8 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

8 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Amatör köşesi Bugünkü köşemizde, motorun ça- lışma intizamsızlıklarımın sebeplerini tetkik edeceğiz. Motorun çalışmasındaki intizamsız- klar neden ileri gelebilir? Bunu anlatmadan evvel, motorun intizamaz çalışması se demektir, onu tarif edelim: İntizamsız çalışma: Motorun vur- ması, motorun takatini o bulmaması, motorun sarsılması, motorun rate yap | ması, motorun kızması, motorun kar- büratöründe veya huruç borusunda patlamalar yapmasıdır. z Bu asarın her hangi birini gösteren bir motor gayrimuntazam — çalışıyor demektir. Gayrimuntazam çalışma sebeplerini birer birer izah edelim: Motorun vurması. — Motorun vur- ması, motorun her devrinde madeni bir ses duyulması demektir. Motor vu» rurs” üç sebepten ileri gelebilir: «) Yakma ameliyesinde kusur ola” bilir: ya yakma avanar fazladır; ya buliler fenadır. b) Yağlama ameliyesinde kusur ©- : Yağ cereyanı muntazam olrar. ya bilir. c) Mihaniki bir kusur olabilir: Ya motor kapağı kirlenmiştir; ya biyelle- rin ayaklarında veya başlarında boş- luk vardır; veyahut silindirlerle pis- tonlar arasındaki açıklık çoktur. Motorun takatini bulmaması. — Motorun takatini bulmaması, motorun çekmemesi demektir. Bu da yedi se- bepten ileri gelebilir: ) Yakma ameliyesinde kusur ola- bilir: ya bujiler fenadır; veya yakı” ya verilen avans pek azdır. b) Karbüratör vazifesini noksan ya ir Supapi açılıp kapanma zama. yanlıştır; veyahut supaplardan birinin yayı kırılmış veya gevşemiştir. d) Yağlama ameliyesinde kusur ©- labilir: Fena bir yağ kullanılmıştır; veyahut motorun yağı azalmıştır. e) Soğutma ameliyesinde kusur 0- labilir: Soğutma suyu azdır; O veya radyatördeki su iyi cereyan etmsmrk- tedir. £) Kompresiyonda kusur olabilir: silindir çizikli, piston boşluğu, supap hatası; v. 8. sebeplerle | silindirlerde kompresiyon yoktur. £) huruç âmeliyesinde kusur ola- bilir: burüç borusu tıkanmıştır veya kurum tutmuştur. Motorun | sarsılması. — Motorun sarsılması iki sebepten ileri gelebilir: a) Yakma ameliyesi kusurlu olabi- lir; Yakma avansı çoktur; bujiler fe- nadır. b) Mihaniki kusurlar olabilir: Hız çarkı muvazenetsizdir; veya motor a» zasında muvazenet hatası vardır. Motorun rate yapması. — Motor ra- telerini bundan evvel tetkik etmiş ol- duğumuzdan burada tekrarlamıyaca- ğız. Motor kızması. — Motor kızması beş sebepten ileri gelebilir: a) Yakma ameliyesinde hatâ olabi- lir: yakma avansı moksandır. Karbüratörün vazifesinde hatâ olabilir: Gaz mahlutu zengin veya Fa- kirdir. <) Soğutmada kusur olabilir: Su ax der; su tulumbası bozulmuştur; su ka- nalları tıkanmıştır; radyatör paslan- mmaştar.. : d) Yağlamada kusur olabilir: Yağ fenadır; yağ azdır; yağ kanalları t- kanmıştır. e) Mihaniki bir arıza olabilir: Si- lindirlerde kaçak vardır; piston seg- manları kırılmıştır. Motor patlamaları. — İki sebepten ileri gelebilir: a) Yakma tertibatmda bozukluk olabilir: Buji kabloları ters hağlan: muştur, b) Karbüratörün vazifesinde hatâ olabilir: Benzin nispeti çoktur veya azdır. ŞOFÖR Rİ sen Belçika büyük mükâfatını Nuvolari kazandı Spa - Francorchamp sirküvisi üze- rinde koşulan büyük Belçika mükâfa- tanı Nuvolari kazanmıştır. 596 kilometrelik bu koşuda Nuvola- ri'nin râkip olduğu Englebert lâstikli “Masereti,,, vasati 148 kilometre, 587 ile 596 kilometreyi 4 saat, 9 dakika, 4 11 saniyede katetmiştir. Nuvolari ile koşanlardan ve Nuvo- İari'nin mühim iki rakibi olan Bor- zachini ile Chiron, yarışın 300 kilo- metrelik ilk kısmında 30 (saniye ile geriden gelmekte ve her an vaziyetle- rini düzeltmekte iken, birinin diferan- siyelinde, diyerinin amberyajinda hu- sule gelen arizalar dolayısile | yarışı bırakmak mecburiyetinde kalmışlar ve bu suretle Nuvolari'nin muvaffa- & kıyetini kat'ileştirmişlerdir. Susasın diye. — Hay Allah cezanı versin.. Vu- ran sen miydin?.. Bende motor varayor diye düşünüyordum. Mink keklik isek asci Mikhenke, sağa 3 Otomobiller “ve o nları yapanlar Büyük bir otomobil fabrikastnın üç muh telif dairesi ve çıkardığı etomobiller. Diyarıbekir Defterdarlığından: Mevkii Maha'lesi Cinsi oRakkamı Hududu Muhammen kıymeti Lira il Sağı tarikiam (o “20000” solu su harki arkası isken- der paşa vak- fına ait değir- men cephesi st barkı ve tari- kiam Zirai 150 Cins ve evsafı ve muhammen kıymeti yukarda yazılı maa müşlemilât Pirinç (O dinginin bedeli sekiz taksitte almmakü ze e kapalı zarf usulile mülkiyeti (o 3-8-933 O tarihinden 3-9-933 tarihine kadar bir ay müddetle âleni müzayede vaze dilriştir. İhale günü olan 3-9-933 tarihine müsadif © pazar günü saat 12 on ikide teklif zarfları Diyarıbekir Defterdarlığında müteşekkil satım komisyonunca kabul ve ihaleyi muvakkatasi icra kılmacağından taliplerin yüzde yedi buçuk teminatlarile birlikte mezkür gün ve saat Kon:'svona müracaatları ilân ols nur. (3912) Eminönü Malmüdürlüğünden: Mari harici Kapu Suuk punar Pirinç Dingi ve ebniyesi Senelik Kira Ayasofyada Adliye dairesi içindeki Lokanta Umumi Hapishane Bakkaliye si Vilâyet Konağı Bahçesinde Pul Satış yeri İstanbul Tapu dairesinde Daktilo ile yazılacak iki yer 65 Beheri Yukarıda cins, mevkii ve muhammen kiraları gösteri- len yerler 16 Ağustos 933 çarşamba günü saat on dörtte 120 açık arttırma usulile kiraya verilecektir. e İsteklilerin şeraiti ni anlamak ve pey sürmek üzere icar komisyonuna müracaat ları. (3617) .. yes yere. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: 9-8-933 tarihinde alınacak maden kömürünün kilimli veya kandilli ocaklarndan olması: şartı kaldırılarak ayni evsafta diğer ocaklar kömürüne de teşmili tensip edilmiştir. Muaddel şartnameyi görerek fiat vermek isteyenlerin mü- zi komisyonuna müracaatları zeylen ilân olunur. (385 MİLLİYET SALI & AĞUSİOS -1933 “Bem de tok başma kadınlar a | Samiye H. bir deği En bem erkekler. arasından, Serginin 7 nci günü “ (Başı 1 inci sahifede) maktadırlar. Bu meyanda ecnebi . sefa- retler erkâm ve bazı sefirler de bulun- maktadır. Sergi tertip beyeti; iştirak e- den firmaları pavyon ve stantlarını aza- mi derecede muntazam ve güzel bir şe- kilde hazırlamağa teşvik için geçen yıl olduğu gibi bu yıl da bir vitrin ve de- korasyon o müsabakası tertip etmişti. Perşembe günü yapılacak olan bu iki müsabaka için sergide (Firmalar büyük bir faaliyetle çalışarak meşherlerini da- ha güzelleştirmeye uğraşmaktadırlar. Bu iki müsabaka muhakkak kazanmak az- mile çalışan Sümer Bank ve Zinğal sirke tinden başka o Adapazarı bez fabrikası Türk mensucat sanayii fabrikası, Kütab- ya çini fabrikası,-Suphi Bey mensucat ze fabrikası yerli boya fabrikası, Bomonti fabrikası, ve Inhisarlar idaresi de büyük bir gayret sarfetmektedirle v yı kazananlara Kütahya çini mamulâtından güzel ve kiymetli vazolar hediye edilecektir. Güzetemiz sergiye girenlerden duhü- liye alınarak bu suretle toplanacak para- lar hayır cemiyetlerine veya tayyare- ye verilmesini teklif etmiştik. Sergi ter- tip heyeti bu noktayı hazarı dikkate al- mış ve Şöyle bir şekil bulmuştur. Sergi- ye mahsus bir pul ihdas edilecek, bu pu- Iu almak gazinoda oturanlar ik yel Etfal ve Tayyare cemiyetleri gibi hayır cemiyetlerine terksdilecektir. yıl acılan yerli mallar sergisinde güzel | ve muvafık temsillerile kalkın temaşa ih- tiyacatına hitap eden Cumhuriyet Genç- | ler makfilinin çalışkan gençleri sermi a- çılalı bir hafta olduğu halde bu sene temsil vermemişlerdi. Sergi için hakiki bir eksiklik teşkil eden firmaların gözün den kaçmamış Cumhuriyet Geneler mah- filinden temsil vermeleri rica edilmiştir. Bu ricayı kabul eden amatör gençler dün gece sergideki salonda güzel bir temsil vermişlerdir... Gençler «bir var- mış bir yokmuş» isimli ili perdelik bir vodvil oynamışlar, halkın fevkalâde tak- diri ile karşılanmışlardır. Cumhuriyet Gençler mahfili serginin devamı müdde- Gnce bir kaç temsil daha vereceklerdir. ak emilimi kğ Erkek kadın Farkı var mı? (Başı 1 inci sahifede) larda erkeği kadından ayırmak ve başka başka rekorlara tâbi tutmak doğrudur. Fakat, otomobil, motor ve tayyare gibi makinelerin sevk ve ida resinde kadmlar erkeklerden hiç te Vüşiiği kalmıyorlar. Yalnız şu var ki iki kupa almış dan birinci geldiğini. ileri sürmekti Bence'bu doğru değildir. Samiye dın kategorisinde Binaenaleyh, erkekler lan yarış için konan kupayı almaması lâzım gelirdi. Bunu böyle kabul etme - Yip te Samiye Hanımı erkeklerle ya- rış yapmış farzedecek olsak bu sefer gene erkeklere tahsis edilen kupayı al ması ve kadın kupasma el sürmemesi icap ederdi. Benim kanaatim budur. İstanbul üçüncü icra memurluğundan: Bir borçtan dolayi o mahcuz ve paraya gevrilmesi mukarrer Duvar saati Kon- serve ve şarap ve saire 15 Ağustos 933 tarihinde saat 10 dan itibaren Beyoğlan. da Mis sokağında 18-1 numaralı mağa zada paraya çevrileceği ilân olunur . (6167) İstanbul yedinci icra o memurluğun- dan : Bir borçtan dolayi mahcuz ve pa , Faya çevrilmesine karar verilen kadın ve erkek fanilâsı ve gravat çorap ve sai e 9-8-933 tarihine o müsadif çarşamba günü saat 9 dan 10 kadar bağçe kapıda sadıkıya han karşisinda o $ numerolu tuhafiyeci dükkinr önünde hazır bulu- Bacak memur tarafından açık arttırma süretile satrlacağı ilân olunur. (6178) Bu mevsimin Dee AİŞE FARUKİ'nin CİCİ KREMİ'ni kullanınız. Banyonun faydasını, te- ninizin taravetini arttırır. — (5795) İstanbul dördüncü icra | memurluğundan: Emniyet Sandığı namına birinci derecede ipotekli olup ta mamı 3016 lira kıymeti muhammineli Cumartesi pazarında Haca Üveys mahallesinde Cami şerif sokağında eski 10 yeni 1/10,1,10 numaralarla mürakkam bir hanenin tamamı açık art trmaya konmuş olup şartnamesinin 7-8-933 tarihin- den itibaren dairemizde her kes tarafından görülebileceği gibi 11-9-933 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Art tırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bul. madığı taktirde en son arttıranın taahhüdü bakı kalmak üze- re 26-9-933 tarihine müsadif sahı günü yine saat 14 ten 16 ya kadar Dairemizde yapılacak olanarttırmasında gayri menkul kıymetinin yüzde 75 ini bulduğu takdirde en çok arttırana ihale aksi (o halde ihaleden sarfmazar edileceğin den taliplerin muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nispe tinde pey akcesini veya milli bir bankanın teminat mektubu nu hamil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi ve Belediyeye ait tnevirat ve tanzifat rusumları müş teriye aittir ve 2004 numaralı İcra ve iflâs kanununun (126) cı maddesinin dördüncü fıkrasına tevfikan bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını, ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile — bildirmeleri, aksi halde (o hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından ha riç kalacakları cihetle alâkadaranm işbu maddenin mezkür İ fıkrasma göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 932-2159 dosya numarasile müracaatları ilân olunur. (3917) Ziraat Vekâletinden: Yüksek Ziraat Enstitüsünün Lüzumu olup yaptırılacak 6 Adet kümes ile Anbar, depo, yem hazırlama © yeri ve tefer- ruatı kapalı zarf usulile ve 21 günmüddetle münakasaya ko nulmuştur, o Bu işe ait münakasa şartnamesi, mukavelena- me, umumi ve hususi şartname Beşlira bedel mukabilinde ziraat vekâletinde Yüksek Ziraat Enstitüsü Bürosundan a lmacaktır. Talipler münakasasartnamesinde zikredildi bile müessesece tanmmış olduğu ve yaptıkları inşaata ait ve asğari 8 Bin'lira kıymetinde bir binayi ikmal ettiğini ticaret odasında inşaat müteahhidi odluğunu mübeyyin vesaiki komisyona göstermeğe mecburdurlar. Talipler kendi teklif edecekleri bedelin yüzde 7,5 'sbetinde teminatı muvakkate mektuplarile birlikte ihale gi nü olan 29 Ağustos 933 tarihi- ne müsadif salı günü saat 15 te Vekâlet inşaat komisyonuna müracaatları ilân olunur. (3895) “us ye e - Akay İşletmesi Müdiriyetinden: Mülga Seyrisefain İdaresi tarafndan Akay idaresine devredilmiş olan Mütekaidin ve eytam eramilin maaşları 8 ve 9 Ağustos 933 salı ve çarşamba günleri verileceğinden mez ür günlerde alâkadarların maaşlarını almak üzere muhasebe ine behemehal müracatları. (3885) Ortaköy Fer ye Saraylarında Kabataş Lisesi Müdürlüğünden: Yeniden talebe kaydile eski talebe kayıtlarınm tecdidi muamelesi 20 Ağustostan 1 Eylüle kadar devam edecektir. Ikmal imtihanları Eylülün birinden onuna kadardır. Tedri: sata 11 Eylülde başlanacaktır. Eski talebe yeni kayt be- yannamelerini almak ve yeni adreslerini (o yazdırmak üzere mektebe velilerile birlikte geleceklerdir. Bu muameleyi ikmal etmiyenlerin devamına müsaade edilmiyecektir . Leyli üc rel üç taksitte 225 liradır. Memur Çocuklarıma yüzde on ten »lât yapılır. Eski leyli talebenin yerlerini muhafaza için bi- rinci taksitlerini şimdiden göndermeleri lâzımdır. (3876) Beşiktaş Belediyesinden : Beşiktaş'ta Valde Çeşmesinde tütüncü barakasının bulundu ğu Belediye mali tarik fazlasi nm bir sene müddetle icara verileceğinden talip olanların mü racaatları. (3910) ge Kadıköy Belediyesi Dairesinden : Uzun Çayırda mev cut ve mayıs 934 gayesine kadar atılacak çöpler bilmüzayede satılacaktır. Taliplerin izahat bem gard a > ihale içinde 31 Ağustos 933 ( perşembe gün üsaat 15 te daire Encümenine müracaatları ilân olunur. (3909) Türkiye Ziraat Bankasından: Bankamızın muhtelif servislerinde a edilmek ü zere yüzer lira altısı Galatasaray Ticaret kısmı ve orta ticaret il ve yanana nin ve ikisi orta ziraat mek tebi mezunlarından olmak üzere bilmusabaka sekiz memur almacaktır . Musabaka imtihanı Ankara ve İstanbulda 29 A- ğustos 1933 tarihine müsadif | salı günü saat dokuzda yapı lacaktır. İmtihan programı ve sair şartları havi izahname Ankara, edilebilir. Talipler bu izahnamede yazılı vesikaları bir mek tupla beraber Ankara Ziraat Bankası Memurin Müdürlüğ ne veya İstanbul Ziraat Bankası Müdürlüğüne nihayet 23 ğustos 933 akşamma kadar göndermek veva — bizzat verme suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar. (3920)... . ve İstanbul ve İzmir Ziraat Bankalarndan tedarik |