8 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

8 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Ankara Faytonlara i iş kalmadı Sürat asrı bunları da yavaş yavaş tarihe gömüyor.. Adetleri on dörde inen faytonlar. . ANKARA, (Milliyet) — Ankara; ilk gelişte otomobil yoktu. Taşhan önü- ne sıralanan faytonlar civara müşteri götürür ve getirirlerdi. Bunlardan başka, bağlarda oturma: ğa heves edenler de tek tük araba teda- rik etmeğe başlamışlardı.. Geçen her sene bir çok faytonun ba- şnı yedi ve yerlerini otomobiller doldur du. Bugün Ankarada faytonculuk ölmüş denilebilir. Faytonculukla , aram ma imalâthanelerinin de kimisi kapıları- nı büsbütün kapamışlar, kimisi oxomobil tamirhanesi olmuşlardır. Bize söylendiğine göre; bügün Ana- dolunun yüzlerce köşesine gidip gelen otobüslerin yerine evvelce fayton ve yay» blar çalışır, günde üç, dört yüz binek ara bası Ankaraya girer çıkarmış. Ankara haricinde işliyen bu arabaların sayısı malüm değilmiş. Bugün ise, artık şehir- de ve haricinde nakliyat, yerini tama- men otomobil ve otobüslere terketmiş bulunuyor. O ., payı görenlerden pe çek def lar işittim, Bir çok medeni merkezlerde atlı arabıfar hâlâ vardır ve tuhafı şu ki, bazılarında lüks vesaiti nakliye addedi- ler. Bilhasa Romanya ve Macaristanda ücretleri otomobillerden fazla Dikkat edilirse görülür ki, atl: araba ların kendilerine mahsus bir vekarı, gü- zelliği vardır. Binaenaleyh bu cihetten mmm amman AK ANE MM 10 GRE ara Çanakkale Jandarma Mektepleri Satın Âlma Komisyonundan: İstanbul Beşinci icra memurluğun- dan : Sıdıka ve Hayriye hanımlara 700 hira borçlu müteveffa Hüseyin Sabri Beyin veresesinden karısı Sıdıka hanımla sa- ğr Akif efendi vasisi Huriye Hanım 'a- keyhine yapılan takibat üzerine Fatih- te çarşamba pazarında kovacı dede ma- ballesinde odalar sokağında eski 9 ve yeni 11 mumağalı olup bü def'a 2280 nu maralı kanun mücibince yeminli üç eh li vulenf tarafından man bağçe haneye 900 lira kıymet takdir edilmiş olduğun dan man bahçe işbu hanenin tamamı Açık arttırmaya konulmuş olup şartna- mesi ,19-8-933 tarihine müsadif cumar tesi gününden itibaren dairemizde ber kes tarafından görülebieceği ve müna sip bir mahalle konulacağı gibi 9-9-933 tarihine müsadif cumartesi günü sat 14 ten 16 ya kadar dairemizde açık art tırma ile satılacaktır. Müşteri olanlar Ye 1,5 nispetinde pey akçesi ve yahut milli bir bankanın teminat mektubunu getirmeleri lâzımdır. Maa bağçe işbu ahşap hanenin son arttırması 24-9-933 tarihine müsadif pazar günü yine sent 14 ten 16 ya kadar dairemizde yapıla- caktır. 2280 numaralı kanun mücibince işbu gayrı menkule takdir edilen kıyme tin yüzde 75 şi artırma bedeli tuttuğu takdirde müşteriine ihale edilceektir. Mezkür bedeli tutmadığı takdirde işbu gayri menkul satışı mezkör kanun müci bince geriye bırakılacaktır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi ve belediyeye ait tenvirat ve tanzlfat resimleri müşte- riye aittir. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 mcr maddesine tevfikan ipotek sahibi âlâkadarla ile diğer alâ- kadarların ve irtifak hakki sahiplerinin dahi gayrı menkul üzerindeki haklarını ve bususile faiz ve masarife dair olan idöialarını evrakı müspitelerile tarihi ilândan itibaren 20 gün içinde icra dai resine bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde #ipu sicillerile sabit olmadıkça hakları için satış bedelinin o paylaşmasından hariç kalırlar. Alikadarların işbu mad dei kanuniye ahkâmma göre hareket ey Jemeleri ve daha fazla malümet isteyen- lerin 932-4546 dosya numarasile daire mize müracaat eylemeleri ilân olunur. (6157) Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü “ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbacılık T. A. $. is Küks addedilmelerine hiç şaşmam. Her şeye rağmen; Ankara işi böyle görmemekte ve daha çabuk, daha temiz olan otomobilleri bunlara tercihte bir sa niye bile düşünmemektedir. ... Bugün Ankarada piyasada çalışan faytonların topu topu on dört tane ol- duğunu söylersem hiç şaşmayınız. Yazdığım râğhetsizlik onların mev- cudunu bu kadar hiçe indirmiştir. Bir arabacı bana; günde vasâti olar rak bir buçuk bira kazandığını, şimdi yi ruşunu hayvanların boğazına sarfettiği- ni, diğer ellisini de tamir ve vergiye ayr rınca kendilerine yalnız elli kuruşçuk kaldığı yana yakıla söyledi. Araba esaslı bir tamire ihtiyaç gös- terirse, yahut hayvan ölürse büyük fe- İâkettir. Çünkü kazanç yoktur ki, kolay ca telâfisi kahil olsun. Bundan başka, araba imalâthaneleri de kalktığından ye ni araba yaptırmağa da imkân yoktur. Bugün elde mevcut faytonlardan erek ce ye ii raya alınan bir ni sahibi satmak istediği halde iki yüz Uraya müşteri tadar, Beygirlere gelince bunların mevcudu azdır, fakat çok ucuzdur. İki sene evvel iraya alınan iyi bir araba bey- bugün elli liraya tedarik etmek Hülüsa arabacılıkta iş kalmamıştır. Bu gidişle buzünkü on dört arabalık mevcudun sıfıra ineceğinde hiç şüphe yoktur. SR Erzak Miktarı — İhale Tarihi 29-933 29-933 39.933 4-9-933 5-9-933 69-933 Makarna 21000 Şehriye 8260 Kuru Fasulya 82400 Arpa 298000 Sığır eti 120000 Has.Ekmek — 897000 Has Un 2050 Odun 1374000 Sade Yağı (— 18100 Pirinç 42300 78933 30933 109.933 Yilliyet ! Yıldönümüne Hazırlık | On senede yapılan işlerin grafikleri hazırlanıyor ANKARA, 7 (Milliyet) — An- ! kara Vilâyeti Cümhuriyetin onun- cu yıl dönümünü kutlulama komi» tesi yüksek komisyondan aldığı ta- limatnameye tevfikan vilâyet da- hilinde on sene içinde yapılan işle- rin mahiyeti ve derecesini ve eski mükayese ile her senenin | birbirile mükayesesini gösterir gra- fiki ihsasen cedveller ve levhalar hazırlamağa karar vererek keyfi- yeti vilâyet teşkilâtma tamim et- mişlerdir. Otobüs derdi ANKARA, 7 (Milliyet) — An. karada otobüs derdi, şikâyetlerin nihayeti gelemiyecek en esaslı bir dert oldu. Azimet ve avdet yirmi beş kuruşa çiftliğe işlediklerini yaz dığımız otobüsler bir varmış, bir pen gibi hemen ortadan kalk. tılar, Bunlara güvenerek Çiftliğe git- mek istiyenler otobüs durakların- da bunların çoktan ortadan kalk- tığı haberini alarak şaşa kaldılar. gün gı e gidiş geliş elli kuruştur. Bu fiat © pek çoktur. Belediyemizden bu otobüs derdile alâkadar olmasını tekrar rica ede- riz. ANKARA, 7 CMülliyet) — Ankara Belediyesi evlenme © memurluğunca n hafta zarfında Şopronlu mühen- dis Rajkai Lâszla Ef. ile Macar teba- asmdan Matmazel Katloin'in, D. D. yollarında debboy memuru Bandırma» hı Hâfız Ahmet Beyle Şamlı Bedriye Hanımın, rençper Kurtköylü Ali Ef. ile Avanoslu Fatma Hanımın, Anka- ralı demirci Halil E£, ile Ankaralı A- zime Hanımın, Ankaralı Ahmet EF. ile Sivrihisarlı Keziban H. ın, inhisar da memur İstanbullu Mehmet Niyazi E£. ile Mekkeli Hayriye H. ın, Anka- ralı töccar Ahmet Ef, ile | Ankaralı Nüzhet H. ım, Ankaralı ZekeriyatEf. ile Ankaralı Bahriye Hanımın, Jstan- bullu Ali Rıza Beyle İstanbullâ'Pat- Muazzez Hanımın nikâkları"kıyı). | ir. İhale Günü Cumartesi İhale Saati 15 Teminat Lira Kuruş 452 50 Pazar e Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cumartesi 527 437 1755 4722 15 15 15 15 793 1059 990 18 15 15 Pazar 1 — Çanakkale Jandarma Mekteplerile Jandarma Hastahanesi ef ral ve hayvanatının 1-9-933 tarihinden 31-8-934 tarihine kadar bir se- nelik ihtiyacı olan yukarıda yazılı mevaddı iaşe sekiz kıt'a şartnamesi mucibince 1-8-933 tarihinden itibaren kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. 2 — İhale yukarda yazılı gün ve saatlerde Çanakkale Vilâyet dairesindeki komisyonda icra edil ecektir. Mahalli teslim Mektepler ve ha tahanenin depolarıdır. 3 — Şartnameler ve teklif mektupları numunesi arzu edenlere Çanakkale Jandarma Satın alma Komisyonundan verilir ve gönderi- ir. 4 — Münakasaya iştirâk etmek isteyenler, usulü dai; zim edecekleri teklif mektuplarile teminatı muvakkateler inde tan- ihale saa- Gnden evvel makbuz mukabilinde Komisyon Riyasetine teslim etme- Tidir. 5 — Muvakkat teminat : Mal sandığı makbuzu, hükümetçe müte- ber banka kefaleti istikrazı “dahili tahvili, Borsa fiatından yüzde 10 noksaniyle Milli esham ve tahvilâttır. 6 — Banka kefalet mektuplarının numunesi Komisyondaü alma- bileceği gibi Mal sandıklarından da tedarik edilebileceği ilân olunür. (3893) Karaağaç Müessesatı Müdürlüğünden: Demir çatı ilânı bedeli muhammen 4000 lira Karaağaç müessesatmda yapılacak demir çatı 20 gin müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Ta kas muamelesi müesseseye aittir. İhale 10 Ağustos 933 per sembe günü saat on dörtte müessesede yapılacak Resim ve Kroki ve şartnameyi görmek ve surtnameyi almak isteyenler cumadan maade her gün müesseseye müracaat edebilirler. Münakasaya girecekler, bedeli muhammenin yüzde yedi bu- çuk nisbetinde teminat akçe veya mektubunu (ve Belediye Fen İşleri Müdüriyetinden alınmış olan ehliyet vetikasmı ve recekleri zarfa koymalıdırlar. (3415) Postası Hasanpaşa Fırını salo nunda akşam kalabalığı ANKARA, 7 (Milliyet) — rada bilhassa saat altıdan sonra raz yorgunluk almak, bağlarda o- turanlar da otobüs saatlerini bek- lemek, yahut birbirile buluşacak- lar yekdiğerini beklemek üzere ga zinolara rağbet ederler. Bunlardan Taşhan önündeki kah ANKARA, Anka- | ve bahçeciği ile Hasanpaşa fırını denilen salon, Kızılırmak, Malat- ya, İstanbul Pasta salonu gazinola- rı bu vakitler hıncahınç dolar, bo- şalır. Ankara caddelerinin ve ga- zinolarının en hareketli saatleri iş- te böyle saat altidan sonrâ başlar 7 (Milliyet — Hariciye Hukuk Müşavir muavinlerin- den Kenan Beyin hüümmayitifoidid en vefat ettiğini yazmıştık. Hariciyecilerle dostları bu halâk arkadaşlarına mükellef bir cenaze alayı tertip etmişlerdir. Resmimiz bu alaydan bir intibatnı göstermekte- Bütün bu hastalıkların sebebi gıdanın taze olmamasıdır. Yemek dolaplarında, mutfak raflarında ve ya kilerde muhâ- faza edilen süt ve her nevi dai kuvvetlerini kaybetmekle kalmayıp aynı zemanda için de bir tehlike teşkil ederler, çünki inkişafını ve rutubet ise küflenme hadisesini intaç etmektedir. Mevaddı gıdayenin bu suretle tegeyyüre başlamasında koku ve kül bidayeten belli olmacığı cihetle istihlâk neticesi bir takım hastalıklar baş gösterir ve çocuk bilmeden bu tehli- keli mikropları yutar. €rigidaire souk hava dolabı, içine konulan her türlü mevad- dı sabit ve kuru bir hararet derecesinde muhafaza eder ve bu suretle mevadd gıdelyenin görünür görünmez tegayyüra- tına mani olur, hatte muttaktaki fırının neşrettiği şıcaklık ve buğuların tevlit eytediği rutubete rağmen mekülâtınızı bu, dolaplarda sıhhi bir şekfide günlerce saklamak kabildir. Bun- dan mada dondurmülarınızı Frigidaire'de Mzar edebilirsiniz. BOURLA -idid ve Si Frigi ELEKTRIKLI | Saat 6 dan sonra halk eğlencesi | Yayma kitap Sergileri. Öğretici değil, hattâ mu: kitaplar okutuluyor ANKARA, 7 (Milliyet) — A kara İtfaiye meydanı ve sokak i leri gibi halkın en ziyade mütek sif bulunduğu yerlerde son günl de yayma kitap satanlar türedi. Kitap satmak haddizatinde i bir iş ise de bunların sattıkları k tapların o sınıf halka çok iyi şeyl öğretmiyen cinsten olmaları has bile bu sergilerin faydadan ziyad mazarratları olmaktadır. Bu kita lardan pek çoğunun mevzuları it barile muzır olduklarını iddia ed biliriz, Bunlardan birinin “Bankayı n sıl soydum ?,, adını taşıması iddi? mızı tevsik için kâfidir zannndı yız. Ziraat bilgileri kursu ANKARA, 7 (Milliyet) — Kö muallimlerine verilmekte olan zi raat bilgileri kursu devâm etmek tedir. Dün ilk ders olan tavukçu luk ve hayvan yetştirme kursu ta mamlanmış ve bugünden itibarel #ürcülük kursuna başlanmıştır. Vali teftişe çıkacak ANKARA, 7 (Milliyet) — An kara, Valisi Nevzat Bey bu ayır sonlarına doğru berayı teftiş mül hakata gidecektir. Taze fındık ANKARA, 5 (Milliyet) — An karaya taze fındık geleli on gün) kallar oldu. İlk günler soyulmuşu nun okkası perakende olarak vü: kuruştan başlayıp bugün kırk İı ruşa kadar düştü. Taze fı dık. sa tışı bu sene geçen senekinden f ladır. Frigidaire markasını taşıma yan her soğuk hava dolabı ha kiki FRİGİDAİRE değildir aire id a HAVA DOLABI