12 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

12 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Dün çok güzel bir spor günü geçirdik (Başı 1 inci sahifede) teknesi gelmiştir. Zamanı 1,36. 12 dir. Kazandığı puvan 69 dur. Üçüncülüğü Selim Zeki Beyin kul- landığı Flirk'i kazanmıştır. Zamanı 142,11 ve puvanı da ll dir. Diğer ill tekne yarışı bitirmeden tor ketmişlerdir. KUREK: Dün Modada kürek yarışları yapıl- mıştır. Büyük bir alâka ile takip edilen bu müsabakalar şu şayanı dikkat netice yi vermiştir: Uç çifte kıdemli: Beykoz birinci. Iki çifte kıdemli; Galatasaray birinci, Bir çifte kademli: Galatasaray birinci. Iki çifte dirsekli kıdemli: Fenerbah- çe birinci, Üç çifte kıdemsiz: Beykoz birnci. Döb Zü,.ün?dBeyink; İki çifte kıdemsiz: Galatasaray bi- rinçi, Iki çifte dirsekli kıdemsiz: Fener- bahçe birinci. İki çifte kıdemsiz: Fenerbahçe bi- rinei. Müptedi üç çifte: Beykoz birinci. İki çifte müptedi: Galatasaray bi- rinci; Bir çifte müptedi: Galatasaray bi- rinci. İki çifte dirsekli müptedi: Fe- nerbahçe birinci. Bir çifte sikif: Galatasaray birin- ci. Umumi tasnif neticesinde Galatasa ray 38 puvanla birinci ve Beykoz 32 puvanla ikinci ve Fenerbahçe 28 pu- vanla üçüncüdür. YÜZME MUSABAKALRI: Vakit gazetesi tarafından tertip e- dilen büyük yüzme yarışları dün şim diye kadar hiç bir yüzme müsabaka- sında görülmemiş derecede büyük bir kalabalık önünde Moda havuzunda yapıldı. Müsabaklara 28 yi mütecaviz spor- cu girmesine ve bu yarışların Moda havuzunda icra edilen ilk organizas- yon olmasına rağmen bütün müsaba- kalar büyük bir intizam ve mükemme liyet içinde cereyan etti. Alınan tek- nik neticeler şunlardır: Türk bayrak yarışı: Bu müsabakaya Beykoz takımı ra- kipsiz olarak ijtirak etti. Takım Ni- ko, İzzet, Agoptan o müteşekkil idi. Elde edilen derece 7.21.2 dir. 400 metre serbest Bu müsabakaya 10 kişi girdi. Biri ci: Salim (Fenerbahçe) 6.14.2 (Yeni Türkiye rekoru). İkinci Agâh (Bey- koz) üçüncü Cemil (Fenerbahçe). 100 metre hanımlar: Dört hanım iş tirak etti, Leylâ H. (Fenerbahçe! 145.4 ile birinci, Melle Eve Alter (İ. S.K.) ikinci, 12-14 yaş çocuklara mahsus 50 metre: Birinci Fethi (Fenerbahçe) 35 saniye İkinci Arnoldi, üçüncü Mahmut (İ.S.K.) 200 metre kurbağalama: ( Birinci Adnan (Beykoz) 3.49.1 ikinci Orhan (Fenerbahçe) 3.49.2 200 metre kurbalama hanımlar: Birinci Leylâ H. Fonrbabça) 4.6. 6 (yeni Türkiye rekoru) İkinci: Eva Alte. 100 metre sırt üstü erkekler: Niko (Beykoz) 1.41.2 17 yüzücü iştirak etmiş- tir. Birinci : Orhan (Galatasaray) 1 12 (yeni rekor) İkinci Halil (Galata saray) üçüncü: Li. 12 - 14 yaşında kız lara mahsus 50 metre: Birinci Suzi Müller (1.S.K.) 41.8 ikinci Neclâ. 100 metre hanımlar: (14-16 yaşında kilere mahsus) Birinci: Artrut (1S. K.) 1.48.8 ikinci Rut Müller (1.S.K.) 100 metre çocuklar: : Fuat (Fenerbahçe) 1.18.5 i Karl Linke (1.S:K.) üçüncü Mahir (Fenerbahçe) 50 metre tekmütler: Birinci Galip (Fenerbahçe) İkinci Ekrem Rüştü (1.S.K.) 50 metre gazetecileri Birinci Ali: Salim Hamdi. Çömlekleme: Muhteşem Özdemir BED erkekler: Salim (Fenerbahçe) 26.07 ile birinci (yeni Türkiye reko- ra) İhsan (Karamürsel İdman yurdu). ikinci, Yağlıdirek: birinci Hüseyin (Bah: riyeden) 200 metre serbest erkekler: Halil ( Galatasaray ) birinci. 2.50.4 Saffan (Beykoz) ikinci. 50 metre kurbağa- lama (12-14 yaş arasmdakilere mah- sus) A. sınıfında birinci: Fethi (Fe- nerbahçe) 0.51.8 B. sınıfında Kirkor (Fenerbahçe) € sımfında Gerhart Müller (LS.K.) 50 melre kurbalama: Birinci Hilda Git (LS.K.) 400 metre serbest hanımlar: Leylâ (Fenerbahçe) 7.56 ile birin- di. Birinci : Fahri (Beykoz) 63.16 İkinci : Sabri (Beykoz) Hanımlar arasında atlama: Artrut Preyer birinci, Rut Müller ikinci. TENİS: Her sene İcrası mutat (Çelens kup) tenis niisabakalarını , dün Olimpiyat sının himayesinde ir. İlk alınan neticeler şunlerdir Danyal, 6-1, 6-3 Orhana galip Semih 7-5, 6-3 Niyaziye galip. Trebugof 6-4, 4-6, 6-4 Şodvara galip Ahmet Ferit Tofrediye hükmen galip. Fritş takibi Fruatiyeye hükmen galip Necmi 6-3, 6-4 Cideciyana galip. Mehmet Karakaz 6-1, 6-1 Dr. Hik- mete galip Suat, fena oynıyan Ahmet Feride 6-4, 60 galip Danyal Semili çifti, Havet, Bins çif- #ine karşı 6-3, 7-5, 1-5 galip. ak Abut, 6-2, 6-1 Baldiniye mağ- Ee 6-2, 6-1 Trise galip Mehmet Karakaş 8-6, 6-4 Trebugofa galip. Danyal 6-3, 2-6, 7-5 Semihe galip Futbol Apoyematini gazetesinin: tertip etti- ği turnuva müsabakalarının finali dün Taksim stadyomunda & Deniz Akay- Kurtuluş takımları arasında oynandı ve neticede Deniz Akay takımı 3-2 galip gelerek birincilik kupasını aldı Kurtu- İuş takımına da ikincilik kupası veril mişti Dünkü at yarışları İstanbul at yarışlarının üçüncüsü dün Veliefendi yarış mahallinde yapıl dı. Seyirciler kalabalıktı, bahsi müş- terek hararetli idi. Yarışlara tam saat 15 te başlandı. Ve beş koşu yapıldı. Neticeler şunlardır: Birinci koşu: Satış koşusu idi. Üç ve daha yukarı yaştaki halis kan İngiliz at ve kısrak- larından 6 at iştirak etti. & Mesafe: mirli Hasan Efendinin Odepaste ismin deki atı, üçüncülüğü Mıstır Binns'in Gfro ismindeki al kısrağı kazandı. Birinciye 180 ikinciye 55 üçüncüye Dört ve daha yukarı yaştaki yeri, yarım kan arap ve halis kan arap at ve kısraklara mahsus olan bu koşuya Dat, iştirak etti. Mesafe 2,200 Efendinin Tayyar ismindeki kıratı ka zandı. Birinciye 150, ikinciye 55 üçün cüye 20 lira mükâfat verildi. Üçüncü koşu: Üç ve daha yukarı yaştaki yerli ya» rum kan İngiliz at ve kısraklarına mahı sustu, 12 at iştirak etti. Mesafe 1200, birinciliği Ziya Beyin Yavuzu, ikinci- liği Ahmet Fikret Beyin Yıldırımı, güncülüğü Emir Salih Beyin Kla mindeki atı kazandı Birinciye 350 lira, ikinciye 85, üçün cüye 2 Olira mükâfat verildi. Dördüncü koşu: Handikap koşusu Üç ve daha yukarı yaştaki İngiliz ta ve kısraklarna mahsus idi. Mesafe 2,200. Beş at iştirak etti. Birincili, Akif Beyin Bekâr is- mindeki atı, ikinciliği, Ahmet Fikret Beyin Piper ismindeki atı, üçüncülüğü Prens Halim Beyin Aknatonu kazandı. Birinciye 275 lira, ikinciye 55 lira, ü- çüncüye 20 lira mükâfat verildi. Beşinci "koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarım kan arap ve ha- lis kan arap at ve kısraklarına mahsus idi. Mesafe 200 . 12 at iştirak etti. Birinci rens Halim Beyin Rüç- hanı, ikinciliği Kemal Efendinin Al üçüncülüğü Ihsan Beyin Ve- zir ismindeki atı kazandı. Birinciye 150, ikinciye 55, üçüncü- ye 20 liça mükâfat verildi. —— b En kuvvetli rivayet «(Başi” 1 inci sahifede) ra da Köprülü zade Fuat Beye ayrı ayrı müracaat ettik. Neşet Ömer Bey ür. esatrmıza şu şekilde cevap ver- a ettim. Sebebi hakkına bir #ey söyliyemem. Fuat Bey de sadece şunları söyler ia — Br hususta bana bir şey sorma- yınız. Gerek Neeşt Ömer Bey ve gerek Fuat Bey profesörlük hakları baki kal mak üzere yalnız makamlarından is- tifa etmişlerdir. Dün üniversite mu- hitinde ve talebe arasında günün baş lıca mevzuunu bu mesele teşkil edi- yordu. İstifaların şekli ve sebebi hak kında muhtelif rivayetler doalşıyordu. Bu iki zata istifa teklif edildiğini söy. Kyenler olduğu gibi, kendiliklerinden şu veya bu sebeple istifa ettikerini söyleyenler de vardı. Maamafih umu mi kanaat birinci şık üzerinde toplan- makta idi. Sağdan soldan dinlediğimiz riva- yetler şun! : Vekil Bey ihtiyari tedrisatın aley- hindedir. Talebenin öğleye kadar de- Gil, akşama kadar Üniversiteye deva- mına taraftardır, Buna mukabil Ne- şet Ömer ve Fuat beyler aksi kana- attedirler. Talebeden bir çoğu tahsil. ilmi için, her iki müderris bunla rm akşama kadar (Üniversiteye de- vamlarına imkân görmüyorlar. Bu ri- vayot bilhassa talebe arasındadır. Diğer taraftan ecnebi müderrisler mevzuu bahsoluyor. Güya ecnebi mü» derrislerden beklenilen hakiki istifa- deyi temin etmek kabil olamıyacak- miş. Bir rivayete nazaran sıl sebebi, inkılâp İkürsüsünün müder- risliğini tayinde gösterilen isticaldir. Akla yakın gelen bu rivayetin doğru olduğunu ileri sürenler diyorlar ki: — Üniversitenin vaziyeti henüz tam mânasile tekemmül etmiş deği dir. Binaenaleyh kimsenin her hangi kürsü teklif etmekte salâhiyeti yok- tur. Dün bu hususta malümat almak için geç vakit Yalovada bulunan Ma- arif vekili Resit Galip Beyle görüş tük. Reşit Galip Bey sadece şu ceva» bı verdi: —«Universite emini Dr, Neşet Omer ve Edebiyat fakültesi reisi Köprülü zade Fuat Beylerin istifalarını bu sa- bah aldım. Bu istifalar hakkındaki fik rimi şimdiden söylemiyeceğim. Yarın İstanbula avdetimde size bu hususta geniş malümat verebileceğim.” MİLLİYET CUMARTESİ 12 AĞUSTOS 1933“ M. Herriotdün gitti (Başi 1 inci sahifede) harem daresini ve şehzadegân ki Bi gezmiştir. M. Herriot verilen izahatı dikkatle dinlemiş, notlar almıştır. koleksiyonunu takdir ile seyret miş, lertip ve teşhir tarzmı çok beğen muştır. M. Herriot buradan çktarken: — Ne nefiş eserler.. Ben ömrümde böyle güzel şeyler görmedim, demiştir. M. Herriot hazine dairesinde taht. lar, taçlar, padişah elbiseleri, nişan kol- leksiyonları önünde durmuş ve bilha: büyük çubuklar nazarı dikkatini ce miştir. Bu alâkanın sebebi belki de ML Herriot'nun — pipo meraklısı olmasıdır. gPipe Herriotu Fransada pek meşhur. Pipo sübde başvekilin demokratlığı- nın Âdeta bir timsali M. Herriot, yu- muşak şapkası ile piposu ağzında halk arasında dolaştığı, Pariste sık sık görü- Mei .hie şeydir. M. Herriot sadat 17,30 ta saraydan çıkmış ve istirahat için Perapalas oteli- ne gitmiştir. Sofyaya hareket M. Herriot dün akşamki ekspresle maslahatgüzarı M. Barbier ve sefaret ve konsoloshane erkânı ve Bulgar 30- firi Antonoff, Şark şimendifer şirketi Müdürü M. Pasçal taraflarından teş- yi edilmiştir. Protokol müdürü Şevket, Fuat, ve M. Herriot'nun refakatine verilmiş olan serkomiser Nail Beyler hududa kadar misafire refakat etmiş- lerdir, Bulgar hükümeti Bulgar şimendi. ferleri umum müdürü M. Roskoff ile mükellef bir salonlu onu Sirkeci- ye göndermişti. M, Roskoff M. Her- riot'ya Sofyaya kadar refakat edecek tir, M. Herriot çok neşeli idi. Fotoğ- srafçıların müteaddit resimler alması- na müsaade etti. Hattâ gazete fotoğ- rafçılarından birine! — Haydi bakalım, şimdi sen karşı. ima geç te ben resim alayım. dedi, son ra teklifsizce: — Aziz dostum, sen iyi resim alıyor sun, fakat senin maharetinden ileri gelmiyor, hava bu memlekette çok çık ve berrak ta ondan. Bana gelince: nim ei resmimi alamaz. beni ince ve za- yıl gösteren silindi dedi Bu söz umumu kahkahalara davet etti. İstasyonda bulunanlar, bilhassa skpemin Şef dötreni başta olduğu hal Yaşa, Herriot. iye bağırdılar. Muhterem misafir, İstanbul hak- kmdaki intibalarını soran gazetecile- rez — İstanbulu güzel ve yirmi beş s0- neden beri çok değişmiş buldum. Bununla beraber çok temiz tutulmuş bir şehirdir. Arkadaşlarım da bana ayni şeyi söylediler. Dün yerli mallar sergisini ziyaret ettiğim zaman kendi mi, Lyonda zannettim. Büyük bir ben zerlik vardır. Bu sözleri tekrar: “Yaşa Herriot” sözleri takip etti. M. Herriot bundan sonra şeftrenin omuzuna vurarak: — Nasılsın bakalım, aziz dostum, — Sen nerelisin? — Parisliyim. — Yari Öyle mi?. Pari Yollarda gidiş, geliş güç değil mi?. Muhavereler daha uzayacaktı. M. Herriot, o kadar neşeli idi ki önüne ber gelenle lâtife etmek istiyordu. Trenin hareket zamanının. geldiği peb-e verilince, M. Heçrict trene eb- adı: — Allaha ısmarladık, gene görüşü- rüz, dedi. Şapkalar sallanıyor, M. Herriot, is- tasyonda kendisini teşiye gelenleri selâmlryordu. Tren alkışlar arasında hareket eti. M. Herriyot, ayın 15 veya 16 sında sehrimize dönerek Ankaraya gidecek tir. Hükümet tarafından rükübuna tahsis edilecek bir salonlu vagon Sof- yaya gönderilecektir. Almanya ile de Ticaret anlaşması (Başı 1 inci sahifede) yaya geçen seneki ihracatımız takri- ben kırk milyon Reichsmark olduğu- na nazaran merkez bankamızın emri- ari altı milyon Türk lirası mukabili döviz geçecektir. Bun fark ayni zamanda bizim için asga- ri bir ihracat fazlasını ifade etmekte- dir. © yüz olduğuna nazaran Almanyanın Türkiyeye ihracatı yet- imiş olacaktır. Bu anlaşma ile Türk ihracat malları bedellerini tesviye için verilecek döviz müsaadesinin müşkü lâta uğramadan verilmesi tahtı temi- ne alındığından bu senc Türk ihracatı nın mühim nisbette artacağı ve stok mal da kalmadığından elde edilen bu kolaylığın tam randrmanını verebile- ceği buradaki ticari mahafilde ümit edilmektedir. Transit muamelâtı Clearinge dahil değildir. Devlet ve mücsscşatı mübu- yaatı Clearinge dahildir. Türk tebaa- sının bloke paraları için Alman mev- zuatının esasları dahilinde bazı müsa- adat istihsal olunmuştur. Türkiye tarafından Almanyaya ve» rilecek ithalât kolaylıklarına gelince Türk istihsal ve sanayi hayatını sars- mıyacak mahiyette olan ve anlaşmı ya ilişik listede yazılı Alman malları kontenjan harici olarak Türkiyeye gi- İzmitte iki bataklık kurutuluyor Kurutulmağa başlanan Dipsiz ve Bakırlı bataklıklarında kanal açılıyor. . İZMİT, (Milliyet) — Şehrimiz- de sıtmanın ortadan tamamile kal- dırılması için yapılan faydalı ça- lışmaları şükranla görmekteyiz. 1 | nanıyoruz ki, pek yakın bir zaman- da İzmit bu müthiş beladan kurtul- maş bir şehir olacaktır. Bataklıkları kurutma ameliyele- vi büyük hamlelerle ilerlemektedir. Sulına Mücadele Heyeti 15 köyün çerçevelediği “2000,, dönüm, mün- yan “Bakırlı ve Dipsiz,, ismindeki bataklıkları kurutmağa başlamış ve tahminlere göre bir hafta zarfında bu, sıtma doğuran mmtaka büsbü- tün kurutulmuş bulunacaktır. Tak- dire değer bir intizamla “1000,, a- melenin çalışmakta olduğu bu yer- ler 3,50 kilometre uzunluğundaki kanal vasıtasile kiraz deresine, o- radan de denize akıtılmaktadır. İzmitte kaçakçılarla sıkı bir mücadele İzmitte meydana ai kaçak tütünler İZMİT, (Milliyet) — Kocaeli man | takasında namus ve şerefle . para | göz açtırılmamak- tadır. İnhisarlar ps memurları, aze kuvvetleri, zabıta teşki- lâtı, Gümrük muhafaza memurları burada seferber bir hale getirilmiş. | tir. Evvelki gün şehrimizde dört sa- at uzaklıkta, Reşadiye cıvarında Ayı dere ormanı namile maruf ma- halde, İnhisarlar Takip âmiri Rıd- van, takip memuru Kâzım, gümrük muhafaza memurlarından Emin, Mustafa, Avni efendiler ve 3 jan- darmamıza yaptırılan bir tarama neticesinde 8830 kilo kaçak tütün yakalanmış, sık ve büyük orman içersine kaçan kaçakçıları bulmak | kabil olmamış ve fakat hüviyetle- ri, köyleri tespit edilen bu kaçakçı- larin izleri üzerinde yürünmekte —— mr man mm NET Serginin Son cuması - Dün de tehacüme karşı arasıra kapılar kapandı Dün serginin ikinci ve son cuması idi, Bütün, güzelliklerin sergide top- lanmış olması, güzel havalı bir cuma bütün İstanbulluları sergiye topladı ve sergi sabahtan gece yarısına kadar dolup, dolup boşaldı. Dün gece sant yirmi ikide kapanması lâzım gelen ser gi vakit vakit bu saati geçtiği halde bir türlü kapatılmamış, halk sergiden çıkmak istememiştir. Yerli mallar ser gisi dün geçen cumadan daha kalaba- lık oldu ve dün sergiyi 48582 kişi yaret etti. Dün serginin son çuması olması do- layısile yalnız İstanbullular değil taş- radan, çok uzaklardan gelen hak ta sergiyi gezdier. Düz serginin en çok ziyaret edilen pavyonu muhakkak ki Sümer Uunk fabrikalarının pavyonu idi. Bu senenin deköraâyon ve vitrin müsabakalarını kazanan bu pavyon herkesin nazarı dikkatini ve merakı nı celbediyordu,. Sergi tertip heyeti bilhassa akşam saat beşten sonra zaman, zaman ser- ginin kapılarını kapatmak ve halkı sıra ile içeri koymak o mecburiyetini duymuştur. Bunun için sergi içinde zabıta teşkilâtı takviye edildiği gibi sergi kapısı ıdışına da ilâveten seyrü- sefer memurları konulmuştur. Tram- vay şirketi de bir taraftan sergiye te- hacümü ve halkın veaniti nakliye bul- mak hususundaki sıkıntısnı görerek ilâve seferleri yapmıştır. nan uasraananranman0 rebilecektir. Ticaret itilâfı ile Clearing mukave- lesi ayni müddet ile meri kalacakler- dır. mandalarla İ bit ve mahsuldar toprakları kaplı- bulunulmuştur, Umulur ki, pek kı- sa bir müddet zarfında bunlar ele erler, İzmit'te kaçak takikatı hususun- da İnhisarlar Başmi Rasim Be yin ve kendilerine müzahir Emni- yet Müdürü Feyzi, Jandarma ku- | mandanı Mecittin Beyin sessiz ve fakat büyük hizmetleri takdir ile görülmektedir. emri Aydında kitabesi Arap harfli bir kabir AYDIN (Milliyet) — Aydın eşrafın- dari Cemal Bey 932 senesinde ölmüş, ce- nazesi vasiyeti mucibince Kemer mahal- lesinde ve Karapınar yolu üzerndeki şah sına ait bir bahçeye gömülmüştü. Etra- fı demir parmaklıklarla ilen bu ye- rin Cemal Bey ailerinin hususi aile kab- ristanı yapıldığı söyleniyor. Hıfemsıha kanunu ölü gömülecek yerleri tahdit et- miş olduğu Kalde herkesin her istediği | yeri kabristan yapmasına nasıl müsaade olunduğu üzerinde durulacak bir nokta | olunmakla beraber, Cemal Beyin meza- | rı üstüne dikilen ve 932 tarihini taşıyan tayda «Ey zair» diye başlayan arapca yazılar vardır. İstiklâl davasında olduğu gibi inkelâp davasında da en önde yürüyen Aydınlı- lar için çok mühim olan bu iş Aydın mü- nevverlerini müteessir etmektedir. kadar makamların bu işe el atmalarını milli şuurdan çile ihale olarak bal Tiyoruz. —— Şakilere yataklık edenler DİYARIBEKİR — Adanaya tâbi Kadirli ve civarında eşkiyalık yapan hâydutlar tamamen yakalanmıştı, Ba haydutlardan 31 şerir de jandarmanın elinden kaçmıya teşebbüs ettiklerinden ölü olarak derdest edilmişti, Dün şehrimize bu şakilere yataklık yapmakla maznun yüz on mevkuf geti- rilmiştir. Yol kesen, adam öldüren ve hırsızlık yapan şerirlere yataklık yapan | bu maznunlar şehrimizde muhakeme ©- dileceklerdir. Hükümet kuvvetlerinin mütemadi ta- kiplerine mukavemet edemiyen Hacı Ve- li ve Koz Mustafa çeteleri 25 gün evvel hükümete teslim olmuşlardır. —— Sake Hilâliahmer kongresi SÖKE (Milliyet) — Geçen perşembe | günü Hilâliahmer cemiyeti senelik kon- gresi fırka binasında icra edildi. Senelik | Rapor okundu ve müttefik kabul dil. > di. Yeni yapılan intihap neticesinde he- yeti umumiyenin ittifakı arasile riyasete | meclisi umümü azasımdan Hacı Kâzm | zade Nuri, veznedarlığa Belediye daimi encümen azasından Ali Demir ve Kâtip- | liğe de inhisar memuru Kemal Beyler intihap edildikleri göründü. Yeni heyeti tebrik eder ve kara gün dostu olan Hi- lâli Ahmer cemiyeti için kendilerinden büyük muvaffakyetler dileriz. Aydında temizlik —ces— Belediye icraatına devan ediyor, su işi hallediliyor AYDIN (Milliyet) — Aydın kasap ları hakkında yazdığım yazılarda be lediye riyasetinin ve sıhhat müdürlü- ğünün diğer esnafı da hıfzısıha ka. nunu hükümleri içinde eğe mer bur edeceklerini bildirmiştim. Son de fa İekantacılar da, dükkânların inlerini beton yaptırmaları veya muşamba döşetmeleri, yemek tencere leri ceamekânlar içinde muhafaza et meleri ve koku dürlüğünün el ele kei şehrin ve yurttaşların whhatlerini korumak yo- lunda aldıkları © tetbirlerde hak çok memnundur. z Hizmet gazetesinde Emin Lâmi zasie yazılan ve dünkü sayıda çıkan mektupta belediye ve sıhhat müdürlü ğünün halkın sıhhati ve sağlığını koru mak için yaptıkları bu kanunu icraa- ta, ber mutat gözlüğün tersinden bak: yor ve su meselesile alâkadar olun madığı yazılıyor. Halbuki Aydın belediyesi şehrin su işini vazifelerinin başında saymakta ve bir an evvel başarmak için çalış- maktadır. Netekim mütehastıs gelmiş, sondaj ameliysini ve tetkikatını yap- mıştır. Şimdi de projesini hazırlıyor. Proje gelince belediye hemen faaliye- te başlıyacak ve şehrin su işini imkân kudretinin müsaadesi nisbetinde bir an evvel bitirecektir. Netice iibarile öz döri bin Kiralik bir iş olan bu işi bitirilmedi di: diyenin halkın sıhhat ve pi ear do- kunur dğer iyi ve kanuni icraatlarını tenkit etmek ne dereceye kadar doğ- ru olur bilmem. Söke'de bir intihap SONE, gly ei) — Belediye | veli inhilal dan Necip Mustafa Bey intihap editmiş- tir. Feci bir kaza IZMIR, (Milliyet) — İzmir Alsan- cak istasyonunda feci bir tren kaza- . sı olmuştur. Gardeftren Çeşmeli Meh- met Efendi manevra esnasında üze- rine bastığı kömürler kayarak trenin tekerlekleri altına düşmüş, bacakları kesilmiştir, Mehmet Efendi evli olup iki çocuğu vardır. Vazifesi başmda kazaya uğrayan bu vatandaşa tabi Aydın demiryolu kumpanyası yardım edecektir. Şimdilik sıhhati tehlikeli. , dir. şa. Bir su yolunda 67 bomba bulundu AMASY; 'A, — Şehrimizin Suadiye mahalesinde kasap esnafından Bosnalı Arif ağanın evinin bahcesinde (bu ev fi- Tari Ermenilerden metrük olup Arif a- ğa bilâhare satn almıştır) bozulan su Yollarını tamir ederken amelenin kaz- ması bir sandığa tesadüf etmiştir. Define ihtimaline binaen etrafı dile katle boşaltılarak sandık meydana çıka- rıldığı ve yavaşça kapağı açıldığı za- man içinde (60) : küçük (7) si büyük üzere tam. 67 tane bomba istif edilmiş olduğu görülmüştür. SADIKZADE BİRADERLER Vapurları İZMİR SÜRAT POSTASI SAKARYA vapırı Her CUMARTESİ saat tam 18 de doğru İzle hareket eder. KARADENİZ POSTASI SADIKZADE vapuru 14 ağustos pazartesi günü saat 18 de Sirkeci rıhtımından harakete Zon- guldik, İnebolu, Ayancik, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmene ve Rize limanlarma azimet ve avdet e- decektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Meyme- net Hanı altında acentalığa müracaat Telefon: 22134. 6204-6301 Fıcılarda inlendirilmiiz. 5143 Musevi lisesi Beyoğlu, Kumbaracı yokuşu Tezcumân sokağı. Telefon 41384 Kayıt ve tecdidi kayıt muamelâtr Cuma ve Cumartesinden maada her gün saat 9-12 arasında icra edilmek tedir, Geç kalmadan yer temin edi- niz. Müdiriyet (6086) 5169