30 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

30 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

iz GE MİLLİYET PAZAR 30 TEMMUZ | İst. Mr. Kumandanlığı Sa. Kom. ilânları | Maltene Askeri Lisesi Bu- laşık kaplarını sıcak su ile yıkamak için suyu kaynata- cak kazanı ısıtmaya mahsus ocağın cerceve ve kapağı İ- 8-933 salı günü saat (o 15,30 dan 16 ya kadar (o pazarlıkla yaptırılacaktır. — İsteklilerin belli vaktinde Merkez Kuman danlığı Satın Alma Komisyo nunda hazır bulunmaları. (113) (3691) ... Ölçme taburu ihtiyacı için İki Bin kilo kuru ot 1-8-933 salı günü saat 14 ten 14,30 za kadar pazarlıkla satın alı nacaktır. Pazarlığa girişecek lerin belli saatinde (o Merkez Kumandanlığı Satmalma Ko misyonunda hazır bulunmala rı. (114) (3692) İstanbul Levazım eşya ve Teçhizat anbarı ihtiyacı için iki bin kilo naftalin iki bin tah ta iki bin adet lata beşyüz ki- lo Çember On bin kilo galibar da boya iki adet Çember ma kinası dört adet (tel makina dört adet keser 1-8-933 salı günü saat 15 ten 15,30 za ka dar pazarlıkla satın alınacak- tır. Pazarlığa girişeceklerin belli saatinde Merkez Ku mandanlığı satın alma komis- Askeri Baytar Mektebi ih- tyacı için beş bin kilo kuru ot 1-8-933 salı günü saat 14,30 dan 15 şe kadar pazar lıkla satın almacaktır. Pazar lığa girişeceklerin belli vaktin de Merkez Kumandanlığı Sa- tın alma komisyonunda hazır bulunmaları. (112) (o (3697) Merkez Kumandanlığı kıt'at ve müessesatmın ihtiyacı için bin beş yüz kilo ağıt benzin i- le binbeşyüz kilo o hafif benzin 1-8-933 salı günü saat 16.dan 16,30 za kadar pazar lıkla satın almacaktır. Pazar lığa girişeceklerin belli saatin de Merkez Kumandanlığı sa tın alma komisyonunda hazır bulunmaları. (115) (3696) Merkez Kumandanlığına merbut kıt'at ve müessesat ih tiyacı için dört bin beş yüz o- tuz çeki odun 20-8-933 pazar günü saat 14 te kapalı zarfla satm almacaktır. Şartnameyi görmek isteyenler her gün ve münakasaya © girişeceklerin belli saatinden evvel teklif mektuplarını Merkez Kuman- danlığı Satın Alma komisyonu na vermeleri. (118) (3695) Merkez Kumandanlığına merbut kıt'at ve müessesat ih tiyacı için sekiz bin sekiz yüz doksan çeki odun 20-8-933 pazar günü saat 15 te kapalı zarf suretile satm Şartnameyi görmek isteyenler her gün ve münakasaya giri- şeceklerin belli saatinden ev- vel teklif mektupların Mer kez Kumandanlığı Satın Al ma komisyonuna vermeleri. (3698) Milliyet'in romanı: 2 Merkez Kumandanlığına merbut kit” 'at ve müessesat ih tiyacı için yirmi bin kilo gaz yağı 6-8-933 pazar günü saat on altıdan on altı otuza kadar açık münakasa ile satın alına- caktır. İsteklilerin (şartname sini görmek için her gün ve münakasaya girişeceklerin bel li saatinde Merkez Satın Al ma Komisyonunda hazır bu- lunmaları. (71) (3316) 4469 ... Merkez Kumandanlığına bağlı kıt'at ve müessesatm ihtiyacı için almacak O İkiyüz ton kok kömürü 6-8-933 pa zar günü saat on beşte kapalı zarfla satm almacaktır. İstek Hlerin şartnamesini görmek için her gün ve münakasaya girişeceklerin belli saatinden evvel teklif mektuplarmı Mer kez K. Satm Alma Komisyo- nuna vermeleri. (73) 8317) Tasfiyeilânı Galatada Şişhane Karakolu civarında Okçu Musa mahallesinde Okçu Musa caddesinde 52 - 54 numaralı (Asri İt- tihat Eczahanesi) ni işletmek © üzere Leon Daran, Yasef Benbasa, Yasef Pin 4470 to, Moiz ve İzidor Surştayin Efendiler arasında müteşekkil Şirketin feshine ve muamelitmm tasfiyesine İstanbul mah kemei Asliyesi birinci hukuk dairesi ti caret kısmınca karar verilerek tasfiye memuru tayin edilmiş olduğumuzdan münfesih Şirket zimmetinde alacağı o- Janların tarihi ilindan itibaren on beş gün zarfında mezkür cczahanede sabah saat o ondan on ikiye kadar hazır bu- anan memuru mahsusuna müracaat ve vesaiki müspitelerini tevdi eylemeleri Tüzumu ilân olunur, Tasfiye M. Avukat Meki Hikmet Tasfiye M. Avukat İsmail Şevket (5888) DOKTOR HORHORUN! Her gün akşama kadar hastalarını Eminönü Valide kıraathanesi yanın- daki muayenehanesinde tedavi eder. Tel, 24131 (4917) 4049 Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mah kemesinden : Terekesine mahkemece vaziyet olunan Akiksandır Şeykoveski ye ait olarak: 1) Beyoğlunda yeni çar Şi caddesinde (6) numaralı müskirat mağazasında mevcut yerli ve Avrupa şarapları ile rakı ve konyak ve ssire açık artırma ile 31-7-933 pazartesi saat 17 de satılacaktır. Talip olanların mez kür gün ve saatta o mahallinde hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur. (5898) Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahke mesindeni : Beyoğlunda yeni çarşı cad- desinde (6) numaralı müskirat mağaza «ı sahibi iken 11-7.933 tarihinde vefat eden Aleksandır Şeykoveski'nin tere- kesine mahkemece vaziyet edilmiştir: Hân tarihinden itibaren alacaklı ve ve- redeklilerin bir ay ve mirascıların üç ay zarfında Beyoğlu dördüncü sulh ba kuk mahkemesine müracaatları lüzumu ilân olunur. (5899) 'EEZİ PATLICAN Yazan: G. de la FOUCHARDIERE kıymetini kilolarile ölçer... Herifin tahsil terbiyeden nasibi yok ki!... Tp eli ile BEŞİZ Br barla vardır diye tasdik etti. Bu hastalık dur madan su içen izansızlarda olur. Su im- sanın içinde kalır, toplanır, çıkacak yol bulamaz. Karın şişer, insan Eugöne'nin masal kitabındaki kurbağa gibi çat di- ye çatlar. O kurbağa da si içe ice her | her halde hu ill-te uğramış olasak .. İş- Tercüme: Kâmran Şerif son kelimeler üzerine, berbat bir bie “endini unutturmak © ümidiyle girdiği tezgâhın altından çıktı. Samimi» yetten tamamiyle mahrum bir meşe tav rı takındı ve Bowif'in tuttuğu dolu ka- 'dehi görünce, hüsnü niyet sahibi bir za limin elinde yutulması zaruri olan kaşık dolusu balık yağını gi bir çocuk işmizarımı muvsffakiyetle şetti, Bo ile Viski iki aydanberi birbiri- © vaktinden evvel teklik ve te Niğde Askeri Satm Alma Komisyonundan : Niğde de bulunan kıt'alar hayvanatı o ihtiyacı için 220,000 kilo kuru ot kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 19 Ağustos 933 cumartesi günü saat 9 dadır. İsteklilerin şartnameyi ogör- mek üzere her gün ve münaka saya girmek için o gün ve vak tinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Niğde de Aske- ri Satınalma (Komisyonuna müracaatları. (3213). (36Y0) | Kayseri şe Satmalma Komisyo: Kapalı zarfla 326 ton kok kömürü almacaktır. İhalesi 23 Ağustos 933 çarşamba gü nü saat 15 tedir. isteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek içinogün ve vaktinden ev vel teklif ve teminat mektup larile Kayseride Askeri Satın Alma Komisyonuna müracaat ları, (3214) (3689) Kilis Askeri Satm Alma Komisyonundan : Kilisteki Kıt'at ihtiyacı i- çin 610,000 kilo odun kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur.İhalesi 21 Ağustos 933 pa zartesi günü saat 9,30 dadır. İsteklilerin şartnamesini gör mek üzere her gün ve müna kasaya girmek için © gün ve vaktinden evvel teklif ve temi nat mektuplarile Kiliste Aske ri Satın Alma Komuısyonuna müracaatları. (3218) (3665) Kilis Askeri Satım -Alma Komisyonundan : Kilisteki Kıt'at ihtiyacı i- çin 14,000 kilo sade yağ ka palı zarfla münakasaya kon muştur İhalesi 21 Ağustos 933 pazartesi günü saat'8 de dir İsteklilerin şartnameyi gör mek üzere her gün've #hüna- kasaya girmek için o gün ve minat mektuplarile Kiliste As keri Satm alma komisyonuna müracaatları. (217) (3686) Kilis ski Satın Alma Komisyonundan : Kilisteki Kıt'alar ihtiyacı i- çin 60,000 kilo Sığır eti kapa lı zarfla münakasaya konmuş tur. İhalesi 20 Ağustos 933 pazar günü saat 9,30 da- dır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mü nakasaya girmek ( içinogün vaktinden evvel teklif ve temi- nat mektuplarile Kiliste As- keri Satın Alma Komisyonu- na müracaatları. (3216) (3687) Kilis Askeri Satım; Alma Komisyonundan : Kilisteki Kıt'at ihtiyacı i- çin 140,000 kilo Ekmek ka- palı zarfla münakasaya kon | muştur. İhalesi (20 Ağustos 933 pazar günü saat 8 dedir. İsteklilerin şartnameyi gör mek üzere her gün ve münaka saya girmek için gün ve vaktin den evvel teklif o ve teminat mi müstebidane | davranıyordu. Viski de köpek olduğu için her türlü tavizi durmıyordu. yeri, Bonif ile Viski yağmurlu bir gece, saat ikiyi çalarken, her ikisinin de na- ymunlu birer mahlük eatiyle bulunmalı olmıyan bir sokakta, bir limba di yağla etreğmdn buluştnli. Lâmba direklerini muhtelif sebepler. Je bem köpekler sever, kem de sabo: Sarhoşlarda garip bir kanaat vardır: Lümba direklerinin sağa sola sallan- dıklarına zahip oldukları için banların iyice kucaklamıp yerlerine perkiştirilme- lerini hüsnü niyet sahibi yolcular içim bir vazife bilirler. * Köpekler de lamba direklerinin belki de imparator Vespasien tarafından bil- hassa yollarının üzerine dikildiğini tasav rı. (3164) 3 üncü Kolordu ilânları 3 mektuplarile Kiliste Askeri Satın Alma Komisyonuna mü racaatları. (3215) O (3688) a İsparta askeri SA. AL. KOM. dan : Tefenideki kıt'at hayvana tının bir senelik İhtiyacı olan 299,745 kilo saman kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 6 Ağustos 933 Pa | zar günü saat 15 tedir. İstek ilkim darimameyi Göknel ie zere her gün münakasaya gir- mek için o gün ve vaktinden ev vel 450 liralık teminat mek- tuplariyle İspartada ( askeri SA. AL.KOM. nuna müra- caatları. (3166) (3283) 4455 v.s İsparta Askeri KOM. dan : Tefenideki okıt'atmm bir senelik ihtiyacı olan 292,025 kilo urpa kapalı zarfla ınüna kasaya konmuğtür. * İhalesi 7 Ağustos 933 pazartesi günü saat 15 tedir. İsteklilerin şart nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel 877 liralık teminatlariyle İsparta- da Askeri SA. AL. KOM. nu- na müracaatları. (3165) (3284) .».. İsparta Askeri SA. AL. KOM. dan : İspartadaki kı- Patın ihtiyacı olan 1,138,434 kilo odun kapalı zarfla mü nakasaya konmuştur. İhalesi 10 Ağustos 933 perşembe gü nüsaat 15 tedir. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya gir- mek için o gün ve vaktinden evvel 845 liralık teminatla” riyle İspartada (Askeri SA, AL. KOM. nuna müracaatla- (3285) 4457 Konya askeri SA; AL. KOM. dan : Konyadaki kıt'at ihtiyacı için 2,720,600 kilo meşe odu nu kapalı zarfla münakasaya konmuştur, İhalesi 9 Ağus tos 933 çarşamba günü saat 15 tedir. İsteklilerin şartname yi görmek üzere her gün ve ml er girmek için o gün SA. AL, teklif ve teminat mektuplariyle Konya daK.O.SA.AL. KOM. nu- na müracaatları. (3179) (3391? sax K.O.ve1, F. Kıtaları ih tiyacı için 25,000 kilo yerli mercimeği açık münakasa ile alınacaktır. İhalesi 12 Ağus- tos 933 cumartesi günü saat 14,30 dadır. İsteklilerin nü müune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktin- den evvel teminatlariyle Fm- dıklda3.K.O. SA. AL. KOM. nuna gelmeleri. (261) (320) 4610 Çatalca Mst. Mv. Kıt'aları ihtiyacı için 90,000 kilo Un kapal zarfla münakasaya kon muştur. İhalesi (İZ Ağustos 933 cumartesi günü saat 14 tedir. İsteklilerin nümune ve ver ederler. (Imparatör Vespasien zamanında ha- vagazının henüz icat edilmediğini bitta- bi köpekler düşünemezler!). Yahut ta bu dim dik ve kaskatı mezruatın boy ata- bilmek için muntazaman sulanmağa muhtaç olduğunu zannederler... Bowif ile Viski biribirlerine rastgel- dikleri gece her ikisi de bir çok lâmba direklerine iltifat etmisler, Bir direği be- rakıp bir direğe giderek yollarmı arıyor Bouif hem kendisine, hem bütün in- sanlara acıyor, bir taraftan da Viski'ye sefalet ve felâketinin en banlıca sırrını ifşa ediyor. Bu ne de bekâr ın ibaretmiş. #ır, yakın bir ati için, YAL hareli anlaşılması mümkün olmıyan sarih bir tehdidi de ihtiva ediyormuş. Fakat Viski Bouif'i sevmeğe başla” mış, Çünkü onun da kendisi gibi Bele- diye memurlarından hiç hoşlanmadığı- ne anlamış. Fakat Bowif sarhoslara mahsus bir meshibe olan o harikulâde sevkitabiinin » doğ ğin merbutiyeti ciddi bir şekil almış... aneen tabrika- lar ilânları Barut Fabrikaları için aşa ğıda yazılı malzeme ayrı ayrı aleni münakasaya konulmuş- tur, Vermek isteyenler şartna melerini okumak için pazarte si ve perşembe günleri ve mü- nakasaya girmek üzere 21 A- ğüstos 933 pazartesi' “günü saat 10 da Bakırköy (oOBarut Fabrikalarında Satınalma ko misyonuna müracaat etsin ler. (3673) 25 Ton Hamızı kibrit 130 ,, Oleom 100 ,, Oleom 85 ,, İspirto 120 ,, Şili Küherçilesi 6,5,, Mükelles Soda 3,5,, Südkostik 0,5, Santiralit 0,5,, Difenilamin 25:31 ,, Yerli Pamuk 110 Kilo Nikrozin Dr. A. KUTİEL Karaköy'de Abdullah €f. Tokamrası sırasında 33 numaraya taşınmıştir. (5085) 4042 Çatalca icra memurluğundan : Bira | lacağın tahsili zımnında mahcuz olup | parayâ çevrilmesine karar verilen 320 adet koyun 3-8-933 perşembe günü saat 11 den 14 te kadar Çatalca pazâr mahal- linde açık 'arttırma © Suretiyle paraya İ gevrileceğinden taliplerin yebmi mezkür | da satış mahallinde hâzır bulunmaları | ilân olunur. (5917) | ZAYİ : 1580 sicil o nümcrolu arabacı ehliyetnamemi zayi ettim; Yenisini ala cağımdan hükmü yoktur. o Beytullah (5912) şarinameyi görmek üzere her gün ve münskasaya ei AL, KOM. nuna gelmeleri. (262) Ge 4611 s. Balıkesir Evime Satın alma Komisyonundan: Bursa Askeri Hastahane- siyle Askeri Lise için 55,000 kilo koyun eti ile 5,000 kilo kuzu eti kapalı zarfla münaka saya konmuştur. İhalesi 20 Ağustos 933 pazar günü saat 11 dedir. İsteklilerin şartna- meyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Balı- kesirde Askeri SA. AL. KOM. nuna müracaatları. (3190) (491) 4672 ... Eskişehir Askeri Satın AL ma Komisyoni Eskişehirdeki Kıt'at ihti. yacı için 1,040,000 kilo meşe odunu kapalı zarfla münaka- saya konmuştur. İhalesi 17 A ğustos 933 perşembe günü saat 10 dadır İsteklilerin şart nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o vii ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Es- kisehirde Kol Ordu Satın Alma o Komisyonuna müra caatları. (3206) (3572) 4727 YY yormuş ki, bu da Madam Bicard naza- rında mafata kâfi değilmiş! tutup hem Bicard'a hem köpeğine te- miz bir sopa çekmiş. Bu esnada Bicard'la Viski biribirle- —i iki silâh zi —— aşinalığı i- bakıyorlarmış. Zafeı olduğu pim mağ de silâh ar- kadaşl Biraz « İmei Bicard Viski'ye Viski yormuş. da viski, cak şöhretini işittiği, fakat ölmeden evvel her halde bir kere tatmıya ka- rar verdiği mümtaz bir içkinin ismi e re ii "Bicard Viski” 'yi her akşam Bridaine sokağındaki meyhaneye götürürdü. Ve Viski'nin tıpkı bir insan gibi ik içtiğine, yani ve sırf zevk için içki içtiğine kani idi. Halbuki hakikatte Viski o mahza, efendisi olarak tanıdığı insana karşı SADIKZADE. BİRADERLER Vapurları KARADENİZ POSTASI SADIKZADE vapuru 31 Temmuz pazartesi günü saat 18 de Sirkeci rıhtımından hareketle Zonguldak, İnebolu, Ayancik, Sam- sun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürme- ne ve Rize limanlarına azimet've av det edecektir, Parla *afeflât için Sirkeci Mey menet unda acentalığa müra saat m: 22134, (5832) Ü CAVIL ZADE VAPURLARI İZMİR POSTASI SAADET vapuru ber PAZARTESİ .ö de Sirkeciden hareketle Gelibolu, Çanakkale ve İzmire azimet ve Çanakkaleye uğra- yarak avdet edecektir. Yolcu bileti vapurda da verilir. Adrex Yemişte Tavilzade Mustaf biraderler. Telefon: 2.2210 920) Deniz Yolları İşletmesi ACENTALARI ; Karaköy - Köprübaşı Tel: 42302 Sirkeci Mühürdar zade han Telefon: 22740 İSKENDERİYE POSTASI © ANKARA 1 Ağustos 933 Salı günü saat 11 de Galata rıhtımından İzmir- Pire ve İskenderiye'ye kalkar (3675) KARADENİZ POSTASI KARADENİZ 3 Ağustos 933 Çarşamba günü sast 18 de: kalkar. Dönüşte Tireboluya da uğrar.“ (3674) İstanbul - Mersin ve İstan- bul - Mudanya hatlarda ça- lışan gemilerimizin kahve o cakları 1 Ağustos 933 tarihin- den 1 Kânunusani 934 tarihi. ne kadar ay müddetle ve müzayede ile kiraya verile cektir. Müzayede 31 Temmuz 933 pazartesi günü saat on beş- te Deniz Yolları İşletmesi Mü- dürlüğü Levazım Şefliğinde ya- pılacaktır. Depozito akçası, İstanbul - Mersin hattı için maktuan Yüz Elli lira ve İstanbul - Mudanya hattı için Elli liradır. Şartnamesini görmek iste- yenler her gün eski akşa- ma kadar Deniz Yolları İşlet- mesi Levazım müra- caatla görebilirler. (3647) İstanbul ikinci iflâs o memurluğun- dan : Müflis Eminönünde İzmir soka ğında Kasıp Mehmet Şerif efendinin tasfiye edilecek bir mali olmadığından tasfiyenin tatiline © katar verilmiştir. Alacaklılardan işbu © muameleyi takip ve iflâsa ait işlerin tetbikini isteyenler varsa 30 gün içinde (o masrafini peşin vererek daireye gelmeleri lâzımdır Ak si takdirde iflâsm kapatılacağı bilin- mek üzere ilân olunur. (5919) İstanbul ikinci iflâs memurluğundan : Müflis Todori Kostantin efendinin ms sasma müracaatla $ inci No ya kait olu nan Davit Anjel efendinin istediği 150 lira alacağı olduğu anlaşılmakla 6 ici siraya kabuluna karar © verilerek sira dafterinin bu soretle düzeltildiği ilân olumur. (5924) içki içmeyi bir vazife bildiği, yahut ta meyhanede bulunduğu zamanlar ken- dini kibar bir mecliste zannettiği için içki içmeyi bir eserinezaket addede- rek içiyordu. Viski hayatında hiç. bir zaman bir salona kabul ti “(böyle ol makla beraber, köpek ruhunda, mon- den hayatın insana yüklettiği mecbu- riyetler hakkımda sahih bir duygu hâ- sıl olmuştu). Fakat ide sigara içmeyi bir türlü gözüne al Bilâkis Bicard'm kendine uzattığı yanmış pipoya karsı daima isyan eder, Ocağını tamamile söndürünciye kadar içine salyasını akıtır, bu suretle çubu- #u, dişleri arasında tutulması her han- $i bir iliksiz kemikten daha tatasz ol mıyacak bir hale getirirdi. .. Fakat bu yoldaki tecrübeleri Vis- ki'den evvel Bonif'i usandırdı. Zira ondan sonra çubuğun borusunu kurut mak için içinde bir hayli tütün yak mıya mecbur oluyordu! Bonif kadehini uzatarak: (Bitmedi)