27 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

27 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

di Mi a RE ER TETA NT Serra iğ şim ie RA EE MİLLİYET CUMA 27 Haftalık Si (| Oo Haftahik Siyasilemal ÇO) (| Oo Haftahik Siyasilemal ÇO) Almanyanın silâhsızla, ; Tansı ve Milletler Cemiyetinden çel mesile meydana gelen buhfanlı vazi- yet vahametini o muhafaza ediyor. Hafta, Almanyanın silâhsızlanma kon- ransından ayrılması etrafmdaki mes- uliyetlerin taksimi ile geçti. Almanlar, vaziyetten İngiliz Hariciye Nazırı Sir John Simon'u çen martta İngiliz Başvekil nald tarafından ileri sürülen projeyi bir fedakârlık olmak üzere kabul et- ilizlerin bu projeden de ricat ettiklerini iddia ediyorla giliz Hükümeti silâhsızlanma konfe- ransmın son safhasını izah için bir beyaz kitap neşretmişse de Alman- ların konferanstan çekilmesine sebep olan son teklifin o Mac Donald pro Jesile telif edilebileceği ede memişlerdir. Anilar leri nokta, silâhlı devletlerin dört s6- ne müddet silâhlarmı tenzil etmiye- cekleri ve ancak di li rübeden sonr: ları hakkında sonuncu teklifteki hü- kümdür. Mac Donald teklifinde böy- İe bir kayıt yoktu, Almanlar &« edi. yorlar ki bunu kabul edecek olurlar- #a, kendileri silâhsız olarak kaldık- ları ve hir mürakabeye de tâbi ol dukları halde silâhlı devletler silâh- larını muhafaza edeceklerdir. Bu, 11 kânunuevvelde tanımış olan müsavat ile telif kabul eder bir vaziyet değil- .. , Konferansın akibeti: stan çekilme. vermişti. Bu on günlük tatil dün biti. Dön meni heyet içtimamın tekrar toplanması zımdı. Ancak bu satırları yazdığımız dakikaya kadar konferansın toplanıp toplanmıyacağı malüm olmamıştır. ika bugünkü vaziyette yapı" İsenk iki şey vardır: , Almanyanın konferanstan çe- kilmesini nazarıitibara almıyarak mü- zakerelere devam etmek. Bir silâhsız- lanma mukavelesi hazırlıyarak konfe- ransa istirak eden devletlere bunu im- zalatmak, 2 — Konferansı tehir etmek. İki gün evvel toplanan İngiliz ka- bine içtimamda konferansın müzake- relerini tatile sızlanma meselesinin bazı safhalarile meşgul olacak bir komisyonun devamı iltizam edilmektedir. Bu, konferan- sın inkıtamı örtmek için bir tedbirden başka bir şey değildir. Hakikatte Al- manyanın çekilmesile konferans inkr- taa uğramış demekti; ve Alman İntihabatı: Almanlar bir taraftan dünyaya si- Jâhsızlanma konferansından çekilme- izah ederken diğer ta- bat ile meşguldürler. Malümdur ki Almanya silâhsizlarma konferansında ve Milletler Cemiye- #nden çekildiği gibi, Alman Reichs- , Bu aralık sebep, Alman milletinin örüsma müracaat ©- derek tastik ettirmek istemesidir. Ârâ ya 12 teşrinisanide müracaat edile çektir. Bu intihabatın belki de ilker -pılamaz. Sonra harici elele bü- tün Almanyanm Hitler gibi düşündü- ğüne şüpbe yoktur. © Von Papen ve Von Sehleicher de öyle düşünüyorlar- dı. Hattâ Brüning ve Stresemann da bu noktada ayrılmıyorlardı, 12 teşri- nisani intihabatında müntehiplere 40- alacak sual şudur: “Hükümetin siya, tasvip eder misin?,, Bu suale mittefiken müspet cevap verileceği şüphesizdir. Ancak bu, & bir mesele halletmez. ... Fransada kabine buhranı: Hafta arası Fransa kabinesi sukut etti, Bu sukut ansızın olmakla bera- ber, Fransanın dahili siyasetini yakın- dan takip edenler tarafından bekleni- KIR Ç nı kapatmak gibi büyük bi karşısında bulunuyordu. Hükümetin aldığı tedbirler arasında senede 25 bin frank alan memur larından yüz- de altı nisbetinde tenzilât yapmak te- şebbüsü sosyalistlerin def oldu, bir haftadır hükümetle s01- yalistler arasında bu nokta otrafında pazarlık oluyordu. Hükümet kesilme- si tasavvur edilen nisbeti indirmeyi, bir kısım maaşları daha istisna etme- yi teklif etmişse de sosyalistlerle an- İnşmak mümkün olmadı. o Bütçenin müstacel olarak müzakeresine başlan- diktan sonra bu maaşlardan kesilme noktasında ekalliyette kaldı ve istifa etti, ç Yeni Fransız hükümetinin teşekkül ettiğine dair henüz k. ir haber gel- memiştir. Ancak yeni hükümetin eski hükümetten pek farklı olması bekle- nemez. Namzet olarak ileri sü isimlerin hepsi de Radikal Sosyalist fırkasına mensup adamlardır. B. milli birlik hükümeti ileri sürüyorlarsa da Fransa- vaziyet böyle bir hükümet teşkilini zam edecek derecede vahim değil- dir. Ancak eğer sol cenah fırkaları mali meselelerle oynayacak olurlarsa 1926 senesinde olduğu gibi bir milli birlik hükümeti teşkil edilebilir. Yeni hükümetin mahiyeti aşağı yu- karı Herriot ve Daladier Hükümetle- rinin mahiyetine benziycceğine göre, harici münasebetler bakımından bu- nun büyük bir ehemmiyeti olmıyacak. tar. ... Rusya ve Amerika Dünya siyaseti noktasından hafta- nm en ehemmiyetli hadisesi, Ameri- kanın Sovyet Rusyayı tanımağa karar vermesidir. Filhakika bu, henüz A- merika tarafmdan bu kadar vuzuhla ifade edilmemiştir. Amerika Cümhur. ioosevelt, Sovyetler Birliği Reisi Ki plelini He ala cereyan eden muhabereyi neşretmiştir. Bu muhabe- reye göre, Roosevelt, Sovyet Hüküme- i uallakta bulunan meselele- rin,, müzakeresini istemiş ve Kalenin | de bu teklifi kabul ederek Hariciye Komiseri Litvinof'u murahhas tayin etmiştir. Muhaberenin neşri gösteriyor ki A- Sovyet Hükümetleri arasın- şimdiden bir itilâfa varıl. mahiyeti ne olursa ol- e ilk şart Sovyet Rusya- nın Amerika tarafından tanınması ol- » Dünyanın en büyük arasında normal münasebetlerin tees- süs edememesi, cihan siyaseti için dai- ma bir tehlike teşkil ediyordu. — Bu, Amerika ile Sovyet Rusya arasmda bir mücadele ihtimalinden ileri gelmiyor- du. Hor iki devlet te sulh siyaseti ta- kip ediyorlar. Ancak bu iki devlet arasındaki münaseb: maması, düny: doğru yürümesine mâni teşkil ediyor- du. Amerikalılar nihayet 16 senelik inat ve ırardan sonra Sovyet Rusyayı tanmağa karar vermişlerdir. Ameri- kanm bu kararı vermesinde âmil olan tahepler şunlardır: — Buhran Amerikada sosyalist ananı derecede son bir takım tod- birlerin alınmasını teşebbüs lere asla müdahale etmiyen leseferist'» likten müdahaleciliğe geçmiştir. Bu, Sovyet pa hissedilen hur sumeti epeyce teskin etmiştir. His sa- basındaki sebep budur. Mai m olması için harici ticaretin geni zrmdır. Roosevelt hem kendisinin, hem de le siyasi forkasının mukadderatı- Bı bu kalkınma programınm muvaffa- kıyetine v lamıştır. Rusya ile ticaret inkişaf ederse, yardım olacağını dü- sünüyorlar. 3 — Uçüncü mühim bir | sebep te Uzak Şarkta Japonyanm takip eltiği istilâ siyasetidir. Bu, Amerika ve Sov- yet Rusyayı yakından alâkadar eden bir meseledir. Gerçi Uzak Şark'taki Rus ve Amerika menfaatleri büsbü- tün telif edilemez. Ancak Uzak Şar- kı Japon hegemonyasından © kurtar- İÇEĞİ BURHAN CAHİT. (İnkılâp Romanı) “ Halime Hanımın — bir kaç kere mânâlı mânâlr bahsettiği kardeşi Kâzım Bey Selânikten geldi. Saf, ince bir genç. Biraz da sıkılgan. © O Geldikten sonra Büyük Hanı- mm bana olan muamelesi büsbü- tün değişti. Artık — Kızım, evlâ- dım! Derken gözbebekleri bulutla Diyor. Ne şefkatli, ne iyi kadın. Herhalde aralarında bir bahis © geçmiş ki geldiğinin — ikinci günü Kâzim Beyin bana muamelesi de- © işti. Konuşurken gözleri yüzüm. de duruyor, âdeta kaşımı, gözümü, çenemi ayrı ayrı tetkik ediyor. > Ben odada dolaşırken yürüyüşü-! © me, oturup kalkışıma balye hi — sediyorum. Her hareketimi bi: is- erine gösterip ellerile (hoş değil mi!) Gibi işaretler veriyorlar. Yemekte bilhassa (yerlerimizi yan yana getirdiler. Öyle zannediyorum ki konsolos- haneye gelecek cevabı benim kadar onlar da merakla bekliyorlar. Bu- nu Büyük Hanımın anladım. Bir gün gene Kâzım Beyden ha- > bahsettikten sonra birden- ire: ir sözünden Sordum: — Niçin hanımefendi? — Nüfus kâğıdını çıkarmak ko- laylaşır Halbuki ben nüfus kâğıdını de- gil pasaport bekliyordum. Anladım ki onlar aralarında her şeyi düsün- müşler. Galiba benim sahiden Er- eden emniyet memurları Dünkü listenin arkası 26 (Milliyet) — Polis memurluğund rliğe terfi edenlere olan kısmı bildiriyorum, Ankara üçüncü ke -e İstanbul mürettebatından; 2309 apu - | let numaralı Necati, 1631 Kadri, 1490 Hilmi, 3160 Şevket, 1318 A. sil mi, 1608 Ziya, 929 İsmail, 1428 M. lulusi, 3002 Kadri, Yozgattan 5 Sa - lih, Kayseriden 16 Riza, İstanbuldan 3038 Salih, Ankaradan 21 Suit, 33 Sadık, 202 Mustafa, 242 Etem, Kay - seriden 20 İbrahim, Kocaeli 24 Rıfkı, | gene İstanbuldan 1172 İhsan, 970 Bah ri, 2844 Niyazi, Ankaradan 314 Ali, 319 A. Riza, 315 Hilmi, 176 Abidin, Konyadan 18 Fahri ve İstanbuldan sivil üçüncü komiserliğe 1035 Muhit- tin, İstanbul üçüncü komiserliklerine İstanbuldan 388 Mustafa, 1050 Edip, 1959 İ. Vehbi, 1969 İbrahim, Habip, 1923 İbrahim, 1658 Fikri, 1207 Halit, 3035 Abdülka: 1859 Şükrü, 358 Kemal, 2832 Halit 2367 Rüştü, 2124 Bahacttin, 3513 Nazmi, 1430 A. Zeki, 2288 Naim, Ankaradan 185 İrfan, Kırklarelinden 12 Musta - fa, İstanbuldan 1665 Necati, 3445 Hamdi, 3127 Galip, 3096 Lütfi, Niğde den 6 Hulüsi, İzmir ücüncü k Jiklerine İzmirden 123 A. Nuri, 114 Bedrettin, 230 İ, Ziya, İstanbuldan 448 Ahmet, İzmirden 126 A. Gali 41 Nuri, Bursa üçüncü sınıf komiser - liklerine Bursndan 33 Hamdi, İzmir - den 115 İsmail, Bursadan 46 Vahit, Edirne üçüncü sınıf komiserliğine İs - tanbuldan 2433 M. Vehbi, Kocaeli ü- güncü srmıf komiserliklerine Kocaeli - den 29 T. 19 Hüsnü (sivil), 38 Osman, İzmirden 69 Muzaffer, a üçüncü sınıf komiserliklerine İzmir - den 221 İbrahim, Aydından 6 İsmail, Gazi Antebe Mardinden 4 Mustafa, Nallıhandan 17 A.. Hilmi, Kayseriden 26 İbrahim, 9 Abdürrah - yarıbekirden 20 Abidin, 2 A- Malatyaya Malatyadan 2 ot, Çankırıya" Kastamonu - mit, 378 Abdülmuhsir, Trab zona Kayseriden 24 Refik, İstanbul dan 733 Fahri (sivil) Trabzondan 36 Hakkı, Seyhana Seyhandan 72 G. Ri- za, zonguldağa zonyuldaktan 3 Nuri, İstanbuldan 1817 Münir , 2092 Lütfi, Eskişehire Eskişehirden Mahimat, Ay- dından 8 M. Riza (sivil), Samsuna İs- tanbuldan 2178 Hayrettin, Manisaya İzmirden 209 M. Kâmil, Muğlaya İz- mirden 24 Nuri, Vana Vafidan 15 M. Talât, 1 Salih, 2 M. Sabri, Sivastan 30 Mehmet, 32 Nazmi, Çorumdan 1 Mehmet (sivil) , Konyaya Konyadan 33 Mevlüt, Erzuruma Sivastan 11 Ha san, Diyarıbekire “Diyaribekirden 41 Ahmet, Elâzize Elâzizden “11 İhsan, Maraşa Maraştan 1 Hulüsi, Karsa Trabzondan 40 M. Nâztm;” Çoruhtan 4 Ahmet, Gümüşhaneden "10 Muhar- rem Edirneden 110 Şükrü, Beyazıda Çoruhtan 17 Kadir, Erzincandan 5 So rulmasın, Balıkesire Balıkesirden 33 Bahaettin, Kastamonuya İstanbuldan 2015 Muhittin, 698 Sabri, 1980 Akif, Edirneye Edirneden 67 M. Cemal, Co ruma Kastamonudan 7 Rüştü, Niğde- ye Kırşehirden 9 Hulüsi, Aydmndan 4 Talât, Aksaraydan 2 Antal- yaya İçelden 8 Tevfik (sivil), Çanak- kaleye Çanakkaleden 19 Bahaettin, Denizliye Denizliden 2 Sami, Orduya Ordudan 9 İ. Hakkı, Bahkesire Koca- da iki devlet iranda bir teşrikimesai siyaseti mümkündür. Sovyet Rusyanın Amerika tarafın- dan tanınması, oBüyük harpten beri devam eden siyasi yalnızlığına nihayet verecektir. Esasen son aylar zarfında Sovyet Rusya bu yolda ehemmiyetli adımlar atmıştır. Lehistan ile anlaş- mıştır. Fransa ile anlaşmıştır. Lond- rada Küçük İtilâf ve komşularile te- cavüzün tarifi hakkındaki mukavele- yi imzalamıştır. o Artık Sovyet Rusya beynelmilel muvazenede birinci cede ehemmiyetli bir yer işgal ediyor. Ahmet ŞÜKRÜ zurumlu bir Türk kızr olup olma- dığımı resmen anlamak istiyorlar. Bir hafta sonra İlmi Efendi ha- ber getirdi. — Yarın Konsolos Bey seni çağı rıyor! Dedi. isimi tuhaf bir endişe vardı. A- aksi cevap gelebilir midi? Nereden, kimden soracaklardı bil- miyordum ki! Geceyi pek fena geçirdim. Erkenden, daha kon&öloshane a- çılmadan konaktan çıktım. Yanım: da gene hizmetçi — Arife “Hanım vardı. Konsoloshanenin demir parmak- e kapısında belki yarım saat bek! Nihayet kapı açıldı. Konsolos B. daha aşağıya inmemisti. Salonda on dakika da onu bekledim. Nihayet kapı açıldı. Kavas bizi çağını Konsolos Beyin yüzü gülüyordu. — İşin oldu kızım, sana bugün pasaport vereceğim. Gelen cevap va senlik çşiğin gibi. Türkiy, yeye eliden 31 Muharrem, Üçüncü sınıftan iadei memuriyet e- denler: Sabık üçüncü kemiserlerden Ma - raş üçüncü komiserliğine Tekirdağı 3 Ahmet, Kütahyaya Urfa 5 Muam - mer, Bursaya Balıkesir 4 Şevket, Be- yazıda Kars 3 Semender, Gaziantebe | Zonguldak 2 İlyas, İstanbula 239 M. Küzrm, Rize 4 Salih, Muğlaya Sey - han Enver, Tokada İstanbul 248 A. | Lütfi, Ankaraya İstanbul 526 Şerafet | tin, Üçüncü sınıftan tahviline karar ve- rilenler: Trabzona Kars 6 Zeki, Muşa Urfa 4 Hamdi, İzmire Aydın 1 Ömer Ef. ler, 150 mahküm 400 kadar mevkuf Salliye edilecek (Başı 1 inci sahifede) edemiyecek kalemde bu ka - lerin mikdarı Kanuna göre 10 sene hapse mahküm olanların 3 senesi, 11 sene hapse mahküm olanla- | rın dört senesi, 12 sene ve daha zi - | yade hapse mahküm olanların beş 26- nesi affedilmiştir. 10 ve 11 ve 12 sene- ye mahküm olanlardan yedi senesini doldurmuş olanlar varsa hepsi tahli - ye edileceklerdir. Tatünbek benlakemanizda; rolokll kürek, mücbbet sürgün cezasına mah küm olanlar 12 kişidir. Bunların ceza ları yirmi seneye indirilmiştir. İçleri Müebbet kalebent İstanbul ha- .nesinde yoktur. Gene İstanbul hapishanesinde Te - rakkiperver fırka ve İzmir suikasti mahkümlarından hiç kimse yoktur. | Distolculardan ve sair İstiklâl mahke- Bunlardan ikisi halen hapishan: ir. Diğer üçünün cezası tecil edilmiş İ tir. Bunların beşi de dörhal tahliye e- İ dileceklerdir. Cumartesi teşekkül eden komisyon lar hapishanede faaliyete başlayacak- lar ve evrakları tetkik ve tasnif ede - ceklerdir. Bu tetkikat neticesinde mü- kerrer suçu olmayanlar ve muamele - leri pürüzsüz olanlar pazar günü sa- bahleyin saat 9 da tahliye olunacak - lardır, Mükerrer ve muameleleri pü - rüzlü olanların evrakarı bayram erte | si tetkik edilecektir. Esasen kanun tah İ “liye muamelesinin ikmali için 15 gün lük bir müddet kabul etmiş bulunmak tadır. Bünün için e 15 gün zar- fından peyderpey ya; günü hapishaneden 2 ye edilecek o anların mikdarı yüz elli kişiyi geç-- dar mahküm tahliye edile- iş Tevkifhaneden çıkacak olan - ların yekünu da dörtyüz kişiyi bul - maktadır. Kanun derdesti rüyet bulu nan davalara da şamil bulunduğu için mahkemelerde de bayram ertesi dava ların tasfiyesine başlanacaktır. Beş se neye kadar ce: ,örmeleri icap eden maznunların davalrı olduğu gibi bıra kılacaktır. 3 seneye kadar mahki yeti ihtiya eden ve henüz infaz edil - memiş olan ilâmlar infaz edilmiyecek tir. Bu suretle Ağır ceza mahkemesi - nin davaları üçte nisbetinde, diğer ceza mahkemelerinin davaları da dört te üç nisbetinde azalmış olacaktır. Türk Yunan mahkemesi Muhtelit Türk - Yunan mahkeme. si dün faaliyete başlamış ve 11 dava- almıştır. yerden nüfus kâğıdı alırsın. Yahut asıl kaydın olan kasabanın nüfus şubesinden bir suret çıkartırsın. Ar tık o memlekete gittikten sonra bi- leceğin iş. Şimdi pasaport için para vermek lâzım. Var mı paran! Başımı kaldırdım. — Bir şeyim yok.. — Öyleyse sen eve git. Yarın sa- bah gel. O zamana kadar buradaki Türk ırkdaşlarımızdan senin için bir şey toplarız. O kadar içim sızladı ki kendimi tutamadım. Gözlerimden-yaşlar bo- m hınçkıra ağlıyor- a talisizlikti, bu ne cefa idi. Memlekette bütün “fakirler bizim evde yer içer; yatardı. Anamın böy nu dizi dizi altınlarla dolu idi. Ba- bam her yıl kesim eve tor- ba torba altın getirirdi. O ailenin kızı bügün beş on ku- Füş için şunun bunun sadakasma muhtaç, Bugün İPEK Sinemasında Müthiş maceralar, heyecanlı hadiselerle dolu ve çok canlı bir ASLAN mevzua malik ADAM Tamamen TÜRKÇE sözlü büyük paramount süper filmi DİKKAT: “ASLAM ADAM,, filminin Fransızca nüshası MELEK sinemasında gösterilmektecir. Bugün saat 11 de ucuz fiyatlı halk matinesi ASRİ Sinemanın Dü a akşam ADOLPHE MENJOU Son derece müessir ve aşk, SAİGON (91851 resmi Küşadı pek parlak oldu ve ANNE HARDİNG ibtiras ve maceralarla dolu İSYAN filminde temayüz etmişlerdir. Bu filmde pek güzel kadınlar gö Bayramda Cümuhiyetin Onuncu Fıl dönümüne müsadif 29 Teşrinievvel 933 pazar, 30 pazartesi ve 31 salı günleri İstan- bul radyosu yalnız Ankarayı telefon hattile alıp nakledecektir. uyramın üç günündeki mesai saat- leri aşağıda gösteril 29 Teşrinisvvel Pazar günü 10 den İl kadar Geçit resmi (An- karadan naklen). Ankaradan na- 1 kadar Ankaradan na- kil, 30 Teşrinievve! 933 pazartesi 12 den 14 kadar Ankaradan na- 18 24 kadar Ankaradan na- 31 Teşrinievvel 933 salı 12 den 14 kadar Ankaradan na- kil, 24 kadar Ankaradan na- kil, Bugünkü proğram İSTANBUL © 1230 Alaturka Plak maşriyatı. 15 Grnmefen, 19 Emel Hama 19,30 Marş dersi, © Hanım 20: Ajans haberleri, 1230; Gramofon, 183 Keman konseri | (Ekrem Zeki Bey tarafmdan? 18,45: o Frensızen ders, 1920 Graomlen, 20: Ajans leri, VARŞOVA, 1411 m. konseri CPlâk Senfonik konser "Solist ve yolonsolist gerkinin iştrekile. , 2358: Kahvehane. köns2- BUDAPEŞTE, 550 m. 1835: Plâk konseri. 19: Hu i siyesek, 20,35: Budapeşte oprranımdan: Haberler. — 21,351 Karışık sözlü meşri man kendimi pencereden attıktan sonra bulamadım. Çünkü bayılmış-| tım. Gözlerimi kilisede açtığım za- man kollarım yar: ti. Kim bilir kimler çaldı. Konsolos Bey ağladığımı görün- ce dayanama. yerinden kalktr. Mendilile yüzümü ve gözümü sildi. Beni teselli etti: — O maksatla söylemedim ev- lâdım, dedi. Ben senin ne iyibir ailenin kızı olduğunu anladım. Me- rak etme. Zaten konsoloshanenin tahsisatı da vardır. Haydi sen git is tirahat et, elem çekme. Yarın her şeyin ır. İçimi çeke çeke çıktım. Bu haber evde garip bir sevinç uyandırdı. Büyük Hanım Mg öptü. Be Bi göğsüne bastırdı — Helâl süt li insan evlâdı a kimin şüphesi var yav. ay TR Kasabadan çıkarken bileğimde üç altın bilezikle, altın zincire bağ, lv iki altın vardı. Bunları “Sivasta Ermeniler mektebi bastıkları za- Evdekiler, hattâ küçük Türden kadar hep etrafımı almışlardı. Ben rülmektedir. Hamiş: Bugün 16,5 matinesile suvaresinde zengin varyete programı ve fevkalâde heyecanlı numerolar (9186) DELİ GÖNÜL MARIE BELL - JEAN MURAT gem ANA İZTIRABI Bu; pek yakında ARTİSTİK sinemasının göstereceği muazzam ve pek müessir filmin ismidir. Dinkü -üshamızda sehven IMUZTARİP ANAJ şeklinde yazılmışt r D187) İSTANBUL BELEDİYESİ Dari ayi Temsilleri Bugün siniz matine: saat 15 te Li) Il 7832. Kayseri asliye hukuk mahkemesinden 26-3-930 tarih ve 303 numaralı hükümle iflâsma karar verilmiş olan Kayseri ma- nifatura tüccarından arpacı Zade Seyit ve Mahdumları Kollektif şirketinin tek- lif ettiği konkurdato tastik edilerek ikti sabi kat'iyet etmesi üzerine icra iflâs ka nunun 309 ve 182 inci maddeleri müce- bince hüküm tarihinden itibaren iflâs ka ö öğlen sür mallarına tasarruf etmelerine © Kayseri asliye hukuk hakimliğince Ticaret tıfa- tile 17-10.933 tarihinde karar verilmiş olduğu ilân olunur, (9158) gillliyet Gr Türkçeye çeviren: Avni Bey Gelen evrak geri verilmez. Müddeti geçen nüshalar 10 kuruştur.— Gazete kaya a işler işin it edilir. Gazetemiz. ii ak men. BUGÜNKÜ HAVA Yeşilköy askeri rasat merkezinden ve- malümata göre bugün hava bulutla rüzgürle olarak de- illnların men'u- yat, 23: Tespit adilmemiştir.. PRAG, 488 m. 1936: Almanca habarlar yenir ağzından çıkardı — Kızım paspor, opaspor, diye üzülüp durma. Damadım sana solostan bir nüfus teskeresi - çıka- rır, olur biter, asıl olur efendim, dedim. Memlekete gitmek © için pasaport lâzım. İki elini birden kaldırdı: — Bakalım biz seni salıverecek- miyiz! İhtiyar kadın bu lâkırdıyı kendi- ne göre iyi bir maksatla söylemişti. Fakat bana öyle geldi ki on yaşım- danberi beni arzularma esir eden- ler gibi bu aile de beni zorla bura- iba sararmıştım. Halime Hanım atıldı: — Böyle söyleme anne. Kızcağr belki memleketini görmek istiyor. Büyük Hanım yüzümün değiş mesinden sıkıldığımı anlamıştı. — Öyle söylemedim evlâdım, de di. Üzme tatlı canını. Dünyada her şeyin çaresi bulunur. Kurtuldun ar tık inşallah,