October 4, 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

October 4, 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Istanbul sporu niçin birdenbire felce uğradı? Galatasaray - Fener rekabeti bütün bir heyeti iş başından ayırdı Dünkü nüshamızda, İstanbul mnta- 'kası merkez heyetinin verilen bir takrir dolayısile istifa ettiğini yazmıştık. Bu istifa etrafında, bugün daha vâsi ikat yaptık, Hâdise şöyle olmuştur: Galatsaray kulübü kendisinden ayrı» lan elemanlarını Fenerbahçe kulübü Vi- ner Sport ile yaptığı ikinci maçta oynat tığmı görünce bundan münfeil olmuş- tar. Ayni zamanda Süleymaniye kulü - bünden, Muhtar Bey Bülent Beyin Fenerbaheçye girerek onun saflarında yer aldığımı ve bunun surf Zeki Bey ta- rafmdan hazırlanmış olan bir komplo olduğuna kani ölmüş ve her iki teşek - kül birleşerek Zeki 15. im şahsme istihdaf eden bir takrir hazırlamışlar ve bunu elden ele dolandırarak, imzalarını top - layıp muntaka merkez heyetine vermiş- tir. Bu takrir, heyete gelince, fevkalâde bir içtima aktedilmiş ve bu iş üzerinde münakaşalar yapılımştır. Müzakerat u- zün.sürmüş ve bu arada, İstanbul mın- takınsı ikinci reisi Fethi Tahsin Bey İle, merkez beyeti azasından Avni Bey bu şekilde çalışamıyacaklarını ileri sürerek istifa etmişlerdir. Bunan üzerine bütün muntaka heyeti de istifa etmiştir. Mer - | k3z heyeti bu şekilde çekilince ona mer- but olan bütün beyetler de istila etmek zaruretinde kalmışlar ve bu suretle, Ga- latsaray, Süleymaniye - Fener rekabeti yüzünden spor teşkilât ve hareketleri âni bir felce uğramıştır. Hâdisenin şek- Ji cereyanı budur. Ortada mevcut itimatsızlık olmama As lâzımdır. Çünkü bundan bir buçuk ay evvel takriri veren bütün kulüpler ek- seriyetle, ayni heyeti, iş başına kendi- eri getirmişlerdir. Bu heyetten o za - mandan bugune kadar hıç bir faaliyet yapmadığı halde nasıl olur da gene ay- ni teşekküller seçtikleri bu adamlara ademi İtimat beyan edebilir. Bu mülâ- baza bu işin tamamile şahsi hırslar ne- ticesinde meydana geldiğini gayet vazıh meş kulübü için çıkmıştır. Fenerbahçe kulübü bu yeni başlıyan teşekküle mülâ- yim bir tarzda muamele ettikçe muka- bil cihette bulunan Galatasaray kulübü tahmmül edemiyor. siyet hâsıl olmuyor da Fenerbahçe ku- Jübü, Ateş-Güneşten oyuncu oynattığı zaman olüyor. Bu da gösterir ki bu id- dia m şahsidir. Oyuncu ayırtmak ada - bütün hâdisat takriri imza izin liderleri : len * » Beşiktaş kulü- 30 Hakikaten böyle bir hâdise tahak « kuk ederse ancak o zaman kongre top» Tanabilir. Mademki Zeki Bey aleyhinde böyle bir iddia vardır bunu tahkik etmek için yapılacak çare bir heyeti tahkikiye inti- hap etmek ve bütün işi bu heyete bı - rakmaktır. Bu heyet her iki tarafı da dinler ve neticeyi bildirir. Yoksa böyle bir kalemde kongre toplanması için ka- rar vermek bir hatâdır. Belki bu işte Fenerbahçe kulübünün bir kabahati vardır. Yalnız anlayamadı. ğım nokta neden Zeki Beyin mesul bir yaziyette olmasıdır?. ;Sonra Bülent Ef, min Süleymaniye kulübünden çıkarak Fenerbahçeye girmesi üzerine neden or- taya bir ademi itimat hissi çıkıyor7, Sonra Fenerbahçe © Ateş-Güneşten Rebii ve Rıza Beyleri oynattığı zaman köyle bir itimatsızlık husul buluyor da Beşiktaş klübü, gayrifedere oyuncular oynattığı, Galatasaray kulübü, gayrife- dere teşekküller ile oynadığı zaman böy le bir hal zuhur etmiyor. Bütün bun - lar şahsi infiallerden ileri gelmektedir. Hülâsa etmek Izımgelirse, herhangi bir arkadaşı itham edebilmek için işin tama i lâzımdır. | mile tahakkuk etmesi Böyle bir şey tahakkuk edemezse, takrir ile filanla iş yapılamz. Kendi ka »astime gelince; ben bu işin samimi ol- madığına ve sırf sahsi infiallerden vellüt ettiğine tamamen kaniim. Hâdisat zaten bunu isbat edecektir. Göreceksi - niz. Muhteşem ÖZDEMİR Kongre ne zaman? Dün İstanbul mmtaksı merkez he yetinin istifası üzerine İstanbul mıntaka sı kongresinin ması bir emrivi toplann olmuştur. Yeni beyetleri intihap Takriri imza edenlerden biri hakkında takibat yapılıyor 4 İstanbul Mıntakasına verilen takri- sisi, i- kinci reisi ve hattâ umumi kaptanın- dan ve idare heyetinden hiç bir mü-- saade almadan imzaladığı klüp riya- selince yapılan tetkikten anlaşılmış- tır. Öğrendiğimize göre Klüp ( İdare Heyeti bu zat maksadimza hakkında tahkikat ve tetkikat yapmaktadır. Fenerbahçenin beyannamesi Bazı gazetelerde kâh Sarı - kırmızı, kâh bir futbolcü, kâh gelen ecnebi ta- kımları vesile ve her halde bitaraflık ve saire gibi perdeler arkasında oy- nanmak istenen çirkin klüpçülük ko- medyalarma, spora hizmet faaliyetle- ri arasında, gazete sütunlarında cevap vermek ıztırarnda kaldığımıza fevka- Tâde müteessiriz. Bu O tecssürümüzü tahfif €den cihet fena neşriyatla ef- kârmmumiyeyi yanlış ve csassız dü- gi değiştirilmek imkânı olmıyan bir pren- sip olarak kabul etmiştir. Halbuki bu- na mükabil, bazı gazetelerde bu ay- rılma keyfiyeti, Fenerbahçenin teşvi- kile olmuştur, gibi gösterilmiştir. Biz, Galatasarayı, Fenerbahçenin sihirli deyneğile dağılan, toplanan bir kukla sürüsü olarak tanımıyoruz. Galatasa- raylılar arasındaki tesanüt bu kadar çürük müdür ki Fenerbahçeliler tara- 2 darmadığınık edilsin? Sarı - errmiz: ile egzersiz yaj gelince: Bunda hiç bir kast vela Galatasaraydan ayrıldılar diye ekteri- si bir kaç defalar milli formamızla izi temsi! etmiş olan oyun- cularmn afaroz edilmesini kani cek bir hal gremiyor: Fenerbahçe, ESRARSIZ HAYAT 'da sinema Yazan: VİCKİ BAUM Olivet homurdanarak otomobiline bi di ve hareket etti; aiiyardm İlel wood, Los Angelos sokakları, sonu gel ih Har, Çinli mahalleri, Zenci mahallesi Sen dium'un önü, varoşlar petrol sahaları. nıyan ve titriyen hararet — altında, Bi e müm iy kl olma yag şılgınca otomobil sürerek Donka'yı özlüyordu. Onu, o Çingene- yi, kendisini seven, kendisi, je eden © kö kadınını ekimden alm yıldızlarının romanı Terceme: KAMRAN ŞERİF bitap bir uçların- kadındı, Dudaklarının da iki derin çizgi vardı. Vazisahne Eisen »th,, harfinin lehr'dan, Vi , Maamafih Oliver kendini sıkı bir di- #ipline tâbi tuttu. Viskiyi bıraktı, meyva şurupları içmeğe başladı. Fakat fazla tatlı olan bu şuruplar hararetini bir tur. lü söndüremiyeceğe benziyordu. Başımı da pamuk varmış hissi hâlâ baladı.. Faz. IR olarak midesine bir ağırlık arız olmuş. MİLLİYET | Avukatların tasfiyesi yeni bir karar değildir Yeni bir lâyiha da hazırlanmamıştır, maamafih bir şekil aranmaktadır katların tasfiye edileceği ve İstanbul- da avukat miktar dört yüze indi- rileceği yazılıyordu. Bu hususta İs- tanbul adliyesinde salâhiyettar zev. tın malümatların: sorduk. Adliyemi; de bu haberi teyit ve tevsik eder ma- Jümat yoktur. Yalnız İstanbulda bu- iunan Adliye Vekâletinin en salâhiyet- tar erkkânindan bir zat demiştir ki: “Bütün bunlar yeni şeyler de- ğildir. Elyevm Mecliste hulunan bir teşkilimahakim kanunu Jâyibası bir de hâkimler kanunu lâyihası vardır. Bu lâyihalar geri nlınacak ve icap eder- se tadil olunacaktır. Yapılan umumi teftiş neticesinde hararlaştırılacak 6- Jan bu cibetler hakkında simdiden bir şey söylenemez. Avukatların tahdit ve Lasliyesi işinin bu teftişe alâkası yoktur. — Avukatlık işlerinin tanzimi öteden beri düşünülen ve bir şekil a- ranılan meselelerdendir. Bu hususta henüz bir kanun projesi hazırlanmış değildir. Bunun için şu veya bu mik- tar ve tasfiye şekli mevzuubahis ola- maz. Bu nülmektedir. Bittabi bu iş tanzim e- dilirken mümasil kanunlar da gözden geçirilecektir. Belki'de yeni bir nun yapılmıyacak, mevcut svukatlar kanununun tadili ile iktifa"olunacak- olmasından ve bazı esaslar düşünül mesinden doğmuş ve orlaya çıkmış bir şayindır. Temyiz raahkemesi müte- kaitlerinin avukatlık © yapmamaları meselesine gelince, bu, (o tahminden pek uzaktır. Böyle bir şeye ihtimal verilemez. Diger taraftan alâkadar bazı lenberi bir İştir ve şehrimizin ileri gelen avu- katları bu tasfiye işine hararetle ta- raftardırlar. Esasen bu tasfi ü yü zünden geçenlerde baroda olmuş, baro inzibat meclisi müddeti bitmeden istifa etmişti. Bu istifanın sebepleri meyanında hukuk mezunu olmıyan avukatların tasfiye edilmemiş olması da mevzuubahis edilmişti. A- vukatlar hukuk mezunu olmıyanların ve sadece meslek mekteplerinden me- zun bulunanların bile avukatlık etme- lerine razı oluyorlardı. Bülün avu- katlar avukatlığın âmme bi: lerin. 'den olduğumu ileri sürerek, hidemabı- imme erbabı hakkında aranan vasıf ların avukatlarda da ararimâlarını is- temektedirler, Bu takditde İstanbul barosunun yekünu bir hayli azalacak- tır. Elyevm baroda azanın herkesle, her teşekkülle dost ve sami- mi geçinmeyi kendine şiar edinmiştir. Hangi klüp egzersiz için Fenerbahçe. ye müracaat etmiştir de rât cevabı al. muşlır? Bizzat Galatasaray klübü, fe- dere olmıyan muhtelif cins takımlarile egzersiz ve maç yap- mamış madır, ve yapmıyor mu? Biz, kimsenin işine kasışmadığımız — gibi hiç kimsenin de bizim işlerimize ka- rışmasna tahammül edemeyiz. 2 — Oyuncu ayartmak © meselesi: Bu meseleyi münakaşa etmeyi bile te- nezzül addederiz. Fakat Süleymaniye Klübü Umumi Kaptanı Beyin (o açık mektubunu cevapsız bırakmak neza- ketsizliğini yapmamış olmak için di- yoruz ki, Bülent Bey Fenerbahçeye kendi arzusu ile girmiştir. Spor efkâ- rimumiyesi pek iyi bilir ki (o Fener- bahçede Bülent Bey ayarında oyun- cular vardır. Ve Fenerbahçe Bülent Beye muhtaç değildir. Pazar günü oynatılması sırf kendisini tecrübe için- di. Hele leyli mektep ücreti meselesi, yalanın, iftiranın ta kendisidir. Bu ci- heti Bülent Beyin maatteestüf yalnız “Milliyet, te çıkan ve “Cumhuriyet,, tarafından neşredilmiyen mektubun- da okumak kabildir. Oyuncu ayartmasını bu kadar çir- kin bulanlaı tiştirdiği çı lar arasında mektepte- ki hocalık ve sairelik vaziyetlerini ile- ri sürerek, smıfta bırakılacakları teh- miktarı bine yakındır. Ve bu mukay- yet zevattan yedi yüzden fazlası bilfi- il avukatlık yapmaktadırlar. Avukatlar arasında tasfiye yapıla- cağı şayiasının gazetelerde yer bul sma Adliye Vekâletinin barolardan i Adliye Vekâleti avu- tutmaktadır. Bu si- avukatların sicilleri ve ikişer kıta re- simleri istenilmiştir. İşte bu isteniliş te avukatlar arasında bir tasfiye ya- pılacağı şayiasnın çıkmasında amil olmuştur, Böyle bir kanun tanzim e- dilir de avukatlar arasmda bir tasfiye yapılırsa bu tasfiye doğrudan doğru- ya vekâlet tarafından değil, teşekkül €decek bir heyet veya komisyon o ta- rafından yapılacaktır. Biz bu tasfiye etrafında muhtelif avukatların ve Baro İnzibat meclisi a- Darülbedayi Temsilleri Rustem anat 21 de PER GÜNT B'perde LI Yazan ; Henrik İbsen Tercüme eden * | Besteliyen, E. Griez İİ Türkçeye çeviren Seniha Bedri. Zabitan gecesi 6982 Yeni neşriyat Analık bilgisi Bursa kız muallim mektebi ve Ne- cat Bey enstitüsü çocuk bakımı mual- imi Dr. Rıza Tahir Bey (Analık bilgi- si) ismi altında her anaya lâzım fayda- hı bir kitep neşretmiştir. Istanbulda Yeni posrahane arkasında A” şir efendi caddesinde Elkâlip hanında mü İdim iken elyevm ikametgâhı meçhul bu- lanan İmam zade Ali Kâmil ve mahtuor- ların İstanbul 3 üncü İcra Memurluğundan: Türkiye İmar bankasının Kayseride Meh- met Bey zade biraderlerle birlikte verdi- piriz 81 gün vadeli ve 97-001 tarikli emre müharer senede müstenidev dört yüz lirama 97-9-031 den itibi dokuz falz */, on ücreti vekâlet protesto musralı ile birlikte çekler. poliçeler zalarının fikir ve mütalcalarını öğren- mek istedik. Baro İnzibat © Meclisi ü 1. Baro inzibat işlerine sonra da İnzibat Meclisi azmsı bu hu- susla fikir ve mütalca beyan etmek istememişlerdir. Avukat Kenan Ömer Bey böyle bir tasfiyeye şiddetle taraf- tar olduğunu söylemiştir. Avukat Ab- met Arif Bey bu tasfiyenin maddi $e- itle yapılması icap etliğini, tayin e- dilecek şeraiti havi iki odalı bir yazı- haneye malik olmüiyanların avukatlık yapmalarına müsaade edilmesinin doğ ru olmiyacağı mülaleasında bulunmuş tar. Avukat Eflâtun Bey meslek şeref ve haysiyetinin yükselmesi için böyle bir tasfiyeye şiddette lüzum olduğunu beyan etmiştir, İsminin zikrini istemiyen bir avukat böyle bir tahdit ve tasnif lüzumlu ol makla beraber çoktan beri düşünüldü. ğü halde yapılamadığını, gene yapı- İacağına ihtimal vermediğini bildir. miştir. Avukat Mustafa Hayri Bey ilim ve şabeler nazarıdikkate almarak ihti- saslara göre bir tamif ve mahkemele- rin adedine göre yapılacak bir tahdi- din pek iyi olacağını söylemiş ve: — Avukatlar asliye, temyiz, sulh avukatı olarak 3 sınıfa; ceza, hukuk, ve icra olarak ta üç iü ayrılabilir.,, demiştir. Gene isminin zikrini istemiyen bir başka avukat yapılacak tahdit ve tas- nifte pek büyük haksızlıklara meydan verileceği mütaleasımda bulunmuştur. tasaraya nasıl girmiştir? Gene İstan- bulsporlu Salâhaddin Beyin bin türlü tedbirlerle peşinden koşulmamış mi- dır? Ve zamanmda Süleymaniyenin biricik oyuncusu Lâtif Bey Galatata- raylı mıydı? Gazetelerdeki meşriyata gelince: Bitaraflık iddia ettiği halde bir taraf- lıktan kurtulamıyan ve uzun zaman- dan beri Fenerbahçe aleyhinde siste- matik neşriyatta bulunanlar Cumhuri- yet gazelesinin spor yazılarını idare edenler, Fenerbahçenin o kadar düş- manıdırlar, o kadar kiüpçüdürler ki memleket futbolünün istifadesi yük fedakrâlıklarla Viyanadan getir- ilen Viner F yap- tığı çok muvaffakıyetli ilk maçın taf- silâtını şöylece geçmiş ve Galatasara- yın kazandığı su topu maçını ballan- dıra ballandıra ve büyük harflerle ve müteaddit resimlerle neşretmişlerdir. Fenerbahçenin zarardide olması için süküt etmek kabilse o ka- dar etmişlerdir . İsmi li sardığı büyük inkılâba şerefle karışan ve sahibi bir meb'us olan bir gazeteyi klüpçülüğe mahküm olmıyarak, gene memleket sporunda inkılâp yapmak istiyen bir teşekkülün giriştiği işlerde onu baltalamak deği), bilâkis teşvik eder vaziyette görmek isterdik. Son sözümüz muhterem Yunus Na- di Beyefendinin nazarıdikkatlerini bu cihete celbetmek ve spor teşkilâtımızın. çizdiği çerçeve dışma çıkarak gazete sütunlarına dökülen dedikodulara ar- tık cevap vermeğe lüzum görmediği- mizi arzdan ibarettir, Fenerbahçe Spor Klübü Umumi Kati Hayri CELÂL ve emre muharrer senetlere mahsvs (skip yo”) Mle cahsiline dair verdiği 20-4-953 tarihli tkip talebi Üzerine adresinize gönderilen ödeme emrine mübeşiri tsrafından verilen meşruhat ye zahıra yapılan tahkikat neti- cesinde be sdreste olmadığınız anlaşılma si üzerine keyfiyetin ilânen tebliğine ka rar verimi Tarihi Wândan iribaren 80 gün içinde boren vermeniz ve boreon ta- mamına veya İrir kısmına yahat alacaklı- mm tekibar İcrası hakkına dair bir itruze mz varsa yine bo bir ay içinde istida ile yeya şilahen 953-1744 sumarilı dösya Nu- marasile dairemize bildirmeniz ve bil mediğiniz takdirde ayni müddet içinde 74 ünen maddeye tevfikan mal beyanında Dulenmanız İfzımdır. Beyanda bulunmaz: samz hapisle tazyik olunacağınız ve hildfi hakiket beyanda bolunursanız hapisle cezalandırılacağınız borcu ödemez veya itiraz ewrezseniz hakkınızda cebri icra yapılacağı mezkür ödeme emrinin tebliği makamına kaim olmak üzere ilân vE i Istanbul Kadasıco Hakimliğinden: Müd- dei Vasil EL ve Elisavet Elanm üe müddelaleyhim Sultan o bamamında Bu- kırcılar caddesinde 82 numaralı Kalifidiş Hanında “Nikola evlatları Vasli ve Kostan- tn Elendilerle Elisavi ve Sofiya ve Des- pina Hanimlara “arasında tahaddüs eden davanın muhakemesi günü olan 25- 9- 933 tarihinde saati wuayyende müdde- aleyhim mumaileybim mahkemede ispat vücut etmedikleri gibi vekil dahi gönder- mediklerinden müddeilerin vekili tarafın- dan vaki olan talep üzerine haklarında gi yap kararı ittihaz ve muhakeme 411.033 cumartesi günü saat 11 e talik edilmişol duğundan gün ve saati mezkürda malike- mede ispatı vücet etmedikleri takdirde muhakemenin gıyaben rüyet edileceği ilân (8136) Olunur. İstanbul Altıncı Tera Memurluğandan Bir borçtan dolayı mahcuz ve bukere paraya çevrilmesine karar verilen mamul gümrük ve sairenin 5-10-933 tarihine müsadif perşembe günü saat 10 dan 12 ye kadar İst Fincancılarda Yusulyan hani karşısında No. 14 mağazada ilk açık artırma suretile satılacağından taliplerin mahallinde bulunacak memuruna mürsca- atarı ilân olunur. (8173) mahcuz olup satılarak paraya çevrilme- si mukarrer bulunan mubtelif cins ev €$ yanı 7.10.933 cumartesi saat 10,30 dan 12 ye kadar Kadıköy pazar mahallinde açık arttırma ile satılacağından yüzde iki buçuk dellâliye müşteriye ait olmak üzere taliplerin mezkür gün ve saatte mahallinde bulunacak memura müracat İSTANBUL BELEDİYESİ Barut Fabrikaları muh takımı efradı için lüzum terilen aşada yazılı (o 4 ke melbusat münakasaya kt muştur. Şartnamesini mek için her pazartesi ve şembe günleri ve müni girmek üzere 12 Teşrinii 933 perşembe günü saat Bakırköy Barut Fabri! da Satınalma (OKomisy müracaat edilmesi, (351) (5115) | 40 Takım kışlık bise 110 takım çamaşır 162 çift çorap 61 çiftkundura .. Askeri fabrikalari için kef yonumuzda mevcut şartnamö göre 15 ton döküm koku p8 hila alacaktır. Vermek isti ler pazarlık etmek üzere 9 rinievvel 933 pazartesi günü 1dte Bakırköy barut fabrik rında satınalma komisyonun racant etsinler, İst. beşinci icra Memurluğunda! Mahcüz olup paraya çevrilmesini verilen bir adet toma tözgühu. BiR mak'ap tezgibi bir müstsmel a 8-10-933 tarihine müsadit pazar saat 10 dan itibaren Tüksimde sokağında Fişst garajı önünde bilmiğ cağı ilân olunur. (8145) ——————————— Üsküdar 2 inci S. Hukuk Taksi Üsküdürda Rümü Mehmet pajf ballesinin Bostan sokağında 7 hanede sakine iken 209-953 vefat eden ve terrkesine mahkemtf vaz'iyer edilmiş bulunan OÜlfer haf mahkemece tahrir ve tespit edilen menkulesi 10-10-933 salı günü ast mezkür hanede açık arttirma ile çevsileceğinden talip olanların mah3j bazıt bulunmalar! ve mütevefliyeden öik ve borç İddiasında ağ bir mah ve veraset iddii€nda bul rnda üç mah zarfında vesalk ve Kanuniyelerile — birlikte Üsküdar İ sulh hukuk mahkemesine e müracasti meleri ve aksi halde kanünu medf mevaddı mahsusası ahkâmı tatbik nacağı ilân olunur. (8152) Kütahya Sulh Huku Hakimliğinden Asabi rahatsızlığından bacr edilip oğlu dördüncü sul hukuk mahkeme validesi Behiyye hanımın velayeti “ ahnan Kütahyanın hacı Ahmet mel sinde mukim aslen Istanbalda Selimi mukim Flajil paşa zade Hali! Fuat! velisi Behiye hanımın vaki istifası * mahkemesince kabul edilerek mumsil işlerini bakmağa zövctsi Nimet bif Li eylâi 933 tarihinde vasi tayin ed ilân olunur. (8180) DOKTOR Hafız CEMA! Dahiliye hastalıkları muti Camadan manda ergin öl sonra sant (230 dan 5 e) kadar Yatağından kalkamadı. Sumset Bulvarında muttasıl otomobil. ler işliyordu. “Ga arkasında ufacık ye il bir ışık belirip sönüyordu. Belli saat biri geçmişti. Başka memleketlerde kuş- İs cıvıldaşıyor, güneşin doğuşunu ilân ediyordu. Burada, Hollywood'da kuş an- ck kışın görünürdü. “Gece böcekle. meleri, © kadar. Birden İsyanlar 59 uykudan Tambayı söndürmez uykusu te| federsin. Benimki dünmemiş- benziyor. Donka'ya karşı duvs Sadece sinir. açtı. Saat üçü geçmişti. cevap verdi: — Uyuyor musun, cicim? Neyin var? Bu. sefer Donka — Çok yorgui musun? Yeni bir şey var mı? — Yorgun da söz mü? Bu Eisenbohr Willams da bana uygun bir vol arkadaşı değil... Vitrinlere konulan mankenlere — Demek Williamsı tekrar © aldılar öyle mi? — Aldılar ya... Hem de çok ucuz. Za- yalı Bill'mi sarsyınm kapılarında o ka- dar ağlayıp sızladı ki o da tekrar alma. rum, Rolünü kasalttıkları için küplere biniyor. İ Oliver Nezaketle: Vi! — Evek, cicim, dedi. biliyor gibiydi. Hafit bir ata- — Seni dedi. telefondan görüyorum, Bir an için kendini Oliver'in yanında bissetli. Oliver de gülerek: —İyi ama, şimdi gece. Dedi. Serbest bir sesle konuşmağa çalışarak: — Benim için hiç vaktin yok mu? aha bir kaç gün sabrettin. Sen bu işleri bilmez değilsin? İnsan da tam ro- — İnsanım östüne çok düşüyorsun. Çok çılgmsın, Oliver... Dedi. İki sene- denberi filim çevirmedim, Bunun ne de- mek ouduğunu bilmezsin. Pariste gecir- — Donku zavahsına düz et, def ay içimde bütün bu işler bitecek. $ sonra. — Sonrası? Senin filmin bitime başlıyacak. Şimdi — sen bana ne! zaman ben de sana o olacağım. B* belli bir şey. Bir an sustular, Her ikisi | de! nuncu olmak üzere bir mayrak ha... Böylelikle hayat hakiki hay? intikal etmiyordu. Oliver | yali söyledi: - ; iç olmazsa Rodosa birlik iz?