28 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

28 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

(Başr 1 inci sahifede) takımımın âtisinden o ümitvar olabil. wek için kâfi bir sebeptir. . anlaşılan bu gayri tabiiliğin neden doğduğunu tahlil etmek faydalıdır. Öyle zannediyoruz ki klüplerini tesis için aylardanberi ber türlü müş — külât ve dedikodulara karşı koyarak uğraşmaları , neticesinde klübün i- > darecileri, futbol ile meşgul 0- e vakit ve ânı bulamamış- Yak Salli ie İli kadar çam imei raforme bir hale getirileme- erimi takımın i de daha fazla muvaffak olabilecek- lerini de tecrübe etmek kabil olama- faa hatlarile ikinci devreye çıkan mü- dafaa hatları arasında, hem misafire ve sayı fırsatı vermiyecek, hem de muhacimlerinc iki gol çıkarttırabile- cek kadar fark vardı. — Bu farki- kinci devrede Ateş Güneşin nisbi bir hükimiyet tesisine bile fırsat ver: İlk devredeki fena neticenin se beplerinden biri de, hiç şüphesiz kü- tün takım oyuncularınm bilhassa mü- dafan ve kalecilerin son derece he- yecana kapılmış olmalarıdır. Bu he- yecan, bir aralık kendisini o kadar hissettirdi, ve futbolcuları biribiri- ne öyle emniyet edemez bir hale ge- 6rdi ki, Romanyalılar yedi dakika i- çinde dört gol çıkarmalarma imkân verecek bir boşluk karşısında bulun- dular. Hattâ o kadar den sonra Ateş Güneşin ikinci devre- de bir o kadar daha veya daha fazla gol :eğine kanaat getirmiş- ti. Hibuki devre yukarıda da yazdığımız gibi mü. le yapılan wfak değişikliklerle ye kı- yas edilemiyecek derecede Atej Gü meşin lehine tecelli etti. 0 Oyunu anlatmak lâzım gelirse çok fena bir oyunla ancak 15 inci dakika- ya kadar Romanyalılara mukavemet edebilen Ateş Güneş muvinlerinin, müdafilerinin ve kalecilerinin uğra- #iı panik yüzünden kısa zamanda beş gol yedi. Romanyalılar altıncı gollerini de penaltıdan kazandılar. İlk devrede oyuna: r Ulsi İ © Mehmet Nazif Asım r Bülent Rıra Ali Necdet Kemal ie çıkan Ateş - Güneş ve oyunu şu teşekkül i- Nejat Küçük Mehmet Asım * Musmmer o Kâmran Rıza © Rebii Lâtf Ali Necdet Kemal Bu devrede Ateş - Güneş döha can b oynadığı gibi hücum hattı da daha müessir oldu. İlk bücumlarımızn birinde Romanya müdafiinin yaplığı bir penaltı hakemin gözünden kaçtı. ğı halde hasım muhacimi karşısında öyle naçar bir vaziyete düştü ki ha- e kaleye giren topu eli si ai rolü Keclekin ayağile kazan Bu hücumlarm birinde gene Nec çiz müdafaaya geçerek ikinci golü de atmağa muvaffak oldu. Devre bi- terken Lâtif ve Necdetin çektikleri iki kuvvetli şütu kornere çelmeğe muvaffak oldu. Biraz sonra hakem Mister Alenin bitim düdüğü öttüğü zaman, bu suretle Ateş Güneşliler Macar takımına karşı yaptıkları ilk mala 6 — 2 kaybetmiş oldu- lar. Fenarbahçe galip Dün Ankarada Türkiye şampi- gitmiş olan, İs- Fenerbahçe, yolunda ilerleyor kal şampiyonu Fener- bahçe takımı üçüncü maçını Trabzon şampiyonu ile oynamıştır. Gümrük muhafaza teşkilâtı beya; ehir karı aştığı eee zan etmi Mei nigra olan beynelmilel bir morfin ve kokain kaçakçı şebekesi- nin teşkilâtmı meydana çı Muhafaza teşkilâtı bir müddetten- beri bu teşkilâtın mevcudiyetini his- sediyordu ve takiple meşgu! olı . du“Bu kaçakçı şebekesinin fatanbul teşkilâtının Şişli yaya Pan Pangaltı taraf. larmda olduğu da tesbit edilmişti. Nihayet muhafaza istihbarat bü- rosu evvelki gün Pangaltıda bir evde i- e ait bir fabrikanın bulun- ığunu hissetmiş ve ev zabıtanın da “yine taharri edilmiştir. Eve girilince ilk basıl olan zan İren bir yol takip edildiği noktasın- 'da temerküz etmiş, fakat evin içi da- m sıkı bir şekilde araştırılınca mor- ve eroin imalâthanesi meydana çık al Bu ev Damilât Matarya ii is” şampiyonluk Bu hususta Ankaradaki arkadaşı- mızdan aldığımız tafsilâtı aşağıya ya- * zıyoruz: — Bügün bizim takım, Trabzon şampiyomu ile üçüncü maçını oynadı. ın, Gazi enslitüsü yanındaki küçük sahada oynandı. Maçın şekli eeteyamı sert hiz mean- ik devrede biz zara arzediyordu. İl Zekinin a; ğile iki sol attık ve birin ci devreyi 2 — O bitirdik. İkinci devrenin son 10 dakikasma —— biç gol olmadı. Sarı lâcivert!i- ler mütemadiyen hâkim oynuyorlar. dı. Maamafih sahanın küçüklüğü zim çocukların tam bir surette oyur larmı oynamasma mani olduğu için gol atamadık, Maçm neticesine on daki müthiş bir rüzgârla beraber, yağmağa başladı. Maç 2 — yette tatil edi Oyun tekrar başladığı zaman Fe- perliler göne ayni hâkimiyeti tesis ettiler ve Zeki frikikten bir gol daha attı. Bu suretle üçüncü maçımızı da 3 — O kazandık. Bu suretle, Sarı - Lâciverti Tür. kiye şampiyonluğu yolundaki üç ma- çımda 19 gol atarak "mukabilinde bir gol yedi. Final maçını 29 teşrinievvel saat üçte oynayacağız ve pazar günü İs- tanbula müteveccihen hareket ede- ceğiz. Bu hususta kafile reisi Hayri Ce- lâl Beyle telefon! ülâkatta bulun- duk. Fenerbahçe kâtibi umumisi bi- ze şunları söyledi: Trabzon takımı fena değil, çok ynayan fakat kale önünde be- ik yüzünden şüt atamayan Bizim takım final de oy- in, biraz gevşek m dakika kala frikikten attık, Tül Şu surette çıkmıştı: Hüsamettin ” Fikı Şaban M. Reşat Zeki Muzaffer Niyazi Çocukların hepsi sıhhattedirler. Ne- şeleri ve moralları düzgündür. Bu maçları çok kolaylıkla | geçiriyoruz. Bunda da saik, İstanbulda çok sıkı bir surette çalışmış olmamızdır. e teşrinievvelde Final ra karşı oynayarak 30 da İstanbula müteveccihen hareket edeceğiz. Taksim stadypmunda Dün Taksim stadyomunda Gala- tasaray birinci ve ikinci takımile Ve- fa birinci, ikinci takımları oynadı- Jar. Neticede Galatasaray iki oyunda ai ,ve 2 — 0 olmak üzere kazan- n Pazar günkü maç Pazar günü Kadıköydeki Fener- bahçe stadında, dün Şişli takı; ik 2 — 0 kazanan Pı Bursa takımı geliyor mu? Haber aldığımıza göre gayri müt- tefik klüplerimizin en kuvvetlilerin- Karagümrük takımı, Bur- #adan bir takım getirerek bayramda ve hiç bir yardım görmeden takım cel bedebilecek kadar tanzzuv etmiş o- lan Karagümrük takımı muhitte haki- katen iftihara değer bir varlık gös- termektedir. Muvaffakıyet temenni ederiz. ! Croos Country Dün Kollecin arkalarında gayri müttefik ecnebi klüplerine mensup 30 atlet mevsim münasebetile kır ko- dağ koşu su yapmışlardır. Bu koşu çok iyi ne- bice ve neticede | Andon birinci Vangel, ikinci Teodor , üçün- cü gelmişlerdir. Bir beyaz zehir fabrikası daha meydana çıkarıldı Sekiz kişi zan altına alınmıştır minde birine aittir. Maamafih elde edilen deliller buranın gene al. da bulunduğuna güçle eli edilmiyen bir Sebrikanm şubesi oldu göster heye zerine iş İstanbul zabıtası- na devredilmiş ve ikinci şube mü- dürü Demir Bey bu işle bizzat meş- gul olmağa başlamıştır. Dün akşama kadar sekiz kişi tev- kif edilmiş ve bazı kimseler zan al- tana alınmıştır. Zabıta dün akşama kadar asıl fabrikanın meydana çıkarılması için uğraşmış ve aldığımız malğmata gö- ye bazı yerlerde araştırmalar - yap- ala meydana galan muhakkak görülmektedir. 5 Janan kaçakçılar içinde al ve Yunanistanda mahkümiyeti olan bey- nelmilel beyaz zehir kaçakçılarından biri vardır. * kadar Macar erim ve gas | Macarıstanda tenzuat yaplırmağı vi va Sovyet misafirlerimiz Ankarada karşılaşmaları e samimi olmuş; Varo- şilov başvekil İsmet Paşa Hazretlerinin ellerini sıkarken şahıslarında rus milleti ve hükümeti namına Türk tini se- lâmladığını söylemiştir. * Müşür Fevsi Paşa Hazretlerinin şahıslarında kahre- man ve asil Türk ordusunu selâmladı. ğını söyl ve müşarünileyhi Hazret- leri de büyük kumandanın şahıslarında | kahreman ve necip Rus ordularını selâm! lamıştır. ütenkiben Jeneral Voroşilof Hazret leri kendilerine selâm rermini ifa etmek te olan kıtaatı teftiş elmiş ve la . Kıtaat iyı ur muzikası enternasyona 5 çalmakta idi. İstasyonun * iç ve dışını dolduran çok kalabalık bir balk kütlesi- hin alkışlarma Jeneral Voroşilov Haz- tiyle hariciye ve milli müdafa vekilleri beylerin refikaları hanımfendilerle maa rif vekâleti vekili Refik Bey tarafından üyük güzergâhı dolduran halkın alkışları arasında otomobillerle doğruca ikametlerine tahsis edilen An- karapalaş oteline yeleği Birinci o- tomobilde Jeneral V: lov Hazretleri, İsmet Paşa Hazretlerinin vefikaları, ikin ci otemobilde Başvekil İsmet Paşa Haz- retleriyle Madam Voroşilov, üçüncü oto- mobilde de büyük erkânı harbiye reisi Müşür Fevzi Paşa Hazretleriyle Ma- 'dam Budenny müteakip otomobilde de maarif vekâleti Vekili Refik Beyle Ma- dam Bonov bulunuyorlardı, Ziyaretler ANKARA, 28, A. A. — Jeneral Vo- roşilov riyasetindeki Sovyet heyeti An- kara Palasta bir müddet istirahat ettik- ten sonra Harici Vekili Tevfik Rüştü Beyi, Başvekil İsmet Paşa, Meclis Rei- si Kâzm ve büyük erkânı harbiye reisi Fevsi Paşalar Hazaratını toplu olarak i etmişlerdir. ziyaret . Büyük erkânı harbiyeyi ziyar. yanma ir milas kiz yasa Bali Gazi Hz. heyeti kabul etti ANKARA, 27. A.A cümhar Hazretleri bugün saat 17 de Sovyet başvekâlet vekili ve har- biye komiseri Jeneral Voroşiloo Hazretlerini, hariciye komiser ve- kili M. Karahan'ı, maarif komiseri | M. Duvnov'ü, icra heyeti azasından M. Krijijanoski'yi ve Ceneral Bu- denny'yi kabal bayurmuşlardır. Kabulde Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyfendi ile Sovyetlerin Ankara büyük elçisi M. Süriç ve Moskova büyük elçimiz , hazır bu- lunmuşlardır. Reisicümhur Haz- retleri misafirleri üç saat alıkoy- muplardır. Başvekilin ziyafeti ANKARA, 27. A. A. — Başvekil Xs- met Paşa Hazretleri Jeneral Voroşilov un riyasetindeki Sovyet heyeti şerefine bu Er İce Ankara Palasta bir ziyafet ver © yale B. M. Meclisi Reisi Kâzm, umumisi Numan Rifat Beyler, Sovyetle Ankara Sefiri M. Suriç, Moskova büyük elçimiz Hüseyin Ragıp Bey, Am- kara Valisi Nevzat Bey, hariciye vekâ- eti ve Sovyet sefareti erkân ile yerli ve ecnebi mathunt mümessilleri baz bulunmuşlardır. Başvekilin nutku ANKARA, 27. A. A. — Ceneral Voro- şilov'un riyasetindeki Rus heyeti şeref- lerine Ankarapalasta verdiği ziyafetin sonunda Başvekil İsmet Paşa Hazretleri a mak irat buyurmuşlardır 4 Hazretleri, * Gazi Mustafa Kemal, Türklerin şid detli bir azimle istiklâlleri için yapmış oldukları mücadeleyi / açalı onbeş sene al Türkler, milli mizaçlarına ve esaslı men faatlerine en uygun gelen rejimi kura- rak bu mücadelenin zaferle tetviç edeli on sene oldu, Türk milleti, bu iki tarih a rasında, mevcudiyetinin en kahraman de virlerinden birini yaşadı. Bu devre sefa- let ve mahrumiyetle dolu olduğu için İ- man ile dolu olduğu için kahramandır. Reis Hazretleri, Mustafa Kemal Tür- kiyesi, beynelmilel münasebetlerde ilk a “Bütün Türklerin önlerinde açılan te- A memleketlerimizin karşılık menfaatleri sulh ve fivak davası yolundaki ülkücü- lükleri ondan ötesini başardı. İlle dost- Tük Mi almalar yakanberş Sa ee tığı ma ördük Öyle. ini ie ki, Türkiye ve Sovyet sosyalist cümhu- kılan hususi bir vagon xe riyetleri ittihadi milletlerinin azami ne- fine olarak aramızda mesut bir teşriki mesai vucüt buldu. * Reis Hazretleri, © Zati devletlerinin aramızda bulunma 81 bu kaynaşmanın en bariz del zi Ankarada, bu dostluk havası karşımda bu masada oturuyor duyduğum bütün sevinci size ğime müsaade ediniz. komşu memleketin siya: idare eden efendiler, siz de hoşgeldiniz. Bize dostluk getirdiniz, biz de size ayni kuvvetle, ayni samimiyetle ve Türk-Sov- yet taünssehetınin atösine olen ayni mania mukabele ediyoruz. kinci defa kabul etmekle kehtiyar oldu” ğumuz eski dostumuz M, Karahan'ı yü- rekten selimlamayi bu esnada çok güzel bir vazife bilirim. Hakiki menfaatlerimizin karşılıklı o- arak İyi anlaşılmasına, mücssesesatımız. hakkında tam ve mutlak riayet esasma istint eden münasebetlerimiz. elbetteki mütemadiyon artan bir yakınlık ve dai- ma daha açık ve feyizli olan bir teşriki meâli istikametinde tekâmül edecekti. Bu on üç senelik tarihin hiç bir anım- da birbirimize karşı olan düşüncelerimiz. de her hangi bir zaaf. her hangi bir şüp- be kaydetmedik, Milletler münasebatına bundan daha güzel bir dostluk ve sada- kat misali gösterilebilir mi ? Sulhun is- #ilerarı içim yaptığımız sıkı teşriki mesai kadar güzel hir eser zikredilebilir mi ? “ Reis Hazretleri, “ Sizin yüksek © şahsiyetiniz dest memleketin menfaatlerine olan hizmetle riniz, bunca büyük ve güzel eserler ara- sında ihtilâlin en sanlı yapıcılarından biri olarak parlak simanız beni şunları söylemeye sevkediyor * ürkiye , bu ziyaretinizle, Sovyet hükümeti tarafından kendisine karşı gös- terilen dostluğun mana ve kıymetini ta mamen müdriletir, Nasıl ki, Türkiye de Tipim yaptığımız o Moskova ziya agri eyni dostluğunun tam ve diyoruu Türkiyenin Sovyetlere karşi e- sasen belli clan hissiyatı hakkında ver- diğimiz teminat orada ne kadar heyecan İn karşılanmıştı. İktisadi, sınai, zirai ve barsi bütüm sa- halarda girişilen muhtaşenı kalkınma ©- serin orada gözlerimle gördüğüm fili ve çok parlak neticeleri bir an oltun hatırım dan çıkmıyor . Fakat Moskoweyi anarken, bütün be. tıraların üzerine Stalinin büyük - simasi yükseliyor. Bu masadan kendisine hak- kındaki derin takdirlerimi vo Türkiye Cömhuriyeti hükümetinin bütün kardeş- ce dostluğunu arzetmek isterim. “ Reis Hazretleri, “ Ziyaretiniz, şanlı bir maxi karşısın da ve tikbale olan imanımız önünde he pimizin mütehassis bulunduğu bir ana tesadüf ediyor. Türk-Sovyet dostlui i. bulunduğumuzu size söylemekten daha ir dostluk delili verebilir miyim? n kuvvet alarak ve bu is- iy imi M. Ka nin Hazretlerinin sihbatine, Sovyet 404- yalist Cümhuriyetleri ittihad: milletleri. nin saadet ve refahına, sizin şahsi sh- hatinize, dostlarımız Karahan, Dubnov, Suritz, Krijijahoveki, » Mudenny'nin ve bütün arkadaslarınızın sihhatine kaldırır, Madam Voroşilovğ Madam Dubnof, Ma- dam Budenny'nin bizi ziyaret etmek İütfönde bulunduklarından dolayi kendi- lerine minnettar kalarak hararetle te- şekkür ve Madam Suritz'e de sihhatler | temenni eder, Türk Sovyet teşriki mesai sine, büyük ve sarsılmaz Türk-Sovyet dösüleğitdi çöriim. C. Voroşilov'un cevabı Jeneral Vor, ilov Hazretleri İsmet Paşaya cevaben Rusça olarak şu nutku söylemiştir: «Başvekil Hazretleri, «Söylemiş olduğunuz heyecanlı dost Juk sözlerinden derin bir surette mütehas siz oldum. Bu hislerden ve memleketiniz. de geçtiğimiz yollarda kendiliğinden gösterilen ve bizi müteheyyiç etmiş o- lan bir tek samimi kardeşlik tezahürle. rinden dolayı dostane teşekkür ederim. Ben ve Sovyet şuraları ittihadı hüküme- tnin şenliğinize göndermiş olduğu ar- kadaşlarım, bu samimi dostlek i- fadelerini tamamiyle, bunların derin 2- kisler hasıl etmekten hali kalmıyacağı Sovyet Rusya milleti hesabına kaydedi- yorum, * Başvekil Hazretleri, milletlerimizin birbirine gayet sıkı dostluk bağlariyle bayet derecede müşkül olmuş oldu. mu biliyoruz. Fakat Türk milleti İ rebelere karşı himaye etmek için gay- hayatı pahasma bu cidalden müzaf- fer çıkmıştı milletleri Türk mil yük idnli çok büyük bir teveccüh ve çok büyük tesanüt hislerile takip etmiştir. Kahramanane mücadelenizin e- hemmiyet ve şümulünü tamamile an- layabilmiş ve takdir etmiş olan mil. let, ancak kendisi de ayni devrede ecnebi emperyalizminin sulh muahe- desine karşı mevcudiyeti için müca- dele etmiş olan bizim milletimiz ol- muştur. İşte bu sebepten dolayı mil- letlerimiz , bu müşkül zamanlarda, biribirine teveccüh ve muhabbetin ve mütekabil müzaheretin kardeşçe elini uzatmışlardır. Bu, menfaatlerimizin müşterek ol- masından ve her iki millet her ikisi nin de istiklâlierine suikast eden düş- manlar karşısında kalmış olmaların- ordu. daima iki memleketimizin müşterek muvaffakıyeti addediyorlardı. İste bu lerinde Türkiye milletine ve memle- keti için, hakları için, istiki için yapmış olduğu büyük cidalde onun başında bulunanlı karşı teveccüh ve muhabbet hisleri çok kuvvetlidir. İşte tecrübe edilmiş uzun dostluğu- muzun tarihi membalı ur. ,Menfaatlcrin derin iştiraki millet- gayretleri kendi devletleri- güstermi si , İstikbalin bize cümhuriyet, kiye ile Sovyet Rusya arasmda! huk münasebetelrinin ve iktısadi ve harsi rabıtaların mütemadiyen inkişaf edeceğini, kuvvet bulacağını vadet- mekte olduğuna katiyen eminim. Bu hâdiseyi çok hususi bir fark ile kay- dediyorum. Zira memleketlerimiz a- rasındaki mütezayit mukarenet mev- cudiyetlerinin ilk gününden itibaren, yeni Türkiye ve Sovyet Rusyanın ka- tiyen fütura kapılmaksızın azim ile uğrunda mücadeleye devam etmekte oldukları cihan sulhu için de gayet açip bir hizmet temin etmekle- “Başvekil hazretleri, Siz. de be nimle beraber kabul edersiniz ki, bü- tün sulh dostlarınm, ber zamandan ziyade bu son seneler zarfında, mil- letleri ve memleketleri kanlı muha- retlerini on misline çıkarmaları için milletlerimi için mücade» le eden kuvvetleri tarsin etmek ve sulha düşman olan kuvvet zem için rda çok a- zimkârene bir cidalde bulunmuşlar. dır. Fakat şu ciheti de kaydetmeli- yim ki, sulh için yapmış olduğumuz bu müşterek cidalde, şayet Türkiye ve Sovyet Rusya milletlerinin sakina- ne çalışmak azimleri ellerimizde bu- lunur ber vasrta İle istiklâl hakkımı. zı, yeni hayatı vücuda getirmek hak- kımız: müdafan etmek hususunda kat azim, daimi temayülün müzahe- retini görmemiş olsaydık, müd kıyet elde edemezdik. Biz. her türlü fâtuhat emellerine yaban- cıyız. Ordularımız sulh amilleridir. Fakat sulh için mücadele ederken de- vamlı surette memleketimizin müda- fan kabiliyetini takviye ve orduları mızın satvetini inkişaf ve tekâmül et- ili anudane olursa yeni beril, Si hela milletlerimizin istirapları tehli. slitn saşltamaya zeavallek ©— hazırda sosyalist binasının ikinei beş senesine ait planı muvaffakiyetle ta hakkuk ettirmekte olan Sovyet Rusya milletleri Türk milletinin iktisadi ve har pek büyük bir dikkat ve memnuniyetle takip etmektedir. Batıl akidelerin mazinin miras bırak- mış olduğu ahlâkın ve müessesatın kati surette köklerinden sökülüp ig memleketimizin simasını barsi terakki sahasında hayret eğ — muvaffakiyetleriniz için müsait şart lar yaratmıştır. Türkiye Cürnhriyetinin iktisadi iymer cümhuriyetin ilâ andan eve Tük Türkiyede mevcut olmı- yan sinai teşebbüslerin yapılması, Türk iltadiyetı işin son derece faydalı olan memnunuz. Burada Türkiye ile Sovyet Rusyanın harsi ve ilim sahasında mütemadiyen ar- tan fazla rabitalarını da kaydetmek icap Memleketli sağlam na müstenit olan bu teşriki mesaiyi sahalarda dez belen tealisi esası istikbalde de inkişaf ettirmeye ka- ike) hihatgüzar sfatiyle Bulgar hükümetini | gimden dolayı çok memnunum.” Dr. A. KUTİEL davet olunur. —ğş l 3 üncü kolordu ilânları Adapazarı Askeri satın alı Komisyonuıdan: Adapazarındaki Kıt'at ihtiy cı olan 1200 kilo makarna | 600 kilo gaz yağı aşık münak sa ile alınacaktır. İhalesi 5/11/9 Pazar günü saat 10 da Adap zarında Maliye dairesinde yaj lacaktır. o Taliplerin (o şirinam: görmek üzere her gün ve mii kasaya girmek için o gün vaktinden evvel elini lunmaları, (3359) (5402) 731 ... Çorlu Askeri Satın ak Komisyonundan : Çorlu İstasyonu civarın ki Askeri kışla helâlarmın | ğım inşaatı açık münakasa konmuştur. İhalesi 1-11-$. çarşamba günü saat İ4teÇ İuda yapılacaktır. Talipleri şartnameyi görmek üzere h gün ve münakasaya iştir içinde o gün ve vaktind evvel teminatlarile o Çorlu Askeri Satınalma komisyo na müracaatları. (5449) ... Çorlu Askeri SA. AL. K; dan : Tekirdağındaki kıt'alar çin açık münakasa ile 300,0 kilo odun satım almacaktır. halesi 31-10-933 salı gü! saat 14 tedir. Şartnameyi g mek için İstanbulda 3. K. ve Çorluda Fırka SA. Al KO. larma ve münakasaya tirâk edeceklerin o gün ve v tinden evvel teminatlarile Ç luda Fırka SA.AL.KO. na: racatları. (3354) (5591 7 K.O, vel, F. Kıt'a vemü seseler ihtiyacı için (o 300,0( kilo Un kapalı zarfla münal saya konmuştur. İhalesi 1 11-933 cumartesi günü sa 14 tedir. İsteklilerin şartnan sini görmek üzere her gün v münakasaya iştirak için de | gün ve vaktinden evvel tekl ve teminat mektuplarile bir. likte Fındıklıda Üçüncü Ko Ordu satın alma komisyonur müracaatları. (454) Sip 7 Dakik Ziya kavi wn olarak büyüktür.(8! Bi , 72 Devredilecek İhtira Beratı Otomatik silâhlarda islahat hakkını ki ihtira için istihsal edilmiş olan 3” Sani 1925 tarih ve 359-356 mumareli i tira beratının ibtiva ettiği hukuk bu re başkasına devir ve yabut icarn veri si teklif olduğundan bu hususta malümat edinmek isteyen zevatın ey bulda Bahçe Kapıda Taş Hanmda 43 numaralarda kâin vekili H. W.Stock E kle müracaat etmeleri ilâm olunur. (9080) 7889 FARUKİNİN Cici Pudrası Coty pudrasının tıpkısıdır. Bir kere deneyiniz. pey(9083'gg Karaköy, Topçular caddesi No. 33! (7971) 6997 BENE BERİT CEMİYETİ Cümhuriyetin Haaa in müsadif pazartesi saat ni de Cemiy: salonlarında verilecek olan danslı çayın tekmil azalar sile ve dostlarile birlikte sihhatine kaldırırım, Yaşasın Sovyet » Türk dostluğu. Yaşasın Türk Cümhuriyetinin onunc: Yaşasın büyük Türk milleti