27 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

27 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ii e & Köylü kadınlar (Baş iin E sum ba yoldi 5 ak | şükranla yas İ Türkiyesinde Ti Gaziantep mebusu Reşit Bey (İhtiyar mec'isi) tabirine itiraz etmiş, genç kadın ve erkeklerin verilen adın dei Alluş ve tebessümlerle karşılanan bu aza Şükrü Kaya Bey cevap vere - rek ezcümle edmiştir ki: — Bu tabirde (ihtiyar) , (zenç) in mukabili değildir. Muhtariyetten ge - İir, Köylerin kendilerine göre muhtar bir idareleri vardır. Biz tabirin yeri - Be münasip başka bir tabir bulama - dik. İleride münasibini bulunca de - | ğiştiririz. ihanım diğer maddeleri sira ile | görüşüldü ve heyeti umumiyesi reye | konarak alkışlar arasında kabul edil. | di. Bundan sonra kürsüyü işgal eden Afyon mebusu Ali Bey af lâyihasnın Jiyetle müzakeresini teklif et- miş ve kabul edilmiştir.Lâyihanın he- yeli umumiyesi üzerinde söz alan De izli mebusu Emin Arslan Bey bazı bıkalıların aften istifade etmelerinin memleketin umumi emniyet ve huzu- rumu ihlâl edip etmiyeceği noktasına işaret etmiş ve bu hussutaki endişele- rine hülümetin cevap vermesi ricasın Kaya Bey cevabında kanunu: edecek tarafı olmadığını tebarüz etti- yerek bu kanunun bir umumi af ka- nunu değil, sadece af kanunu olduğu nu söylemiştir. Müteakrben maddelerin müzakere- sine geçi'miştir. Adliye encümeni maz bata muha Salâhattin Bey her maddenin müzakeresinde lâzım gelen izahatı vermiştir. Sekizinci madde görüş e söz ellilikleri aften istifade ettirmeli ümete teşekkür ederek edmiş örülmemiş bir millet vatanı öldürmek istediler. Buni yüzle dönecekler, ne yüzle k çıkacaklar. Tarihte böyle sui affedilmiş midir. Bir affi umumi ol - saydı, ,bir şey söylemezdim. 150 iikle- ri affetmeyip bunları affetmek doğru idir. Ne onlar, ne de bunlar. Bu - pu istemek bu vatanın ve bu toprağın hakkıdır. Şükrü Kaya Bey içtin salonunda taraftar bulan bui- trazma cevabında demiştir ki:- “Tarihte vatana suikastedenler mahkeme tarafından cozalarmı gör“ Affını istediğimiz — şahıslar büyük cezaya duçar > olmuş insanlar değildirler. Azami ceza müddetleri - © min on senedir, altı senesi esasen geç - miştir. Bununla beraber arkadaşları büyük şefim büyük Gazinin bu husus- © Haki merhametini de gözönüne almak © lâzmdır. Bizzat kendi şahsıma yapıl - Paış suikastın affedilmesi arzusunu öte © den beri izhar etmekteler nu hükümetten istemişlerdir. Ali Saip Beyin İ dürlüğünün 1933 senesi bütçesinin fa- Bu izahattan sonra müzakereye de vam edilerek af kanunu kabul olun - ir in ana hatlara göre: kanu nun İöri ceza veya likte yahut yalnız olarak yukarı had- di baş seneyi geçmiyen hürriyeti Bağ- © iyii bir ceza ile veyahut yalnız para © cözasiyle cezalandırdığı suçlardan do- layı maznun bulunanlar hakkında ta- kihat yapılmayacaktır. Üç seneyi geçmi yen hürriyeti — bağlayıcı bir ceza veya para cezasiyle mahküm olanlar feri cezalara da şamil olmak üzere affe- dilmetkedir. Hükmedilmiş veya edile- den aşağı olmaz. Müebbet kalebentli- ğe mahküm olup ta ceza kanununun 588 inci maddesi ile cezaları sürgüne çevrilenlerin cezaları on seneye ve mu vakkat kalebentlik cezasiyle mah - Hi numaralı bendinde yazılı © birile mazmun veya devlet hizmet ve edilmemelerine dair karar © bu kanunun hükümleri haricinde bıra- © “Kanunun heyat umumiyesi kabul edildiği zaman eat (17) yi 38 yordu," Milet Meclisi bir teşrinisani gir sanat on dörtte toplanacaktır. Köhul ediler ANKARA, 26, muhtar oluyor birinci cel- | sede devlet me: hit ve tendülü askeri memurlar kanununun cü maddesinin tefsiri hakında! encümeni mazbataları tasvip edilmiş» tir. Ğ Hudul ve sahiller sihhat umum mü- sıl ve maddeleri arasında beş bin li- ralık münakale yapılması ve iki bin liralık munzam tahsisat verilmesi hak kmdaki kanun ile dört zabit © ve beş nefere verilecek olan iki bin üç yüz li ra para mükâfatının 933 bütçesinin mütekait dul ve yetim maaş ve tahsi- satları foslıdan tesviyesine dâir ka- nun lâyihaları ve Ankaradaki Afgan sefareti binasının Afgan hük'metine temlik edilmesine dair kanun kabul e- dilmiştir. m Paşa Hazretlerinin ri , inci celsede köylerde he- yeti ihtiyariye intihabatmda kadma seçmek ve seçilma khakkınm verilme- si için köy kanununun 20 ve 30 uncu maddelerinin değiştirilmesi hakkında- ki kanunun müstaceliyetle ve terci- han müzakeresi kabul olunmuştur. Dahiliye vekilinin nutku Bu münasebetle söz alan Dabiliye Vekili Şükrü Kaya Bey demiştir ki : Türk kadını Ttasvibi aliniz arzolunan bu kanun lâyihası Türk inkilâp ve Cümhuriyeti- nin yürümekte olduğu esaslı temeller» den birine konulan veni bir | taştır. Türk kadını tarihin ilk devirlerinden beri daima faziletin, cesaretin, şecaa- tin ve ayni zamanda yurt sevgisinin sıcak bir kaynağı olmuştur. Eğer Türk çocukları tarihte büyük şerefler ka- zanmışlarsa ve diğe rmilletle rarasın arsa 4 ki bu, ana kucağında aldığı terbiye sa de olmuştur. Eğer Türk çocuğu le ve sihhatli ise, güçlü ve kuvvet- emin olunuz ki bu, anasının da- rlarında cevelan eden kanın temiz iyeli bir insan olarak eker Türk çocuğu dünyada en yüksek yetperver olarak Otanınmış emin olunuz ki ana kucağında aldığı şef katten mülhem olmuştur. Türk kadınmın merayasını saymak raalümu ilm kabilinden bir şey olur. Kendisi evinizin müdürüdür. Köyde de köy iktisadiyatnuın mü durü odur. Her hangi bir köye gider seniz en evvel karşınıza köyün iletisa- diyatmı idare edenin kadın olduğunu grürsünüz. Kadma evinde olduğu gibi, belediyelerde olduğu gibi köylerde de | idare hakkını vermek Köyde muhtar olmak ve m hap etmek hakkını vermekle kendi sine karşı şükran eseri gösetrmiyoruz. Kendisinin zaten ve tabinten haiz ol duğu hakkını kanunen ifade etmiş oluyoruz. Bu köy kanunu hakkında i ilik Türk ka dımı için şurada abideden daha süzel, daha insani bir abide © lacaktır. Heyeti umumiyesi Türk ka- 'dınma köylerde de haklarmı veren bir kanundur. Teferruatn giri; malümat istenilirse arzederim. (alkıştar.) Recep Beyin nutku Müteakiben söz alan C. H. Fırkası kâtibi umumiyesi Kütahya mebusu Re cep Bey : “ Büyük günler yaşıyoruz” diye söze başlamış ve onuncu Cümhu başka, lif getirmiş olmasını siyle takdir etmiştir. Recep Bey, büyük ilerleme yolunda gidişimizin nasıl bir safhasma ayak atmış olduğumuzu ifade dahil 1 olduğu alde bütün Türk vatan daşları arasında müsavi, şerefli vatan daşlık hakkını almıştır. Ondan son- ra, imperatorluk ve ondan evvelki de- rde Türk kadınını adeta cemi- yetin tali ferdi yapan geri telkkileri tashih edecek esaslar konmuştur. Türk kanunu medenisi ,Türk kadı- nına öinsiyet farkından başka cemiye tin kendisine baktığı aykırı ve eksik gözü düzeltecek temelleri yerine ge- tirmiştir. Kanunu medeniden sonradır ki Türke küdam cen cemiyet içerisinde ken di erkek vatandaşlarının müsavi hak- kına, müsavi şerefine vasıl olmuş- tur. Yani Türk kadını, ailede ve ce- miyette, yuvada ve heyeti umumiye- de cinsiyetinin verdiği ge- ri telâkkilerin ağırlığı altında kalmak külfetinden ancak Cümhuriyet devrin- de kurtulmuştur. Bunun neticesi olaark Türk kadı nı çocuk yaşında, reşit kek vatandaşlarla ber, beraber yetişmek, istikbalin Türk va- tandaşına tahmil ettiği vazifeleri be- raber yüklenmek için enstitülerden tün dın vatandaşlarla dolmaktadır. Hat- ta » Cümhuriyetin onuncu yılmı ve avukat olarak mahkemelerde, dok torlukta ve ““Taburatuvarlârda, ilin mücsseselerinde hasılı bütün tesislerde kadin vatandaşın kendi şerefiyle er. kek vatandaşlarla beraber yanyana kolkola müsavi kakla vazife almış “al- duklrıni görürüz, Bir safha dal ilariye-arkiailaşisr; Cümhuriyet devrinde kadın intihabata iğtirak kalkın efilen ananmmştır, Va CUMA 27 TEŞRİNİEVVEL IHARICI HABERLER Keşin Adası kimin? İngiltere ile İran arasında bir ihtilâf çıktı TAHRAN, 26. A, A. — Tas ajansı | Hildiriyor < İngiliz bahriye makamatı Basra kör- fezinde bulunan Keşim mda bir İran gümrük muhafızını tevkif etmiştir. İran hükümeti bu tevkif * hadisesini der- hal protesto etmiştir. İngiltere hükümeti protestoya verdiği cev: nın İngiltereye ait old aleyh gümrük muhafızının adanın kosunu ihlâl ettiğini bildi an hariciye nazırı, İ iste şiddetle .. ederek İngil | | | | rette bıraktığını mile iş ve demiştir kit “ İngiliz makamati bu ada muhitinde tehakküm göstermekte ve İranın hukuku hükümranisini icra etmesine mani olmak | tadır, Bu adanın muhi İ mez şekilde İran topral ! dür. İran hülcümeti bu muhit üzerinde | İngilizlerin biç bir temellük hakkını ta- nımıyacaktır. | Gübada halâ sükünet yok LA HAVANE. 26. A. A. — Bir Ame | rikan muhribi, Cuba grevcileri tarafın- dan Amerikalı bir şeker fabrikası müdi- tinin esir edilmiş olduğu Anti reket etmiştir. Kuba kabinesi reisicümhura müşterek | istifasını vermiştir. Reisicü leyi muallakta bırakmıştı. Müşarünileyh siyai fırkaları bir yarı parlimento hükü meti etrafından uzlaştırmaya çalışmakta- | dir, i M. Sarr: u: yeni kabineyi teşkile çalışıyor Görünüşe nazaran M. Lebrun tarafından davet edilmiş 6- | lan istifa eden kabinenin bahriye nazarı M, Albert Sarraut, Cümhürreisinin sa- | rayından çıktıktan sonra disine tevdi Di. Sarraut, kat'i kararmı vermeden ına müracaat edip fikirle- ö iş ve vaa ki; ve siyasi sahalardaki bütün talahiyettar fikirleri etrafıma toplayabilmek için ok dukça ciddi görünüyor. Bu itibarla M. Sarraut oktulika göniş imikyasta müracaatlarda bulunacaktır. Elysee saraymı terkeder leri reislerini ziyaret etmiştir. Riyaseticümhur şu tebliği neşretmiş- tir: — M. Lebrun saat 14 te M. Albert Sarraut'yu çağırmış, kendisinden kabine feyi kabul etmiştir. PARIS, 25. A.A, — Havas ajan- mına belediye eme erkek vatandaşleriyle beraber rey vermek hakkını tanımakla idari, siyasi bir va- zifeye sahip olma knoktasından bir çok memleketlerde olmıyan büyük bir hakkı filen vermiş bulunuy. Arkadaşlarım, belediye intihabr de- mek , Türk kadın vatandaşlarının yalhız şehir ve kasabalarda oturanların kendi oturdukları şehrin idaresinde ait olan tesisleri ve kararları filen ifa edecek bir vazife ve role sahip olmasr demektir. Bugün köylerde oturan Türk kadınla” rma da kanunda yazılı hakları fili sa- rette vermiş bulunuyoruz. Teklif edi- len kanun Türkiyede köy kadınlarına dahi bir iki sene evvel şehir kadınlarına verilmiş olan haklım vetilmesinden i- barettir. Recep Bey Türk kadının yüksek me- ziyetlerine temaş ederek hilhazsa köylü kadınlarımızın köyün iktısadi ve içtimai hayatında filen tesirini gösteren bir unsur olduğunu ve hiç bir devrin telâkkileri köy kadınımız: hayat üzerindeki bu mü - fazunu göstermekten filen bulunduğunu anlatmış ve ör ;ekerdeği a H. Fır. kası bugünkü idaresiyi ürk kadı. 1933 M. Titulesco Belgratta İstasyonda merasimle istikbal edildi BELGRAD, 26. A. A. — Avala ajansı hariciye nazırı M. Titülesco buraya yonda hariciye nazırı M. » hariciye nazareti erkânı ve Çe- koşlovakya, Bulgaristan ve Yunan oefir leri tarafından karşılanmıştır. Munibte tevkif edilen LONDRA, 26. A.A. — Munich'de Vosl Pnter isimli gazetecinin tövkif edil ve Almanların İngiliz başkonsolosu görmesine müsaade etme .ariciye nezareline teyi- den bildirilmiştir . İngiliz başkonsolosu görüşmek talebi- nin reddi meselesini İngiltere elçisine bildirmiştir. Alman ediplerinin Hitlere tazimleri BERLİN, 26. A. A, — Volf ajan- sından : 58 alman edibi, başvekil Hitlere yaz- dıkları bir mektupta kendisine tazimleri | rini ve sarsılmaz sadakatlerini bildirmiş. erdir. !Bir Alman tayyaresi düştü BERNE, 26. A. A, — Bir sivil Alman tayyaresi Zarich civarında yere düşmüş tür. Tayyareciler ölmüştür. muvaffak olacak M. Sarraut'nun kahi teşkil tekdi- fini kabul ettiğine dair riyaseticümhur ta| rafından neşredilen te! şimdi tashih © dilmiştir. Binaenaleyh, M. Sarrant kabi neyi teşkil etmeği değil, fakat gazeteci- lere verdiği beyanatta söylediği gibi dost larına müracaat edip fikirlerini almağı | kabul etmiştir. Kat'i cevabı bu müracaat lerin neticelerine bağlıdır. Aysn azaları alelumum, M. Sarraut?- Bun bu işe seçilmiş olmasını memnuniyet le görüyorlar ve muvaffak olacağını ü- mit ediyorlar, Meb'uslar dn M, Sarraut- Bun intihabmı gayet eyi buluyorlar, M. Sarraut radikal sosyalistlerle, 1926 senesinde Poincarenin milli ittihat kabi- nesi zamanmdaki teşriki mesaisini unut- mamış olan mütedil cümhuriyetçilerden mada bütün diğer firkalar tarafından da lar alelumum M. Sarraut'nun ırzu ettiği takdirde merkez cümhuriyet- ileri tarafından kolayca yardım görece- ğini takdir ediyorlar, fakat milli bir te- merküz formülü ihtimalinin arzedeceği güçlükleri de kabul ediyorlar. Apkarada görülme miş kalabalık (Başı 1 inci sahifede) dur. En uzak ve küçük otellerde bile boş bir yatak kalmamıştır. Herkes ma- ampul ve bayraklarla süslemekte, biribi- rine rekabet etmektedir. Ortalık daimi bir kaynaşma içinde, her dükkân, her duvar yüksek komisyonun yüz binlerce olarâk bastırdığı afiş ve vecizelerle nmiştir. İstasyon caddesine yukarıdan aşa; sağlı sollu yaptırılan tahtalara da yeni lar yapıştırılacaktır. Fırka binasmın önünde ve ana cad- — Şok mükeramei taklar inşa etti- ir. Şehrin ana caddelerinde kar. Tani olarak dikilen elektrikle sü: Türk kadınım içtimsi, idari, aileye ait | mal medeni hukuka iştirak hakkını bundan ev. velki kanunlarla tanımış bulunuyoruz. Ancak mebus olmak ve mebus intihap et mek hakkı noktasından biraz geri kaln- mış oluyor. Tabii bu da B. M. Meclisinin ve onun çalışmasına yardımcı olan ma - kanizmaların zamanında yapacağı tetkik lerden sonra varackirr netice ve krara tâ bi olacaktır, Biz bu meclisin büyük bir ekseriyetini teşkil eden C. H. fırksı dü - şünceleri noktai nazarındahi esasen Tür - kiyede kadınım mebus olmak hakkını pren. sip olarak babul etmiş bulunuyoruz, Yal nız onun zamanını ve derecesini tensip ve tesbit için vazii Lan k bü İlleri bekle Mame en Recep Bey fırka programının bir mad hatırlatarak kadınlarımızın beledi Yo intihaplarında geçirdikleri terübe dev verinden sonra kadmlarımızın belediye- lerde gösterdikleri muvaffakıyetler gi bi köy Kadınlarının diğer sşhada göste, cekleri mruvaffaleryetlerin heyeti mecmu- | asan istinaden siyasi Bus intihâp”etmek kendi! tana mahsus bir balo ve Halkevinde de halkevi mensuplarma mahsus bir balo verilecektir. Binlerce balk bu balolar için hazır. lanmaktadır. Hâkimiyeti milliye meyda- nında Saman pazarmcı ve Hamam ö- di mke 10 sene zarfında!” tenliyetlerini bu kür. sülerden Balla bildireceklerdir. emniyetin dış cephesi hak- kında bayram ikinci günü Hâkimiyeti meydanında bir a iratedes | Yüz bönleren af ve mare ciraliyü #air matbuaların halka tevziine başlan: saştar. “ İnandılar,' döğüştüler, öldüler, bıraktıkları emanetin nöbetcisiyiz,, Fırka İsimsiz asker abidesine çelenk koyuyor ANKARA, 26 (Telefonla) — Onuncu Cümhuriyet bayramının bi- vinci günü merasimle Dumlupınardaki isimsiz asker âbidesine konmak üz re Cümhuriyet Halk fırkası merkazi bir çelenk yaptırmış ve çelenk bugün öğle trenine bağlanan ayrı bir vagonla Afyon Karahisara gön - derilmiştir. Merasimi Afyon Karahisar fırka idare heyeti idare edecek- fir. Çelengin üzerinde, aynen şu cümle yazılıdır: “İnandılar, dövüştü - ler, öldüler. Bıraktıkları emanetin nöbetçisiyiz.” Hazineye ait alacakların affı ANKARA, 26 (Telefonla) - Hükümet bugün Mület Meclisine hazineye ait bazı alacakların affi hakkında bir kanun lâyihası takdim etmiştir. Bu lâyiha esaslarına göre vefat eden kara, deniz, hava ve jan- darma zabitanı ve askeri memur ve küçük zabitlerile efradın 29 Teşrini evvel 933 tarihine kadar geçmiş müddet zarfında vazii i askeriyeleri - nin ilgasından tevellüt edip le eytan ve eramilin de tahsili lâzım gelen borçları vasıfları yukarıda yazılı muvazzaf ve ihtiyat ve mütekait zabi- tan ve askeri memurların zabitlerle efradın ayni tarihine kadar vazifei askeriyelerinin ipkasından doğan borçları affedilecektir. Yugoslav gazetecileri yola çıktı BELGRAT, 26 (A.A.) — Avala Ajansı bildiriyor: Türkiye cümhuri- yetinin onuncu yıldö; Yugoslavya gazetecisi Ankaraya hareket etmişlerdir. imü bayramt ıda bulunmak üzere dün akşam 12 Bu gazeteciler Belgrat, Zagrep, Saraybosna, Üsküp ve diğer mühim şehirlerin en ileri gelen gazetelerini temsil etmektedirler. Bu gazetecilerin arasında Bos- nahersek müslüman ıslahatçısı meşhur muharrir Hanse Humo da vardır Cenupta yakalanan kaçakçılar ANKARA, 26 (A.A.) — Birinci Teşrinin son haft. hududunda 38 kaçakçı vakası olmuştur. Bu vakalarda ü içinde cenup ölü olmak ü- zere 31 kaçakçı ve biri ölü 32 kaçakçı hayvanı ile 600 kilo gümrük ka- çağı 550 kilo inhisar kaçağı, 800 defter sigara kâğıdı 2 tabanca ve bir silâh yakalanmıştır. İzmir takımı galip geldi ANKARA, 26. A. A. musabakası bugün yine Gazi maullim mektebi sahasında kalabalık huzurunda İzmir ve Diyarıbekir şampiyonları — Türkiye futbol şampiyonasının ikinci ve keşif bir arasında ya- pıldı. İzmir spor takımı 7 - 0 musabakayı kazandı. Yeni kanunlar cumartesi günü : ş meriyete girecek ANKARA, 26 (Telefonla) — Köy kanunundaki tadilâta dair olan kanun ile af kanunu Resmi Gazetenin cumartesi nüshasında neşredile- cektir. Her iki kanun ayni gün meriyete girmiş olacaktır. Bu kanunlar bu akşam Reisicümhur Hazretlerinin âli tasdiklerine iktiran etmiştir. Af kanunundaki para cezasından maksadın belediye varidatına dahil olan para cezaları hariç umumü veya hususi kanunlarında yazılı olan hukuku âmme para cezaları olduğu kanunun onüncu inaddesinde tas - rih olunmuştur. Ruşen Eşref Bey Ankarada ANKARA 26 (Telefonla) - Mısırdan avdet etmekte olan Ruşen Eşref Bey bu akşam Konyada kalmıştır. Yarın otomobil ile Konyadan şehrimize gelecektir. Adliye vekili rahatsız ANKARA, 26 (Telefonla) — Adliye vekili siyatikten rahatsız ol - duğundan bugün Meclis içtimana iştirak edememiştir. Balkan haberleri M. Zaimis Viyanaya gitti ATINA, 26 (Milliyet): — Sag ei reisi M. Zaimis dün senelil da Viyanaya hareket etmiştir. Dahili vaziyetin intizamsızlığından do- İayi M. Zaimis memleketinden gaybu- 'betinin müddetini mümkün mertebe azalacaktır. Gaybubeti esnasında reisi- cümhur vazifesini nazırlar meclisi ifa 6 decektir, Balkan konferansı toplanması takarrür etmiştir. Bulgarlar bu konferanın Gospodin Yanko Sakızov, profesör Petko Stoya- nov, profesör G, Genov, mül zi Bojkov, doktor İvan Penakov, doktor B. Petkov, Hir. G. Popov, G. Keremens- ki, ihtiyat yüksek zabitandan Al. Gan- gev, doktor İv, Sakızor ve Boris Dikov den mürekkep bir heyet gönderiyor. Bulgar heyeti 2 — 3 teşrinisanide buradan hareket edecektir. M. Venizelos, hükümeti ittiham ediyor ATİNA, 25 (Milliyet) — Muhalif- Di Meclis mesaisine ademi ii lediği bir matakta bökümmz dr ittihamlarda bulunmuştur. M. Ve- nizelos hükümetin tatbik etmekte ol- duğu tethiş usulünden ve kanun ha - Ki hareketlerden şikâyet et - “Plastıras harekâtına iştirak eden zabitler ATİNA, 25 (Milliyet) — Ayan meclisinin dünkü içtimamda Plâstiras harekâtında methaldar olan zabitle - rin teaküde sevki hakkında hüküme- lâyihası müza- ere edilmiştir. Müzakere hararetli ol "inş, hükümete mensup aza ile muha- — Mia üiüğr tarifi İST yol ağ” da 3 yazmadan mürekkep kübik ve saye zarif roükellel bir tak yapılmıştır. Bu takın öz Yazılacak dostluğumuzu olacaktır. Hü- Isa Akarsmın her günlük vaziyeti ta- vhaman: değişmiştir. Büyük bir kalaba. bir kaynaşma ve heyecan bayrama hazırlanmakta. Celâl B. bayramdan sonra tetkike çıkacak ANKARA, 26 — Üzüm, incir, buğ day, tütün, pamuk, arpa, zeytinyağı gibi başlıca ihracat maddelerimiz hak kında yeni ve mühim kararlar veril mek üzeredir. İktwat Vekâleti, esaslı tetkiklere istinaden bu maddeler hak kında ayrı ayrı raporlar hazırlıyor. Raporlar bayrama kadar hzırinacak- tr. Iktısat Vekili Celâl Bey bayram - dan sonra Anadoluda bir tetkik seya- hatine çıkacaktır. Celâl Bey evvelâ İzmire uğrıyacak, İzmir ve havalisin- deki çiftçi ve müstahsilin dertlerini dinliyecektir. Bu temasın neticeleri urada hazırlanan rapor muhteviyat rile karşılaştırılacak, ihtiyaç tam mânasile tesbit edilecektir. İktisat ve kületi buna göre lâzım gelen hattı ha- reketi ittihaz edecektir. lif aza arasında şiddetli münakaşalar yapılmıştır. Neticede lâyil muş ve ekseriyet dilmaştir. Muhalifler bu neticeyi alkış Jamışlardır. Yunanislanın harici borçları ATİNA, 24 (Milliyet) — lir hâmillerinin Yunan tekliflerini eme meleri üzerine hazırlar meclisi dünkü celsesinde memleketin mali vaziyeti tetkik edilmiştir. Maliye nazırı M. Lo verdonun teklifi üzerine nazırlar mec- lisi.vaziyeti kolaylaştırmak için hâ - millere yüzde 35 vermeği kabul etti. Bunun üzerine Yunan hükümetinin bu kararı hâmillere tebliğ olunması Londra sefirine telgrafla bildirilmiş - Bir casus BELGRAT, 25 (Milliyet) — Avas- turya » Macaristan ordusu sabık ihti. yat zabitlerinden Lui Miliç casuslukla ittiham olunarak bugünden itibaren muhakeme edil ter, is Komitacılar ATINA, 25 (Mihiyet) — Burada NE gazetesinden bildiril a