4 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

4 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

? Tarihi tefrika: 77 Mari İN Yazan; Her hakir (Milliyet) indir. Türk iken) ecnebi hakimler mi? 1 Rusya ve İngilterenin notaları. — çinde! — Hünkâr Hasan Fehmi Pa Hariciye Nezaretinden resmen sa- ste ve suretihususiyede Mabeyin aşkitabetine “ikdim olunan tezkere. de: Rusya ve İngiltere Sefaretlerinden aldığı iki kıt'at takrirde, memaliki- mahrusada bulunan Rus ve | İpgiliz konsolos ve tercümanların mahkeme lerde heyetihâkime meyanmda ve is- tintak dairelerinde dinde âzayıasliye nup rey, kanaat, beyan etmeleri istenildiği ve bu talep ve iddialarının 1854 tarihli fermanı" hümayunun bir fı sasile uhu- dukadimenin İngilizlere ait faslınm kırk ikinci bendine ve Hariciye Neza- velinin son zamanlarda sefaretlerine yazdığı takrirdeki fn istinat et- tirildiği arzolunuyordu. Sultan Hamit, Hariciye Nazırı bu tezkeresini okur okumaz Başkâti Tahsin Paşayı çağırarak Ruslarla gilizlerin müşterek talebine jnanmıya- cak kadar şaşmış: - —Olur şey mi idi? Elbette bun- da bir sır var! Diye merak ve endişe göstererek: « — Çabuk yazımız! O iki sefaretin takrirlerinin asıllarını getiriniz! Gö- reyim, bir de Hasan Fohmi Paşayı sa- raya çağirtmız! İradesini vermişti. şah, başı se menkâp, mazül, hattâ menfi fikrinden reyinden, mütaleasından, £ ilminden, idrakinden istifade edeceği şahsı ha- &ırlar ve derhal saraya çağırttırırdı. Hasan Fehmi Paşa, eskiden meb- usan riyasetinde valiliklerde, adliye mafia nezaretinde ve Şurayi Devlet re- isliğinde | bulunmuş (değerli, siyasi hukuk © ulemasından vardı. (Hukuku düvel) telbisi müşarü- mileyhin müellefatındandır, Paşa merhum, bir o müddettenberi, her nasılsa gözden düşüp (Divanamu- hasebat) heyülâsma, yahut boşluğuna atılmış, menküp vaziyette kalmıştı. Divanımuhasebat, Kanunu Esasi muci- bince meşrutiyetin esas ve lâzimele- rinden olup vaktile teşkil edilmiş ve Meclisimeb'usan otuz sene o muattal kaldığı balde, Divanımuhasebat, bir heyülâ şeklinde alâhalihi bırakılmıştı ki bu da o zamanın garibelerindendi. Padişahın iradesi Hariciye Neza- retine tebliğ edilerek mezkür sefaret takrirlerinin asılları getirilmişti. Ha- san Fehmi Paşa da Başkitabet daire- sine gelerek huzuru çıkmak için emir bekliyordu. Sultan Hart, ikindiden sonra Ha- #an Fehmi Paşayı huzuruna kabul © derek hâdiseyi açmış ve buna ziyade merak ettiğini ihsas eylemişti. e Ve hünkârla Hasan Fehmi Paşa, bir sa- atten fazla keyfiyeti tetkik ve müta- erdi. Cağaloğlundaki gider gelirdim Pek hoşsohbet bir zat idi Sultan Hamit, merak ve endişe i- şa ile konusuyor. Meclisivükelâda bu meselenin mü- zakeresi geçmişti. Amedi Divanıhüma yunda memur olduğumdan işin bütün dosyasını görmüş ve yazılarını yazmış tum. Paşa merhumu ziyaretimde, Sul. tan Hamidin bu iş için ilkönce kendisini gağırdığında aralarında geçen muha- vereyi tatlı tatl: anlatarak bü: hakvermişti. Hasan Fehmi Paşa, hünküârin sözle- şöylece bülâsa ve hikâye etmiş “— Rusyanın, İngilterenin bize kar # politikaları poyraz! Lodos gibi biri- biribe maakisür. Tebelifüğ der. Şarkın, bahusus b ta birinin işine uyan, yarayan, öteki- nin İşine, hesabma uymaz. Tarihin kaydettiği mühim-südisa» siye ve muharebatıadide bunu bürhanen göstermektedir. Daha evvel kileri bıtakalım, yakın tarihlerde vu- kubulan 1878, 1854 seferleri bunun mühim vesikalarıdır. Şu O maruzaya rağmen İngiltere ve Rusya Sefaretle- rinin tevhidiâmâl ve mesai ederek müş terek bir talepte bulunmala* beni hayli meraka sokmuştu. «Müteveffa Çar o Nikola, Osmanlı Devletinin ortadan kaldırılıp memali- kimizin parçalanmasını, büyük devlet- ler arasında taksim olunmasını, yahut Hünkâriskelesini tatbik ettirerek bizi, kendi pençesi altma almayı kurmuş değil mi idi? Bu azim emeline ermek için İngilizlerle birleşmeyi istemiyor muydu? “O zamanlarda İngilterenin elçisi Sir Hamilton Simore açıktan: . açığa bunu teklif etmemiş miydi?. “İşte böyle müthiş tarihi hâtıralar, ye “Vüke Mi Girit, © Makedonya, Ermeni meselelerinde düvelimuazza- ma sefirlerinin beşi altısı birleşerek bulunduğu mesbuk ise de muakis kip devletin birleşip devletimize not verdikleri görülmüş şeylerden değildi. “Bu sebeplere binaen hasbuhal et- mek, ne yapılmak müna- sizi çağırdım. Bana sadakat ve mu- habbetiniz. ve ilmüfaziletinizi takdir sup eski uhut ve ukuda müteallik bir meseleihukukiyenin nazariyat mokta- sından haline çalışması münasip ola- cağını ve esas itibarile ne mezkür se- faretlerin, ne de en ziyade mazbarı mü- saade olan devlet formulüne göre di- ger devletlerin böyle bir şey talebine hakları olmadığını uzun uzadıya arz ve izah ederek hünkârı tatmine vet etmiş ve sefaretlerin takrirlerine karşı cevap hazırlayıp takdim edece- ğini ifade ile müsaadeiseniyeyi alarak ; huzurdan çılmeştır (Arkası var) Türk mahkemelerinde ecnebi hâkimler mi Hasan Fehmi Paşanın mü tan memnun: İsabet, isabet! verilen atıyei seniyye.. Sıcak dalgası Amerikada 100 kişi öldü NEVYORK, 3ALA, — Son 4 gün çinde Amerika'nın Atlas denizi tarafın- da olan kısımlarında sıcak dalgasından 100 kişi ölmüştür. Bunlardan 40 tan faz. İns Nevyork mıntakasmdandır. Sıcak dalgası devara ediyor. Üçüncü defa satra tospheire'e BRÜKSEL, 3 (A.A.) — “Dernisre' houre” yazetesi, hava eyi olduğu tak dirde gelecek hafta Cosyns ile Bruyn üçüncü defa olarak Siratosfer'e çıka” enkei 2 talöasi. — Sultan Hamit, cevap Diyor. — Hasan Fehmi Pasaya Silâhlı Almanya Fransa bunu isbat ede- cek vesikalar toplamış LONDRA, 3 A.A, — Daily Herald iddia ettiğine göre Fransa muahede- —————C Lebrun tatil yapıyor PARİS, 3 (A.A.) — M. Lebrun, bele ine Mieriy e baz Mae ya dün gelmiştir. Reii arzu su üzerine hiç bir merasim yapılma» Dün Üniversite Fen fakültesi tate besi Roğasiçinde bir deniz tenezzühü yapmışlar, “fen” ciler bayramını tes'it etmişlerdir. Resmimiz gezintiden bir in- tibaı göstermektedir. m kk e 2 aim Sm di ei politika takip edeniki ra MİLLİYET CUMA 4 | Almanyada Şiddet Nazilere suikastta bulu- nanlar idam edilecek BERLİN, 3 ALA. — Prusya diyet mec şiddetlendiren kanun lâ; ni İlân etmiştir. Kanun, cozalarm tat kı için hususi memurları kaldırarak bu işi Alman Müddelumumilerine vermek- te ve af icin hususi murahhas vazifesini de kaldırmaktadır. Af salâhiyeti, Prus- ya ihelisi reisinin bir imtiyazıdır. Bundan sonra, Prusyada idamlar, ci- nayetin ağırlığı asılmak veya (kurşuna dizilmeği icap ettirmediği takdirde bal- ta ile yapılacaktır. Kanun ii di ümum, mahpusların yaşi y ların yaşama seviyi ağı indirilecektir. Kanun, mahpu: sinema seyretmek, konser ve radyo lemek hokkını da verrnemektedir. BERLİN, 3 A.A, — Hi cezasını şu vakalara da teş şünüyor: Adliye, polis ve Hitlerci milis 'azalarına karşı #uikasit ve cinayet; Metinleri devlet emniyetini ihlâl ede- cek matbuaların Almanya'ya ithali ve- ya ithal teşebbüsü Kanunlara İaetaizlik cörümleri, ümeti tarafından teklif €- Avusturya üzerinden uçan Alman tayyareleri LONDRA, 3. A. A. — Times ga zetesine göre Fransız, İngiliz ve İ- talyan hükümetleri | arasında A- vusturya hudutlarının Alman tay yareleri (o tarafından zorlanması hakkında yapılan (müzakereler kat'i bir neticeye vasıl olmak üz. redir ve bu hareket, dörtler misal ruhuna karşı telâkki edilmektedi Bir iki gün kadar üç devletin ka- rarı Alman hükümetine bildirme- leri muhtemeldir. Times gazetesi, Almanyanın İn giltereden polis tayyaresi almak istemeleri ve bunu takip eden gö rüşmeler hakında izahat vermek- tedir, Times şunları yazıyor : “ Berlin'deki İngiliz maslahat güzarının tebliği bir protestona- me mahiyetini almamış ise de, İn gilterenin M. Goering'in talebini 1926 Paris muahedesini ihlâl edi- ci mahiyette gördüğü açıkça kay dedilmiştir.” Gazete, Almanyanın havacılık hakkındaki düşüncelerini endişe de görüyor. ve hapis rejimlerini de tanzim etmekte. | AĞUSTOS 1933 HARİCİ HABERLER Amerikada Kalkınma 4800 banka iş plânını kabul etti VAŞİNGTON, 3 A.A. — Dün tatbik edilmeğe başlanan bankalar için iş ka- ununu 8,400 kadar banka tasvip etmiş- tir, Kanuna göre, asgari haftalık 12 - 15 dolardır ve iş saati haftada 40 saattir. NEVYORK, 3 A.A. — Esham borsa- sında sipekülâsyona karşı şiddetli mücadele yapılmaktadır. Nevyork | bor- 1 daha şimdiden çok şiddetli tedbirler ittihaz etmiştir. Borsa, sindika grupla- rının besapları ve muamelâtı hakkında her hafta etraflı malâmat istemektedir, Ayan medisindeki demokratların lideri M. Robinson ile âyandan M. Thomas, csham borsasında bu hususta fazla tak- yitte bulunmasını ihtar etmişler ve ak- i takdirde Borsa muamelelerini tanzim için yeni bir kanun neşredileceğini bildir mişlerdir. M. Robinson en emin şeyin ellerin ve dimağın cesurane sayi olduğunu beyan etmiştir, İtalyan izcileri Almanyada BERLİN, 3 (A.A.) — Alman pro- payanda nazırı M. Gesbbels Berlin- de bulunan İtalyan izcilerini kabul etmiş ve kendilerine hitaben söylediği - hoş geldiniz - nutkunda şöyle demiş- tiri — Bu gördüğünüz genç Almanya, İtalyaya ve onun herkesi hayran eden Duçesine minnettardır. Duçe kendisi ni gözden düşürecek bir zamanda bi- zim hukukumuz lehinde bulunmuştur. Genç Alma; €ağınızı.ve bu anlayış nı memleket arasında dostluk teessüs ede- ceğini ve bu dostluğun ileride Avrupa nn maruz kalması muhtemel buhran larda kuvvetleneceğini ümit ederim.” İtalyan izellerinin başbuğu, M. Go ebbis'e altın opera nazienale balilla madalyasını vermiştir. Emden ismi BERLİN, 3 (A.A.) — 1914 teşrini- evvelinde bir Avustralya kruvazörü tarafından, batırılmış olan Emden kru vazörünün eski tayfalarından bir ç0- ikümetine müracaat ede in sonuna Emden ismini ilâve ederek taşımaları için müsaade istemişlerdir. Hükümet bu müsaade- yi #ermiştir. - Harp borçları HYDEPARK, 3 pm — Ameri- kan: son! harp borçları için borçlu derletiyedi süzümreye irk yeceğine dair verilen bir haber hak- kmda M. Moley demiştir ki: “benim bildiğime göre Amerikanın bu husus- taki, siyaseti değişmemiştir.” Kadro tamamlanmadı Üniversite Avrupadaki emsalinin bütün evsafını haiz dhiclkier (Basi timci sahifede) trotekmik asistanlığına 900 Frank 4y- bkla tayin edilmek tekli e karşılan mıştır, Ahmet Ratip Beyin aldığı dip- loma ve sertifika mecrmu 8 dir. Dok- torası, en büyük takdirle verilmiştir. © © Diğer hanım muavin namzetlerden Saftet Rıza Hanım Almanyada, Fazi- let Hanım da Amerikada Fen fakültelerinde doktoralarını o vermiş” lerdir. Maaşlar Profesör namzetlerinin asli maas- ları 45 liradır. Bunun tutarı 126 W dır. Fakat önümüzdeki bu bir sene muvakkat kadro ile idare edileceğin- den tecrübe devresidir. Namzet pro- fesör daimi bir kontrol altında bulun durulacaklardır. Üç defa tenkide uğ- #ayanların vazifelerine nihayet veri- lecektir. Üniversitede en yüksek asli maaş olan 100 lirayı alan profesör 4- dedi 15 tir.. Bunun yedisi Trpta, 5 s7 Hukukta, 2 si Fendedir. Edebiyatta 100 lira asli maaşlı profesör yoktur. Mülga Darülfünundan ber fakültede 125 lira asli maaşlı yani 500 Hira tu- tarlı birer adet profesör vardı. Yeni teşkilâtta bu maaş kaldırılmıştır. Bu gün en yüksek maaş olan 100 lira ba remde üçüncü dereceye isabet etmek- tedir, Bunun tutarı 400 liradır. Maamafih bu maaşlar bu sene ay 'nen verilmiyecetkir. Üniversite i ni bir teşkilât kanunu vücude Bu kanun bir sene sonra tat İanacaktır. Hocalar o vakt> lınan maaşla bu- gün istihkak olunan maaş fi sün tahsisatı 150 liradır. Istta bu mikdar 200 liraya çıkarılmış tır. Bu vaziyete göre bu kürsüyü işgal eden hoca bir sene, yukarıdaki hesa- ba göre 175 lira alacaktır. Maaş verilemedi Kadro ve yevmiyeye ait hösaüilöc ik mal edilemediği için dün Üniversite de ağustos maaşları verilememiştir. Ağustos maaşı ancak bir hafta sönra verilebilecektir. Maarif Vekili Maarif Vekili Dr. Reşit Galip Bey döa de evinde istirahat etmiş, bir tara fa çıkmamıştır. Düm sabah Üniversi- te emini Dr. Neşet Ömer Bey Vekil eklifi kabul edeceği mu ktodir. Maarif Vekili Bey yarm Üniversite eminliğine res- men cevap yazacaktır. Bugün meşgul iğne saahümslaie dahaki: bemibesi de bugün mesaisine devam edecektir. Müsteşar Beyin beyanatı İslahat komitesi dün Maarif müste ti. Içtimada yı çe işleri görüşüldü. Avni Bey dün bir mubarrimize şu beyanatta bulunmuş- tar -— Bu sene Üniversite Maarif veki- Binin mürakabesi altında olduğu için eskiden mevcut olan idari muhlariye- » Sene ilmi mas eskisi gi e cuttur. İdarii muhtariyet meselesi U- lâzımsa iğ Til Üniversitesin- de bulunacaktır. Esasen bu muhtari- yet meselesi muhtelif memleektlerde başka şekillerdedir. Bunlar da gi nünd tutularak memleketimize en mü ve uygun bir şekil verilecektir. > Tercüme heyeti Teşkili mukarrer telif ve tercüme heyeti, Üniversiteye mülhak bir mü- essese olacaktır. Yalnız mülga Darül- fünundan açıkta kalan profesör! herhan; ir ecnebi lisanı iyi bilen ve tercüme yapmak kudretini haiz olan zevat bu heyete girecek, hariçten hiç kimse alınmıyacaktır. Binaenaleyh a- zası öyle pek çok olmıyacaktır. Maa- mafih heyete çağırılacak 2: n bu vazifeyi kabul etmek kendi arzuları na muallaktır. Girmeyenlerin bir sene mans hakları mahfuz kalacaktır. He- yet daimi olacak, Üniversite talebele rile memleket münavyerlerinin teteb- bü ihtiyacını temin için eser getirerek milli kütüphanelerimizi zen Anasonların hepsi satın alınacak İZMİR, 3. (Milliyet) — Çeşmeden anason mübayasına başlan! ması için emir gelmiştir. Mevcut anasonların hepsi satın alınacaktır. Fiat geçen senenin ayni olacaktır. Çankırı - Ereğli hattında iki kısım ÇANKIRI, 3. A. A. — Çankırı - Ereğli hattından ihale edildi. Bu kısımlar Kilyostan rıdan ilerileyen dokuzuncu kısımdır. Bunlar bir buçuk senede iki kısım daha başlayan yedinci kesim ile Çankı- yapıla- caktır. Yolun tamamlanması için kırk kilometrelik kısım vardır. Bu kırk kilometrelik kısım da iyamala ti sinaiye yok gil Cenup hududunda bir hafta içinde 68 kaçakçı yakalandı ANKARA, 3 (A.A.) — Temmuzun dördüncü haftı hududunda dördü çarpışmalı 54 kaçak vak'asında ikisi içinde cenap ü, biri yara- ik olmak üzere 68 kaçakçı, 8 tüfek, 48 hayoan, 4000 kiloya yakın güm- rük ve 800 kilo inhisar kaçağı eşya tutulmuştar. Cihan izciler şenliği başladı BUDAPEŞTE, 3. A. A. — Hük ümet Naibi amiral Horty, 50,000 se- yirci, hükümet azası heyeti süfera ve birçok zevat huzurile cihan izçiler şenliğini açmıştır. dördüncü Naip irat ettiği nutukta bu şe nliklerin asıl dostluk bağlarını takvi ye edeceği ve milletlerin birbirini anlayarak sulh içinde teşriki mesat etmelerine hadım olacağı ümidini izhar eylemiştir. İzciler bir saatten fazla süren bir geçit resmi yapmışlar ve halk ta rafından hararetle selâmlanmışlar der. İzmirde İsmet Paşanın heykeli İZMİR, 3 (Milliyet) — İsmet Paşanın heykeli İsmetpaşa bulvan methalindeki mezarlıkbaşı meydanına rekzedilmesine evvelce karar ve rilmişi . Bundan sarfınazar edilmi ştir. Heykel Gazi bulöarının Basma hane cihetindeki büyük meydana dikilecektir. Balbo filosu bugün ha- | reket edecek Adaların işgali SHOAL HARBOUR, 3 A.A. — Atlas | Yunan - İtalyan dostluğunu üzerine hava iti Balbo'nun hareke. tinin Cuma sabahı olacağını tahmin et- tiriyor. PARIS, 3 AA. — Havas Ajansı bil- diriyor: fazla benzin bo'nun 4 tayyareci zabiti vapur ile A- merika'dan gelmişler, ve dün öğleden sonra Paris'ten 35 kilo afyon SOFYA,3.A. A. Vara'da bir evde, polis 35 kilo kaçak afyon bulmuştur. Afyon bir Yunanlınm- dır. Yunanlı ve daha bir çok kişi tevkif edilmiştir. dalöşkirecektir. Mazmaliki Ünlüüralin tedrisatma ait kitaplar, dersle alâka- dar profesör tarafından yapılacağın- dan heyetin bu cihete şümulü yoktur. Heyet azalarına mülga Darülfünun- dan aldıkları eski maaşlarına tahsisat veri kâni nisbetin. ve kadar olacağı bütçeye ait hesapla cn ikmalinden sonra tesbit edi! cektir. Fakülte meclisleri, bütçe işini bitirdikten sonra toplanarak asistan- ları seçecekler ve listeleri vekâletin tasvibine ar; ir. o Fakülte meclislerinin bu toplantıları ancak kodrosu, ecnebi profesörlerin de ilti- bakile tamamlandıktan sonra yi bilecektir. Ağustos nihayetinde versitenin bütün kadroları tamam o- İncaktır. Ecnebi profesörler Kadroya alınacak ecnebi peafesâr lerin hepsile esas itibarile mutabık ka lınmıştır. Yarısından fazlası ile de her noktada anlaşma elde edilmiştir. Mü- zakerr yakında bitecek, mukaveleleri yapılacaktır. Evvelce tebliğ edilenlerden başka memleket dahilinde de kadroya yeni hocalar almacaktır. Mülga Darülfü- nunda mevcut tatbikatı cezaiye ve hu kukiye gibi tâli kürsüler Üniversite kadrosundan kaldırılmış ve seminer olarak alâkadar esas kürsülere lanmıştır. Bu amele yapılarak eminliğe bildirilmiş- tir. İdare kadrosu isimsiz olarak Üni- versiteye verilecek, Üniversite lö- zum gördüğü takdirde evvelce tekaü- de sevkedilnirin yerin yenidn memur alacaktır. Profesör Zaverburg Dün: şehrimize gelen Profesör Za- verburz Üniversiteye gelerek müste- Üniversite emini Dr. lan inkılâbı alâka 5 hir çok iyi bulmuştur. Bu profesör sene- nin muayyen aylarında memleketimiz. de kalacak ve konferanslar şeklinde tedrisat yapacaktır. Profesör Zaver- burg ayni zamanda Üniversitenin da- için tetkikat yapa» versiteye geliren bir kürsü almıştır. Şehrimizde bulu- man ecnebi profesörler | bugünlerde bozacak mahiyette değil ROMA, 3 A.A; — Jismale ditalin Yunan başvekili M. Çaldarisin, mahabi i iği gu beyanatı naklediyor uman © münasebatı > gayet Reisi bulunduğum hükümet ayi isle harekat ettiğini biliyoruz.» © Hacim Bey IZMİR, 3 (Milliyet) — İzmir C.H Fırkası reisi Hacim B. Ankaradan döm- dü. memleketlerine avdet edecekler ve ders senesi başında tekrar gelecekler dir. İşi bırakan memurlar Yeni kadro dolayısile açıkta kalan murlardan bir kısımı işlerini terket mişler, Üniversite muamelât; duruş il görülmüştür. Tıp talebesi stajı Stajda olan yurtlar Tıp talebesinin tatbikatını kuvvetlendirmek için gece leri de hastahanelerde kalmaları ve akşamları yurda <önmemeleri taca: vur etmiştir. Talebe için hastahaneler de yer tefriki için hazırlıklar yapıl maktadır. Mükiimin Halil Beyin kütüphanes Yeni kadroda Edebiyat fakültesi kurunu vusta tarihi profesör msayinli- ğine tayin edilen Mükrimin Halil B. im 3 ciltlik hususi kütüphanesi Ana dolu kütüphanelerine hediye edeceği yazılmıştı. Dün Mükrimin Halil Bey bir muharririmize demiştir ki — Bu haber yanlıştır. Şimdilik böy le bir tasavvurum yoktur. Kitapları- mu okuyacağım ve çalışacağım. İleri- de ihtiyarladığım, çalışamadığını za- man tabii kitaplarımı bir memleket kütüpbanesine hediye ederim.” Mazhar Osman Bey nediyor? Üniversitede öteden beri Darülfünumun ıslahına te raftardım, Bunun için bir gok meşri yat yaplım, söz söyledim.” Şekip Beyin beyanatı Üniversite edebiyat fakültesi terbi- ye ve ruhiyat profesörü Şekip Bey di ki Darülfünumun cezri bir surette tecdi edilmesi zaruri idi. Bugün tabakkul eden muvaffakıyet o ihtiyacın bi olmağa başlamıştır. Hay, daima genç fidanların mahsulü , Üniversite kadrosunda &n büyül payın gençlere ayrıldığı ve ilimd 'de üsta çıkan münasebatının tesis ed diği görülmetkedir. Üniversitenir gı vut intikbali pepfesör muavini © yetmiş kuvvetli ve idealist genç iz beklenmektedir. İnkılâp genç liği ne kadar meraklı ve mesuliyeti. vazife karşısında bulunduğunu ta ir edecektir. Si venebi profesör daha geld. Ün:versitede kendisine mühim bir kürsü verilecek olan beynelmilel cer rahi söbretlerden o Alman profesör M. Zeverburg dün Almanyadan şet rimize gelmiştir. Pr.. Zaverburç Üni versite ıslahat müşaviri Pr, Maleh« ile şehrimizde bulunan diğer erncb. profesörleri tarafından karşılanmış tur. Pr. Zaverburg, Tarabyada Tokat lıyan oteline misafir edilmiştir.