5 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

5 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Hilâliahmer, Himayetetfal, Milii İktısat MİLLİYET SANI 5 EYLOL 1933 ve Tasarruf, Türk Maarif Cemiyetlerile İdman Cemiyetleri İttifakı Umumi Merkezlerinin beraber yaptığı BUYÜK EŞYA PİYANGOSU İkramiye Yekünu: Büyük ikramiyeler: 1 Adet10,000 liralık emlâk 3,000 1,000 500 Biletin fiatı 1 Liradır. 1 1 2 ” Hasılatı, memleketin muhtelif ibtiyaçlarına yardım etmekte olan ” ” 50,000 Liradır. Çekiş günü 10/11/1933 ANKARA ” ” LL beş cemiyetin nizamnamelerinde yazılı hayır işlerine sarfedildcektir. » otomobil ”» istenilen eşya Bu eşya piyango biletlerinden alanlar, kendi talihlerini denemiş olacakları gibi, memleketin muhtelif ihtiyaçlarına cevap veren beş cemiyetin İşlerini ve maksatlarını kolaylaştırmak suretile bir hayır işlemiş olurlar. Biletler, piyango bayilerinde ve beş cemiyetin vilâyet ve kaza şubelerinde satılır. Zirant ve Baytar Fakül- telerile Yüksek Orman Mektebi Kayıt ve kabul şartları 1933 ders senesi için Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü | sü) Ziraat ve Ziraat sanatları Fakültesine 5 kız ve 45 erkek olmak üzere (50), Baytar Fakültesine Kız ve Erkek (50), Yüksek Orman Mektebine (30) talebe alınacaktır. Müessese | leyli ve meccanidir, . Kabul şartları şunlardır: 1 — Türkiye Cümhuriyeti tabasından olmak, 2 — Lise bakaloryasmı vermiş bulunmak 3 — Yaşı 17 den aşağı olmamak ii 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyete malik ve hastalıklardan salim olmak, (tam teşekküllü hasta hane sıhhat Hey'eti raporile tevsik olunur). 5 — Tahsil leyli ve meccani olduğundan staj veya tah sil (o devresinin (ortasında (arız olacak (o mazeretli tahsillerine O devam etmek imkânı- nm kayb etmiş olanlar müstesna olmak üzere) staj veya mektebi terkedenlerin veya cezaen çıkarı- ın hükümet tarafından kendilerine yapılan (masrafı tazmin edeceklerine dair Noterlikten musaddak kefaletna- me vermek (Müessesece veri lecek nümuneye tevfikan). 6 — Mahalle ihtiyar Heyetinden veya polis merkezin den hüsnühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 — Taliplerin miktarı kadroyu tecavüz edince şahadet name dereceleri ve müracaat tarihleri sırasile kabul muame İesi yapılacaktır. 8 — Ziraat Fakültesine girecekler evvelâ 1 sene Gazi Orman çiftliğinde talebe namzedi sıfatile staja tabi tutu lurlar. Talebe stajda bulunduğu müddetçe yemek ve elbi se bedeli olarak kendilerine ay da 40.— lira ücret verilir. Bu ücretten hiç bir tevkifat yapılmaz. Bu şartları haiz olup An kara (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat Baytar Fakültelerine (ve Yüksek (Orman Mektebine girmek istiyenlerin 31 Eylül 933 tarihine ka- dar yukardaki şartları göster ir vesikalarını bir istidaya rap tederek doğruca Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rek törlüğüne müracaat etmeleri, İstanbul'da: o Selimiyede Bay- tar ve Büyükderede Orman Mektebi Rektörlüklerine dahi müracaat olunabilir. Daha fazla malümat alm ak istiyenlere takdirinde Prospektüsler gönderilir. (3024) Deniz Gedikli Küçük Zabit Hazırlama Mektebine talebe alınıyor Istanbul Deniz Kumandanlığından; 1 — Ortamektep derecesinde olan Deniz Gedikli Küçük Zabit Hazırlama Mektebinin birinci sınıfına girmek isteyen 15 : 18 yaşındaki ilk tahsilini bitirmiş gençler (1 Eylül 933 den 1/1 ci teşrin 933 tarihine kadar İstanbul'da Kasımpaşa- da tersane dahilinde Gedikli mektebi müdüriyetine, Ankara Deniz Müsteşarlığına, İzmitte Mın. Us. Bh, Kumandanlığı- na, ve Vilâyetlerde Askerlik Şubelerine mevkiin (oen büyük Askeri makamına müracaat ed ebilirler. 2 — İlk tahsilini ikmal et miş olupta 18 yaşımı bitirmiş o- Tan ve denizle ülfeti bulunan 20 isteklide mektebi bu sene biti ren talebe ile birlikte talim ve terbiyeye tabi tutulmak üzere doğrudan doğruya Gedikli ne feri olarak alınacaktır. 3 — Verilecek istida sureti ile bu istidaya ilişdirilecek vesikalar bastırılmıştır. Bunları almak kabul şartlarını anla- mak için isteklilerin 1 inci maddede müracaatları lâzımdır. (4412) 6081 gmamımmı> Hanımefendi; <ammmızz — O canm elbisene yazık değil mi? İki damla ter, elli liralık bir kumaşı mahvedebilir... GÜDORONO PERTEK Terin düşmanı oldu- ğunu unutmayınız. | LA EŞEN müracaatları 6109 165961 Leyli ye Nehari Resmi Liselere Munddi' F evziati Liseleri KIZ ERKEK Arnavutköy'de - Çiftesaraylarda ilk kısmı orta ve lise sınıflarını havhlir. Tedris ve mükemmeliyeti ile tanınmış olan müessese İstanbul'un en güzel yerinde kâin ve her türlü sıhhi talebeler için mektep bütün tahsil devrelerine ait kolaylıklar ve imtiyazlar temin eylemiştir. Leyli ücretlerinde çok esaslı tenzilât vardır. Kayıt ve yeniden kayıt muamelesine başlanmıştır. Cumadan mada her gün saat 10 dan 18e kadar müracaat olu-sbilir. İsteyenlere"mekten tarifnamesi gönderilir. Telefon: 36.210 yz) (6598) Yi) 6179 | Ana sınıfını, şartları haizdir. Gayret ve muvaffakıyeti len A BIRİKTiREN RAHAT-EDER * Leyli ve Nehari BM) Kız ve Erkek ISTANBUL GAZİ LİSESİ Yalnız orta ve lise kısımları havidir. Müdiri; Ebulmuhsin Kemal Ankara'da bu namdaki lise ile olan iltibasın ref'i için bisemizin ismi “YENİLİSE, ye tahvil edilmiştir, Lisemiz yeni kurulan Üniversiteye bir ecnebi lisa” nına tamamile sahip olarak talebe yetiştirmek maksadile açılmıştır. Ders proğramları yeni şekillere göre tertip edilmiştir. Tecrübeli ve seçilmiş bir talim heyetine maliktir. Mektep: Cağaloğlunda Sıhhiye müdürlüğü bitişiğinde Hergün talebe kayıt ve kabul olunur. (o (6320) (o 5998 Tarsus AMERİCAN COLLEGE Amerikan Erkek Lisesi Tedrisat 3 Teşrinievvelde başlar. Tam devreli Lise olduğu Maarif Vekâletince tasdik edilmiştir. Törkçe, İngilizce, Fransızca: San'at, Ziraat, Ticaret. Leyli ücaet 220 lira, Nebhari ücret 40 liradır. l Kayıt muamelesi yapılmaktadır. im (6716) gi 6161 yeğ Tü Musevi lisesi tün sınıfların ikmal imtihan- ları 3-10 Eylülde icra olunacak- , Derslere 11 Eylülde başla- nacaktır. Müdiriyet (6855) | ww 6162 İm» Dr. IHSAN SAMİ BAKTERİYOLOJİ LABORATUVARI Umumi kan tahlilâtı, frengi noktal nazarmdan (Wasserman ve Kahn tesmülleri) kan küreyvatı sayılması. Tifo ve ısıtma hastalıkları teşhisi idrar, balgam, cerahat, kazurat ve su tahlilâtr, Ültra mikroskopi, hususi a- #ılar istihzarı. Kanda üre şeker, Klorür. Kollesterin miktarlarının ta- Şi yini. Divanyolu No. 189 Tel: 20981 terbiya üsullerinin ciddiyet ve Üsküdar icra memurluğundan ı Ye- minli üç ehli vufuk tarafından tamamı. na 2500 lira kıymet takdir edilen Üskü- darda tabaklar mahallesinde meydancık balet yokuşu sokağında eski 16 ve yeni 16 No. lu bostan ile 10 No, Ju beraka mın 20 hisse itibarile 9 hissesile (yine mezkür mahalle ve sokakta tamamına | 400 lira kıymet takdir edilen 18 No. Tu hanenin tamamı ve yihe ayni mahalle ve sokakta 200 lira kıymet tekdir edi- Jen 6 No. lu dükkânm tamamı mezkör | emlâk 2280 No. lu kanunun mücibince açık artırmaya vaz edilmiştir. Satış pe- şindir müşterilerin kıymeti muhammi- mesini yüzde yedibuğuk nisbetinde pey akçaları vermeleri icap eder. Müterakim vergi vakıf ve tanzilat tenviriye borç- ları ve rösumu dellâliye müşteriye ait- tir. Artırma Şartnamesi 16-9-033 tarihi | ne müsadif cumartesi günü divanhane- ye talik edilecektir, Birinci artırma 7- | 10-933 tarihine müsadif cumartesi gü- nü ssat 14 ten 16 ya kadar Üsküdar ic ra deiresinde yapılacaktır. Bedeli müza yede kıymeti muhamminenin yüzde yet miş beşini bulduğu takdirde üztünde br Takılır, 1424 No, lu icra ve iflâs kanu- nunun 119 uncu maddesine | tevfikan hakları tapu sicillile sabit olmayan ipo tek alacaklılarla diğer alâkadaranın ve | irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair elan iddialarının ilân tarihinden itibaren ni- hayet 20 gün zarfında evrâkr musbite- lerile birlikte daireye bildirmeleri lâzam- dır, Aksi takdirde hakları tapu sicilile sabit olmayanlar satış bedelinin paylağ masından hariç kalırlar alâkadaranın işbu mevaddi kanuniye ahıkâmma tevfi- kan hareket etmeleri ve daha fazla ma lümat almak © isteyenlerin 931-1215 No. lu dosyaya müracaat etmeleri ilân olunur. (2026), Umumü Neşriyat ve Yazı İşleri ü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş. Galatasaray Lisesi Müdürlüğünden İstanbulda bulunan izcilerin 7 Eylül 933 perşembe gü- nü saat yedide behemehal mektepte bulunmaları. (4609) —eniz Levazım Satınalma . Komisyonundan: 10000 metre elbiselik kir pas: pazarlıkla münakasası ; 9 Eylül 933 cumartesi günü saat ldte. Deniz Kuvvetleri ihtiyacı (için 20-8-933 tarihinde ka- palı zarfla yapılan münakasasında teklif edilen fiyatı Vekâle- | ti Celilece gli görülen yukarda miktarı yazılı kirpasm pazar- ! lıkla münakasası hizasımduki gün ve saatte yapılacağından şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve daha ehven fi- | yatla itasımna talip olacakların da münakasa (gün ve saatinde | muvakkat teminat makbuzlarile birlikte Kasımpaşada Deniz Levazım Satınalma Komisyonuna müracaatları, (4606) Afyon Vilâyetinden: Afyon-Gazlı göl yolunun (6735) lira bedeli keşifli 3-250 — 7--501 kilometreleri arasm inşaatı 13-9-933 tarihine müsadif çarşamba günü saat on beş ot uzda encümeni vilâyette ihale e dilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konuldu. Keşif nameyi görmek ve, fazla malâmat almek İsteyenlerin Encü meni Vilâyete ve Nafia Başmühendisliğine kapalı zarf usuli mucibince evrak ve vesaiti kanuniyelerile müracaatları ilin İ olunur. (4418) 6127 s.o Pazarlıkla (1500) kilo yerli mali kınap satın almacaktır, Taliplerin nümune ve şartnam :yi gördükten sonra pazarlığa iştirak etmek üzere yüzde 7,5 teminatlarını hamilen 13-9-933 günü saat 14 te Galatada Alım, satım komisyonu- na müracaatları. (4586) Inhisarlar Umum Müdürlüğünden: | |