8 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

8 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

ON ALTINCI YIL (Başı 1 inci sahifede) lerini beraber kutluluyoruz. Moskovada bayram MOSKOVA, 7 (A.A.) — Tas Ajan «ı bildiriyor: Sovyet Rusya, 16 ıncı yıl dönümünü tesit etmektedir.Sovyet Rus- ya amelesi, bu yıldönümünü bütün ik- tısadi sahalarda harsi teceddüt saha- sındaki muvaffakıyetleri ile tesit eyle Her taraftan gelen haber- ler, yeni fabrika ve imalâthanelerde plânların tamamile ve hattâ fazlasile yerine getirilmiş olduğunu bilditmekte dir. Bir çok yeni hastahaneler, mek - tepler ve kulüpler açılmıştır. Yüz bin lerce amele, yeni ve her türlü hat ve sıhhat şartlarını haiz mesken lere yerleştirilmiştir. Gazeteler, 9 ay — zarfında ağır sanayi istihsalâtmın © 1932 senesinin ayni devresine naza - İ â © ran yüzde doluz nisbetinde artmş olduz “ ğunu yazmaktadırlar. Kolkhoze'ler yapıl- mış olan programı hemen hemen tamamiy le yerine getirmişlerdir. Şenlikler iş- trak etmek üzere ecnebi memicket - lerden bir çok amele ve köylü heyet - leri gelmektedir. Moskova şehri, bir Şortu günü manzarasmı almıştır. Ya- rm muazzam aâkeri geçit resmi ya - pılacaktır. Binlerce ressam ve hey - keltraş Moskoranm meydanlarında mağazaların camekânlarında tezyinat vücude getirmektedirler. Hali have - tiyatronun karşımda inşa edilmekti olan metropoliten ile beyaz denizle Baltık denizi arasında inşa edilmekte olan kanala müteveccihtir. Merkezi meydanlardan © birinde Sovyetlerin kutba göndermis olduün heyeti safe - riyenin mesaisi ile istratosfer O balınu- Bun uçuşuna ait temsili resimler ve şekiller vücude getirilmiştir. Table - Jar, levhalar, şekiller ve ziya oyunlı rı Sovyet Rusyanın mazhar olmuş ol- duğu ternkkileri ve memleketin kuv- vet ve satvı temsil etmektedir. MOSKOVA, 7 (A.A.) — Moskova Sovyetleri, teşrinievvel | ihti altinci yıldönümü şerefine « gün büyük tiyatroda muazzam bir toplantı yapmıştır. Bu toplantıda muh telif teşkilât, fabrika ve imalâthaen - lerin mümessilleri hazır bulunmakta - © dır. Stalin, Molotof, Kalenin ve Haka oviç'den mürekkep olan divan heye- & şiddetli alkışlarla karşılanmıştır. M. Molotof uzun bir rapor okumuştur. Mösyö Molotofun nutku MOSKOVA, 7. A. A. — Tas Ajansı bil diriyor : Teşrinievvel iktilâinin 16 men yıl dö- nümü münasebeti'e Moskovanın büyük. Me Kislolak, içimde bülmsdağınml 05. menin baş'angıcında mavaffakiyetleri tescil edilmiş clan birinci beş senelik plâ nın bilânçosunu yeniden yapmanın bir fnidesi olmıyacağını beyandan sonra de- miştir ki Son 10 birinci b:ş sene zarfındaki muvaffakiyetleri o Sovyetler | tarafın- dan kazan:lan zaferlerin ancak bir baş- langicı olduğunu © göstermiştir. Sovyet Rusya ihya imar faaliyetine devam sanayie muzzzam paralar tahsis ve memleketini takviye etmektedir. Yeni, yeni ve burjuva kuvvetler bugün bu memlekette, yarın öteki memlekette iktidar mevkine geliyorlar. Bu kuvvetler, milli ihtirasları körüklüyerek buhrandan kurtulmak ii içine gittikçe talihlerini harbe PAR ilâhlarının artmasına bağlı ye Sovyet Rusya, bir sulh siyaseti, bütün memleketlerle münasebetlerini sıkışlaş- tırmak ve kuvvetlendirmek siyaseti takip ediyor, Kuvvetlerini, yeni barpler aleyhi- ne ve sulh davasının müdafaası için sefer ber ediyor. M. Molotof, birçok (dahili meseleler hakında etraflı bir tehlil yaparak, fabri- kaların işletme neticelerini mütemadiyen arttırabilecek vaziyette bulu Holkhoze'lar ziraatinin muvaffakiyet ka- zandığını söylemiş, sözü harici siyaset me selelerine naklederek demiştir ki “ Hatta birçok düşman memleketler bile, Sovyet hükümetinin sulhpervera- a ae takdir e kalmaktadırlar. o Bu siyaset şimdiye kıdar Sovyet Rusyanın harci pie lerine esas teşkil etmiştir. Ve bundan sonra da böyle olacaktır, Bu mus ihane siyasetle iktisadi ve harsi sâhadaki imar ve islah işlerinin kazanmış olduğu mu- vafiakiyetler, Sovyet Rusyanın beyrel. milel vaziyetin tahkim etmiştir. Sovyet Rusya ve Amerika Sovyet Rusya ile birlsşik Amerika a- rasmdaki münasebat görüşül- sanidardır. Roosevelt - Litvino? müzakerelerinin Milliyet'in romanı: 56 MİLLİYET Balkan Konferansı (Başı 1 inci sahifede) naatindedir. Yugoslav heyetinin bu teklifi, konferansta arzularını izhara vesile bular, Bulgarlara karşı, konfe- ransı akamete uğratmak maksadile vâki olduğu şeklinde tefsir edilmekte- dir. — Mecdi Teklif müsait zemin bulmadı. SELANİK , 7 (Telefonla - Heyetle giden arkadaşımızdan) — Yugoslav - ya heyetinin husasi Balkan birliği ce miyetleri teşkili hakkındaki teklifi müscit müzakere zemini bulmayacak- tır. Konferans devlet meseleleri hari- cinde hususi mevzularla uğraşan bir müessese olmadığından teşekkülün tamamen hususi bir hale sokulmasına imkân görülmemektedir.Bilâkiz Türk- lerle Yunanlılar konferansın bünyesi- nin daha da takviyesine taraftardır » lar, Bulgar gazetelerine göre SOFYA, 5 — Bulgar gazeteleri Balkan konferansı ve Balkan devlet- leri arasında yapılan müzakereler hak kmda uzun makaleler neşrediyorlar. Bu makalelerin hülâsası şudur: Balkan devletlerinin birleşmesi çok arzu ir bir şeydir. Fakat bu birleşme bir takım meselelerin halledilmesi lâzımdır. Şimdiki halde bu meselelerin tetkikine başlanmış - tır. Bir anlaşma olursa Balkan birliği tahakkuk edecektir. Bulgar gazetele- rinin verdikleri haberlere göre Bal - kan anlaşması şimdilik Balkan dev » letleri arasında Türk - Bulgar hakem ve ademi tecavüz misakı tarzında mi- saklar akdi suretile tahakkuk ede - cektir. Sonra bunların yerine on sene- Jik umumü bir misak aktedilecektir. Balkan devletleri bunu temin için Bulgaristanla mahreç ve ekalliyetler meselesi hakkında anlaşacaklardır. Romen gazeteleri konferansın fay- dalarını anlatıyorlar BÜKREŞ, 7 (A.A.) — Rador Ajan- sı bildiriyor: Gazeteler, Balkan dev - letleri konferansma fevkalâde ehem- miyet atfetmekte ve bilhassa son za- manlarda yapılmış olan siyasi mü - zakerelerden sonra bu konferansın da ba ziyade ehemmiyet kazanmış oldu- ğunu kaydetmektedirler. Adevarul gazetesi, Balkan memleketleri arasın- daki münasebetlerdeki | gerginliğin zeval bulması sayesinde Selânik feransının daha sakin bir hava için - de çalışacağını ve murahhaslarm da- ha iyi anlaşabileceklerini ve hakiki terakkiler elde edilmesinin mümkün olacağını yazmaktadırlar. Bu gazete diyor ki: “Bu konferansın Balkan hükümetleri nin hiç bir teahhüdüne dokunmamak- ta olduğu doğrudur. Fakat konferans mesaisinin efkârı umumiyede takip c- dilen gayelere müsait cereyanlar hu - sule getirmeğe pek müessir bir suret- te medar olacağı şüpheden azade - dir. Eğer bundan evvelki üç konfe - rans toplanmamış olsaydı, resmi dev- let adamları halisane mükâlemelerde bulunamıyacaklar ve Titulescunun 86- yahati münasebetile Sofya, Atinai An- kara ve Belgrad'da yapılmış olan res- mi beyanat yapılamıyacaktı. Balkan isi sayesinde ında girişe- ceklerini ümit etmekte ğumuz fa- aliyetlerine yol açılmaktadır. Liman nizamnamesi İstanbul gümrükleri muhafaza mü dürü Hasan Bey, dün deniz ticaret müdürü Müfit Necdet Beyi ziyaret et miştir. Bu esnada İstanbul limanı ni- zamnamesinin tatbikatı etrafında gö- rüşülmüştür. ehemmiyeti, yalnız iki memlekete şamil değildir. Bu iki memleket hudutlarmı aş maktadır. Ve beynelmilel bir ehemmiyeti olacaktır. Vashington müküâlemelerinin ne suret» le nihayet bulacağını evvelden tahmin ve keşfedemeyiz ve birşey söyliyemeyiz, Siyasetimiz, "nin mesajını gu sözlerle tarif edilmiştir İki millet arasında müşkülât mevcutsa, veya bir takım müşkülât zuhuru muhte- melse, bunlar arasında değrudan doğru- ya münasebat tesis edilmedikçe halledi- Diğer taraftan bu münasebe'ler mev- cet olmadıkça, bu müşküller'n halli im- kâns mutasavver değildir. Litvinof ile A» aym m ar mir neticelere ikliran edeceğine kaniim. ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM ce geç vakit eve geldikleri zaman Oliver”: evi öyle görünmüştü. Yatak odası birinci katta ii? Onun yanımda hiç kullanmadı. Ür eizi sebellei bekeefir emeğe mah #os'bir yemek odasi vardı. Sonra üç ine Kö maleat işin yakal Giles, tir baya © 'dası. Nihayet kısa bir koridor, Yerry'ye ait iki odo. Yukarı çıkarlarken Oliver'in. kolu hâlâ Francis'in o omuzunda idi; o kadar yorgundu ki kendini bu hararetten ayırmağa takati yoktu. Ona: — Allah rahatlık versin, dedi. EE Kayn sen kadar açık bıraktı. Henüz sarih surette işin sonuna varılmamıştı. Odada Tobis'i Terczme: KAMRAN ŞERİF güldü. Köpek, küçük kuyruğile, kalın geldik diyordu. Oliver bu ufacık beyaz ipek yumağına hiddetle haykırdı: — Beni burada bekle diye sana kim i- zin verdi? Bu sefer Tobis banyo yağliliş, bilhassa tertemiz olmuştu. O da biliyordu. Bütün gün efendisinin halini çok merak etmişti. Ona doğru yüzlerini çevirdi, Oliver: — Sen bir Zencisin! Dedi. Bu, aralarında ötedenberi yaptıkları ii çini mavi gözleri- ah bakışları olurdu; bu lâti- fe o bakışa bir telmihti. Tobias terbiyeli terbiyeli gülümsedi. Fakat halinde hâlâ Misafirlerimiz Bursadan geldiler (Başı 1 inci sahifede) İskeleyi dolduran yüzlerce halkın alkışları arasında misafirleriniz Bur- saya hareket etmiştir. Muhtcrem mi safirlerimiz Bursada askeri kıtaat, iz- ciler, sporcular, rüesayı memurin ve halk kütlesi tarafından alkışlarla karşı- lanmıştır. Mösyö Voroşilof askeri ve halkı Türk : "Merhaba, diyerek selâmladı. Şe Bir baştan başa Türk ve Sovyet bay- raklarile donatılmıştı. Belediye tarafım- dan yaptırılan taklarda rusça "Hoş gel rafına sıralanmış lığın mütemadi alkışları ve yaşa sada ları arasından geçen mii ev. velâ vilâyeti, sonra Yeşiltürbe ve ca- mii, yüncülük enstitüsünü, İpekiş fab- rikasını ziyaret etmişler ve İpekiş zi- yaret defterine intibalarmı kaydetmiş- lerdir, Ziyafet ve nutuklar Misafirler şerefine öğleyin belediye bir ziyafet lan samimi bir nutuk söylenmiş, buna heyet reisi tarafından mukabele © dilmiştir. M, Voroşilof nutkunda bil. hassa şunları söylemiştir: ”Gayelerimiz herkesin bildiği gibi dünyada sulh ve milletlerin refahını te- mine matuftur, Onuncu yıl bayramınızı ve ibtilâ- limizin yıldönümünü sevinçle aranızda geçirdiğimden bahtiyaram. Her iki mil- letin dostlukları şerefine kadehimi kal- dırırım,, demiştir, Bundan sonra askeri fırka ile Çekir- gedeki askeri hastane, eski kaplıca ve ziraat mektebi gezilmiştir. Meklepte misafirlere ayran, tütün Mektebin çalişma mü. dür Fehmi Beyden izahat alan Mösyö Voroşilof bu müessesenin mükemme- liyetinden memnuniyetle bahsederken yalnız talebenin azlığına işaret etmi: de, mektebin daha ziyade civar kö; lerin zirai bilgilerini arttırdığı ve köy- lülerimizin bu müesseseden büyük 15- tifadeler temin * ettikleri kendisine izah edilmiştir, Misafirler akşam saat yedide Mu- danya yolile İstanbula hareket etmişler dir, Evvelki geceki ziyafet Evvelki akşam Moskova büyük el - gisi Hüseyin Ragıp Bey tarafından Voroşilof yoldaş ve heyeti şerefine To katliyanda verilen ve Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyin bulunduğu fette, Hüseyin Ragıp Böy, misafirl rin madamları, Voroşildf yol, Türk - Sovyet dostluğunun tesisü: vamlı faaliyette bulu ölân Kara-, han, bu dostluğun devası hüsusunda laymetli yardımları olan Suriç Yoldaş ve zevcesile diğer Sovyet erkânı Boür denny, Boubnov, Krijaneveki şeref. rine kadehini Yoldaş ta cevap vermiş ve bilhassa uzun senelerden beri esir ha; . yan Türk kadınının medeni haklarına kavuşması şerefine içmiştir. Vorogilof, Yoldaşın bu hareketine Şüküfe Nihal Hanım Türk kadınları namına cevap vermiştir. Ziyafette vali ve belediye reisi Mu- bittin Beyle zevcesi, Şükrü Naili, Ali Hilemet, Muzaffer Paşalar, vali muavini Ali RızaBey, Cevdet Kerim Bey, liman inhisarı umum müdürü Hamdi Bey ve zevcesi Şüküfe, Nihal Hanım ve İzmir vapuru süvarisi Aziz kaptan Hariciye ve askeri erkân bulunmuşlardır. Misafirler bugün mektepleri geze- ceklerdir. Akşam Dolmabahçe sarayın- da Hariciye vekili Tevfik Rüştü > tarafından şereflerine bir balo verile- yı Cemiyetinin ziyafeti Tayyare Cemiyeti İstanbul şubesi tarafından dün akşam Perapalasta şehrimizde bulunan Sovyet heyeti şerefine parlak bir ziyafet veril- miştir. Ziyafet samimi görüşmeler içinde geç vakite kadar devam etmiştir, Muhtarlıklar ilga-edilince ne olâcak? gidip musluğu açtı. Bu esnada köpek te efendisinin yatağının üzerine sıçradı. Bu- nu gören Oliver, bu sefer adam akıllı kız- mıştı. Hiddetle haykırdı: —Ne haltediyorsun? Tobias dümdüz önüne bakıyordu. Cid- di surette azarlandığı zaman daima böyle bakardı. Hayvan kendi kendine: — Bizim efendi hasta... Diye düşündü. Efendinin hasta (olduğunun kimse far- kında değil... Oliver kapıya doğru giderek: —Çık dışarı bakayım! Diye haykırdı, Koridorda Francis ayakta duruyor ve düşünmeden gülüyordu. Hayli sersemce- sine olarak merdivenin başma konulmuş bir güneş saate yüzünü dönmüş bekliyor- du. Oliver kapılardan biri açarak: — Hangi odada isterseniz yatınız, de- di. Elektrik düğmesini (çevirdi: Bu oda hepsedilmiş hava ile dolu idi. Duvarları bez kaplı idi. Bir de büyük karyola vardı. birz endişe verdı. Oliver banyo odasma | Osmanlıcadan Türkçeye Şimdiye kadar 35,000 fiş tarandı ANKARA, 7. A. A. — T.D.T.C,U- mumi kâtipliğinden : T.D. T. C. nin hazırlamakta olduğu Osmanlıcadan Türkçeye karşılıklar kla- vuzunda istifade edilmek üzre derleme fişleri gözden geçirilerek osmanlıca-türk- çe fişler yapılması kararlaşmıştı. Sayısı 125 bini geçen derleme fişleri İstanbulda lise, orta mektep ve ilk mektep muallim- leri arasmdan seçilen (43 müallimden mürekkep bir heyet tarafından taranmış tır. Bu taramadan çıkan (yeni fişler 30 muallimden mürekkep bir kontrol heye- tinin de murakabesinden geçmiş, gerek derleme fişleri, gerek onlardan çıkarılan tarama fişleri 19 kişilik bir heyetçe sıra- ya konmuştur. Çıkan © tarama fişlerinin sayısı da 35 bini aşmıştır. Derleme fişlerinden başka eski, yeni bir çok Tugatler ve kıymetli kitaplar da ayrıca taranılmaktadır. Bunlardan orhon abideleri ile Radloff lügatınm birinci ve üçüncü ciltlerinin, uygurca metinlerinin, dede korkut kitabınm taramaları da bit- miştir. Diğerlerine devam edilmektedir. a mma İskenderiye postâsı Devlet denizyollarımn İskenderiye postası dün hareket etmiştir. Bu pos- tadan itibaren, on beş günde bir İsken- deriyeye vapur tahrik edilecektir. Deniz postaları henüz taksim edilmedi Devlet denizyolları idarösile Türk vapurculuk şirketi arasında muhtelif hatlara işletilecek postaların | taksima- tma dair Ankarada cereyan eden mü- zakerat henüz neticelenmediğinden te- şekkül erkânı dün de şehrimize âvdet etmemişlerdir. DİNE MARALMAN ül veğialröliler, harice vapur işletmek ve bazı vapur. larını şilepçilikte çalıştırmak için hazır- Tanmaktadırlar, Bu kısım vapurcular, takdiri kıymet komisyonunun istediği hakkı takdire, kendilerinin. haricinde kaldıkları için iştirak etmeleri mevzuu bahsolamıya- cağı fikrindedirler. Şirket idare meclisi ise henüz bu hususta kararını vermemiştir. Şirket ma- hafilinde, istenen paranın yüksekliği i- leri sürülmektedir. | İn Beyoğlu tahsil Hn GİSEŞE ANKARA, 7 (Telefonla) — Di mürakiplerinden Tevfik Be- im Bey terfian Beyoğlu tahsil müfet- töşliğine tayin edilmiştir. Gençler mi İhtiyarlar mı? (Başı 1 inci sahifede) temin etsinler, iş başına geçsinler, daha iyi iş görsünler,. Geçen sefer tihaba gelmediler. Ne oldu?, Bu su - retle kazanacaklar mı? Halbuki ekse- riyet iddia ettiklerine göre, gelseler - di, kendi namzetlerini kazandırsalar- dı, Cumartesi günü tekrar in Bu sefer nizamname mucibince 863 doktorun reye iştirak etmesine lüzum yoktur. Salonda mevcudun ekseriyeti kâfidir. Bu sefer onlardan İsterlerse tek bir kişi bile gelmesin.. Etibba mu- hadenet cemiyeti namzetleri kazana- listemizde Ziya Nuri Paşa, Niyazi İsmet, Ömer Lütfi, operatör Murat, operatör zım Hamdi Beyler var. Onların lisli sinde Mazhar Osman, operatör Emin, Talât, Rusçuklu Hakkı Beylerle, Kad- ri Raşit Paşa var. Genç dotkorların bir çok garip tek İifleri var. Oda memu: maaş al - masm, idare heyeti hakkı huzur matn, azadan aidat alınmasın di Jar. Para verilmeden, para alınmadan rakıp buraya gelip beda m1?.. 29 bin liraya ma! olan bina mese lesinden dolayı hücum ediyorlar, yolsuzluk görüyorlarsa hesaplarımız. açıktır. Binayı biz çok ucuza da aldık. Kongre tekrar karar versin. Müşterisi hazırdır. Derhal satalım.” Cumartesi günü yapılacak intihap- ta oda intihabmı, Etibba Muhadenet <emyeti namzetleri mi, yoksa genç doktorlar zümresi namzetleri mi kaza nacak, şimdilik belli değil!.. rancis toz içinde kalmış pijamasma bak- tı. Oliver uzaklaştı ve Yerry'ye tesadüf etti; Jerry'nin söklüm püklüm bir halde idi; çehresi incilmiş, rengi o mütaddan fez'a solmuştu. Oliver önünden geçip aşağı in- di, Alt katta buz dolabını o karıştırıp bir soğukluk aradı; fakat her nedense dolap- ta gördüğü her şeyden istikrâh ediyor» du. Tobins orada yanı başında idi; kısa ayakları üzerine kakılmış, duruyordu; si yah burnu en mütekâsif bir dikkatle tit- riyordu. Oliver bir kapı açarak: — Haydi herkesi rahatsiz etme. Git ye! rinde yat, Tobias ona soluk ve mustarip bir ba- kışla baktıktan sonra çekildi gitti, Oliver odasına döndü. Koridor bom boştu: Jer- Ey ile genç kız ortadan kaybolmuşlardı. Merdivenin ortasında, © tam Aizzedo Saint - Sebastien'in (o resminin fena bir kopyasmın asılı bulunduğu yerde Oliver” Balkan haberleri Bir casusluk davası BU! ,7 (Milliyet) — Kulâ'de divanı harp bir casusluk meselesinin mu- hakemesine anla İttiham olu- nanların ârasında maruf kimseler de vardır. Şimdiye kadar 21 kişi tevkif “edi miştir, Bunların arasmda iki mülüzim, bir profesör ve bir de gazeteci vardır. Posta ile gönderilen dinamit ve bombalar BELGRAT, 7 (Milliyet) — Bul. gar hududuna civar istasyonlardan bi- rinden Belgratta Bitole sokağınm 37 — maralı evde oturan Petkoviç ile loviç namına bir sandık sönderilmiştr. Bu adreste kimse olmadığı anlaşılın- ca şüphe hasıl olmuş ve polis sandığı açmıştır. Sandıktan 25 kilo kadar di- namit ile iki makineli bomba çıkmış- tr. Makineli bombalar mihaniki bir surette ayın üçünde patlamak üzere ku- rulmuştu. Bulgar Başvekili Bukreşe gidiyor BELGRAT, 7 (Milliyet) — Bel gratla çıkan 4 tarihli Politika gazete- si bildiriyor: Bulgar başvekili M, Mu- şanov Romen hükümetine iadei ziyaret için bu ayın 20 sinde Bülmeşte bulu- nacağını bildirmiştir. Bulgar meclisinde SOFYA, 7 (Milliyet) — Bulgar par- lamentosu bu ayın dördünde toplanmış- tır. Burada başvekil M. Muşanov Bul- garislanın harici vaziyeti hakkında iza- hat vermiştir. Müzakereler üç gün sa- bahtan akşama kadar devam elmiştir. Söz alan meb'uslardan Mösyö Bu- rol, Yugoslavya , Makedonya, Bulgar. rın hukukunu tanıdığı takdirde ara- daki münasebatın dostane olacağını söy- lemiştir, B, Smilov da misaklar hakkında şu- nu söylemiştir: munhedesi mucibince ka- — Nöyyi sandığımız hudutları büsbütün kaybet- mek için bize misaklar imzalamamızı teklif ediyorlar. M. Titulescu da mi- sakların ancak şimdiki hudutlara göre açıkça söyledi. iğ e garistan bu csası kabul etmezse, Tı na üzerinde yapılacak köprü, Yugo: ln ya tarikile ihraç ve Ege denizinde ti- cari mahreç. ibi iktisadi menfaatlerin- den mahrum Bulgarların iddiaları ATINA, 7 (Mili *) — Sofyadan verilen malümata Cumai balâda küçük redif zabitleri bir toplantı yap- muşlardır. Bir çok hatipler söz alarak Bulgar- ların komşu devletler elinde bulunan arazisinden ( vazgeçmiyeceklerini | söy- Yunan - Bulgar meselesi ATİNA, 7 (Milliyet) — Bugünler- de Atinaya giderek iki hükümet ara- sındaki muallâk meseleleri görüşmek ü- zere M, Muşenof'un bir heyet-tayin €y- lediği Sofyadan bildirilmektedir. Bu heyeti (Atina sefiri M. Neykof, Hariciye memurlarından M. Şişmanof ve Düyunu Umumiye müdürü M. Stoya- 'nof teşkil etmektedir. M. Çaldaris ve M. Maksimos ATINA, 7 (Mölliyet) — Sofyadan alınan resmi malümata göre, M. Çalda- ris ve M. Maksimos M, Muşanof ile sorulan süali ne tasdik, ne de tekzip etmiştir. Balgar nasyonal liberalleri SOFYA, 7 (Milliyet) — Burada bu aym 12 sinde hükümet fırkalarından Nasyonal Liberallerin kongresi Kd zannedilmektedir. dün partinin umumi kâtibi ile maa vi nazırı M. Boyaciyef arasında ihti- lâf vardır. M. Venizelos affedildi AYINA I.—. Dün ni uzun boylu tetkik ettikten sonra affma karar vermiştir. Şu hale göre Ha- riciye nazırı M. Metaksas tarafından M., Venizelosun Ali mahkemeye sevki hak- 'de her şey birden bire (al bir renge bo- yandı, sonra karardı, hakikatte mevcut olmıyan parlak bir (siyahlık hasıl oldu. Sonra kendinde hem infilâk edici, hem de terketti, kanı şakaklarına öyle hız'a hü- cum etti ki boğulacak gibi (oldu. Biraz inildedi ve inildediğini kendi de işitti. Bunlar olup bittikten sonra üşüdü, vü- cudu sırsıklam oldu: Döktüğü ecel terini dışarı atabilmek için mesamatının tekal- Tüs ettiğini hissetti. Sonra titremeğe baş- ladı, Çenelerini sıktı, fakat şiddetle çarp- malarma mani olamadı. Sonra ürperme şiddetli titremeğe inkalöbetti. Bütün bu | ihtisaslar ancak biran devam etti, Çok geçmeden hepsi sükünet — buldu. Oliver bitap ve methuş bir halde olduğu yerde kaldı. — Allah müstahaklernı cin içmişim, dedi. Halsiz halsiz odasının yolunu tuttu, merdivenin parmaklığna tutunarak yu karı çıktı, Odasında © daima bir sürahi versin, fena İlk Türk Kadın muhtarı Köyünden yüksek mille tine selâmlar gönderiyo Köy kadınlarma muhtar seçme hakkını veren son kanun üzerine il defa muhtarlığa seçilen Cine'nin Di mirdere köyünden İbrahim kızı Gi Hanımdan aşağıdaki telgrafı aldık İlk kadın muhtarı tebrik ederek tel grafını büyük bir memnuniyetle neş rediyoruz: “Uly başlarımıza, ulu Cümhuriyi Halk fırkamıza, ulu Türk milletini kahraman matbuatına ve yüce Tür kadınlığına Karpuzlu nahiye Jığı hamına öz yürekten selâ Cine Karpuzlu nahi kez muhtarı İbrahim kızı Gi Afyon ve tütün satın alınıyor , İZMİR, 7 (Milliyet) — Afyon in hisarı ile tı inhisarı mübayanta baş lamışlardır. elk, Mübâdele komisyonunur lâğvi itilâfı ATINA, 6 — Mubtelit mübadele ke misyonunun lâğvı için Atina sefirimiz | nis Beyle Yunân hükümeti arasında c€ reyan eden müzakerat bitmek üzeredi Yalız halledilecek ufak bir mesele kalım Bu hususta ilc tarafça imza olunacal lâfname metni hazırlanmıştır. İtilâf Ankara Yunan sefirile Hariciş Vekilimiz Tevfik Rüştü Bey arasın da imzalanacaktır. Salâhiyettar bir membadan aldığım m lümata göre, itilâfın imzasından itibare| yedi ay zarfında bütün mübadele işler tasfiye edilecek ve muhtelit komisyon li vedilecektir, .i Memlekette Bir hapishanede mahküm kalmadı * AKHİSAR, — Kazamızda yen Af Kanunundan istifade eden 38 « kek ve bir kadın mahküm tahliy! edilmişlerdir. Kadınlar hapishane sinde bu bir tek kadından başka kı dın bulunmadığından kadınlar ha pishanesi kapanmıştır. Şimdi Ak hisar erkek hapishanesinde yalnı 21 mahküm kalmıştır. Tahliye edilen mahkümların ev rakı üzerinde tetkikat yapılmak ü zere evrak Manisaya gönderilmiş tir. Hacı yoldaşın mezarında TARSUS, — Milli harekât esn: sında balluca harbinde şehit olar bacı yoldaşın kemikleri Tarsusta yeni açılan mezarlığa nakledilmi: ve bu münasebetle bir merasim ye pılmıştır. Merasimde oAdana ve Ceyhanda bulunan Türkistanlı tü« carlarla Tarsus halkından bir çoğt kaymakam Hayri belediye reisi M vaffak Ziya beyler bulunmuşlar dır. Kaymakam Bey bir nutukla me- rasimi açmış, bundan sonra Mu vaffak Ze ve ihtiyat zabitlerin den İbrahim beylerle Adanadan £ len belediye muhasebecisi Bahri v Türkistanlı doktor Salih ve Ceyha tüccarlarından Nuri Beyler nutuk lar ve hitabeler söylemişlerdir. Hacı yoldaş 336 senesi 14 hazi ranımda balucu harbinde şehit ol muştur. Gemliği daha güzelleştirmek içi GEMLİK, (Milliyet) Mülkiye mü fettişi Faik Beyin buralardaki teftiş leri neticelenmektedir. Fi Bey şe hircilik noktasından Gemliğin güzel leşmeğe müstesna bir kabiliyeti olar yerlerini işaret etmekte ve halkın de niz banyosu ihtiyaçlarını tatmin mak sadile sığ ve kumsal kıyılarında de niz hamamları açılmasını pek uygun bulmaktadır. Müfettiş Bey Gemliğin yurt sevimi tezahürlerine makes ola cak geniş bir m ihtiyacı oldu sürmüs Yatağının kenarma oturdu. Yatamf yacak kadar yorgun ve hasta idi, Bir kas dakika Donkay's çağırmak için ölçüsü: bir arzu duydu. © Maamafih bu arzuyu yendi. Fakat bu bir gülüşten daha ıstır# he oldu. Biraz sonra kapısı vuruldu. Hafif bin sesle: — Giriniz, dedi. Komi Kapıyı vuran Jerry değildi, genç kı? dı. Filvaki üzerinde Jerry'nin heliyotrop pijamalarından biri vardı. Pijamayı her halde ona Jerry vermiş olacaktı, Mahcup bir tebessümle kapının eşiğinde duruyor du: Dudaklarına kırmızılık sürmüştü; pi jamanın kıvrılmış — kollarından, ufak v8 şaşlam elleri çıkıyordu. Sol gözünün üze rinden yanağına biraz kan akıyordu. (Devamı : var)