10 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

10 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Gedikli başçavuşlarına Eminönü askerlik şubesinden: Kr talarmda müddetlerini ikmal ederek son iki sene zarimda terhis olan piyade sınıfından gedikli başçavuş ve başça- vuş muavinlerinden kırk beş, ve otuz beş lira maaşla gümrük muhafaza k- taatma almacaklarından talip olanların şubemiz hesap memurluğuna müracaat etmeleri ilân olunur. BEŞİKTAŞ Dikiş Yurdu Tahsili en yüksek biçki mektebidir. Şapkacılık, yapma çiçek, ve boya ile tezyinat dersleri de vardır. Kayıt başladı, Gayri müslimler de alınır. EL İŞI SERGİSİ 15 Eylülde açılıyor.Duhuliye serbestir. Akaretler 64(7030) 6293 UROLOG Dr. Kemal Osman Idrar yolları hast mütehassmı Karaköy Poğçacı fırın sırası No. 34. Tek: 41235 (ı7ıy DOKTOR Hafız CEMAL i Dahiliye hastalıkları ) mütehassısı Camadan manda hergün öğleden sün önek (2,0 dan'& 6) Badür Yötim bulda Divanyolanda 118 numaralı hu- suzi dairesinde dabili hastalıkları mua- yene ve tedavi eder. Telefon; İstanbul; “Döteedilöcek lir ilânı “ Elektrikli dikiş makinaları ” hak- kındaki ihtira için istihsal edilmiş olan 1 Teşrinievel 1921 tarih ve 3254 numa ralı ihtira beratının ihtiva ettiği hukuk bu kere başkasına devir veya icara ve- rilmek teklif olunduğundan bu hususta alikadar olmak irteyen zevatın İstanbul da Bahçekapu'da Taş Hanında 43-45 nu maralarda kâin vekili H. W. Stock efen diye müracaat etmeleri ilân olunur. (7132) İstanbul dördüncü icra memurluğuna: Tamamma 350 lira kiymet takdir edilen Lâlelide Mesih paşa mahallesinin Alçi hanı sokağında eski | 17 numaralı 177 zurra mimari arsanın tamamı açık artır maya vazedilmiş olup 1-10-933 tarihin- de şartnamesi divanhaneye talik edile- rek 16-10-933 tarihine müsadif pazar. tesi günü saat 14 ten o 16 ya kadar Js- tanbul 4 üncü icra dairesinde açık ar- tırma suretiyle satılacaktır. Artırmaya iştirak için yüzde yedi buçuk teminat akçesi ile müterakim vergi, belediye, va- kif icaresi müşteriye sittir. 1929 tarihli icra kanununun 119 uncu maddesine tev fikan hakları tapu sicilleri ile sabit ol mıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâ” kadaranın ve irtifak bekkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve masari fa dair olan italarını ilân tarihinden iti- baren 20 gün içinde evrak müsbeteleri- yle bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hak ları tapu sicilleriyle sabit olmadıkça sa tış bedelinin paylaşmasından hariç ka hırlar, Alâkadarların işbu maddeyi ka- nuniye ahkâmma göre hareket etmele ri ve daha fazla malümat almak isteyen lerin 932-950 dosya numarasiyle memu rumuza müracaatları ilân olunur. (7199) MİILLIYET PAZAR 10 EYLÜL 1933 ÇİFTLİK PARKIND kısa bir zaman için Bahkesirin çok takdirle tanınmış meşhur ZEYBEK GRUPU emsalsiz oyunlarını oynamaktadırlar. Sil (7207) Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: Ankara'da İktisat Vekâletinde “ Türkiye İktidasiyatını tetkik hey'etinde istihdam edilmek üzere İngilizceye tamami le vakıf iki daktiloya ihtiyaç vardır. Gayet iyi daktilografi ve İstenografi bilinmesi şarttır. Tebeyyün edecek iktidarlarına göre her birine (200) liraya kıdar aylık ücret verilecektir. Ta Tip olanların üç gün zarfında Bankamıza müracaat rr ( Adalar Belediye Şubesinden : Büyükada, Heybeli, Bur- ğaz ve Kınalıadalar ilk mektepleri için mübaya olunacak 115 çeki kesilmiş elleme Meşe odunu açık münakasaya konulmuş- tur. Taliplerin teminat paralarile beraber 1 Teşrinievvel 933 Pazar günü saat on altıya kadar Daire encümenine müracaat ları ilân olunur. (4756) İst. Mr. Kumandanlığı Sa. Kom. ilânları Topcu nakliye mektebi ta | kasaya gireceklerin belli saa- mirhanesi ihtiyacı için 23 ka- | tinde Merkez Kumandanlığı lem malzeme O 20-9-933 çar | Satın alma komisyonunda ha- şamba günü saat İS ten 15,30) zır bulunmaları.(242) (4390) kadar pazarlıkla satın almacak 6078 tır. Şartnamesini göreceklerin .». her gün ve pazarlığa girişecek Meli Kumandanlığına lerin belli saatinde teminatlari | merbut kıt'at ve müessesat ih le Merkez K. Satın alma ko- ni 500 — Ge el ; en yaka numarası m ulama oi RT erimeyen 22.398. 5903 Gümrük Muhafaza Umum Kumandan- ıhı İstanbul Satınalma komisyonundan 1 — Muhafaza Efradı ii için. satın alınacak 1680 metre kez ei lake kapalı zarfla a konulmuştur. Münakasa şartları kâğıtlarmın tasdikli suretleri Gümrük! Muhafaza Umum Kumandanlığı İstanbul Satınalma almacaktır. 3 — Münakasa 27-9-933 tarihine rastlayan Çarşam- ba günü saat on dörttedir. 4 — Münakasaya girecekler hangi Ticarethane ve Fab- a bilen beller ide 75 özer in ra güvenmele rini teklif mektuplarile birlikte İhale gününden evvel komis- yona vereceklerdir. 5 — Örnek satmalma komisyonundadır. İstekliler ora- da görebilirler. (4522) 6240 Devlet Demiryolları idaresi ilânları İ Haydarpaşa kömür tahmil ve tahliyesinin (kapalı zarfla |- münakasası 30-9-933 cumartesi günü saat 15 te İdare merke zinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerin- de beşer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. (4759) olktısat Vekâleti Ölçüler : ..... Ve ayar Müdürlüğünden: İktısat Vekâleti Ölçüler ve Ayar Müdürlüğü merkez ve mıntakalar teşkilâtmda Çalıştırılmak üzere 15 kadar Ölçüler ve Ayar Müfettişile “merkez için bir Fen Müşaviri almacak- tır. Mıntaka Müfettişlerine ehliyet ve vazifelerine göre 150 den 225 liraya kadar ve Fen müşavirine 200 lira ücret veri- Tecektir. Yüksek Mühendis Mekteplerinden diplomalı olanlar imtihansız diğer fen, Mühendis ve meslek mekteplerinden me zun olanlar imtihanla seçilirler. Bir veya bir kaç ecnebi di- li bilmek tercih sebebidir. Memurin kanununda yazılı vasıfla rı haiz ve askerliğini yapmış bulunan taliplerin 10 Eylül 933 tarihine kadar bizzat veya taahhütlü mektupla (tahsil, hiz- met ve askerlik vesikaları, sıhhat raporu, kısa ve tamam ter- cümei halleri birlikte İktısat Vekâleti Ölçüler ve Ayar Mü- dürlüğüne Müracaatları ilân olunur. * (4696) 6309 Milliyet'in romanı: 8 , ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM © Terceme: KAMRAN ŞERİF şeyler yaptırmasını bilir mükemmel bir ra musun? Woogda yıkanırdık, râzmahne olan Eisenlehr: Kiselack hatırımda mı?., — — İyi ama, iki gözüm, ben seni ne ya- payım bilmem ki... Şiven bozuk... di- Bu hal altı ay devam etti, | ÖĞ Tecvit dersleri alındı. Damssıla. ... dönmek için de parası İşte gündüzleri ingilizce der İşte o zaman, ingil . Bu müddet zarfında Eizenlohr ayni mükemmel vaziyeti muhafaza ediyordu. Odemi'e sordu: — Yavram, sende galiba sıla hasta luğı var? Sonra Yİ, Avrupaya dönmek için ie” kasabın oğlu olan Kiselack aza idi, Aldens'in imkân war maydı?., Eisenlohr sordu: bunları O ynam — Yavrum, mademki böyle de tütüyor, çin alp gmiyaranf" arkadaşının yüzüne ine vi Noel gelince Eisenlohr arkadaşına — Darmstadt'a bizden de selâm gö- tür... Dedi. Anlaşıldı; Sende bu şive bozukluğu varken burada bir baltaya sap olamıyacaksın! : e Aldaşaniaa Şale çilli Vapurda bu- ları. (272) Ee (4673) Askeri Matbaa ihtiyacı i- çin 31 Kalem matbaa malze- mesi 20-9-933 çarşamba gü- nü saat 14 ten 15 kadar pazar lıkla satın alınacaktır. Şart- namesini göreceklerin her gün ve pazarlığa gireceklerin belli saatinde teminatlarile Merkez K. Satm alma Komisyonundi hazır bulunmaları. (275). (4704) snerbüt kat” a ve aadaki tiyacı için 438 adet frefik göm leği 19-9-933 salı günü'eaât 16 da aleni münakasa ile sa tm almacaktır. Şartnamesini göreceklerin her gün ve pazar- lığa gireceklerin Merkez Ku- mandanlığı Satım alma komis yonunda hazır bulunmaları. (240) r. (4388) 6076 * Merkez Kumandanlığma merbut kıt'at ve müessesat ih tiyacı için 3615 çift pamük çorap ile 3277 yün çorap 19- 9-933 salı günü saat 14,30 da aleni münakasa ile satın alma- caktır. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve müna kasaya gireceklerin belli saa- tinde Merkez Kumandanlığı Satın alma komisyonunda ha zır bulunmaları. (241) (4389) N 6077 Merkez Kumandariliğma merbut kıt'at ve müessesat ih tiyacı için 688-adet Fildekos fanila ile 347 adet Yün fanila 19-9-933 salı günü saat 14 te aleni münakasa ile satın alına caktır. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve müna da aleni münakasa ile satın a İmacaktır. Şartnamesini gör mek isteyenlerin her gün ve münakasaya gireceklerin bel li saatinde Merkez kumandan lığı satın alma komisyonunda hazır bulunmaları. (243) (4391) 6079 Merkez Kumandanlığma merbut kıt'at ve müessesat ih- tiyacı için alınacak $890 çeki odunun pazarlığnda verilen Fiat nahalı görü inden 16. 9-933 cumartesi günü saat 14 ten 14,30 kadar pazarlıkla satın almacaktır. İsteklilerin şartnamesini görmek için her gün ve pazarlığa gireceklerin belli saatinde Merkez Kuman danlığı Satmalma Komisyo nunda hazır bulunmaları. (253) (4459) 6170 ... Askeri Tıbbiye ve Baytar mektebi talebelerinin ihtiyacı için 600adet yüz Havlusu ile 262 adet mendil 25-9-933 pazartesi günü saat 14,30 dan 15 şe kadar aleni münakasa i le satın alınacaktır. Şartname sini göreceklerin her günve münakasaya gireceklerin belli saatinde Merkez K. Satın al- ma komisyonunda Hazır bu- lunmaları. (264) (4566) 6183 Dr. İHSAN e am Tifo ve Paratif, Tilo ve Paratifo hastalıklarına e mamak için tesiri çok kari moafiyeri pek emin bir aşıdır. Ecza depolarında btamur. ga” OGS Dr.A. KUTİEL Karaköy, Topçular caddesi No. 33 (6895) (5997) beklenilen yakıcı köşe başlarmı, es- mer renkli tepelerini, palmiyeli sa- Zenci balolarmdaki dansla» Burada da işler fena... Diye mektup yazdı. Aldans parayı alınca Amerikaya hareket etti: Fakat bu sefer göver. tede! Fakat oraya varır varmaz işkence büladı:. Dalıp dalıp kendinden geç- meler... Sıla hastalığı, Hep buna ben zer şeyler... Bu son cümleyi Aldens “ali that Sort of things” diye zorla İn gilizce söyliyordu. Ekseriya: Açlık. Arasıra, Alman- i-l en bir filmde otuz dolarlık bir “eb”(1)... Genç kız, iki cümlede vaziyeti ne iyi hülüsa Şu Amerikalı Genç kız, larında hissetmesi üzerine gülümsi. yerek sordu: — Eeee... Şimdi işler yolunda mı? | | vesikalarmı mezkür saate ka'lar vilâyet daimi encümeni ri- Akay işletmesinden: İdareye ait bir su dubası, iki mavuna ile köprü - H. Paşa Kadıköy iskelesi altındaki dubalardan beşinin pazarlık sure! le tamirleri mukarrerdir. Taliplerin 14 Eylül 933 . per: gününe kadar şartnameyi tetkik etmek ve tekneleri görmek İ çin Akay işletmesinde inşaiye mühendisliğine müracaat İemeleri ve pazarlık için yevmi mezkürda saat 15 te İdare cümeninde hazır bulunmaları. (4728) 1 — Beyoğlunda Kâtip Mustafa çelebi mahallesinde Telgraf sokağında 2 - 4No. Apartmanın altıncı dairesi. 2 — Beyoğlunda Kâtip Mustafa çelebi mahallesinde Abdullah sokağında 16 - 20 No. hane. 3— Mahmutpaşada Servili mescit bat lesinde cami avlusunda ikioda. Balâda muharrer emlâk hizalarında gösterilen müddet lerle pazarlıkla kiraya verileceğinden talipler 13-9-933 ç samba günü saat onbeşe kadar (Evkaf müdüriyetinde vakıf akarlar kalemine müracaatları. (4737) Rami civarında vakfa ait sayimocağı arazisi dahilinde ki çi mandırasındaki kumların ihracı 3 sene müddetle artırmay: çıkarılmıştır. İhalesi 2-10-933 esi günü saat 15 tedir. Talip olanların İstanbul Evkaf İdaresinde Varidat Müdürlü- ğüne müracaat eylemeleri, Alemdağı Vakıf ormanlarınmn davalı burun mevkiinde 4 No.lı maktai aslın 10-11 ve 1Z No.lı maktar senevisin” Varidat kalemine müracaat eylemeleri. Edirne Ç. Müddei Umumiliğinden: ” Edirnede Hapishaneye çevrilmekte olan yanık kışlanı bedeli keşfi 9723 Lira 20 kuruş olan dahili elektrik tesisatı ile son muhavvile merkezinin yapılması kapalı zarf o usulile ve 10-9-933 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle mevkii mü- nakasaya konulması ve ihalenir 1-10-933 tarihine müsadif pa Ky tela eg emmiş neee bileceklerinden gösterilen şartları haiz olan taliplerin ihale zamanından bir saat evvel bu baptaki vesikalarile yüzde yedi buçuk nisbetindeki teminat muvakkatelerini ve kapalı olacak teklif zarflarımı Edirne Müddei Umumilik dairesinde müteşek kil komisyon reisliğine makbuz mukabilinde tevdi eylemeleri ve fenni ve münakasa şartnamelerile vaziyet plânmı, mukave- lename Formülüni görmek istedikleri takdirde İstanbul ve Edirne Cümhuriyet Müddei U mumiliklerinden talep eylemele ri ilân olunur. (4743) Samsun Vilâyeti Daimi Encümeninden: 1 — Vezirköprü - Boyabat yolunun O -- 000 15 -- 177 kilo metresi arasındaki tamiratı esasiyesi şartnamesine ve müzaye de, münakasa ve ihalât kanununa tevfikan eylülün 25 inci pa zartesi günü saat 17 de ihalesi icra kılmmak üzere kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. 2 — Bedeli keşfi (13695) onüç bin altıyüz doksan beş lira (16) on altı kuruştur. -3 — Münakasaya iştirâk etmek isteyenler kânuni tari- muvafık olarak teminat ve teklifnamelerini ve liyakat fata yasetine imza mukabilinde tes'im edeceklerdir. 4— Münakasaya iştirâk edecekler şartname © ve evrâkı keşfiyeyi görmüş ve münderecatını anlamış ve mahallinde tat bik etmiş addi itibar olunurlar. 5 — Mukavelename ve şartname suretleri Samsun Na- fia Başmühendisliğinden İstihsal olunacaktır. Fazla tafsilât almak isteyenler vilâyet başmühendisliği ve encümen kalemi ne müracaat edebilirler. (4740) bayağı âşık olduğuna hükmedilebilir. di. Fakat şimdi ona gayet yakın bu- hunduğu halde onunla kendi arasm- da bir lâkaydi ummanı hissediyordu. Perdenin âkisleri genç kızın çeh- resinde oynaşıyordu. Aldens'in varlığı kökünden tama- Mmiyle kopmuş bir halde, e sal lanıyordu. Kıza bakarken hayal bir an gözüne görünür gibi da Hol Iywood'da idi... : Bir filmin üne temai- linde hazır bulunu; tadi'ta kle kir değil yakla Ke Kise- lack yine bermutat Weog'da banyola ağva ediyordu. Babasının ka- camekânında sap dükkânının “do- muz peyniri” denilen bir kangal su- zi duruyordu. Genç kız ——Bakınl Dedi, ae açan aydınlandı. Aldeme'in, ka sacık hülyası, ufak bir “manzara” fil minden fazla sürmemişti. Genç kız Richard'ın eline sarıla- rak haykırdı: — İşte Oliver. Orada... Ayağa kalkıyor... Canım baksa mıza... Yanm da sahiden Moresko var. Bu kadın O - Aldens ileri doğru eğilerek: — Bence Rita Mara'dan Moresko on kat daba güzl, yirmi kat ta dahn genç... Yukarıdan bakılmea aşağıdaki in- sanlar ufacık görünüyorlardı: Yuka- rıdan, ancak şekil, hareket ve renk iyordu, fakat çehreleri gör- mek kabil değildi. diğeri de Moresko'nun yeşil züm- rüdü ve Oliver'in beyazlı, siyahlı sü- vare kıyafeti etrafında toplanmıştı. Bu ikinci gurup ötekinden daha mü: Richard sevkitabii ile tarafgirlik edi- yordu: Moresko'nun yıldızı sesli filmle zöre muvafakıyeti öyle olmamış iye dit Fakat, işte bak, Marea gese “gel mişti. Yepyeni, nefis, incelmiş bir halde, siyah ri, zibelini, zümrütlerile gene tekrar ha, avdet etmeleri b bir gey di Genç kız sordu: im