18 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

18 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Alman - Avusturya © ibtilâfı ve bu ihtilâfın Avrupa Devletleri ara- sındaki münasebetler üzerine yap- tığı akisler vahim olmakta devam ediyor. Malüm olduğu üzere bir müddettenberi Almanya Hükümeti yeyahut Alman Millt Sosyalist Fır- ie m hi arada ehemmiyetli bir Avusturya Hüküme- ti le şiddetli propaganda Diger taraftan Avusturya arazisi üzerinde uçan Alman tayyareleri Avusturya Hükümeti aleyhine be- yannameler atmışlardır. Avustur- yayı ziyaret eden Almanlardan alı- nan bin marklık vize parası Alman seyyahlarının Avusturyayı ziyaret- lerine mâni teşkil ediyor. Bu yüz- den Avusturya bu yaz büyük za- rarlara uğradı. Avusturya bu vaziyetten dolayı büyük devletlere şikâyet etmişti. Fakat İngiltere, Fransa ve İtalya müşterek teşebbüs yapmak için an- laşamadılar, İtalya Almanya nez dinde ayrı ve dostane bir teşebbüs- te bulunacağını bildirdi. Bunun üzerine teşebbüs ayrı ayrı yapıldı. Evvelâ İngiliz Sefiri Alman Ha- riciye Nazırını ziyaret ederek, A- vusturya hakkında tatbik ve takip edilen siyasetin hukukudüvel kai- delerine, imzalanan muahedelere ve Dörtler misakının ruhuna muga- yir olduğunu bildirdi. Sonra Fran- sız Sefiri ziyaret ederek ayni me- alde sözler söyledi. Diger taraftan İtalya Sefiri de daha dostane bir teşebbüsle Avusturya © üzerinden tayyare uçmamasını ve Munich is tasyonundan propaganda yapıl mamasını rida etti, Almanyanın bu üç teşebbüse verdi- ği cevaplar dikkate değer. Evvelâ İngiliz ve Fransız Sefirlerine Al- manyanın Avusturyaya karşı takip ettiği siyasetin hukukudüvele, mu: ahedelere ve Dörtler misakının ru- buna mugayir olmadığını bildirdi. İtalyaya gelince; Avusturya üze- rinden tayyare © uçmıyacağını ve Avusturya aleyhinde propaganda , yapılmıyacağını vadetti. İtalyaya verilen cevapla İngilte- re ve Fransaya verilen cevap ara- smdaki fark çok dikkate değer. Ve İtalya ile Almanya arasındaki ya- kınlığı tebarüz ettirmektedir. Te- şebbüsün müşterek © yapılmasına Haftalık Siyasi İcmal mâni olan Mussolini idi. Almanya da İtalyanın bu dostluğuna karşı yapılan teşebbüse müspet O cevap vermek suretile mukabele etti, Ve diger iki devlete verilen cevaplar menfi olduğuna göre İtalyaya ve- rilen müspet (cevabın şümül ve ehemmiyeti daha ziyade tebarüz eder, - Fakat şunu da ilâve etmek lâ- zımdır ki İtalyaya verilen söze rağ- men hâlâ propaganda devam edi- yor. Hitler tarafından “Avusturya Umum Müfettişi,, . tayin edilen Herr Habicht | bir kaç gün evvel Munich telsiz istasyonundan Avus- turya Hükümeti aleyhine bir nutuk irat etmiş ve Dollfus Hükümetini bir “tethiş çetesi,, o olmak üzere tavsif etmiştir. Fakat bu nutkun yeni vaziyet anlaşılmadan O evvel irat edildiği söylenerek teviline lışılıyor. i * Ti azaldı. elm ye mile ale İpana pl N & ilyon işsiz içindi i yerme serme İyorsa, Amerika halkı, kalkınma programının tatbikinden evvelki zamanlardan fazla bir şey almıyor. Hattâ verilen İle ere fiatle. rin artması dolayısile daha az sa- tm ri ene Ce- teşvik ediyor. Parası lip ta eşya alpuyanm hain olduğunu söylüyor. Fakat bir gün tasarruf et, Bir gün sârfet diye reçeteler veren iktisat doktorlarına karşı halk itimadını kaybetmiye başladı. Amerikada iktisadi vaziyette sa- lâhım en iyi alâmeti Wall Street ya- ni maliye âleminde hisse senetleri kıymetlerinin artmasıdır. Şimdilik hiç böyle bir tereffü gözükmüyor. Diger taraftan kalkınma progra- mının tatbikini büsbütün müşkül. leştirecek amiller başgösterdi: Her tarafta amele grevlere hazırlanı- yor. Büz: yerlerde de grevler baş- lamıştır. Amerikada bir defa grev başladı mı, sonuna kadar gider. Mücadele müthiş olur. Bu itibarla Roosevelt derhal işe vazıyet etti, Bu hareketleri başlangıcında bas- tırmak. istiyor. Bulduğu çare dik- kate değer: Yedi kişilik daimi bir haken heyeti tayin etmiştir. Bu he- yet işçi ile patron arasındaki ihti- löflarda hakem olacaktır. Heyetin reisi ayandan Wagner'dir. Diger altı azanın üçü patronlardan, i amele teşkilâtından alınmıştır. Bi- ri de bir darülfünun profesörüdür. Bu hakem heyetinin sây ile ser- maye arasındaki münasebetleri tan zim yolundaki mesaide ne derece muvaffak olacağı malüm olmamak ile beraber, en ufak bir (e yardımı dahi olursa, her halde çok faydalı iş yapmış olacaktır. Çünkü gittikçe anlaşılıyor ki Amerikan buhranı. nın en ehemmiyetli safhalarından biri sây ile sermaye arasındaki mü- nasebetlerin iyi tanzim edilmemiş olmasıdır. ... Kübada ihtilâl fevkalâde olmak- tan ziyade alelâde bir meseledir. Daha doğrusu bütün cenubi ve or- ta Amerikada ihtilâl ve kıyamda fevkalâdelik yoktur. Bu defaki kı- yama sebep ve amil olarak iktısadi buhran gösteriliyor. Filhakika buh- ran her fenalığa karşı gösterilen bir sebep oldu. Umumi grev ile başlıyan kıyam sonra orduya intikal etti, Cümhur- reisi Maçado ile hükümetinin çekil. mesi istendi. Hükümet kıyam erba- bına karşı tedbir aldı. Azacık kan döküldü. Bunun üzerine Amerika Sefiri müdahale ederek Cümhurre- isinin istifasını talep etti. Cenubi ve orta Amerika ihiilâllerinde bu, daima kıyam harekâtinin sonudur. Çünkü bu arzuya iâbi olmıyan hü- kümet iktidarı muhafaza edemez. Esasen kıyam harekeleri ekseriya Amerika milyonerlerinin telkinatı eseridir. Bunların arkasında ya bir petrol imtiyazı ihtilâlr, ya bir bakır madeni işi vardır. Bu defa da Küba ihtilâlinin arkasında şeker menafi- inin bulunduğu söyleniyor. Nasıl? Ne noktadan? Buniar anlaşılamaz. Her halde Küba ihtilâli ancak Amerikalıların istedikleri şekilde halledilebilir. Yani o Maçado'nun çekilmeşile , Ve belki de çekilmiş- tir. Fakat Şimali Amerikânın bu mütemadi müdahalesi zayıf Latin Amerikada bir iğbirar hissi uyan- dırmaktadir. Ancak bu küçük ve zayıf devletlerin Şimali Amerika- ya karşı bir cephe teşkil etmeleri mevzuubahis değildir. Ve esasen etseler de Şimali Amerikaya karşı büyük bir kuvvet teşkil edemezler. Avrupada muvazeneden ekseriya şikâyet ediliyor. Fakat o Amerika az mahzurlu değildir. Ahmet ŞUKRU ZAYİ; 1328 senesinde Numemei irfan | mektebinden aldığım şahadetnamemi za | Yi ettim yenisini alacağımdan eskisinin | bilkmü yoktur. Fotih Kirmasti mahalle si medrese sokak No. 17 Mehmet Salih (6480) Hukuki bir ekli Cinayet saati.. Ayni zamanda da yatıp uyuma saati. Ortalık zifiri karanlık.. Meşhur avukat Rahmi Bey evi- nin mesai odasında ertesi günkü davalarının dosyalarını, ceza ka- nununun cürümlere temas eden ehven maddelerini karıştırıyor, not lar alıyor. Cinayet saati.. Ayni zamanda da yatıp uyumak saati. O da kalkıp yatmağa hazırlanı yordu ki, kapı yavaşça açıldı. İçe, riye, sağ eli cebinde iri yarı bir a- dam girdi. Nezaketle avukatı se lâmladı ve daima eli sağ cebinde yazıhanenin önündeki koltuğa tek- lifsizce oturdu. ... Gene polise iş çıktı diyeceksiniz. Gece yarısı, avukatın evinde, eli sağ cebinde iriyarı bir adam. O vakitte ne maksatla gelir değil mi? “.. Gelen adam sanki hukuk mezu- nu,. Böylesi de görülmemiş. Dedi ki: — Rahmi Bey, ben hukuki bir mesele için ziyareti âlinize geldim. Rahmi Bey biraz ferahladı. Fa- kat hukuki bir mesele için gecenin bu vaktinde bu şekildeki ziyarete pek akıl erdiremiyordu. — Yarn yazihaneyi teşrif etse- niz, daha iyi olmaz mı efendim! — Efendim, mesele gayet müs- tacel de ondan.. Anlatayım: Gece“ nin bu vaktinde bir katil drvardan atlayıp bir avukatın evine girse ve bu katil avucunun içinde tabanca» nın kabzesini tutsa,. Farzediniz ki telefonunuzun telini de.daha ev- velden kesmiş olsa.. Avukat ta mu- kavemet etmek niyetinde bulunsa da, katil tabancasını göğsüne doğ- ru boşaltsa.. yahut farzediniz ki, a istediği elli lirayı vermese de, katil belind. bıçakla avukatı tavuk doğrar gibi doğrasa.. Bu şekilde tahaddüs ede- cek hukuki vaziyet nedir? ... Görülüyor ki hakikaten polise iş çıkacak gibi. Eli hâlâ sağ cebinde iriyarı gözleri kan fışkıran bifa- dam Rahmi Beyin yüzü kül gibi, * i Bey düşündü. Çünkü ken- disi öyle sathi kararlarla biri eden adamlardan değildir. Nil cüzdanını açtı ve bir elli hira, Hz e Zziyaretçisine uzattı. De- i kiz — Evet, bu hukuki mesele gâyet mühim,. Fakat bendeniz hallede- miyeceğim efendim. Yalnız mes- lekdaşlardan avukat Ömer Bey'var dır, bizim mahallede oturur. Evi dört kapı aşağıdadır, onun da du- varı alçaktır. Şimdi yaz mevsmi olduğu için karısı ve çocukları say- fiyede misafirlikte Zannederim, pencereleri de daima açık yatar. Siz bu hukuki meseleyi ona sorarsanız, herhalde hallede- ceğinden eminim. ... Gelen adam kafasına koyduğu bu hukuki meseleyi Oo mutlaka ve müstacelen halletmeğe ezmetmiş görünüyordu. ... Avukat ömer Bey dosyalarını kapatmış, ertesi günkü dayaların- da yapacağı müdafaalar için not- larını hazırlamış, yatmağa hazır- lanıyordu. Kapı açıldı, içeriye eli sağ cebinde, iriyarı ve gözleri kan fışkıran bir adam girdi. Ömer Be- ye de anlamak istediği hukuki va- Ziyeti izah etti ve fikrini sordu. se İ / alçaktır. Şimdi yaz mevsimi olduğu için karısı ve çocukları bir hafta kalmak üzere Erenköyündeki ak- rabalarına gittiler. Siz bu hukuki meseleyi ona sorsanız, herhalde halledeceğinden eminim. ... Ziyaretçi gösterilen nezakatten al mila ei ayrıldı. NEO MDA KA —» DOKTOR HORHORUNİ Her gün akşama kadar hastalarını Eminönü Valide İkrraathahesi yanın- daki muayenehanesinde tedavi eder, Tel, 24131 (6512) © Agaç İ İ karter hane eşyacı 20-8-033 tarihine | SARİ (BxxÖGÜTLERİ Vitaminler Mugaddi ve vücuda faydalı bir yemek yemek için öyle sahanlar dolu- su ve tabaklar içinde tepeli doldurulu olanlara bakmamalı. Asıl gıda kiyme- ti ve besleyici kuvveti ziyade olan ye- mekleri seçmeğe çalışmalıdır. Bu da yemeklerin vitamince olan kıymetle- rile ölçülür. Bugün herkes mahiyetleri hakkın- da hakiki bir fikir edinmeden vita- minlerden büyük bir kanaatle bahset- mektedirler. Halbuki bunlar hakkın- da hakiki ve doğru bir fikir ve malü- mat sahibi olmadan gıdaca kusur ve eksiksiz bir yemek tedarik etmek mümkün olmaz. İşte yemeklerde bu- Tunan'bu asli maddeler sayesindedir ki bir takım hastalıkların önüne geç- mek ve ensicemizin teşekkülü ile neş- vünemamızı temin etmek kabil olur. Vitaminler A. B. C; D. E, gibi isim- ler altında ve her biri kendisine mabh- sus vasıflarla beyan olunan cisimler- dir. Bir vakitler bütün yağların ayni de- recede besleyici olduğuna inanılırdı. Halbuki bugün balıkyağı, tereyağı ve yumurta sarısındaki kuvvet ve besle- yicilik hassası domuzyağı ve zeytin- yağında asla bulunmaz. . Onların bu hassası (A) vitamininden ileri geli- yor. Her hangi yemeklerimizde bu vita - minin esaslı bir noksan ve eksikliği hastalık zuhuruna sebebiyet ve velleri yelken gemilerile © seyal ve uzun süren muharebelerde daima ayni cins vitaminsiz şeyleri yemekten zuhur eden hastalıklar gibi. A vitamini balıkyağı, tereyağı, yu- murtasarısı, ıspanak ve havuçta bulu- nur. Sütte, hayvanın beslendiği yere göre değişir. Ve en ziyade miktarda vitamin yeşil otluk ve çayırlarda bes- lenen hayvanların südünde bulunur. Hazırlop yumurta sarısmda bulunma 81 vg ısıtılmış balıkyağında mevcut ol- ması doğrudan doğruya ( hararetten müteessir olmadığını gösterir. Ayrılıp © mütalen edilen yalnız A vitamini değildir. B vitamini de istih- sal ve mütalen edilmiştir. B. vitamini tabii gıda maddelerinde — ziyadesile münteşirdir. Yalnız kepeksiz beyaz un, kabuksuz pirinç, adi şekerde bu- lunmaz. Yemeklerimizde B vitamininin de- vamlı eksikliği (Beriberi) ; denilen ve âsâbın iltihabı şeklinde tezahür eden Bastalığı sebep olur. o Bu hastalığın başlıca “alâmetlerinden biri adalâtın hareketleri intizamını kaybetmesidir. Bu vitamin de pişirmekle kuvvetini kaybetmez, Üçüncü olan C vitaminini iskorpit hastalığına mâni olduğu için bu hasta- Uığa tutulanlara € vitaminini havi olan taze meyva usareleri ve ( taze yeşil sebze verilir. Bütün taze yiyecekler- de meselâ et, zerzevat ve meyvalarda Portakal suyunda ve domateste bu vitamin çok miktarda bulunur. Marul ıspanak, lâhna ve bezelyode de bulu- nur. Sütte C vitamnı aşikâr surette bulunmaz. Bunun için (pastörize) €- dilmiş sütlere biraz portakal suyu ilâ- | ve edilirse vitamin eksikliği bertaraf | edilmiş olur. D vitamini balıkyağında o hassası pek aşikâr olarak bulunur. Çocukla- rm kemik hastalığma karşı bu vita- | minin hem iyi etmek ve hem de has- suretile pek Bazı gıdalarda E vitamininin nok- | sanı kısırlık verdiğine hükmolunur. İşle bunlara bu vitamini havi mevat ilâvesile mâni olunur. Zeytin gör bazı hububat ve tohum yağlarm- da bu vitamin çok miktarda bulunur. Büyükada Dr. ŞÜKRÜ Şirketi Hayriyeden mübayasile bir güna alâkası mevcut ilân olunur. (6511) DAKTİLO ARANIYOR Şartlar: Türk olmak, lisanı ve dakti- loluğu eyi bilmek Fransızca ve aycıca başka enebi lisan bilen tercih olunur. Büro işlerinde tecrübe sahibi olmak. İhtar; Arayan mühim bir şirkettir. Mü. söretleti ile Galata posta kutusu 1094 (6420) 5516 İstarbul beşinci icra memurluğun- dan ; Mahcuz ve psraya çevrilmesi mü | müsadif pazar günü Kuzguncuk iskele- ai civarında berber Eminefendi hane- sinde saat 11 den itibören satılacağın- | “dam taliplerin müracaatı ilân olunur. İ Dil anketimiz Gelen” karşılıkları pey- derpey neşrediyoruz.. No. | : (Şart) Şart: “se” edatı şart olduğuna göre şart için Selik deriz. Bu işi deruhde etmek için şartın nedir? Bu işi üzerine almak için seliğin nedir? gibi Kayt ve kabul şartları nelermiş? Yazılma ve alınma selikleri” nelermiş ? gibi Mahiyet: Esas kelimesinin mu- kabili Öz olduğuna göre mahiyet için Özgü deriz. Bu mahiyeti belli olmayan bir davettir. Bu özgüsü belirsiz bir çağırma- dır. Mahiyetini bilmediğim işe ka- rışmam, Özgüsünü bilmediğim işe karış- mam, gil Hüviyet: Kim ve idüğü kelime- lerinden Kimidük — Hüviyet de- riz. Denizde bulunan ölünün hüvi- yeti anlaşıldı mı? Denizde bulunan ölünün kimi. düğü anlaşıldı mı? Hüviyet varakası — Kimidük yazgısı. Şahsiyet: Öz ve Var kelimele- rinden Özvar — şahsiyet Yüksek . şahsiyetler mütevazi plurlar. Yüksek özvarlar alçak gönüllü olurlar. Kayt: İzlemek, Çizitmek, Bugü proğram İSTANBUL : 12,30 Gündüz ata Ti >. — a neşriyatı Türkçe Grsmofe, 19 Üstütyo Saz hey'eti. . Su Pehlivan nr ei 25-1 yan heyeti 22 Anadolu Ajanı, Borsa haberi, sant ayarı ANKARA, 1538 m. 1230 : Gramofan, 18, : Piyano konseri 1845 : ranarsen Here, 1920 : Gramofon. 20,15 : Ajanı haberleri, VARŞOVA, 1411 m. 206; Salabura.tan naklen” (Mozartm “Cast Fan Tutta,, İsimli operası, 23451 Dans musi- kisi, SN BUDAPEŞTE, 5504. 20,26: Plâk. 2145: Askeri konüer. 33,15: Sizan yansikisi. - YIYANA, 5181. 2020: Salaburglan: Mozartın “Cosi Fan Tut- te, operası. 23.28 Senfonik radyo takımı MİLANO : TORİNO - FLORANSA 31,15: Konser. 21,35: (operet) PRAG, 488 m, 20,15: Salon tire takımı. 2045: Sözler. 21,253 Tiyatro. 22: Radyo orkestrası, BÜKREŞ, 394 m. 13: Haberler. — Plük, 14: Orkestra. 18: Keza. Cplik il). Müteakibeni Canbane “vi Hi be iyi lann Kik « En iyi m a0 ilya tato ve lr rl ae Dans Terzilere müjde Yerli mal VATKA Avrupanın paçavradan yapılmış vat- kalarını kullanmayınız. Temiz pamuktan, siyah ve beyaz Satış yeri yalnız Musırçaşısı Aktariye sokak No. 10 Sürmeneli MİRAS ZADE MUSA 6388 İstanbul üçüncü icra memurluğundan £ Bir borç için mahcuz ve paraya çev- rilmesi mukanrer kanape, koltuk, tablo ve saire 23 Ağustos 933 tarihinde saat 9,30 dan 10,30 kader Beyoğlu Istiklâl Caddesinde 38 numarada birinci açık art tırma ile satılacağından öaliplerin ma hallinde bulunacak memuruna müracat ları ilân olunur. (6510) gtlilliyet gıyek İL ağ üne | Sergi “dolayısile... Galatasaray lisesi konferans ale- nunda saat beşi bekliyen "meraklı, gü: ide bir kalabalik. . Kısacık bir tar çe... Karmızı Bi kordelânın mü- hürlediği bir kapı. « şanlara kulak misafiriyim: Bir ortayaşlı — Nasıl buldunuz? Bir genç — Bir gencinki müstesna, her seneki gibi ayni kıymet ve ayni muhafazakârlıkta, Hattâ iştirak et- miyenlerde de ayni elbirliği. — Gene Çallı ve Namık İsmail eksik. — Burasını değil öteki salonu soru- yorum. — Ha. Ali Rıza Bey merhumunki- lerini mi? Kendisine rahmet okutacak bir samimiyette. — Yok canım, meilrinkini soruyo” rum.'Şu sizinkilerinkeini. . — Çek iyi ve kuvveti. — Sahi mi söyliyorsun, alay mı edi- yorsun? Hani şöyle bir fırçayı elime alıverip boyacı küpüne daldırır gibi benim de yapıvereceğim geliyor da. — Evet, Siz de Güzel Sanatlar A- kademisinde dirsek çürütür, bir vakit- ler bu sergide beğenilen resim teşhir 0- der, Avrupa konkuru kazanır, üç sene de orada kafa patlatır bereyi bu kolay ve beğenilmiyen resimler gibisi- ni belki yapabilirsiniz. — Deme Allahını seversen!,. Kırık mafsallı kollar, balmamu gibi ağustos sıcağında eriyivermiş sakat bacaklar, yaradana yan bakan gözler, çarpık burunlar, yamık ağızlar, münasebet- siz renkler, yeşil gölgeler, ( kiremidi tenler... Bunlara ne buyurulur? So- rarım: tabiilik bunun neresinde? Ha- kikat böyle midir ki?.. — Eski Türk, Acem, Hint minya- türlerile Japon, Çin estanplarmı, Hin- diçini sanatını, Greko, Ucello, Piyero- della Françeska, Mikel Anj, Leonar- do ve Rafaeli adeta © görmemişsiniz. Bilmiyorsunuz, diyeceğim geliyor.Çün kü hiç bir üstat tabiat değildir. Muta- vassıt olmıyan yaratıcı sanat ifade landan çekinmez. Hakikati işine ya- radıkça alır. Yaramaymca da atar, — Peki ama bunların da klâsiklere veya daha evvelkilere benziyen nere- leri var? Bana muhafazakârlıkla itti- ham ettikleriniz daha klâsik gibi geli- yor. — Yanılıyorsunuz. Onların bir kıs- mr akademik ve bir kımı da fotoğra- fiktir. Benzemiye gelince; benim kar- deşim bana hiç benzemiyebilir, fakat benim kanımdandır. Bana tıpatıp mü- #abih olan biri de yedi kat yabancım- dır. Burada asıl kaynaşma yi va bir. liğinde değil, klâsik mayada, klâsik döldedire — Bak şu beğendiğin gencin eser- lerine; şu Arap başma ve bir de öte- kilere.. Zavallıyı bayağı boğuntuya » Artık göz var, iz'an var, — Bir 'Matis karşısında sönüş tam bir edbardır. Bir Pol Şabas karşısında da bilâkis bazan bir meziyet olur. — Demin Ali Rıza Beyin eserlerin- deki samimiyetten bahsediyordunuz. İşte gençlerde bu eksik değil mi? — Hiç zannetmem. Rıza Bey merhu mun müslüman gözü o eserleri verdi. Bugünün gencine hâkim olan lâyik kafa ve his te bunları... Bizde anlaşıl muyan şeylerden biri de “güzel, ile «iyi» dir, Karer unutmamalıdır. ki her ğümüz yanılmaların en her gü zeli iyi sanmamızdadır. Nitekim biz bu gençlerde Avrupa dönüşünden son ra güzel eser yapmak şarlatanlığından ciddi, iyi resim yapmak tevazuuna geçişi görüyoruz. Avamfiriplikten sıy- larak beğenilmemeğe katlanmak a- bir ferazattir. Mİ ek Ee m filânın mukellidi imişler. Bu, doğru mudur? — Orijinaliteye yol / taklittir. Me ilme ite bir misal: Rafa- « O bile Fransiya, Viti, Pentoro- Şe Pleglağake özerk MİEMalğe X. rişti, İyi bir taklit ona takaddüm eden uzun bir hazırlanış ve binmetice bilgi ve muhtelif teknikleri kavrayışla ka- bildir. Yeni bir doğum için bu da de- kuz ay on gün kadar lüzumludur. EL verir ki orijinal gençleri onlardan da- e Yl 7 Resimlerde b. resimde var e Bam Sünnetçi EMİN Beşiktaş Edip B. apartımanına geçmiştir. Kabine Tel. 44395, Ev Tek 40621 160461 573 Memenin in kik