilimanda oturan Fehime Hanım bu hususta bir muharririmiz. şunları söylemiştir: — Hâdise günü sahile çıkarlarken Şükrü Reisin sandalında © çocuklar, Eyübün sandalmda Vekil Beyin baldı zı hanımefendi, Petronun sandalında da çocuk vardı. Bir sandal daha var- dı. Fakat sandalcının ismini bilmiyo rum. Vekil Bey bu sandaldaydı. Fa- kat bu sandalcıyı görsem tanıyamam Yaldız Şükrü Reise vaka günü ve cuma günü bir miktar para hediye ©