5 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

5 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Be ÇE Di el ele iy meleri 7 “AŞIRAN e bir ite T © de Yunan, Sofya mektubu Bulgarlar neden boyuna şikâyet ediyorlar? Macaristan büsbütün limansızdır, fakat Bulgaristanın Romanya kadar güzel limanları var “ SOFYA, (Milliyet) litika havasının en ziyade mahmaül ol- duğu günleri yaşıyoruz. Politikacıla- rın, komitecilerin, devlet adamlarının kafaları hâlâ tereddüt ve kararsızlık- tan kurtulamadı. Herkeste, emmi #aşırmış, ne tarafa teveccüh edeceğini yorum. Her halde bu misakın, Bul: ristana Trakyanın kapısını kapadı kanaati umumidir. Bazı müfritlerin ideal diye tanıdıkları imkân, Arikara misakile suya düşmüş oluyor. O hal de Bulgaristanın deniz mahreci, Ada- lar Denizindeki kapısı ne olacak? Nöy- yi muahede Dan hakları 70 temin ettiği hakları bizden esirge- mesinler. Bulgarların Adalar zinde bir mahreç edinme: hakkında muahededeki b mi kalacak?, Bulgarlar istiyorlar ki, ticari ve ik- tsadi mülâhazalarlı » Halbuki başka devletlerde böyle bir zaruret olmadığı © kanaati var. Bu limana tasarruf ettikten son- 'kasından limanın gerisindeki a- hiç olmazsa dar bir şerit ha- de istemeleri gelir. Bu, Trakyad. leta Lehistan ile Almanya arasındı ki koridora benzer bir vaziyet ihtas etmektir. Nihayet Bulgaristan; Maca- ristan gibi büsbütün limansız bir mem- leket te değildir. Onun Karadenizde Romanya kadar güzel limanları var- dır. Burada Türk - Bulgar dostluğuna taraftar alanlar, ekseriyettedirler. Fa- kat bu dostluk aleyhinde çalışanlar da vardır. Trakya Komitesi gibi. .. Bun- Tar Türk - Yunan misakını vesile edi- j perek tahrikâta başlamışlardır. Bu a- rada bazı Türk Müslümanlara tazyik ve edildiği de oluyor. Fakat hükümet bu noktada pek dikkatli ve hassastır. Başta M. Muşanof olduğu halde Türk dostluğu fikri o hükümet erkânı arasında çok yer bulmuştur. Makedonya Komitesinin Sırp - Yu- nan hudutlarındaki faaliyeti de bu a- alık manidardır. Fakat bu fanliyet, ikümetin dostluk politikasına sekte veremez. Mösyö Muşanof'un vaziyo- te hâkim olduğu, herkesten yade sözü çok geçtiği her gün daha iyi an- laşılıyor. Bulgar ricali arasında M. Malinof'- un da hususi bir ehemmiyeti ve nüfu- zu vardır. Bulgaristanın istiklâl tari- hinde bu zatın hizmetlerini batırlıyı rlar, Fakat Malinof ve infiali de ayni derecedi büyüktür, Bugünkü Meb'usan Meclisi Reisi ve eski Başvekil Malinof, ini inde bulunduğumuz le, onun başvekil olduğu devir arasındaki şerait arasnda geniş me- safeler, derin uçurumlar var. Diğer reisler arasında da, hele harici politi- kada takip edilecek istikamet hak- kında tam bir fikir mutabakatı yok- tur. Tereddütlerin, kararsızlığın belli başlı sebebi budur. Bulgaristanda bilhassa gençlik ara- sında bazı yeni cereyanlar başların. tır. Burada komünistlik mahküm ed miş bir haldedir. Bulgaristan, komi nistlerin faaliyetine karşı müsamah. lı bile davransa, rejimin tutunmasına imkân yoktur. Bulgar köylüsü Vü gi- bi cereyanlara kapılmaktan uza Gençler arasında yürüyen “Yugos birleşmek, cereyanına ve diğer yeni temayüllere ait görüşlerimi bi ka bit mektubumda izah ederim. “6 © Atina mektupları - Dördüncü Balkan oyun- larının birinci günü.. , Haydar nasıl Balkan şampiyonu oldu? “Cim Londos,, İstanbula mı geliyor? Atinada sonuncu olarak ya- © pılıyor. Yunanlılar bu oyunların ilk inde dört sene arka arkaya oyunları Atinada yapacaklarını taah hüt etmiştiler. Bu sene bu taahhüt bit ti,,Sonuncusunu yapıyorla, “Bu sene beş Balkan iletine bir de Arnavutluk iltihak ederek kadro tamam oldu. Arnavutlar ilk defa ol; Yak bu oyunlara iştirak etmekte İler, İçlerinde bir kaç tane de Müslü- man bulunan ük zaif olmakla beraber cesaretlidir. Bu sene Balkan oyunlarına Yugos lâvlar 25, Romenler 18, Bulgarlar 19, Türkiye 20 ve Arnavutluk 12 at- letle iştirak etti. Yunanlılar kendi memleketlerinde oldukları için muay yen adet yok. irinci günü seet üçte geldiler ve üç buçuk- resmi geçit başladı. Yunan alfabe- si srasiyle şöyle geçtiler: Arnavutluk, Bulgaristan, Yuğos- lâvya, Romanya, Türkiye ve Yuna- istan, bizim atletler ve bizim milli marş nazarı dikkati celbedecek 'ka- dar alkışlandı. Yunanistanla yaptığı- mız dostluk muahedesinin yalnız bir siyasi aht ve Yunanlıların halk ve millet kütlesiyle bu ize taraf- tar olduğu açıkça görülüyordu. Atletler sahaya çıktıktan ve marş- lar şalındıktan ra Yunan spor teş- kilâtı reisi M. Rinopuloş bir nutuk i- rat ederek oyunların iyelin- den ve Balkan dostluğunun kıymetin- den bahsetti ve takımların önünde bulunan beş milletin bayraklarma bi rer madaiye taktı. Bunu müteakip kümet namma Maarif Nazırı M. Tur- kovasili (yani Türk Vasil) bir nutuk “lm dördüncü Balkan oyan! men açtığını ilân etti, & Umum ei nama 'unanistanın meşhur atlayıcın Pa; Nikolou amatörlük yemini ettikten sonra müsabakalar başladı. İlk önce yüz metrenin seçmeleri yapılı Birinci seride Mehmet Ali, ikinci seride Semih seçmeleri kazandılar. Yunanlıların Sakelariyu ismindeki ko şucusu tasfiyeye uğradı ve bu suretle 100 metrenin finaline iki Türk, birer Romen, Bulgar ve Yuşoz- lâv girel Bu suretle en Koşucularının biz de olduğu görüldü. Bu koşunun müsabakaların sonunda #Mali yapıldı ve Yunanit meşhur Fran ci oldu. Semih metre arkadan ikinci oldu. Mehmet Ali üçüncü iken hakemlerin kargaşa- dikta iyi seçememeleri yüzünden be © şinci oldu. 100 metrenin seçmeleri yapıldık- tan sonra gülle atma başladı. Bütün “milletlerin en iriyarı adamları muvak kat müsabakalara girmiştiler... Paris ten bu müsabakalara iştirak etmek ü zere Cumartesi günü öğleden sonra Atinaya gelmiş olan atletimiz Veysi da- ha ilk atmalarda müsabakı na geçti ve 13,79 metre ile du. Arkasından göçen senenin Balkan şampiyonu meşhur devâ: rençiç 13,69 ile ikinci . Böylece ye Balkanlarda Türk b bayrağını bi- ireğine çektirmeğe ilk m vaftak ee Ferdi müsabık olmak serefi- ni aldı. Veysinin muvaffakıyeti çok al- kışlandı. Arkadan 800 metre başladı. Bu ko- mücadeleye sahne ol- ik ve ikincilik Yunanlı lar tarafından kazanıldı. : 2 dakika 3 saniye 1/10. Bu müsabakaya biz er Besimle küçük Besimi sokmuştuk. Ömer Be- sim on iki rakibi arasında altıncı ola- rak mevki aldı. Bu sene müsabakaya altı millet iştirak ettiği için altıncılar da galipler arasına gitmektedir. Ondan sonra başlıyan yüksek ati mala Haydar pek iyi formada görü nüyordu. Daha başlanğıçlarda rakiplerine tefevvuku görülmekte idi, Lâkin bu müsabakada 1,80 v £ a daha fazla at lamış, en aşağı sekiz dokuz kişi var- dı.. Haydarın en ciddi bir rakibi, Yu- nanlıların en büyük ümidi ve Bulkan rekortmeni meşhur Papa Nikolou 1,75 te tasfiyeye uğradı. Çetin bir mü cadeleden sonra Haydar 1,80 ile Bal- kan şampiyonu oldu. Bu ikii ilik halkı çok mütehassis etti, 10000 metrede Mehmet muntazam fakat ağır bir koşu ile müsabakayı bitirdi. 12 müsabıktan beş tanesi ya- niş pbandone ettiler. Mehmet yedin- ci Dört kere 400 bayrak yarışına şöy le bir takım ile iştirak ettik: Sami, Ziya, Ömer Be: rm Mehmet Ali ve ta millet olduğu için altıncı; puvan verilmekte ve puvan altıdan başlamakta idi. 6 Yüksek atlama rinciliğinden. 7 100 metre ikincilik ve beşincilik ten. 3 Dört kere 400 bayraktan. 1 800 metre altıncılıktar. 23 Bütün milletlerin puvanları şöyle- dir: Yunan Yugoslâvya Türkiye lomanya Bulgaristan Arnavutiuk Bu suretle Balkan oyunlarının pa ES EŞRİNİEVVEL 1935 Para mütarekesi Borçlar müzakeresinde görüşülecek bir mesele VAŞINGTON, 4 (A.A.) — Salâhi- yettar bir mombadan bildirildiğine gö- re, meselesi müzakere edilirken İngiltere ile Amerika arasında para mütarekesi hazırlıkları da görüşülecek- tir. Mütareke sonuna kadar Amerika i- le İngiltere paralarını dünya piyasala- rında ayni noktada tutacaklardır. Al m esasına veya ölçüsüne dönmek me- selesi ülmiyecek, fakat bazı ticari ve mali müvazemeleri temin için İngil- tere ile Amerika arasında altın mübade- lesi yapılacaktır. İki milletin döviz vaziyetleri nazari olarak, her iki devletin merkez banka- ları ile hazinelerinde mevcut Altınlar ile temin edilecektir. Fakat vatandaşla ra kâğıt para mukabilinde altın veril- miyecektir. Japonlar İş çıkaracaklar Rus demiryollar idaresinin kasalarını aradılar MOSKOVA, 4 (A.A.) — Tas ajan- sı bildiriyor: Sovyet Rasyanın Harbindeki mi konsolosu, Mançuri Kükümetinin mezkür şehirdeki siyasi mümessiline bir mektup göndererek Pograinçnaya istas- yonunda Mançuri ve Japon makamatı tarafından yapılan keyfi muameleler bakkında tahkikat ve takibat yapılması. mı istemiştir, 24 eylül gecesi yedi Jüpon ve dört Mançuri polis memuru Önssions de- miryolları idaresinde de taharriyat yap- | mmişlardır. Bu taharriyatı yapan memur- lar müsaadesiz çekmeceleri açmışlar, ev- rakı ve dosyaları biribirine kütiğterminş- lar ve nihayet bir takım ticari vessik, alıp götürmüşlerdir. Sovyet jeneral kon- solosu götürülen bu vesaikin derhal ia- desini ve Sovyet mümesseselerine kar. yı bu gibi şiddet hareketlerinin teker. için icap eden tedbirlerin Ünel ŞöNALe talebeylemiştir. İran tasdik etti MOSKOYA, 4 (A.A.) — Tas jans bildiriyor: İran şahı Rıza Pehlevi hazretleri, mütecavizin tarifi hakkında Sovyet Rus- ya, Lehistan, Letonya, Estonya, Ro- manya, Türkiye, Iran ve Afganistan a- rasında aktedilen ve ğeçenkirde; İran parlementosunca kabul olunan , ravahe- deyi tasdik etmiştir. inmesini Romanya prensesi Helene| ameliyat yapıldı. LONDRA, 4 (A.A.) — İsünan; prensesi Helene Londrada tödayi edil- mekte olduğu hususi bir hastahanede . akşam kolundan ameliyat olmuştur. Pren sesin sıhhati iyidir. İspanya kabinesi istifa etti AADRIT, 4 (A.A.) — Cortes'ler 9i reye karşı 181 rey ile Lörroux kabi ne karşı sansür koymağı kabal et- mmişler, Başvekil derhal gidip istifasını vermiştir. Leipzig muhakemesi LELPZİG, 4 (A.A.) — Reuter ajanı sı muhabirinden: Reichstag yangını muhakemesinin bu sabahki celsesinde Van der Lubbe, zan altında bulunan 3 Bulgardan Torgler de ne Dimitrofu me de Ta- niefi kendisi tutulmadan evvel görmüş olmadığını beyan etmiştir. Torgler, Re ikhetag yangını günü Van der Lubbe'un yanında bulunduğu iddiasının da doğ- ru olmadığını söylemiş, Van der Lubbe ile hiç bir vakitte karş örü müş olmadığını ilâ ğe Düz hat rekoru ORAN, 4 (A.A.) — Asşolant ile Lefevre, saat 8/45 te düz hat üzerine dünya rekorumu kırmak miyetile Hindis- tana doğru uçmuşlardır. rinci günü bizim için muvaffak bir gün olmuştur. Takımımızın maneviya tı fevkalâde yükselmiş, diğer günler disk Bun- Veysi atma müsabakasma girecektir. dan da kuvvetli ümidimiz vardır. Burada deveran eden şayialara na HARICI HABERLER Misakın özü Yunan başvekilinin Ce- nevrede söylediği nutuk CENEVRE, 4 (Milliyet) — Millet- ler Cemiyeti beyeti umumiye içtimala- rma nihayet vermeden evvel, söz alan hatipler arasında Yunan Başvekili Mös- yö Çaldaris söylediği mutukta Türk - Yunan misakından da bahsetmiş ve ex- cümle demişi VE Yünler b çok muhadenet ve hakem mukaveleleri aktetti. Komşu- larından kısmı azam ile sağl huk münasebetleri tesis etti, Hem hudut olan diğer memleketlerle de ayni suret- le hareket etmeğe amadedir. Derin bir sevinçle arzetmeme müsandenizi rica ©- derim ki iki hafta evvel de Ankarada Türkiye cümhuriyetindeki dostlarım ve meslektaş müşterek hudutlarımız hakkında karşılıklı bir teminat misakı imzaladık. Bu misak, şimdiye kadar delilleri görülen ve her iki memleket efkârı umumiyesinin mültefikan tasvi- bine mazhar olan bir dostluğun tahki- minden başka bir hedefe mütevec- cih değildir. Bu iki dostluk tezahürü ile Türki ye ve Yunanistan Milletler Cemiyeti- nin milletler arasında mütekabil itima- dın tecssüzü noktasındaki prensiplerine uymuş bulunuyorlar. Hatırlatmak fay- dndan hali değildir ki, 1925 te Müllet- ler Meclisi asambilesi mütekabil emni. yet misaklarının akdine müsait bir na- zarla baktığını ilân etmişti. Ertesi ne Lokurno muahedelerini büyük bir memnuniyetle asamble, bu prensiplerin bütün memleketlerce teslim edileceği ve mümkün mertebe süratle filiyat sa- hasına çıkarılacağı ümidini izhar etmiş- ti. Türkiye ile Yunanistan da asamble- nin bu intizarına cevap vermiş oluyor- lar ve umumi menfaate hizmet ettik lerine kanidirler. Her müsait fırsatta da bu yolda hizmete devam edeceklerdir., 53 kişi yandı Amerikada feci bir orman yangını oldu LOS ANGELES, 4 (A.A.) — Cam you Dan ile Mineral Wells arasında çıkan büyük bir orman yangınında, or- manda kendilerine iş verilmiş olan bir çok işsizleri ateş sarmıştır. Şimdiye kadar kavrulmuş 22 ceset çıkarılmıştır. dır. LOS ANGELES, 4 (AA) — Or man yangını hakkındaki son haberlere göre 33 İkimse yanmış ve cesetleri çıka- rılanıştr.. Bundan başka 20 kişinin de- ha alevler içinde yanmış olmasından korkuluyor. MHerriot'nun » radyografik muayenesi yapılacak LYON, 4 (A.A.) — M. Herriot dün sabah tam bir radiyoğrafi muayenesine tabi tutulmak üzere Saint Luc bastane- sine nakledilmiştir. Böbreklerinde gö- rülen bazı ihtlâtlar bu muayeneyi icap ettirmekti Diğer taraftan doktor. lar M. Herriot'nun bir kaş gün hasta nede kalmasını istemektedirler, Bu su- retle M. Herrlot, tekrar maldedilirken lüzumsuz bir yorgunluktan | kurtulmuş olacak, hem de hastanenin çok asri tec- hizatından istifade ettirilecektir. M. Herriot'nun öğleden sonra yapı- lan bir radiyoğrafi muayenesinde, ame- liyata sebebiyet verecek hiç bir ihtilât görülmemiştir. Yeni Fransız Sefiri geldi Sefir, Fransanın en genç diplomatlarındandır Fransanın Askara sefirliğine tayin edilen Mösyö Albert er dün sabahki ekspresle Paristen şehrimize gelmiş ve istasyon- da Fransiz aslan hatgüzarı o Mösyö Barbier, sefaret ve konsoloshane erkâ- nı tarafından kar Fransanın en genç orta elçilerindendir. 1875 te doğmuş ve mesleğinde ça- buk © ilerlemiştir. Hukuk doktoru ve Paris ulümu siya- siye mektebi mezu- nudur. Siyasi konso- Iosluk ve protokol işleri müdürlüklerinde birer vazifede is- tihdam edildikten sonra Şanghay koi Yeni sefir bul etmeleri muhtemeldir. 935 te Tür kiye olacağı söyleniyor. Bu sene sayı sisteminin de değişti” rilmesi ve Finlandyaldar yaptıkları barem mucibince dereceye göre sayt edilmiştir. Kabul ihtimali mevcuttu, Mesele tet- edilecektir. Bu günlerde Ankarada bulunmak ta olan meşhur Pehlivan (Cim dos'un İstanbula gelip güreş yapması için buradaki federasyon mensupları kendisiyle temasa girmişlerdir. Fa- kat henüz kararlaşmış bir şey yoktur Meselenin takımın avdetinde İstan- buldan idare edilerek kati şekli alma sı muhtemeldir. Cumartesi devam ede- ve sekizinci Pazar güni cek ve kafilemiz pazartesi reket edecektir, FELEK solosluğuna ve 1915 te Fransa Harici ye nezareti hususi kalem müdürlüğüne ime da ceneral konsolosluğa, 1919 da işleri müdür muavinliğine tayin €- dilmiş ve Vaşington Fransız murahhas “eyeti umumi Biğinde, 1928 de Lahey ve 1931 de Rio de jinero büyük elçiliğin- de bulunmuştur. M. Kammer Rio de Jenero'dan Ankara büyük elçiliğine tayin edilmiştir. Mösyö Kammerer 1929 da Legion 'honneur nişanı ile taltif © edilmiştir. Mösyö Kammerer mahir ve kıymetli ir diplomat olmakla beraber tanınmış ir. İçtimai ve siyasi ol mak üzere yazdığı eserler arasında "Ha- beşistanın kadim tarihi,, ve Şimal Arap- larmın Suriye ve Filistin ve İslâm âle- imi hakkındaki münasebatına dl? Pet- ra ve Nabatene isimli eserleri ile Kıb- rın hakkında neşrettiği bir kil zik- redilebilir. 100 den fazla yaralı var- | | ii | İstanbul mülâkalı, son öd en mühim vakıâsıdır Belgrat matbuatının mütale BELGRAT, 4 (A.A) diriyor: arasında vuku bulacak yacak bir Balkan niyatında bulunuyorlar. poli cektir. usu Mustafa, Güreşçilerimiz car güreşçilerile iki, tin oldu. Neticede 3 - 4 galibiz. ceklerdir. kemesine verilmişlerdir. Türkiyenin dördüncü şeker fabrika- sının temelleri bugünlerde Yurhalda 1k- twat vekili Celâl Beyin huzurile atıla - cak. Dünyanın en modern şeker fabri- kalarmdan biri olan Eskişehir şeker fab rikası cumhuriyetin onuncu yıldönümün de, 29 Teşrinievvelde faaliyete geçecek. Bu haberlerin arkasında bir hakikat ken dini göstermektedir. 34 senesinde Tür- kiye harice hiç mühtaç olmadan kendi şekerini yiyecektir. Cümhuriyet hüküme ti çok ehemmiyet verdiği bu işteki kat'i zaferinin neticesini bir sene sanra alacak tır. Bu hususta yaptığımız tetkikata na: zaran Alpullu şeker fabrikası bu sene 2500 « 3000 vagon mikdarında şeker is- iheal edecektir. Fabrikanın bu sene me #ai mevsimi uzun sürecektir. Uşak şe- ker fabrikasınm bu sene 1500 vazon şe- ker vereceğine muhakkak nazarile bakıl maktadır. 29 Teşrinievvelde küşat res- sak ve faaliyete başlıyacak o- lan Eskişehir şeker fabrikasının kudre- ti Alpullu şeker fabrikası kadar olacak- Ur. En yeni şekilde yapılan bu fabrika- Bn da bu sene ilk senesi olmasına rağ- men en az 2000 vagon şeker veeceği- ne ihtimal verilmektedir. Dördüncü şe- ker fabrikası Turhalın istihsal kabiliye. | ti bu üç fabrilea salâtının mütemmi- mi mahiyetinde olacaktır. Turhal fabri- kasının verim kabiliyeti Türkiyenin şe- ker istihlâkâtı dercesine göre olacak m tir. Muhakkak olan şudur ki bu dört fab rika memleketimizin şeker ihticinı tama men karşılayacaktır. Türkiyenin senede ipini PEŞTE, 4 (Kafile ile giden arkadaşımızdan) oi “karşılaşma mızı Şaplak Münabühelar çok İstanbul sanayi heyeti ANKARA,4 (Telefonla) — İstanbul Sanayi Heyeti salı Burada bulunacak ve ayni gün İktısat Vekili tarafından Li el Anadolu ajansının hususi muhabiri Bura matbuatı Yugoslavya kralının İstanbulu ziyaretine son lerin en mühim vak'ası nazariyle bakmakta ve bunun yalnız bir zaket eserinden ibaret olmayıp Gazi Mustafa Kemal Hazretlerile M temasın Balkanlar ve Akdeniz havzası ziyetinin inkişafı için fevkalâde mühim olduğunu bu mülâkatla lacak müzakeratın devam ederek nihayet yalnız Balkanlarda Orta Avrupada dahi sulhun muhafazası için çok büyük bir rol ittihadına müncer olacağını kaydetmektedir. Matbuat aralarında telifi kabil olmıyan hiç bir ihtilâf bulu: iki memleket arasında dostluk ve ticaret muahedeleri akti suretili taraf münasebalının daha ziyade dostane bir yola sokulacağı t Polisteki terfilerin listesi hazırla © 29 teşrinievvelde ilân edilecek ANKARA, 4 (Telefonla) — Polisteki terfilerin listesi hazt! mıştır, Liste Cümhuriyet Bayramında ilân edilecektir. Bundan için bir kıdem cetveli hazırlanmıştır. Bu cetveller şiciller € tularak tanzim olunmuştur. Alâkadarlara dağıtılan bu cetvel mü recatı hakkında vaki olacak itirazlar tetkik edilecektir. Turhalşeker fabrikasınıntemelat merasimi cumartesi yapılacak ANKARA, 4 (Telefonla) — Turhalda İş Bankası yapılmasına karar verilen büyük şeker fabrikasının temelini al üzere İktısat Vekili Mahmut Celâl Bey yarın 11 trenile hareket tarafu | İktisat Vekili Beye İş Bankası İdare Meclisi azasından Rize j ww Fuat, Sinop meb'usu Reöep Zühtü, Edirne meb'usu Şakir, İ. meb'usu Osman Zade Hamdi, Urfa meb'usu Emin Fikri, Tokat İş Bankası Umum Müdür Vekili Muammer ve fabrikası Müdürü Közm Beyler refakat edeceklerdir. Cuma günü Turhala varacak olan İktisat Vekilimiz orada pa sahasını görecek ve oradan Tokada kadar gidecektir. Cumartesi nü öğleye doğru fabrikanın temeli atılacak ve Ankaraya dönül, tir, Vekil Bey ve arkadaşları pazar günü Ankarada bulanacaklai ş Peştede galip.. - Dün burada j İzmir limanında mühim bir kaçak çılık ve zabıtanın muvaffakıyeti İZMİR, 4 (Milliyet) — İmeriti vapuru ile İtalyadan buraya cekleri ve beraberlerinde kaçak eşya getirecekleri haber alınan yan tebaasından Alberto Panso ve arkadaşı ile emlâk simsarı Lâtif Efendinin parolaları zabıta memurları tarafından elde edil: tir. Parolalara göre kaçakçılar eşyayı muşamba bir ambalâj içine caklar ve manlara bağlayarak Yenikale açıklarında denize atacaki dı. Vpur gelmeden evvel zabıta memurları balıkçı kıyafetine girerdi kaçakçıları, arkadaşları imiş gibi, Yenikale önünde beklemeğe başl8i mışlardır. Vapur Yenikale açıklarına gelince kaçakçılar arkada zannettikleri zabıta memurlarını selâmladıkta sonra ambalâjı de: atmışlardır. Ambalâjda 375 ipekli şarplar ve kumaşlar bulunmuş Kaçakçılar da vapurdan iner inmez yakalanmışlar ve ihtisas teak | Has Gelecek sene Tü irkiyedi yabancı şekere yer yok Bu sene şeker fabrikalarının istih vaziyeti, Eskişehir ne vakit çalışaca şeker istihlâk mikdarı 6 bin, 6500 “İİ gon kadardır. Eskişehir fabrikası bu fl ne geç faaliyet geçmekle beraber bir istihsal yapacaktır. Turhal şeker İf rikasmın ise inşaatı bu kış zarfında mal edilecek ve pancar zeri; tesbit olunarak derhal * zeriyat & tine geçilecektir. Fabrika gelecek tam istihsal yapcalktır. Boğazlar komisyonu Fransız mümessili IZMİR, 4 (Milliyet) — Boğ komisyonu Fransız mümessili on $i kalmak üzere bugün şehrimize tir, Şarkta bir çete teslim o VAN, 4 A.A. — Uzun zan beri Bio Rando ve Dinamalı isimli gete reisi Aveneleriyle birlikte Van | Biyeti İran hududu mıntakasında kavet yapmakta idiler. Zabıta kn rimiz tarafından yapılan sıkı takiple, masında bu çeteler tarafeyn hadi kaçıp saklanmak suretile yakaların! dı şakilerin zulmü lim bir çete reisi olan bekçimiz tarafından bilmüsademe ölü olarak ele tr,