15 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

15 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

A A A A $ Spor Balkan tenis turnuvası SOFYA, 13. A-A.—.. Balkan. teni turnuvası inci gününe ait meticeler şunlardır. Bulgar Yerdanot Türk Karakaşı 6/2 7/5:6/3 yemiştir. Türk Şirin Bulgar Suricyefi 6/16/1 6/2 yenmiştir. Gift erkekler o müsabakasında Şirin Suat çifti Alekoff Hiser çiftini 6/3 6/0 6/1 yenmiştir, Bugün kimler güreşecek ” “Bugün güreşecek güreşçilerimiz şun- lardır: Ağır: Çoban Mehmet, yarı ağır: Mus- iafa, orta: Mehmet, yarı orta: Saim, Ha- fit: Yusuf aslan , Em hafif: Örer, Filiz: Servet . Atletizm heyetinin istifasından sonra İstanbul mmtakası merkez heyeti ri- Yasetinden: Mıntakamız atletizm heye- tinin istifası üzerine mezkür heyet mua- melâtna vaziyet edilmiştir. e Mukarrer birincilik müsabakalarının atletizm fe- derasyonu ile birlikte müştereken idare- si takarrür eylemiştir. & Federasyonun yesmi tebligatı ve tanzim eğilen progra- iskamızca konser tayin edilen Ekrem Be ye müracaat eylemeleri tebliğ olunur. Fenerbahçe - Sarı kırmızılar arasında Bu sabah Fenerbahçe stadında yeni İ Bugüknü maçlar ' Bugün spor noktayi nazarından bü- yük bir faaliyetle geçektir. Günün he- man bütün saatları, ayr: ayrı sahalarda #amamen barekelle geçecektir. Güreş müsabakaları. Şehrimize gelen alyan rün güreşçileri ya rm ilk temaslarını sant dörtte Taksim stadında yapacaklardır. Çıkacak takımı- mız oldulıça kuvvetlidir. Bulgaristan ziy: Jutanbula gelmiş. Bulgarlar ilk açımı bzün Beşiktaş stadında Beşiktaşla ya- İkinci maç pazar günü Galatasarayla oynanacaktır. İstanbul muntakası atletizm birincilik- leri lari bugün Fener bahçe stadında yapıla- SEM ahilik Türkiye birincilik lerinde İstanbulu temsil edecek sporcu- ls seçilecektir. İHTİRA İLANI 1931 tarih ve 1437 numaralı ihtira bera- tının ihtiva ettiği hukuk bu kere başka sma devir veya icara verilmek teklif 0- lunduğundan bu hususta fazla malümat edinmek isteyen zevatın, — İstanbul'da Bahçekapu'da Taş Hanında 43-48 mu- (7370) MİLLİYET CUMA 15 EYLOL 1933 | 3 üncü Kolordu ilânları |: Afyonda Askeri SA. AL. | KOM. dan : Şartnamesinde yazılı mahal de ve keşif raporuna göre in- şa ettirelecek hangarlar: ka ,palı zarfla 25-9-933 tarih pa- zartesi günü saat 14 te müna | kasaya konmuştur. Teminatı 833 Fra 5 kuruştur. Talip o- lanlar şartnamelerini görmek üzere her gün, münakasaya iştirâk edeceklerin de muay yen vakitten evvel Afyonda K.O.SA,AL, KOM. nuna müracaatları. (3285) (4540) l 6140 Çorlu Askeri Satın (alma komisyonundan : Tekirdağındaki Kıt'at ih- tiyacı için 16,000 ve Çorluda- ki kıt'at ihtiyacı için 12,000 kilo koyun eti kapalı zarfla mü nakasaya konmuştur. İhalesi 30 Eylül 933 cumartesi günü Tekirdağın ki saat 14 te ve Çorlununki saat 14,30 dadır. İsteklilerin şartnameyi gör mek üzere her gün ve müna- kasaya iştirâk için de tayin e dilen gün ve saatte Çorluda Askeri Satın alma komisyonu na müracaatları. (3290) (4612) 6234 “az Tekirdağındaki kıt'at ihti- yacı için 16,000 ve Çorludaki kıta't için 12,000 kilo koyun eti kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 30 Eylül 933 cumartesi günü Tekirda- ğının ki saat 14 te Çorlunun- ki saat 14,30 dadır. İsteklile- rin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya gir mek için de tayin edilen gün ve saatta teklif ve teminat mektuplariyle İstanbulda U- çüncü Kol Ordü Satın alma komisyonuna müracaatları. (333) (4614) 6235 ... İzmir'de Mst. Mv. SA. AL.KOM. dan: Kıt'at ihtiyacı için 159,700 kilo ekmeklik un kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İha lesi 2 Teşrinievvel 933 pazar tesi günü saat 16 dadır. Talip lerin şartnamesini görmek üze re her gün ve münakasaya gir mek için o gün ve vaktinden ev vel teklif ve teminat mektupla Elâziz Vilâyet Jandarma Kumandanlığından: Talip zuhur etmeyen aşağıda cins ve miktarları yazılı beş kalem erzak ve yem 3-10-933 salı günü saat 16 da kapalı zarf usulile satın alınacaktır. Talipler şeraiti anlamak için is- tedikleri zaman ve münakasaya iştirâk için de mezkür günün muayyen saatinde maliyeye teslim edilmiş ilk teminat mak- buzile Elaziz Vilâyet Jandarma kumandanlığında müteşekkil satınalma komisyonuna müracaatları (4919) Kilo rile İzmir Kışlada Mst. Mv. SA. AL, KOM. nuna müra- caatları. (3296) (4712) e 6305 ... K.O. Kıt'atı ihtiyacı için m münakasa ile 8 kalem a- ış malzemesi alınacaktır. İha le 26 Eylül933 salı Ogünü saat 11 dedir. İsteklilerin nü- müne ve şartnameyi o görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için tayin edilen gün ve saatte Frmdıklıda Üçüncü Kol Ordu Satın alma komisyonu- na gelmeleri. (332) (4615) ... Niğde Askeri KOM. dan : Niğdedeki kıt'at ihtiyacr i- çin 152,000 kilo ekmek kapa- lı zarfla münakasaya konmuş | tur, İhalesi 28 Eylül 933 per- şembe günü saat 9 dadır. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâk için o gün ve vaktin den evvel teklif ve “teminat mektuplarile Niğdede Askeri SA. AL. KOM. nuna müra- caatları. (3297) 0720) | SA, AL. Selimiye fırınında biriken 1075 kilo ekinek | kıtımtısile tekne kazmtısı pazarlıkla sa- tılacaktır. İhalesi 18 Eylül 933! pazartesi günü saat 11,30 da dır .Taliplerin pazarlığa gir- mek içino gün ve en evvel Fındıklıda 3. K. O. SA. AL, KOM. nuna gelmeleri, (355) (4804) .. ŞA , K.O. Kıt'atı Hayvanatı i- çin pazarlıkla 70000 kilo Yu- af alınacaktır. İhalesi 20 eylül ii çarşamba günü saat 11 de dir İsteklilerin i görmek ü üzere | her gün ve pazar lığa iştirâk için o gün ve vak- Hain emel bere ia Ein dıklıda K. O: Satın alma Ki misyonuna müracaatları. NE aa EŞ (364) (4898) kaim olmak üzere ilân olunur. (7399) - bi Yalana ERE AL KOM. mama müracsatla Gümü hastanesile | 75 (368) 4 >. K. O. nak. tb. nun ihtiyacı o-| —* ... lan 6500 kilo meşe kömürü pa| © 3, Muhabere alayında biri- zarlıkla almacaktır. (İhalesi | ken 150 araba pir eee 20 Eylül 933 çarşamba günü | satılacaktır. İhalesi 18 Eylül saat 14 tedir. İsteklilerin şart nameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirâk için muay yen vakitte teminatlarile bir- likte Fımdıklıda 3. K.O.SA. AL. KOM. nuna müracaatla- rı, (365) (4899) ... > Gümüş suyu ve Haydarpa- şa hastaneleri o ihtiyacı için 6000 kilo koyun eti pazarlıkla almacaktır. İhalesi 18 "18 Eylül 933 pazartesi günü saat 15 te dir. İsteklilerin şartnameyi gör mek üzere her gün ve pazar- lığa iştirâk için o gün ve vak- tinden evvel teminatlarile bir- likte Fmdıklıda3.K.O. SA. 28 İisinci Ticaret Mahkemesin- Mahkemece açık arttırma ile satılma- sı mukarrer 3 balya Amerikan panmık ip liğini almak isteyenlerin 19 Eylül 1933 salı günü saat 10 da Galata İthalât Güm rüğünde hazır bulunmaları ilân olunur. (7387) Yedinci icra memurluğundan £ Mahcuz olup paraya çevrilmesine ka- rar verilen ey eşyası 19-9-33 tarihine te- sadif eden salı günü saat 10 dan itiba- ren Beyoğlunda Sakız ağacında 89 nu- merolu hane önünde birinci açık arttm- ma ile satılacağından talip olanların ma hallinde hazır bulunacak memuruna mü- racaatları ilân olunur. (7378) Fatih sulh üçüncü hukuk (O kakimli- #inden : Vaki olan ihbar üzerine mah- kememizce vaziyet olunan mihal veledi Dimitriye sit Fatihte Dülğerzade ma- hallesinin nalbant sokağında 3 numa- rak emlâk ve 771 harita numaralı 12 met ro 90 santim mesahasında bulunan bir | kıta arsanın bilmüzayede satılmasına ka- rar verilmiş ve bilkeşif beher metrosu 7 | liradan ceman 90 lira 30 kuruş kıymetin | de olduğu anlaşılmış ve rüsumu tellâli- ye ve ihale pulu müşteriye ait | olmak üzre bugünden itibaren bir ay müddetle açık artırma suretile müzayedeye kon- muş ve ihalesi için 15-10-933 tarihinde l saat 11 de icrası tekarrür etmiş olduğun dan talip olanların yüzde yedibuçuk pey akçalarile birlikte yevmü ve vaktı mez- | kürda mahkememizde hazir bulunmala- | 1 lüzümu ilân olunur, (7381) Istanbul 1 inci hukuk mahkemesinden: Nafia vekâleti tarafından Fatihte çarşam bu caddesinde 167 No, lu hanede mükim sabık Fen memuru Ahmet Hüdayi Beyin aleyhine mecburi vazifesini yapmadığın- dan dolayi 711 lira 30 kuruş okumin me- sarifinin tahsili hakkında ikame olunan davanın cari tahkikatmda © ikametgâhı hazırı meçhul olan mümaileyh o Ahmet Hüdayi Bey hakkında H. U. M. K. nun 401 inci maddesi mucibince ittihaz olu- nan gıyap kararının kanunu mezkârun maddesine tevfikan on beş gün müddet le ilânen tebliğine ve bu baptaki tahkika tın 12-10-9833 tarihine müsadilf perşembe günü saat 14 te talikine karar verildiğin- den mümaileyh yevm ve vakti mezkürda muhakemeye gelmediği veya bir vekil 933 pazartesi günü saatl4 tedir. Taliplerin pazarlığa gir mek için tayin edilen gün ve saatte Fındıklıda 3. K.O.SA. AL, KOM. nuna gelmeleri. (356) ve ... K. O. Kıt'atı ihtiyacı için 50 adet su fıçısı kla alma- caktır. İhalesi 18 Eylül 933 pazartesi günü saat 15,30 da- dır. İsteklilerin şartnameyi Mn üzere her gün ve pa- zarlığa iştirak için o gün ve vaktinden evvel teminatlarile birlikte3. K. O. SA. AL. KOM. nuna müracaatları. Devlet Demiryolları idaresi ilânları | de beşer liraya satılmakta (4759) Er, Sut kostik, Motör yağı Çelik komitatör, priz, Oksijen alatı, mezkürda saat 9 dan 11 e kadar İdaremiz için pazarlıkla satm alınacak olan Bennokilan, Banyo, Porselen musluk taşı yolcu vagonları için, Boya püs- kürme tabancası, Zımpara kâğıdı, Balmumu, Zift, Vakum ya Haydarpaşa kömür tahmil ve tahliyesinin kapalı zarfla münakasası 30-9-933 cumartesi günü saat 15 te İdare merke zinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerin- olan şartnamelerde yazılıdır. 6370 talaş, Beyaz sabun, Arap sa- bunu, İspermeçet mumu, Üç renkli işaret feneri, Emtreptör, Maskap kalemi, Kenevir, Glingrit gaz borusu, ve saire gibi 108 kalem muhteli- fülcins malzemenin pazarlığı 20-9-933 tarihine müsadif çar- şamba günü mağazada icra kılmacağından taliplerin yevmi T. demiri, isbati vücut ederek tahriren fiat vermeleri, bu baptaki malzemenin müfredat listesi mağa- za dahilinde asılmış olup nümüne getirilmesi icap eden malze me için pazarlık günü nümunelerinin beraber getirilmesi, nü munesiz tekliflerin kabul edilmeyeceği ilân olunur. (4941) İni Ecnebi memleketlere giden tüccar ve seyyahlara Banka Komerçiyale İtalyana Sermayesi: «700,000,000 (İhtiyat akçesi £ Travellers (Seyyahin çekleri) satar Liret, Frank, İngiliz lirası veya Doları Frank olarak satılan bu çekler sayesinde nereye gitseniz paranızı kemali emniyetle ta- şır ve her zaman isterseniz dünyanın her tarafında, şehirde otel 580,000,000 bire) lerde vapurlarda, trenlerde bu çekleri en küçük tediyat için 250 den 300 liraya kadar ücret lı türk mühendise ihtiyaç vardır. ması şarttır. ne müracaatları ilân olunur. rin komisyona mür: 1 yedinci paza anlar İdaresine müracaatları. (366) (4900) lân olunur. nakit makamında kolayılıkla istimal edebilirsiniz. Travellers çek- leri hakiki sahibinden başka kimsenin kullanamayacağı bir şekilde tertip ve ihtaş edilmiştir. Nafia Vekâletinden: Muş ve Van Vilâyetleri Nafialarma tayin edilmek ve ayda (5999) verilmek üzere birer diploma Müracaat edeceklerin serbest mühendislerden olması ve askerlikle alâkası bulunmaması, idari işlere de vukufu bulun- İsteyenlerin diplomaları ve evvelce çalıştıkları yerlere ait vesika ve saire gibi hizmet kâğıtlarile birlikte Nafia Vekâleti- (4838) Istanbul Sıhhi müesseseler Satınalma komisyonu reisliğinden Bakırköyde kâin Akliye ve Asabiye hastahanesinde tırılacak 30,000 lira bedel keşifli Adli al olbaptaki keşif 4) name ve şartnamesi veçhile ve 3 Teşrinievvel 933 salı günü sa- at 14 te kapalı zarf usulile ihale edilmek üzere münakasaya ko pulmuştur. Bu baptaki keşif ve şartnameyi görmek isteyenle- (4681) 6395 Tayyare Cemiyeti Lâleli Apartımanları idaresinden: © Tayyare Cemiyetinin Lâleli Apartmanlarında S0 odalı (13) ev müzayede ile kiraya verilecektir. Eylülün o: r gününden itibaren nihayetine kadar her gün saat (1730) da Fiatları haddi lâyıkta görüldüğü takdirde iha pi yapılacaktır. Sr aelerin pey akçelerile birlikte Apartm (4926) Yüksek Mühendis Mektebi Rektörlüğünden: 24 Eylül Pazar saat 9 Riyaziye - era 25 Eylül Pazartesi saat 9 Fizik-Kimya. Bu ders senesi için leyli meccani olarak kabul edilecek talebenin musabaka imtihanlarmın yukarıda yazılı olan gün ve saatlerde icra edileceği ve her ne sebeple olursa olsun mü- sabaka imtihanlarmda mezkür gün ve saatlerde isbatı vücut etmeyenlerin meccani leyli olmak hakkını kaybedecekleri i- (4922) Milliyet'in romanı: 13 | süt te yokumu?... ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema Yazan: VİCKİ BAUM Aldens bu sözleri tam manasını anlaymcaya kadar epeyi vakit geçti, O zaman ilâve etti: — Durun... Şimdi gelirim. Ah ben ne sersemim, bilseniz... Koşarak aştı. zımdı. Kız açlıktan ölüy. hemen bir arabaya atıp götürmek i k cap ediyordu. Aldens Hollywood'un en aşağı, en ta- siz sınıfına, otomobili olmıyan insan lar sınıfına mensuptu, Daha doğrusu re- Binde ik, Rehine konulmağa elverişli üç şeyi vardı: Bilezik saati, “mes'ut zaman- lar, dan, Berlinden yadigâr kalan kıy- metli saati, frakı ile smokini, bir de oto- mobili, Mahir bir hokkabaz üç topla na- sıl oynarsa, 6 da bu üğ kıymetli al ile öylece oynardı. Üçünün de ayni zaman- da tahtı tasarrufunda bulunduğu nadirdi. yıldızlarının romanı Terceme: KAMRAN ŞERİF Doğru telefona koştu. Felicien'i çağır- Aldens Felicien'in geceleri stüdyosun- da çalıştığımı biliyordu. Felicicn ressam- Uyku sersemi dört kâtibin delâletile nihayet konuşmağa muvaffak olunca: — Feliciğni nize haykardı. Bak sema ö Otomabilin Buz dolabında yiyecek bir şey var mu? Süt gibi, yamurta gibi?... Canım, Teşekkür Kanbur olmadığı halde kanbura ben- siyen Filicien ismindeki ufak tefek Fran- ey, elinden bırakırken pişmiş Neşeli bir tavırla kendi kendine: uz lde bir şey buldu. Diye dür şü Bu esnada Aldens, başı | açılı, Astor stüdyosunun parkına doğru var kuvveti le koşuyord ada, iki yüz otomobil içinde, Fel in “Tak tak,, ismindeki") otomobilini buldu ve Feniks Sarayından dönen yüzlerce otomobil (o arasından si- vışmağa muvaffak oldu. Nihayet ikinci mevkiin lavabosuna geldiği zaman elleri ve içinde idi. Gömleği (de tenine yapı syordu. ME rancıs bal oran tdi; MUM Sö Kar şe ye müheyya bir halde bekliyordu. Aldens ona dikkat | ii etmedi. Kızı kucağına a- ile sötürdü ve oturttu. “Tak hareket etti ve bo yundan umulmıyan bir süratle yol alma- ga başladı. ş Fazla kalabalık yollardan kurtulup nis- beten sakin bir semle vardıkları zaman Aldene: E — Hah, dedi, şimdi anlatın bakalım... — Ne anlatayım. & Herkesin bildiği şey.. Herkesin hayatında züğürtlük za- manları olur. İş yok, Onun için aç kaldım... — Sizin hiç başınıza gelmedi mi? mean bana bakmayın... Ben ir lar için başka kolaylıklar vardır... Francis: — Evet! Dedi. Sustular. Bir tevakkuf işareti önünde ax Otomebil tekrar yürümeğe başlayınca kız — Ben çok sersemim,, dedi. Sesinde meraret ve hicap vardı. — İş bir kere ilk adımı atmakta... Sinemacılık mesleğindeki ilk adım dan dımdan bahsettiği pek anlaşılmıyordu. Aldens sordu: — Cenüplu musunuz? — Evet. Cenuplu olduğumu nereden anladınız! Biraz kindarane cevap verdi: — Şivenizden... Her şeyden... Zaten sp celiz ağır işlere pek gelmezler. Tar öyle şeyler ki insan kolay kalay sik kip atamıyor. Sonra biz de pek parak insanlar değiliz... İki erkek © kardeşim Virginia Mektebi Askerisinde... Çok mas- rafları oluyor... Sonra bir de kız kardeşim var... Annemi tanımanızı çok ik Bilseniz annemi ne çok severim. Ufacık miyop bir kadıncağız., İyi mi iyi. 'Aldens gözlerini yoldan çevirip Fran Gs'e baktı; otomebil ağır gidiyordu. Genç kız sordu: — Nereye gidiyoruz? Ve cenubun nebati hayatmm bütün Gözbebekleri, virerek resmini aldığı çiçeklere | benzi- yordu. Fakat Aldens bu fileri: mekten çekindi. Almanvari zümresine sureti katiyyede maledilmiş 7 ir var el hi, söylememek Kızı söyletmeğe yardım eder diye: meyra ürik rğtabakasında da mükâfat kazandınız, değil e Her hal. de bir iş bulmak icap Babam bankada küçük bir memurdu. Banka if- lâs etti, İşlerimiz büsbütün bozuldu. Bir kütüphanede çalışacakıtım. Münasip bir işti, Fakat sonra tutup bir güzellik salonuna girdim, Pek iyi bir yer değil. di; her halde Warrens'in kızının çalışa. cağı yer değildi. (Biraz sıkılarak gül- dü). Bilir misiniz amel ği kı beş aile vardır; bunlardan Warrens silesidir. O zaman di Weekly» ismindeki kadın mecmuasında bir iş buldum. Mecmuada: "Gölgede serlevhası altımda bir fotoğ- lardı, toğrafım çıktı, Bu da pek müsasip bir şey değildi... Bumun üzerine tuhaf tu- haf mektuplar, izdivaç teklifleri aldım. Bu hal böyle devam etti, Nihayet mec mua masrafı kendine ait olmak üzere, bulduğu genç kızlardan Hollywood'a gönderdi. Mecihua için büyük reklâm ole, Zavallı kızlardan hiç bii ilâh ol man (Arkası var)