13 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

13 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Varnadan mektuplar Bulgarlar avcılarımızı çok ağırladılar Bulgar avcı teşkilâtı çok temelli ve tam bir disipline tabidir Varna, Villa Sızdrave | (Avcılar | heyetimize refakat eden hususi muha- birimizden) Evet, açıkça ve samimi metediyorum, Varna güzeldir, şirin dir, segpatiktir. Yaşamak ve krizden kurtulmak isteyen bir milletin bu di- lekleri için döktükleri teri ve emeği Varnanm her karış yerinde görebilir. siniz. Emperyalistlerin hâlâ ezmeğe uğraştıkları Bulgaristan müstakil, m: rakabesiz ve rahat yaşamağa hem | yık hem müstahak, bir Türkiye kom- şasudur. Sol arafına (Galata) ve sağ tara fına (Çarşatay) denilen bir orta yı rım ay içine girdik. Bu körfez Burgaz körfezinden daha küçük. Genç denilebi- lecek okadar orta oyaşlı,bir güm rük. memuru karşısındayız. Türkçe biliyor. Bilmiyen & yok gibi. Heyetimize gösterdiği nezaket ve ko- laylığı tarif edemem. İnsanlığa hür- met eden bu EF. yi Bek ki yalnız bize. hayır. Bütün yolcula- ra, Bulgar Hükümeti bu gibi noktalar- da çok dikkat ve muvaffakiyet gös“ teriyor. Ama denilecek ki genç pasa- komiser fazla yo- Ne zarar var, Bu zaman bir milleti, bir devleti temsil et mez. geta hesaba bile katılmıyarak boş görülür. Geçelim. Varna Liman İdaresi Burgaz çalışırsa Burgaz kadar sevimli caktır; Dosteasına bir fikir. Silâhlarımızın muamelesini yaptır- mak için gümrük merkezine türen ve bizi beklemekten, o bunalmaktan kurtaran candarma neferinin terbiye ve nezaketini burada unutursam hak- sızlık olur. Gerek gümrük muayene fendi ola- Mehmetçiğine teşekkür ederiz. Şehbenderliğimiz şehrin tam orta- sında ve en iyi yerinde. Hariciyemi- zin çok isabetli salosluğumuzun. miş olmasıdır. Şehbender ve arkadaşları Ankaraya tandaşlardır. Heyetimiz bü verdikleri için mizden çabuk çıktık. Bulgaristan So- kol teşkilât umumi kâtibi mösyö So- kaçef ile Razgrat şubesi ikinci reisi Şehbenderha- zahmet edip in kabul etmeleri bizi yal sevindirmiş- heyet sizsiniz. Cidden larını sahamızda selâmlamakla bahti- yarız. İstirahatinizi tamine çalışaca- hız. Bu samimi karşılamağa karşı heyet Bize doktor Şişkofun Villa Sdrave' sini tabsiş etmişler. Exareh | Josif meydanında olan bu villadan hemen memnun olduk. Sakin, temiz, güzel bir yer. İki terbiyeli uşağı, pek ince biçim, şakrak bir matmazeli, beyaz sakallı kibar bir sahibi ve Türkçe iyi konuşan şişman bir madamı var. Biz den başka birkaç güzel matmazel daha ça rm benden başka gencimiz yok. Elmeriyek ihtiyarlarda olduğu için ben de ku- laklarımı tıkamağa, gözlerimi yere in- dirmeğe ve kanburumu çarpıtıp dolaş- mağa macbur oludm. Kâtibiumumi Efendi ve açkndeş bi zi parkın — Varna parkı, Sarayburnu parkından yüz elli defa daha güzel ve bakımlıdır — ilerisindeki atış müsa- baka sahasına götürdüler. Amele, av- cılar, memur mütemadiyen çalışıyor lar. Biz, geçen vapura yetişemedi mizden hayıflanıyorduk. Meğer bi ka milletlerin heyetleri henüz gelme- mişler. İlk evvel bir gelmişiz. Birde el zim — gelişimiz kadar memnuniyet tevlit etmiş. Müsabaka yerinde Bulgaristan So- ve bu büyük merasimin reisi olan zat- la tanıştık. Miralaylıktan O müstafa Ayni zamanda Sof- ya mebusudur. devlet merkezinin iki mebusu ve iki heyetin reisleri kırk yıllık dostmuş gibi çabuk tanıştılar. Sokol avcıların Sofyada! dan avukat Nikola Holeviç Efendiyi de burada tanıdık. Bulgaristan avcılığı hakkında aldı- ğrm malümatı peyderpey yazacağım. Şunu şimdiden haber vereyim ki Bul- garistan avcı teşkilâtı çok temelli, çok bambaşka bir taşkilâttır. ve tam bir disiplipe tabidir. Bu disiplin sözünü bir İâf olarak almayınız. Haliharpte bir asker kıtasının . disiplini neyse Bulgar avcilığında disiplin odur. Ka- dın erkek, çocuk, genç bu tam bir mütaveat göstermezse ne avcı olur; ne avcılık edebilir. Akşam kâtibiumumi | Sokaçef teşkilât reisi miralay Şişkef Beyler tarafından şerefimize bir ziyafet ve- rildi. Ziyafet çok samimi idi, Madam- şk y sa bir nutuk sözledi, Ken Gündüz Br, devletimizin mümessili sıfatile heyeti- mize gösterilen büyük alâka dost luğa karşı teşekkür Ziya bulunanlardan isimlerini zaptettiğim ve bildiklerimi şuraya o yazıyorum: Kâtibiumumi Sokaçef Teşkilat Şefi Şişkof, Avukat Holeviç, Razgart ikin- si reisi Hacı Yorgi Arnavudof, tüccar- dan Minço Bakalof (Gönüllü mihman- darımız.) Varna Avcılar Kulübü reisi Avukat Marin Majdrakof, Deliorman- lı tuccardan Nikola Cipof, Madamlar LE Yüzme müsabakamızın programı Yarışları idare edecek olan ha- kemlerin esamisini ve programı ay- nen aşağıya dercediyoruz: Baş Hâkem Ahmet Felkeri B. Hâkemler: Deniz Federasyonun dan: Rıza Bey. Deniz Federasyo- nundan kaptan Ziya Bey. Yüzme komitesi reisi Ekrem Rüştü Bey. Deniz federasyonundan Abdu. rahman Bey. Her Rit, Alinin mektebi Jimnas tik hocası. Yarışlar da her sınıf Ya i çin ayrı ayrı düşünülmüş ve idare edecek olan hâkemlerin ekseriyeti- nin fikri alınmıştır. Yarış progra- am şadrr > 1 — 100 metre serbest erkekler 2 — 100 metre serbest kadınlar 3 — 400 metre serbest erkekler 4 — 200 metre kurbağlama er- Y.M.C. A, jimnastik ve su spor- ları müdürü İlhami Bey. Müsabaka kâtibi: C. Kemal B. Spiker: Spor muharririmiz Muh- : & — 100 matre veri ütü erkek” er. 7 — 50 metre 12 - 14 yaşındaki serbest çocuklar müsabaka (kız ve erkek çocuklar girebilir). 8 — 50 metre 14 - 16 yaşında ço- cuklar için serbest müsabaka (kız ve erkek çocuklar giredilir). 9 — 100 sırt üstü hanımlar i 10 — 200 metre serbesi erkek. ler. i 71 — 1500 metre serbest erkek- ler. 12 — 200 metre serbest hanım. 2 — Tramplen Atlaması. 14 — 400 metre serbest hanım- lar. 15 — 50 metre kürbağlama 16 — 50 metre kurbağlama ve ya serbest tekaütler. 17 — Türk Bayrak yarışı 18 — Kule atlama 19 — Hanımlar Türk bayrak yarışı, 20 — 4X200 bayrak yarışı. Müsabakada atlamalar puvana dahil değildir. Diğer yarışların hepsi bilâistis- na e alacaktır. V lo maçların: bir günde rimel imkânı olmadığı için rımızda Vaterpolo ma- çı yaptırmayacağız. Hakem kararı Salı günü (Başi 1 inci sahifede) ladıkları bir nizamname projesi olduğu- nu, mecli: i söylerşlerdi Mukapdl tar, bunu kabul edemiyeceklerini bildirmiş- lerdir. Neticede iki tarafın da nizamna. melerini alan Tar B. kararlarını bildirmiş ve Eşya ve yolcu tarifesi 1 eylülden itibaren Bimanlarımız. aras sında tatbik edilecek eşya ve yolcu ta- rifelerini tanzime memur komisyon, bu- kalırsa, buzün yak de müzakeresine Hususi vapurlar Hususi vapsırlara kiymet takdirine memur komisyon dün toplanmış ve va. , purlaca kıymet hizilmiye Başlanmuştır. | İM. Roosevelt Washington'a döndü MILLIYET PAZAR 15 AĞUSTOS 1933 M. Herriot Radikal Demokrat Birliği kongresi açıldı | SOFYA, 12 (A. A.) — Redikal - Demokrat Birliğinin dokuzuncu kon- gresi bugün açılmaktadır. Kongreye Almanya, İngiltere, Danimarka, Fran- sa, Yunanistan, Holânda, Lehistan, Türkiye ve Bulgaristan murahhasları iştirak etmektedir. Eski Fransız Baş- vekili M. Herrist yanında ayan ve me- busan azasından bir grup olduğu hal de bugün öğle üzeri Sofyaya gelmiş- tir. “Avrupanın Akıl hocası” M. Mussolini yeni bir for- mül mü hazırlıyor? PARİS, 12 A.A. — İntranzijan gaze tesi, M. Moussolini hakkındaki bir ya- zısında diyor ki: Di olan M. Mussolimi'ni ridir. İtalyan başvekilinin bu nüfuz ve tesirinin daha ziyade artıp genişliyece- ela imanmalıyız. Alman, Avusturya ve devlet adamları hep sık sık siya- si konuşmalar yapılan Roma yolunu tut- maktadırlar. M, Mussolini, Avrupa mavazenesi bak kında yeni bir formül hazırlıyor gibi gö- rümmektedir. M. Mussolini'nin Berlin'de hakiki bir yezâne devlet adamı oldu- ğu korkusuzca iler; sürülebilir. Bunun böyle olduğu, Avusturya meselesi “hak- | kında yapılan son teşebbüsler esnasında | ümessillerimiz, Alman hükü- metinden bir takım vaitler koparağa ça lışırken İtalya bu vaitleri çoktan almış bulunuyordu, ve onun aldığı hu vaitler, uzun, gizli ve dostça müzakereler neti cesinde elde edilmiş idi.” Mavi gömlekliler İrlandada bugün geçit resmi yapılacak DUBLİN, IZÇ(A. A.) — Ceneral Oduffy'nin mavi gömleklileri pazar günü bir geçit resmi © yapacaklardı. Adliye Nâzırı bir emirname ile bü'ge/ çit resmini menetmiştir. Ceneraf O; dufty memleket sulh ve sükünü na bu geçit resmini iptal etmiştir, kümet bu emirname ile birlikte teşki- lâtıesasiye kanununu emniyetiumumi- ye maddesini de tekrar meriyete koy- | mayı kararlaştırmıştır. M. de Valağca | müahalefette iken hu maddeye karşı siddetle mücadele etmişti. Krupp fabrikasının işsizliğe karşı mücadelesi ESSEN, 12 (A. A.) — İş imkânları bulmak için şimdiye kadar mühim paralar tahsis etmi; olan Krupp fab- | rikası dört buçuk milyonluk yeni &i” parişlerde bulunmuştur. Bu suretle işsizliğe karşı mücadele için Krupp fabrikasının şimdiye Icâ- dar tahsis ettiği paralar on milyonu geçmekte: Berlin sokaklarında araştırmalar BERLİN, 12 (A. A.) — Cuma günü akşamı, cumartesi gecesi hücum kıta .0a mensup gruplar, sokaklardaki ütün arabaları durdurarak “gayrika- Buni matbualar,, aramışlardır. Bu a- raştırmalara, hükümetin — gizli polis teşkilâtı emrile devam edilmektedir. | Fransız tayyarecilerini tebrik MARİNGANE, 12 (A. A.) — Gani nes'dan tayyare ile gelen © M. Pierre Cet, 19.30 da yere inmiştir: Kendisini Codos, Rossi ve bir çok kimseler kar. slamıştır. ! Hava Nazırı, tayyarecileri fevkalâ- | de seyahatlerinden dolayı tebrik et- miştir. Amerikada milli kalkınma VAŞINGTON, 12 A.A, — Milli kak kımma idaresi, ücretleri yükseltip iş sa- atlerini azaltacaklarma dair iş kanunları: m kabul öden fakat teahhütlerini yap: mıyan iş sahiplerine karşı ceza tatbik | edileceğini bildirmiştir. İ Iş kanunları aleyhindeki bareketler önce hakeme, olmadığı takdirde federas- yon ticaret komisyonuna ve icap ederse adliyeye verilecektir. HYDEPARK, 12 (A. A.) — Aile malikânesinde iki hafta dinlendikten sonra M. Roosevelt bu gece Washin- ton'a gitti, Reisicümhur, orada bilhas sa İktısadi program ile uğraşacaktır. Fransada kablo memur- larının grevi PARIS, 12 A.A: — Telgraf kabloları Fransız şirketi müstahdemleri ile Fran: sız radyo şirketi müstahdemlerinden bir kısmı grev yapmışlardır. Bununla bera- ber muhaberat, kıt'alar arasında tabii bir sekilde temin edilmiştir. Litle'de mrev hareketi, cenup mıntaka- sında irkisal ediyor, HARİCI HABERLER Fransada mühim Bir ihtilâs Maruf adamlar mahkeme- ye veriliyor PARİS, 12 (A. A.) — Matin gaze- tesine göre Memaliki ecnebiye Fransa Banka Şirketi hakkında yapılan tah- kikat neticesinde müstantik Legion d'honneur nışanmın büyük rütbesini taşıyan Divanımuhasobat sabık Baş- mürakıbı M. Deschanel ile Ceneral Penelonu bunları muhakemeye yeği ne salâhiyettar olan Mebusan Mecli sine sevketmeğe karar vermiştir. Bun- larla beraber, mezkür şirkete merbut bulunan Yominz Oil Syndicat müs sesinin Paristeki Müdürleri de muha- keme altına alınmaktadır. İhtilâs olu- nan para bir kaç milyonu bulmakta- dır. Asiler dehalet etti Iraktaki son Asuri isya- nının mahiyeti nedir? Irakta çıktığı haber verilen isyan hakkında dün İrak sefaretinden ga zetemize şu malümat verilmiştir Son günlerde Irak Hükümetinin Asurilerin iskân: hakkında ittihaz ot- tiği kararlara muhalefet eden bazı A- surilerden 1500 kişi Suriye hudutları. na kaçmışlar ve orada Fransızlar tara- fından silâhları alınmıştır. Fakat bun lardan bir kısmı ağustosun 4 üncü ge- cesi silâhlı oldukları halde Irak hudu- dunu geçerek Irak müfrezelerine te- cavüz etmişlerse de, arker bu tecavü- zü silâhla reddetmiş, asiler de dağı- nık olarak kaçmışlardır. Sayısı 500 e baliğ olan asilerin bir ktsmı da Suri- yeye iltica etmişlerdir. Digerleri de takip edilmektedir. £ Bunların Irak Hükümetinin şiddetli tedbirleri karşı- sında bilâkaydüşart teslim olmaları beklenmektedir. Dehalet ettiler. . LONDRA, 12 (A. A.) — irak Se- fareti 250 Asurinin Irak kuvvetlerine dehalet ettiklerini bildirmektedir. Profesör Piccar'dın Balonu Tecrübelerde bir amele öldü, yaralılar var BRUXELLES, 12 (A. A.) — Profe- sör Piccard'ın stratospbire'e yaptığı uçuşta bineceği sepeti o mukavemet tecrübeleri esasında patlamış ve-bir amele ölmüş ve bir amele de ağır su- vette yaralanmıştır. Sepeti yapan ada- mun yarası hafiftir. Balon höç bir âr Nutuk söyleyecek BERLİN, 12 A.A, — Milliyetçi s0s- yelist fırkasının kongresi 31 ağustos'da Nürember'de açılacaktır. Kongre eylü: Tün 25 ina kadar devam edecektir Ba yük milli şenlikler yapılacalıtır. 300 met- İ ve yükseğe kadar çılrabilecek - kuvvette 25 bin hava fişeği atılacaktır. BERLİN, 12 A.A. — Dün gece zabıta tarafından yeni bir araştırma yapılmış yine bir cok komuni * aym ve gizli omünieterde biri kaç. nün Keli irili Şurulağimğ, Ele i de duvarlardan birine Hitler kızıl cephe hâlâ yaşıyor» sözleri- ni yazarken yakalanmıştır. Bade'de Pfor ahein'de evlerinde patlatıcı maddeler bu- landürmakla zan altına alman sekiz ko- munist tutulmuştur. Brisgan'de bulunan Friburg'de da bir komünist kurye yakalanmıştır. Bu adam Bale'de çıkan bir komünist gazetesine gizlice yazı göndermekle zan altına alın- nheim ve Karlıruhe'de de Bir çok komünist yakalanmıştır. SN gi sonyalist hücuni kıtalar: efradı tarafın- dan yarın büyük bir geçit resmi yapıla caktır. Bu geçitte haz re daha şimdiden Berlin'in garbindeki Doeberiç kampına Potsdam, Frankfort şehirlerinden ve Pomeranya'dan on bin etçi sosyalist gelmi Tayyareci Mollisson NEVYORK, 12 (A. A.) — Tayya- reci Mollison- İngiltereye dönmek üze re bugün Majestic vapuruna binmiştir Mollison, karısı ile ikte yeni bir uçuş yapacağını, Codos ile Rossi'nin kazandıkları rekoru kırmağa çi cağını söylemiştir. Madam Mollison bir müddet daha Amerikada kalacaktır. Almanlar bir Yahudi profesöre yol verdiler MUNICH, 12 A:A; — Meşhur Yahü- di Hukukçu ve Munich Universitesi Hu kuku Esasiye profesörü Hans Naviasky” Ye, memurin kanununa istinaden yol ver rilmiştir. eli Amerikaya dönüyor PERNANBOUC, 12 (A. A.) — Zeppelin snat 1,25 te Almanyaya ha- reket etti «Kahrolsun | İtalyan - Rus ademi tecavüz misakı BERNE, 12 (A. A.) Ortaya çıkan bir şayiaya göre İtalyan - Rus ademitecavüz misakı gelecek hafta içinde imzalanacaktır. T.D. Tetkik Cemiyetinin faaliyeti İSTANBUL, 12. (A.A.( — T.D.T. Cemiyetinden : TD. Tetkik cemiyeti umumi merkez heyeti leden sonra saat 14 te umumi kâtip vekili İb altında Dolmabahçede toplanarak ankete farsça sözlere karşılıklar üzerine Osmanlı- saat dokuz buçukta ve ö; rahim Necmi Beyin reisli konulmuş olan arapça v bugün sabahleyin cadan Türkçeye karşılıklar klavuzu komisyonunun hazırladığı listele ri müzakereye devam etmiştir. Umumi merkez heyeti pazart esi günü tekrar saat dokuz buçuk. ta ve öğleden sonra saat 14 te toplanacaktır. İsmet Pş. Hz. Eylülde Sivasa gidecek SIVAS, 12 (Milliyet) — Sıvas Erzurum hattının ilk ray” ferşiyatı merasiminde hazır bulunmak üzere Başvekil İsmet Paşanın eylül baş- langıcında Sıvası teşrif edeceklerini haber aldım. Rakamlar açık konuşuyor Geçen sene Pireye uğrayan seyyah va- purlarından yüzde 20 si buraya gelmiş Evvelki günkü (Milliyet) te Falih Rıfkı Beyin “Yeni seyyah” başlıklı bir başyazım vardı. Falih Rıfkı Bey bu günün değişen seyahat ve seyyahçılık telâkkilerine vakıfane bir şekilde te- mas ettikten ve bugün İstanbulun va- ziyetile kısa bir mükayese yaptıktan sonra makalesine şöyle nihayet ver- mekte idi: “Herkea yalnız eşyanın değil, güne şin, tuzlu suyun ve havanın da ucuzu- Du arıyor. Bir kimseyi oturduğu yer- den ve oturma halinden daha fazla para sarfettiren seyahat, refah devri- nin bir hâtıra olarak uzaklaşıp git- mektedir.” Senelerden | beri © arzulanır ve söylenir: İstanbul bir seyyah şeh- ri olmaz mı? İstanbula seyyahlar ni- çin rağbet etmiyor? Seyyah celbi için neler yapalım? Bu istekl gelmemesi, bu sahada he: neticeler almamamız belki de bugü- nün yeni seyahat telâkkilerine uy- mamış olmamızdır. Biz bütün bu ci- hetleri anlamak için Turing klüp Tu- rizm şubesi ve otelciler cemiyetinin simdiye kadar bu yoldaki mesailerini tetkik ettik ve temaslar yaptık. Asıl mevzua girmeden iki mühim rakamı zikredeceğiz: — Parise geçen sene günde vasati 600 bin seyyah girip çıkmişt. Daha yakın bir misal — Pireye uğrayarak geçen Bunlardan sonra İstanbulun sey- yah işlerindeki mevki ve vaziyetini geçirelim: Turing klüpten al- dığımız malümata nazaran geçen s8- De şehrimize 40.000 seyyah gelmiştir. Bunlardan 7810 tanesi toplu kuruvzi- yerlerle, 23.633 ü deniz tarikile 8576 sı şarktan garpten tren ve ya. taklı vagonlarla gelmiştir. Turing klübün uzun ve derin yaptığı tetki- kat neticesinde memleketimize gelen bir seyyahın yapmakta olduğu mas- raf, yani bırakabileceği para şudur: 10 lira gezme, vesaiti nakliye masra- fı, 3 - 4 lira, yemek masrafı ve on li ra da mübaynmat için verdiği para. İşte en geniş hesapla bir seyyahtan © bildiğimiz! Bu vaziyete göre, he- saplanıyor ki geçen sene seyyahlar memleketimize 6 milyon küsur lira bırakmışlardır. Belediye turizm şube- si istatistiklerine göre, geçen sene ge- len seyyah evvelki seneden 2000 nok- sandır. Yani takriben yüzde beş bir tenezzül. Bütün bunlardan sonra sorulacak bir sual var: — O halde ne yapmak lâzmm? Buna alâkadarlar hemen ittifakla cevap veriyorlar: Çok şey lâzem. Fakat hor şey- den evvel yeni şartlara uymak icap ediyor. Memleketimize herhangi yoldan ge. len bir seyyah veya kafi » düf edilebilecek müşkü fazladır. Karadan gelen seyyah Edir- ne yolundadır. Buna İstanbul otrafın- da bir otomobil gezintisi yapacak k. dar yol rr ilâve etmek lâ- seyyahı yatıracak otel bile mevcut değil, Bütün bunlardan başka turizm işle rile meşgul olanların memleketimiz» gelen seyyahlar üzerinde fena tesir bırakmakla ittiham ettikleri zümreler var: Hamal, şoför ve arabacılar.... Diğer taraftan İstanbulda hayat da bir seyyahın tahammül edemiyeceği kadar pahalı geliyor. Seyrahım iste- diği ucuzluk yok. Bütün bu müşkülât ve yokluklar i- çinde İstanbula seyyah getirmek ve seyyah şehri yapmak için Turing klübün ve İstanbul belediyesinin elle tutulur büyük gayretleri görülüyor. Bu faaliyeti gördükçe muvaffakıyete de inanılıyor. Balbo filosu döndü (Başı 1 inci sahifede) duğum ve çok sevdiğim dostum Pierre Cot'a telgraf çekerek hareketimizin sebeplerini ve teessüflerimizi bildir- dümen Almanya müdafan tayyareleri isteyor BERLİN, 12 A.A. — Volff Ajansın. dan: Almaya hava nazırı M. Goernig verdiği bir mülükat, Balbanun yaptığı uçuşa hayranlı irer. uçuş” tan alınazak dereleri bildirdi. Bundan sonra Almanyanın hususi vaziyetinin haya eridafanaını İcap ettirdiğini söyledi. 'M. Goerniş, her türlü hücum tayyare- lerinden bilerek ve kendi arzusu ile vaz- geçtiğini fakat küçük müdafaa tayyare- leri istemek mecburiyetinde olduğunu söyledi. kai Bir za VALANCE, 12 AA. —Bir İtalyan deniz tayyaresi Nazareth plâjmı yakın- larında denize düşmüş ve aral ce neral Zulino Valle bulunan tayyaredeki (44 hazirandan beri Ortebello'da Ce- meral Balbonun idaresi altındaki yirmi beş tayyarenin Chikagoya hareket ha- sırlıkları temamile ikmal edilmiş bulu Duyordu. Ceneral Balbo lüzumsuz her- hangi bir kazaya mahal bırakmamak i- çin, dâima müsait hava beklemiş, fikat buna rağmen giderken bir, gelirken de bir kurban vermiştir. 1 Temmuzda başta Balbö'num tayyare- si olmak üzere yirmi beş tayyare büyük yolculuğa çıktılar. Alpları aştılar ve ilk merhale olarak Amsterdam karşısında Zuydergee'ye indiler. Fakat bu inişte feci bir kaza oldu. Tayyarelerden biri kapaklandı ve makinisti boğuldu. Bu suretle tayyarelerden biri eksilmiş- wi. Yirmi dört tayyare ertesi gün Ielan- dada Londonderry'ye hareket ettiler. O- cadan İzlandada Reykjavik'e vardılar. Müsait hava beklediler ve bir hamlede Labradorda Cartwright'a uçarak Atlas denizini geçtiler, Amerika toprağına ©- tiştikleri bu son mesafe 2400 kilometre vardı. Oradan daha iki merhale ile Chi- kagoda Mişigan gölüne indiler. Dönüşte mühim bir mesele teşkil edi yordu. Bu defa takip edilecek iki yol vardı. Biri geldikleri gibi şimalden, di- geri Asor adalarma k suretile cenüptan.... Ceneral Balbo nihayet be kısa mesafeyi intihap etti (3200 kilo metre) ve tâyyareler Lisbonne'a vardı lar. Burada da bir kaza oldu. Bir tayya- renin kanadı kırıldı ve filoya mensup bi mülâzim öldü. Balbo bu zabitin naşını beraber İtalyaya getirdi. Gidiş mesafeleri şunlardır: Orbetello'- dan Amsterdama 1,500, Amsterdamdan Londondesry'e 1000, Tondonderry'den Roykjavik'e 1500, Reykjavik'ten Cart- wright'a 2400, oradan da İki merhale il: Chikagoya 3150 kilometre, Şurasını ilâve etmek lâzımdır ki, Bal bo filosunun bu gidiş ve gelişi, İtalya. nın şerefini yükselttiği kadar, tayyare. cilik tarihinde de bir sahifedir.) EREM GE ARA, Sıvas-Erzurum hattı SIVAS, 11 — Sevap Erzurum hattımız hazırlıkları “Yalaz bu havalinin iklimi ve ri kışın çalışmağa müsait olmadığından bi müddet işler zaruri olarak tatil edilecek