5 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

5 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Bükreş radyosu ün ilk defa umumi bir konser neşretti Bükreş radyosu 12 kilovatlık ve pek vvetli sayılmıyan bir istasyon oldu- halde memleketimizden gece ve indüz en iyi ve kolaylıkla alman bir erkezdir. Bükreşi dinlemiyen bir imse tasavvur (o edemiyeceğimizden riyatın hususiyetlerinden usun adıya bahsetmiye lüzum görmüyu- z. Bükreş ilk senelerinde fazla senelerde aboneleri < birden bire mış ve mükemmel bir program neş- tmiye muvaffak olmuştur. Bükreş inden güne tekemmül etmektedir. gramının bir kısmını milli Romen ıgal etmekle beraber proz- Fem haddizatmda beynelmilel musi muhafaza ederek halkı © lâyıkile iye alıştırmaktadır. Bu- a Viyana operetleri, sere tlar, hafif operalar, anlaması kolay ın klâsik parçalar çalınır. Eminiz i bu merkezde çalman bütün garp il bütün radyo da büyük bir wkle dinlenmektedi dyosunda Jisörünün program hazırladığı mu- kkaktır. Bükreş geçen seneye ka- i konserlere iştirak etmiyordu. Ge kıştan itibaren musikisi pek ağır ımıyan umumi konserleri nakletmiye şladı. Dün akşam da ilk defa olarak Bu vesile ile Bük- ehirden uzakta imal olunmuştur. Evvelki akşamki umumi konser prog- ITramında 300 ki “Carmen korüst,, imli bir heyet te ( bulunmakta idi. Gerek solo ve gerek senfonik orkes. tra hakikaten hoş tanzim edilmiştir. kreş artık ideal bir merkez halini mış ve günden güne inkişaf elmiye İmüsteit bir istasyon olmuştur. Turgut MİTHAT (Başı 1 inci sahifede) ' eğ — Hemen çıkalım, Gazi Hazretle- rine mümkün mertebe çabuk mülâki olmak istiyoru i terem misafirlerine dı. Kral Hazretleri üzerinde © amiral üniforması bulunduğu halde saat 10,5 Dolmabahçe rıhtımına çıktı anlarında seryaverleri genera sıkarak fransızc: — Sizinle görüştüğümden ( dolayı çok mes'udum. Li üşler, Kral Hazretleri de teşek- kür ederek ayni suretle mernuniyet- lerini beyan etmişlerdir. Bundan sonra Gazi Hazretleri, İs- met Paşayı, muhterem & misafirleri, takdim etmişler ve saray merdivenle- a Şıkarak, salona gitmişlerdir. ai hükümet reisi yirmi beş dakika adar görüşmüşlerdi verleri general Dimitriyeviç ve Riya. teticümhur seryaveri Celâl Beyler var. Ni Motor torpitoya yanaşınca mızıka selâm havası çalmış ve Gazi Hazret- önde, Kral Hazretleri de arkada olmak üzere torpitoya Gazi Hz. torpitoda kadar kaldıktan sonra sarayına dönmüşlerdir. Kraliçe Hazretleri Dolmabahçe ye efakat etmemişlerdi. lerini izi; in- de Kral Hazretleri; Keatice Fas tini Reisicümhüur Gazi Hazretlerine takdim etmişlerdir. Müzeleri ve Topkapi sarayını ziyaret ,Kral Hazretleri bundan sonra el bi Seğiştirmişler ve üzerinde iâcivert kostüm oldi menim uğu halde torpitodan is Refakatlerinde Kraliçe Mari Hazret ie bulunuyordu. Kraliçe Hazret- pek sade bir surette giyinmişler- Üzerlerin; ri dı leri di de bir spor o mantosu, İy Mühterem misafirler saat 11,30 d imi motoru ile Sarayburnuna çık- aşlardır. Burada Protokol Müdürü giç'ket Fuat, Belgrat Sefirimiz Hay- Yi, Beyler ve Yugoslavya Sefiri M. ankoviç, sabık Müzeler Müdürü ve ram bütün Avrupa radyoları tarafın- | | Evvelki akşam bütün Avrupa merkezleri tarafından konseri nakledilen Bükreş gönderici istasyonu. . | Muhtelif radyo haberik.i | Fransız muailimleri Fransa Maarif Nezareti bütün mektep lere gönderdiği bir sirkülerde her Fran- #ız mualliminin bir radyo aleti bulundu- rup radyo nejriyatını takip etmesi talep 4 : Alman radyo aboneleri azalıyor Ağostus başımda Almanyada radyo abonelerinin adedi 4,483.278 ze (o baliğ olmakta iken bu miktar bir ay zarfında 4,470,862 ye düşmüştür. Bununla Al man dinleyicileri yüzde 3 nispetinde a- zalmış ve 12,412 abonesini kaybetmiş ör. Tessin merkezinin spikeri Matmazel Nini mikrofon Istanbul meb'usu Halil, Vali Muhid- din Beylerle Merkez Kumandanı Feh- imi Paşa ve Madam Yankoviç ve sefa- ret erkânı kendilerini karşılamışlar» dır. Muhterem misafirler buradan oto- mobillere binerek Topkapı sarayma gitmişlerdir. Kral ve Kr. Hazretlerine, Kra- İstanbulun ya- Daha geçen sene va» Romanya Kraliçesi ile İstan- bula gelmişler ve Robert | Kolej'de misafir kamışlardı. Bu sebeple Krali- çe Hazretleri müzelerimizde mevcut âsârıatika hakkında malümat sahibi- dirler. Misafirler Topkapı sarayını ve tün dairelerini, Asarıatika müzesini ve bilhassa orada mevcut mezarları görmüşlerdir. Bu ziyaret esnasında sabık Müzeler Müdürü Halil Etem Bey Kral ve Kra- liçe Hazeratma izahat vermiştir. Kra- liçe Hazretleri, geçen seneki ziyaret- lerinden Halil Etem Beyi tanmışlar ve kendilerine iltifa! Asarratika müzesinden çıkarken Çi- | niliköşk ile karşılaşmışlar ve o buna dair malümat istemişlerdir. Halil Bey kendilerine: “Burası Fa- tihin ilk yaptırdığı saraydır ve içinde Türk âsârı vardır,, cevabını verince içeri girmek arzusunu izhar etmişler ve burada mevcut Kütahya çinilerini Türk halılarını pek beğenmişlerdir. al ve Kraliçe Hazeratı, İstanbu- Jan âsârıatikası hakkında iyi o malü- mat sahibidirler, bu husustaki vukuf ve ihtaları ve serdettikleri mütalenlar herkesi hayrette bırakmıştır. Kral ve Kraliçe Hazeratı, bundan sonra Askeri müzeyi, o Ayasofya ve Sultanahmet camilerini gezmişlerdir. Muhterem misafirler müzede gör- dükleri intizam ve o mükemmeliyeti takdir etmişler ve hatırat defterine bir kaç cümle yazarak imza etmişlerdir. Bu serada müze meydanı, cami av. lusu ve Sultanahmet meydanı binler- ce halkla dolmuştu.. Herkes muhte- rem misafirleri şiddetle “Yaşa!,, diye bağırmaştır. Saat 13.30 da misafirler tekrar 0- tomobillerle Sarayburnundan motora binerek Dubrovnik torpitosuna avdet etmişlerdir. Kral ve Kraliçe Hazretleri, öğle ye- torpitoda suretihususiyede ye- me mişlerdir. Öğleden sonra Kral ve Kraliçe Hazer: da şehir dahilinde bir öğleden gezinti Fırtınalar Başlamadan evvel Geçenlerde bir kaç furtma © geçirdik önümüzdeki haftalarda da her sene ol- duğu gibi bozuk havaların fazlalaşması ihtimali vardır. Anten ve anten direkleri eskiyen, uzun zamandanberi ayni telden istifade edenlere tesisatlarını — furtmalı havaların başlamasından evvel muayene etmelerini tavsiye ederiz. Çünkü kuvvetli bir rüzgâr tarafından koparılıp yere inen bir antenin yenilenmesi kopmamış bir antenin değiştirilmesinden çok daha güç olur. Hele bir kaç dam aşırı olan anten koparsa bunun için evden eve geçmek i- cap eder, Böyle bir tehlikeye maruz ka- lacağı tahmin edilen antenin evvelce i- | | cabına bakmalıdır. En iyisi yeni bir anten teli tedarik e- derek eskisinin bir ucuna bağlıyarak di- ğer taraftan çekmeli ve eskisi vaziyetin- de bağlanmalıdır. Şu takdirde fena hava» | valarda duvardan, bahçeye oradan gene sokağa tel atıp uzun zahmetlere katlan- mak icap etmez. Viyana merkezi muhafaza ediliyor Bir haftadanberi Viyananın civarın. da tesis edilen Bizanberg kuvvetli Viya- na merkezi 40 kişilik bir polis müfrezesi tarafından beklenmektedir. Merkeze şim- | diye kadah hiç kimse tarafından taarruz | edilmemiğtir. Bu polis kuvveti Avustur. | yadaki Hitlerciler tarafından © merkeze herhangi bir yapılacak taarruza mani o- lunmak için ihtiyat tedbiri yapılmıştır. dün sabah ve gece yapılan mülâkatlar Reisicümhur Hazretleri Sırp Kralı Hz. ile beraber saraydan çıkıyorlar nından başka bir kimse bulunmamış" tar. Kral ve kraliçe hazeratı saat 16 da Dubrovnik © torpitosundan © hususi bir muşla Dolmabahçe rıhtımına çık» mışlar ve oradan otomobillerle İstan- bul tarafma geçmişlerdir. Muhterem misafirler Nuruosmaniye kapısından Çarşıya gitmişler ve bazı antikacı dük kânlarma uğrıyarak âsârratika ve bil- hassa halılara bakmışlardır. Kral Hz. mğaza sahiplerinden satın alacakirı aya hakkında bilâhara bir karar ver- mek üzere yalnız malümat almakla iktifa etmişlerdir. Kral ve Kraliçe Hazeratı oradan Beyoğluna geçmişlerdir. Kral ve Kraliçe Hazeratı Porapa'as oteli önünden antikacı M. Hayımın mağazası önünde otomobil lerinden inerek içeriye girmişlerdir. Burada oymalı tahtaları, halıları, çi- nileri, bazı şark dekorasyonları ve sa- nat eserlerini görmüşler ve mağaza sa hibi M. Hayımdan bu hususta kendile- rine tahriri surette izahat vermelerini istemişler ve mağaza hatıra defteri; lâl enddesi ve Taksim - Şişli tarikile Boğaziçinde bir otomobil | gezintisi yapmışlardır. Saat 18de Yugoslavya sefiri M. Yankoviç ve refikası tarafın- verilen çay'ziyafetinde hazır bulun- duktan sonra Dolmabahçe tarikile tor lü teke'lüften azade olarak gezmeyi arzu ettiklerinden bu gezintide refakatlerinde maiyeti erkâ- pitoya avdet etmişlerdir. Korfo mülâkatı Kral ve Kraliçe Hazretleri, Korfo- Tessin merkezi 15 Eylülde küşat resmi icra edildi Bir müddet evvel tecrübeten işleme. Ze başladığı bildirilen İtalyan hududun- daki İsviçrenin Lügano şehrindeki mer- kez muntazaman programlarına başla mıştır. Medeni bir yer olan Monte Ce- nerideki bu radyo Avrupaya | kültürel bir program daha ilâve etmiştir. İstasyonun stüdyosu Lügano şehrin- deki daima hür yaşamaya alışan ve ce- nup güneşinin sıcaklığını hisseden Alp- lara riazır bu memleket konuşmakta ol- dukları İtalyan lisanile fakat İtalya ile alikası olmıyan milli bir neşriyat bula- caklardır, Merkez şimdilik — 15 kilovat enerji ile çalışacaktır. Dalgası 1143 met- tanbul durunca dinleyi Bari merkezinin programı 270 metrelik İtalyan © istasyonu bari şimdiye kadar kendi stüdyolarından müs takil bir program neşretmekte | idi. Bir müddettenberi mezkür merkez ile Roma civarmda yapılmakta olan kablo tesisatı ikmal edildiğinden Bari merkezi müsta- kil neşriyatı azaltarak © programının büyük bir Icısmını Romadan naklen neş- retmeğe başlamıştır. Bari istasyonu ayni zamanda yegâne Arnavut lisanile Arna- vutluğa mahsus program meşretmekte ve İtalya hakkında Arnavutları tenvir et mektedir. — kolüişacuğ hoparlörümüzü lmışlar, felâket değil mi? İ 9“ Asik felâket çalanda, vah, ahi ya muyasalatlarında Yunan Reisicümhu- ru M, Zaimis ve Başvekil vekili M, Kon- dilis ile de görüşeceklerdir. Yavuzda bir çay Dün öğleden sonra Yavuz zırhlısım- da Dubrovnik torpidosu kumandan ve zabitanı şerefine bir çay ziyafeti verilmiş tir. Varnadan geçiş hakkında resmi tebliğ SOFYA, 4 A.A. — Bulgar ajansı bildiriyor: Yugoslavya hükümdarlarınm o Var- mayı ziyaretleri hakkında şu tebliğ neş- rolunmuştur; "Yugoslavya krüvazörü Durovnik Yugoslavya hükümdarlarmı hamil ola- rak saat 16 da ufukta gözükmüştür. Bul- gar torpitoları önüne gitmiş ve limana kadar krüva, Du- ni yapmış ve buna Bulgar sahil batar- yası cevap vermiştir. Kral Boris, Vera motörile Dürovnik krüvazörüne gitmiş ve kral Alexcndre tarafından kabul o- lunmuştur. İki ilkümdar hararetle bi- arasında Vera motörüne binmişlerdir. Xinograde iskelesinde e Yugoslavya hükü kraliçe Yonnna ile pren- ses Evdoxia ve prens Gyrile ile mevki kumandanı vali ve belediye reisi beldi- « Saray muhafızlarından bir möfreze selâm resmini ifa etmiştir. Bu esnada Bulgar torpitoları da topla mi- safirleri selâmliyordu. Kral Alexendre müfrezeyi teftiş ettikten sonra hüküm- darlar otomobillerle saraya gitmişlerdir. Yugoslavya kralı ve Bulgar hü- kümdarlarının da kit Bulgar Kralı ve kat etmiş ve Kral rile de Vera motoru ile kruvazörüne — gitmişlerdir. Mezkür kruvazör saat 22.45 te İstanbula mü- teveccihen demir almıştır. Yı ya Kralı Alexandre, amiral ü iymiş bulunuyordu. V. nı taşıyordu. Bulgar Kralı Boris pi, de üniformasını giymiş bulunuyordı Dün geceki ziyafet ISTANBUL, 4 (A.A.) — Yugoslav Kral ve Kraliçesi şerefine Reisicüm- hur Hazretleri tarafından Dolmabah- şe sarayında hususi bir akşam ziyafe- ti verilmiştir. Hükümdarlar, saray rıh- tımma çıktıkları zaman Reisicümhur Hipşreklesi tarafından karşılanmışlar. ır. Ziyafet samimi bir hava içinde Viyanada verilecek büyük klâsik konser ailesi iskeleye kadar kendilerine refa- öğ! Bulgaristan Saint Alexandre nişanı- Ve göğsünde Yugoslâvyanın Kara Jor- eriş Bişanıma tı > Musiki meraklıları Viyana radyosunda vereceklerdir. Konserler beynelmilel şöhreti haiz Profesör Robert Heger ile Oswald Ka- basta taraflarından idare olunacaktır. 1 inci konser 25 - 933 çarşam- ba akşamı Beethoven'in eserlerinden 6 - 10 - 933, cura akşamı saat 20 de Viyana merkezinde verilecek bü- edecek yük orkestra konserini idare olan Profesör Arvin, 4 üncü senfoni B seri C — Moll ( tarafından çalırscaktır) ; 8 inci senfo- ni F — Dur; Leonare'nin O wvertürü (No. 2). 3 nci konser 20 - 12 - 933 çarşam- ba: Brahms'ın D — Dur kema» konse- ri (Solist Adolf Busch keman o çala. caktır); Anton Bruckner'in 8 inci C— Moli senfonisi. 3 üncü konser: Pazar, 10 1 « 1934 tarihindedir. Sehumann'ın A — Moll piyano konseri (Frederik Lamond pi- yano çalacaktır); Franz Schmidt'in yeni bestelediği 4 üncü C fonisi ilk olarak burada Max Reger'in variyason'arı ve Adam Hiler'in musiki üzerine bir kritiği, 4 üncü konser 21 - 2 - 934 çarşam- ba akşamıdır. Bach'ın Brandenburg musikisi; Josef Haydn'ın orkestra Cezair 120 kilovat Aletimizi karıştırınca bazan Paris radyosunda çalınan plâklara benzi yen bazan da milli Arap musi rastladığımız Cezair merkezini bugün kü vaziyetile güçlükle bulabilmekte: yiz. Şimdiki halde şimali Afrikada en kuvvetli olan bu istasyon eksotik mu sikisinden ve memleketin coğrafi mev, kii dolayısile Avrupada sevilmektedir. Burada çalman musiki bir | taraftan memleketin vaziyetini karakterize © derken Fransız medeniyetini de tasvir ediyor. Cezair radyosu halihazırda mahalli amatörlerin yardımlarile | yaptırılmış bir hususi merkezdir. İsmine “Cezairj radyo arkadaşları birliği, & deniyoi; Fransız radyoları ıslah edildiği şu si rada Cezairde de yeni bir | kuvvetli merkezin imali düşünülmüştür. o Bu suretle seyyah celbine muhtaç olan memleket için yapılacak reklim ve propagandanın yeni merkez tsrafın- dan icra edilmesine karar verilmişti *, 120 kilovatlık bir istasyonun imali çin lâzmgelen 3 milyon franklık tah- sisat ayrılıp merkezin imaline geçen ayın ortasında başlanmıştır. Merkez beş ay sonra bitip hemen neşriyata baş lanacaktır. Şimdiye kadar 16 kilovat ile icrayi faaliyet eden Cezir, cenubi Alman yadaki 60 kilovat takatindeki kuvvet» W liker merkezi tarafınlan taciz edilerek aielekter örtülerek işitilemi- yordu. Yeni merkez Lücerne konfe- ransmda tespit olunan 318 metre dal- ga uzunluğunda yapılacağından taci» zata maruz kalmıyacaktu. o Cezaire verilen ehemmiyeti mahsusadan dola- yı müstakbel merkezi işletmek işi daha şimdiden Paristen üç müdür yin olunmuş ve bu aym birinde Ceza- ire hareket etmişlerdir Yeni merkezin programı gayet teresan olacaktır. Afrikanm şimalin- deki diğer şehirlerinden mezkür is tasyona kablolar tesis edilerek sansas- yonel karakteri ihtiva eden program- lar neşredilecektir. Bu programların goğu büyük Avrupa rsdyuları tarafını dan da naklen neşrelunarak en zayıf «let sahiplerine de dinlemeleri imkâ- nı verilecektir. Bu kuvvetli merkezin Lılhassa memleketimizide memnaen dinleneceği şüphesizdir. viyolensele mahsus D — Dur konseri | mama, (viyolenseli solist san'atkâr Emanuel Fewormann çalacaktır) ; Bruckner'in 8 inci B — Dur senfonisi. 5 inci konser 21-3 -934 akşamı Reznicek'in “Trajik tarih,, ve vari yonlarından; Tsehaikowsky'nin D — Harıl harıl bayrak yapılıyor BANDIRMA, (Milliyet) — Cümhu- riyetin onuncu yıldönümü münasebetile her yerde yapılacak muazzam tezahürat için şehrimizde ve köylerde faaliyet de- vam ediyor, Bayrak yetiştirmek için ter. ziler gündüz meşgul oldukları gibi res- mi ve hususi in seseler teşekkül we de noksanlarını bitirmeğe çalışıyor- lar, O günlerde şehir baştan başa bayrak- lar, defne dalları, çiçekler ve © inkılâbı t eden yazı ve resmin alişlerile si lenecek muhtelif yerlere radyo hoparlör- leri konarak halka Ankara ve İstanbul- daki konferanslar dinletilecek, gece mem leketin her tarafı binlerce alektrik köm- balarile tezyin edilecek. Gündüz ve gece sabahlara kadar oyunlar ve eğlenceler tertip edilecektir. Bayram günleri ek trik şirketi mevcut üç makinesini de letecek, abunelerine teşrinicvvel ayı için yüzde elli tenzilât yapacaktır. Akşehir Afyona mı bağlanıyor AKŞEHİR, (Milliyet) — Kazamı- zın Afyonkarahisar vilâyetine bağlana- cağı hakkında bir şayia vardır. İdman yurtları (Gençlik teşekkülleri) nin Af- yonda teşekkül eden mıntakaya bağlan- ve bu şayiayi kuvvetlendirmekte- ir, Akşehirde Evkaf işleri AKŞEHİR, (Milliyet) — Şehrimiz evkaf memurluğuna tayin edilen Süley- man Sırrı Bey buraya gelerek vazife. sine başlamış ve berayi teftiş burada bu- lunan evkaf müdürü Tahir Bey tetki- katını ikmal etmiş Konyaya gitmiştir. Nazillide bir tecavüz NAZILLI, (Milliyet) — Nazillide demiryolu kahvesinde hanendelik eden Mustafa kızı Zehranm Turan mahalle sindeki evine sabıkalılardan bekâr Ha- san O. Hasan arabacı Nuri ve evli Meh- met bahçe duvarından girmişler. Ve bı- çakin hücum ederek tecavüzde bulun- muşlardır. Kabadayılarm üçü de ya- kalanmış hapse tıkılarak tahkikata baş- lanmıştır. mma devam etmiştir. lerini kruvazöre kadar teşyi etmişler. ir, Kruvazör gece yarısından sonra Ege denizine mütevcccihen hareket et miştir. Kraliçeye, Reisicümhur Hazretle - riyle şehir namına ve daha bir çok bu- ketler takdim edilmiştir. e a iş Galatasaray-Beşiktaş maçı! Beşiktaş takımı ile Galatasaray takı- manın bu cuma Taksim siadyomunda bir maç yapacağı habar alınmıştır, Dur keman konseri (keman: solist E- rika Morini çalacaktır) ; Richard St- rauss'un Senfonia domestica'si. 6 mcı ve sonuncu konser 18 - 4-984: Bach'ın Fantazisi (G - Mol), Bestho- ven'in 9 uncu D — Moli senfonisi. Nazilli Ortamektabi NAZILLI, (Milliyet) — Geçen se ne açılan orta mektebimiz, gittikçe ile rilemekte ve tekâmül etmektedir. Ders senesi ortasında kurulmasından çok nole san bir kadro ile açılan mektebin çalış” kan müdür ve arkadaşları geçen sene bu noksanı hissetmemişlerdi. Bu sene kadro tamamlanmış ve binaya yapılan ilâveler bitirilerek son sınıf ta açılmış» tar, Mektebe bu sene 72 talebe yazıl. miş ve geçen sene mevcudile beraber talebe adedi 133 olmuştur. Bu rakam- lar halkımızda uyanan ve gittikçe artan okuma hevesinin bir miyarı olduğu ka» dar Nazillide bir orta mektep a ki isabeti de göstermektedir. Dilen ciye takın! AYDIN, (Milliyet) — İki gün ev- vel Aydında Gazi bülvarında tuhafiye- ci Bakırcı oğlu Hafız Mustafanm dük- rene olmadığı bir sırada 100 küsür ira parasının çalındığını anlamış ve İ- şi zabıtaya haber vermiş, ve Tavasıllı kızı dilenci Haticeden şüphe- lendiğini söylemiştir. Bu Haticeyi Aydıma gelen ve yahut trenle Aydından geçen herkes tanır, Aydına gelen her tren durdukça va- gon pencerelerini birer birer dolaşıp pa Fa istiyen, vermiyenleri tahkir eden Muncciz kadm. Zabita Haticeyi bulu- yor, üzerini arıyor, 1 elli, 5 on, 30 - 35 tane de tek liralık ki cem'an 280 bank- not, 1 sar: lira ve 34 rubiye altını çıka» iyor. Evinde yapılan araştırma üzerine de 28 lira 11 kuruşluk nikel beşlik , onluk, yirmilik ve kuruşluk, 1800 tane iki ka ruşluk gümüş para, 15 tane gümüş me- cidiye ve 240 kuruş brons para ile ha- lile mütenasip olmıyan bir çok kıymeti Ti eşyalar bulunuyor. di. Bir iki sene evvel bir kaç sarı lira sı aşırdığından dolayı oğlunu şilkiyet etmiş ve kendisinden faizle 1500 lira alan bir akrabasının bunu inkür etme sinden önüne gelene dert yanmıştı. Domuzla mücadele AYDIN, (Milliyet) — Ayın 24 ün“ cü pazar günü Nazillinin Açta nahi- yesine bağlı ve nahiyeye 7,5 kilometre mesafede Uzunlu köyünden usta Ha- san oğla 17 yaşında Veli gece bahçesim giden domuza çifte tüfeğile ateş etmiş, yaralanan domuz Veliye hücum ederek kalçasından kapmıştır. Bunun üzerine Veli ile domuz ara- sında mücadele başlamış, alt alta üst üs te bir müddet boğuşmuşlar bu aral'k Velinin tüfi vere düssünce diğer gözü ateş alarak Veli sağ kalçasmdan giren kurşunla da yaralanmıştır. Si- lâh sesinden domuz kaçmış, Veli mems leket hastanesine getirilmiştir. Yaralart aga