8 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

8 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefrika: 81 MİLLİYET SALI 8 AĞUSTOS 1 YAY Z EKO RL Yazan: $.N. Akabe, Küveyt, Osmanlı bayrağını indiren Os şeyhleri ve ümerası. — Gündüz kü Akabede kanlı hâdiseler ederken Küveytte de göne bir fitne 2 leşi yanmıştı. Üzüntülü, sıkıntılı vak'- alar, hemen hemen ara , soluk verme- den biribirini takip ediyordu. Küveyt'te hükümet konağından Os- manlı bayrağı indirilmiş, yerine İngiliz bayrağı çekilmişti. Bu fesadın başı da Küveyt şeyhi ve ayni zamanda Küveyt kâzasının kaymakamı Möbarekülsa- bah Paşa idi. Bu vakayie Sultan Hamidin çok ca- cı sıkılıyordu; hele bu Küveyt hüdire- si merhumu çok rahatsız etmişti. Küveyt'in ehemmiyeti fevkalâdesi vardır. Basra vilâyetimizin yaradılı- gından pek | güzel cizilmiş en iyi lima sıdır, Neçit kıt'asnın anahtarıdır. Hicazın yakinen alâka: ir. Bağ- dat simendüferlerinin son merhalesi- dir. Küçük Asya, Kürdistan, Arabistan, Acemistan ve denizi, him mahreci orasıdır. Brendi d.niri yelile büyük Britanya adala- rından Bombay'a gitmek için ticare- te, dört gün Okazandıran o bu yoldur. On dört günlük yolculuğu on güne in- dirdiği hesap olunmuştur. Şattülarap nehri ile İrandan akan Karun nehrinin can alacak birleşme Boktasıdır. Hâsılı her noktai nazardan fevkalâde ehemmiyeti haizdir. Bu vakayiin hudusundan bir,sene evvel Hindistan vali umumisi meşhur Lord Gürzon oraları ziyaret etmişti, “sia Fav'daki Osmanlı telgrafhane- sinde Sultan Hamidin müsaadei mih- ie iki aydan ziyade misa- Oradan İrana geçerek de seyrüsefer imtiyazını sma, kesmem de muvaffak kalmıştı Şimdi başımıza ne dertler getiriyor lar, meler açmağa uğraşıyorlardı? Hep bunlar, Bağdat şimendiferi imti- yazını Almanlara verdirmemek. iz nüfuz ve kuvvetinde fuz ve kuvvet oralarda yi kükleşmesine mâni olmak içindi. Fransız mühendislerinin açtığı Sü- benimseyen; Hindistan r şeye rağmen, her ne ba- olsun kendine hasretmek tere, Sultan Hamidin Al- manya İmperatoruna el vermiş olması nr bir türlü hazmedemiyor ve © di- yarları kan ve ateş tufan ve buhranı Ba sokmak, atmak için faaliyete ge- ordu. akat bir İngiliz neferi feda et- mali fedakârlıklar bir dolap ve vaatler- biraz da para ve hediye ile iğfal ağına düşürdüğü Arap şeyhlerini, ka- büleler reisleriniz. metbuları, dindar ları olan Osmanlı devleti, islim fesi aeyhine kıyam ve isyan lak suretile o yapıyor, yapmak gayretinde bulunuyordu. Akabe, Küveyt, “Diplomasız erkânı harp” a nin kanlarını yıkıyor, abdest alı gepilame. yor! cereyan | Har hakka (Milliyet) indir. Necid hadiseleri 2 ımanlı memura, — Tarikat ve kabile lâhlı, gece silâhlı İşte Küveyt şeyhi ve kaymakamı Mübareküssabah Paşanın son hareke- ti, Akabedeki gibi gene İngilizlerin iğfal ve tahriklerinin eseri idi. Yukarıda Şarkta hülül ve nüfuz ile iktesadi, siyasi, mülki kazançlar dem emperyalistlerin en önce tarikat ve kabile şeyh ve emirlerini avlayıp kendi emel ve emirlerine dirmeğe çalıştıklarını yazmıştım. Bu bir hakikattir. Devlet, m. ket, bu yüzden çok | zararlara, lara uğramış, felâketlere düşmüştür. Avrupalı misyoner heyetleri de bun- lar gibidir. Memleketimizde şeyhler, dervişler, siyasi noktai nazarla bakılacak olur- sa, iki kısımdır: le- 1 — Tarikat ve Tekke şeyhleridir, ? — Tarikat ve tekkesi olmayan kabile, aşiret şeyhleri, ümerasıdır.. Her ikisinin de halk kütleleri üzerin- de büyük hüküm ve tesirleri olduğun- dan yurdumuza herhangi bir suretle göz diken, hülüle, dühule çalışan em- peryalistler, ilk iş ve teşebbüs, ilk ha- reket ve faaliyet olmak üzere bunla» es ele alırlar. O zamanlar, meşhur bir anane, bir âdet vardı: Arabistan, Kürdistan sah ralarında, dağlarında seyahate çıkan ber İngiliz, Amerikalı, Fransalı sey- yah, herşeyden evvel bir şeyhin “Vechini” kazanmak, dizini, yahut elini öpmek ihtiyaç ve zaruretinde idi. “Veçhini” kazanmak, tabiri; mad di, mânevi himaye ve siyanet ahdi de mektir. Böyle olmadıkça hiç bir sey- - yah o diyarlarda rahat gezemez, ser- best bir adım bile atamazdı; hi şeyhin eline, dizine “yüz eker « amiyane tabirile - onun koltağu al. tına sığınmadan o diyarlarda dolaş- saak çok tehlikeliydi. Tarikat şehyleri, irşat halkası (1) altma aldığı saf, görgüsüz halkı, türlü efsunlarla,kendilerine âdeta esir, kul, köle ederlerdi. Müritleri, dervişleri, meclüpları, meczapları şeyhin emrü iradesine körkörüne mütavaat ve in- kıyat ederlerdi. Şeyhin, fevkalbeşer bir şahsiyeti nuraniye olduğuna, her sözünde bir hikmeti hafiye (1) ve işa- reti kudsiye (!); her hareketinde bir keramet (1) bulunduğuna inanırlar- r. Trablus Garpte, Tunusta, Bingazi- de, Dernede, Arabistan içerilerinde, iç Anadoluda, Dersimde, Vanda, Tib- liste, Süleymaniye, Gerkük tarafların- da öyle şeyhler görülmüştür ki ayni zamanda hem tarikat şeyhi, hem de aşiret reisi ve beyi olduklarmdan bin lerce dervişleri ve müritleri üzerinde keyifleri istediği, gönülleri dilediği gibi hâkim va; in i Bunlar, bir taraftan mensup ve merbutlarıma, hem “yin icra ettirir. ezkâr çektirirler, hem de bualarına karşı da yer yer kıyam ve isyanlarda bulundururlardı. (Arkası var) Necid hadiseleri üşir Kurt Ismail Paşa, — Elleri- p namaza duruyorlar! — Şakave- Yüzme müsabakamızın programı Yarışiarı idare edecek olan ha” kemlerin esamisini ve programı ay- nen aşağıya dercediyoruz: Baş Hâkem Ahmet Fetkeri B. Hâkemler: Deniz Federasyonun dan: Rıza Bey. Deniz Federasyo- Rüştü Bey. Deniz federasyonundan Abdu. rahman Bey. Her R't, Alman mektebi Jimnas © sik hocası. p Y.M.C. A. jimnastik ve sa spor- ları müdürü İlhami Bey. p p ; mu sudur: l İ — 100 metre serbest erkekler ———————— ” lüplerin daha böyle ilk günlerden mu | vafık cevap vermeleri, yarışımızın ne İl kadar merakla beklendi dir. Hiç şüphe yok ki günün en b. ” Müsabaka kâtibi: Spifer: Spor muharririmiz Mah- © raretli müsabakası 4x200 olacaktır. Çünkü bü kategoride yarışacak olan mundan kaptan Ziya Bey, Yüzme komitesi reisi Ekrem deşem Özdemir B. Yarışlar da her sınıf yüzücü i- çin ayrı ayrı düşünülmüş ve idare edecek olan hâkemlerin ekseriyeti- nin fikri alınmıştır. Yarış progra- beş takımdan en kuvvetlileri Galata. saray , Beykoz, Fenerbahçe olup bun- ların da arasmda çok sıkı bir rekabet © vardır. Her halde ber üç takan da ka zanmak içim son gayrelini sarfedecek- sir. C. Kemal B. | 2 — 100 metre serbest kadınlar 3 — 400 metre serbest erkekler İ vekili M. Mussoli Italya hükümetini ziyarete gitmesi der» | 4 — 200 metre kurbağlama er- kekler. 5 — 200 metre kurbağlama ha- nımlar. 6 — 100 metre sirt üstü erkek- ler. 7 — 50 metre 12 - 14 yaşındaki çocuklar için serbest müsabaka (kiz ve erkek çocuklar girebilir). 8 — 50 metre 14 - 16 yaşında ço- cuklar için serbest müsabaka (kız ve erkek çocuklar giredilir). 9 — 100 sırt üstü hanımlar j 10 — 200 metre serbest erkek- ler. i 11 — 1500 metre serbest erkek- ler. İ 12 — 200 metre serbest hanım- lar. 13 — Tramplen Atlaması. 14 — 400 metre serbest hanım- lar. 15 — 50 metre kurbağlama 16 — 50 metre karbağlama ve | ya serbest tekaütler. 17 — Türk Bayrak yarışı 18 — Kule atlama 19 — Hanımlar Türk bayrak | yarığı. 20 — 4X200 bayrak yarışı. Müsabakada atlamalar puvana | dahil değildir. Diğer yarışların hepsi bilâistis- na puvan alacaktır. Vaterpolo maçlarını bir günde Bitirmenin imkân olmadığı için i müsabakalarımızda Vaterpolo ma- çı yaplırmayacağız. 1933 HARİCİ HABERLER Teşebbüs yapıldı Almanların ileride hatır- latacaklarını söyleyorlar BERLİN, 7 A.A, — Alınan hülcümeti nezdinde yapılacağı evvelce bildirilen ii teşebbüs bugün öğleden sonra Fransa elçisi tarafmdan yapılmıştır. İngiliz maslâhatgüzarınm da bu ak- şam buna benzer bir teşebbüs yapması beklenmektedir. Temps'da bir yazı Temps gazetesi, günün yazısında, Ber- linde yapılacak teşebbüslerin prensip i- Beril halledilmiş olduğunu yazmakta- İS adiselerden anlaşıldığına göre Lon- ları vaziyet üzerinde anlaşmışlardır. Temps gazetesi italya Ah nın nazik vaziyeti laştırmamak icap et Bu takdirde, İtalyanın teşebbüs husu- sunda İngiltere ile Fransaya filen is rak etmekle beraber, ayni zamanı Almanyanın izzeti nefsini korumak ve Beriinde İtalyan Alman münazebetine 1 gösterilen itimad: bozmamak için kani besibuin ve özötare bir şekilde ha. veketi kolayca anlaşılır.” Almanlar hayrette lik hareketine karşı mücadele etmek İ- çin 18,000 kişilik bir yardımcı polis kuv- veti vücude getirilmesi hakkında Avus- başvekili M. Dollfuss'ün ileri sür- ğü talebe Fransa'nın razi olduğuna dair Paris'ten gelen haberler, de uzun mutalealar yürütülmesine açmıştır. Voelkischer Beobachter gazetesi diyor ki: Bu haber çok manalıdır. Almanya'yı ve Avrupa'yı komünistlerin tahakk münden kurt#tmak için Almanya'd ler taraftarlarından mürekkep | mili den ibaret bir yardımcı polis teşl vücude getirildiği vakit ecnel ketler, bilhasta Fransa büyük ye kapılmışlardı. Halbuki bu & z bi büsbütün başka bir mahiyette görü- lüyor. Berliner Bocrsen Zeitung gazetesi de, Avasturya'd yardımcı polis kuvvetinin .rokluğundan, Fransa ile İngiltere ve Kücük ltilâf hü- kümetlerinin böyle bir teşekküle mrüsa- ade göstermekerinden dolayı hayretler içinde kalındığını yazmaktadır Bu sazete yazısını su sözlerle bitiri- yor: «Şayet günün birinde Cenevre'de ve- ya başka bir yerde bu hususta yeni bir müzakere açılacak olursa bu müsande- kârlığı hatırlamak gerek olur.» Bir hudut hâdisesi daha VIYANA, 7 A.A. — Gazeteler Al man - Avusturya hududunda Liza Kus, stein'de bir hudut hâdisesi olduğunu bil- dirmektedir. Hududa yakın bir yerde pusu kurmuş olan bir takım kimseler Avusturyalı yardımcı polislere ateş açmışlar, bu dan birini öldürmüşlerdir. Olen polisin arkadaşı mukabelede bulunmuştur. Bu mekabele neticesinde ölen veya yarala- nan yoktur, Mutaarrızların başlarında çelik miğfer ve sırilarında gönüllü iş çilere mahsus üniformalar bulunduğu görülmüştür. Dalfas'un Roma ziyareti VİYANA, 7 A.A. — Avusturya Ajan- #mın öğrendiğine göre Avusturya baş- 'nin daveti üzerine piş edilmekte ise de bu seyahatın tari benüz tesbit edilmiş değildi Rekor kırılıyor Amerikadan kalkan tayya- re Rodos üzerinden geçti PARİS, # A.A. — Saat 14,32 de Co- dos ile Ross'den alman bir telgrafta Fransa sahillerine yaklaştıkları bildiri- yordu. Diğer taraftan, Londradan gelen bir telgrafta Penzance istasyonunun Codos ile Rossi den bir telgraf aldığı bildiril. mektedir. Bu telgrafa göre tayyareciler “Land: send burununun 200 mil garbındadırlar, ATINA, 7 AA. — Atina telsiz telgraf merkezi Fransız tayyarecileri Codos ve Rossi'den bir telgraf almıştır. Tayyare. ciler bu talyazılarında Rados adasından, uçuş hesabile, bir snatlık mesafede olduk larını bildirmişlerdir. ORLY, 7 A.A. — Tayyareci Codos ile Rossi saat 10,30 da Rados üstünden uçtuklarını, Atlas denizini aşarken biraz. vakit kaybetmiş olmalarına rağmen, kır- mağa giriştikleri rekoru bugün öğle vak tı kazanmak ümidinde olduklarını bildir- mişlerdir. m pimi Fransada milli bir piyango PARIS, 7 A.A. — Havas Ajansından: Sabık maharipleri sit teknüt sandıklar Tınım ve zârâra uğrıyan Çifçilere yardım üteallik na balların böüürmişti. Bu tebliğden anlaşıldığına göre eylül sonunda ilk kısım olarak 2,000,000 pi yango bileti çıkarılacaktır. Keşide, € teşrinin 30 unda yapılacaktır. Biletler, yüzer franklıktır. e Dağıdıla. cak ikramiyeler, 120,000,000 frank tut. maktadır. Bunların arasında 5 milyonluk. bir ve birer milyon franklık 15 büyük ikramiye vardır. i kâtip- teşkilâtın Hitler söyleyor Eylülde başlıyacak ikinci bir merhale var BERCHTESGADEN, 7 A.A. — Volf bildiriyor; başvekil Hiti mmilliyetper- ver sosyalist liderlerinin bir toplantısın- da söyediği nutukda demiştir ki: Fırka, şahısları nazarı dikkate almak- sızın bütün vasıtalarla iktıdari muhafa. ir. Milliyetperver 806- t hareketi istikbalde kuvvetlendiril- di fedakârlığı ir. Milli yetperver sosyalist hareketinin bu Bizi Bu mücadele üç büyük merhalede yar pılacaktır. İlk merhale son altı ay içim- de sokaklardan iki milyon işsizi kaldırdı. Eylülde başlayacak olan ikinci mörhale hem önümüzdeki kış esanasında bu yaz dde edilen muvafakiyeti hiç deyilse mu- hafaza etmek gayesini takip edecektir. Bu merhalenin maddi ve mi esasları temin edilmiş bulunmaktadır. Uçüncü merhale gelecek ilkbaharda başlayacak ve işsizliği kat'i olarak Almanyadan kal. daracaktır. Bir geçit resmi BERLİN, 7 A.A. — Hitler milisleri. nin bir geçit zesminde 'M Rohn şunları söylemiştir: — Hücum katalarınm işi aile vE linmyer, Daliiiheteda yız ve kalacağız. Fuhrer bizi kefilleri olarak vazifedar etti, mizi bırakmıyacağız, günden güne sağ- lamlaştıracağız ve genişleteceğiz ve or- du Adolph Hitler ruhunun en son Al man kulübesine girmesini zıriryacaktır. Fuhrer'e, ölene kadar sadık kalacağımı- za'yemin edelim ve iktidar mevkiine mu kavemet etmek zamanı geldiğini zanne- denler bilmelidirler ki, miş adamlı mamen mol kin yeşmnlk. İzik Hitle nın dünyaya kendisini bayrağını yüksek tutaca; rar ve böyle olacak” Bu sözlerden sonra geçit resmi ya, maştır. Balbo filosu Yarın Açore adaları üze- rinden yola çıkacak SHOALHARBOUR, 7 A.A, — Ars cedit ceneral Balbo filosunun çarşamba , Bunu istiyo- « günü Açores istikametinde uçacağını bil- dirmiştir. Filomun Açores adalarına on bir satlık bir uçuştan sonra varacağı ümit edilmektedir. PARIS, 7 A.A. — Fransız birinci de- niz filosu, İtalyan hava filosunu müva- salâtmda selamlamak için Juan ve Vil- lefranche limanlarını gitmek üzere Tu- lon'dan hareket etmiştir. NİCE 7 A.A. — Körfezde demirleyen Italyan filosu şerefine tertip edilen te- zâhürler büyük bir arkadaşlık havası i- çinde geçmiştir. Belediye dairesinde ya- pılan resmi kabülde İtalyan o âmiralları ile zabitleri ve vilâyetin yüksek mewur- ları hazır bulunmuştur. Vali, amiral Bu- zazli ve Italyan ceneral konsolosu söyle- dikeri nutuklarda Fransız - Italyan dost- luğunu tesit etmişler ve bu ziyaretin bu dostluğu daha ziyade sıkılaştırmaya ya- rayacağunı kaydetmişlerdir. — yn Fransız başvekili döndü VICAY 7 A.A. — Havas Ajansı diriyor: Duladier otomobille Parise hareket etti. liğe Yeni bir denizaltı gemisi MONFALCONE, 7 A.A. — Veni ya: pılan ve 640 tenilâto hacminde phitrite denizaltı gemisi tir. Madam Gandhi tahliye edildi AHMETABAD, 7 — A.A. — vi ostanberi Salarnaki tevleifhi en diğer kadın azası bu sabah tahliye turma önrine itaat elnedikleri için ye niden tevldf olunmuşlardır. İki tren çarpıştı ORAN, 7 A.A, — Dün Arzeo istasyo- nunda iki İren çarpışmış ve bir çok va- gon harap olmuştur. Uç ölü ve yedi ya- ral rdr. gizi. İrlandada siyasi vaziyet DUBLIN, 7 A.A. — İrlanda'da siyasi vaziyet gergin olmakta devam (ediyor. Umumi intiban göre yalnız İnğiltere ile iktisadi harbin Üririmeni karışıklıklara mâni olacaktır. Bu vadide gızli teşebisüs- lerde bulunulduğu zannediliyor, Son günlerde yapılan polis | teşkilât ile İrlanda'da bugün 4 ordu vardır ve şunlardır: MİK ordu, mili muhafızlar, Sumhu- riyet ordusu ve yeni polis teşkilâtr. sonuncu teşkilât, umadan ve umumi binaların xnuhafozasım temin etmektedir. Resmi zevat, bu teşkilâtı sadece vmu mun menfaatı namına yapıldığından baş ka bişe söylememektedizler, *aş msi kvuu.hRkOüsl Erzurum hattının inşası başlıyor SIVAS, 7 (A.A.) — Erzurum hattını alan grapan mümessilleri gelmişlerdir. Güzergâhta yeni tadilât yapılmakla beraber eylâl birde ameliyat başlıyacaktır. Sıvasta yapılacak şeker fabrikası SİVAS, 7 (A.A.) — “Sivasta fenni surelte yapılan şeker panca- nı zeriyatı çök iyi neticeler vermiştir. Pancarların tahliline başlanmış- ter. Fabrikanın mahallini ve diğer fenni hususatı tesbii sıslar gelmiş ve gitmişlerdir. Fabri kanın makinal, On beş gün sonra da Alpullu şeker fabrikası için mütçhas- sipariş edilmiştir. ü Şefik ve şeker fabrikaları müfettişi Ferit Beyler geleceklerdir. Bir köyde 3000 kile mahsul yandı BANDIRMA, 7 (Milliyet) Sığırcı Mecidiye köyünde Murat Be- yin harmanında, harman makinesinden çıkan yangın neticesinde 3000 hile mahsul yanmıştır. manları kurtarmıştır. Bandırma itfaiyesi derhal yetişerek diğer har- Türk Dili Tetkik Cemiyetinde.. İSTANBUL, 7 (A.A.) —T. D.T. Cemiyeti umumi kâtipliğinden: T. D. T. Cemiyeti umumi merkez heyeti bugün saat 14 te umumi kâ- tip Ruşen Eşref Beyin reisliği altında Dolmabahçe sarayında toplana rak ankete konulmuş olan arapça ve farsça sözlere gelen karşılıklar üzerine osmanlıcadan türkçeye karşılıklar klavuzu komisyonunun ha- zırladığı karşılık listelerini müzakereye devam etmiştir. Umumi mer- kez heyeti çarşamba günü saat İdte tekrar toplanacaktı, Tıp Fakültesi dün binasına yerleşti (Başı 1 inci sabifede) İstifade edilecek hastahaneler Tıp talebesinin İstanbul tarafında istifade edeceği hastahaneler tama men tesbit edilmiştir. Bu hastahane- ler Cerrahpaşa, Haseki ve Gurebadır. İhtisas için de Bakırköy akliye ve Şişli Etfal hastahanelerinden istifade olunacaktır. Telif ve tercüme heyeti Mülga Darülfünundan açıkta ka- lan hocalardan teşekkül edecek olan telif ve tercüme heyeti kadrosu ikmal edilmiştir. Bugünlerde ilân edilecek» tir. Bu heyete açıkta kalan bütün hocalar değil, ecnebi bir lisanı iyi bi- enler alınmaktadır. Heyet azası çok olmayıp, mahduttur. Maamafih heyet Bıdrosma alınıp ta burada çalışmak istemiyenler de, cebren bu heyete alı- nacak değillerdir. Ders programları Universitede tatbik edilecek ders programlarında da eskisine mazaram değişiklik vardır. Üniversite idare he yeti bu programları hazırlamaktadır. İmtihan şekilleri, sumara vaziyetleri de yeniden tesbit edilmektedir. Fakül telere girmek kayıt ve şartları göna 68- kisi gibidir. Ziyaretler Şhrimizde bulunan ecnebi profesör lerden M, Rudolf Nissen ve Sehwartz dün Üniversiteye o gelerek Maarif müsteşarı o Avni Beyi o ziyaretle bir müddet görüşmüşlerdir. Üniversiteye alınacak ecnebi profesörlerin mukave leye bağlanmaları için tavassut vazi- fesini profesör Sehwartz üzerine al- mıştır. Dün yeniden bazı ecnebi pro- fesörlere müracaat edilmiştir. Vekil Bey Maarif Vekili Dr. Reşit Galip Bey dün de Üniversiteye gelmemiş ve ©- vinde istirahat etmiştir. Vekil Bey ye» ni alınacak ecnebi profesörler işile, yakından meşgul olmaktadır. Üniver- site ıslahat komitesinde yeniden iş bö tümü yapılmış ve ecnebi profesörlerin celbi işile Fen fakültesi sisi Profesör Korirı Beyin meşgul olması muvafık görülmüştür. Yeni AN Profesör muavin namzetliği, asistan lık için yeniden bir çok müracaatlar olmaktadır. Bunların istidaları ve tah sil vaziyetleri tetkik (edilmektedir. Müracata edenler arasında Avrupa da tahsil etmiş, kıymetli gençler var- dır. Tercümei haller Üniversiteye yeniden alınan cenebi ve Türk profesör ve profesör muavin namzetlerinin tercümei hallerini neşre bugün de devam ediyoruz. Bu gün Pr, Dr. Rudolf Nissen'in ve muavin lerden Ahmet Ratip Beyin hallerini neşrediyoruz: Pr. Dr. Nissen Profesör Dr. Rudolf Nissen 38 ya- şında Berlin Üniversitesinde Profesör Saverburch'un Üniversite Cerrahi kli- niğinde 12 seneden beri refiki mesaisi ve baş hekimi “Münich - Berlin” İlmi Mesaisi: Evsicesi ağır surette anma amaa , z Strasbourg'da tevkifler STRASBOURG, 7 A.A, — Grevden mütevellit vaziyette bir değişiklik yok- tar. Bir çok kimseler tevkif edilmiştir. Bilhassa Cronenburg'da bir takım zarar h nutuklar söyliyen bir Alman kadını da yakalarımıştır. il Düzgün kullanmak yasak BRESLAV, . — Breslav mmta- kası polis müdürlüğü bundan böyle düz- süren kadınların milliyetci şo8ya- Üttler tarafından tertip edilen eğlence- lere iştirak edememelerine karar vermi tir. tahrip edilmiş Akciğer vereminin cer- rahi tedavisine dair, Akciğer takay- yühatının cerrahi tedavisi, Akciğer kanserinin cerrahi tedavisi, Yeni ameliyat usulleri: Plevre ülti- habatınım izalesine dair, hasta rie kı- sımlarının dırılmasına dai İdrar yolları saiteşekküllerinin izalesi ame- liyesine dair, Kadın memelerinin şek- li kusurlarının izalesine dair, Kalbin meydana çıkarılmasına dair, mide karhasinin istisali. Bir öletin imaline dair: Dimağ ve nuhai şevki ameliyatlarında kan za- yiatını azaltmak için bir cihaz imali, Siraf cerrahisine müteallik bir çok etütler, (ağır kesirlerin tedavisi, ke- #miklerin ve veterlerin tasnii,) Tecrübi tedaviler; Rie potolojisine dair, uzviyette kan tevziatının sun'i Seksüel patalojik mesailine snm teşekkü dair, Telif ettiği kitaplar: i — Kemik ve mafsal veremlerine Akciğer vereminin cerrahi te- davisine dair, 3 — Akciğer plevra kalp meri cer- dair, 4 — Umumi ameliyatı e» (Grosen deutsche Ope: 5 — Kemik ve mafsal ie umumi teknik, 6 — Tarafı ulvi cerrahisinin tekmi- sal işehe cbirergie' eserinde (Sauerbruch) ta müşterek müellif, 9 — Die Thorapie an der Berliner Klinik eserinde Saverbruch ile müte- rek müellif. ep arın corrahı ki inde Al Ağız cerrahi (Budapen 1831) vi kongresinde Al- Sed (ğine 1933) len Melle) Akademisinde Aİ- man raportörü, 1933 Alman tabiiyat âlimleri ve etibim kongresinde raportör, 1932 (1914 - 1918) harbi umumi Sah- ra hastahanelerinde ve kıtaatta harp vi pratiği : Nissen ilk ve yegâne operatör ke bir hastada bir rie fussini ta- mamen çıkarmıştır... Verilen mühlet bitti (Başı 1 inci sahifede) ya tarifelerini tanzime memur komis- yon, bugün 3 üncü içtimamı Deniz ve Hava müsteşarı Sadullah Beyin riy: setinde yapacaktır. Bugünkü toplantı- 'da eşya tarife projelerinin müzakere- sine devam edilecek, vakit kalırsa yol cu tarifeleri projelerinin de müzake- resine başlanacaktır. Eşya tacirleri- nin bazı maddeleri ikinci toplantıda tesbit edilmiştir. Devlet Deniz yolları ve vapurculuk şirketi vapur ücretle rinin farklı olması için ortaya atılan noktai nazarım komisyonca kabulü mümkün görülmemektedir. Yalnız, sürat postalarile adi ve bati posta üc- retleri arasında fiyat farkı esası ka- bul edilmektedi Yeni seyrisefer tarifeleri 1 Eylülden itibaren muhtelif hat- rda haftada mecburi olarak kaçar sürat postası ve kaçar adi pos tileceği Deniz ve Haya müsteşar! ca tesbit edilmiştir. Önümüzdeki haf- ta ilân edilecektir. Bu seyrisefer tari feleri, Karadeniz, Akdeniz ve Mar- mara hatlarımn mebde ve münteha iskele ve limanlarını, her hafta mev- sime göre mecburi olarak haftada kaçar vapur işliyeceğini, her vapurun hangi iskele ve limanlara uğrayaca- ğını ihtiva etmektedir. Devlet Deniz yolları İşletme idaresi, vapurculuk şirketile bu postaları, tonajları nisbe- tinde aralarında taksim edeceklerdi Devlet Deniz vapurları, tonaj yekünu, hususi vapurlardan biraz faz İadır. Taksimde uyuşulamazsa, bu de Vekâlet halledecektir.