13 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

13 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Ankara Ankarada domuz eti Ankâradaki ecnebiler domuz eti ihti- yaçlarını tatmin edebiliyorlar Ankarada domuz eti ve ANKARA, 12 (Milliyet) — An- karada epey ecnebi var. Herkes a- lıştığını ister, bunlar da tabii ola- rak domuz eti ararlar. Bu ihtiyaç ve bu talep Ankarada da domuz eti ticaretine revaç vermiştir. An- karada ne kadar domuz eti sarfe- | âldir. Sucuk, salam vesaire gibi domuz eti mamulâtımın satış mikdarını tes bite imkân yoktur. Çünkü bunlar muhtelif bakkallarda satılmakta- dır. Fakat münhasiren domuz eti ti- caretile iştigal eden biricik dükkân dan yaptığımız tahkikata nazaran; bu dükkân vaktile getirttiği damız- lıklar vasıtasile Saime kadın deni- len köyde bü hayvanlardan üretil. mekte ve sarfolunmaktadır. Aldığım malümata nazaran; bu dükkân kış ve yaz üstüste vâsati o- larak haftada üç domuz kesmekte- dir. Bunlar, gene üstüste yetmiş beşer kilodan hesap edilince An- karanın domuz eti sarfiyatı hafta- da iki yüz yirmi beş, ayda dokuz yüz kiloyu bulmaktadır. Ki LU ig Vi N | Ni Kİ ii | uu | | Ni N Ni Vi KA İLE ir? Bu oldukça meraklı bir su- | müstahzeratı satan dükkân Bu hayvanlar kesildikten sonra taze olarak sarfedilmesi mutat ta- rafları ecnebiler tarafından satin alınmakta, diğer parçaları da su- cuk vesaire yapılmaktadır. Bu ha; vanların diğer cins hayvanata na: ran vergileri fazla olduğundan fi- atlerinin de diğerleri nazaran yüksek olmasında müessir olmak- tadır. Meselâ sayım vergisi domuz başı na altı ayda üç yüz elli kuruştur. Di | ğerlerile nisbet edilince bu mikdar- on, on beş misli fazladır. Belediye mezbaha resmi olarak ta on iki kuruş almakta, bu da di- ğerlerile kıyas edilince bir iki mis- li bulmaktadır. Avrupadan gelen domuz eti müs tahzeratı bayat veyahut pahalı ol. duğundan, burada'yapilan müstah- zerat daha ziyade revaç bulmakta- dır. Bilhassa mevsiminde “yaptığı Sosisler adetü kapışılmaktadır. İşin külfetine rağmen bu ticare- tin alâkadarlarını memnun ettiği de anlaşılmaktadır. S.R. gillliyet Seyyar satıcılar İşportacılar | fazlalaştı, bilhassa halı satanlar ANKARA, 12 (Milliyet) — İş- portacıların ana caddelerde beledi- | yece kaldırılması üzerine bu kabil seyyar esnaf daha pratik bir satış şekli buldu: Elde ve sırtta, dalma #eferber bir vaziyette satıcılık yap- mak.. Satıcılar uzaktan polis memuru» nu görünce hemen tabanları kaldı. racak kadar seviikbarcırar. Bunlar neler satmazlar? Birli. raya ayakkabı, yirmi kuruşa kayış Korsa fanila, yüz kuruşa yatak çan şafı, yedi buçuğa boyunbağı, on ku ruşa çorap. bu kabil esnafın bir de halı satanları vardır ki belediyenin bunu ne zaman kaldıracağını me- rak ediyoruz. Halı kadar mikrop nakli vasıta çok az bulunur. Bu ha- ıcıların üç beş halı birden yüklene rek sokaklarda ve yaya kaldırım- larında herkese sürünerek icrayı sanat etmeleri çekilir şey değildir. Bunların mikdarı da o kadar fazla- dır ki her gün bir ikisine sürünme- mekliğin ihtimali yoktur. ———— Umami Neşriyat ve Yazı İşleri Mi ETEM İZZET... Gazetecilik ve Matbacılık T. Â. Ş. Sergiler temelli pazarlara döndü Ortalığı pazar yerine çeviren sergiler ANKARA, 12 (Milliyet) — Hal neden müşteri bulamıyor? Diye üzülü- yoruz. Sebebi çok basit. Çünkü, her kö şe başında bir seyyar sebze pazarı ku ralmağa başlandı. Bentderesine inerken, ( İtfaiye meydanında, Hâkimiyet matbaasının köşesinde, İsmet Paşa mahallesinin bir çok yerlerinde ve sair mahallelerin iç- lerinde ve hattâ Tabarin barmm köşesindeki sergiler her gün biraz daha bü- yümekte ve temelli pazarlar halini almaktadırlar. Bu küçük esnafı mı koruyalım, yoksa şehrin güzelliğine mi itina e- delim? Bu iki fikirden birisinin Beledi yeçe kabulü lâzımdır. Her iki tarafı da koruma hakkındaki Belediyenin bu tereddüdü, artık her iki tarafada nafi olamıyacak bir hale geldi. ANKARA,10 (Milliyet) — Anka ramızın neyi eksik? Cici ligaları bile var. Zaman zaman An kara caddelerinde gör: b 'bir kaç taliga bağda oturan zevata aittir. Bu arabalarla güzel bağ cad- 'delerinde gidiş, geliş bir hayli zevkli olsa gerek, İpek üzerine iş- lemeli en güze kadın çamaşırları, En cazip ve za- rif pijamalar, Her renk ve de- sende gömlekler, Cihaz Takımları “BuişteİPEKİŞ'indir, 16289 | İ İstanbu! Belediyesi ilânları İ İlk Mektepler için yaptırılacak 600 adet talebe masası kapalı zarfla mübakasaya konulmuştur. - Talip olanlar şart etmeli, münakasaya girmek içinde 292,5 - liralık teminat makbuz veya banka mektubu ile teklif mektuplarmı 4-9- 933 pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi Encümene ver . melidirler. (4054) Gedikpaşada Jandarma Satınalma komisyonundan: Münakasadan pazarlığa çevrilen 14428 geyim at nalı ve 736637 adet adi mıh 16 Ağustos 933 çarşamba günü saat 10 dan 11 re kadar pazarlıkla alınacaktır. Talipler şeraiti anla- mak üzere her gün ve pazarlığa iştirâk için de mezkür gü- nün muayyen saatinde maliye ye teslim olunmuş ilk teminat makbuzile komisyonumuza (müracaatları. (4040) Postası | fedilen paradan 1021 ii İ melerin işgal ettiği binanın kor'or Buyük bayrama Hazırlık ANKARA, 12 (Telefonla) — Cüs | huriyeti kutlulama komis; İl: bulunan yardımcı komi için evvelce vak mİ olmuştur. Bu sene mı sında fazilet mükâfatma lar arasmda bu par taksim cektir, BE Mahkeme koridorları tamir ediliyor ANKARA, 10 (Milliyet) — An- karada Adliye Vekâletile mahke- edile- ları bilhassa mahkemeninkiler loş ve tamire muhtaçtı, Bugünlerde bu bina dahilinde esaslı bir tat ve tamire başlanmıştır. Yapılan a- meliyattan bu bina dahilinin güzel bir yüz alacağı anlaşılmıştır. lala ir Su sıkıntısı ANKARA, 9 (Milliyet) — An. karda her sene olduğu gib bu sene | | de şehir suyu sıkıntısı başlamıştır. Suyun varidatı gayrimuntazam bir seyi takip etmekte ve şehre su ve- rilmesi de bu seyre göre tanzim o- lunmaktadır. Hâlen halkın mümkün olduğu kadar az sıkıntı çekmesi için sular Eakiyelir. iarafenin şaseler isil mekte ve yazdığımız gibi bu inkıta müddeti o günkü su varidatına gö- re uzalıp kısalmaktadır. le Ticaret lisesi ANKARA, 12 (Telefonla) — An- kara Orta Ticaret Mektebi yeni sınıf- lar ilâvesile Ticaret Lisesi haline ifrağ olunmuştur. gaiğasız Sarıyer kaymakamı | ANKARA, 12 (Telefonla) — Es- bak Kaymakamlardan Memduh Bey Sarıyer Kaymakanılığma tayin “edil. miştir, İstanbul Ikinci iflâs memorluğun. dam : Müflis ve müteveffa Osmanpaşa sade Apdulkadir beye ait olup. 1 — Ka sımpaşada kulaksızda eski | 61 ve yeni 117 temamı 350 İira kıymetinde muked demâ turşucu halen boş dükkânm üçte bir hissesi, 2 — Kasımpaşada yağhane sokağında eski 1 yeni 1 No. lu takriben İ 771 aşın ve her arşını 30 kuruş kıyme | tinde bir arsanın keza üçte bir hissesi. 3 — Kasımpaşada Atlamataşı cadöesin- de caki 36 No.lu ve beher arşımi 30 ku ruş kiymetli takriben 600 arşın açsan üçte bir hissesi. 4 — Kasımpaşada atlamataşı caddesinde eski | 39 yeni 55 mumanslı we beher arşı 30 arruş kıy metinde takriben 600 arşın arsanın iceza lık üçte'bir hissesi. $ — Kezalık Kasım paşada dört kuyuda mükâddömü dük- kün halen 31 No, İn ve temamı 40 Hira kıymetindeki arsanın üçte bir birsesi, Açık arttırmaya konuldu. 19:033 tari- hinden itibaren arttırma şartları daire- 'de her kesa açık bu nuş ve 14-9-933 tarihine mülsadif perşembe gü nü saat 14 ten 16 ya kadar İstan ci iflâs dairesinde açık arttırma tılâcaletır. Artırmaya iştirak içi minet parası veyâ milli baska temindt mektubü * alımır Satılacak i müterakim &rgi ve belediye vakıf icaresi müşteriye aittir, bedeli muhammen kıymetin yüzde 751 ni bulduğu takdirde birekil lacaktır. Aksi halde en son taahhüdü baki kalmak üzere nın 1$ gün daha uzatılarık 30 953 cumartesi günü ayni saatte en çok arttırana ihalesi yapılır. Daha çok malü mut almak isteyenlerin dosyalarile dai- reye müracaatları ilân olu İstanbul üçüncü icra © memurluğun- dan : Bir börçtan dolayi mahcuz ve pa saya çevrilmesi mikarrer ipek kurdelâ 17.8-933 törih ve saat 12 de İstanbulda marpuççularda Büyük şişeci hanında 25 numaralı mağazada paraya çevrileceğin- den taliplerin memuruna müracaatla e İstanbul & iflâs memurluğun- dan ; Müfliş Mehmet Emin Beye sök baar eşyayi beytiyenin 20 Ağustos 933 pazar günü saat 10 da Uluköyde çarşı- da açık artürma suretile satılacaktır.İs teyenlerin mahallinde hazır bulutmala re ilin olunur. (6341)