15 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

15 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Fzmasi İstanbul gibi bir şehir ki İstanbul matbuatının yılan hikâ- yesini andıran iki meselesi vardır. Bu meseleler, zaman zaman pat- lak verir: 1 — Yeni köprüyü asma mı yap- malı, yoksa düz mü?.. 2 — Gayrimübadiller meselesi. Bunlardan birincisini ben sene- lerdenberi (o okurum ? Oğlumun da senelerce zaman zaman bu bah- si gazetelerde okuyacağına kaniim. Eğer o da benim gibi gün bir gezetenin Fıkra Muharriri olursa eminim ki yazıma şöyle başlıya- caktır: “Babamın senelerce okuduğu, benim de senelerce okuduğum bu bahsi, belki oğlumun oğlu da öm- rünün uzunluğunca okuyacaktır !.., Görülüyor ki mesele, batmlar- dan batınlara intikal edecek kadar mühim meselelerdendir. Yeni köprüyü nasıl mi yapmalı- yız?.. Biz, bunun üzerinde küçük bir münakaşanın icrasını mânâsız ve abes buluruz. İstanbul ir şehir ki her sahası mamurdur. En hücra semtlerinin sokakları asfalt- tır. Ekser caddeleri | tahta ve be- tondandır. Hattâ daba ileri gidile- yek yeni açılan caddeler, enson modern usullere tevfikan kauçuk- tan yapılmaktadır. İstanbul gibi bir şehir ki Boğaz- larından her gün (o yüzlerce geçmekte, bunlardan her gün 50-60 tanesi İimanda demir atmakta ve rıhtıma bağlanmaktadır. İstanbul gibi bir şehir ki deniz- altı bir tunelle Üsküdara vasledil miş, yeni açılmakta olan diğer bir tunel tasile Adalara irtibatı te- min edilmeğe teşebbüs olunmuş tur. İstanbul gibi bir şehir ki Boğaz- içinin sağlı sollu sahilleri, yeni ye- ni inşaatla tarihi sayfiyelikten çi- karak umumi rağbetin tehacümü altında o maalesef - Evet, işte bu maalesef çok yerindedir. - Bir ka- saba, bir şehir halini almıştır. İstanbul gibi bir şehir ki, Beyoğ- hile İstanbul cihetinin muvasala; ın temini için elektrikli tramvay- ların, deniz motörlerinin umumi ihtiyaç ve tehacüme kâfi gelmeme- #i yüzünden son günlerde Galata Kulesile Beyazıt kulesi arasmda elektrikli bir hava tramvayı hattı inşasına tar, Ve hülâsa İstanbul gibi mamur ve müreffeh, i büti istirahat esbabmı cami bir şehir ki... Böyle bir şehirde asma (köp mü yapalım, yoksa düz köprü mü inşa edelim, davası ne abes, ne gü- İünç bir münakaşa mevzuudur. Hattâ ben, daha ileri (giderek diyeceğim ki limanımıza uğrayan ve tarihi “Sadâbat,, görmek için Kâhtane deresine kadar ilerliye- lek olan büyük transatlântil aylıkla seyrüseferi için bu asma köp rünün dünyadaki asma köprüler içinde en azami irtifada inşası lü- zumunu bir an hatırımızdan çıkar- mıyalım. İstanbul gibi mamur ve müref- feh bir şehre asma bir köprü mü?.. Hayır, asma köprüler üstünde asma köprü lâzımdır. Salâhaddin ENİS (İş Bankasından alman cetveldir) 14 EYLÜL 1933 Akşam Fiatları Bomonü Terkos 7168 Çimene 180 Hitabet day. ., Şark day 139 Balya 220 Şark m, ecza 200 ÇEK FJATLARI Poağ 15025 Viyana 4375 Madrit b64Z5 Berlin 1877 Zasi 4225 Peyle 37865 Belgrat Bazan Bükreş 3050 e T (Satış) ye Banknet Ekonemi Macarlara Kömür İlk partı satıldı ve ma- carları memnun bıraktı Macaristana berayi tecrübe 25,000 ton kömür satılmış, bunun 4000 tonu Macaristana da vasıl olmuştur. Bagün- lerde ayni salışın sevkiyatı olmak üze- re 6000 tonluk bir vapur tahmil edil mektedir. Kömürlerimizin. tahlilleri ve yapılan koklar çek iyi metice vermiş- tir. Macarlar bu tecrübeden sonra bü- tün kömür ihtiyacını Zonguldak hav- zamızdan temin et düşünüyorlar. Bu hususta 20 teşrinievvelde Ankara- ya gelecek Macar heyeti murahhasası bu meseleyi de görüşecektir. Takaş usulünde mutabık kalınırsa Zonguldak havzası için istifsar edilmi- yecek bir müşteri temin edilmiş olacak- Dünya maden cevheri fiatları Mi > S) 772. Zâşilin e 5204) ESA ” çim 2 yilin Fazla) Antimunn (50 dereceli beher derecesi) 1— iy 3 Antimuan (60 dereceli beher derecesi 3/6 ma — Magnezi (Cerbenat natürel en roche) 40 ia ” (300 Tanluk partiler) Kömür (Fob Cardiff) Gras amirast Trabzonda havalar. çok fena git - mektedir. Fındık mahsulünün ihracı gecikmektedir. Fındıkların kuruması için havaların açılması bekleniyor. Kanlarcıların bir müracaat antarcılaı :aret odasına müra- caat ederek yeni ölçü kanımuna göre bütün ölçü ve tartıları yerli olarak yapacaklarını vadetmiş ve hariçten istemişlerdir. Ticaret odası bu müra- caatı İktisat vekâletine bildirmiştir. Tütün konferansı Bulgar murahhaslarının iştirakinden sonra canlanacak Şark tütün konferansı, şimdilik me- snisine fasıla vermiş vaziyettedir. Kon- ferans, ancak Bulgar murahhaslarının da iştirakinden sonra müsbet sahada müzakerelerine başlıyacak ve icap eden tedbirleri alacaktır. Türkiye, Bulgaristan ve Yunanis- tan arasında müttebit bir tütün inhisa- ri teşkili ihtümallerinden bahsedilmek- Üç hükümetin, tütün siyasetinde bir teşriki mesai temin edilmesi ihti mali vardır. Bu takdirde Istanbulda teşkil edile- ofisi, Tüik, Yunan, Bulgar i doğrudan doğruya meşgul olacaktır. Bulgar murahhasları geldi Tütün konferansına Bulgaristan ma- mina murahhas olarak iştirak edecek olan Bulgaristan Ziraat Bankası umum müdürü Mösyö Nikola Sakoroff dün şehrimize gelmiştir. Şehitlere abide Müh Türk Talebe Birli kale şehitlerimizi ziyaret için dün bir seyahat tertip etmiştir. Telebeyi hâ- mil bulunan hususi vapur saat 17 de Timanımızdan hareket etmiştir. Mik Türk talebe birliğinin yaptığı seyaha- tin bir hususiyeti de diğer seyahatler gibi şehitliği deniz üzerinden değil, karaya çıkılarak ziyaret edilmesidir. Türk talebe birliği azaları le vakti şehitiiğe vâsıl olacaklar ve karaya nı gezecekler ve sonra şehitliği ziy. sebbünata girişmiştir. Bunun için bir inne listesi açılmıştır. Abideyi inşa et- tirmek için lâzım olan paranın bir se- ne içinde toplanacağı ümit edilmekte- dir. Liste, Birlik gazetesinde önümüz- deki nüshadan itibaren ilân edilmeğe Şimdiye kadar 20 kişi C.H. F. bayrağı Cümhuriyet Halk fırkası bir fırka bayrağı tesbit etmiştir. Fırka ba; ğı resmi fırka merkezlerine talik edilecektir, Bu, bayrağa ait bir talimatnamede hazırlanmaktadır. Ta limatname bir haftaya kadar İstanbul fırka merkezine bildirilecektir. Bu bayrak Türk bayrağının altına atıla- caktır. Bayrak kırmızı zemin üzerine g beyaz çizgileri ihtiva etmekte- ir. Bayrak fiatları Ticaret müdiriyeti bayrak ihtikâri- almaktadı nülmektedir. Birçok kimseler, 29 teş- rinievvel cümhuriyet bayramma ye- tiştirmek üzere evlerinde bayrak im; İine başlamışlardır. Bu bayraklar, ma! olduğ maktadır. fiyattan çok yükseğine satıl. | MİLLİYET CUMA 15 EYLOL 1933 Evkafiz Evkaf varidatı Azalıyor Evkaf umum müdürü dün şehrimize geldi Evkaf umum müdürü Rüştü Bey dün şehrimize gelmiştir. Rüştü Bey dün geç vakte kadar İstanbul Evkaf işlerini bilhasan varidatın azalması sebeplerini tetkik ile meşgul olmuş - tur. Rüştü Bey diyor ki: — Istanbula tetkikat için geldim, Bir hafta kadar meşgul olduktan s0n- ra İzmire giderek orada da tetkikat- ta bulunacağım. Esbab: kanu binaen firar eden vaki müracaatlar mahke- mece tetkik edilmetkedir. Bunlardan biri hak sahibi olduğuna dair ilâm aldığı takdirde mütevelli tayin edile- cektir. Evkafla belediye arasmdaki meselelerin ne zaman halledileceği henüz malüm değildir. Bunlardan mahkemeye intikal edenler hakkında bir şey söyliyecek vaziyette değilim. Diğer meseleler ise hususi bir komis- yon tarafından tetkik olunmaktadır. Hangi tarafın alacaklı olduğu tetki- kat neticesinde anlaşılacaktır.” Ürü kemikleri sokağa atılıyor mu? Evkaf idaresine ait olan Âyaspaşa mezarlığı arsasından satılan kısımlar da eski lere ait kemiklerin, bir me zarlığa nakli ihmal edilmesi ü ortada kaldığı yazılmıştı. İstanbula gelen Evkaf umumi müdürü Rüştü B. kadar olmuş ve mahalline ” tahkikat yap- tırmıştır. Rüştü Bey şunları söylemiş- tir: — Ölü kemikleri sokak ortasına atılamaz. Tetkikat neticesinde Ayas- paşa arsasında eski ölülerin bakiyei izamı mezarlığa kaldırılmadan bazı yerlerin satıldığı terin olunduğu tak- dirde bittabi bu çirkin vaziyete sebe- biyet verenler takip ve tecziye edile- ceklerdir. Ayaspaşada bulunan ölü kemiklerini mezarlığa nakil için bele diyeye müracaat edilecektir. Küçük haberler Hint murahhasları gittiler rahhas olarak Londraya gitmiş olam Muhammed Yamin Han ve Dr. Hali- fa Sücaettin evvelki gün şehrimize gelmişler ve dün sabah Toros ekspre- sile Filistine gitmişlerdir. * Halkevinde konser — Halk mu- siki cemiyeti dün akşam Helkevinde bir konser vermiştir. * Selim Sırrı Bey — Maarif vekü- eti milli talim ve terbiye azasmdan Selim Sırn Bey dün Ankaradan şeh- rimize gelmiştir. * Sıhhiye vekili Beyoğlu hastaha- nesinde — Sıhhiye vekili Refik Bey dün Beyoğlu hastahanesine gitmiş, has tahaneyi gezmiş, gördüğü temizlik mükemmeliyetten başhekim Fikret Beyi takdir etmiştir. Mahkemelerde ŞEHİR HABERLERİ Vilâyette Murakıpler Tamam Üçüncü murakıp te dün geldi İstanbul mali teşkilâtı ikmal edil mek üzeredir. Mürakipliğe tayin edi- len Kâzım Bey de dün gelmiş ve mü- rakıp Raşit ve Mustafa beylerle gö- rüşmüştür. Mürakıpler bu haft, iç» tima yapacaklardır. Diğ niden şu tayinler yapılmıştır: paşa lahakkuk muavinliğine yüksek Ücaret mektebinden Emin, diğer mu- avinliğe Burdur varidat müdürü Ö- mer Lütfi, tahakkuk kitabetine Lüle- burgaz varidat kâtibi İsmail, Divanyo lu şubesi tahakkuk muavinliğine Mu- alkara Ziraat Bank memuru Şerafet- tin, Fatih tahakkuk memurluğuna A- lacamal müdürü Cevdet, Kumkapı hakkuk memurluğuna Dinar mal mü- dürü Fahrettin Beyler tayin edilmiş- lerdir. Daktilo hanımlar İstanbul mmntakası tahakkuk şube lerine tayin edilen daktilo hanımlar: Emine, Fevziye, Makbule, Fahriye, Zişan, Nimet, İsmet, Baise, Muallâ Hanımlar (ellişer lira ücretle) Adile Melek, Muammer, Nimet, Ferdane, Makbule, Necmiye Hanımlar (kırkar lira ücretle) tayin edilmişlerdir. Muhakemat müdür muavini Nec- mettin Bey Üsküdar mıntakası amirli Zine tayin edilmiştir. Cezmi ve Şefik Beyler Alman malümata göre Maliye ve- kâleti varidat umum müdi Cezmi Bey, umumi muhasebe müdürlüğüne tayin olunduğu takdirde yerine Emlâ- ki milliye umum müdürü Rüştü Bey tayin edilecektir. Rüştü Beyin yerine de kazanç temyiz komisyonu reisi Şefik Bey tayin olunacaktır. Talât Bey Adana defterdarlığından İstanbul mntakası varidat müdürlüğüne tayin edilen Talât Bey, eski vazifesini devir için yarın Adanaya gidecektir. Vali Muhittin Bey Vali ve belediye reisi Muhittin B. rakatsız olduğundan iki gündür ma kamına gelmemiştir. Vapurlarda telsiz techizâtı r Vapurcular şirketi teşkil edilmek üzeredir. Türk bayrağı altına gire hakkında hazırlanan limatname alâkadar makamlara teb- liğ edilmiştir. Talimatnamenin bütün gemilerde telsiz i Yeni Amerikan sefiri geliyor Müttehidei Amerikanın yeni Anka. va sefiri Mösyö Skinner pazar günü eks- presle, yehrimize gelecektir. ingiliz sefiri avdet etti — Anka- Memurlarınvergisini şirke tin vermesine hükmedildi —— om Esteren memurları davayı kazandı İstern Telgraf kumpanyasr me- murlarmdan 25 kişi kumpanya aley- hine ayrı ayrı birer dava açmışlardır. Bu davada memurlar şirkete girerler- ken yaptıkları mukavelede şirketin memurların vermesi icap eden İnken- taks denilen vergileri kendisinin ver- meyi taahbüt ettiğini, buna rağmen m e e şirketin şimdiye kadar buhran ve mü- vazene vergisi memurlarından kestiği paraları inde etmesine karar vermiştir. .Şirketin bu karara nazaran memurlarma 5 bin liradan fazla bir para vermesi icap etmektedir. Şirket kararı temyiz etmiştir. Başka şahitler dinlenecek Bir gece sabaha karşı Tavukpaza- EN dükkânların kilidini pe hir. sızlık yapmaktan suçlu muhtelif sabi kalı Nedim oğlu Ziyanım muhakeme" inci cezada yapılmıştır. Ziya sa- bıkalarını ve bir kısım sirkatlerini iti raf etmiş, fakat muhakeme edilmek. te olduğu cürmü inkâr eylemiştir. Mu hakeme şahit celbi için başka güne Mâettin Eey için ikinci müracaat yapıldı Zincirlikuyu yolunda Hasan isimli bir jandarmamızın ölümü ile neticele- pen kazayı yaptığı İlasile tahtı tevkife “alınan klişeci Alâettin Beyin vekilleri dün ağır ceza riyasetine ikin ci defa'müracaat etmişlerdir. Üç ay hapis yatacak Karlo Efendi isimli alacaklısından alacağı olan 2500 lirayı tahsil ettiği halde senedin altındaki tesimat ka- yrlarını sil “ da icra vasıtasile tekrar tah- sile muvaffak olan Kılıçyan Efendi- nin muhakemesi birinci ceza mahke- mesinde bitirilmiştir. Kılıçyan Efendi cürmü sabit olduğu için 3ay hapse, 50 lira ağır para cezası vermeğe ve al dığı paraları izde etmeğe mahküm olmuştur. Bir hakkı telif davası d Lehtan tal Şe bir şahıs Blümen müessesesi aleyhine bir sahte hakkı telif ilmühaberi almaya teşebbüs da- yası açmıştır. Davada hakkı telifi a- lınmak istenilen eser “Adalardan bir yar gelir bizlere” şarkısıdır. Mahke- me müddeiumumiliğin mütaleasını eğ Da al een okuya ildirmiş, p Se aiçereriemesdyamamzamıİam zi Beraet ettiler Madam Vilda ile Nizamettin, İr- fan, Selim Sırrı isimli kamüniettik maznunlarınm muhakemesine dün giz ı k ağır ceza mahkemesinde de- Mustafa oğlu Macit Cevat isimli komünistlik maznunu da yapılan gizli duruşma neticesinde cür mü sabit olmadığından beraet etmiş- tir. Bir talebenin Teessürü Sınıfı geçemediği için müdüre silâh mı çekti? Kadıköy erkek Tisesinden, sınıf dö- nen bir talebe, mektep müdürü Ferit Züheü Beye cilih çekmiştir. Hüdise ya Lisenin dördüncü sınıf talebesinden Haydar Efendi bu sene ikmal imtihan- larında fizik ve riyaziye guruplarından muvaffak olamıyarak sınıfta dönmüş” tür, Bundan son derece müteessir ©- lan Haydar Efendi mektep müdürünün yanına çıkarak wiçin sınıfta ipka bura kıldığını sormuş ve kendisinin haksızlı- İfa uğradığını iddin etmiştir. Bu sırada müdür beyin yamnda fi- zik muallimi Behçet ve riyaziye mual- Himi Kâzum Beyler de bulunuyordu. Mü- dür Bey asabiyete kapılan bu talebe- yi teskine çalışmışsa da Haydar Efem di heyecan içinde söylenmeğe devam etmiştir. Nihayet bağırarak: — Beni niçin döndürdünüz7. Artık bana yazık oldu. Verdiğiniz notu dü- zeltmezseniz yaşayamam, ben artık mahvoldum., demiştir. Talebe gittikçe daha fazla asabiye- te kapılarak pantalonunun arka cebin- den bir tabanca çıkararak ateş istemişse de müdahale edilerek mi ve kanlı bir vak'anın önüne geçi tir. Lise müdürü Ferit Zühtü Bey bu hususta şu izahatı vermektedir: — Ortada izam edilecek bir hâdise yoktur. Smıfını geçemiyen talebe Hay- dar Efendi bana müracaat etti. Zaten kendisi göçen sene de orta kısım mezu- niyet imtihanlarında muvaffak olama- mıştı. Bu sene orta kısım mezuniyet tihanlarını vermiş, fakat bise imtihan- larında dönmüştür, Sınıf geçmesinin te- ini için yalvardı. Fakat bunu nazarı itibara almağa imkân olmadığını bildir. dik. Bunun üzerine çok heyecan ve a- sabiyet göstererek cebinden bir taban- ca çıkardı. Ben ve odamda bulunan mu- soğuk © kanlılıkla © vaziye- tişliğe ve mektebin rinden Feyzullah Rasih Bey muavin- ğine intihap edilmişlerdir, Muayenelere teşrinievvel iptidatın- da İstanbul ve mülhakatın- da 165 ilk mektepte mevcut (43,740) talebe ve 1500 muallimin dişleri göz- den geçirilerek hastalıklar muntazaman fişlere kaydedilecektir. Muayene üç ay içinde ikmal edilecektir. Almacak neticeler talebelerin velilerine bildiri- Tecektir. On senede kaç talebe çıktı .Cümburiyetin ilânından bugüne ka- dar İstanbul ilk mekteplerinden mezun olan talebeye dair Müarif müdürlüğü bir istatistik hazırlamıştır. Bu istatistiğe göre, İstanbul vilâ- yeti ilk tahsilde randıman itibarile bü- tün memlekette birincilij ihraz etmek» tedir. Geçen on sene içinde İstanbul ilk mekteplerinden (37,302) talebe me- zun olmuştur. Bunlardan (1 883) kız, 2,658 erkek olmak üzere (4,541) i üç sınıflı köy ilk mekteplerinden, (14,830) kız, (17,931) erkek olmak üzere (33,761) de beş si- nıflı ilik mekteplerden mezun olmuş- tur. İlk mpktep kadroları Maarif Vekâleti ilk tedrisat umumi müdürü Reşat Şemsettin ve İstanbul Maarif müdürü Haydar Beyler dün sa- Ankaradan ize gelmişlerdir. tebligat yapılacak» tar, Şehrimizde 95 ilk mektep hocalığı münbal bulunmaktadır. Bundan başka 300 kadar muallim şehir dahilinde be- cayiş ve nakillerini istemişlerdi, Kadastro meslek mekteci Kadaitro meslek mektebi cumartesi ü ilacaktır. Dün akşam kayıt mu- nihayet bulmuştur. Bu sene mektebin birinci sınıfına 27 si memur ve 28 de hariçten olmak üzere 55 E- fendi kaydedilmiştir. i srmıfta (45) Efendi mevcuttur. Her iki sınıfta tale- Dehşetli bir iş: Su meselesi Sırasına gelince hepimiz kaderin yardımsızlığından — Feleğin nankörlü- karalığından bahsede- Jur. Harabeler cennete döner. iddin iş başma haksız olarak iş olanların kuruntusudur. © adamı getirirseniz üçüncü gün sizei — E birader. Bu şerait altında an- cak bu kadar içindir ki; ben şu veya bu makama fi- veya falan beyin getirilmiş olma- sını hiç te farklı bulmam. Biz iş, bil- gi ve beceriklilik zerşininde aşağı yu- karı hep bir boyda, bir kabiliyetteyiz. İçimizde sivrilip çıkanlar az, onlar da öteye beriye iştir İşte biz böyle "Ah ben olsaydım! diye göğsümüzü döverek makama geçeriz. Amma hangi makam olursa olsun. Sonra... Sonrasına bakınız.. Yıllardan beri İstanbuldaki memba suları işi bir tür- mem lü halledilemez. İstanbul kadar ba suyu çok şehir az bulunur. bunların terkipleri malüm de; Şişelerde satılan suların yaftasını ta- şıdığı membadan doldurulduğu meç huldür. Ankarada âdi suyun Taşdelen diye satıldığını belediye keşfetti de ceza verdi. Bir ecnebi dostum senası- nı işittiği Büyük Çamlıca eteğindeki Tomrukağa suyunu nasıl tedarik ede- ceğini bana soruyor. Ben de size sora“ yım. Nasıl tedarik edilir?. Gaz tene- keleri ve eşekle değil mi?.. Şehirde tifo'varken içecek sular ilk nazarı dikkati celbedecek bir şey- dir. İstanbulun yarısı Hamidiye suyu içiyor. Bü çeşmelerin başındaki tene- kelerin temiz doldurulduğuna bakan Yek! e bu kadar dehşetli kabili bir içecek su mış. Hak'arı var. Herkes merak içim de. Acaba Çırçır suyunda m htin 'Tomrukağ Telgraf ücreti bekayası İki defadır, garip bir muameleye ruz kalıyorum. Parasmı vererek çek elgrafların ücretinin eksik a- lındığını iddia ederek bir hayli zaman sonra (bekayada kalmış telgraf ücre- 6) tahsil ediliyor. Bir telgraftaki keli” melerin adedi alelekser 10 - 15 ara- #indedır. Telgraf saymak, pösteki saymaya, hattâ bamya saymaya ber- zemez ki, sayarken şaşırıldı diyelim, Ekseri telgraf memurile, kontrol me- muru arasında bir kelimenin tek mi, çifi mi olduğunda tereddüt hâsıl olur yormuş. Bu tereddüt noktaları muay yen değil mi? Neden memurlara bun- İara dair bir liste verilmiyor. Bu te- reddüt noktalarından birini size yaza yım: Bakınız? Bugün kelimesi bir tek kelime sayılıyor da Bugece iki ke lime addediliyor. Acaba bunun sebe- bi, (bugün) ün fransızca mukabili anjourd'hui diye bir kelime olduğu ve (bugece) nin (ce soir) şeklinde iki kelime ile tercüme edildiği için mi?.. Bazan garip vaziyetler oluyor. Siz başkası hesabına bir telgraf çekiyor ve mal kbuzunu verip parasını ondan rını izale edecek bir yol bulmalı;"ya hut bekaya tahsiline | kalkmamalı, Biraz tuhaf oluyor. FELEK Adiiyede Adliye tayinleri Yapılıyor. Temyiz azalıklarına seçiler ler de Kenan Bey de var Münhal bulunan 4 temyiz azalığı için Adliye vekâleti tarafından göste rilen 6 cı dereceye terfi etmiş ler arasındaki namzetlerden temyiz mah- kemesi © İstanbul © müddelimemisi Kenan, birinci “ticaret reisi o Os man Nuri, Adana ağır ceza İn Şevki, la hukuk re- izlerinden fettin Beyleri seçmü tir. Bu zevatın azalıklarının atiye kesbetmesi için yiğen tasdiki ve tur. — Bu hâdise o kadar ehemmiyetsizdir. ki müddelumumilik her ili taraf hek- kında da takibat veya cezai bir mua. | Biz bu hâdiyesi izam ederek Cümhuri- yet muharririne anlatan gardiyan tesbi eömiştir. “Ba çorliyan bakirada Sia yi izam ederek msıl- be mevcudu 100 efendidir. Birinci si nıfla geçen sene okuman riyaziye dert. lerine bu sene daha siyade edemmiyel verilmiş ve ders programları buna gö re tanzim edilmiştir, H Mez” rami zir