28 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

28 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

? Tarihi tefrika: 143 MİLLİYET CUMARTESİ 28 TESRİNEYVEL 1933 IHARICI HABERLER iğ Mer hakkı ÇMülliyet) indir. Mithat Paşa ve Kızlar ağası 2 | M. Sarraut kabineyi yaptı Kendisi gene Bahriye nazırı kalıyor. Başvekilin bir yazısı * Kızlarağası, kendisi için: “Biz kullarmız, bir nevi av tazısı © yahut köşk, bağ, bahçe bekçisi çumarlar gibiyiz? ” diyor !.— “Behram ağa, Mithat Pş.yi, Sultn Hamide nasıl gammazlıyor? Kızlarağası Hafız Behram A-| ğa, kendisine Mithat Paşanın ehem- Hiyet vermemesinden, sair vükelâ, | vüzera,rical ve saire gibi temellük | ve müdahena etmemesinden çok ca nı sıkılmış, için için diş biliyordu. Hafız Behram Ağa, Sultan Azi- zin devri saltanatı ve hal'i zaman- larmda Mitat Paşanın oynadığı rollere yakinen vakıf; vak'a ve hâ- diselere kısmen veya tamamen şa- hit olduğundan bildiklerini, gör- düklerini, tabii kendi zamirine ve saian uygun bir tarzda Sul- tan Hamide arzetmişti. ©, Kızlarağasının Mitat Paşa aley- hinde anlattığı mühim esrar, Mitat © Paşanın muhakemesi esnasında inkişaf etmiş ve gizli kalmış bir çok hakikatler meydana çıkmıştır. Kızlarağasının arizası : “Veli nimet şevketlâ padişa- hım! © © “Kapı kullarının en birinci va- zifeleri veli nimet efendinin içeri- » de, dışarıda olandan, bitenden a- gâhlığna hizmetle her türlü hu- | zursuzluklardan siyanete çalışmak-' tır. Biz kullarınız ie imera zısı, yahut köşk , bağ, bahçe bekçi- si çumarlar gibiyiz. Akıllarımız in- ce işlere ermez, gücümüz, kuvve- timiz müşkül şeylere yetmez, an- çak o sadık hayvancıklar misillü | © bir av kokusu aldıkları yahut yad, yabancı, dü efendimize agâhlık için vakit ge- çirmeksizin, düşmana fırsat ver- meksizin sesimiz çıktığı kadar hay- kırır, koşar, çırpınır, çabalarız. | İste bu kabilden olmak üzere rah- | metli Sultan Abdülazizin Kızlara. © ğası Cevher Ağa kullarile dün ge- | ce dairede konuşurken mumaileyh Cevher kulları Mitat Paşa ile Val. de Pertevniyal Sultan ve merhum > Sultan Aziz Hazretleri arasında geçen bazı mühim halleri, vak'a. İarı anlattı ki allahalim Mithat Pa- | şanm bugün kanunu esasi diye or- | taya cıkardığı meselenin tıpkısı. dır. Cevher kulunuzun bizzat gör- | gü üzerine hikâyesine göre muh- « terem âmmü hümayunları Sultan Azizin son zamanlarında yani iki yüz doksan ve doksan bir tarihle. rinde Mitat Paşa, gene kanunu e- sasi ilânmı iltizam ve iddia ile | ortaya çıkmış ve ortalığa büyük bir mesele ve dedikodu çıkarmış, — etek doluları paralar dağıtarak ve içlerine müfsit, dilbaz kimseler sokarak Üsküdar, İstanbul med. reselerinde bulunan elli altmış ba- şi sarıklı talebei | ulümu ayaklan- o dırmıştı. “Binlerce talebei ulüm, softa- “lar, hocalar, Fatih, Süleymaniye, ! Bayezit, Ayasofya meydanlarında dolaşıp bağırşırlar, padişaha olmı- | yacak sözler derler, küstahça ha- Derler -yollarlar imiş ve bu patır. dılar o raddeye gelmiş ki bir gün- de padişah üç beş defa başmabe- yincisi Hafız Mehmet ve başkâti- bi Atıf Beyleri ve seryaver Dama- <ı Halil Paşayi talebenin ayakla- rma kadar gönderip nasihatler et- tirmiş te gene dağılmazlar, bağ- rışıp dururlar imiş! Nihayet Sad- razam Mahmut Nedim Paşa ve Şeyhülislâm © Hasan (| Fehmi azlolunmuş, mütercim Rüştü Paşa sadarete geçmiş, Hüseyin Avni Pa- şa Bursadan çağırılmış, böylelik- le güç belâ biraz yatıştırılmış ve fakat Mitat Paşa asıl emeli, dileği olan meşrutiyeti tesis ve kanunu e- sasiyi ilân ettirmek O sevdasile memlekete hiç durmadan fesat sa- larmış! “Bu hallerden, her gün devam ve izdiyat eden izaçlardan son de- rece bizar olmuş, koca padişah o kadar sıkılmış. bıkmış, usanmış ki az kalsın Rus elçisi İğnatiyef'in sözlerine, teşviklerine kapılarak babası Sultan Mahmudun Yeniçeri azgınlarına yaptığı gibi Mitat Pa- şan, Namık Kemalin ayaklandır- dıkları softalara , yobazlara karşı da bir yavuz oyun oynamağı ku- rarmış, Moskof elçisi İğnatiyeften bu hususta yardımlar. göreceğine | dair vaatler de almış imiş. Orsa buca mesele böyle üzüntülü, sıkın- tılı bir şekilde sürüklenip gitmek- te iken Bulgaryadaki vilâyatı şa- hanede tekrar isyan ateşleri parla. mış, zaten Bosna Hersek karışık. lıkları devam edip durmakta i- İ miş. Üstelik olarak Edirne valisi ! Kalkan Delenli Recep Paşa zade Akif Paşadan gelen bir şifreli tel- grafnamede Bulgar ihtilâl komite- lerinin Kücük Mustafa Paşada Kır-| calı de, Kızanlıkta, Otluk kö-| yünde, Büyük Balkan eteklerinde muntazam silâhlı asker gibi çeteler ile köylere, kasabalara hücum e- | dip hükümet konaklarını bastıkla | İ rı, müslüman kadınlarını, çocuk- larını gazlara bulayarak yakmağa, hatır ve hayale gelmez cinayetler, şakavetler yapmağa koyuldukları- Dı ve bunları def ve tenkile kâfi asker ve zaptiye olmadığından fe- lâketin önüne geçemediği bildi. | rilerek istimdat olunmuş, Sultan Aziz şaşırmış kalmış, bir taraftan | da İngiliz sefiri Sir Hanri Alyot Babıâliye dayanarak ve mutat ol- madığı halde baş tercümanını Be- şiktaş sarayına kadar göndererek Rumelinde, bahusus Edirne vilâye- tinde Türklerin ve hükümet adam- larmın, zaptiyelerin kır serdarla- rınm, Hristiyan tebaayı mavhf ve itlâf etmekte olduklarını ve bu fe- cayie sebep olan memurlarm ve hele Edirne val Akif Paşanın hemen tedip ve idam olunmaları- nı ve nihayet bir hafta içinde asa- yiş inde edilmez ve dedikleri ya- pılmazsa İngiltere devletinin filt müdahaleye mecbur edilmiş olaca- ğını kat'i bir lisan ile arz ve iblağ eyliyordu.” v PARİS, 27. A. A. — Sarraut kabinesi, | sabahleyin saat 1,10 da resmen teşekkül etmiştir » Başvekil ve bahriye nazırı M. Alber Sarraut, başvekil muavini ve adliye na- Zirı Dalimiet, dahiliye nazırı Chautemps, hariciye nazırı Paul Boncour, £ harbiye Daladier, maliye Georges Bonnet, bütçe Abel Gardey, ziraat Ouluille, ticaret Law ren Eynac, nafin Paganon, milli terbi- ye De Monzie, müstemlekât Pietri, hava işleri Pierre Cot, bahri ticaret Stern, te- kaüt Ducos, Müsteşarlar : Başvekâlet müteaşrı M. Andre Am- pie, hariciye müsteşarı François de Te- san, teknik tedrisat Marcombes, müstem lekât müsteşarı Auguste Brunet, milli terbiye müsteşarı Maxence Bibie, har. Silâhsızlanma Meselesi kN Umumi komisyon içtimaını birinci kânuna bıraktı CENEVRE, 27. A. A. — Silâhları a- zaltma konfeı umumi (komi . toplantılarını birinci kânunun dördüncü gününe bırı tar, “CENEVRE, 27. A. A. — Beynelmi- lel mesai bürosu müdürü | Almanyanın Milletler Cemiyetinden istifasının bey- nelmilel mesai bürosuna da şamil olduğu hakkında alman mesai nazırı tarafından gönderilen tezkereyi aldığını bildirmiş- tir. Bir yol kazası Volff Ajansından £ İçinde bir çok tenezzühcü bulunan bir otobüs yolda bir ağaca çarpmıştır. 22 kişi az çok tehlikeli suretle yaralanmış- tar. Alman bayrağına hakaret BROMBERG, 27. A. A. — Volt A- jansı bildiriyor : Oder nehri istikametinde © Dançing” den gölen bir Alman vapurunun bayrağı- na ayak talıımı kimseler tarafından ha- karet edilmiştir , Bu adamlar bayrağı koprarp yırtmak tehdidinde bulunduklarından gemi tayfa « bayrağı indirmeğe mecbur olmuşlar 2 vapur limandan ayrılınca tekrar dire ğe çekmişlerdir. Bunun üzerine ayhi A“ damlar vapuru taşa tutmuşlar, azçok mad di zarara olmuşlardır. Alman mahfilleri bu geminin beynel. milel seyrüsefer usul ve teamüllerine ria yet ederek mensup bulunduğu memleke tin bayrağını taşıdığını kaydetmektedir. ler. 300 çift evleniyor ROMA, 27.A.A, — Roma üzerine yü Yeni evliler kiliselerde yapılacak ayin 'den sonra alay halinde Ürbe'ye gidecek- lerdir. Orada M. ini tarafından verilecek hediyeleri Taşrada da buna benzer merasim ve 1500 düğün yapılacaktır. Alman kanunlarında ıslahat BERLİN, 27, A. A. — Volf€ ajan- sından : Nazırlar meclisi Alman hukukunda ve (Arkası var, Mithat Paşa ve Kızlar Ağası 3 Sultan Azizin gazap ve tehev avutmak istiyorlar > işleri görüşüldü.. İlk kafile olarak Macar doktor ve gaze- tecileri memleketimizi ziyarete geliyor veli akşam Perapalas otelinde de turizm işlerile meşgul o- ile şehrimizde bulunan Ma- kında müdayelei efkârda bulunmak üzere bir içtima yapılmıştır. | Se ıntıda beledi barizm şu müdürü Ekrem, Turing ve Oto. mobil klübü idare inden Şükrü (Ali, İhracat Ofisi müdürü Cemal, Tu- ring klübü azasından Emir oğlu Zi. Beylerle Macar dostlarımızdan sa- uk Budapc lediye reisi Dr, Rip- ka, Macar Meclisi meb'usanı Hariciye n ni reisi Dr. Pekard, Müli Ma- çar Turizm ofisi reisi Dr. Mikloş, Bur dapeşto sergisi müdürü Dr. Hanaşi, Ya Budapeşte belediye erkânmndan Dr. A ve sair zevat hazır bulun. muşlardır. : , Toplantıdan maksat şu ür. kiye ile Macaristan arasında turizmin teşviki için mütekabil seyahatler ve konferanslar tertibi. “Turizm propa. ganda eserlerinin her iki memleke te tevziatmi kolaylaştırmak, Türk teşvik için Macar matbuatında Tür- kiye hakkında ve Türk matbuatın. da Macaristan hakkında makaleler Deşrettirmekti, Bu vadide cereyan eden mükâle. melerden sonra iki memleket arasm- da turizmin inkişafını temin için se. Yahatler tertibine karar verilmiştir ; lik kafile olmak üzere gelecek sön- bahara kadar Macar doktor ve gar e kanunlarında büyük © islahat yapmağa girişmiştir. Bu islahat dört komisyon ta rafından hazırlanacaktır. zetecilerden mürekkep bir kafile İs- tanbula gelecek, buradan Bursa, Ya- lova ve Ankaraya gideceklerdir. Ma- hendis ve mimarlarından mü- car rekkep ikinci bir kafile de İstanbula İeri ziyaret edeceklerdir. Gelecek ilkbal lik bir kafile ö tanbula gelmesi mukarrerdir. Bu ka- file de Ankara ve Bursayı ziyaret e- decektir. Kafile tahsis edilen bir Türk vapurile Pireye giderken İzmi- re de uğrayarak şehri gezecektir. Budapeştede 4 mayıstan 14 ma- . “Bu maksatla elyevm şehrimizde bulunmakta olan Macar ticaret odası ikinci Borş sergi mümessili arfatile şehri mizde kalacaktır. Sergi müdürlüğü, sergide Türk turizm teşkilâtına si olan propaganda eserlerinin teşhiri çin meccanen yer ayırmağı vadet- miştir, s Bu müddet zarfında Turing k'ü- vü : N i hir edilmek üzere propaganda bro- şürleri ve afişler bastıracaktır. Bundan başka ilkbaharda da Türk azetecilerinden mürekkep bir heyetimiz de Budapeşteye gide- cek ve Macaristan kaplıcalarını ziya- ret edeceklerdir. Macar Turizm ofisi bu kafile için Macaristanda tenzilât yaptırmağı va- COMBURG, (Turinge'de), 27. A.'A.| M. Paul Boncour Hariciye nazırı biye Guy la Chambre, müsteşarı Le Gorges. PARIS, 27. A. A. — M. Albert Sar- raut yeni kabineyi teşkil vazifesini kat'i surette kabul etmiştir. M. Saraut bu kararını cümhurreisi M. Lebrun'e bildirmek için Elysee'ye gide- ceği sırada gazetecilere yaptığı beyanat ta demiştir ki » me dün öğleden sonra da ettim, Benimle birlikte çalışma: Bı istemek için M. Barthou'yu görme; gittim. M. Barthou bana samimi ve kı vetli surette yardım edeceğini bildi Fakat kabine haricinde daha tesirli yardımda bulnabileceğini ileri sürerek ber hangi bir nazırlık kabul etmek iste- medi. ” / Alman Ni İntihabatı Namzet gösterilenlerin listeleri neşredildi ame / 27.A.A. — Volff Ajansın Rayhiştag meclisi için yakında yapı- lacak intihabatta namzet gösterilecek 0- lanların isimlerini havi liste neşredilmiş tir, Yüzlerce ismi havi olan ve 36 inti- hap dairesinde mütebör tutulacak bulu- nan bu Tistenin baş tarafından şu on isim yazılı bulunmaktadır : Başvekil Hitler, o Başvekil muavini Hess, Alman nazırlarından Frick, Goe- ring, Goebbels, milliyetçi sosyalist hücum kıt'aları kumandanı Roehne, Alman na- zırlarından Darre ve Seldete, Başvekil muavini von Papen ve sabık nazırlardan Hugenberg. BERLİN, 27. A.A. — Volt ajansın- dan : Prusya dabiliye nazırı M. Goering çıkardığı bir emirnamede ikinci teşrini: on ikisinde halkın reyine melesinin ve Rayiştağ intihabatının ne suretle ve ne gibi şartlara göre yapılaca ğanı bildirmiştir. Emirnamede bilhassa deniyor ki : * Dahiliye nezareti halkın reyine mü racaat müamelesinin ve intihabat netice i iti intihap kanununa uy pılmasna çok büyük bir ehemmiyet vermektedir. İntihap dairelerinin ve bedeni tedrisat kik heyetlerinin sadece milliyetçi sosya- iistlerden müteşekkil olması biç te isten memektedir. ” Amerikanın harici ticareti! VAŞİNGTON, 27. A, A, —Amerika | birleşik hükümetlerinin geçen eylül için deki ithalâtı 147 ve ihracatı 160 milyon doları bulmuştur. Geçen sene eylülünde ithalik Sö mil- yon yüz bin ve ihracat 132 milyon de- İnr idi. Fransadâ vergi | PARİS, 27. A. A. — Geçen eylüldeki | vergi hasılatı 2 milyar 857 frangı muştur. Bu miktarda geçen sene eylülü- ne göre 347 milyonluk bir çoğalma vardır. Romanya hamillerle anlaştı PARİS, 27. A, A, — Romen istikraz il ransız o hamiilerinin M. Madgenru arasında | yapılan müzakereler su temellere daya narak bir anlaşma ile meticelenmiştir : Romanya hükümeti muhtar . itfa san- taksitlerini yüzde 25 nisbetinde ödeye- cektir. Milletin kendi doğru yolunu şaşırma- ması ancak siyasi bilgilerle kolaylaşır ANKARA, 27 (Telefonla) — “Ülkü,, mecmuası büyük bayram münasebetle fevkalâde nüsha neşredecektir, Bu sayıda İsmet Paşanın “ilerleme ve yükselme yolu,, isimli bir başyazısı vardır. İsmet Paşa bu yazısında ezcümle diyor ki: “Söyledigim yol ülkü yoludur. Yeni Türkiyenin kurulması davası. nı üzerine a:mış olan yüksek alınlı, kendine güvenen nesil, ancak ül- kü yolunda muvaffakıyele varabilir. Ulkü yo'unda gidenlerin sıfat. ları çok çalışmak, bedence ve ahlâkça kuvvetlerini vatan izzeli için arttırmak, çok öğrenmek, bahusus her vesile ile öğretmek süretinden sayabilir. Kötü menfaat kayıtlarından tertemiz olmuş, her çeşit fedakârlığa azami derecede hazır bulunmak her ülkünün temel yazısıdır. Yeni Tüikiyeyi d.lediğimiz gibi kurmak ancak ülkü yolunda yılmaz yolcu- lar bulmak'a kabil olacaktır. Biz en çok bilgiye'muhtacız; Siyasi bil. giye ve iktisadi bilgiye... Siyasi bil gi milletimizin varlık davalarını, milletler arasında kendi vaziyeti mizi bize anlatacaktır. Sade, fakat temkinli ve sağlam siyasi bilgi sayesinde milletin bir- liği ve beraberliği tutulabilir. Dı şardan ve içerden her kıyafet ile gelecek süslü zehirlere karsı, mille tin kendi doğru yolunu saşırmaması ancak siyâsi bilgiler ile kolaylaşır. İçtimai ve bahasus iktisadi haya- temız için de asrın fenni bilgilerine kat'i ihtiyacımız vardır. Ülkü yo- lunun yorulmaz yolcuları, bütün m illetin bilgisini her sahada mütema- diyen arttırmağı bir tek çıkar yol saymalıdırlar. Geniş ihtiyaçlar kar- şısında çok vasıtadan, bahusus bol paradan mahrum olmaktan çok vakit üzülüyoruz. Fakat hepimiz bilmeliyiz ki, asıl sıkıntıyı bilgisiz- likten, bilmemezlikten çekiyoruz., Başvekilimizin siyasi nutukları ANKARA, 27 (Telefonla) — İsmet Paşanın şimdiye kadar irat etliği siyasi nutuklar bir arada tabedilmistir. Bayram günü tevzi e- dilecektir. Hikmet B. Maarif vekâletine geliyor ANKARA, 27 (Telefonla) — Manisa meb'usu Hikmet Bey Maa- rif vekâleti makamını önümüzdeki ay işgal edecektir. Maarif işleri- ni Refik Bey o zamana kadar vekâleten idare edecek ve Üniversite kadrosu ikmal edilmiş bulunacaktır. Ankarada her hazırlık bitti ANKARA, 27 (Telefonla) — Ankaranın onuncu cümhuriyet yılı bayram hazırlıkları ikmal edildi. Ana caddeler iç'n yaplırıdan' taklar geceleri görülmemiş bir aydınlık yapıyor. Ankaraya her gün yalnız Islanbu'dan Oo günde dört tren gel mektedir. Trenle, otomobil ve oto- büslerle, arabalarla, hayvanlarla ve yaya olarak ( gelenler şehir nü- fusuru iki misline çıkardılar. Muhtelif memleketlerden gelen ecne- biler de çoktur. Taklardan en mükemmeli fırha önünde yapılan taktır. Gayet za- rif bir şekilde binanın bütün cep hesini kaplayan bu tak fırka bay- rağının şekline benziyor. İstasyonda Demiryollar idaresinin yaptırdığı tak ta cesamet itiba- rile başta geliyor. Bu takın cephelerindeki haritalar demiryollarımızı göstermekte dir. Bayramın ikinci güründen itibaren serbest kürsülerde vekâletler na mına nulak verecek zevat taayyün etmiştir. Resep Bey bayramın ikinci günü sabahı burada (Niçin?) mevzu: lu bir konferans vererek ftrkanın gayelerini anlatacaktır. Diğer vekâ- letler de 10 senelik mesailerinin halka hesabın: vereceklerdir. Köylüler namına Gölbaşı kariyesinden İsmail ve Galip Etendiler- le diğer 10 müme: Türk san'at kârları namına Sabri Efendi ve 30 kadar san'alkâr söz söyliyecektir. Nutuk söy'iyecekler o meyanında Aka Gündüz, Yakup Kadri, Naşit Hakkı, Behçet Kemal, Hikmet ve Ahmet Nuri Beylerle vekâletlerden Numan Rü Cevat rüştü, Ce- vat, Tahsin Fazıl ve diğer zevat vardır. Halk ki lerinde söz alan- ların yekünu 100 ü bulmaktadır. Bayramda bütün müzeler açık ANKARA, 27 (Telefonla) — Üç bayram gününde bütün müzele- rin açık olması için emir verilmiştir. Bu mesele hakkında baş gösteren ihti- İâfı kat'i surette halletmek için gelecek ikinci kânunda yeni müzakerelere giri silecektir. Bulgar misafirler Dün geldiler (Başı 1 inci sabifede) rem ve Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey namma Muhtelit mübadele komis- yonu Türk murahbaslarından Esat Bey lerle Bulgar konsolosu Baklaciyeft ta- raflarından karşılanmışlardı. Bir müzre- ze polis resmi selâm ifa etmiştir. M. Boyaciyeff ve Ceneral Markoff hükümet namına misafir edildikleri Pe- rapalas oteline gitmişlerdir. Esat Bey ayni zamanda misafirlerin mihmandar- lığıma tayin edilmiştir. y M. Boyaciyeff ve Ceneral Markoff öğeden evvel Vali Muhittin Beye Şük- rü Naili Paşaya kartlarını bırakmışlar, bundan sonra şehir dahilinde bir gezin- © yapmışlardır. Refakatlerinde Ekrem Bey bulundu- ğa halde Ayasofya, Sultanahmet, Sü- İeymaniye Kariye camilerini, surları ve yakti Bulgar konsoloshane: mı bırakmışlar ve Bulgar hastahanesini ziyaret etmişlerdir. Öğle yemeğini Peapalas otelinde ye dikten sonra Topkapı sarayını, Hazine yi ve asaratika müzesini ziyaret etmiş- Af kanunu derhal tatbik edilecek ANKARA, 27 (Telefonla) — “Adliye vekâleti dün gece bilâmum cümhuriyet müdde'umumilerine telgrafla af kanununun — esaslarına bildirmiş ve kanunun tebliğinden itibaren derhal tatbikine geçilmesi için tebligatta bulunmuştur. Kral Boris Macar nazırlarını Sofyada kabul etti SOFYA, 27 (A.A.) — Macar başvekili M. Goemboca ile Harici ye nazın M. de Kanya Bulgar hü kümetini resmen ziyaret etmek ü- zere saat 15,40 ta Ankaradan buraya gelmişlerdir. ii Macar devlet adamları istasyon da hükümet erkân , sefirler, kralın mümessili, parlamento azası, gazeteciler tarafından istikbal edil- mişler ve halk tarafından şiddetle alkışlanmışlardır. Bi il ile teati edilen ziyaret lerden sonra misafirler kral tara- kabul edilmişlerdir. i e” finn asr M. Muşanof misafirler şerefine bir akşam ziya- feti verecektir. Yarın da kral Var na sarayında bir öğle ziyafeti vere cektir. Müteakiben misafirler Bu dapeşteye hareket edeceklerdir. Bulgar ajansı ——— Markoff i Vali muavini Ali | memleketimizde temsil etmiştir. Riza, e ni şubesi müdürü Ceneral Markoff dün bize dedi ki: Ekrem Beyler tarafından teşyi edilmiş- — Yedi sene evvel Türkiyeden ayrıl ler ve bir müfreze polis tarafından se- varim. Be gün memleketinizdeki deği- Iâmlanmışladır. şikliği görünce hayrette kaldım. Bunun Esat Bey de nüüüfirlerle beraber An-| çün yeni bir Türkiye karşısında bulumu karaya gitmiştir. yorum.. Bulgaristanda tekaüt edilince çiftçilikle meşğul olmağa ve arasıra Türk - Bulgar dostluğu hakkında kon- lar vermeğe başladım. Cümhuriye em Ya dön mü münasebeti; Türkiyeye geldiğimden bu vesile ile ki dostlarımı ziyaret fırsatmı elde etti ğimden dolayı çok memnunum.” Süvari Cenerali, Markoff mütekait bir askerdir ve memleketimizin yabancı 81 değildir. Ceneral Markoff harpten ev vel Bulgar sefareti Ateşe Militerliğinde bulunmuştar. Mütareke esnasında Mas üzar sfatiyle Bulgar bülcümetini