2 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

2 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Anhara tavakçulak ensti tüsünden bir köşe... İstanbul tavukçularına da damızlık verilecek Ancak damızlık alan tavukçuları Ziraat Vekâleti kontrol edecek Ziraat Vekâleti Tavukçuluk Enstitü- sü, memlekette ıslah edilmiş tavuk ye- tiştirmek için yapmakta olduğu işe de vam etmektedir. Ziraat Vekâleti her taraftan gösterilen alikayı nazarı alarak bu sene mesleri idi. Bu sene altı tane amel kümesi — yapılacaktır. Bu kümeslerin beherinde damızlığa mahsus on beş ta- vuk bir horos konacak ve bir büyüklük- te olacaktır, Bu kümeslerde yüz tane pi- lice bakılabilecektir. Bundan başka ev- velce müessesede ( yapılamayıp noksan Kalan samanlık, depo, ambar ve yem ha- zirlamağa mahsus yerler de yapılacaktır. Bu suretle önümüzdeki sene biraz daha fazlalaştırması ve daha çok civciv yetiş trmek imkân: temin edilmiş olacaktır. Istanbuldaki belli başlı tavuk yetiştir. me müesseseleri de Enstitüye müracaat ederek damızlık istemektedir. Müessese bunlara bu sene mümkün olduğu kadar DİKKATI Temiz diş ve güzel ağız için damızlık verecektir. Fakat Ziraat Vekâ- leti bu müesseselerin cins yu- murta sattıklarını ve hattâ piliç ve ta- vuk satacaklarını nazarı dikkate alarak bunları ve bunların: faaliyetlerini sıkı bir kontrole tâbi tutmağa karar vermiş- eğ bu sene yetiştirdiği lerin ilk çıkanları Yedim e mışlardır. Bu suretle müessesenin ri dört buçuk aylık piliçleri yumurta ver. dikleri anlaşılmıştır. Bunların yumurta ağırlıkları 52 gramdır. İlk defa yumurt. İıyan bu hayvanlarda yumurta ağırlığı- nın bu derece olması büyüdükçe yumur- ta ağırlığının daha fazla olacağına şüphe bırakmamaktadır. İlk yumurtlamağa baş lıyan piliçlerin kendi ağırlıkları bin beş yüz seksen gramdır. Bu ağırlık da bun- ların büyüme hususunda çok iyi yetiş tiklerini göstermektedir. Ayni yaştaki horoşların ağırlığı da iki bin yüz gram gelmektedir. Ayni yaştaki Rudaylant pi- içlerinin tavuklarında ağırlığı iki bin ve horoslarında da ili bin beş yüz elli gram- Radyolin Kullanmak kâfidir! Nefaset ve mükemmeliyetile Türkiyeyi Avrupa diş macunla- rından müstağni bırakan RAD- YOLİNİ bir defa *ecrühe ediniz Yerli Mallar Sergisindeki imalât- hanede mamulâtı ve tüplerin doldurulmasını » #rğnür İstanbul Belediyesi Sular İdâresinder: Abonelere ilân Terkos - İstanbul arasındaki şebeke üzerinde yapılmakta olan mühim tevsiât ameliyatı neticesi olarak 2 Ağustos 33 | günü öğleden evvel kısmen su cereyanının kesileceği ve bunun mümkün mertebe az bir müddet devam etmesi için icap e- den her türlü tedabirin ittihaz kılınmış olduğu Sular İdaresi tarafından © muhterem abonelerine ilân olunur. (3771) Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik sö Mulhancıkık T. A.Ş. Adliye Vekilinin bir dava “Ankara ağır ceza mahkemesinin de birini parasına tamaan öldüren kararını verdiğini yazmıştık. Son celsede samiin arasında de bulunmuştur. Resmimiz' Adliye hakime ile maznunları göstermekti: dir. Halen müessesede Legorn ve Ruday- lant cinslerinden geçen senenin tavuğu olan damızlık yüz seksen beştir. Bunla. rın yirmi beşi Rudaylanttır. Bunlardan yevmi alınan yumurta sayısı yüz ile yüz kırk arasındadır. Bunun tavuk an; Bazaran biraz az oluşu artık , hayvanla rın tüy değiştirme zamanı olıhası dola- yısiyle yumurtalarını kesmiesinden ileri gelmektedir. Enstitü bu sene yetiştirdiği icivcivleri muntazaman tarimıs ve on ikinci hafta- dan itibaren de boylarını ölçmeğe başla mıştır. Halen Rudaylant cinsi yirmi beş santim uzunluğunda olan ölçü il ölçüle- miyecek kadar büyü: © Askeri fabrika- lar ilânları Aşağıda Yazılı yeşil sebze- ler münakasaya konulmuştur. Vermek isteyenler şartname görmek ve münakasaya girmek için 10 Ağustos 933 perşembe günü saat 14 te Ba unköyde Barut Fabrikaların da satın alma komisyonuna müracaat etsinler. (302) . Muhafız Elvadı için Kilo 100 Ayşe ka- Fasulvası 480 0 Sakızbağı 320 150 Patates 60 0 Çalı Fasulyası 25 0 Dereotu 365 50 Taze Bamya 485 150 Patlıcan 245 0 Dolmâlık ye şil biber 415 80 Kırmizı de:| mates 320 150 Kuru soğan | 15 0 Maydanoz 4968 | NOVOTNİ Bahçe ve Birahanesi Beyoğlunun en lâtif, en kibar Aile Bahçesi BİRA 20 KURUŞ Nefis mezelerle Her nevi rakı En eyi yemekler HER AKŞAM MUZİK 15942) Göz Hekimi Dr. S: Şükrü Birinci smıf mütehassıs (Bâbsali) Ankara caddesi No. 60 beş sene evvel kambur Tevfik ismin Adliye Vekili Saraçoğlu JOkuyucularımızın “mektupları de samii olduğu ve karar | m Ayet, Hamit ve Ahmet hakkında Şükrü B. Vekilini samiin arasında ve heye- ir, “Efendim, Şehir dahilinde halkın okuması i- gin asılan ilân, tarife, tabelâ ve saire- de görülen imlâ yanlışları pek çoktur. Bunlar haddi zatında büyükler için bir mesele değildir. Fakat çocukları- mızın bunları okuya 'okuya imlâyı yanlış bellemeleri ihtimali çok varit- tir. Bunlar bazan her gün rastgeldiği- miz yerlerdedir.. Meselâ Postahanede telgraf gişesinde asılı olan > Yıldırım telgrafnamesi ilânmda aynen “Müdü- riyet”, otobüslere belediye tarafından verilip taliki mecburi tutulan levha- larda «Hatti istinbe, Halk pasta sa- lonumda (Can Kaya) gibileri ile.bi- Kartal icra memurluğundan : Bir borçtan dalayi mahcuz olup paraya çev- rilmesine karar verilen dolaybada kıy narca mevkiinde ve deruninde bostan kuyusu ve kırkı mütecaviz vişne kiraz - şeftahı zeytin incir ceviz ağaçları bulu | Kiracı | Bulunamıyor mu? ANKARA, 31 (Mi — Idarci hususiyenin Maarif vekületi altında yaplırdığı sıra dükkânlardan bahçe tarafındakilerden yarısından fazlası boştur. Kiralarınıa pahahiığı dolayısi- le müşteri bulamayan ve adedi seki- zi bulan bu dükkânların, kiraları ma- tedil bir hadde ininceye kadar kiracı İ bulamayacağı anlaşılmaktadır. ir, kömür ANKARA, 31 (Milliyet) — Anka- belediy, aldığı,salâbiyetle şehir içinden odun ve kömür depoları şehir haricine çıkarmıştı. Bunlar Akköprü ve Bend- deresi: ile Cebeci taraflarında teksif ettirilmiştir. “zim gözlerimiz bile o kadar istinas küçüklerin yanlışla- imali | yoktur. Bunlar Veziroğlu: Mehmet Ali nan beş dönüm miktarında ve beller dö nümü yüz Hira kıymeti muhammeneli bahçe 69-933 — tarihine müsadif çar- şamba günü saat 14 te açık arttırma ile satılacağından talip olanların kıymeti — BIRİKTIREN,” RAHAT-EDER ANKARA, 31 (Milliyet) — Ufacık kâğıt külâhlara kabak çekirdeği ko yarak birer kuruşa satmak son günler de küçük sermayeli seyyar satıcılarır bir icadıdır. Bunlar, Klüp sineması civarmda, umumi bahçelerde çok müşteri bulmakta ve fakat hiç | şöyhi yok ki; temizlik amelesinden de biz hayli bed b j ANKARA, 3i (Milliyet) — Ayran, Ankarada bilhassa günleri pek revaçta bir içkidir. Resmimiz bir buz lu ayran satıcısını göstermektedir. Ankaranm yağlı yoğurdile yapılan bu ayranın buz gibi soğuk olmak şar- tile bardağı yüz paraya verilmekte. dir. Gazozculara müthiş bir rakip de- ğil mi? muhammenesinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesile ve şartnamesi» ni görmek İsteyenlerin taribi ilândan i tibaren Kartal icra memurluğuna mü- racaatlarr ilân olunur. (6001)