12 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

12 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Ankara İçme suyu faaliyeti. Kânunlara kadar şehrin esaslı olan su tesisatı tamamlanacak.. ANKARA, 11 (Milliyet) — Şehri- miz içme suyu yeni tesisat fi devam etmektedir. Bu faaliy, lan işler dört kısma ayrılabi ci'kımm; Kale içindeki | faaliyettir. Burada yüz seksen metremikâbı su alabilecek bir su deposu ile boru dö- şenmesi ve tesisat yapılmaktadır. Bu kısım boru döşenmesi işleri büyük güçlükler göstermektedir. Çünkü bu- radaki arazi kayalıktır. Boruların dö- şenmesi için açılan hendeklerin ka- zılması bu taşları yaramkla mümkün olmaktadır. Ameliyatın dar yerlerde evler arasında oluşu bu kayalık yer- lere bomba konmasına mani olduğu için bütün bu hendekler kazma kuv- vetile açılmaktadır. Boru döşenmesi işleri arasnda bu hâzine ile ana su borusu arasında ve buraya su verecek boruların döşenme işi de yapılmaktadır. Bu hazmeye ge- lecek su, bu hazneden ana su borusu- na uzatılan borunun ana boruya bağ- lanan yerine konacak bir makine va- srtasile gelecektir. Bu makine, şimdi mevcut olan büyük havuzdan gele- cek su kuvvetile işliyecek ve oradan suyu Kaleiçi haznesine sevkedecek- tir. Makinedeki tertibat çok pratik- tir. Kaleiçi haznesi dolunca suyu sev- koden alet te duracak ve boşaldıkça tekrar işliyecektir. Bu alet İngiltere- den gelecektir. Binaenaleyh gelip yeri ne takılması için aşağı yukarı iki" ay kadar bir zamana ihtiyaç olduğundan Kaleiçi haznesi de ancak iki ay sonra doldurulacaktır. İkinci kısım; mevcut büyük havu- zun biraz aşağısmda ve Bedesten de- nilen mevkide yapılmağa başlanan su haznesidir. Bu hazneye üç bin beş yüz metre- mikâp su alabilecek bir büyüklükte olacaktır. İnşaat kânunlara kadar ta- mamen bitmiş olacaktır. Bu hazneye su doğrudan doğruya şimdiki hazneden gelen büyük boru- verilecektir. Gerek şimdiki mev- sur bazmesi ve gerek büyük hazne «yrıca Kaleiçindeki depolar tama. men dolunca şehrin su ihtiyacı olduk- ça çoklaşmış olacak ve herhangi bir arızaya karşı birdenbire susuz kal- mak tehlikesi kalmıyacaktır. ü kısım; Cebeci faaliyetidir. Cebecideki hazne bitmiştir. Buralarda icap eden boru döşenmesi işleri de devam etmektedir. Burada daha ehem miyetli bir iş te Hanım pmarı suyu mecrasının ıslahı ve .yuun az olduğu zaman burada kesilen bir kısım yer- lerin sularınm kesilmemesinin temini hususudur. Dördüncü kısım; Çankaya ve Elma dağı işleridir. Çankayada yapılmakta olan ve bin metremikâbı su alacak o- lan haznenin inşaatı da devam etmek- tedir. Bu da yak: bitecektir. Bir taraftan Elmadağından Çankayaya ge trilecek su için boru döşenmesi işleri de yürümektedir. Ağustosun sekizinci günü de Ma- mak su borularının dösenmesi | işi- ihale edilerek bütün kısımlar faaliye- te geçecektir. Bütün bu işler kânunlara kadar bi- tirilecek ve şehrin bu suretle esaslı olan su tesisat kısmı o tamamlanmış olacaktır. a a Harice gönderilecek kuryeler ANAKRA, 11 Telefonla) — Harice gönderilecek Hariciye vekâleti kur- yelerinden başka diğer devair tara. fından gönderileceklere muktezi dö- viz için icra vekilleri heyetinden ka- rar alınması Heyeti vekilece takarrür etmiştir. Otomobilleri kontrol ANKARA, 11 (Milliyet) — Beledi- yece otomobil makinelerinin kontrolüne devam edilmektedir. Mütehassıslar Şevki Beyle kısmı ida Tİ reisi Nazmi Bey tarafından yapılan kontröller neticesinde son günlerde bir kaç otomobil ve otobüs faaliyetten me nedilmiştir. &artal Malmüdürlüğünden: Mahallesi Mevkii Muhammen Kıymeti Miktarı Zira Hissesi Aatlepe © İstasyon sokak 100 100 Tam Türbe ” 90 180 4. Orta » B 40 » Türbe ” 76,50 153 765 1112 40 Tam 1002 " 152 ” 122 ” 70 152 " 40 70 ” Küikinrier yukarda, gösterilen mübadillerden metrük rma larm temliken satışları 20 gün müddetle müzayedeye konul- muştur. Taliplerin ihale günü olan 27-8-933 pazar günü saat 15 de Kartal Malmüdürlüğüne müracaatları. (3869) s219 MISIR IŞ Limitet Sermayesi : 100,000 Türk Lirası Merkezi: ANKARA - Şubesi İSKENDERİYE TÜRKİYE İŞ BANKASI tarafından tesis edilmiştir. İTHALÂT, İHRACAT, KOMİSYON VE EMANET İŞLERİ YAPMAKTADIR. İSKENDERİYE de satılmak üzere emaneten mal gönderenler, hesabımıza, TÜRKİYE İŞ BANKASI şubelerinden avans alabilirler. En iyi fiyatla, en az masraf ve komisyonla emin bir surette iş görmek İsteyenlerin MISIR İŞ LİMİTED'i tercih etmeleri kendi menfaatleri icabıdır. Telgraf adresi: MISIRİŞ - İekamieriye 4911 öm “İstanbul Mıntaka Sanat Mektebi Müdürlüğünden: Mektebe yeni talebe kayda erler.) 17 Ağustos perşembe günü saat 17 ye kalip devam edi lecektir. Leyli meccanilik için şartlar : Türkiye Cümhuriyeti tabiyetinden ve İstanbul, Ko zaeli, Zonguldak, Samsun, Ordu Vilâyetleri halkından olmak. 2 -—16 yaşından yukarı olmamak ve san'at tahsiline uy > e olduğu mektep Doktorunun raporu ile anlaşıl- 3 — İlk mektepten (o şahadetnameli olmak ve bu mek teplerde okunan derslerden yapılacak musabaka imtehanm da kazanmak. 4 — Mektep müdürlüğüne verilecek bir istida ile birlik- te aşı şahadetnamesi, nufus cüzdanı, mektep şahadetnamesi, dört adet kartonsuz vesika fotoğrafı getirmelidir. (3835) 5182 Papas 16 Yakacık Aydos Yolu ,, (o 80 Kartal © Üsküdar Caddesi 60 100 ” ” » ” İİ de 8 kuruşluk pul iliştirilmeleri lâzımdır.) Ankarada şarapçılık ilerliyor ANKARA, 11 (Milliyet) — Geçenlerde yazdığımız bir yazıda An- kara şaraplarının hefasetini ve be yhelmilel bir şöhreti kazanacak de- recede imalâtın tekâmüle doğru gittiğini bildirmiştik.. Resmimiz An- kara şarap imalâthanelerinden birinin mahzenini gösteremktedir. An- kara şarap imalâthaneleri günlük sarliyattan başka ileriki seneler için de böyle mühim kav yapacak kadar külliyetli imalât yapmaktadırlar. ANKARA, 9 (Milliyet) — mayan Ankara caddelerinde belediye nin günde üç defa olsun sulama işlerine başladığını yazmıştık. Resmimiz faali yotte bulunan arazözlerden birini gös termektedir. Galatasaray Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Bu sene Eylülün gi inci AN günü tedrisata baş lacanaktır. 2 — Mezuniyet ve ikmal imühanları 2 Eylülde başlı- yacak ve 10 Eylüle kadar devam edecektir. £ (Program mektepte görülebilir.) 3 — Eski talebenin kayıt tecdidi 21 Ağustos 933 tarihin den itibaren 31 Ağustosa kadar devam eder. Bu müddet için de kaydını yenileştirmiyen eski talebe hakkını kaybedecek- tir, 4 — Bu sene yeniden almacak leyli ücretleri talebenin ka yıt ve kabul muamelesi 20 A ğustos 933 tarihinden itibaren her gün öğleden sonra devam edecektir. 5 — Mektebin senelik tahsil ücreti, üç taksitte ödenmek üzere İise için 300 ve ilk kısım . için 275 liradır. Birinci tak sit talebenin kayıt ve kabul olunduğu gün, ikinci ove'üçüncü taksitler birinci kânun ve mart iptidalarında almır. 6 — Baremde 7 inci ve daha aşağı derecede maaşlı Dev- let memurları çocuklarından “ 10 tenzilât yapılır. (Bu memurların o memuriyetlerini ve maaş mıktarlarna (dair dairesi â irliğince tasdikli ve (o 15 kuruşluk pullu vesikanm her taksit için mektebe vermeleri ve bu vesikanm sureti için 7 — Ücretle tahsil eden sayılı kardeşlerin (ikincisinin Sp 15, diğerlerinin ücretinden 620 tenzilât vardır.Kar deşlerin, kardeş olduklarma ve ücretle tahsil ettiklerine dair ınaballi İdare Meclislerinden alınacak mazbata ile tevsiki lâ- anudır. (3955) 5296 Barut ve mevaddı infilâkiye ve | Fişek ve av malzemesi inhisarları idaresinden: Haliçte Silahdarağa civarında bulunan fişek fabrikası na ait büyük demir kule yemid en boyanacaktır. Malzemesi i- daremiz tarafından verilmek üzere yalnız işçiliği Ağustos 14 üncü günü saat on beşte Galata'da Bahtiyar hanında ida- re merkezinde pazarlıkla ihale olunacaktır. Taliplerin ona | göre müracaat etmeleri. kuleyi görmeleri (3972) | Devlet Demiryolları idaresi ilânlari | 650 ton kok kömürü mubayaası zımnında 3-8-933 tari hinde icra edilen pazarlıkta elde edilen fiat haddi itidalde görülmediğinden yeniden pazarlık icrası tekarrür etmiştir. .. Pazarlık 14 Ağustos 933 pazartesi günü saat 14,30 da Ankarada Umum müdürlük binasmda malzeme dairesinde icra edilecektir. Pazarlığa iştirak öoeielerii 820 liralık teminatlarile birlikte behemehal Ankarada malzeme dairesine müracaatla rılâzımdır. Şartnamesini görmek istiyenler Ankarada malzeme dai resine ve Haydarpaşada tesellüm müdürlüğüne müracaat e debilirler. (3945) 5245 Ve' müracaattan evvel mahallinde Ş 5329 Ankarada bugünkü yüzme atışla ANKARA, 10 (Milliyet) — Cuma günü Karadeniz havuzunda yapıla” cak yüzme birinciliği müsabakasına girecek yüzücüler het gün öğleden sonra Karadenizde antrenör Her Te- gedoff'un nezâreti altnda ekzersiz yapmağa devam etmektedir. Her Ter gedoff resmimizde x işaretile gösteril. E) Yarış heyetir 1 — Çıkış hakemi Orhan Şeref B., 2 — Komiserler; Raif Bey, Herr Te- şedoff. 3 — Kara hakemi, Raşit Bey. 4 — Muvakkitler: Namık Bey. Mu- zaffer Bey, Halil Bey. Kulüplere birer nüsha yüzme tali- mwatnamesi gönderilmiştik, miştir, Bugünkü program şadur: A) Müsabakaların nev'i: 1 — 100 metre serbest, 2 — 400 möt- re serbest, 3 — 1500 metre serbest, 4 — 200 metre kurbağalama, 5 — 100 metre sırtüstü. B) Müsabakaların saati: Hızlı giden şoförler ANKARA, 11 (Miliyet) — Şehir dahilinde saatte yirmi kil faz la süratle otomobil | sürenler hakkında Belediye ek tedabi almştr. Bu cüm- eden olarak bu günlerde om kadar ş0- g Gri yirmişer lira para cezasına çarp- mıştır, takdirde yarım saat fasıla olacaktır. C) Kıyafet: 1 — Beynelmilel federasyonca ka- bul edilen don ve başlıklar giyilecek Darısı İstanbulun başına ANAKRA, 11 Milliyet) — Lokan- talarda Ankara sularmım şişesi” ni yüz paradan fazlaya satan yedi lo- kanta Belediyece tecziye edilmiştir. Memba suyu yerine ANAKRA, 11 (Milliyet) — Istanbul menba suyu namiyle su satan ve fakat bu suyun stanbul menha suyu olmadığı tahlil neticesinde anlaşılan İhsan Efen di Belediyece şiddetle tecziye edilmiş- tir. tir. 2 — Bu don ve başlıklar heyetimiz- ce 120 kuruş mukabilinde temin olu- nabilir. D) Sıhhi muayene ve lisana: İdmancılar teşkilâtı tarafından ku- Tüplere dağıtılan sıhhat cüzdanlarmı müsabakadan evvel hakem heyetine vermiye mecburdurlar, 2 — Lisans al- muyanlar kat'iyen müsabakaya gire- -SUİ “PARALI BOURLA BIRADERLER ve Ş“ bİR T-CRÜBE BİN NASİHATIEN İYİDİR Beşir Kemal Mahmut Cevat ECZANESİ ASİPİN KENAN Tabletleri Havaların bu kararsızlığı ekseriya nezle, kır İgınlık, başağrısı gibi hastalıklar tevlit eder. Bu- na mâni olmak için yanınızda daima tazeliğini muhafaza için şişe tüpler içinde bulunan A- sipin Kenan tabletlerini bulundurmağı unut” mayınız. Bu sıhhatiniz için emin bir ilâçter. (6154) Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş.