5 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

5 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Kadın ve beden terbiyesi Bütün sinema yıldızları sporla meşgul-| dür, bundan bir ders almak gerektir Yıldızlardan Alice Field her gün meşguldür Asağı yukarı bütün sinema yıldız Art #porcudurlar. Bilhassa form tn: muhafaza etmesi kendilerin- 'en en başta istenen şey olduğu i- Sin, bunu ancak sporla temine mu- Vaffak oluyorlar. Demek — oluyor i hangi kadın istese, vücuduna is- tediği formu vermeğe az çok mu- ;affak olabilecek. Bu da sporla 0- iyor. Fakat sporun bir çok şekil- — Onun içindir ki o vücuda $N İyi yarayan şekli bulmak mühim Sir meseledir. Anna Bella'ya sorsanız şu cevabı verir; — Her sporu severim, bilhassa “toyu., , Gaby Morlay emsalsiz bir yüzü- Südür. Der ki: — Su, benim için ideal bir. ele- mandır. Yazın Akyaplat çok hoşu- 12 gidiyor. Kışın da Paris pisinle- inin sadık devamcılarındanım. si, Mice Field hiç şaşmıyan bir izam dahilinde beden talimleri yı Evlerinizde modern tenvirat usulleri Evleri modern zevke göre süs - <mek isteyenler için, en mühim ve Süzel şey hiç şüphesiz bir odan, alonun, anti şambrın tenviridir. non zamanlarda bilhassa ışık kay- ğini göstermiyerek ve ışığı buz- ,, Samlar vasıtasile süzerek tenvi - at Yapanlâr çoğalmıştır. Muhay - Yelenin de yardımile bu suretle kü Şük sanat şaheserleri vücude ge - kı pek mümkün oluyor. Meselâ bir Gürei musannaa tasavvur ediniz. ipdüz odanm — kenarında biblo $ibi duran bu yuvarlak şey , akşam mayı tenvir eden lâmbanm bir di hfazasından başka bir şey değil ©. Kürreye bakıldığı zaman, ha - Çocuğun uykusu Çocuğun, bilhassa mektebe gi - n çocuğun uykusu annelerin bil 2 dikkat etmeleri lâzım gelen ühüm bir meseledir. Kararsızlı - ie geniş olduğu bir yaşta fizik is Yahati temin eden yegâne şey uy- çodür. Yedi yaşma kadar çocuk N, On iki saat uyumalıdır. MS beş yaşma kadar dokuz, on sat, on sekiz yaşına kadar dokuz e uyku lâzımdır, Gayri kâfi uy- w uyuyan çocukların çalışmaları kap alir. Muntazam saatlerde ve cali iderecede uykusunu alan ço - e ütihanlara daha iyi hazırla - Le Uykunun en iyi kısmı gecenin aşlangıcındaki uykudur. Onun i- $» çocukların akşam mesaisi kül - İyen kaldırılmalıdır. Mektepli ço - da maş muntazam beden terbiyesi ile par. Görünüşe nazaran en iyi neti- ce veren spor da budur. Diyor ki: İçimizden her biri, ta gençli- ğinden beri tavırlarına, duruşuna, yürüyüşüne dikkat etse, dik, seyyal vücuda sahip olur. Çünkü fena vaziyetlerini gün geçtikçe tashih e- der. Reng Lefevre stüdyoda çalışma- dığı günler, ata biner. Hattâ bir kaç defa da yarışlara iştirak etmiştir. Albert Prejan her sporla, bilhas- sa yüzme ile meşgudür. Moliton havuzunda artistler ga- lasında birinci mükâfatı almıştır. Roland Tontain herkes bilir ki yaman bir akrobattır. Onun için e spor, daima hareket lâzım- ur Amerikadaki yıldızlar bilhassa golften hoşlanıyorlar. Aşağı yuka- rı hepsinin evinin parkında bir golf sahası vardır. Pulo meraklıları da varsa da, adetleri o kadar fazla de-| ğildir, yal gayri ihtiyari uzun seyahatle - re dalıp gidiyor. Yahut ışıklı akvar yomlar yapılıyor. Salonda masanır üzerinde duran vı inde balıklar dolasan bu akvaryom ayni zaman- da geceleyin aydınlatan bir lâm- badır, Yukarıda bu lâmbalardan bir kaç model var. Soldaki duğu kadar güzel bir limbadır. Bu lâmbanın abajoru pembe kristal kâ ğıdmdandır. İnsana güneşin hâtı- rasmı henüz kaybetmemiş bir son bahar aksamını hatırlatıyor. Orta- daki lâmba tamamile camdandır. Sağdaki diğer bir modeli gösteri - yor. Kırmızı tenk Maruf ruhiyat mütehassısların- dan Hoçman, müteaddit tecrübele- rine istinaden, vaki olan iddiasma nazaran, kocaları kolayca hiddet- lenen kadınlar keskin renkli olkise:| ler giymekten tevakki etmeli imiş- ler. Hele hiddetten coşmuş bir â- * damın zevcesinin sırtında kırmızı veya açık yeşil elbise bulunursa, kavganın müthiş bir hal (oalması | muhakkakmış. Buna mükabil zevce lâcivert el. bise giyerse, karı koca © arasında kavga olmaz veya olsa da süratle nihayet bulurmuş. ———— çocuklarını da'böyle geç yatırma - ğa alıştırmaları büyük bir hatâdır Çünkü sıhhatlerine - zarar verecek | MİLLİYET PAZAR 5 TEŞRİNİSANİ 1933 Dikiş makinasının kısa bir tarihi Eskiden dikiş makinesi olma - | dığı ve tuvaletler işçi kızın elin - den çıklığı için moda pek çabuk geçmezdi. Fakat 1804 te Thomas | Stone ve James Henderson isimle- İ rinde iki Amerikalı makine ile di- kiş dikmeği tasarladılar. Elin bü - tün hareketlerini taklit etmek su - | retile vücude getirilen ilk makine yapıldı. Fakat elde edilen netice zayıftı. İşçi kız makineden daha yordu ve diktiği şey de da- ha güzel oluyordu. Lâkin bir defa makine ile dikiş dikmek fikri doğ- ve yolunu takip edecekti. 8 a Thimonnier ve Ferrand iki Fransız çuhanm . i surette gidip g bir iğne yaptılar. Dört sene sor Amer a yeni modelde bir maki ne daha yapıldı. Bu makine de ilk defa mekik kullanıyordu. Görülü- yor ki otuz sene içinde ihtira yolu- nu bulmuştu.. Artık bundan sonra tatbikatı daha kolaylaştırırmak lâ muş ismin, rinde Thimonnier'nin ilk dikiş makinesi m geliyordu. O tarihten itibaren de hem daha prâtik, hem daha se- ri bir hale getirildi. 1846 da yapı. lan dikiş makinesinde mühim te - rakkiler elde edilmişti. Bugün ya- pılan dikiş makineleri görülmemiş bir tekemmül arzetmektedir. Bu - gün bir dikiş makinesi yirmi işçi kızına bedeldir.. Şimdi elektrik te dikiş makinesnin yardımına koş - muştur. Küçük motörü işlettiniz mi, artık el ve ayağınızı kuvvetinede ihtiyaç kalmıyor, az zamanda çok iş çıkıyor. Güzel tırnaklar Biraz da tırnaklardan bahsede- lim. Kadın tuvaletinde tırnakların ne mühim yer tuttuğunu hep bili- riz. Bu tırnakların güzelliği, elin güzelliğinde, elin güzelliği heyeti umumiyede büyük rol oynayor. Tırnaklar için ince kıllı ve bir az sert fırça kullanmalıdır. Bazı hanımlarımız, hâlâ küçük parmak tırnağını bir az daha uzun ve siv- ri kesiyorlar. Fakat şimdi bu eski itiyat revaçmı kaybetmiş halde - dir. Bilhassa kadınlar arasmdaki vaçtadır. Yukarıki model, | güzel Şimdi maymun tüyü de hayli re- | bir maymun franji ile bir eşarptır. —— Çocuğun sıhhati Boğmaca öksürüğü Çocuk hastalıklarının biri de bu dur. Her yıl binlerce çocuk bu has talıktan ölmektedir. Bir çoklarımız bunun da mutla- ka her çocuğa musallat olacağını İ zannederiz. Çok bulaşıcıdır. Hele zaif vücutlu çocuklar için çok teh- | likelidir. Korunulmadığı takdirde | su damlacıkları, bu hastalıkla birleşen hastalıklar şunlardır: Fıtık, burun kanaması, zaturree.. Bu hastalığın alâmetleri öksü - rük nöbetleridir. Kızamıkta oldu- önce nezle halinde başlar, 7-8 gün sonra da öksürüklerle ken disini gösterir. Orta halde günde dört defa öksürük nöbeti gelir; lâ kin şiddetli hallerinde kırka ve yü- ze kadar çıkar. Bu hastalık, orta halde, 6 hafta, şiddetli hallerde de iki, iki buçuk ay sürer. Çocukların öksürdükleri zaman ağır ve burunlarından çıkan küçük hastalığın sağ - İ lam çocuklara da geçmesini mucip Akşam için Şinşiyadan güzel ir Trende Neler yemiş Evin hizmetçisi, her akşam yat madan evvel, evin köpeğini bağla- makla mükellefti. Bir akşam nasıl olsa olduysa bu her günkü vazifesi- ni ihmal etti, Ertesi sabah ev halkı uyandığı zaman serbest bulunan köpeğin bir çok şeyleri harap ettiğini, yeyip bi- tirdiğini öğrendi. Hanım hizmetçi- yi çağırdı ve tekdir ederek sordu: — Köpek neler yeyip bitirmiş ? — Kendisine ayırdığım yiyecek ten başka her yenecek şeyi .... Yanlış tren Tren bareketetmişti. Yolcular- dan birisi pencereden başını uzattı ve hızlı hızlı bağırmağa başladı : — Heeey! Hamal, ne diye bavlu- mu trene yüklemedin ? Bu feryat üzerine istfini bozmi- yan hamal bağırarak şu cevabı ver- di: — Efendim, bavulunuz sizin gi- bi değildir. Böyle yanlış trene bin- mez. Ya gitseydi? Tahsildar — Aman azizim dişim öyle fena ağrıyor ki sorma ! Arkadaşı — Peki ne diye sızla- ” nıyorsun da dişçiye gitmiyorsun? Mevsim şapka modellerinden spor buna sebep oldu. Biraz amon yak yahut oksijene meyva, mürek- kep veya sair suretle lekelenen tır- nakları temizlemek için kâfidir. Zaman zaman tırnaklara vazelin veya badeem yağı sürmeli ve bir el diven geçirerek uyumalılır. Par - lalmak için de güderi iyidir. Limon — Dostum , daha dün hepsine vergi ihbariyesini götürdüm, na- sıl giderim ? Ocakcı Hanım (hizmetçiye) — Kızım hani ocak süpürücüsü ile evleni- yordun, ne den vazgeçtin, neden bu iş bozuldu ? Hizmetçi — Hanımcığım, dün ak şam kendisini ilk defa yüzünü yı- kamış olarak gördüm. Aman yarab | suyu da tırnakları parlatır ve şef - | bi o kadar çirkin.ki kendisile ya- Şikagoda haydutların ne derece de hüküm sürdükleri malüm. İşte bu şehirde bir aktris, bir a- vukatın yazıhanesine giderek. — Kocamdan boşanmak istiyo- rum! Dedi . Avukat, gözlüğünü düzelterek : — Hay hay efendim, diye cevap verdi, muayyen ücreti o verdiğiniz takdirde bir dava açar, bu meseleyi hallederiz. Aktris sordu : — Muayyen ücrte nedir ? — İki yüz lira... Aktris bu cevap üzerine ayağı kalktı : — Aklınıza şaşayım, dedi, ben yirmi liraya kocamı vurdururum ! Muharrir ve banker Vapurun yan kamarasında iki kişi idiler. Birisi şişman ve yaşlı, ötekisi if ve genç idi. Can sıkın- tısı nihayet iki yolcuyu biri birile tanışıp konuşmağa mecbur etti. Ha vadan, sudan bahsedildikten son- / ra şişman sordu: — Siz mecisiniz ? — Muharririm efendim. Şişman sözüne devam etti: — Ben de bankerim. Size tuhaf bir şey söyliyeyim mi dediniz de hatırıma geldi, Ben tam on senedir gazete okumiyorum. Muahrrir cevap verdi : — Ben size daha tuhafını söylü- yeyim; bendeniz tam yirmi sene- denberi bankaların semtine uğra- mıyorum. Sizin de olsaydı — Gariptir dört tane musikişinas çalğı çalan kizmız olduğu halde siz aslâ musikiden hoşlanmıyorsunuz. — Sizin de dört tane musikişi- n kızınız olsaydi.siz. olur. Bunun için tutulanların ev - lerine sokulmamak lâzım olduğu gibi hasta çocuklara analık baba lık edenlerin de konu komşuya haber vermeleri icap eder. Bu hastalığını başlıca dermanı hastaya gece gündüz saf hava tene ffüş ettirmektir. Bundan başka iki tabağa birer parça Trebentin ru - hu doldurmalı, birini hastanın ya- tağı altına, ötekini de odanın baş- ka bir tarafına koymalıdır. Şiddet li zamanlarda buruna (Müvellidül humuza) çektirmek de faydalı o - lur. Tebdilhavanın da faydası çok tur. Bilhassa yazım biraz yüksek ve kışın çok soğuk olmıyan ve et rafında çam ormanları bulunan yer lere gidilirse çabuk kurtulmak mümkündür. Yiyeceklere çok dikkat etmek ve hafif gıdalardan başka bir şey vermemek lâzımdır. Çocuğu sıcak tutmalı, lâkin harareti yüksek de- recelere de çıkarmamalıdır. Öksürük şiddetli olduğu takdri de çocuğu arkasından tutmalı ve şayet mümkün olursa nöbet ara- sında azar azar su içirmelidir. Elimek lâzım Parlak ışık Petrol lâmbalarının parlak güzel ışık vermesi için yeni satın alındı- ğt zaman lâmbanın fitilini sirkeye batırmalı ve kurutmalı, ondan son- ra lâmbaya takmalıdır. Zihni hesap İşte size vakit geçirmek için kü- çük bir zihni hasep meselesi... He- sapta en kuvvetli arkadaşlarınız Kendisine soracak» ( 1040 ne eder ? — On daha — 2090 — On daha.. Herhalde size 3000 diyecektir. Halbuki hakikatte 2100 eder. Bir bahçeyi sümüklü böcekler- den temizlemek için Bir bahçeyi kolayca ve çarça- buk sümüklü böceklerden temiz- lemek için, onar metre mesafe ile tahta parçaları konur ve bu tahta- larm üzerine de bozuk tereyağı yahut içyağı konur. Fakat bu ame- liyeyi akşam yapmalı. Ertesi sa- bah bahçede ne kadar sümüklübö- cek varsa, hepsinin de ( yağlarm etrafına üşüştükleri görülür. Bun- ; lar toplanır ve petrol ile imha edi- tir 30 sene evvel kibar hanımlarımız